quote:Er is vraag naar irreëel goedkope woningen, lijkt me vrij logisch ook. Allemaal de schuld van rechts trouwens, dat lijkt me duidelijk.Op donderdag 28 oktober 2010 13:13 schreef mschol het volgende:
[..]
als die iemand anders het jaren leeg laat staan en er niks mee doet terwijl het prima (desnoods zwart) verhuurd zou kunnen worden: ja dan is het wat mij betreft volledig terecht om het maar te bezetten.
ik zie het hier in de stad: allerlei kantoorpanden die nauwelijk tot niet gebruikt worden, zomaar 5-10 jaar..
slopen: nee hoor
opknappen: nee hoor
verbouwen: nee hoor
ondertussen is er wel een vraag naar woningen waar je helemaal eng van wordt..
je kan geld verdienen door het gebouw ietsjes aan te passen.. maar daar zijn ze te lui voor..
quote:overal is werk.. ja klopt.. maar zolang je (bij wijze van spreken) geen WO opleiding, 10 jaar ervaring in dezelfde branch hebt kom je er niet in..Op donderdag 28 oktober 2010 13:10 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Doe even uit die slachtofferrol kruipen man. Overal in Nederland is werk, staan (hoge)scholen en universiteiten (ov-kaart, hallo?) en is woonruimte te vinden. Fietsen kan trouwens ook nog, vijftien kilometer is bijvoorbeeld goed te doen. Waarom moet ik gaan vertellen hoe het werkt in de maatschappij, dat zou toch iedereen moeten weten?
quote:Als bedrijven en overheden samenspannen om huizen lekker duur te houden lijkt me dat wel gerechtvaardigd.Op donderdag 28 oktober 2010 13:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus als men niet genoeg geld heeft, geeft hen dat het recht om in iemand anders zijn bezit te gaan wonen? Dat lijkt me dus niet.
quote:Ja, natuurlijk is daar vraag naar, maar dat geeft niemand het recht om in een leegstaand pand te trekken, en helemaal niet in een leegstaand bedrijfspand, of ander pand dat nooit in aanmerking zou komen voor bewoning, of niet in aanmerking zou komen voor bewoning in de gewenste prijsklasse....Op donderdag 28 oktober 2010 13:15 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Er is vraag naar irreëel goedkope woningen, lijkt me vrij logisch ook. Allemaal de schuld van rechts trouwens, dat lijkt me duidelijk.
quote:Nee hoor, inmiddels mag het hier ook. Heeft Rutten gezegdOp donderdag 28 oktober 2010 13:08 schreef mschol het volgende:
[..]
in amerika zou je gelijk gehad hebben, hier ligt dat toch echt totaal anders...
quote:Tja wat mij betreft schieten ze krakers dood... maar daar jij en ik niets te vertellen hebben laten we het maar aan anderen over toch?Op donderdag 28 oktober 2010 13:13 schreef mschol het volgende:
[..]
als die iemand anders het jaren leeg laat staan en er niks mee doet terwijl het prima (desnoods zwart) verhuurd zou kunnen worden: ja dan is het wat mij betreft volledig terecht om het maar te bezetten.
ik zie het hier in de stad: allerlei kantoorpanden die nauwelijk tot niet gebruikt worden, zomaar 5-10 jaar..
slopen: nee hoor
opknappen: nee hoor
verbouwen: nee hoor
ondertussen is er wel een vraag naar woningen waar je helemaal eng van wordt..
je kan geld verdienen door het gebouw ietsjes aan te passen.. maar daar zijn ze te lui voor..
quote:Doe normaal. Ze mochten daar niet eens zijn.Op donderdag 28 oktober 2010 13:31 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Als die krakers niet in het pand waren toen de sloop begon is er niks aan de hand en is het goed recht van de eigenaar natuurlijk, hij mag doen met zijn gebouw wat hij wil. Echter als die krakers in het gebouw waren kan je dit beschouwen als poging tot moord en mag die eigenaar wat mij betreft een behoorlijke tijd de cel in.
quote:Misschien is een dooie wel nodig om deze discussie echt op een hoog niveau te krijgen.Op donderdag 28 oktober 2010 13:33 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Doe normaal. Ze mochten daar niet eens zijn.
Laat ze lekker de tering krijgen. Ze moeten niet janken. En als er de volgende keer een dode valt moeten ze ook niet janken. Risico van het vak.
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:31 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Als die krakers niet in het pand waren toen de sloop begon is er niks aan de hand en is het goed recht van de eigenaar natuurlijk, hij mag doen met zijn gebouw wat hij wil. Echter als die krakers in het gebouw waren kan je dit beschouwen als poging tot moord en mag die eigenaar wat mij betreft een behoorlijke tijd de cel in.
quote:dan krijg je akties van die krakers waarbij er altijd 1 iemand in het pand aanwezig is puur om de eigenaar te ziekenOp donderdag 28 oktober 2010 13:31 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 13:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
![]()
Het lijkt wel of je nog een van de weinige rechtsen bent met een normaal redeneringspatroon.
quote:Ze zijn anders met uitsterven bedreigd!@Op donderdag 28 oktober 2010 12:55 schreef Compatibel het volgende:
[..]
![]()
Krakers zijn er genoeg, die hoeven geen bescherming
quote:Wat natuurlijk geen geldig excuus is om zomaar de boel toe te eigenen.Op donderdag 28 oktober 2010 12:52 schreef mschol het volgende:
[..]
nadat hij/zij het maar een paar jaar leeg heeft laten staan...
quote:Ik beschouw mezelf dan ook niet als rechts, de nickname heb ik juist gekozen vanwege de tegenstelling tussen een rechtse en een hippie (waar je van beiden aspecten terugvindt in mijn persoontje). Persoonlijk vind ik dat kraken moet kunnen in Nederland, maar dat als de eigenaar je weg wilt om iets met het pand te gaan doen je ook op moet rotten. Ook vind ik dat je je gewoon aan de wet moet houden (en anders het risico op straf moet accepteren), maar dat is natuurlijk geen reden om iemand die dat niet doet bijna te vermoorden.Op donderdag 28 oktober 2010 13:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
![]()
Het lijkt wel of je nog een van de weinige rechtsen bent met een normaal redeneringspatroon.
quote:Aangezien er een kraakverbod geldt, zou de eigenaar natuurlijk ook gewoon eerst de politie kunnen bellen om het pand te laten ontruimen en het daarna pas laten slopen.Op donderdag 28 oktober 2010 13:35 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dan krijg je akties van die krakers waarbij er altijd 1 iemand in het pand aanwezig is puur om de eigenaar te zieken
quote:Stel: Jij hebt een oud pandje wat je wilt slopen, met een aannemer regel jij dat er in week 48 gesloopt gaat worden.Op donderdag 28 oktober 2010 13:53 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Aangezien er een kraakverbod geldt, zou de eigenaar natuurlijk ook gewoon eerst de politie kunnen bellen om het pand te laten ontruimen en het daarna pas laten slopen.
quote:Maar dan moet men dat probleem aankaarten bij de overheid en niet de illegale harry gaan uithangen. En daar zijn tegenwoordig genoeg middelen voor om dat bij de overheid aan te kaarten dus daar kan het ook niet aan liggen.Op donderdag 28 oktober 2010 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als bedrijven en overheden samenspannen om huizen lekker duur te houden lijkt me dat wel gerechtvaardigd.
quote:Waarin? Dan neem je toch lekker een uitkering, daarvan kun je ook de huur betalen.Op donderdag 28 oktober 2010 13:17 schreef mschol het volgende:
[..]
overal is werk.. ja klopt.. maar zolang je (bij wijze van spreken) geen WO opleiding, 10 jaar ervaring in dezelfde branch hebt kom je er niet in..
quote:Zeggen dat ze moeten opsodemieteren en als ze het niet doen de politie bellen. Ik zie niet in waarom dit zo raar is.Op donderdag 28 oktober 2010 14:01 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Stel: Jij hebt een oud pandje wat je wilt slopen, met een aannemer regel jij dat er in week 48 gesloopt gaat worden.
In week 48 worden de machines het terrein op gereden en je begint rustig met het dak te slopen. Plotseling hoor je geschreeuw, er zit nog iemand in het pand?
Wat doe jij dan? Bel je de politie of zeg je gewoon dat ze moeten opsodemieteren?
quote:Het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat je er iemand bij moet halen om mensen uit jouw eigendom te verwijderen. Ik snap ook nog wel dat nou eenmaal de regels zijn, maar als je logisch redeneert is dat natuurlijk redelijk vreemd.Op donderdag 28 oktober 2010 14:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Zeggen dat ze moeten opsodemieteren en als ze het niet doen de politie bellen. Ik zie niet in waarom dit zo raar is.Als jij 's avonds probeert te slapen en er staat een groep jongeren voor je huis met luide muziek, waar jij last van hebt begin je dan ook maar met schieten omdat ze vast toch niet weggaan als je het vraagt?
quote:Als het op de openbare weg is vraag ik het ze vriendelijk, als er iemand op mijn terrein of zelfs in mijn huis zit als ik daar activiteiten wil ondernemen dan moet die maken dat hij weg komt.Op donderdag 28 oktober 2010 14:10 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Zeggen dat ze moeten opsodemieteren en als ze het niet doen de politie bellen. Ik zie niet in waarom dit zo raar is.Als jij 's avonds probeert te slapen en er staat een groep jongeren voor je huis met luide muziek, waar jij last van hebt begin je dan ook maar met schieten omdat ze vast toch niet weggaan als je het vraagt?
quote:Net zoals het ook vreemd is om er iemand bij te moeten halen als je dochter verkracht is, het is natuurlijk veel logischer om de ballen van de dader eraf te hakken, maar ja zo gaat het niet in een rechtstaat.Op donderdag 28 oktober 2010 14:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk de omgekeerde wereld dat je er iemand bij moet halen om mensen uit jouw eigendom te verwijderen. Ik snap ook nog wel dat nou eenmaal de regels zijn, maar als je logisch redeneert is dat natuurlijk redelijk vreemd.
quote:Je hebt helemaal gelijk, geld is natuurlijk veel belangrijker dan het leven van dat linksche werkschuwe tuig.Op donderdag 28 oktober 2010 14:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
Bovendien zal zo'n sloopbedrijf ook betaald moeten worden, op wiens bord denk je dat de kosten van de vertraging van de sloop terecht komen? Ik kan je verzekeren dat het niet op dat van de krakers zal zijn, van een kale kip valt immers niets te plukken...
quote:Hou nou toch op man, kraken heeft helemaal NIETS te maken met een gebrek aan woonruimte of een gebrek aan betaalbare woonruimte. Het heeft gewoon te maken met een dikke spuug naar de maatschappij, schijt hebben aan wat anderen denken en een statement willen maken en intussen lekker lamballen.Op donderdag 28 oktober 2010 13:02 schreef mschol het volgende:
[..]
ach gut.. meneer denkt dat ik een kraker ben..
gelukkig voor jou ben ik dat niet..
punt is wel dat er achterlijk weinig woonruimte is en er achterlijk veel leegstand is.. waardoor de prijzen van de paar woningen die er zijn achterlijk hoog zijn...
quote:Die vergelijking slaat nergens op, de dader wordt immers hoe dan ook gestraft. En daarom zei ik ook dat ik wel snap dat het zo gaat, maar dat het te belachelijk voor woorden is. Het is natuurlijk ook niet normaal om te gaan slopen met mensen in het pand, die hadden wel kort van te voren een waarschuwing moeten krijgen (al is het niet duidelijk uit de tekst of dat gebeurd is).Op donderdag 28 oktober 2010 14:18 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Net zoals het ook vreemd is om er iemand bij te moeten halen als je dochter verkracht is, het is natuurlijk veel logischer om de ballen van de dader eraf te hakken, maar ja zo gaat het niet in een rechtstaat.
quote:Moeten die krakers niet van 9 tot 17 op hun werk zijn dan?Zonder vooraankondiging van de eigenaar werd om 11.00 uur begonnen met de sloop van hun tijdelijke onderkomen
quote:Ik denk dat, als de eigenaar de politie had gebeld, de krakers gewoon gestraft zouden worden. Misschien dat ik me hierin vergis, maar ik dacht dat, dat juist het doel van het krakersverbod was.Op donderdag 28 oktober 2010 14:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die vergelijking slaat nergens op, de dader wordt immers hoe dan ook gestraft. En daarom zei ik ook dat ik wel snap dat het zo gaat, maar dat het te belachelijk voor woorden is. Het is natuurlijk ook niet normaal om te gaan slopen met mensen in het pand, die hadden wel kort van te voren een waarschuwing moeten krijgen (al is het niet duidelijk uit de tekst of dat gebeurd is).
quote:Die werken alleen maar nachtdiensten dus waren net gaan slapen.Op donderdag 28 oktober 2010 14:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Moeten die krakers niet van 9 tot 17 op hun werk zijn dan?
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 14:18 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, geld is natuurlijk veel belangrijker dan het leven van dat linksche werkschuwe tuig.
quote:Nachtdiensten betalen toch extra? Dan gaat het "geen geld voor huisvesting" verhaal ook al niet op.Op donderdag 28 oktober 2010 14:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die werken alleen maar nachtdiensten dus waren net gaan slapen.
quote:Nou inderdaad, dus ze waren toch al niet aanwezigOp donderdag 28 oktober 2010 14:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
quote:Tja..als erkend inbreker heb je natuurlijk altijd nachtdienst.Op donderdag 28 oktober 2010 14:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Die werken alleen maar nachtdiensten dus waren net gaan slapen.
quote:Tegenwoordig vinden blijkbaar de meeste inbraken overdag plaats als alle 2 verdieners aan het werk zijn.Op donderdag 28 oktober 2010 14:40 schreef Wokkel het volgende:
Tja..als erkend inbreker heb je natuurlijk altijd nachtdienst.
quote:Als grote mensen ergens centjes moeten verdienen, is het niet de bedoeling dat stoute krakers precíes op die plek "aksie" gaan voeren...Op donderdag 28 oktober 2010 14:18 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, geld is natuurlijk veel belangrijker dan het leven van dat linksche werkschuwe tuig.
quote:Helemaal mee eens hoor. Dat soort moet je gewoon een corrigerende tik met een sloopkogel geven.Op donderdag 28 oktober 2010 14:51 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als grote mensen ergens centjes moeten verdienen, is het niet de bedoeling dat stoute krakers precíes op die plek "aksie" gaan voeren...
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 14:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 oktober 2010 15:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Of zijn we lekker aan het fokken in de baas zijn tijd?
quote:Beter Fokken in de baas zijn tijd en belasting betalen dan niet werken, uitkeringtrekken en inbreken in panden van anderen.Op donderdag 28 oktober 2010 15:05 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk bij de fokkers die zo ageren tegen werkschuw tuig? Moeten jullie nu niet op je werk zijn ofzo?
Of zijn we lekker aan het fokken in de baas zijn tijd?
quote:Ik oordeel dan ook niet. Ik vraag het me slechts af.Op donderdag 28 oktober 2010 15:18 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Beter Fokken in de baas zijn tijd en belasting betalen dan niet werken, uitkeringtrekken en inbreken in panden van anderen.
quote:Ik heb er genoeg gezien die gewoon werken of studeren.Op donderdag 28 oktober 2010 14:59 schreef HugoBaas het volgende:
Krakers die werken. Heb je dat ooit weleens gezien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |