Momenteel is het inderdaad gelijk.... maar de inkopen die de Canadese elektronicawinkels deden, zouden wel eens 2 maanden geleden gedaan kunnen zijn. Verder is de Amerikaanse markt een stuk groter, en kunnen elektronicagiganten grotere hoeveelheden inslaan, omdat ze meer afzet hebben, etc...quote:Op dinsdag 16 november 2010 15:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik kan het in ieder geval wel meer waarderen dan hier, waar er totaal geen resepct is voor enige vorm van autoriteit. Politie worden? Nerd. Landmacht in? Kansloos.
Nee doe het dan maar zoals in de US waar dat soort dingen juist erg gewaardeerd worden.
Daarvoor kwam ik hier echter niet.
Hoe zit het met de prijzen van electronica in de US tov Canada? Ik ben van plan om een laptop te kopen aangezien de prijzen hier voor dergelijke producten veel gunstiger zijn tov NL.
Bij bijv. kleding zie je hier veel prijzen in CAD en daaronder een vermelding in USD, daar zit meestal een negatief verschil van 25% in, terwilj de USD en CAD toch vrijwel gelijkwaardig zijn (volgens mij 1USD=1.01CAD). Als dat verschil er ook is in electronics dan koop ik er wel een als ik daar ben.
Maar er zijn maar weinig beroepen waar je dat voor je land doet... en ik denk dat daar het verschil zit. In Nederland doen ze er inderdaad wat nuchterder over, zoals jij. Niemand besteed aandacht aan de 1100 Nederlanders die in Afghanistan zitten, totdat er eentje wordt neergeschoten.quote:Op dinsdag 16 november 2010 08:09 schreef Fogel het volgende:
Ik begrijp best dat mensen trots kunnen zijn, maar het blijft een vreemde gewaarwording. Het is niet mijn ding. Soldaat zijn is werk, je weet dat je er dood aan kan gaan en je kiest er zelf voor... er zijn wel meer beroepen waar je dood aan kan gaan, vrijwillig (tegen loon uiteraard).
Zelfs dan niet. Soldaat worden is een keuze, als je niet in een oorlog dood wil gaan, moet je geen soldaat worden. Burgerslachtoffers tellen wat mij betreft zwaarder.quote:Op dinsdag 16 november 2010 16:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar er zijn maar weinig beroepen waar je dat voor je land doet... en ik denk dat daar het verschil zit. In Nederland doen ze er inderdaad wat nuchterder over, zoals jij. Niemand besteed aandacht aan de 1100 Nederlanders die in Afghanistan zitten, totdat er eentje wordt neergeschoten.
Ik moest er ook even aan wennen hoor, maar ik was in Nederland ook altijd al trots op "onze jongens", en dat ben ik nog.
Welcome in the hood.quote:
Sounds goodquote:Op woensdag 17 november 2010 20:37 schreef Diconnected het volgende:
Ik zeg: ergens in januari een nieuwjaarsborrel in LA?
Ik ben voor. Ik organiseer trouwens elk jaar meerdere borrels, en begin Januari ook altijd een nieuwjaarsborrel voor Nederlanders in OC - Je bent meer dan welkom natuurlijkquote:Op woensdag 17 november 2010 20:37 schreef Diconnected het volgende:
Ik zeg: ergens in januari een nieuwjaarsborrel in LA?
Ah okay, ik ga wonen in Ventura, daar schijnt ook een hele Nederlandse community te zittenquote:Op donderdag 18 november 2010 21:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik ben voor. Ik organiseer trouwens elk jaar meerdere borrels, en begin Januari ook altijd een nieuwjaarsborrel voor Nederlanders in OC - Je bent meer dan welkom natuurlijk
quote:Op donderdag 18 november 2010 21:03 schreef maartena het volgende:
Morro Bay is "slechts" 250 miles, ofwel 4 en een half uur van mijn woonplaats.... Tis dus een beetje vragen "hey, jij woont toch in Den Helder? - ken je Valkenburg dan toevallig?"
Misschien combineren we het wel met een rondreis door California, even kijken nog... Thanks anywayquote:Ben er wel eens langs gereden in een ver verleden.... omgeving is verder wel erg mooi, als je van rust, natuur en strand houdt.Los Angeles is 4 uur naar het zuiden, San Francisco is 4 uur naar het noorden, dus je zit er precies tussenin.
quote:Op dinsdag 23 november 2010 15:53 schreef popolon het volgende:
Die ziet je PC dan als mediaserver. Heb ik ook op m'n 360. Er zijn nog wat alternatieven die onegeveer hetzelfde doen. Playon werkt goed, jammer is dat 't niet gratis is. We blijven Nederlands.
re je UI... je kijkt toch niet de Amerikaanse Top Gear he?quote:Op woensdag 24 november 2010 18:30 schreef maartena het volgende:
Ik woon tegenwoordig in een typische "suburbia" wijk.
Een stuk rustiger dan waar ik huurde, wat dichter bij "grote" wegen was. Heerlijk eigenlijk....
Wat vinden jullie daarvan? Ik heb pas een paar minuten gezien maar ik had niet verwacht dat het zo een kopie van de Engelse versie zou zijn, de studio en alles! De Engelse versie leunt natuurlijk enorm op de presentatoren, maken die Amerikanen dat een beetje waar?quote:Op woensdag 24 november 2010 18:42 schreef wonderer het volgende:
[..]
re je UI... je kijkt toch niet de Amerikaanse Top Gear he?
Ik heb een paar afleveringen meegeluisterd met mijn Amerikaan die het wel eens wilde proberen, vond er niks aan.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:57 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat vinden jullie daarvan? Ik heb pas een paar minuten gezien maar ik had niet verwacht dat het zo een kopie van de Engelse versie zou zijn, de studio en alles! De Engelse versie leunt natuurlijk enorm op de presentatoren, maken die Amerikanen dat een beetje waar?
Waar zit je dan? Ik was in het 37203 gebied twee weken geleden.quote:Op woensdag 24 november 2010 17:43 schreef Greci het volgende:
Ik ben nu in Nashville, TN. Thanksgiving aan het vieren bij een vriend.
Ik sta er toch nog steed van te kijken hoe stereotypisch suburbia is.
Ik zit in Bellevue, zuidwest Nashville. Van het weekend ga ik de boel verkennen, eerst even een ongelovelijke hoeveelheid voedsel consumerenquote:Op woensdag 24 november 2010 20:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waar zit je dan? Ik was in het 37203 gebied twee weken geleden.
En als je weinig te doen hebt, ga dan naar het Dukes of Hazard museum, vlakbij de Gaylord Opryland. Klein, maar geinig.
Volgens de vriend waar ik nu ben, moeten we daar sowieso al heen. Dus dat gaat helemaal goed komen.quote:Op woensdag 24 november 2010 22:11 schreef Fogel het volgende:
Tip voor het geval dat je nog zin hebt in eten na het thanksgiving voedselgeweld: bij loveless cafe (vlakbij Pasquo) hebben ze prima ontbijt
*zwaait naar wdrr*quote:
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 24 november 2010 23:04 schreef Shivo het volgende:
[..]
*zwaait naar wdrr*
Ook nog even aankondigen dat ik me aansluit bij de club van met Amerikaan getrouwde Nederlanders: lief en ik zijn engaged![]()
Ik heb begrepen dat het hier traditite is dat ouders vd bruid betalen dus dat hangt van hun afquote:Op woensdag 24 november 2010 23:25 schreef wonderer het volgende:
[..]
GefeliciteerdHeb je al een datum? En wordt het zo'n hele grote die even duur is als een flinke auto?
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 24 november 2010 23:04 schreef Shivo het volgende:
[..]
*zwaait naar wdrr*
Ook nog even aankondigen dat ik me aansluit bij de club van met Amerikaan getrouwde Nederlanders: lief en ik zijn engaged![]()
Een Smart is toch ook hartstikke duur hier?quote:Op woensdag 24 november 2010 23:51 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat het hier traditite is dat ouders vd bruid betalen dus dat hangt van hun af![]()
Volgens mij zijn we beiden meer van kwaliteit, dan kwantiteit dus word het ws wat bescheidener dan een SUV, meer een Smart ofzo.
Ik zat er inderdaad eens naar te kijken..... $12k voor een tweedehandsje uit 2008.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:10 schreef wonderer het volgende:
Een Smart is toch ook hartstikke duur hier?
quote:Op woensdag 24 november 2010 23:04 schreef Shivo het volgende:
Het racetrack van de Amerikaanse versie ligt op 15 minuten bij me vandaan..... Ik heb de Amerikaanse op de DVR staan - moet em nog zien.... maar ga toch ook eens zelf een kijkje nemen denk ik.quote:Op woensdag 24 november 2010 18:42 schreef wonderer het volgende:
re je UI... je kijkt toch niet de Amerikaanse Top Gear he?
Kijk een keer Top Gear (Britse versie iig), dan snap je hetquote:
Ja, brainfart, die zinnetjes ken ik natuurlijk wel (heb heel wat Britse TopGear gekekenquote:Op donderdag 25 november 2010 01:06 schreef maartena het volgende:
[..]
Kijk een keer Top Gear (Britse versie iig), dan snap je het
Ik geef trouwens ook niet aan het leger des heils. Ik koop elk jaar een doos vol met voedsel, blikken soep, groente, bonen.... pakken rijst, etc.... en lever het af bij de Foodbank. Dan kun je er tenminste van op aan dat er monden gevuld worden.
Hier nog zo eenquote:Op woensdag 24 november 2010 23:04 schreef Shivo het volgende:
[..]
*zwaait naar wdrr*
Tradities zijn er om gebroken te worden. Tenslotte zijn we geen 18 meer, dus hebben wij het bijna allemaal zelf betaald. Bijna, want wij hoefden geen bruilofts taart en toen schoonmoeder er op stond dat er een moest komen, mocht ze die zelf betalen.quote:Op woensdag 24 november 2010 23:51 schreef Shivo het volgende:
Ik heb begrepen dat het hier traditite is dat ouders vd bruid betalen dus dat hangt van hun af![]()
Als ze maar cadeaus meenemen...quote:Op zondag 28 november 2010 19:01 schreef devzero het volgende:
Houdt dan wel rekening mee dat er een hoop gasten zijn op je bruiloft die je niet kent; vrienden en kennissen van je schoonfamilie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |