quote:De guardia civil is een tak van de Spaanse politie die authoriteit uitstralen en de bijbehorende respect krijgen danwel afdwingen.Op vrijdag 29 oktober 2010 19:03 schreef Vronsky het volgende:
Wat is deze guardia civil waar jullie met zo veel liefde over spreken?
quote:neee zo slim ben ik niet, ik ben maar een mavo patiëntje
quote:wij gingen er een keer mee in discussie omdat we gewoon aan het strand onze kater lagen te verwerken itt de rest van de badgasten en mijn maat zijn spaans wel eens wilde oefenenOp vrijdag 29 oktober 2010 19:10 schreef Rave_NL het volgende:
Je zou hun werkwijze het beste kunnen omschrijven als die van de Nederlandse politie te paard.
Maar dan zonder paard..
Wél met bijbehorende lat!
quote:Avond! Vanmiddag zijn ErwinRommel en ik een collega van je tegengekomen!
quote:Vertel.Op vrijdag 29 oktober 2010 20:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Avond! Vanmiddag zijn ErwinRommel en ik een collega van je tegengekomen!
quote:Zie PM!
quote:Check.
quote:Volgens wikipedia :Op vrijdag 29 oktober 2010 19:07 schreef sp3c het volgende:
Spaans
soort marechaussee maar dan van de politie ipv de krijgsmacht
quote:In Llorret de Mar had je ook van die lui, maar heette anders, een soort rijkspolitie volgens mij.. En al die kindertjes toch tinus doen 's avonds, ook al zijn ze 'tig keer gewaarschuwd voor die lui.De Guardia Civil, in Spanje ook Benemérita genoemd, is een Spaanse politie-eenheid met militaire en civiele functies, net als de Nederlandse Koninklijke Marechaussee en de Belgische Rijkswacht.
quote:Waarom mogen wij het niet weten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er was eens....
quote:Op vrijdag 29 oktober 2010 21:13 schreef Maitje het volgende:
[..]
Waarom mogen wij het niet weten?Omdat ik niet zomaar een naam op Fok wil pleuren!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik studeer wiskunde.-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
quote:Guardia Civil is ook gewoon militair. Alleen is de indeling redelijk anders. Het verschil zit hem voornamelijk in de inzetten die ze krijgen, hun hebben meer een kant gekregen voor burgertaken en helaas hebben wij deze niet. Wij hebben voornamelijk de militairen als hoofdtaak en het MTV/GB.Op vrijdag 29 oktober 2010 19:07 schreef sp3c het volgende:
Spaans
soort marechaussee maar dan van de politie ipv de krijgsmacht
quote:De KMar mag best wel is wat meer ingezet worden in dat soort situaties jaOp vrijdag 29 oktober 2010 19:02 schreef sp3c het volgende:
we hebben de marechaussee en we hebben Wilders met wilde plannetjes dus wie weet!
quote:Is de KMar dan gestopt met het leveren van dagelijkse ondersteuning aan de politie van Amsterdam?Op vrijdag 29 oktober 2010 22:41 schreef Esses het volgende:
[..]
Guardia Civil is ook gewoon militair. Alleen is de indeling redelijk anders. Het verschil zit hem voornamelijk in de inzetten die ze krijgen, hun hebben meer een kant gekregen voor burgertaken en helaas hebben wij deze niet. Wij hebben voornamelijk de militairen als hoofdtaak en het MTV/GB.
Ik blijf een voorstander om is de BE lekker bij een voetbalrel te zetten.
quote:Als in de ME functie?Op vrijdag 29 oktober 2010 22:51 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Is de KMar dan gestopt met het leveren van dagelijkse ondersteuning aan de politie van Amsterdam?
quote:Als je dan echt goed over vroeger wilt praten... Voor de 2e wereldoorlog en gemeenten, politie en marechaussee de grootste NSB'ers ter wereld werden had o.a. de KMar deze taak. Dat is na 1940e.v. over gegaan in de rijkspolitie.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:26 schreef Clan het volgende:
Vroeger had je Rijkspolitie en Gemeentepolitie, Gemeentepolitie was vooral in steden, terwijl op het platteland je de Rijkspolitie had, daar kun je die Guardia civil mee vergelijken, ze staan dichter bij de Gendarmerie dan Marechaussee.
quote:We mogen in elk geval blij zijn dat we hier geen dengue muggen hebbenOp zaterdag 30 oktober 2010 05:04 schreef Lotusss het volgende:
Verdomde tyfusmug![]()
We zijn nu allebei klaarwakker, ook al is dat kreng nu dood door het BBQ-racket...
quote:Nee, als agent. Je struikelde bijna altijd over de gemengde koppeltjes in de Amsterdamse binnenstad.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:01 schreef Esses het volgende:
[..]
Als in de ME functie?
