abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:41:53 #1
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_87906194


Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:


Kaart:



Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
Consulaat Generaal in Chicago
Consulaat Generaal in San Francisco
Consulaat Generaal in Miami
Consulaat Generaal in New York
• Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
Amerikaanse Ambassade in Den Haag
Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:


United States Citizenship & Immigration Services


Department of State
Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
Verenigde Staten van Amerika Deel 5
Verenigde Staten van Amerika Deel 6
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Verenigde Staten van Amerika Deel 8
Verenigde Staten van Amerika Deel 9
Verenigde Staten van Amerika Deel 10
Verenigde Staten van Amerika Deel 11
Verenigde Staten van Amerika Deel 12
Verenigde Staten van Amerika Deel 13
Verenigde Staten van Amerika Deel 14
Verenigde Staten van Amerika Deel 15
Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
Verenigde Staten van Amerika, deel 17
Verenigde Staten van Amerika, deel 18
Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
Verenigde staten van Amerika - Deel 20
Verenigde Staten van Amerika - deel 21
Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
Verenigde Staten van Amerika - Deel 26
Verenigde Staten van Amerika - Deel 27
Verenigde Staten van Amerika - Deel XXVIII
Verenigde Staten van Amerika - Deel 29
Verenigde Staten van Amerika - Deel 30

De OP vind je hier.

[ Bericht 3% gewijzigd door popolon op 25-10-2010 18:14:35 ]
  zondag 24 oktober 2010 @ 18:42:17 #2
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_87906208
LAPO:


Ben op het moment aan het zoeken naar een woning in New York, maar dit is zoals verwacht knap lastig.
Via craigslist kom ik heel veel zooi en scam's tegen.

Zijn er nog andere goede plekker om te zoeken voor rond de 1000$ per maand in NY (queens, brooklyn is obviously ok)
pi_87906311
Spanish Harlem schijnt niet het ergste te zijn. Ook de Bronx kan best ok zijn. Maar ik zou in beide gevallen eerst ter plekke willen gaan kijken.

Voor $1000 zou je in Brooklyn iets met gedeelde voorzieningen moeten kunnen vinden, ik dacht dat de meeste 1-bedrooms daar rond de $1500 zijn.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:08:04 #4
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87906815
De OP is niet goed overgenomen.

Popo, grijp eens in. ;)




Officiële landsnaam: Verenigde Staten van Amerika (United States of America)
Inwoners: Amerikaan, Amerikanen
Inwoneraantal: 309 Miljoen inwoners (Schatting Januari 2010)
Officiële taal: Geen, echter Engels is de officieuze taal en de taal waarin het land bestuurd wordt.
Andere talen: Spaans (+/- 40 miljoen Spaanstaligen), Frans (+/- 1 miljoen), Duits (+/- 1 miljoen)
Staatssoort: Federale Republiek.
Staatshoofd: President Barack H. Obama (Tot 20 Januari 2013)
Hoofdstad: Washington D.C.
Eerstvolgende verkiezingen: 2 November 2010. (Senate & House)
Directe buurlanden met landsgrens: Canada, Mexico.
Directe buurlanden met watergrens: Cuba, Bahama's, Rusland.

Vlag:


Kaart:



Ambassades & Consulaten

In de Verenigde Staten:
Nederlandse Ambassade in Washington.
Consulaat Generaal in Chicago
Consulaat Generaal in San Francisco
Consulaat Generaal in Miami
Consulaat Generaal in New York
• Lijst met Honoraire Consuls in overige staten.

In Nederland:
Amerikaanse Ambassade in Den Haag
Consulaat Generaal in Amsterdam

Immigratie en Officiële instanties:


United States Citizenship & Immigration Services


Department of State
Overzicht van alle DMV locaties & websites voor de 50 staten. (Deparment of Motorvehicles, voor je rijbewijs)
Social Security Administstration (voor je Social Security Number, de Amerikaanse variant van SOFI)

Handige websites voor het leven in de VS

CraigsList - een soort marktplaats, ook voor banen, woningen, etc. Met subsites voor je lokale omgeving.
DSLReports - Site om een Internetprovider te vinden en om ervaringen te horen van andere gebruikers.
LegalDocs - Gratis site om allerlei legale documenten uit te printen, zoals bijv. een testament.
Online Converstion - Om al die lastige Amerikaanse maten om te zetten naar het metrisch stelsel.
50States - Hele handige link site met veel links naar lokale overheden etc, per staat.

Woon je in de Verenigde Staten? Heb je plannen om in de Verenigde Staten te gaan wonen? Vind je de Verenigde Staten gewoon een mooi land?
Kom gezellig kletsen met mede-Amerikanen, aspirant-Amerikanen, en Amerika liefhebbers.

Vorige delen:

Verenigde Staten van Amerika!
Verenigde Staten van Amerika (Deel 2)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 3)
Verenigde Staten van Amerika (Deel 4)
Verenigde Staten van Amerika Deel 5
Verenigde Staten van Amerika Deel 6
Verenigde Staten van Amerika Deel 7
Verenigde Staten van Amerika Deel 8
Verenigde Staten van Amerika Deel 9
Verenigde Staten van Amerika Deel 10
Verenigde Staten van Amerika Deel 11
Verenigde Staten van Amerika Deel 12
Verenigde Staten van Amerika Deel 13
Verenigde Staten van Amerika Deel 14
Verenigde Staten van Amerika Deel 15
Verenigde Staten van Amerika, Deel 16
Verenigde Staten van Amerika, deel 17
Verenigde Staten van Amerika, deel 18
Verenigde Staten van Amerika - Deel 19
Verenigde staten van Amerika - Deel 20
Verenigde Staten van Amerika - deel 21
Verenigde Staten van Amerika - Deel 22
Verenigde Staten van Amerika - Deel 23
Verenigde Staten van Amerika - Deel 24
Verenigde Staten van Amerika - Deel 25
Verenigde Staten van Amerika - Deel 26
Verenigde Staten van Amerika - Deel 27
Verenigde Staten van Amerika - Deel XXVIII
Verenigde Staten van Amerika - Deel 29
Verenigde Staten van Amerika - Deel 30

De OP vind je hier.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator zondag 24 oktober 2010 @ 19:09:07 #5
45833 crew  Fogel
pi_87906840
Valt nog me eigenlijk nog mee voor een stad als NY (zelfs in de "mindere buurten", uiteraard is het in de "hotte" delen duurder), zelfs kleine stad als Trondheim betaal je vergelijkbare bedragen (ook buiten het centrum).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87910118
Ik denk niet dat je alleen naar grootte moet kijken, maar ook naar economische opbouw van de bewoners. In iedere grote stad is wel een wijk te vinden met 'goedkope' woningen; de vraag is of je daar ook wil wonen. Een (hoogstwaarschijnlijk) 1 kamer loft met gedeelde voorzieningen (keuken, toilet?) in Brooklyn is imo geen $1000 waard.

edit:
quote:
Trondheim is a Norwegian center of education, technical and medical research with the Norwegian University of Science and Technology (NTNU) and SINTEF located in the city.
(wikipedia)
Ik denk niet dat je de huurprijzen in Trondheim met Brooklyn kunt vergelijken, appels/peren.
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:40:18 #7
309481 Burrito
Ajax Amsterdam
pi_87910455
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:08 schreef maartena het volgende:
De OP is niet goed overgenomen.

Popo, grijp eens in. ;)


sorry, weet niet wat er fout ging
  zondag 24 oktober 2010 @ 21:37:41 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_87914083
Even :W doen vanuit NL
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 25 oktober 2010 @ 01:51:50 #9
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87924682
:W

Ik ga meedoen aan de lottery 2012 :) Ik ga het gewoon proberen.
  maandag 25 oktober 2010 @ 03:26:56 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87925526
Je hebt nog tot 3 November voor de inschrijving :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87925765
Ik ben vorige week begonnen aan de lange reis die 'green card application' heet. Onze visa afdeling zegt dat dat normaal gesproken twee jaar duurt, lijkt me wat lang maar ze zullen er wel verstand van hebben.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 25 oktober 2010 @ 07:35:17 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87925980
Omzetten van een H1B of een ander werkvisum kan inderdaad een jaar of twee duren. Maar wel mooi dat je er aan begint, want met een Green Card mag je sowieso blijven, en ben je niet meer afhankelijk van een baan of contract.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 25 oktober 2010 @ 08:08:13 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87926176
Ik ben voor Nederlandse begrippen ook weer lekker allochtoon aan het doen trouwens: Schotel op me dak geplaatst! :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87937367
Als ik nu in Ashland, OR moet zijn, is het dan aan te raden om het vliegtuig naar San Francisco te pakken ipv Portland? Dan zie ik tenminste ook nog een stukje van Californië, en qua tijd maakt het niet zo heel veel uit aangezien Ashland precies tussen SFO en PDX inzit.
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 15:12:59 #15
45833 crew  Fogel
pi_87937829
Hulde aan het RIVM! Ze hebben in hun archief gegraven, mijn vaccinatiebewijs gevonden, gescanned en per e-mail naar me toe gestuurd. Scheelt me een extra spuit of twee in de arm.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_87938466
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 01:51 schreef Omnifacer het volgende:
:W

Ik ga meedoen aan de lottery 2012 :) Ik ga het gewoon proberen.
Ik heb me ook aangemeld. Gewoon omdat het kan. :P
pi_87945169
Godverdomme, is mijn fiets gestolen. Ik dacht dat ze dat alleen in Nederland doen.

Amerikanenm; ik ben teleurgesteld :'(
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:15:20 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_87945614
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 20:40 schreef Burrito het volgende:

[..]

sorry, weet niet wat er fout ging
Die in de wiki met copy/paste werkt niet 100%. Ik moest maarten's post overnemen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 25 oktober 2010 @ 18:34:37 #19
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87946312
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik heb me ook aangemeld. Gewoon omdat het kan. :P
Dan heb je nu al een concurrent minder, want ik ga me toch maar niet inschrijven. Reden: het zou te prematuur zijn. Ik wil nog steeds graag verhuizen naar de US en daar proberen iets op te bouwen, maar dan zou ik dat wel samen met mijn vriendin willen doen. Zij gaat echter misschien een bepaalde opleiding volgen en onze relatie is misschien nog iets te kort voor een dergelijk avontuur. Verder kan ik zelf beter zorgen dat ik eerst mijn bachelor in Business Science afmaak voor ik uberhaupt zulke plannen ga maken, anders heb je misschien wel erg weinig perspectief. En ja, ik had me ook op goed geluk alsnog kunnen inschrijven, maar dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de mensen die wel oprecht en met volle hoop meedoen.

Maar het plan om ooit in de US terecht te komen blijft staan!
pi_87946690
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:01 schreef Greci het volgende:
Godverdomme, is mijn fiets gestolen. Ik dacht dat ze dat alleen in Nederland doen.

Amerikanenm; ik ben teleurgesteld :'(
Er zijn er van mij al twee gejat. Kut autochtonen.
Jesus saves but death prevails.
pi_87947125
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 18:34 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dan heb je nu al een concurrent minder, want ik ga me toch maar niet inschrijven. Reden: het zou te prematuur zijn. Ik wil nog steeds graag verhuizen naar de US en daar proberen iets op te bouwen, maar dan zou ik dat wel samen met mijn vriendin willen doen. Zij gaat echter misschien een bepaalde opleiding volgen en onze relatie is misschien nog iets te kort voor een dergelijk avontuur. Verder kan ik zelf beter zorgen dat ik eerst mijn bachelor in Business Science afmaak voor ik uberhaupt zulke plannen ga maken, anders heb je misschien wel erg weinig perspectief. En ja, ik had me ook op goed geluk alsnog kunnen inschrijven, maar dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de mensen die wel oprecht en met volle hoop meedoen.

Maar het plan om ooit in de US terecht te komen blijft staan!
Klinkt verstandig. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat als je wordt uitgeloot je ook echt moet gaan, of anders op een soort zwarte lijst komt en in de toekomst een stuk moeilijker nog aan een visum kan komen.

Ikzelf ontdekte pas een paar maanden terug hoe makkelijk je mee kan loten, en voor mij komt het toevallig ook allemaal net precies goed uit. Vandaar dat ik wel een gokje waag dit jaar.

Trouwens, als je echt supergraag naar de VS wil en een universitair diploma hebt, dan zijn er toch vast ook wel andere opties dan het diversity visum?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2010 18:53:52 ]
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:00:00 #22
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87947396
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:53 schreef Igen het volgende:

[..]

Klinkt verstandig. Ik meen dat ik ergens gelezen heb dat als je wordt uitgeloot je ook echt moet gaan, of anders op een soort zwarte lijst komt en in de toekomst een stuk moeilijker nog aan een visum kan komen.

Ikzelf ontdekte pas een paar maanden terug hoe makkelijk je mee kan loten, en voor mij komt het toevallig ook allemaal net precies goed uit. Vandaar dat ik wel een gokje waag dit jaar.

Trouwens, als je echt supergraag naar de VS wil en een universitair diploma hebt, dan zijn er toch vast ook wel andere opties dan het diversity visum?
Vergeten te zeggen, maar jouw eerste punt speelde ook mee inderdaad. Ik wilde mijn toekomstige kansen ook niet jeopardisen. Andere opties zijn er misschien in de toekomst wel. Ik ben voorlopig nog niet toe aan solliciteren, maar als het zo ver is ga ik zeker kijken naar vacatures bij internationale bedrijven. Zo hoop ik dat er een mogelijkheid in zit dat ik voor een tijdje in de US zou kunnen wonen en werken. Ik vraag me echter af in hoeverre die beschikbaar zijn en of ik ervoor in aanmerking kom, aangezien mijn CV niet het beste is in zijn soort :') Hoop studievertraging namelijk.
pi_87951032
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 06:08 schreef Shivo het volgende:
Ik ben vorige week begonnen aan de lange reis die 'green card application' heet. Onze visa afdeling zegt dat dat normaal gesproken twee jaar duurt, lijkt me wat lang maar ze zullen er wel verstand van hebben.
Het kan binnen een jaar, het kan binnen 6 jaar. Bij mij duurde het iets meer dan 1.5 jaar en dat vonden ze hier snel. Twee jaar is inderdaad een veel genoemde tijd.
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:20:48 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87951431
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:34 schreef Omnifacer het volgende:
Dan heb je nu al een concurrent minder, want ik ga me toch maar niet inschrijven. Reden: het zou te prematuur zijn. Ik wil nog steeds graag verhuizen naar de US en daar proberen iets op te bouwen, maar dan zou ik dat wel samen met mijn vriendin willen doen. Zij gaat echter misschien een bepaalde opleiding volgen en onze relatie is misschien nog iets te kort voor een dergelijk avontuur. Verder kan ik zelf beter zorgen dat ik eerst mijn bachelor in Business Science afmaak voor ik uberhaupt zulke plannen ga maken, anders heb je misschien wel erg weinig perspectief. En ja, ik had me ook op goed geluk alsnog kunnen inschrijven, maar dat vind ik niet eerlijk ten opzichte van de mensen die wel oprecht en met volle hoop meedoen.

Maar het plan om ooit in de US terecht te komen blijft staan!
Hou er wel rekening mee dat als je ooit je vriendin wil meenemen, wanneer dat dan ook mag zijn, dat die vriendin eerst geconverteerd moet worden tot vrouw.

Alleen partners die getrouwd zijn mogen namelijk als partners naar de VS verhuizen, voor immigratiedoeleinden is alleen een officieel huwelijk geldig, niet een geregistreerd partnerschap zoals dat in Nederland kan.

Hou daar dus rekening mee. Als jij de DV-2012 (of 13, 14, etc) wint, dan moet je op het moment dat je wint, en vervolgens de procedure start ook al getrouwd zijn. Je kunt nadat je je brief hebt gekregen dat je gewonnen hebt nog wel even snel trouwen natuurlijk, maar dan is het meer een "moet-nog-even-snel" dan iets wat je echt kan plannen. Alleen als je getrouwd bent kun je je partner meenemen op een "gewonnen" visum.

Ook iets voor anderen om rekening mee te houden verder, in geval er plannen zijn om vriend/vriendin mee te verkassen naar de VS.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 25 oktober 2010 @ 20:23:04 #25
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87951557
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:00 schreef Omnifacer het volgende:
Ik wilde mijn toekomstige kansen ook niet jeopardisen.
Ik ben alweer een tijd weg uit Nederland, maar is dat echt een ver-Nederlands Engels woord zoals "cancellen", of ver-Nederlands je nu zelf een Engels woord? :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator maandag 25 oktober 2010 @ 21:45:40 #26
45833 crew  Fogel
pi_87955958
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:20 schreef maartena het volgende:

[..]


Ook iets voor anderen om rekening mee te houden verder, in geval er plannen zijn om vriend/vriendin mee te verkassen naar de VS.
Vrouwen genoeg in de VS :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:56:59 #27
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87959577
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 20:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben alweer een tijd weg uit Nederland, maar is dat echt een ver-Nederlands Engels woord zoals "cancellen", of ver-Nederlands je nu zelf een Engels woord? :D
Ik heb die term een paar keer bij 24 voorbij horen komen, net als 'compromised' ("CTU has been compromised") en sindsdien gebruik ik die term wel eens in informele gesprekken :')
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:04:19 #28
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87959963
Oh en bedankt voor je tips Maarten :)
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:20:19 #29
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87960756
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:15 schreef popolon het volgende:
Die in de wiki met copy/paste werkt niet 100%. Ik moest maarten's post overnemen.
In de Wiki eerst even op "brontekst bekijken" klikken, en DIE kopiëren. :Y

Ik heb meteen even aangelogd en de Wiki-tekst aangepast.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:24:07 #30
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_87960935
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 22:56 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb die term een paar keer bij 24 voorbij horen komen, net als 'compromised' ("CTU has been compromised") en sindsdien gebruik ik die term wel eens in informele gesprekken :')
Ja, het is een goed Engels woord natuurlijk..... maar het staat zo vreemd in een Nederlandse zin. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_87961121
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 19:00 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Vergeten te zeggen, maar jouw eerste punt speelde ook mee inderdaad. Ik wilde mijn toekomstige kansen ook niet jeopardisen. Andere opties zijn er misschien in de toekomst wel. Ik ben voorlopig nog niet toe aan solliciteren, maar als het zo ver is ga ik zeker kijken naar vacatures bij internationale bedrijven. Zo hoop ik dat er een mogelijkheid in zit dat ik voor een tijdje in de US zou kunnen wonen en werken. Ik vraag me echter af in hoeverre die beschikbaar zijn en of ik ervoor in aanmerking kom, aangezien mijn CV niet het beste is in zijn soort :') Hoop studievertraging namelijk.
Waarom ga je niet gewoon tijdens je studie stage lopen bij een Amerikaans bedrijf? Dan kun je vast eens kijken of het wat voor je is en wat contacten leggen. :)
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 25 oktober 2010 @ 23:29:29 #32
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_87961202
Ohai, wist niet dat hier een topic van was!

Ik ga dus 12 december voor 7 maanden naar Californië! *O* Hoe, wat, waar, waarom?

Ik heb een dubbele nationaliteit, dus een Amerikaans en Nederlands paspoort. Dus gelukkig geen gedoe met visa etc... Ik ga college volgen in Ventura, Spaans. Waarom? Omdat ik hier weg moet :P Ik ben nog steeds erg druk met mailen naar college voor van alles, maar place to stay is geregeld en baan komt ook goed. Ik ben blij O+
it's the map in my mind that sends me on my way.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 07:11:45 #33
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_87967126
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 23:29 schreef Diconnected het volgende:
Ohai, wist niet dat hier een topic van was!

Ik ga dus 12 december voor 7 maanden naar Californië! *O* Hoe, wat, waar, waarom?

Ik heb een dubbele nationaliteit, dus een Amerikaans en Nederlands paspoort. Dus gelukkig geen gedoe met visa etc... Ik ga college volgen in Ventura, Spaans. Waarom? Omdat ik hier weg moet :P Ik ben nog steeds erg druk met mailen naar college voor van alles, maar place to stay is geregeld en baan komt ook goed. Ik ben blij O+
Nice ! Je gaat het weer hier fantastisch vinden! Nu net een weekje wat minder geweest maar komende week gaat het weer richting de 25 graden. Kom daar maar eens mee aan in Nederland in Oktober/November!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:01:29 #34
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_88021310
Met kerst twee weken naar Florida, can't wait *)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:41:31 #35
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88022916
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:09:02 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88026188
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:41 schreef popolon het volgende:
Mijn boom, wat doe je?

Foto's van je mooie buitenlandse optrekje deeltje 2 }:|
Dat wordt de kettingzaag oliën. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88026925
Eindelijk een excuus om die open haard aan te leggen.
pi_88045462
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 07:11 schreef Telates het volgende:

[..]

Nice ! Je gaat het weer hier fantastisch vinden! Nu net een weekje wat minder geweest maar komende week gaat het weer richting de 25 graden. Kom daar maar eens mee aan in Nederland in Oktober/November!
Nu het toch over het weer in California gaat... Over 2,5 week heb ik een congres in San Diego. Hoe warm is het rond die tijd normaal gesproken? Dan weet ik een beetje wat ik in moet pakken.
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:52:37 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88046088
quote:
3s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:42 schreef Mini_rulez het volgende:
Nu het toch over het weer in California gaat... Over 2,5 week heb ik een congres in San Diego. Hoe warm is het rond die tijd normaal gesproken? Dan weet ik een beetje wat ik in moet pakken.
Ik zou 2 dagen van te voren het weer bekijken..... want echt.... November in Zuid-California kan zijn:

15 graden en regen.
30 graden en kortebroekenweer.

Je weet het gewoon niet. :P

Kouder dan dat zal het niet worden in ieder geval.... warmer zou nog kunnen, maar in in November niet echt gewoonlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88048515
Daar was ik al bang voor... :P Nou ja, dan kijk ik vlak van tevoren maar even inderdaad. :)

Het klinkt in elk geval al beter dan vorig jaar in Chicago. Dat was in oktober, maar toen was het al ijskoud!
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:41:03 #41
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88048617
Het scheelt ook nogal per dag. Vandaag heerlijk weer in LA, shirtje aan en buiten lunchen. Eind van de week wordt weer regen voorspeld voor 1 dag, maar daarna weer 86F en zon... Ik zou sowieso een lichte jas of trui meenemen want 's avonds kan het best fris zijn.
pi_88048929
Ja wat betreft weer in Cali kan het idd heel erg verschillen, dat heb ik ook inmiddels gemerkt :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 00:47:49 #43
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88051837
quote:
3s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:27 schreef devzero het volgende:
Eindelijk een excuus om die open haard aan te leggen.
Die heb ik al, maar inderdaad, wel mooi gratis hout. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_88068998
Ja, trouwens heb nog even een vraagje :P Hoe doen jullie dat qua verzekering en werk? Want ik had mijn verzekering (DSW) gebeld en die zeiden dat als ik ging werken in de VS ik dan mijn Nederlandse zorgverzekering niet kan houden -_-' Dus hoe hebben jullie dat opgelost? :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:05:33 #45
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88069843
Ik krijg gewoon een verzekering via mijn Amerikaanse werkgever.... en heb ook geen Nederlandse zorgverzekeraar nodig. Ben dan ook emigrant, geen tijdelijke expat :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88070277
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:05 schreef maartena het volgende:
Ik krijg gewoon een verzekering via mijn Amerikaanse werkgever.... en heb ook geen Nederlandse zorgverzekeraar nodig. Ben dan ook emigrant, geen tijdelijke expat :P
Het is toch vaak ook dat je een verzekering krijgt via je baan? Niet dat ik duizenden dollars zal gaan verdienen ofzeu, ben maar 19 en verwacht geen top baan met top salaris. :P Maar gewoon in een mall bij een winkel oid... Of zeg ik nu wat raars? :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:30:27 #47
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88070815
Ligt er een beetje aan waar je werkt. Sommige grote supermarkt ketens geven aan full-time medewerkers gewoon een ziektekostenverzekering. (Nou ja, "geven", je betaald er wat voor pre-tax uiteraard). Als je gewoon tijdelijk vakken gaat vullen in het weekend, dan zit je meestal nog op de verzekering van je ouders. Dat kan sowieso tot je 21e.

Maar ben je nu al in de VS, of denk je zomaar even te kunnen immigreren met een winkelbaantje? ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88071064
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:30 schreef maartena het volgende:
Ligt er een beetje aan waar je werkt. Sommige grote supermarkt ketens geven aan full-time medewerkers gewoon een ziektekostenverzekering. (Nou ja, "geven", je betaald er wat voor pre-tax uiteraard). Als je gewoon tijdelijk vakken gaat vullen in het weekend, dan zit je meestal nog op de verzekering van je ouders. Dat kan sowieso tot je 21e.

Maar ben je nu al in de VS, of denk je zomaar even te kunnen immigreren met een winkelbaantje? ;)
Ik ga in december... Ik ga spring semester Spaans doen op Ventura College. Ik heb een Amerikaans paspoort dus ik zit niet met het gedoe van visa etc. Ik heb straks 2 x per week college en wil daarnaast 20 uur in de week gaan werken ongeveer in een winkel daar in de buurt, heb wel genoeg contacten en heb wat vrienden daar dus dat scheelt ;). Maar het zou volgens mij niet echt een probleem zijn als ik het zo kan regelen dat ik word verzekerd bij het bedrijf waar ik ga werken en dan ook mijn Nederlandse verzekering zou hebben toch?
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 18:10:33 #49
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88073923
Ah zo :)

Ja, zolang je je Nederlandse verzekering gewoon blijft betalen komt daar geen hond achter inderdaad. Maar je kunt dus niet de Nederlandse verzekering gebruiken in de VS, die wordt daar sowieso niet geaccepteerd. (alleen voor noodgevallen, waar je dus eerst alles uit eigen zak moet betalen en daarna terug kan vragen in Nederland)

Alleen krijg je voor 20 uurtjes in de week meestal geen ziektekostenverzekering. Wel kun je waarschijnlijk via je college zelf een betaalbare studentenpolis afsluiten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88074645
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 18:10 schreef maartena het volgende:
Ah zo :)

Ja, zolang je je Nederlandse verzekering gewoon blijft betalen komt daar geen hond achter inderdaad. Maar je kunt dus niet de Nederlandse verzekering gebruiken in de VS, die wordt daar sowieso niet geaccepteerd. (alleen voor noodgevallen, waar je dus eerst alles uit eigen zak moet betalen en daarna terug kan vragen in Nederland)

Alleen krijg je voor 20 uurtjes in de week meestal geen ziektekostenverzekering. Wel kun je waarschijnlijk via je college zelf een betaalbare studentenpolis afsluiten.
Ja ik ga zodra ik daar ben in december ook even langs bij college, moet nog wat andere dingen weten enz, dan vraag ik maar gelijk naar een eventuele studentenpolis idd. Thanks! :)
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:23:53 #51
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88087594
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:36 schreef Diconnected het volgende:

[..]



Ik ga in december... Ik ga spring semester Spaans doen op Ventura College. Ik heb een Amerikaans paspoort dus ik zit niet met het gedoe van visa etc. Ik heb straks 2 x per week college en wil daarnaast 20 uur in de week gaan werken ongeveer in een winkel daar in de buurt, heb wel genoeg contacten en heb wat vrienden daar dus dat scheelt ;). Maar het zou volgens mij niet echt een probleem zijn als ik het zo kan regelen dat ik word verzekerd bij het bedrijf waar ik ga werken en dan ook mijn Nederlandse verzekering zou hebben toch?
Je moet even met je verzekering overleggen. Aangezien je tijdelijk gaat kan het best zijn dat je verzekerd kunt blijven bij je Nederlandse verzekering. Wel moet je dan even opletten dat alles gedekt wordt. Vaak dekt een zorgverzekering alleen maar 200% van de in Nederland gebruikelijke kosten en heb je een aanvullende of een reisverzekering nodig om de rest te dekken. Wel moet je eventuele kosten hier dan zelf voorschieten om het later terug te vragen aan je verzekering in Nederland. Toen ik een aantal jaar geleden voor studie een half jaar in de US zat ben ik gewoon in Nederland verzekerd gebleven. Toen het meer permanent werd niet meer natuurlijk ;)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:38:31 #52
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88103584
Ik ben al een aanvullende verzekering gelukkig, en een reisverzekering heb ik ook. Moet ook wel, ben diabetespatiënt dus een goede verzekering is dan wel nodig :Y. Ik neem dus ook echt alles wat ik nodig heb qua medicatie voor 8 maanden mee, anders zit ik daar dus weer te kloten met rekeningen etc. Maar ik ga m'n verzekering maar even bellen binnenkort en vragen hoe het zit. Heb wel folders gehad maar das zo onoverzichtelijk dat ik er niks van snap :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:56:05 #53
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88106387
Misschien dat ook hier wat info voor je in staat.

Uitschrijven GBA, expatverzekering? En vraag over belasting
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_88164686
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2010 20:14 schreef devzero het volgende:

[..]

Het kan binnen een jaar, het kan binnen 6 jaar. Bij mij duurde het iets meer dan 1.5 jaar en dat vonden ze hier snel. Twee jaar is inderdaad een veel genoemde tijd.
Waarom duurt zoiets zo lang? :')
"We are the sheeple of America" - Payze Duez
  zondag 31 oktober 2010 @ 06:27:13 #55
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88164691
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 06:21 schreef Your_Business_Partner het volgende:

Waarom duurt zoiets zo lang? :')
In welk land gaat 't dan wel veel sneller?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator zondag 31 oktober 2010 @ 08:57:26 #56
45833 crew  Fogel
pi_88165132
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 06:27 schreef popolon het volgende:

[..]



In welk land gaat 't dan wel veel sneller?
EU-landen als je een EU-paspoort hebt. ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88180424
quote:
6s.gif Op zondag 31 oktober 2010 06:27 schreef popolon het volgende:

[..]



In welk land gaat 't dan wel veel sneller?
Ja oke maar waarom duurt het over het algemeen zo lang?
"We are the sheeple of America" - Payze Duez
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:09:19 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88184042
quote:
6s.gif Op zondag 31 oktober 2010 06:27 schreef popolon het volgende:
In welk land gaat 't dan wel veel sneller?
Ik had binnen 8 weken mijn visa afgerond, en binnen 2 weken na aankomst mijn 10-year green card.

Maar ja, als je al meer dan 2 jaar getrouwd bent (dus geen schijnhuwelijk) met een Amerikaanse als je je visa aan gaat vragen, loop je zo binnen natuurlijk. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88198518
ik heb me maar gewoon weer aangemeld voor de diversity lottery :)
*plop*
  maandag 1 november 2010 @ 04:37:37 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88198573
Ik merk het wel het verschil tussen een straat vol met huurhuizen, en een "echte" wijk....

Heb zeker 80 kinderen geteld vanavond met Halloween! :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88239906
Trotse NL-er in NYC!! w/ *O*
They call me Lola!
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:24:21 #62
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_88242891
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 20:09 schreef maartena het volgende:

[..]



Ik had binnen 8 weken mijn visa afgerond, en binnen 2 weken na aankomst mijn 10-year green card.

Maar ja, als je al meer dan 2 jaar getrouwd bent (dus geen schijnhuwelijk) met een Amerikaanse als je je visa aan gaat vragen, loop je zo binnen natuurlijk. :P
*COPycat meldt* :W
pi_88261155
Ik heb een vraagje, geen idee of iemand hier dat weet want jullie hebben vast geen tijdelijk visum enzo, maar toch. Mijn visum verloopt op 13 november, en dan blijf ik nog een paar weken in de VS tijdens de 30 day grace period. Weet iemand toevallig of ze moeilijk doen als je in die periode een binnenlandse vlucht wilt maken?
Ik heb het al gevraagd aan de afdeling van de universiteit hier die erover gaat, maar ze mailen niet terug en ik moet me onderhand echt een keer registreren voor het congres in San Diego waar ik dus heen moet vliegen. Beetje jammer van de registratiekosten als dan blijkt dat ik er niet heen kan.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:03:35 #64
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88266907
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 20:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb een vraagje, geen idee of iemand hier dat weet want jullie hebben vast geen tijdelijk visum enzo, maar toch. Mijn visum verloopt op 13 november, en dan blijf ik nog een paar weken in de VS tijdens de 30 day grace period. Weet iemand toevallig of ze moeilijk doen als je in die periode een binnenlandse vlucht wilt maken?
Ik heb het al gevraagd aan de afdeling van de universiteit hier die erover gaat, maar ze mailen niet terug en ik moet me onderhand echt een keer registreren voor het congres in San Diego waar ik dus heen moet vliegen. Beetje jammer van de registratiekosten als dan blijkt dat ik er niet heen kan.
Misschien even contact opnemen met het consulaat in San Francisco?
it's the map in my mind that sends me on my way.
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:25:24 #65
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88268229
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 20:10 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik heb een vraagje, geen idee of iemand hier dat weet want jullie hebben vast geen tijdelijk visum enzo, maar toch. Mijn visum verloopt op 13 november, en dan blijf ik nog een paar weken in de VS tijdens de 30 day grace period. Weet iemand toevallig of ze moeilijk doen als je in die periode een binnenlandse vlucht wilt maken?
Ik heb het al gevraagd aan de afdeling van de universiteit hier die erover gaat, maar ze mailen niet terug en ik moet me onderhand echt een keer registreren voor het congres in San Diego waar ik dus heen moet vliegen. Beetje jammer van de registratiekosten als dan blijkt dat ik er niet heen kan.
Geen probleem om een binnenlandse vlucht te maken. Zolang het allemaal maar binnen die 30 dagen valt.
pi_88269013
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:25 schreef Telates het volgende:

[..]

Geen probleem om een binnenlandse vlucht te maken. Zolang het allemaal maar binnen die 30 dagen valt.
Okee, thanks! :)
Hoe zit het eigenlijk met douane bij binnenlandse vluchten, is die er helemaal niet? Eigenlijk zou ik dit moeten weten want ik heb zelf vorig jaar ook een binnenlandse vlucht gemaakt, maar toen was ik blijkbaar zo kapot dat er maar weinig van is blijven hangen. :')
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:38:30 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88269121
Binnenlandse vluchten is geen enkel probleem.... zolang je paspoort nog geldig is, en je legaal in het land verblijft, kan dat allemaal zonder problemen. Als je in die tijd een Amerikaans rijbewijs hebt gehaald, kun je gewoon vliegen met alleen je rijbewijs.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:38:38 #68
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88269132
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Okee, thanks! :)
Hoe zit het eigenlijk met douane bij binnenlandse vluchten, is die er helemaal niet? Eigenlijk zou ik dit moeten weten want ik heb zelf vorig jaar ook een binnenlandse vlucht gemaakt, maar toen was ik blijkbaar zo kapot dat er maar weinig van is blijven hangen. :')
Beetje als binnen Schengen vliegen: alleen security check :)
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:39:37 #69
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88269188
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:36 schreef Mini_rulez het volgende:
Okee, thanks! :)
Hoe zit het eigenlijk met douane bij binnenlandse vluchten, is die er helemaal niet? Eigenlijk zou ik dit moeten weten want ik heb zelf vorig jaar ook een binnenlandse vlucht gemaakt, maar toen was ik blijkbaar zo kapot dat er maar weinig van is blijven hangen. :')
Er is geen douane, alleen het security checkpoint. Zoals ik hierboven ook al zij, je kunt gewoon met een thuis geprinte boarding pass en een Amerikaans rijbewijs binnen de VS gaan rondvliegen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:41:17 #70
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88269297
Verder trouwens:

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 2 november 2010 @ 22:42:01 #71
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88269334
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:41 schreef maartena het volgende:
Verder trouwens:

[ afbeelding ]
Ik niet. Heb niet eens een oproep gehad ofzo :D Als Amerikaan in NL mag je toch ook stemmen? :D
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_88269662
Oh ja, best logisch eigenlijk... Dank jullie wel! :)

Spannend, die verkiezingen. Een paar van mijn collega's zeiden dat ze niet gingen stemmen, beetje jammer... Michelle Obama was nog wel in Philly gisteren. :P
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 2 november 2010 @ 23:09:44 #73
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88270709
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2010 22:42 schreef Diconnected het volgende:
Ik niet. Heb niet eens een oproep gehad ofzo :D Als Amerikaan in NL mag je toch ook stemmen? :D
Als je geregistreerd staat moet dat kunnen.... per post.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88278920
Meet Christine O' Donnell.. Een grotere faalhaas kun je waarschijnlijk niet vinden :')

Een paar citaten uit Wiki over deze dame:

In a 2005 lawsuit, O’Donnell implied she was working toward a master's degree at Princeton University but she later acknowledged she had never taken graduate courses there.[18] She claimed that she had studied at Oxford University in England but that claim was called "misleading" by The Washington Post as she took only a course run by an unaffiliated institution that was renting space at Oxford] As of late September 2010, O'Donnell's LinkedIn profile stated that she had studied Constitutional Government at Claremont Graduate University near Los Angeles, California but Claremont said it had no record for her.[ When asked specifically about her profile on three occasions by the Associated Press and The Washington Post, O'Donnell's staff made no reference to the profile being unauthorized. A few days later, however, when O’Donnell’s possible academic embellishments became an issue, O'Donnell said, "I never established a LinkedIn profile or authorized anyone to do so on my behalf.” Soon after, O’Donnell’s staff asked LinkedIn to remove the profile

O'Donnell has been described as a former Catholic turned evangelical Christian.[17] The News Journal reported that she converted back to Catholicism in 2006.[1] She told The New York Times in 2010 that she embraces both faiths,[12] and has said she now attends Catholic and Protestant services. :')

In a 1996 discussion on CNN, O'Donnell advocated the teaching of creationism in public schools and criticized Darwin's theory of evolution on the ground that it is "merely a theory" or "a myth". She asserted that "there is just as much, if not more, evidence supporting [creationism

:')

Dan ben je gewoon aan het liegen, wil je scholen opzadelen met religieuze onzin en kom je met conservatief gezeik.. Good job! :')
  woensdag 3 november 2010 @ 10:27:47 #75
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88279020
zo men was hier wel even blij met Jerry Brown en Barbara Boxer. En (mock) teleurgesteld dat prop 19 (legalisatie marijuana) het niet gehaald heeft :')
  woensdag 3 november 2010 @ 15:26:26 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88289096
Prop 19 had ook weinig kans van slagen natuurlijk..... het zou ook weinig veranderen. Dan mag Marijuana in CA wel legaal worden, maar je mag het per federale wet nog steeds niet verkopen of zelf verbouwen. Het enige wat met prop 19 zou veranderen is dat je gepakt wordt met een joint, dat er in plaats van $100 boete op staat (want dat is het nu in CA), je zonder boete verder kan.

Marijuana is al "decriminalized" trouwens, dus als je een ounce (28 gram) of minder op zak hebt, krijg je alleen dus die $100 boete, en geen aantekening op je strafblad. Als koper/gebruiker is het bezit dus eigenlijk al zo goed als legaal. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 3 november 2010 @ 23:16:14 #77
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88309850
Prop 19 is niet eens zo finaal weggestemd, 45/55 uiteindelijk geloof ik. Feds hadden dacht ik wel gezegd dat ze het niet ontzettend fel op zouden zijn.

Een hoop bezwaren waren van heel andere aard: als prop 19 aangenomen zou worden mocht je alleen nog Amerikaanse marijuana verkopen, import was nog illegaal en mensen waren hier (uiteraard) tegen de regulering.. Ah well...
pi_88332977
Ach, wij hebben nu Rick Scott als governor. Volgens velen het einde van het state university system in Florida, maar we zien wel hoe heet de soep wordt gegeten.
  donderdag 4 november 2010 @ 22:02:15 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88344404
Misschien dat Ahhhnold nu wel weer een film gaat maken. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88352187
Ik heb em nu al weer een paar keer voorbij zien komen in advertenties voor CA, dus misschien krijgt hij wel inspiraties (ik had hem eigenlijk wel in Red verwacht)
  vrijdag 5 november 2010 @ 07:33:58 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88352593
Oh ja, advertenties om te komen investeren in andere staten. Ik zie ze hier wel eens voor Michigan, Tennessee, Idaho, en nog een staat of twee.... heb ze trouwens alweer maanden niet gezien.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88374655
Maar we zijn nu voor 2 jaar van de "XX was caught speeding when he was 16, so we don't need him in congress" adds verlost, dus binnenkort kun je ze weer verwachten (net als de kwaliteits auto advertenties)
  Moderator zondag 7 november 2010 @ 15:06:32 #83
45833 crew  Fogel
pi_88433744
Ik zit nu in Nashville, en het valt me op dat echt alles spotgoedkoop is hier. OK, ik woon in een van de duurste landen ter wereld (Noorwegen), maar als je in de VS woont en een redelijk salaris hebt, heb je het dan veel ruimer dan in bv Nederland?
Wat is een modaal in de VS eigenlijk? (al zal det per staat verschillen).

Ik ga zo een auto huren en een beetje touren, vandaag is mijn enige vrije dag hier...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88461111
Leuke dag in Santa Cruz: bakken met regen, een auto voor ons die over over de kop slaat (911 bellen) en als toetje een slippende auto die drie rondjes maakt op de snelweg en vervolgens op de vluchtstrook tot stilstand komt. HOORAY for the American driver! (godszijdank leek de man in de auto die op over de kop sloeg ongedeerd)
  maandag 8 november 2010 @ 04:58:14 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88461965
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 15:06 schreef Fogel het volgende:
Ik zit nu in Nashville, en het valt me op dat echt alles spotgoedkoop is hier. OK, ik woon in een van de duurste landen ter wereld (Noorwegen), maar als je in de VS woont en een redelijk salaris hebt, heb je het dan veel ruimer dan in bv Nederland?
Wat is een modaal in de VS eigenlijk? (al zal det per staat verschillen).

Ik ga zo een auto huren en een beetje touren, vandaag is mijn enige vrije dag hier...
Dat scheelt erg per staat. In Michigan zal dat zo'n 50.000 zijn, in New Jersey bijv. ligt dat 20.000 hoger.

http://www.ers.usda.gov/data/unemployment/RDList2.asp?ST=MI

Zelfs per county verschilt 't nogal. Zelf zit ik Kent.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 05:33:02 #86
45833 crew  Fogel
pi_88462000
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 04:58 schreef popolon het volgende:

[..]



Dat scheelt erg per staat. In Michigan zal dat zo'n 50.000 zijn, in New Jersey bijv. ligt dat 20.000 hoger.

http://www.ers.usda.gov/data/unemployment/RDList2.asp?ST=MI

Zelfs per county verschilt 't nogal. Zelf zit ik Kent.
Even TN bekeken en het scheelt behoorlijk per county inderdaad.
Vandaag bijna een halve tank benzine er doorheen gejaagd met deels random touren (gewoon POIs op de GPS intoetsen en kijken wat er te zien is) en daardoor een deel van Nashville en de omgeving gezien. Het viel me op dat er niet eens zo heel ver buiten de stad nogal vervallen (als in huizen die letterlijk op instorten staan, foreclosures, etc) gebieden waren.

Maargoed, ik heb mijn deel bijgedragen voor de economie en heb ca 1200 usd uitgegeven vandaag :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 8 november 2010 @ 16:39:14 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88477318
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 05:33 schreef Fogel het volgende:
Maargoed, ik heb mijn deel bijgedragen voor de economie en heb ca 1200 usd uitgegeven vandaag :P
Alleen.... is dat deel gegaan naar de kleine ondernemers in Tennessee, of naar de winst van grote bedrijven die straks tegen de kerst miljoenen aan bonussen gaan uitdelen? :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 8 november 2010 @ 16:43:53 #88
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_88477488
We hebben het nu in mijn psychologie klas over stereotypes. Best wel tof om dat eens van hun kant te horen
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_88478362
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
We hebben het nu in mijn psychologie klas over stereotypes. Best wel tof om dat eens van hun kant te horen
Mijn favoriet is nog altijd "Amsterdam is the cocaine capital of the world, right?" :{
  maandag 8 november 2010 @ 17:18:35 #90
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_88478955
quote:
Op maandag 8 november 2010 17:03 schreef Greci het volgende:

[..]



Mijn favoriet is nog altijd "Amsterdam is the cocaine capital of the world, right?" :{
die heb ik nog niet gehoord... En ik kom oorspronkelijk uit Amsterdam dus dat wordt vaak genoeg genoemd
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  Moderator maandag 8 november 2010 @ 19:15:29 #91
45833 crew  Fogel
pi_88483505
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 16:39 schreef maartena het volgende:

[..]



Alleen.... is dat deel gegaan naar de kleine ondernemers in Tennessee, of naar de winst van grote bedrijven die straks tegen de kerst miljoenen aan bonussen gaan uitdelen? :P
Het centrum was compleet geblokkerd omdat er voorbereidingen voor de country music awards bezig waren, dus eventuele winkels waren niet te bereiken.
Dus inderdaad, de miljoenenbonus van de groten is nog ietsje groter geworden. Het meeste is naar Macy's en Sears gegaan, maar Bass Pro heeft ook een deel gehad (maar ik heb geen idee of ze landelijk zijn of niet, de winkel is in ieder geval enorm). Ruth's Chris heeft ook 150 dollar gekregen :P
Enorm goede T-bone steak hebben ze daar trouwens :9~
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 9 november 2010 @ 03:11:38 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88503148
Zo.... begon bij mijn vorige huis de lokale kabelboer een beetje zat te worden. Vandaag hebben ze U-Verse Internet en Telefonie geïnstalleerd.... geen TV, die eer is gegaan naar DirecTV.

24 Mbps down, en 3 Mbps up.... sneller kun je hier momenteel echt niet krijgen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 november 2010 @ 03:22:21 #93
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88503180
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 03:11 schreef maartena het volgende:

24 Mbps down, en 3 Mbps up.... sneller kun je hier momenteel echt niet krijgen.
Whut? :o :D

U-verse tv is ook al een grote bende, veel te veel compressie, die HD komt niet in de buurt bij sateliet/kabel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 9 november 2010 @ 03:41:12 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88503251
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 03:22 schreef popolon het volgende:
Whut? :o :D
Nou... niet helemaal waar, als je in Verizon gebied woont kun je van die leuke FIOS verbindingen krijgen, 25 Mbps down, 25 Mbps up (symetric dus) is volgens mij het MINSTE wat je dan krijgt. :D - Je kunt ook 50 Mbps krijgen, en ze zijn geloof ik al 100 Mbps aan het testen.

Maar niet als je in ATT terrein woont.... sneller dan 24/3 krijg je niet. De kabelmaatschappij (Time Warner) gaat ook niet verder dan 15/2.

quote:
U-verse tv is ook al een grote bende, veel te veel compressie, die HD komt niet in de buurt bij sateliet/kabel.
De HD kwaliteit van DirecTV is zelfs al vele malen beter dan die van kabel (zelfde TV, beeld kwaliteit is verbeterd), en inderdaad.... heb U-Verse werkend gezien bij iemand, en dat is niet echt geweldig nee. Dus: schotel op het dak. ^O^

Of voor Nederlandse begrippen: Lekker allochtonisch bezig met die schotel enzo. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 november 2010 @ 03:42:32 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88503256
Comcast en sateliet doen niet echt veel voor elkaar onder hier. Ik denk dat 't van 't gebied afhangt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 04:05:44 #96
45833 crew  Fogel
pi_88503295
Het Amerikaanse bedrijfsleven (al is het een universiteitsziekenhuis waar ik mee te maken heb) is echt compleet anders dan wat ik gewend ben... erg effectief! Vandaag een ID-card gekregen, morgen mag ik al mee met observaties in de ORs (de planning was donderdag), scrubs waren in no-time geregeld, de secretaresse hier heeft 11 vergaderingen voor me geboekt (waarvan de eerste 0630), heb toegang tot 6 jaar met historische data die belangrijk zijn voor mijn onderzoek... alles gaat gewoon veel sneller en makkelijker (minder gezeik met regels en wetten) dan thuis! Secretaressecultuur FTW (ja, ik heb er thuis ook een, maar de houding is compleet anders).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 9 november 2010 @ 04:19:00 #97
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88503313
Hoe lang zit je er nu Fogel? En wanneer is je volgende keer? :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 9 november 2010 @ 07:21:00 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88503683
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 04:05 schreef Fogel het volgende:
Het Amerikaanse bedrijfsleven (al is het een universiteitsziekenhuis waar ik mee te maken heb) is echt compleet anders dan wat ik gewend ben... erg effectief! Vandaag een ID-card gekregen, morgen mag ik al mee met observaties in de ORs (de planning was donderdag), scrubs waren in no-time geregeld, de secretaresse hier heeft 11 vergaderingen voor me geboekt (waarvan de eerste 0630), heb toegang tot 6 jaar met historische data die belangrijk zijn voor mijn onderzoek... alles gaat gewoon veel sneller en makkelijker (minder gezeik met regels en wetten) dan thuis! Secretaressecultuur FTW (ja, ik heb er thuis ook een, maar de houding is compleet anders).
<StefanP-Modus>
Dat krijg je met die socialistische links-landjes!
</StefanP-Modus>
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 november 2010 @ 10:52:26 #99
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88507455
Hey ik heb even een vraagje... Hoe zit het eigenlijk qua mobiele telefonie? Hebben ze in Californië alleen maar abbo's of hebben ze ook prepaid zoals wij het kennen? Ik wil gewoon een goedkope telefoon ergens kopen met een prepaid simcard erbij. Of gaat dat niet lukken? Heb namelijk geen idee hoe het daar zit :')
it's the map in my mind that sends me on my way.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 14:08:05 #100
45833 crew  Fogel
pi_88514603
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 04:19 schreef popolon het volgende:
Hoe lang zit je er nu Fogel? En wanneer is je volgende keer? :P
Ik vlieg zaterdag alweer terug en kom in ieder geval in juli naar NY en waarschijnlijk tussendoor 1 of 2 keer een week of twee terug naar TN. Dat laatste bij voorkeur eigenlijk een maand of 2-3, maar dat is een beetje lastig te regelen met het thuisfront.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 07:21 schreef maartena het volgende:

[..]

<StefanP-Modus>
Dat krijg je met die socialistische links-landjes!
</StefanP-Modus>
})
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88515704
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:52 schreef Diconnected het volgende:
Hey ik heb even een vraagje... Hoe zit het eigenlijk qua mobiele telefonie? Hebben ze in Californië alleen maar abbo's of hebben ze ook prepaid zoals wij het kennen? Ik wil gewoon een goedkope telefoon ergens kopen met een prepaid simcard erbij. Of gaat dat niet lukken? Heb namelijk geen idee hoe het daar zit :')
Ik had een prepaid kaartje van Jolt Mobile toen ik in LA zat. Krijg je gewoon een lokaal nummer (afhankelijk van je adres dus) en is 10 cent per minuut. Enige jammere is dat je ook betaalt voor het ontvangen van smsjes, ook 10 cent. Zit op het netwerk van AT&T, had gewoon m'n Nederlandse iPhone geunlocked en dat ging allemaal prima :) Gekocht in een klein telefoonwinkeltje op de campus waar ik zat.

http://www.joltwireless.com/rateplans.aspx
  dinsdag 9 november 2010 @ 14:35:40 #102
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88515855
Ja ik had er dus niet even over nagedacht om gewoon m'n eigen Samsung Jet te unlocken en dan een simkaart te kopen... Nu alleen even een goede provider uitzoeken :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
  dinsdag 9 november 2010 @ 15:57:34 #103
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88519080
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 10:52 schreef Diconnected het volgende:
Hey ik heb even een vraagje... Hoe zit het eigenlijk qua mobiele telefonie? Hebben ze in Californië alleen maar abbo's of hebben ze ook prepaid zoals wij het kennen? Ik wil gewoon een goedkope telefoon ergens kopen met een prepaid simcard erbij. Of gaat dat niet lukken? Heb namelijk geen idee hoe het daar zit :')
Ja hoor. Je kunt bij alle grote warenhuizen bijv. een "Tracfone" kopen. Walmart, Target, etc.... tevens bij veel supermarkten en drogisterijen, en tal van andere winkels.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88519781
Sinds ik ben gaan samenwonen heb ik ook de beschikking over cable television. 200 zenders maar liefst. Helaas zenden ze meer reclame uit dan televisie. Ongelofelijk zeg, probeerde gisteravond iets te leuks te vinden, maar kwam eigenlijk alleen maar reclame tegen. Toch maar proberen de TV op de computer aan te sluiten zodat ik Nederlandse TV kan kijken.

Iets anders: mijn (Amerikaanse) vriendin heeft sinds vorige week Nederlandse les ^O^
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 9 november 2010 @ 18:27:32 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88524519
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:19 schreef Shivo het volgende:
Sinds ik ben gaan samenwonen heb ik ook de beschikking over cable television. 200 zenders maar liefst. Helaas zenden ze meer reclame uit dan televisie. Ongelofelijk zeg, probeerde gisteravond iets te leuks te vinden, maar kwam eigenlijk alleen maar reclame tegen. Toch maar proberen de TV op de computer aan te sluiten zodat ik Nederlandse TV kan kijken.
Daar heb je een DVR voor.... opnemen wat je leuk vind, series opnemen, dat soort geneuzel.... ik kijk eigenlijk alleen maar sport live. De rest neem ik op, en kijk ik via de DVR, met fast forward door de reclame heen. :P

quote:
Iets anders: mijn (Amerikaanse) vriendin heeft sinds vorige week Nederlandse les ^O^
^O^

Volgt ze een cursus bij een les-instituut, of zelf middels iets als Rosetta Stone?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:18:58 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88529734
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:19 schreef Shivo het volgende:
Sinds ik ben gaan samenwonen heb ik ook de beschikking over cable television. 200 zenders maar liefst. Helaas zenden ze meer reclame uit dan televisie. Ongelofelijk zeg, probeerde gisteravond iets te leuks te vinden, maar kwam eigenlijk alleen maar reclame tegen. Toch maar proberen de TV op de computer aan te sluiten zodat ik Nederlandse TV kan kijken.

Iets anders: mijn (Amerikaanse) vriendin heeft sinds vorige week Nederlandse les ^O^
Heel veel is nu ook on demand te krijgen bij Comcast, zonder reclame. Weet niet welke provider je hebt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:40:10 #107
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_88530779
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:32 schreef Jantehs het volgende:

[..]

Ik had een prepaid kaartje van Jolt Mobile toen ik in LA zat. Krijg je gewoon een lokaal nummer (afhankelijk van je adres dus) en is 10 cent per minuut. Enige jammere is dat je ook betaalt voor het ontvangen van smsjes, ook 10 cent. Zit op het netwerk van AT&T, had gewoon m'n Nederlandse iPhone geunlocked en dat ging allemaal prima :) Gekocht in een klein telefoonwinkeltje op de campus waar ik zat.

http://www.joltwireless.com/rateplans.aspx
pfff ik betaal voor bellen 25 ct/m, zelfde voor gebeld worden, gesmst worden en zelf smsen... Stinkend duur, maar omdat ik Nog geen SS nummer heb de enige optie. En met onbeperkt smsen kopen voor 20 $ per maand en nauwelijks bellen ben ik dan alsnog het goedkoopst uit denk ik
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:41:13 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88530827
On demand is inderdaad ook heel aardig. Bij DirecTV hang je je schotel ook aan het internet met een kleine module waar een ethernet-kabel in kan, en wordt de on-demand via je internet verbinding aangeleverd. En zo kun je ook o.a. je DVR besturen vanaf een webpagina, je telefoon (blackberry, iphone en android hebben er een app voor), en opgenomen materiaal van je DVR niet alleen oproepen vanaf een andere TV in je huis, maar ook op je PC - zolang die in hetzelfde netwerk zit.

Werkt allemaal erg leuk. Met TimeWarnerCable kon ik dat allemaal niet... (On Demand wel trouwens, ook een ruime selectie), maar ja.... TWC ligt ook een beetje achter wat dat betreft.

Die telefoon-app werkt trouwens heel aardig :) Had vorige week al eens via de telefoon een programma opgezocht, en opdracht gegeven tot opnemen, en toen ik thuis kwam stond het inderdaad netjes op de DVR. :D

Lang leve de moderne technologie. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 november 2010 @ 20:45:41 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88531044
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
pfff ik betaal voor bellen 25 ct/m, zelfde voor gebeld worden, gesmst worden en zelf smsen... Stinkend duur, maar omdat ik Nog geen SS nummer heb de enige optie. En met onbeperkt smsen kopen voor 20 $ per maand en nauwelijks bellen ben ik dan alsnog het goedkoopst uit denk ik
Ja, ik vergat alweer dat ze bij telefoon abbo's ook al een "credit check" doen tegenwoordig. Ik merkte dat ook alweer toen ik verhuisde vorige maand. Nieuwe U-Verse verbinding aangevraagd voor internet (gister opgeleverd), en moesten ze via SSN een credit check doen.... ook met DirecTV, zelfde geneuzel.

Allemaal niet zo'n punt natuurlijk, met een slechte credit had ik natuurlijk nooit een huis kunnen kopen. :') - dus dat zit met dergelijke dingen ook wel goed. _O-
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 20:50:38 #110
45833 crew  Fogel
pi_88531237
Ik heb nog steeds het idee om voor een paar maanden naar de VS te gaan... is het slim om dan nu al vast een soort van credit ergens op te bouwen? Zo ja waar en hoe? SSN heb ik uiteraard niet.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88533614
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Daar heb je een DVR voor.... opnemen wat je leuk vind, series opnemen, dat soort geneuzel.... ik kijk eigenlijk alleen maar sport live. De rest neem ik op, en kijk ik via de DVR, met fast forward door de reclame heen. :P

[..]



^O^

Volgt ze een cursus bij een les-instituut, of zelf middels iets als Rosetta Stone?
De (Franse) vriendin van een Nederlander die ik hier net ontmoet hebt had lessen bij een vrouw die 20 jaar in Nederland heeft gewoond. Dus een op een les, wat denk ik de meest effectieve manier is, en ze vraagt er heel weinig voor. Ze is nu kleuterboekjes aan het lezen :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:50 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nog steeds het idee om voor een paar maanden naar de VS te gaan... is het slim om dan nu al vast een soort van credit ergens op te bouwen? Zo ja waar en hoe? SSN heb ik uiteraard niet.
Credit helpt als je van plan bent een (auto)lening aan te vragen, of een hypotheek. Verder denk ik dat credit history opbouwen weinig nut heeft als je niet van plan bent serieus langere tijd in de VS te wonen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:18 schreef popolon het volgende:

Heel veel is nu ook on demand te krijgen bij Comcast, zonder reclame. Weet niet welke provider je hebt.
Comcast, en dat is inderdaad erg prettig. Af en toe vind ik doelloos zappen ook leuk maar dat werkt hier af en toe op de zenuwen.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 9 november 2010 @ 21:50:35 #112
45833 crew  Fogel
pi_88534068
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 21:41 schreef Shivo het volgende:

[..]

Credit helpt als je van plan bent een (auto)lening aan te vragen, of een hypotheek. Verder denk ik dat credit history opbouwen weinig nut heeft als je niet van plan bent serieus langere tijd in de VS te wonen.

M'kay, autos zijn zo goedkoop dat ik die ook cash kan kopen en een hypotheek is inderdaad overkill voor een paar maanden. Maar een telefoonabo zou wel handig zijn, maar niet noodzakelijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88538831
Die krijg je met een SSN ook, tenminste was in mijn geval geen probleem.
Jesus saves but death prevails.
pi_88539694
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 20:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

pfff ik betaal voor bellen 25 ct/m, zelfde voor gebeld worden, gesmst worden en zelf smsen... Stinkend duur, maar omdat ik Nog geen SS nummer heb de enige optie. En met onbeperkt smsen kopen voor 20 $ per maand en nauwelijks bellen ben ik dan alsnog het goedkoopst uit denk ik
Misschien dat je ff bij VirginMobile moet kijken. Ik betaal $25 per maand voor onbeperkt sms'en en 300 belminuten zonder een contract. Goedkope telefoon erbij en klaar ben je. Geen gezeik met SSN enzo ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:37:42 #115
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88539900
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:32 schreef Greci het volgende:

[..]



Misschien dat je ff bij VirginMobile moet kijken. Ik betaal $25 per maand voor onbeperkt sms'en en 300 belminuten zonder een contract. Goedkope telefoon erbij en klaar ben je. Geen gezeik met SSN enzo ;)
Hoezo is er dan gedoe als je een SSN heb? Want die heb ik namelijk :')

Is AT&T trouwens ook een aanrader? Aangezien volgens mij m'n hele familie die provider ook heeft.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_88539953
Ja want Iphone, nee want slecht bereik.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:40:20 #117
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_88539999
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:37 schreef Diconnected het volgende:

[..]



Hoezo is er dan gedoe als je een SSN heb? Want die heb ik namelijk :')

Is AT&T trouwens ook een aanrader? Aangezien volgens mij m'n hele familie die provider ook heeft.
Waar ik woon (Midwest) heeft AT&T echt baggerslecht bereik... raad eens wat ik heb! Maar als je familie het heeft is het wel gratis om onderling te bellen en smsen!
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:32 schreef Greci het volgende:

[..]



Misschien dat je ff bij VirginMobile moet kijken. Ik betaal $25 per maand voor onbeperkt sms'en en 300 belminuten zonder een contract. Goedkope telefoon erbij en klaar ben je. Geen gezeik met SSN enzo ;)
Hmmm thanks, ik ga er even achteraan

Ik krijg trouwens deze week een SSN :) Voel me echt Amerikaans haha
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:42:38 #118
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_88540090
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:38 schreef Shivo het volgende:
Ja want Iphone, nee want slecht bereik.
Hmm okay. Naja ik zie tegen die tijd wel wat ik neem :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
  woensdag 10 november 2010 @ 00:52:08 #119
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88542174
Als je een iPhone hebt kun je sowieso inderdaad alleen terecht bij AT&T, en als je em jail-breaked ook bij T-Mobile, omdat dat de twee providers zijn die werken op GSM-gebaseerde technologie, waar Verizon en Sprint op CDMA werken.

CDMA heeft over het algemeen een beter bereik, omdat de technologie een beter bereik toelaat met minder masten. Maar GSM is de internationale standaard, en bij Verizon of Sprint moet je als je nog wel eens naar Nederland (of andere landen dan Canada) wil, dus een telefoon hebben die zowel CDMA als GSM aan kan.

Wil je lokaal goed bereik, dan is Verizon het beste, gevolgd door AT&T. Sprint heeft vervolgens weer beter bereik dan T-Mobile.

Nu woon ik in een "major market", dus bereik is hier altijd wel goed....met T-Mobile kom ik toch vaak dead spots tegen. Mijn bedrijf heeft momenteel T-Mobile, maar we gaan switchen naar AT&T. Dat heeft voornamelijk te maken met de internationale kosten/mogelijkheden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88543324
Ik heb hier met T-mobile een prima bereik. Alleen als ik in mijn truck stap om wat te jagen dan heb ik wel eens dead-spots. Daarom ben ik maar gestopt met jagen.
  woensdag 10 november 2010 @ 07:00:35 #121
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88543572
heb je een mobieltje nodig als je gaat jagen dan? Dat doet de mensheid toch al tienduizenden jaren zonder? :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88560013
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:

Waar ik woon (Midwest) heeft AT&T echt baggerslecht bereik... raad eens wat ik heb! Maar als je familie het heeft is het wel gratis om onderling te bellen en smsen!

Nou ja, wij hebben ook AT&T en Indiana valt ook onder de noemer "Midwest" en ons bereik is wel goed. Komt een beetje op me over als "Ik woon in de Benelux en m'n bereik is slecht."
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 11 november 2010 @ 19:59:24 #123
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88607771
Puntenslijpsel, jij hebt toch een student visa? Was het lastig om dat te regelen? Ik ben aan het corresponderen met MLS over eventuele stage, maar ik moet er per se 1 hebben... Ze willen niet bijvoorbeeld een stageplaats voor <90 dagen aanbieden
  donderdag 11 november 2010 @ 20:16:56 #124
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_88608633
quote:
12s.gif Op woensdag 10 november 2010 03:27 schreef devzero het volgende:
Ik heb hier met T-mobile een prima bereik. Alleen als ik in mijn truck stap om wat te jagen dan heb ik wel eens dead-spots. Daarom ben ik maar gestopt met jagen.
't Is het seizoen weer om te jagen. Veel herten en kalkoenen hier waar men op mag jagen.

Ik kan alleen gewoon geen hert neerknallen. ;( Een kalkoen lukt wel maar en hert, nee.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 11 november 2010 @ 21:00:46 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88610928
Ik moet sowieso eens leren schieten.... heb eigenlijk nog nooit echt een wapen groter dan een luchtbuks in handen gehad.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator donderdag 11 november 2010 @ 21:01:06 #126
45833 crew  Fogel
pi_88610947
Tot dusverre hebben 3 patienten mijn bezoek overleefd :P
(maar ik raak uiteraard helemaal niks aan, dat scheelt)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 11 november 2010 @ 21:03:50 #127
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88611078
Ik wil wel een keer mee op hertenjacht, maar ik ken niemand... :(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator donderdag 11 november 2010 @ 21:08:03 #128
45833 crew  Fogel
pi_88611271
Hang een briefje op bij de lokale supermarkt, er zijn genoeg jagers en als je mazzel hebt zelfs een die je mee wil nemen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88619130
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:08 schreef Fogel het volgende:
Hang een briefje op bij de lokale supermarkt, er zijn genoeg jagers en als je mazzel hebt zelfs een die je mee wil nemen.
Daar zou ik in New Hampshire niet 1-2-3 aan beginnen, er is vast iemand die je mee wil nemen maar de vraag is of je dat bos ooit nog uit komt :P Wonderer: jagen past toch niet bij je.
Jesus saves but death prevails.
pi_88619960
Mijn schoonvader heeft een 'farm' in Maryland en heel veel herten die daar rond rennen waarvan er iets van 3-4 per jaar in zijn vriezer belanden. Er is een overpopulatie, dus ik kan wel een beetje begrijpen waarom er daar gejaagd wordt; misschien moet ik eens met hem mee.

Maar met kerst wordt het dus hoogstwaarschijnlijk weer venison voor diner.
pi_88620035
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:16 schreef popolon het volgende:
Een kalkoen lukt wel
Met pijl en boog natuurlijk
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 02:50:41 #132
45833 crew  Fogel
pi_88622428
Heeft iemand iets van veterans day meegekregen? Er schijnt hier een parade in de stad geweest te zijn, maar in het ziekenhuis was er net zoveel te doen als altijd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88622821
Geen gehucht te klein of er is wel een parade. Ik heb het hier ook gemist overigens.
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 19:45:50 #134
45833 crew  Fogel
pi_88645406
De ORs waren uitgestorven vandaag... schijnt normaal te zijn als er een lang weekend is.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 12 november 2010 @ 19:49:16 #135
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88645582
Veterans Day.... er was minder verkeer op de snelwegen, want alles wat ook maar iets met overheden te maken heeft (scholen, rechtbanken, etc) zijn allemaal dicht, en veel mensen hebben de vrijdag ook vrij genomen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 12 november 2010 @ 20:04:50 #136
45833 crew  Fogel
pi_88646249
Maar vrij nemen van een operatie is wel apart...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 14 november 2010 @ 07:40:36 #137
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88692158
In de vakantie hoogst waarschijnlijk naar Los Angeles toe om daar mijn vakantie door te brengen. Ben van origine Iraans en aangezien er in LA een groot portie Iraniers wonen, ben ik wel benieuwd of iemand me hier kan vertellen of daar nog alles goed gaat met ze? Niet lastig hoop ik.
pi_88694098
quote:
10s.gif Op zondag 14 november 2010 07:40 schreef AryaMehr het volgende:
In de vakantie hoogst waarschijnlijk naar Los Angeles toe om daar mijn vakantie door te brengen. Ben van origine Iraans en aangezien er in LA een groot portie Iraniers wonen, ben ik wel benieuwd of iemand me hier kan vertellen of daar nog alles goed gaat met ze? Niet lastig hoop ik.
Ik ben ook Iraans en ben al paar keer in California geweest omdat ook ik daar familie heb wonen. Maar wat bedoel je met "of alles goed gaat met ze?" Wie is 'ze'? Het isnamelijk lastig om van alle Iraniers daar te beweren of het wel of niet goed met ze gaat!
  zondag 14 november 2010 @ 12:51:54 #139
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_88696127
Hallo Fokkers in de USA,

Ik wil graag mijn camera naar een camerareperateurmeneer bij jullie in het land sturen maar zijn adres is algebra voor mij :P
Dit is zijn adres:
Eric Hendrickson
272 Shoffner Rd
Sharps Chapel, TN 37866

Maar als ik het invoer in Google maps kom ik in een bos uit :P
Wat is nou de juiste manier om het op mijn pakketje te kalken?
pi_88696369
Het ziet er toch echt naar uit dat die reparateurmeneer inderdaad in de middle of nowhere woont. :D

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2010 13:04:17 ]
  zondag 14 november 2010 @ 13:12:48 #141
121348 Erasmo
f/8 and be there.
  zondag 14 november 2010 @ 18:06:13 #142
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88706284
quote:
10s.gif Op zondag 14 november 2010 07:40 schreef AryaMehr het volgende:
In de vakantie hoogst waarschijnlijk naar Los Angeles toe om daar mijn vakantie door te brengen. Ben van origine Iraans en aangezien er in LA een groot portie Iraniers wonen, ben ik wel benieuwd of iemand me hier kan vertellen of daar nog alles goed gaat met ze? Niet lastig hoop ik.
Waarom zou het niet goed met ze gaan? Hier in Orange County zijn er vrij veel Iraniërs.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator zondag 14 november 2010 @ 18:07:03 #143
45833 crew  Fogel
pi_88706309
Het patriotisme zat er goed in gister... op een vlucht van Nashville naar Atlanta zaten ook zo'n 15-20 soldaten in uniform. Tijdens het taxien na het landen kwam eerst het standaard praatje "dank u dat u Delta gekozen hebt, het weer is zus, de lokale tijd is zo, etc, etc" gevolgd door "graag applaus voor de soldaten die we aan boord hebben die bijdragen tot de veiligheid van ons land"... en dat applaus kregen ze, en niet te zuinig ook, alsof ze rocksterren waren. Nooit eerder meegemaakt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88707241
Ik heb best wel een hekel aan dat idee dat soldaten 'strijden voor hun land', alsof dat het enige doel is. En alsof de USA overal boven staat of zo.
  maandag 15 november 2010 @ 23:33:43 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88763427
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:07 schreef Fogel het volgende:
Het patriotisme zat er goed in gister... op een vlucht van Nashville naar Atlanta zaten ook zo'n 15-20 soldaten in uniform. Tijdens het taxien na het landen kwam eerst het standaard praatje "dank u dat u Delta gekozen hebt, het weer is zus, de lokale tijd is zo, etc, etc" gevolgd door "graag applaus voor de soldaten die we aan boord hebben die bijdragen tot de veiligheid van ons land"... en dat applaus kregen ze, en niet te zuinig ook, alsof ze rocksterren waren. Nooit eerder meegemaakt.
In sommige landen mag je inderdaad nog trots zijn op mensen die..... ongeacht het leiderschap, toch er vrijwillig voor kiezen in dienst te gaan van de strijdkrachten, met het risico dat je uitgezonden wordt.

In Nederland mag je niet eens met een Nederlandse vlag op de mouw gespeld rondlopen, want dan ben je meteen een rechts-extremist. Trots zijn op Nederland lijkt alleen te zijn voorbehouden aan de paar weken dat Nederland in het EK of WK speelt.

Ik kan me er wel in vinden, in die trots. Maar ik kan me ook wel inzien dat als je dat van de buitenkant af bekijkt terwijl je het in je achterhoofd ook nog eens helemaal oneens bent met de oorlog in Irak en Afghanstan, dat zoiets toch overkomt als TE patriottisch.

Ikzelf ben tegen de oorlogen. Maar sta wel 100% achter de mannen die daar riskeren op een IED te stappen, en je zult mij dan ook ZEKER horen klappen als ik in een vliegtuig zat met militair personeel. Want bij mij gaat het niet om de politiek die er achter zit, maar om de mens die de kogels naar zich toe geschoten krijgt, en daar vrijwillig voor kiest.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 15 november 2010 @ 23:34:41 #146
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_88763469
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 18:06 schreef maartena het volgende:
Waarom zou het niet goed met ze gaan? Hier in Orange County zijn er vrij veel Iraniërs.
Ik bedoelde meer in de zin van: gedragen ze zich nog een beetje goed daar?
  maandag 15 november 2010 @ 23:39:29 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88763642
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:34 schreef AryaMehr het volgende:
Ik bedoelde meer in de zin van: gedragen ze zich nog een beetje goed daar?
Ja hoor. Orange County heeft een moslim-bevolking van om-en-nabij de 250.000, en met de pak-em-beet 3 miljoen die er in Orange County wonen, komt dat neer op zo'n 8%.... en dus redelijk vergelijkbaar met de 6% moslims die Nederland rijk is.

Geen rare problemen. Criminaliteit is meer een probleem bij Latinos. Moskeeen mogen vrijelijk geopend worden, en we hebben hier geen rare politici met een blonde kuif die alleen maar het vuur willen opstoken door te gaan klagen over hoofddoekjes verboden, boekenverboden, bouwverboden, verbodje hier, verbodje daar, etc....

Gaat allemaal prima. Heb van de week nog lekker Doner gehaald bij de lokale Turk. :9
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 16 november 2010 @ 06:19:54 #148
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88767445
Woei!

Er is een nieuwe BIER en KAASwinkel geopend.... precies mijn stijl! Honderden bieren, van lokaal tot internationaal. Een hele selectie uit Belgie en veel Microbreweries. Mijn vrouw kwam em toevallig tegen in Old Town Orange.....

Binnenkort even langs! :9
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 08:09:36 #149
45833 crew  Fogel
pi_88768041
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:33 schreef maartena het volgende:

[..]

In sommige landen mag je inderdaad nog trots zijn op mensen die..... ongeacht het leiderschap, toch er vrijwillig voor kiezen in dienst te gaan van de strijdkrachten, met het risico dat je uitgezonden wordt.

In Nederland mag je niet eens met een Nederlandse vlag op de mouw gespeld rondlopen, want dan ben je meteen een rechts-extremist. Trots zijn op Nederland lijkt alleen te zijn voorbehouden aan de paar weken dat Nederland in het EK of WK speelt.

Ik kan me er wel in vinden, in die trots. Maar ik kan me ook wel inzien dat als je dat van de buitenkant af bekijkt terwijl je het in je achterhoofd ook nog eens helemaal oneens bent met de oorlog in Irak en Afghanstan, dat zoiets toch overkomt als TE patriottisch.

Ikzelf ben tegen de oorlogen. Maar sta wel 100% achter de mannen die daar riskeren op een IED te stappen, en je zult mij dan ook ZEKER horen klappen als ik in een vliegtuig zat met militair personeel. Want bij mij gaat het niet om de politiek die er achter zit, maar om de mens die de kogels naar zich toe geschoten krijgt, en daar vrijwillig voor kiest.
Ik begrijp best dat mensen trots kunnen zijn, maar het blijft een vreemde gewaarwording. Het is niet mijn ding. Soldaat zijn is werk, je weet dat je er dood aan kan gaan en je kiest er zelf voor... er zijn wel meer beroepen waar je dood aan kan gaan, vrijwillig (tegen loon uiteraard).

En over vlaggen gesproken: Er was een nieuwsitem over een jongen die met een vrij grote Amerikaanse vlag rondfietste naar en op school, en dat die om een of andere reden (ik kreeg het maar half mee, was op het vliegveld, maar meen dat het kwam doordat er een grote Mexikaanse populatie was daar die er "aanstoot" aan nam) dat ook niet meer mocht. Na veel heisa mocht hij het uiteindelijk toch weer wel (zoals het hoort...). Als ik vanavond tijd heb zal ik eens naar het item op zoek gaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88779896
Ik kan het in ieder geval wel meer waarderen dan hier, waar er totaal geen resepct is voor enige vorm van autoriteit. Politie worden? Nerd. Landmacht in? Kansloos.
Nee doe het dan maar zoals in de US waar dat soort dingen juist erg gewaardeerd worden.

Daarvoor kwam ik hier echter niet.
Hoe zit het met de prijzen van electronica in de US tov Canada? Ik ben van plan om een laptop te kopen aangezien de prijzen hier voor dergelijke producten veel gunstiger zijn tov NL.
Bij bijv. kleding zie je hier veel prijzen in CAD en daaronder een vermelding in USD, daar zit meestal een negatief verschil van 25% in, terwilj de USD en CAD toch vrijwel gelijkwaardig zijn (volgens mij 1USD=1.01CAD). Als dat verschil er ook is in electronics dan koop ik er wel een als ik daar ben.
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:09:19 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88782502
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 15:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik kan het in ieder geval wel meer waarderen dan hier, waar er totaal geen resepct is voor enige vorm van autoriteit. Politie worden? Nerd. Landmacht in? Kansloos.
Nee doe het dan maar zoals in de US waar dat soort dingen juist erg gewaardeerd worden.

Daarvoor kwam ik hier echter niet.
Hoe zit het met de prijzen van electronica in de US tov Canada? Ik ben van plan om een laptop te kopen aangezien de prijzen hier voor dergelijke producten veel gunstiger zijn tov NL.
Bij bijv. kleding zie je hier veel prijzen in CAD en daaronder een vermelding in USD, daar zit meestal een negatief verschil van 25% in, terwilj de USD en CAD toch vrijwel gelijkwaardig zijn (volgens mij 1USD=1.01CAD). Als dat verschil er ook is in electronics dan koop ik er wel een als ik daar ben.
Momenteel is het inderdaad gelijk.... maar de inkopen die de Canadese elektronicawinkels deden, zouden wel eens 2 maanden geleden gedaan kunnen zijn. Verder is de Amerikaanse markt een stuk groter, en kunnen elektronicagiganten grotere hoeveelheden inslaan, omdat ze meer afzet hebben, etc...

Ook zou zaken doen in Canada wel eens wat duurder zijn. Er zijn andere regels, andere wetten met betrekking wat je voor je werknemers moet betalen (zoals ziektekosten etc), en wellicht betalen bedrijven in Canada ook een andere importheffing, die natuurlijk uiteindelijk naar de klant wordt doorberekend.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:16:20 #152
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88782810
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 08:09 schreef Fogel het volgende:
Ik begrijp best dat mensen trots kunnen zijn, maar het blijft een vreemde gewaarwording. Het is niet mijn ding. Soldaat zijn is werk, je weet dat je er dood aan kan gaan en je kiest er zelf voor... er zijn wel meer beroepen waar je dood aan kan gaan, vrijwillig (tegen loon uiteraard).
Maar er zijn maar weinig beroepen waar je dat voor je land doet... en ik denk dat daar het verschil zit. In Nederland doen ze er inderdaad wat nuchterder over, zoals jij. Niemand besteed aandacht aan de 1100 Nederlanders die in Afghanistan zitten, totdat er eentje wordt neergeschoten.

Ik moest er ook even aan wennen hoor, maar ik was in Nederland ook altijd al trots op "onze jongens", en dat ben ik nog. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator dinsdag 16 november 2010 @ 16:46:13 #153
45833 crew  Fogel
pi_88784204
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:16 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar er zijn maar weinig beroepen waar je dat voor je land doet... en ik denk dat daar het verschil zit. In Nederland doen ze er inderdaad wat nuchterder over, zoals jij. Niemand besteed aandacht aan de 1100 Nederlanders die in Afghanistan zitten, totdat er eentje wordt neergeschoten.

Ik moest er ook even aan wennen hoor, maar ik was in Nederland ook altijd al trots op "onze jongens", en dat ben ik nog. :)
Zelfs dan niet. Soldaat worden is een keuze, als je niet in een oorlog dood wil gaan, moet je geen soldaat worden. Burgerslachtoffers tellen wat mij betreft zwaarder.

Een neef van me is soldaat en zit/zat veel in Kosovo, Irak en Afghanistan, zijn keuze, hij kent het risico en krijgt daar ruim voor betaald. Het geld is zijn drijfveer, niet de eer/roem/trots voor het vaderland. Geld en/of omgang met wapens waren voor de soldaten die ik in de VS ken (het zijn er maar 5, dus helemaal representatief is het niet) de drijfveer... Maar OK, in de VS is kapitalisme misschien een act of patrotism ;) (niets tegen kapitalisme overigens, zelfs al woon ik in een over-socialistisch land).
Trots zijn op het land waar je toevallig geboren zijn vind ik een vreemd concept, als baby kan je niet bepalen waar je terecht komt. Het is begrijpelijker om trots te zijn op een land waar je willens en wetens op volwassen leeftijd heen bent geemigreerd en daar genaturaliseerd bent omdat je voor het land staat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_88808218
@Long Beach, CA.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 17 november 2010 @ 16:11:56 #155
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88823675
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 07:46 schreef Shivo het volgende:
@Long Beach, CA.
Welcome in the hood. :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88835875
Ik zeg: ergens in januari een nieuwjaarsborrel in LA? :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
  woensdag 17 november 2010 @ 20:49:18 #157
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_88836520
quote:
17s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:37 schreef Diconnected het volgende:
Ik zeg: ergens in januari een nieuwjaarsborrel in LA? :P
Sounds good :)
  donderdag 18 november 2010 @ 19:38:22 #158
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88874543
Maarten, jij woont in California toch? Ken jij Morro Bay? Heb home exchange enquiry van iemand daar vandaan maar weet niet of ik wel in zijn beach house wil zitten :)
  donderdag 18 november 2010 @ 21:03:08 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88878468
Morro Bay is "slechts" 250 miles, ofwel 4 en een half uur van mijn woonplaats.... Tis dus een beetje vragen "hey, jij woont toch in Den Helder? - ken je Valkenburg dan toevallig?" :D

Ben er wel eens langs gereden in een ver verleden.... omgeving is verder wel erg mooi, als je van rust, natuur en strand houdt. :Y Los Angeles is 4 uur naar het zuiden, San Francisco is 4 uur naar het noorden, dus je zit er precies tussenin. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 18 november 2010 @ 21:04:04 #160
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_88878507
quote:
17s.gif Op woensdag 17 november 2010 20:37 schreef Diconnected het volgende:
Ik zeg: ergens in januari een nieuwjaarsborrel in LA? :P
Ik ben voor. Ik organiseer trouwens elk jaar meerdere borrels, en begin Januari ook altijd een nieuwjaarsborrel voor Nederlanders in OC - Je bent meer dan welkom natuurlijk :)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_88879457
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:04 schreef maartena het volgende:

[..]



Ik ben voor. Ik organiseer trouwens elk jaar meerdere borrels, en begin Januari ook altijd een nieuwjaarsborrel voor Nederlanders in OC - Je bent meer dan welkom natuurlijk :)
Ah okay, ik ga wonen in Ventura, daar schijnt ook een hele Nederlandse community te zitten :') Maar ik zou dan met amtrak oid naar LA kunnen :Y
it's the map in my mind that sends me on my way.
  donderdag 18 november 2010 @ 22:22:23 #162
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88882221
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:03 schreef maartena het volgende:
Morro Bay is "slechts" 250 miles, ofwel 4 en een half uur van mijn woonplaats.... Tis dus een beetje vragen "hey, jij woont toch in Den Helder? - ken je Valkenburg dan toevallig?" :D
:D Logisch.

quote:
Ben er wel eens langs gereden in een ver verleden.... omgeving is verder wel erg mooi, als je van rust, natuur en strand houdt. :Y Los Angeles is 4 uur naar het zuiden, San Francisco is 4 uur naar het noorden, dus je zit er precies tussenin. :P
Misschien combineren we het wel met een rondreis door California, even kijken nog... Thanks anyway :)
  donderdag 18 november 2010 @ 23:56:05 #163
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88886280
Ik ben weer thuis :W
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_88890312
supercomputing 10 is afgelopen, dus morgen ook weer naar huis :)
pi_88911618
Vandaag en morgen LA, zondag Santa Barbara, en dan ook weer nr huis. Maar volgende week gaan vriendin en ik naar haar ouders in Maine, Thanksgiving vieren.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 19 november 2010 @ 18:37:31 #166
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_88911711
Zwaai even als je langsvliegt ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_88913764
Ik ben ook weer thuis (in Philadelphia) van een paar dagen San Diego. Ik wil terug! :P
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 23 november 2010 @ 06:26:21 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89041490
Okay, even technisch doen....

Als je een WII, Xbox360, PS/3, of in mijn geval een DirecTV HD tuner hebt die tevens aangesloten is op je thuis netwerk, installeer dan dit:

http://www.playon.tv

Vervolgens haal je hier een Uitzending Gemist plugin. Je PC dient wel aan te blijven staan, maar hoeft niet meer in de buurt van je TV te staan.

Ik kan dus nu vanaf beide mijn DirecTV tuners (een HR24 DVR en een H20 HD tuner) op allebei mijn televisies alles zien wat Uitzending Gemist te bieden heeft.

We beginnen eens met.... Blik op de Weg. :D

Ik heb de 14-day trial, maar als dit een redelijk programma blijkt te zijn, dan koop ik het wel voor die $20. :Y

Volgens mij kan het ook anders als je een WII hebt, maar die heb ik niet..... dus gebruiken we de DirecTV tuner. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door maartena op 23-11-2010 06:32:26 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_89054460
Als je een Wii hebt? Die snap ik niet.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 23 november 2010 @ 15:53:12 #170
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89055069
Die ziet je PC dan als mediaserver. Heb ik ook op m'n 360. Er zijn nog wat alternatieven die onegeveer hetzelfde doen. Playon werkt goed, jammer is dat 't niet gratis is. We blijven Nederlands. 8-)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:22:59 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89056181
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 15:53 schreef popolon het volgende:
Die ziet je PC dan als mediaserver. Heb ik ook op m'n 360. Er zijn nog wat alternatieven die onegeveer hetzelfde doen. Playon werkt goed, jammer is dat 't niet gratis is. We blijven Nederlands. 8-)
:D

Het werkt inderdaad erg goed.... ben nu de 14 day trial aan het testen, en inderdaad je game console of satelliet tuner ziet dan je PC als media server.... je kunt er ook dingen als Youtube, Hulu, Netflix mee doen etc, maar het ging mij voornamelijk om UitzendingGemist.

Als het allemaal redelijk blijft werken, dan heb ik er geen problemen mee om voor zoiets die $20 uit te trekken. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_89102375
Ik ben nu in Nashville, TN. Thanksgiving aan het vieren bij een vriend.

Ik sta er toch nog steed van te kijken hoe stereotypisch suburbia is.
  woensdag 24 november 2010 @ 18:30:52 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89104135
Ik woon tegenwoordig in een typische "suburbia" wijk. :D

Een stuk rustiger dan waar ik huurde, wat dichter bij "grote" wegen was. Heerlijk eigenlijk.... ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 24 november 2010 @ 18:42:45 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89104588
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:30 schreef maartena het volgende:
Ik woon tegenwoordig in een typische "suburbia" wijk. :D

Een stuk rustiger dan waar ik huurde, wat dichter bij "grote" wegen was. Heerlijk eigenlijk.... ;)
re je UI... je kijkt toch niet de Amerikaanse Top Gear he? ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89105183
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:42 schreef wonderer het volgende:

[..]

re je UI... je kijkt toch niet de Amerikaanse Top Gear he? ;)
Wat vinden jullie daarvan? Ik heb pas een paar minuten gezien maar ik had niet verwacht dat het zo een kopie van de Engelse versie zou zijn, de studio en alles! De Engelse versie leunt natuurlijk enorm op de presentatoren, maken die Amerikanen dat een beetje waar?
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 24 november 2010 @ 18:58:10 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89105240
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:57 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Wat vinden jullie daarvan? Ik heb pas een paar minuten gezien maar ik had niet verwacht dat het zo een kopie van de Engelse versie zou zijn, de studio en alles! De Engelse versie leunt natuurlijk enorm op de presentatoren, maken die Amerikanen dat een beetje waar?
Ik heb een paar afleveringen meegeluisterd met mijn Amerikaan die het wel eens wilde proberen, vond er niks aan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 20:13:46 #177
45833 crew  Fogel
pi_89108806
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 17:43 schreef Greci het volgende:
Ik ben nu in Nashville, TN. Thanksgiving aan het vieren bij een vriend.

Ik sta er toch nog steed van te kijken hoe stereotypisch suburbia is.
Waar zit je dan? Ik was in het 37203 gebied twee weken geleden.

En als je weinig te doen hebt, ga dan naar het Dukes of Hazard museum, vlakbij de Gaylord Opryland. Klein, maar geinig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89116005
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 20:13 schreef Fogel het volgende:

[..]

Waar zit je dan? Ik was in het 37203 gebied twee weken geleden.

En als je weinig te doen hebt, ga dan naar het Dukes of Hazard museum, vlakbij de Gaylord Opryland. Klein, maar geinig.
Ik zit in Bellevue, zuidwest Nashville. Van het weekend ga ik de boel verkennen, eerst even een ongelovelijke hoeveelheid voedsel consumeren :).
  Moderator woensdag 24 november 2010 @ 22:11:48 #179
45833 crew  Fogel
pi_89116475
Tip voor het geval dat je nog zin hebt in eten na het thanksgiving voedselgeweld: bij loveless cafe (vlakbij Pasquo) hebben ze prima ontbijt :9~
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89118059
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 22:11 schreef Fogel het volgende:
Tip voor het geval dat je nog zin hebt in eten na het thanksgiving voedselgeweld: bij loveless cafe (vlakbij Pasquo) hebben ze prima ontbijt :9~
Volgens de vriend waar ik nu ben, moeten we daar sowieso al heen. Dus dat gaat helemaal goed komen. ^O^ Toch bedankt voor de tip!
pi_89119660
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 18:37 schreef wonderer het volgende:
Zwaai even als je langsvliegt ;)
*zwaait naar wdrr*

Ook nog even aankondigen dat ik me aansluit bij de club van met Amerikaan getrouwde Nederlanders: lief en ik zijn engaged *O*
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 24 november 2010 @ 23:25:05 #182
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89120568
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:04 schreef Shivo het volgende:

[..]

*zwaait naar wdrr*

Ook nog even aankondigen dat ik me aansluit bij de club van met Amerikaan getrouwde Nederlanders: lief en ik zijn engaged *O*
Gefeliciteerd :) Heb je al een datum? En wordt het zo'n hele grote die even duur is als een flinke auto? :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89121560
quote:
Op woensdag 24 november 2010 23:25 schreef wonderer het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :) Heb je al een datum? En wordt het zo'n hele grote die even duur is als een flinke auto? :D
Ik heb begrepen dat het hier traditite is dat ouders vd bruid betalen dus dat hangt van hun af :D

Volgens mij zijn we beiden meer van kwaliteit, dan kwantiteit dus word het ws wat bescheidener dan een SUV, meer een Smart ofzo.
Jesus saves but death prevails.
pi_89121789
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:04 schreef Shivo het volgende:

[..]

*zwaait naar wdrr*

Ook nog even aankondigen dat ik me aansluit bij de club van met Amerikaan getrouwde Nederlanders: lief en ik zijn engaged *O*
Gefeliciteerd! :)
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 25 november 2010 @ 00:10:53 #185
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89122241
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:51 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat het hier traditite is dat ouders vd bruid betalen dus dat hangt van hun af :D

Volgens mij zijn we beiden meer van kwaliteit, dan kwantiteit dus word het ws wat bescheidener dan een SUV, meer een Smart ofzo.
Een Smart is toch ook hartstikke duur hier? :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 25 november 2010 @ 00:49:40 #186
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89123334
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:10 schreef wonderer het volgende:
Een Smart is toch ook hartstikke duur hier? :D
Ik zat er inderdaad eens naar te kijken..... $12k voor een tweedehandsje uit 2008.

Voor dat geld kan ik ook een Honda Civic of zo kopen, en die is meteen wat groter, sneller, en vrijwel net zo zuinig. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 25 november 2010 @ 00:50:19 #187
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89123351
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:04 schreef Shivo het volgende:
Ook nog even aankondigen dat ik me aansluit bij de club van met Amerikaan getrouwde Nederlanders: lief en ik zijn engaged *O*
*O* *O* Gefeliciteerd!!

Green Card is dan ook zo goed als zeker. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 25 november 2010 @ 00:50:59 #188
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89123369
Gefeliciteerd Shivo :)
  donderdag 25 november 2010 @ 00:51:44 #189
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89123387
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 18:42 schreef wonderer het volgende:
re je UI... je kijkt toch niet de Amerikaanse Top Gear he? ;)
Het racetrack van de Amerikaanse versie ligt op 15 minuten bij me vandaan..... Ik heb de Amerikaanse op de DVR staan - moet em nog zien.... maar ga toch ook eens zelf een kijkje nemen denk ik. :D

Some say.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 25 november 2010 @ 00:59:44 #190
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89123545
Some say? :?

Wat anders: http://www.bilerico.com/2(...)e_salvation_army.php

Ik gaf al niet, maar dit wist ik nog niet (al had ik het natuurlijk kunnen ruiken, Leger des Heils is ook zo'n Gristelijk cluppie).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89123663
Some say that he appears on high value stamps in Sweden and that he can catch fish with his tongue. All we know is, he's called the Stig.

Om er maar eentje te noemen. :)
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 25 november 2010 @ 01:06:26 #192
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89123672
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 00:59 schreef wonderer het volgende:
Some say? :?
Kijk een keer Top Gear (Britse versie iig), dan snap je het :P

Ik geef trouwens ook niet aan het leger des heils. Ik koop elk jaar een doos vol met voedsel, blikken soep, groente, bonen.... pakken rijst, etc.... en lever het af bij de Foodbank. Dan kun je er tenminste van op aan dat er monden gevuld worden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 25 november 2010 @ 01:06:27 #193
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89123673
Ja, die zijn leuk :D

quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 01:06 schreef maartena het volgende:

[..]

Kijk een keer Top Gear (Britse versie iig), dan snap je het :P

Ik geef trouwens ook niet aan het leger des heils. Ik koop elk jaar een doos vol met voedsel, blikken soep, groente, bonen.... pakken rijst, etc.... en lever het af bij de Foodbank. Dan kun je er tenminste van op aan dat er monden gevuld worden.
Ja, brainfart, die zinnetjes ken ik natuurlijk wel (heb heel wat Britse TopGear gekeken :Y ).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 25 november 2010 @ 12:23:24 #194
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_89131210
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:04 schreef Shivo het volgende:

[..]

*zwaait naar wdrr*

Ook nog even aankondigen dat ik me aansluit bij de club van met Amerikaan getrouwde Nederlanders: lief en ik zijn engaged *O*
Hier nog zo een ;)

Het wordt voor ons wel een huwelijk in Nederland overigens (aka de krabbel zetten).
Het feest vindt plaats aan de Amerikaanse west coast.
pi_89135320
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 23:51 schreef Shivo het volgende:
Ik heb begrepen dat het hier traditite is dat ouders vd bruid betalen dus dat hangt van hun af :D
Tradities zijn er om gebroken te worden. Tenslotte zijn we geen 18 meer, dus hebben wij het bijna allemaal zelf betaald. Bijna, want wij hoefden geen bruilofts taart en toen schoonmoeder er op stond dat er een moest komen, mocht ze die zelf betalen.
  vrijdag 26 november 2010 @ 06:41:29 #196
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89165915
Wij hebben het ook zelf betaald.... we kregen naderhand wel wat gulle giften van mijn schoonmoeder, maar de rekening van de bruiloft was toch echt voor ons. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 26 november 2010 @ 06:43:56 #197
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89165928
Thanksgiving ook weer achter de rug. Wederom dezelfde groep waar ik de afgelopen 8 jaar in de VS het mee gevierd heb, we hadden een man of 15 geloof ik..... erg gezellig weer allemaal. _O_

Net weer thuis, en nu eerst even rustig mijn email lezen en Fok! doornemen.... morgen uiteraard ook vrij, dus weer mooi tijd om lekker te klussen. ^O^
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_89248601
Thanks allen, en ook gefeliciteerd 1-800-cop-shot.

Mijn schoonfamilie blijkt aan tradities te hechten en gezien de prijzen van wedding venues vind ik dat niet zo erg. Thanksgiving was leuk, nu weer aan het werk.
Jesus saves but death prevails.
pi_89265556
Houdt dan wel rekening mee dat er een hoop gasten zijn op je bruiloft die je niet kent; vrienden en kennissen van je schoonfamilie.
  zondag 28 november 2010 @ 19:07:08 #200
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89265760
quote:
12s.gif Op zondag 28 november 2010 19:01 schreef devzero het volgende:
Houdt dan wel rekening mee dat er een hoop gasten zijn op je bruiloft die je niet kent; vrienden en kennissen van je schoonfamilie.
Als ze maar cadeaus meenemen... ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 november 2010 @ 19:30:13 #201
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_89266753
Nog mensen losgegaan met Black Friday? :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_89269877
quote:
12s.gif Op zondag 28 november 2010 19:01 schreef devzero het volgende:
Houdt dan wel rekening mee dat er een hoop gasten zijn op je bruiloft die je niet kent; vrienden en kennissen van je schoonfamilie.
Ik had toch al niet de illusie dat het om mij zou gaan, die dag ;) Bruiloften == het terrein van de vrouw, hier in de VS. Ik denk dat Amerikaanse meisjes worden groot gebracht met de gedachte dat dat de belangrijkrijkste dag van hun leven is. Ik had wel verwacht dat mijn wederhelft en haar (vrouwelijke) familie blij zouden zijn, maar het dak ging er werkelijk af toen we het aankondigden! Leuk hoor :)

quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 19:07 schreef wonderer het volgende:

[..]

Als ze maar cadeaus meenemen... ;)
Ik stelde voor mensen aan een goed doel te laten doneren, bij wijze van kado, maar dat idee sloeg niet echt aan. Maar ik ga echt niet zo'n online boodschappenlijst maken waar mensen op kunnen intekenen. Overigens gaan we in Maine trouwen, en wonen we in Houston. Dat betekent dat we niet echt dingen mee naar huis nemen. Dus denk ik dat we geheel tegen de traditie in geld gaan vragen. Heeft de bruiloft tenminste ook een Hollands tintje. :D
Jesus saves but death prevails.
  zondag 28 november 2010 @ 20:39:23 #203
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89270541
Oh, Maine, da's in de buurt *hint* O-)

Tenminste, als het bij de grens is :P Maar tof, wanneer?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 28 november 2010 @ 20:40:28 #204
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89270615
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 20:29 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik had toch al niet de illusie dat het om mij zou gaan, die dag ;) Bruiloften == het terrein van de vrouw, hier in de VS.
Gelukkig ging dat niet voor mij op, niks geen gezeik met 'the best men or man' en al die flauwekul met mensen op het podium enz.

Receptie was in de grote achtertuin van m'n schoonouders, wat catering, muziek en wat fusten bier en andere dranken. Nog nooit mensen zoveel plezier zien hebben op een receptie. :D Meestal zit je toch zo opgepropt in zo'n saai zaaltje ofzo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 28 november 2010 @ 20:41:36 #205
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89270682
Onze bruiloft mocht die naam niet eens hebben :') Maar dat was sowieso een geval apart dus dat telt niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 november 2010 @ 03:04:32 #206
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89285453
Ik ben in Nederland getrouwd.... 14:00 op het oude stadhuis in IJsselstein, 15:00 receptie bij een landhuis in de regio, tegen 18:00 was iedereen weer pleitte, en geen gedoe met avondfeest of zoiets.... Gewoon hapjes en drankjes voor een man of 100, en dat was het.

Maar ik had er wel genoeg over te zeggen, ik ben nou ook weer niet zo'n iemand die ja en amen zegt op alles wat de vrouw wil, anders wordt het zo'n slappe aangelegenheid.... :D :D (nou is mijn vrouw toch niet van de zwijmel-trouwerijen, dus dat zat wel goed).
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_89285648
Het scheen redelijk ongebruikelijk om als man dingen te organiseren, maar ik heb een hoop zelf gedaan. Getrouwd in een museum (de reden laat ik even achterwegen) en ik krijg nog nachtmerries van alle uitnodigingen/dank je kaartjes die ik door de printer heb gehaald. Alleen de taart had achterwegen kunnen blijven, die was behoorlijk lelijk.
  maandag 29 november 2010 @ 04:52:04 #208
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89285649
Bij ons ging zeker de helft vrolijk 'aangeschoten' weg. Heb wel een paar taxi's moeten bellen. :+ Er waren er een paar die wisten te verdwalen in een achtertuin. :')
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 29 november 2010 @ 07:05:32 #209
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89285884
Onze gasten waren mijn ouders, zijn ouders en zijn twee zussen met gezin. Lekker makkelijk, bij zijn ouders thuis.

Half jaar later in Nederland nog een high tea gehouden voor een man of dertig bij wijze van receptie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 13:56:22 #210
45833 crew  Fogel
pi_89295963
Dit lijkt me een ideaal recept voor popo:

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 29 november 2010 @ 16:32:38 #211
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89302769
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:56 schreef Fogel het volgende:
Dit lijkt me een ideaal recept voor popo:

:D

In ieder geval hebben we het hier over ECHT fatsoenlijk vlees (en veel! :D )..... Er zijn mensen die ik ken - en gelukkig heb ik daar niet gegeten - die een thanksgiving turkey hadden gemaakt van..... (bibber) tofu of een ander soja-bonen product wat geen vlees is.

Ugh! Dat is geen Thanksgiving maaltijd....

Ik zou ook nooit vegetarier willen zijn..... althans, niet uit vrije wil. :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 29 november 2010 @ 16:37:51 #212
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89303015
oh my .....
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_89303134
Thanksgiving was weer het gebruikelijke eetfestijn. We hebben nog dagen op leftovers kunnen leven. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  maandag 29 november 2010 @ 17:40:38 #214
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89305778
Wij zijn uit eten geweest naar een of ander raar familierestaurant. Eten was wel lekker maar ik voelde me niet bepaald op mijn gemak daar.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 18:14:48 #215
45833 crew  Fogel
pi_89307343
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 16:32 schreef maartena het volgende:

[..]

:D

In ieder geval hebben we het hier over ECHT fatsoenlijk vlees (en veel! :D )..... Er zijn mensen die ik ken - en gelukkig heb ik daar niet gegeten - die een thanksgiving turkey hadden gemaakt van..... (bibber) tofu of een ander soja-bonen product wat geen vlees is.

Ugh! Dat is geen Thanksgiving maaltijd....

Ik zou ook nooit vegetarier willen zijn..... althans, niet uit vrije wil. :D
Ik snap nooit dat vegetariers de behoefte lijken te hebben om hun vleesvervangers er toch als vlees uit te laten zien. Eet dan gewoon vlees, hoef je geen moeite te doen om het erop te laten lijken en het is (naar mijn mening) nog lekkerder ook :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 18:17:40 #216
45833 crew  Fogel
pi_89307477
Weten jullie toevallig of het mogelijk is om een J1 aan te vragen voor een periode die langer is als de beraamde tijd van mijn promotieonderzoek?
Ik ga volgende week een aanvraag indienen om budget te krijgen voor 2 reizen naar Nashville in 2011, plus budget voor de kosten van het verkrijgen van de J1 -en dat is dan inclusief een retourvlucht naar de ambassade in Oslo-. Jullie zijn voorlopig nog niet van me af :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 29 november 2010 @ 18:50:53 #217
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89308960
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik snap nooit dat vegetariers de behoefte lijken te hebben om hun vleesvervangers er toch als vlees uit te laten zien. Eet dan gewoon vlees, hoef je geen moeite te doen om het erop te laten lijken en het is (naar mijn mening) nog lekkerder ook :)
Dat zijn denk ik de vegetariers die best wel vlees zouden willen eten, maar het uit principe (bio-industrie of zo) niet doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 19:22:26 #218
45833 crew  Fogel
pi_89310443
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:50 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat zijn denk ik de vegetariers die best wel vlees zouden willen eten, maar het uit principe (bio-industrie of zo) niet doen.
Als dat het probleem is: Zelf een paar dieren gaan houden op een "humane" manier zodat je geen last meer hebt van principes tegen de bio-industrie, en eventueel ook zelf slachten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 29 november 2010 @ 19:34:16 #219
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89311033
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als dat het probleem is: Zelf een paar dieren gaan houden op een "humane" manier zodat je geen last meer hebt van principes tegen de bio-industrie, en eventueel ook zelf slachten.
Mja, gaat lastig als je op een flatje woont ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89311140
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als dat het probleem is: Zelf een paar dieren gaan houden op een "humane" manier zodat je geen last meer hebt van principes tegen de bio-industrie, en eventueel ook zelf slachten.
Dan moet je daar natuurlijk wel de ruimte voor hebben. Bovendien zou het voor mij persoonlijk niet makkelijker zijn om mijn eigen groot gebrachte vee op te eten dan gewoon een 'onbekend dier' wat dan wel uit de bio-industrie komt ;) Ik kan me voorstellen dat meer mensen dat wel zullen hebben.. Van je eigen diertjes ga je dan houden..

Tenminste, ik neem aan dat mensen die vegetariër zijn vanwege afkeer tegen de bio-industrie wel snel een band zullen hebben met dat dier.
  maandag 29 november 2010 @ 19:41:33 #221
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89311464
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:22 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als dat het probleem is: Zelf een paar dieren gaan houden op een "humane" manier zodat je geen last meer hebt van principes tegen de bio-industrie, en eventueel ook zelf slachten.
Er zijn zat lokale boerderijen/winkels te vinden waar je nog 'echt' biologisch vlees kunt kopen. Althans, in MI dan. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_89316579
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik snap nooit dat vegetariers de behoefte lijken te hebben om hun vleesvervangers er toch als vlees uit te laten zien. Eet dan gewoon vlees, hoef je geen moeite te doen om het erop te laten lijken en het is (naar mijn mening) nog lekkerder ook :)
De denkfout die je maakt is dat mensen vegetariër zouden zijn omdat ze vlees niet lekker vinden, dat is voor de meeste mensen niet de reden.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_89318227
Eerlijk gezegd durf ik wel de stelling te poneren dat een tofu turkey een stuk lekkerder kan zijn dan de standaard opgepompte butterbal turkey.

Ik had dit jaar overigens Lam met munt saus (de gastheer is inderdaad brits).
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 21:59:50 #224
45833 crew  Fogel
pi_89319923
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:07 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

De denkfout die je maakt is dat mensen vegetariër zouden zijn omdat ze vlees niet lekker vinden, dat is voor de meeste mensen niet de reden.
Ik zeg alleen dat ik vlees lekkerder vind, zonder daarbij te beweren dat vegetariers het niet lekker vinden.
Juist als vegetariers wegens principes geen dieren willen eten, wat is dan de reden om toch het vegetarische alternatief voor vlees er als een stuk vlees uit te laten zien? Visualiseren hoe goed het is dat een "kopi" van een dier ipv het dier zelf op een bord ligt?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89320534
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 21:59 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat ik vlees lekkerder vind, zonder daarbij te beweren dat vegetariers het niet lekker vinden.
Juist als vegetariers wegens principes geen dieren willen eten, wat is dan de reden om toch het vegetarische alternatief voor vlees er als een stuk vlees uit te laten zien? Visualiseren hoe goed het is dat een "kopi" van een dier ipv het dier zelf op een bord ligt?
Uitzien snap ik ook niet zo goed, maar dat is natuurlijk ook meer een keuze van de producent dan van de vegetariers zelf. Misschien willen ze zo de parttime-vegetariers of de mee-etende partners van het type "zonder vlees heb ik niet gegeten" over de streep trekken? Ik kan me best voorstellen dat mensen van nature dingen die op vlees lijken er lekkerder uit vinden zien, al dan niet bewust.
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 29 november 2010 @ 22:10:16 #226
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89320631
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:22 schreef Fogel het volgende:
Als dat het probleem is: Zelf een paar dieren gaan houden op een "humane" manier zodat je geen last meer hebt van principes tegen de bio-industrie, en eventueel ook zelf slachten.
Tja... van de slachtmethoden die momenteel gangbaar zijn, is de Kosher en Halal (hetzelfde, alleen is bij de 1 een Rabbi, bij de ander een Imam in de buurt) nog een van de meest humane methoden om een dier te slachten.

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:41 schreef popolon het volgende:
Er zijn zat lokale boerderijen/winkels te vinden waar je nog 'echt' biologisch vlees kunt kopen. Althans, in MI dan. :P
Yep, hier ook. Althans, de boerderijen liggen een uur of 3 verderop, maar er zijn genoeg organische/biologische winkels waar je vlees kunt kopen zonder hormonen en dat soort gezanik.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 29 november 2010 @ 22:11:48 #227
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89320728
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:08 schreef Mini_rulez het volgende:
Uitzien snap ik ook niet zo goed, maar dat is natuurlijk ook meer een keuze van de producent dan van de vegetariers zelf. Misschien willen ze zo de parttime-vegetariers of de mee-etende partners van het type "zonder vlees heb ik niet gegeten" over de streep trekken? Ik kan me best voorstellen dat mensen van nature dingen die op vlees lijken er lekkerder uit vinden zien, al dan niet bewust.
Tja.... maar er is een verschil tussen een groenteburger, en van tofu een kalkoen kneden die er ook zo uitziet. ;)

Overigens eet ik in een Indiaas restaurant ook het liefst vegetarisch.... maar dan gewoon omdat het zo verdomde lekker is! :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 29 november 2010 @ 22:13:11 #228
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89320822
quote:
4s.gif Op maandag 29 november 2010 21:32 schreef devzero het volgende:
Eerlijk gezegd durf ik wel de stelling te poneren dat een tofu turkey een stuk lekkerder kan zijn dan de standaard opgepompte butterbal turkey.
Doe mij maar gewoon een organische kalkoen. Bij Whole Foods verkopen ze die, en daar zitten geen hormonen en/of water in. En die zijn geweldig goed te eten. :Y
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 29 november 2010 @ 22:27:34 #229
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89321889
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Tja... van de slachtmethoden die momenteel gangbaar zijn, is de Kosher en Halal (hetzelfde, alleen is bij de 1 een Rabbi, bij de ander een Imam in de buurt) nog een van de meest humane methoden om een dier te slachten.

[..]
Leegbloeden vs een stroomstoot/pin in de kop? Lijkt me niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89322723
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:17 schreef Fogel het volgende:
Weten jullie toevallig of het mogelijk is om een J1 aan te vragen voor een periode die langer is als de beraamde tijd van mijn promotieonderzoek?
Ik ga volgende week een aanvraag indienen om budget te krijgen voor 2 reizen naar Nashville in 2011, plus budget voor de kosten van het verkrijgen van de J1 -en dat is dan inclusief een retourvlucht naar de ambassade in Oslo-. Jullie zijn voorlopig nog niet van me af :P
J1 is maximaal vijf jaar dacht ik.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 22:43:37 #231
45833 crew  Fogel
pi_89322947
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:40 schreef Shivo het volgende:

[..]

J1 is maximaal vijf jaar dacht ik.
En dat is ongeacht de geplannede duur van mijn PhD traject? (ik heb 1 jaar uitloop in verhouding tot mijn contract met de uni wegens werkzaamheden elders)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_89323128
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Leegbloeden vs een stroomstoot/pin in de kop? Lijkt me niet.
Inderdaad. Ik vind halal slachten ook veel erger :(
pi_89323301
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Leegbloeden vs een stroomstoot/pin in de kop? Lijkt me niet.
Is halal/kosher niet onverdoofd? Dat lijkt me inderdaad ook niet echt fijn...
Are you pondering what I'm pondering?
pi_89323341
Schokkend (ik kijk dan ook niet verder dan de eerste xx seconden), maar hier zie je al in de eerste secondes het verschil:

http://www.garagetv.be/vi(...)lal_markt_gaia_.aspx
  maandag 29 november 2010 @ 22:51:57 #235
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89323496
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:50 schreef LeNick het volgende:
Schokkend (ik kijk dan ook niet verder dan de eerste xx seconden), maar hier zie je al in de eerste secondes het verschil:

http://www.garagetv.be/vi(...)lal_markt_gaia_.aspx
My point exactly.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 november 2010 @ 23:17:32 #236
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89325010
Nah goed.... aangezien ik vlees EET, maakt het me ook niet zoveel meer uit hoe de beesten geslacht worden, of dat nu Kosher of Halal is of gewoon met stroom en pinnen door de kop.

Overigens, zo doen ze het NIET Halal/Kosher:

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_89325056
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:17 schreef maartena het volgende:
Nah goed.... aangezien ik vlees EET, maakt het me ook niet zoveel meer uit hoe de beesten geslacht worden, of dat nu Kosher of Halal is of gewoon met stroom en pinnen door de kop.

Overigens, zo doen ze het NIET Halal/Kosher:

Ik eet ook vlees, en juist daarom maakt het me wat uit. :P
Are you pondering what I'm pondering?
  maandag 29 november 2010 @ 23:20:27 #238
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89325148
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:18 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik eet ook vlees, en juist daarom maakt het me wat uit. :P
Dan zou je wellicht zelf je vlees moeten slachten, want de industrie doet het nergens.... "op menselijke wijze", wat dat dan ook mag zijn. :P

Maar volgens mij zijn we echt hopeloos off-topic aan het raken hiero D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 29 november 2010 @ 23:20:55 #239
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89325172
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Dan zou je wellicht zelf je vlees moeten slachten, want de industrie doet het nergens.... "op menselijke wijze", wat dat dan ook mag zijn. :P

Maar volgens mij zijn we echt hopeloos off-topic aan het raken hiero D
Ik wil graag een keer mee op jacht, maar ik ken niemand die dat doet ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 29 november 2010 @ 23:24:09 #240
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89325322
Jagen kan hier nergens in de buurt, we zitten te ver van gebieden waar jagen is toegestaan. Sowieso mag je hier niet met vuurwapens de bossen in, vanwege brandgevaar. Je kunt hier wel zeevissen.... als je wat vangt, heb je meteen een maaltje voor die avond. Wel zelf fileren natuurlijk. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_89327257
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 22:43 schreef Fogel het volgende:

[..]

En dat is ongeacht de geplannede duur van mijn PhD traject? (ik heb 1 jaar uitloop in verhouding tot mijn contract met de uni wegens werkzaamheden elders)
Het hangt volgens mij niet van je PhD af, maar van de tijd die je nodig hebt om je project bij Vdb af te ronden. In de praktijk is het allemaal geen probleem zolang Vdb je ondersteunt.
Jesus saves but death prevails.
pi_89329924
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:24 schreef maartena het volgende:
Jagen kan hier nergens in de buurt, we zitten te ver van gebieden waar jagen is toegestaan. Sowieso mag je hier niet met vuurwapens de bossen in, vanwege brandgevaar. Je kunt hier wel zeevissen.... als je wat vangt, heb je meteen een maaltje voor die avond. Wel zelf fileren natuurlijk. ;)
Mjah, ik zit wat dat betreft in het wilde westen. Zelfs de schoonmaakster heeft een concealed weapons permit, maar ze laat op mijn verzoek gelukkig wel haar wapen in de auto als ze mijn huis schoonmaakt. En jagen gebeurt hier overal.
  woensdag 1 december 2010 @ 17:44:25 #243
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89393907
Leeft het bid voor het WK 2022 een beetje? USA is een van de kandidaten en grote favoriet :)
pi_89397721
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:44 schreef Omnifacer het volgende:
Leeft het bid voor het WK 2022 een beetje? USA is een van de kandidaten en grote favoriet :)
Volgens mij leeft dat absoluut niet. Het zou trouwens vreemd zijn als de VS zo snel weer het toernooi mag organizeren.
Jesus saves but death prevails.
pi_89397847
2022? Dat is over 12 jaar, ik denk niet dat dat ergens anders veel meer zou leven.
  woensdag 1 december 2010 @ 20:07:26 #246
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89400512
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:19 schreef Shivo het volgende:

[..]

Volgens mij leeft dat absoluut niet. Het zou trouwens vreemd zijn als de VS zo snel weer het toernooi mag organizeren.
Snel? 1994 en 2022, da's toch zo'n kleine dertig jaar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 2 december 2010 @ 00:39:51 #247
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89415095
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 19:19 schreef Shivo het volgende:
Volgens mij leeft dat absoluut niet. Het zou trouwens vreemd zijn als de VS zo snel weer het toernooi mag organizeren.
Duitsland deed het ook in 1974 en 2006, een verschil van 32 jaar..... in 2022 zouden we spreken over 28 jaar verschil met 1994.... nou, dat lijkt me ook niet echt een probleem.

Verder is de VS natuurlijk ook wel vrij groot, hebben ze goede sportfaciliteiten (een American Football stadion hoeft alleen maar andere lijntjes getekend krijgen op het veld, en ze hebben stadions waar makkelijk 80k in kunnen), en heb je in Noord Amerika per definitie slechts 3 landen - en in ieder geval slechts 3 landen die het zouden KUNNEN organiseren, dus als je af en toe van continent wil wisselen, dan kom je al snel WEER bij de VS uit natuurlijk.

Canada zou het denk ik niet eens echt goed kunnen organiseren..... omdat ze gewoon te weinig stadions hebben waar een standaard voetbalveld in past. Mexico barst er van, maar is momenteel echt veel te corrupt om zo'n toernooi aan te geven, en dan kom je toch weer uit bij de "Noord-Amerika = VS" uit als je het toernooi naar een land op dit continent zou willen geven.

Verder leeft het niet echt trouwens.... Dat gaat pas leven als de VS ook daadwerkelijk geselecteerd wordt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 december 2010 @ 17:05:48 #248
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89436974
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:44 schreef Omnifacer het volgende:
Leeft het bid voor het WK 2022 een beetje? USA is een van de kandidaten en grote favoriet :)
En toch gaat het naar een klein landje in de woestijn, dat 9 overdekte stadions uit de grond gaat stampen.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 2 december 2010 @ 17:10:08 #249
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_89437197
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:05 schreef maartena het volgende:

[..]

En toch gaat het naar een klein landje in de woestijn, dat 9 overdekte stadions uit de grond gaat stampen.....
Ik heb me toch weer vergist in de FIFA. Qatar, kom effe op. USA kwam met perfecte infrastructuur, perfecte stadions, en perfecte ervaring in WK 1994. Clinton steunde het bid. Nee, het moet naar Qatar. Ze gaan 9 nieuwe stadions bouwen daar, inclusief airco, en na het WK gaan ze die stadions weggeven. Tsjongejongejonge.
  vrijdag 3 december 2010 @ 04:06:49 #250
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89462538
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:10 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb me toch weer vergist in de FIFA.
Dat noemen ze nou corruptie. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 3 december 2010 @ 13:04:23 #251
177140 KajP
Wiiii like it
pi_89471757
Misschien is deze post in dit topic niet op zijn plaats maar ik zou niet direct weten waar ik het anders kan plaatsen.

Een tijd geleden heb ik een Amerikaan leren kennen die als flight attandent werkt voornamelijk tussen Brussel en New York. Het klinkt wat cliche maar we hebben elkaar dus leren kennen op het vliegtuig. Om een lang verhaal kort te maken, we zijn nu al een tijdje aan het daten en het begint wel serieus te worden. Vanzelfsprekend beginnen dan de vragen te komen, hoe gaat dit nu verder? De afstand is groot dus uiteiendelijk zal er een keuze gemaakt moeten worden. Nu heeft hij al een aantal jaren voor ander werk in Europa gewerkt en ik ben ook niet echt gebonden aan het land waar ik op dit moment woon (belgie).
We hebben het er al wel over gehad en op dit moment laten we beide opties (ik naar de US of hij naar Europa open staan.)

Nu is verhuizen naar een ander land niet echt gemakkelijk, en ik lees dat trouwen het gemakkelijkst is. Voor ons is dat momenteel echt nog niet aan de orde maar een beetje inlezen kan geen kwaad.
Alleen vraag ik mij af of de US het homohuwelijk dat in Belgie is afgesloten erkent? Niemand die daar toevallig ervaring mee heeft?
  vrijdag 3 december 2010 @ 14:42:12 #252
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89476338
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:04 schreef KajP het volgende:
Misschien is deze post in dit topic niet op zijn plaats maar ik zou niet direct weten waar ik het anders kan plaatsen.

Een tijd geleden heb ik een Amerikaan leren kennen die als flight attandent werkt voornamelijk tussen Brussel en New York. Het klinkt wat cliche maar we hebben elkaar dus leren kennen op het vliegtuig. Om een lang verhaal kort te maken, we zijn nu al een tijdje aan het daten en het begint wel serieus te worden. Vanzelfsprekend beginnen dan de vragen te komen, hoe gaat dit nu verder? De afstand is groot dus uiteiendelijk zal er een keuze gemaakt moeten worden. Nu heeft hij al een aantal jaren voor ander werk in Europa gewerkt en ik ben ook niet echt gebonden aan het land waar ik op dit moment woon (belgie).
We hebben het er al wel over gehad en op dit moment laten we beide opties (ik naar de US of hij naar Europa open staan.)

Nu is verhuizen naar een ander land niet echt gemakkelijk, en ik lees dat trouwen het gemakkelijkst is. Voor ons is dat momenteel echt nog niet aan de orde maar een beetje inlezen kan geen kwaad.
Alleen vraag ik mij af of de US het homohuwelijk dat in Belgie is afgesloten erkent? Niemand die daar toevallig ervaring mee heeft?
Dat hangt af per staat maar misschien kan wonderer er wat meer over vertellen. Die is op dat gebied wat meer ervaren en deskundig. :+

Maar als hij blijft vliegen zal 'ie altijd veel van huis zijn, is dat wat je wilt op de lange termijn. ;)
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 3 december 2010 @ 15:46:28 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89479232
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:04 schreef KajP het volgende:
Alleen vraag ik mij af of de US het homohuwelijk dat in Belgie is afgesloten erkent? Niemand die daar toevallig ervaring mee heeft?
De VS erkent het homohuwelijk op geen enkele wijze voor immigratiedoeleinden. Er zijn een aantal staten waar je kunt trouwen, en daarmee krijg je lokaal in die staat (en technisch gezien binnen de VS) rechten van een getrouwd stel, maar omdat er op federaal niveau geen officiële erkenning is van het homohuwelijk, kun je dat niet gebruiken voor immigratiedoeleinden.

In jouw geval is het veel eenvoudiger om hem naar België te halen. Net als Nederland kent België een fatsoenlijke homohuwelijk regeling, en kan deze gebruikt worden om een partner naar België te halen.

De enige manier waarop jij (momenteel) naar de VS kan, is als je dat op eigen houtje versiert.... met behulp van een werkvisum, het winnen van de Diversity Lottery, etc.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:05:07 #254
177140 KajP
Wiiii like it
pi_89482953
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 15:46 schreef maartena het volgende:

[..]

De VS erkent het homohuwelijk op geen enkele wijze voor immigratiedoeleinden. Er zijn een aantal staten waar je kunt trouwen, en daarmee krijg je lokaal in die staat (en technisch gezien binnen de VS) rechten van een getrouwd stel, maar omdat er op federaal niveau geen officiële erkenning is van het homohuwelijk, kun je dat niet gebruiken voor immigratiedoeleinden.

In jouw geval is het veel eenvoudiger om hem naar België te halen. Net als Nederland kent België een fatsoenlijke homohuwelijk regeling, en kan deze gebruikt worden om een partner naar België te halen.

De enige manier waarop jij (momenteel) naar de VS kan, is als je dat op eigen houtje versiert.... met behulp van een werkvisum, het winnen van de Diversity Lottery, etc.
Daar vreesde ik eigenlijk al een beetje voor. Nu moet ik zeggen dat ik nooit de droom heb gehad om die kant op te gaan. Het loopt nu gewoon toevallig op deze manier.
Ochja we zullen wel eens zien hoe het loopt. Voorlopig zie ik hem regelmatiger dan sommige vorige relaties. En dat terwijl NYC niet om de hoek is.

Ergens blijf ik het raar vinden dat een land als de US nog altijd zo moeilijk doet over het homohuwelijk. Zeker omdat sommige staten behoorlijk open minded zijn.
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:20:17 #255
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89483601
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:05 schreef KajP het volgende:
Ergens blijf ik het raar vinden dat een land als de US nog altijd zo moeilijk doet over het homohuwelijk. Zeker omdat sommige staten behoorlijk open minded zijn.
Tja dat heeft deels ook te maken met de manier waarop de VS is ingedeeld, en dat heeft weer met geschiedenis te maken. In de 18e eeuw toen de VS haar onafhankelijkheid verkreeg, voelde de verschillende koloniën er niets voor om weer onder 1 leider te vallen, zonder dat ze zelf geen regionale zeggenschap hadden. Kortom, ze wilden niet de Engelse Koning vervangen door een Amerikaanse Koning, bij wijze van spreken. Er is dus een enorme hoeveelheid onafhankelijkheid en autorisatie gegeven aan de losse staten. Helemaal in het begin gaven alle staten hun eigen dollar uit bijvoorbeeld, en hadden ze eigen milities. (die, in sommige gevallen nog steeds bestaan, maar dan meer als militaire eenheid binnen het Amerikaanse leger)

Ook het huwelijk werd een wet die onafhankelijk door de staten geregeld is, met 250 jaar later als gevolg dat je inderdaad wat meer vrije staten hebt waar het homohuwelijk wel kan, en staten waar het absoluut uit den boze is. California krijgt het maar niet voor elkaar, ze zitten er hier al jaren over te touwtrekken, en het laatste referendum gaf aan dat 54% tegen, en 46% voor was Over een paar jaar misschien meer geluk.

Voor immigratiedoeleinden geldt alleen de federale wetgeving, en federale wetgeving is in alle staten geldig en de Immigratiewetgeving geeft dus aan dat een huwelijk tussen een man en een vrouw is. Ik verwacht op termijn wel dat het Supreme Court er uitspraken over gaat doen, maar we zijn effectief gezien nog zeker JAREN verwijderd van een wetgeving waar homos hun partners zouden kunnen overbrengen naar de VS.

Andere voorbeelden zijn verkeersregels en rijbewijzen. Elke staat heeft een eigen rijbewijs, en een eigen verkeerswet. Zo ben je in Californië verplicht een helm te dragen op de motor, en hoeft dat in Arizona niet. (En daar zie je dan ook nog echt van die Harley fanaten met alleen een hoofddoek op.) In Oregon mag je niet zelf tanken, en wordt het voor je gedaan. In California is er een wet die aangeeft dat vaste snelheidscamera's niet mogen, en dat je echt "aangehouden" moet worden voor een snelheidsovertreding, terwijl in Phoenix, AZ het weer barst van de cameras.

(California en Arizona zijn de staten waar ik het meeste kom, gevolgd door Michigan denk ik)

Wat wel kan.. is Canada. Maar ja, dan zou je vriend dus wel inwoner moeten zijn van Canada natuurlijk. :P

[ Bericht 13% gewijzigd door maartena op 03-12-2010 17:25:57 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 3 december 2010 @ 17:52:13 #256
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89484869
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 17:05 schreef KajP het volgende:

[..]

Ergens blijf ik het raar vinden dat een land als de US nog altijd zo moeilijk doet over het homohuwelijk. Zeker omdat sommige staten behoorlijk open minded zijn.
Groot land, veel verschillende mensen, helaas. Ze zijn er wel mee bezig, maar ja, dat gaat lang duren...

Je kunt natuurlijk wel een poosje op een toeristenvisum daarheen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 3 december 2010 @ 20:40:19 #257
177140 KajP
Wiiii like it
pi_89491667
Bedankt voor de informatie! Van het weekend gaan we het er nog eens over hebben.
Voor mijn werk die kant op gaan is echt een no go. Aan sociaal werkers hebben ze geen gebrek en de lonen in die sector zijn te laag om fatsoenlijk te overleven in een stad als NYC. Alhoewel ik het wel een super stad zou vinden om te wonen.

Ik merk het al. We hebben het onszelf niet gemakkelijk gemaakt. Maarja liefde heb je nu niet direct in de hand he. Maargoed in het tempo dat hij momenteel Nederlands aan het leren is...denk ik dat deze discussie misschien niet eens nodig is.
Trouwens dit is voor de eerste keer in mijn leven dat ik merk dat je als niet hetero ergens in beperkt wordt. ;)
  zaterdag 4 december 2010 @ 23:32:22 #258
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_89535931
ben weer eens op Nederlandse bodem :9
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  maandag 6 december 2010 @ 01:48:26 #259
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89575451
Ik heb niks van de Sint gehad. ;( M'n zoontje wel, die heb ik het halve huis laten doorzoeken naar kadootjes. :+
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  maandag 6 december 2010 @ 02:48:06 #260
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89575886
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 01:48 schreef popolon het volgende:
Ik heb niks van de Sint gehad. ;( M'n zoontje wel, die heb ik het halve huis laten doorzoeken naar kadootjes. :+
Wat zei die, doe mij santa Clause maar, die laat me niet zo lopen? ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89576234
Ik heb vanavond een glas (japanse) single malt op de sint gedronken, maar daar bleef het ook bij. De afgelopen paar jaren stuurde mijn ouders nog wel eens een hema chocolade letter op, maar dat is er dit jaar niet meer bij. Toch maar wat vaker bellen :D

Nu ik een dochter heb, moet ik ook maar eens gaan denken om de traditie weer in te voeren.
  maandag 6 december 2010 @ 05:43:12 #262
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89576307
Of gewoon in het najaar een keer naar Nederland vliegen en inslaan ;)

On a related note, hoe ver zit jij van Miami (specifiek Sunrise) vandaan? Oh, nevermind :') Je zip code is genoeg info :D

[ Bericht 34% gewijzigd door wonderer op 06-12-2010 05:53:52 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89576453
quote:
14s.gif Op maandag 6 december 2010 04:58 schreef devzero het volgende:
Ik heb vanavond een glas (japanse) single malt op de sint gedronken, maar daar bleef het ook bij. De afgelopen paar jaren stuurde mijn ouders nog wel eens een hema chocolade letter op, maar dat is er dit jaar niet meer bij. Toch maar wat vaker bellen :D

Nu ik een dochter heb, moet ik ook maar eens gaan denken om de traditie weer in te voeren.
Japanse single malts ... heerlijk!

De afgelopen dagen flink wat Sinterklaasliedjes gezongen (zeg maar gerust gebruld), dit tot grote ergernis van mijn vriendin, die natuurlijk niets van de songteksten begreep en met groot geduld bleef uitleggen dat "you have some problems with your neck, Lyrebird"

Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 6 december 2010 @ 06:59:21 #264
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89576475
Ik heb vandaag Sinterklaas gevierd met twee andere NL koppels die we hier al jaren kennen en goede vrienden mee zijn.... en we hebben besloten volgend jaar lootjes te trekken en surprises te doen.

Bij de NL winkel van de week al pepernoten gehaald, en chocolade letters.... verder allebei een klomp gezet bij de open haard, en we hebben er allebei voor $25 aan kadootjes in gestopt....

De rest komt wel met de kerst. Het bleef meer een aardigheidje.

Oh, en vanavond met het vrouwtje ook nog Boer Zoekt Vrouw gekeken.... volgende week begint het nieuwe seizoen weer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 6 december 2010 @ 07:01:48 #265
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89576479
"met het vrouwtje" :') Sorry hoor.

Ik heb een staaf marsepein weggewerkt (zo'n halfronde met pure chocola) en dat was het wel. Wel op uitzending gemist Sinterklaas hier en daar gekeken en het is allemaal best leuk, maar zonder de hele onderdompeling zoals in Nederland is het lang zo tof niet, dus laat maar lekker. Hoe minder cadeaus ik hoef te bedenken voor mijn man(netje :P) hoe beter.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89576489
Iemand misschien in de buurt van San Francisco, eind Januari? FOK KAA USA meet?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_89612565
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 05:43 schreef wonderer het volgende:
On a related note, hoe ver zit jij van Miami (specifiek Sunrise) vandaan? Oh, nevermind :') Je zip code is genoeg info :D
Ongeveer de zelfde tijd als van mijn oude appartementje in Oegstgeest tot de zwitserse grens ;) Florida is best wel lang, om van de westkust (Penscacola) naar het andere puntje (key west) te rijden, ben je iets van 13 uur non-stop onder weg.

quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 06:49 schreef Lyrebird het volgende:
Japanse single malts ... heerlijk!
Ik zag het staan in de sluiter en ik had nog nooit japanse single malt gedronken, dus direct maar eens geprobeerd. Het is een Yamazaki 12 jaar oude als je dat wat zegt.
pi_89612642
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 07:01 schreef wonderer het volgende:
"met het vrouwtje" :') Sorry hoor.
  maandag 6 december 2010 @ 23:04:41 #269
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89614157
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 22:43 schreef devzero het volgende:

[..]

Ongeveer de zelfde tijd als van mijn oude appartementje in Oegstgeest tot de zwitserse grens ;) Florida is best wel lang, om van de westkust (Penscacola) naar het andere puntje (key west) te rijden, ben je iets van 13 uur non-stop onder weg.

[..]

Ik zag het staan in de sluiter en ik had nog nooit japanse single malt gedronken, dus direct maar eens geprobeerd. Het is een Yamazaki 12 jaar oude als je dat wat zegt.
Yeah... wel jammer. In Miami zit een goede chirurg, maar die verplicht zijn patienten om een week in de buurt te blijven voor post-op zorg... Week hotel wordt niet door de verzekering vergoed dus ik probeer wat goedkopere alternatieven te vinden :D Maar Tallahassee wordt een beetje lastig :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89615918
Waarom naar Florida als de beste medische zorg in de wereld wordt aangeboden op een uur rijden van je huis?
Jesus saves but death prevails.
  maandag 6 december 2010 @ 23:35:39 #271
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89615967
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:34 schreef Shivo het volgende:
Waarom naar Florida als de beste medische zorg in de wereld wordt aangeboden op een uur rijden van je huis?
Specialistische ingreep :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:31:35 #272
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89618373
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 23:35 schreef wonderer het volgende:
Specialistische ingreep :)
Tegenwoordig kun je toch in elke grote plaats zo'n beetje alle chirurgische ingrepen laten doen? Tenzij het plastische chirurgie is, omdat dat toch meestal niet verzekerd wordt vestigen dergelijke doctoren zich meestal daar waar de meeste vraag is. Zoals in Los Angeles, waar het er van stikt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:32:51 #273
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89618425
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 22:43 schreef devzero het volgende:
Ik zag het staan in de sluiter en ik had nog nooit japanse single malt gedronken, dus direct maar eens geprobeerd. Het is een Yamazaki 12 jaar oude als je dat wat zegt.
Japanse Whiskey.... moet ik toch ook eens proberen. Ik heb alleen maar Sake gedronken bij de lokale sushi zaak..... warme Sake is trouwens ook erg lekker. :9
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 december 2010 @ 00:37:12 #274
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89618564
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Tegenwoordig kun je toch in elke grote plaats zo'n beetje alle chirurgische ingrepen laten doen? Tenzij het plastische chirurgie is, omdat dat toch meestal niet verzekerd wordt vestigen dergelijke doctoren zich meestal daar waar de meeste vraag is. Zoals in Los Angeles, waar het er van stikt.
Precies (plastische chirurgie). En niet alle plastische Chirurgie is ook cosmetische, dus dan wordt het (met wat touwtrekken, waar ik nu dus mee bezig ben) wel vergoed. Maar die kerel zit dus in Miami, hoewel ik ook research aan het doen ben naar iemand in MA... Maar daar is weinig over te vinden. Waarom hebben nog niet alle professionals een website? :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89620186
Je bent meer dan welkom, maar idd 7 uur rijden heen en terug is wat veel. Maar er zullen vast een hoop goedkope motels buiten Miami zitten, bv in homestead (een typisch slaperige suburb waar niemand van gehoord heeft, zelfs niet de mensen die er door rijden om naar de keys te gaan).
  dinsdag 7 december 2010 @ 01:59:59 #276
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89620290
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 00:37 schreef wonderer het volgende:
Waarom hebben nog niet alle professionals een website? :P
Je zou het in deze eeuw wel verwachten. :P

Maar de realiteit is dat in de cosmetische en plastische chirurgie, de meeste zaken gedaan worden middels verwijzingen van de normale huisarts (en dat is in geval van verzekering vaak zelfs verplicht), en de rest gaat meestal via "word of mouth". De meeste doktoren met een "normaal" specialisme, hoeven zelfs nauwelijks/niet te adverteren, er is namelijk eerder een tekort aan doktoren dan een overvloed, en doktoren krijgen aan de lopende band patiënten doorverwezen via verzekeringsgroepen, ziekenhuizen, PCP's etc.

Slechts een heel klein deel van de bevolking zal een dokter opzoeken via een website, en daar tegen eigen betaling zelf naar toe gaan.... waar je wellicht wel wat aan hebt zijn databases als deze: http://www.healthgrades.com - waar je ervaringen kunt lezen met de dokter in kwestie.

Ik heb voor de grap eens zitten zoeken: Zowel mijn huidige PCP als mijn oude huisarts in Nederland hebben geen eigen website. Ook mijn tandarts in Nederland niet.... mijn tandarts hier in de VS wel toevallig.....maar het is echt zo'n "cookie-cutter", 13 in een dozijn websites gebouwd uit een template, en niet echt meer up to date.....

Wel kom je vaker tegen dat een bepaalde verzekeringsgroep een website heeft, waar alle artsen die aangesloten zijn bij die groep staan vermeldt.

Het zijn niet alleen doctoren trouwens.... heel veel kleine zaken doen nauwelijks meer de moeite om een eigen website te bouwen, een Facebook profiel wat je dan kunt "Liken" voldoet vaak.... zeker als je een klein lokaal winkeltje bent, en mensen laten weten dat er een uitverkoop is gaat veel makkelijker via een social networking site, dan via een eigen website, die je door het enorme bos dat Google heet ook nog eens zou moeten kunnen vinden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 december 2010 @ 02:36:18 #277
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89620610
Ik wil bij een plastisch chirurg toch wel graag de resultaten eerst bekijken. Heb er al een aantal "afgeschreven" op wat ze hebben afgeleverd. Moet er wel de rest van mijn leven mee doen dus dan moet het wel mooi zijn. Daarom, kom op met die websites met foto's, verdorie :P
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89620786
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 01:59 schreef maartena het volgende:
De meeste doktoren met een "normaal" specialisme, hoeven zelfs nauwelijks/niet te adverteren,
Ik zie hier anders redelijk vaak billboards van "the plastic doc"
  dinsdag 7 december 2010 @ 05:06:53 #279
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89621029
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 december 2010 03:07 schreef devzero het volgende:
Ik zie hier anders redelijk vaak billboards van "the plastic doc"
Met normale specialiteiten bedoelde ik dan ook niet plastische chirurgie, maar meer specialisten naar wie je verwezen wordt door een huisarts.... voor bijv. je ogen, je voeten, je darmen, weet ik wat. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 december 2010 @ 05:15:31 #280
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89621038
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 05:06 schreef maartena het volgende:

[..]

Met normale specialiteiten bedoelde ik dan ook niet plastische chirurgie, maar meer specialisten naar wie je verwezen wordt door een huisarts.... voor bijv. je ogen, je voeten, je darmen, weet ik wat. :P
Dan zou ik eigenlijk ook eerst wel even online checken of het wel een goede arts was... jij niet? D'r lopen van die mafketels rond.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 7 december 2010 @ 05:21:36 #281
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89621043
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 05:15 schreef wonderer het volgende:
Dan zou ik eigenlijk ook eerst wel even online checken of het wel een goede arts was... jij niet? D'r lopen van die mafketels rond.
Ja, daar heb je dus websites als HealthGrades voor. ;) - Daar kun je ervaringen van andere patiënten lezen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 december 2010 @ 05:28:45 #282
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89621050
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 05:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, daar heb je dus websites als HealthGrades voor. ;) - Daar kun je ervaringen van andere patiënten lezen.
Ja, da's op zich wel genoeg voor andere chirurgen.. maar 'k heb toch liever een fotosite voor uiterlijke resultaten ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 december 2010 @ 10:18:34 #283
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_89666828
Zojuist tickets gefixed voor een retourtje Jax-Seattle in Maart. We hebben een kleine bij ons en in eerste instantie wilden we haar als 'lap-infant' meenemen (ze is dan 1,5 jaar) maar uiteindelijk toch een apart ticket voor haar geboekt. Kost wat, maar het wordt al zo'n grote meid dat 2 x 6 uur vliegen op schoot wat te veel van het goede is.. Ook prettig voor de frequent flyer miles btw. Ze heeft nu al haar eigen AAdvantage account :D

[ Bericht 0% gewijzigd door 1-800-cop-shot op 08-12-2010 10:57:46 ]
  woensdag 8 december 2010 @ 10:23:48 #284
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_89666994
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 05:28 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, da's op zich wel genoeg voor andere chirurgen.. maar 'k heb toch liever een fotosite voor uiterlijke resultaten ;)
Ah, nu snap ik de vermelding 'Unisex' in je sig :)
  woensdag 8 december 2010 @ 10:47:47 #285
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_89667835
Iemand hier trouwens ervaring met Economy Plus van United? Ik heb de komende weken 3 van 4 United vluchten ge-upgrade naar Plus (laatste vlucht was al volgeboekt, dus daar helaas een schamele E- Aisle..).

Een van die E+ vluchten betreft overigens wel een middle-seat, terwijl ik normaliter altijd voor Aisle kies. Maar mijn motto is inmiddels "Any E+ seat, beats any E- seat (even Exit row)". Toch maar hopen dat ik niet tussen twee XXL-hiphoppers terecht kom. :D

Hoe denken jullie hierover?

[ Bericht 0% gewijzigd door 1-800-cop-shot op 08-12-2010 10:56:01 ]
pi_89671968
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:47 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Iemand hier trouwens ervaring met Economy Plus van United? Ik heb de komende weken 3 van 4 United vluchten ge-upgrade naar Plus (laatste vlucht was al volgeboekt, dus daar helaas een schamele E- Aisle..).

Een van die E+ vluchten betreft overigens wel een middle-seat, terwijl ik normaliter altijd voor Aisle kies. Maar mijn motto is inmiddels "Any E+ seat, beats any E- seat (even Exit row)". Toch maar hopen dat ik niet tussen twee XXL-hiphoppers terecht kom. :D

Hoe denken jullie hierover?
Als je het geld er voor hebt, moet je het gewoon doen. Ik vind het persoonlijk wat aan de prijzige kant, die E+ seats.

Ik hoop nog wel eens zo veel geld te verdienen, of voor een vet bedrijf te kunnen consulteren, dat ik business class kan vliegen. Niet direct voor de hoeveelheid ruimte of de drankjes, maar omdat je er vaak mensen tegen komt die een verhaal te vertellen hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_89679152
Wat voor stoelen zijn dat dan? Ik ken wel de E+ stoelen van bijvoorbeeld British Airways, meer ruimte dan gewoon Economy maar niet zo ruim als Business. Maar op binnenlandse vluchten heb ik die volgens mij nog nooit gezien. De meeste maatschappijen proberen wel extra geld te verdienen aan stoelen vooraan in het vliegtuig, de eerste twee rijen na Business, is dat dan E+?
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 8 december 2010 @ 15:41:07 #288
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89679470
Ik ga altijd voor de goedkoopste tickets en dan zelf m'n stoel selecteren online. Hoe je het ook wendt of keert, als je 2+ meter bent is vliegen nooit een pretje dus ik zit die 6/7 uur wel uit.

quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 10:18 schreef 1-800-cop-shot het volgende:
Z We hebben een kleine bij ons en in eerste instantie wilden we haar als 'lap-infant' meenemen (ze is dan 1,5 jaar) maar uiteindelijk toch een apart ticket voor haar geboekt. Kost wat, maar het wordt al zo'n grote meid dat 2 x 6 uur vliegen op schoot wat te veel van het goede is.
Veel succest. Been there, done that. Drama. :D



5 minuten voor het landen viel 'ie in slaap. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door popolon op 08-12-2010 15:49:15 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 8 december 2010 @ 16:18:19 #289
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89681215
Heh :)

Als iemand zonder kinderen.....hoop ik altijd vurig dat er geen kinderen in 5 stoelen omtrek, voor, achter en opzij, gaan zitten :D.... babies krijsen de helft van de vlucht omdat ze niet weten wat ze moeten doen met dat druk verschil, en als je een 8-jarige of zo achter je hebt dan gaan ze met hun voeten op jouw stoel leunen etc....

En voor mij is Europa geen 7 uur, maar minimaal 11. En ik slaap sowieso al nauwelijks in een vliegtuig, maar als er een paar stoelen verderop net als de lichten uit gaan opeens een baby begint te janken...... nou dan kan de pret op. :')
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 8 december 2010 @ 16:21:47 #290
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89681364
Yep, ik ben er ook geen voorstander van, vooral als ze zo jong zijn en niet echt weten wat er gaande is. Er is echter geen andere oplossing, dan maar een paar uur doorbijten, je koptelefoon opzetten en wat tv kijken Maarten. :Y)

Geloof me, voor de ouders is het nog irritanter.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_89682981
Ik heb tot nu toe 1x gevlogen met mijn dochter (was toen 3 maanden) en van de luchtdruk had ze eigenlijk amper last; het nursen tijdens het opstijgen hielp. Ook amper gehuild en op 1 van de 4 vluchten vertelden de mensen achter ons dat ze helemaal niet doorhadden dat er een baby voor hun zat (weet niet of ik dat moet geloven). Met kerst naar Washington dus dat is maar een klein stukje. Alleen volgende zomer naar Munchen wordt wat lastiger.

En ja, voor de ouders is het inderdaad irrantenter, je hebt het idee dat iedereen je het vliegtuig uit wil zetten en dat terwijl iemand de hele wc had ondergekotst en dat natuurlijk veel vervelender (en de lucht vervuilender is).
  woensdag 8 december 2010 @ 18:10:28 #292
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89686062
Bah. Vliegen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_89686689
In mijn ervaring huilen de meeste kleine kids bij landen en opstijgen, maar vallen ze meestal na een half uur of een uur wel in slaap door het monotone geluid in een vliegtuig. Ik heb een geluidswerende koptelefoon gekocht na een specifieke vlucht waarin een kind inderdaad van AMS tot BOS aan het schreeuwen was, en die doet tijdens de uitzonderingen wonderen.

Pardon my ignorance maar is het zo moeilijk je kind stil te krijgen?
Jesus saves but death prevails.
pi_89686701
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 05:15 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dan zou ik eigenlijk ook eerst wel even online checken of het wel een goede arts was... jij niet? D'r lopen van die mafketels rond.
Ik zou daar toch eerder het oordeel van mijn huisarts in vertrouwen dan het internet...

Laatst had ik ook een moeder met een kleintje naast me in het vliegtuig, ging allemaal prima tot we gingen landen en het kind van de stewardess per se in haar eigen stoel moest zitten omdat ze niet als "lap infant" ingecheckt was. Tot dan toe had ze liggen slapen op haar moeders schoot, maar toen we gingen landen werd ze wakkergemaakt en moest ze rechtop in de gordel zitten, dus dat was natuurlijk huilen geblazen tot we op de grond stonden. :+ Arme moeder voelde zich duidelijk opgelaten, terwijl ze er echt niks aan kon doen.

Zondag mag ik ook weer fijn met de nachtvlucht, en ik kan ook nooit slapen in vliegtuigen. Heb er nu al zin in. :')
Are you pondering what I'm pondering?
  woensdag 8 december 2010 @ 19:09:21 #295
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89688334
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:27 schreef Shivo het volgende:

Pardon my ignorance maar is het zo moeilijk je kind stil te krijgen?
Was het maar zo simpel. ;(
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 8 december 2010 @ 19:11:49 #296
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_89688440
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:09 schreef popolon het volgende:

[..]

Was het maar zo simpel. ;(
Je krijgt toch van die kussentjes bij trans-atlantische vluchten? ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 8 december 2010 @ 19:16:25 #297
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_89688644
Oma heeft liever dat 'ie levend aankomt. ;)

Maar goed, een 1,5 jarige kun je niet uitleggen wat er gaande is. Je kan ze vantevoren een kalmeringsmiddel geven, extra snoep, geluk hebben etc. maar goed, als mensen denken dat het makkelijk is om een overstuur kind stil te krijgen in extreem rare situaties (dat is het voor hun) dan zou er nooit een kind janken natuurlijk.

HIj heeft maar 20 minuten gejankt ofzo, en dat twee keer tijdens de reis maar 't lijkt op een oneindigheid. Voor de rest zijn ze vaker onrustig, zeurderig (pijn aan de oren) enz.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 8 december 2010 @ 23:02:09 #298
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_89701029
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 19:16 schreef popolon het volgende:
extra snoep
Sugar rush!!! :D
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_89701173
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:27 schreef Shivo het volgende:
In mijn ervaring huilen de meeste kleine kids bij landen en opstijgen, maar vallen ze meestal na een half uur of een uur wel in slaap door het monotone geluid in een vliegtuig. Ik heb een geluidswerende koptelefoon gekocht na een specifieke vlucht waarin een kind inderdaad van AMS tot BOS aan het schreeuwen was, en die doet tijdens de uitzonderingen wonderen.

Pardon my ignorance maar is het zo moeilijk je kind stil te krijgen?
Als het niet zo moeilijk was zouden al die ouders echt niet voor hun lol naast een krijsend kind gaan zitten terwijl het hele vliegtuig (of restaurant of winkel etc.) zich aan ze ergert. :P
Are you pondering what I'm pondering?
pi_89705708
Even een vraagje, hoe lang kan je in de US blijven zonder een 'green card'?
Dus wanneer krijg je de overheid op je dak?

Of denk ik te makkelijk?
pi_89705856
Je wilt als toerist het land in en dan niet meer weggaan tot ze je eruit zetten? :P
Er zit nog heel veel tussen, allerlei verschillende soorten visa... Wat wil je in de VS gaan doen dan?
Are you pondering what I'm pondering?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')