abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:19:01 #51
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_88102906
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:49 schreef rednitro het volgende:
Pim fortuin wou dat al aanpakken jaren terug.
Subsidies afschaffen.
miljoenen uit de staatskas vloeien zo naar de woningbouw verenigingen.
Schaf subsidies af, huur omlaag.

Jan verdient 1200 per maand en huurt een woning van 600 euro per maand.
Hij krijgt per maand 300 euro subisidie.
woningbouw zegt dank regering voor die 300 eurie's.

wat nu als jan gewoon 300 eurie's huur zou gaan betalen?

Zo simpel maar waarom gebeurt het niet?
macht van de woning coöperaties te groot?
Wat is nu precies de winst van Jan? :D

Ik denk dat de woning cooperatie niet bij het afschaffen van subsidie opeens de huur 300 euro maakt, vooral niet omdat de woningcooperatie erop achteruit gaat.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_88102927
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 12:33 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Hoezo? Die mensen mogen niet goedkoop wonen? Flikker op.
Iedereen heeft dezelfde rechten.

Die kan je ook omdraaien. Moeten die mensen die weinig verdienen, maar meer gaan verdienen.
Ja makkelijk gezegd. Ik ben net 25, meer verdienen zou ik ook wel willen :P
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
pi_88102972
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 12:35 schreef mlg het volgende:

[..]

Doe is normaal, misschien zijn er mensen die liever een grote auto hebben in plaats van een groot huis.

Is hetzelfde als ik jou verplicht om A-merken in de supermarkt te kopen als je 3x modaal verdient, in plaats van eigen merken.
Nee want er is geen tekort aan A-merken in de supermarkt, en wel aan sociale huurwoningen. Ik zou ook liever kopen dan huren, maar kan niet meer betalen dan 140.000 en daar heb je net een garagebox voor in amsterdam
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:21:32 #54
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88102994
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:19 schreef mlg het volgende:

[..]

Nou ja, er hoeft minder geld naar de regering, dus wellicht dat Jan een belastingverlaging krijgt.
Je zit dan alleen met een woningcorporatie die iets van 600 euro heeft en daar maar de helft voor krijgt maandelijks.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_88103110
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:19 schreef mlg het volgende:

[..]

Ik denk dat de woning cooperatie niet bij het afschaffen van subsidie opeens de huur 300 euro maakt, vooral niet omdat de woningcooperatie erop achteruit gaat.
Jan zijn winst is dat de belastingen omlaag kunnen
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:27:50 #56
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88103220
Probleem was dat volgens de EU-regels teveel Nederlanders staatssteun ontvingen,
ook zij die een modaal inkomen hadden. Helemaal prima dus dat sociale huurwoningen, dus woningen met subsidie van de overheid, enkel voor de doelgroep gebouwd worden die geen kansen hebben op de vrije markt.

Als de overheid subsidieert, dan mag jij als huurder inderdaad niet zelf bepalen hoeveel jij aan huur betaald, want dat is dan gekoppeld aan je inkomen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:33:10 #57
269313 SebasM
Lolmahahaha
pi_88103395
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:20 schreef mjh487 het volgende:

[..]

Nee want er is geen tekort aan A-merken in de supermarkt, en wel aan sociale huurwoningen. Ik zou ook liever kopen dan huren, maar kan niet meer betalen dan 140.000 en daar heb je net een garagebox voor in amsterdam
Dan verhuis je toch naar een dorp buiten Amsterdam? Dat gun je de mensen die hun huurhuis straks uitmoeten ook, dus waarom geef je zelf niet het goede voorbeeld?
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_88103407
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:24 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jan zijn winst is dat de belastingen omlaag kunnen
"kunnen", maar hoe groot acht je de kans dat ze op een dusdanige manier omlaag gaan (áls ze al omlaag gaan) dat Jan er niet onredelijk veel op achteruit gaat?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:38:58 #59
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88103596
Jan's kinderen betalen minder rente op de staatsleningen.
Dat is al een directe winst.
pi_88103959
Het is om te kotsen dat je hier in Nederland met een bovenmodaal inkomen wordt gedwongen om je op de koopwoningenmarkt te begeven. Een koopwoningenmarkt die op instorten staat en alleen nog overeind kan worden gehouden door de instroom van starters a.k.a. de huurdersgroep die bovenmodaal verdient. Met als enig doel om de zittende baby-boomers op hun opgeblazen hoop bakstenen te laten cashen.

Ik verdien ruim bovenmodaal, sta 9,5 jaar ingeschreven voor een sociale huurwoning in de Randstad en kan vanaf 1 januari particulier gaan huren (of kopen natuurlijk, maar over mijn lijk).

Gevolg? Ik heb een visum voor een groot Angelsaksisch land en ben weg uit deze vijf hectare klei dat zich Nederland noemt. Vele hoogopgeleiden zullen volgen, Nederland wordt een land van failliete bejaarden en moordende Nieuwe Hollanders.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:51:01 #61
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88104047
Zeg het ze, dat zal ze leren die babyboomers :').

Onee, toch niet.
pi_88104066
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:33 schreef SebasM het volgende:

[..]

Dan verhuis je toch naar een dorp buiten Amsterdam? Dat gun je de mensen die hun huurhuis straks uitmoeten ook, dus waarom geef je zelf niet het goede voorbeeld?
Ik woon in Hoofddorp, heb ooit samengewoond in Amsterdam toen dat uit ging moest ik terug naar mn ouders, of een huurwoning in Hoofddorp accepteren (daar was 4 jaar wachtrij genoeg).
En nu kom ik hier nooit meer weg ;(
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:51:55 #63
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_88104087
Hoezo zijn mensen kwaad omdat de pvv draait? Als ze dat niet deden dan kregen ze weer het predikaat links.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:03:21 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_88104550
quote:
Ik woon in Hoofddorp, heb ooit samengewoond in Amsterdam toen dat uit ging moest ik terug naar mn ouders, of een huurwoning in Hoofddorp accepteren (daar was 4 jaar wachtrij genoeg).
En nu kom ik hier nooit meer weg ;(
Alles is een keuze. Ik sprak onlangs een meisje dat voor 900 euro een 'studio' (lees 1-kamerwoning) met gemeenschappelijke douche en toilet bewoonde. (Binnen de ring van Amsterdam). Daar kun je wel over klagen, maar het blijft een keuze. De wereld is groter dan de binnenring van Amsterdam en op veel (de meeste) plekken daarbuiten huur je voor de helft een compleet huis.
Het is hetzelfde als klagen over het weer. Daar hoef je niet over te klagen, het weer is een gegeven. Het is ook een gegeven dat op veel andere plekken de zon vaker schijnt. Het is je eigen keuze om in de regen te blijven lopen.
The End Times are wild
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:11:14 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88104844
Gezinnen met kinderen en 1,5 inkomen zwerven binnenkort op straat! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:18:46 #66
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_88105099
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:48 schreef mymindisglowing het volgende:
Het is om te kotsen dat je hier in Nederland met een bovenmodaal inkomen wordt gedwongen om je op de koopwoningenmarkt te begeven. Een koopwoningenmarkt die op instorten staat en alleen nog overeind kan worden gehouden door de instroom van starters a.k.a. de huurdersgroep die bovenmodaal verdient. Met als enig doel om de zittende baby-boomers op hun opgeblazen hoop bakstenen te laten cashen.

Zie daar de linkse gedachte in optima forma.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:28:01 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_88105396
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alles is een keuze. Ik sprak onlangs een meisje dat voor 900 euro een 'studio' (lees 1-kamerwoning) met gemeenschappelijke douche en toilet bewoonde. (Binnen de ring van Amsterdam). Daar kun je wel over klagen, maar het blijft een keuze. De wereld is groter dan de binnenring van Amsterdam en op veel (de meeste) plekken daarbuiten huur je voor de helft een compleet huis.
Het is hetzelfde als klagen over het weer. Daar hoef je niet over te klagen, het weer is een gegeven. Het is ook een gegeven dat op veel andere plekken de zon vaker schijnt. Het is je eigen keuze om in de regen te blijven lopen.
Je kan ook voor 180 euro een kamer bewonen, klopt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_88105515
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 12:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik vind dat je mensen niet hun huis uit kunt zetten als ze te veel gaan verdienen
dat staat ook nergens :|W
pi_88105797
Als ze geen woning kunnen betalen gaan ze maar lekker in een leegloop dorp wonen. Stelletje parasieten.

Nu zitten de steden bomvol met gesubsidieerde kanslozen terwijl de rest moet uitwijken en betalen. Belachelijk.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:50:03 #70
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88106154
Wat helemaal belachelijk is, is dat een groot deel van Nederlands duurste grond, bijvoorbeeld de stad Amsterdam, een enorm aandeel sociale huur heeft. Kan iemand mij uitleggen waarom die groepen die niet in hun eigen woningbehoefte kunnen voorzien, op het dichtbevolkte deel van een van de dichtbevolkte landen gesubsidieerd zouden moeten wonen? Verkoop a.u.b. de helft hiervan.
pi_88106356
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:50 schreef GSbrder het volgende:
Wat helemaal belachelijk is, is dat een groot deel van Nederlands duurste grond, bijvoorbeeld de stad Amsterdam, een enorm aandeel sociale huur heeft. Kan iemand mij uitleggen waarom die groepen die niet in hun eigen woningbehoefte kunnen voorzien, op het dichtbevolkte deel van een van de dichtbevolkte landen gesubsidieerd zouden moeten wonen? Verkoop a.u.b. de helft hiervan.
De overheid wil geen tweespalt creeren. Het zou betekenen dat Amsterdan een enclave wordt voor de rijken. Daar is de stad uiteindelijk ook niet bij gebaat. Alhoewel....
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:57:24 #72
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88106446
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:50 schreef GSbrder het volgende: Verkoop a.u.b. de helft hiervan.
Waarom zouden de woningcorporaties hun eigen bezit gaan verkopen als ze er goed aan verdienen?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:59:14 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_88106513
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:39 schreef Picchia het volgende:
Als ze geen woning kunnen betalen gaan ze maar lekker in een leegloop dorp wonen. Stelletje parasieten.

Nu zitten de steden bomvol met gesubsidieerde kanslozen terwijl de rest moet uitwijken en betalen. Belachelijk.
Pardon? Egoist..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:00:44 #74
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88106572
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De overheid wil geen tweespalt creeren. Het zou betekenen dat Amsterdan een enclave wordt voor de rijken. Daar is de stad uiteindelijk ook niet bij gebaat. Alhoewel....
Wat?
Woningvoorraad in Amsterdam

Het aandeel koopwoningen in Amsterdam is 17%.
Het aandeel sociale huur in Amsterdam is 53 %.
Voorlopig is er dus nog even geen sprake van een elitaire enclave.

quote:
5s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 14:57 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarom zouden de woningcorporaties hun eigen bezit gaan verkopen als ze er goed aan verdienen?
Ze verdienen er niet aan. Lage huur op te dure grond, ze zouden voor elke woning in de binnenstad die ze verkopen 2 nieuwe kunnen maken ergens ten zuiden van de Bijlmer.
pi_88106606
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat?
Woningvoorraad in Amsterdam

Het aandeel koopwoningen in Amsterdam is 17%.
Het aandeel sociale huur in Amsterdam is 53 %.
Voorlopig is er dus nog even geen sprake van een elitaire enclave.
Nu niet nee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:01:45 #76
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88106607
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:00 schreef GSbrder het volgende:
Ze verdienen er niet aan. Lage huur op te dure grond, ze zouden voor elke woning in de binnenstad die ze verkopen 2 nieuwe kunnen maken ergens ten zuiden van de Bijlmer.
Maar de grond in A'dam wordt alleen maar meer waard, door te verkopen hebben ze een groter risico op kapitaalvernietiging.
pi_88106628
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Pardon? Egoist..
Pardon? Ad hominem?
  Moderator vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:04:54 #78
236264 crew  capricia
pi_88106727
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:00 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee nee, kopers worden niet gesubsidieerd. Een subsidie is namelijk dat je je belasting betaalt en dat de overheid je dan geld geeft. De kopers hoeven minder belasting te betalen en dat is heel wat anders.
Precies.
Mensen die denken dat een belastingaftrek een subsidie is... :')
Die mensen denken zeker ook dat als je minder dan 52% IB betaalt je subsidie krijgt... _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:05:50 #79
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88106770
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Maar de grond in A'dam wordt alleen maar meer waard, door te verkopen hebben ze een groter risico op kapitaalvernietiging.
Excusez-moi, maar dat is niet de zorg van een woningcorporatie.
Ze willen hun doelgroep een zo goed mogelijke woning aanbieden voor een beperkte huur.
Kapitaalvernietiging of het mislopen van winst is helemaal geen issue.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:06:53 #80
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88106797
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:05 schreef GSbrder het volgende:
Excusez-moi, maar dat is niet de zorg van een woningcorporatie.
Ze willen hun doelgroep een zo goed mogelijke woning aanbieden voor een beperkte huur.
Kapitaalvernietiging of het mislopen van winst is helemaal geen issue.
Natuurlijk is het wel een issue, het zijn zelfstandige organisaties, het zijn geen goede doelen.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:07:00 #81
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88106805
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:02 schreef Picchia het volgende:

[..]

Pardon? Ad hominem?
Inderdaad, Whiskers2009, je vertoont precies het gedrag dat je gister mlg, Weltschmerz en DS4 verweet.
pi_88106830
Topic vol zure starters die niet kunnen wonen dankzij zogenaamde scheefhuurders.... doe eens niet zo zuur en gebruik je verstand eens. Scheefhuren bestaat niet, het probleem is het jarenlang niet bouwen van betaalbare woonruimte. Dus ga eens flink zeiken in Den Haag dat er meer betaalbare woonruimte moet komen door deze bij te bouwen.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_88106870
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 14:39 schreef Picchia het volgende:

En we veel file problemen hebben. Alle werklozen deporteren naar Limburg en Drente zou een goed alternatief zijn.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:08:51 #84
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88106889
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:06 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Natuurlijk is het wel een issue, het zijn zelfstandige organisaties, het zijn geen goede doelen.
Een woningbouwcorporatie of woningcorporatie is een organisatie die zich zonder winstoogmerk richt op het bouwen, beheren en verhuren van betaalbare woonruimte. Dan ga je dus niet nog 30 jaar lang op te dure grond zitten in de hoop dat deze meer waard wordt, waar je je eigen doelgroep dus mee tekort doet door ze dertig jaar lang te weinig woning te bieden voor het beetje geld dat ze hebben.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:09:53 #85
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_88106935
Wat ik niet snap is het volgende:
Het probleem is dat dat starters of mensen met weinig inkomen moeilijk komen aan een betaalbare woning.
Dat probleem wordt vervolgens op deze manier op de mensen met hogere inkomens geprojecteerd.
Woningcoorperaties hebben geld zat maar hebben de afgelopen jaren veel minder woningen gecreerd (ze hadden immers miljarden op rekeningen staan in het buitenland om de bonussen te betalen). Dat ze deze huichelarij als scheefwonen proberen te verkopen geeft alleen maar de arrogantie van de coorperaties aan.
Waarom moet iemand worden verplicht een percentage van zijn loon aan een woning te spenderen?
By three methods we may learn wisdom:
First, by reflection, which is noblest;
Second, by imitation, which is easiest;
and third by experience, which is the bitterest.
pi_88107062
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Precies.
Mensen die denken dat een belastingaftrek een subsidie is... :')
Die mensen denken zeker ook dat als je minder dan 52% IB betaalt je subsidie krijgt... _O-
Een korting op je belasting is technisch gesproken wel degelijk een subsidie. De meeste subsidies in het bedrijfsleven worden ook gewoon verrekend met de belasting die moet worden afgedragen. Maar goed.... we kunnen het ook een 'stimuleringsmaatregel' noemen als je dat beter in de oren klinkt :')
Feit is dat de HRA eigenlijk gewoon een banksubsidie is, want die krijgt gewoon zijn geld zonder deze met de belastingen te hoeven verrekenen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_88107065
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:09 schreef Cuban-necktie het volgende:
Dat ze deze huichelarij als scheefwonen proberen te verkopen geeft alleen maar de arrogantie van de coorperaties aan.
Waarom moet iemand worden verplicht een percentage van zijn loon aan een woning te spenderen?
Iedereen moet betalen voor een woning, dat is logisch. Je bent dus altijd een percentage van je loon kwijt eraan. Alleen het percentage wat dat zou moeten zijn van je netto loon, daar kun je over van mening verschillen. Bij mij ligt dat rond de 16%. Ik zal dan ook een scheefhuurder zijn volgens sommigen omdat ik niet aan de 30% kom.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:14:10 #88
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88107109
De kennis van wbc's hier is echt op hetzelfde niveau als de gemiddelde Fok!ker weet van banken.
Denk vooral dat woningcorporaties hun miljarden op de Bahama's geparkeerd hebben maar nu extra willen cashen uit de middeninkomens en geen problemen hebben met modaalverdieners in een sociale huurwoning.
pi_88107157
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:09 schreef Cuban-necktie het volgende:
Het probleem is dat dat starters of mensen met weinig inkomen moeilijk komen aan een betaalbare woning.
Dat probleem wordt vervolgens op deze manier op de mensen met hogere inkomens geprojecteerd.
Woningcoorperaties hebben geld zat maar hebben de afgelopen jaren veel minder woningen gecreerd (ze hadden immers miljarden op rekeningen staan in het buitenland om de bonussen te betalen). Dat ze deze huichelarij als scheefwonen proberen te verkopen geeft alleen maar de arrogantie van de coorperaties aan.
_O_

Mensen met werkende hersencellen O+
I'll sing you a lullaby.
pi_88107242
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:13 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Iedereen moet betalen voor een woning, dat is logisch. Je bent dus altijd een percentage van je loon kwijt eraan. Alleen het percentage wat dat zou moeten zijn van je netto loon, daar kun je over van mening verschillen. Bij mij ligt dat rond de 16%. Ik zal dan ook een scheefhuurder zijn volgens sommigen omdat ik niet aan de 30% kom.
Wat nou.... MOETEN :(

Ik ben zwaar allergisch voor dat woord... }:|
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:18:08 #91
236264 crew  capricia
pi_88107272
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een korting op je belasting is technisch gesproken wel degelijk een subsidie. De meeste subsidies in het bedrijfsleven worden ook gewoon verrekend met de belasting die moet worden afgedragen. Maar goed.... we kunnen het ook een 'stimuleringsmaatregel' noemen als je dat beter in de oren klinkt :')
Feit is dat de HRA eigenlijk gewoon een banksubsidie is, want die krijgt gewoon zijn geld zonder deze met de belastingen te hoeven verrekenen :)
Mooi verwoord hoor! Dus jij vindt ook dat als je geen 52% IB betaald je een subsidie krijgt... :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:18:34 #92
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88107286
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zodra jij soepsiedie ontvangt, moet jij een hele hoop verantwoorden voor de overheid.
Of je dit nu leuk vindt of niet, anders ga je maar lekker privaat huren/kopen, dan heb je niets met dit publieke spelletje te maken.
pi_88107393
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Iedereen betaalt toch iets aan woonruimte, zelf als je in een tent zou gaan wonen ben je nog steeds verplicht om op een camping te gaan staan en zodoende nog altijd een klein deel kwijt aan woonruimte per maand. Je MOET dus altijd een bepaald percentage rekenen. ;)
pi_88107394
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:14 schreef GSbrder het volgende:
De kennis van wbc's hier is echt op hetzelfde niveau als de gemiddelde Fok!ker weet van banken.
Denk vooral dat woningcorporaties hun miljarden op de Bahama's geparkeerd hebben maar nu extra willen cashen uit de middeninkomens en geen problemen hebben met modaalverdieners in een sociale huurwoning.
Ik vermoed dat er een zeer groot verschil is tussen de financiele situaties van corporaties onderling.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:22:31 #95
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_88107430
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:14 schreef GSbrder het volgende:
Denk vooral dat woningcorporaties hun miljarden op de Bahama's geparkeerd hebben...g.
Misschien niet op de Bahama's maar dat ze een flink vermogen hebben is duidelijk:
http://www.nu.nl/economie(...)ningcorporaties.html
Schattingen tussen de 30 en 200 miljard...halllo!
By three methods we may learn wisdom:
First, by reflection, which is noblest;
Second, by imitation, which is easiest;
and third by experience, which is the bitterest.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:25:31 #96
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_88107519
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik vermoed dat er een zeer groot verschil is tussen de financiele situaties van corporaties onderling.
Uiteraard, maar dit betekent nog niet dat het beeld dat Fok!kers hier hebben
ofwel is ingegeven door balie-ervaringen met administratieve medewerkers en dom geblaat
ofwel uit een soort onwetendheid voorkomt dat vermoed dat corporaties geheime bankrekeningen hebben.

Het grootste deel van het kapitaal zit in de bestaande woningen bij corporaties, waarom zouden er anders van die prachtige SlimmerKopen of KoopGarant-constructies zijn om woningen te verkopen op de vrije markt? En ja, ik weet waarover ik spreek.
pi_88107670
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:18 schreef capricia het volgende:

Mooi verwoord hoor! Dus jij vindt ook dat als je geen 52% IB betaald je een subsidie krijgt... :D
Iedereen die een korting op zijn IB krijgt om wat voor een reden dan ook word gesubsidieerd.
De verschillende belastingschijven zijn voortgekomen uit de ideologie van het 'draagkrachtbeginsel'. zoals iedere burger zit ik niet te wachten op het betalen van belastingen, maar ik wil best een miljoen betalen als dat inhoud dat mijn inkomen het dubbele is :)
Het nadeel van 'stimuleringsmaatregelen' is dat deze in feite bedoeld dan wel onbedoeld bijeffecten heeft, jij weet dan wel welke ik bedoel. Daarnaast zou ik gewoon liever zien dat de overheid stopt met het zinloos rondpompen van geld om zodoende gewoon een algemene belastingsverlaging voor iedereen in te te voeren. Dat vind ik een heel stuk simpeler en rechtvaardiger.
I'll sing you a lullaby.
pi_88107774
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:18 schreef GSbrder het volgende:

Zodra jij soepsiedie ontvangt, moet jij een hele hoop verantwoorden voor de overheid.
Of je dit nu leuk vindt of niet, anders ga je maar lekker privaat huren/kopen, dan heb je niets met dit publieke spelletje te maken.
Dus.... jij maakt om die reden geen gebruik van je HRA? Want dan moet je allerlei dingen verantwoorden voor de overheid :')
Werkt dat ook 2 kanten op? Dus als je belasting betaald dat de overheid dan verantwoording dient af te leggen naar de burger? Vast wel.. maar in de praktijk betekend het vast dat we niet teveel moeten zeiken w/
I'll sing you a lullaby.
pi_88107835
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 15:21 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Iedereen betaalt toch iets aan woonruimte, zelf als je in een tent zou gaan wonen ben je nog steeds verplicht om op een camping te gaan staan en zodoende nog altijd een klein deel kwijt aan woonruimte per maand. Je MOET dus altijd een bepaald percentage rekenen. ;)
Ok... duidelijk, ik dacht eerder dat je bedoelde dat er beleid zou moeten zijn welke dicteert hoe zo'n groot percentage je dient uit te geven aan woonlasten. Dat zou een absurde maatregelen zijn.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:36:21 #100
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_88107927
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:22 schreef Cuban-necktie het volgende:

[..]

Misschien niet op de Bahama's maar dat ze een flink vermogen hebben is duidelijk:
http://www.nu.nl/economie(...)ningcorporaties.html
Schattingen tussen de 30 en 200 miljard...halllo!
Ja, 2,3 miljoen woningen met een waarde van 100.000 euro is al 230 miljard, wat dat betreft vertegenwoordigen de corporaties idd een enorm kapitaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')