Overigens ondersteund de KMar in Nederland overal wel korpsen. Alleen is het probleem dat mensen bij de KMar zeggen "wij zijn geen politieagenten". Terwijl dit juist een zeer gewaardeerde taak is, waar wij in de toekomst ook zeker meer en meer heen zullen gaan. Wat ik overigens wel heerlijk vind zijn de Horeca diensten altijd
quote:Of ze dat nog doen zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen, ik neem eigenlijk aan van wel. Maar dat doen we in meerdere grote steden.Op zaterdag 30 oktober 2010 13:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nee, als agent. Je struikelde bijna altijd over de gemengde koppeltjes in de Amsterdamse binnenstad.
Ook met een dronken kop? Zal vast een succes worden als je dan bij door jou geliefde EOD zitquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 11:36 schreef Vronsky het volgende:
Gewoon doorzetten, straks bij de vloot draai je ook lange dagen.
Nee, jij danquote:
Nee...!!!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, jij dan
Jij komt zeker net je nest uit?? Lotusss en ik waren om 05:00 al wakker door zo eene tering mug!!
Heb je je een beetje beziggehouden met de krachttraining?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:20 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nee...!!!![]()
Half 9 eruit, kopje koffie nodig om op te starten, daarna getraind anderhalf uur, daarna gegeten en nu even chilla met die billa!!
Dus nee.... ik was vroeg vandaag!
Het gebeurt blijkbaar vaak genoeg dat er iemand 's ochtends met een dronken kop daar staat bij defensie.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:04 schreef Iska het volgende:
[..]
Ook met een dronken kop? Zal vast een succes worden als je dan bij door jou geliefde EOD zit
en dan word je in een kruiwagen naar huis gerold ?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:35 schreef Rave_NL het volgende:
Ik train tegenwoordig ook meer op massa..
Daarnaast drink ik veel water, en ja, aan het einde ben ik goed verzuurd ja, en dan nog even snel een powersetje doen zodat je helemaal geen kracht meer over hebt..
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb je je een beetje beziggehouden met de krachttraining?
Ik niet... Opbouwfasequote:Op zaterdag 30 oktober 2010 14:28 schreef Rave_NL het volgende:
Ik train meestal 1,5-2 uur voor 2 spiergroepen..
quote:Ik heb een tijdje enkel aan explosieve krachttraining gedaan maar daar werd ik sterk, droog maar graatmager van..Op zaterdag 30 oktober 2010 14:44 schreef Vronsky het volgende:
Water tijdens de workout
Voor massa trainen is voor mij nu persoonlijk volslagen nutteloos, komt later wel weer.
Heh, vandaag eten we hier gestoomde prei, met aardappels die later opgebakken gaan worden en rundvlees. Plus het restje tuinbonen van gisteren. Als dat niet gezond is weet ik het ook niet meerquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:23 schreef Maurice0 het volgende:
Tijd voor bakkie koffie & lekker aardappels aan het koken om die straks lekker te gaan bakken.
Me broertje komt langs omdat me ouders op vakantie zijn en ze willen toch dat die jongen van 15 voldoende gezond voedsel binnen krijgt ipv patat :p
quote:Patat kan ook zeer gezond zijn, wij hebben nu zo'n frituur ding dat zonder vet frituurt, of hoe het ook werkt.Op zaterdag 30 oktober 2010 15:23 schreef Maurice0 het volgende:
Tijd voor bakkie koffie & lekker aardappels aan het koken om die straks lekker te gaan bakken.
Me broertje komt langs omdat me ouders op vakantie zijn en ze willen toch dat die jongen van 15 voldoende gezond voedsel binnen krijgt ipv patat :p
quote:Dit is een patatOp zaterdag 30 oktober 2010 15:37 schreef Vronsky het volgende:
[..]
PatatFriet kan ook zeer gezond zijn, wij hebben nu zo'n frituur ding dat zonder vet frituurt, of hoe het ook werkt.
Gezonde ongezonde snacks!
quote:
quote:Nee, friet is friet, maar alleen afkomstig van een patat!!Op zaterdag 30 oktober 2010 15:47 schreef Rave_NL het volgende:
En friet is kort voor gefrituurd, en dat lan alles zijn, waaronder patat.
quote:Chop chop, naar de sportschool dan!!Op zaterdag 30 oktober 2010 15:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik moet mijn kadaver trouwens ook weer eens gaan optrainen ivm lopende sollicitatie whehe
quote:Ik hoor zo vaak verhalen van jongens dat als ze thuis bleven en ouders waren op vakantie dat ze alleen eten opwarmde dat door hun moeder al was gemaakt en ingevroren of zelf kant en klaar maaltijden kochten... of pizzaOp zaterdag 30 oktober 2010 15:23 schreef Maurice0 het volgende:
quote:Och jeetjeOp zaterdag 30 oktober 2010 15:54 schreef Rave_NL het volgende:
Neen, de enige correcte benaming is patat frites.
Gefrituurde aardappel dus.
Als je dit zou afkorten zou het logisch zijn om er patat van te maken omdat het woord patat voor het gedeelte van Nederland mét herseninhoud geen betekenis heeft als zijnde aardappel. In tegenstelling tot de reservebelgen onder de rivieren.
moguquote:
Goedemorgen!!quote:
Tja, soms is PATAT nu eenmaal lekkerder bij je biefstuk dan rijst...quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:11 schreef hcwp het volgende:
In goede restaurants moet je geen patates frites eten omdat a) er dan vast wel iets beters te vreten is dan patat, en b) alleen patat van de snackbar te vreten is... en wellicht c) patat onderdeel van het kindermenu is, en dus veel te weinig...
Verder bestel je gewoon een patatje oorlog, of speciaal.
Sportschool??? Onzin, gewoon gaan hardlopen. Met de kracht zit dat wel goed. Dat is gewoon echt brute kracht die ik geven kan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 15:51 schreef Maitje het volgende:
[..]
Chop chop, naar de sportschool dan!!![]()
Owja, en het is PATAT!
Goede morgen Sinequote:
Dat is er wel, geloof me, en dan heet dat "pommes frites"quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:11 schreef hcwp het volgende:
In goede restaurants moet je geen patates frites eten omdat a) er dan vast wel iets beters te vreten is dan patat, en b) alleen patat van de snackbar te vreten is... en wellicht c) patat onderdeel van het kindermenu is, en dus veel te weinig...
Verder bestel je gewoon een patatje oorlog, of speciaal.
Nou dan..quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Sportschool??? Onzin, gewoon gaan hardlopen. Met de kracht zit dat wel goed. Dat is gewoon echt brute kracht die ik geven kan.
Nee, voor mij gaat het puur om conditie training.
In Utrecht is het PATAT!!!!!!quote:En nee!! Het is en blijft friet!!!
Ik, als bourgondiër zeg maar 1 ding: Het is en blijft friet!!quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:19 schreef Vronsky het volgende:
NEIN.
Het is patat.
Dit laat maar eens zien dat al het slimme volk in het midden van het land woont.![]()
(Die barbaren in het noorden tellen ook niet mee.)
Ga ik snel doen ja, en Lotusss doet dan met me meequote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:20 schreef Maitje het volgende:
[..]
Nou dan..
chop chop naar buiten!!![]()
[..]
In Utrecht is het PATAT!!!!!!
1 FRIET met.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:20 schreef Remco026 het volgende:
Bestel jij dan een patat met, of een frietje met?
Succes Sine_Pari.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:22 schreef Sine_Pari het volgende:
Okay kan niet genoeg klagen. De begravenis die we gisteren hadden was een zwarte begravenis dus lekker langHoop dat die we vandaag hebben sneller gaat, zodat het echt weekend is en ik lekker Gang Gai kan maken.
Bijhoiuden van je "boekje"? Of nog iets speciaals?quote:
Hoe bestel je dan bv. een patatje oorlog als het geen patat is maar friet. Je zegt toch niet frietje oorlog?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik, als bourgondiër zeg maar 1 ding: Het is en blijft friet!!
Wat ze boven de rivieren ervan maken zal me worst wezen!
Patatje met of 1 patat meenemen...quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:20 schreef Remco026 het volgende:
Bestel jij dan een patat met, of een frietje met?
Succes! Hele ervaring, weet nog niet of ik hem nog is ga lopen..quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ga ik snel doen ja, en Lotusss doet dan met me mee
Tevens gaan we wellicht in 2011 meedoen met de 4-daagse, dus ook weer lekker trainen.
Gewoon zeggen van "1 friet oorlog aub"quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:26 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Hoe bestel je dan bv. een patatje oorlog als het geen patat is maar friet. Je zegt toch niet frietje oorlog?
Gaat hem hier om oud gediende, dus is niet zo erg als dat we iemand die gesneuveld is ter aarde dragen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Succes Sine_Pari.
Er gaan er helaas wel veel heen naar de eeuwige jachtvelden...........
Als het woord friet er maar niet in voor komtquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:30 schreef ErwinRommel het volgende:
Laat mij ff het volgende topic voor SC maken por favor!!
Nope, laat maar weten of het wat wasquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:32 schreef Maitje het volgende:
Vanavond ook nog naar paranormal activity 2..
Iemand al gezien toevallig?
Ahhh, ik snap hem.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:31 schreef Sine_Pari het volgende:
[..]
Gaat hem hier om oud gediende, dus is niet zo erg als dat we iemand die gesneuveld is ter aarde dragen.
[..]
Als het woord friet er maar niet in voor komt
Niet voor mijn boekje..quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Bijhoiuden van je "boekje"? Of nog iets speciaals?
Nee ga ook niet kijkenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:32 schreef Maitje het volgende:
Vanavond ook nog naar paranormal activity 2..
Iemand al gezien toevallig?
Alleen je dezelfde menig hebt als ik heb jij (dus wij) gelijkquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:33 schreef ErwinRommel het volgende:
Maar wel iets waar we gelijk in hebben
Nu al vaudt jaquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:31 schreef hcwp het volgende:
Ik voel al aankomen wat dat topic gaat zijn, en het is nu al fout!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |