Ik had een prepaid kaartje van Jolt Mobile toen ik in LA zat. Krijg je gewoon een lokaal nummer (afhankelijk van je adres dus) en is 10 cent per minuut. Enige jammere is dat je ook betaalt voor het ontvangen van smsjes, ook 10 cent. Zit op het netwerk van AT&T, had gewoon m'n Nederlandse iPhone geunlocked en dat ging allemaal primaquote:Op dinsdag 9 november 2010 10:52 schreef Diconnected het volgende:
Hey ik heb even een vraagje... Hoe zit het eigenlijk qua mobiele telefonie? Hebben ze in Californië alleen maar abbo's of hebben ze ook prepaid zoals wij het kennen? Ik wil gewoon een goedkope telefoon ergens kopen met een prepaid simcard erbij. Of gaat dat niet lukken? Heb namelijk geen idee hoe het daar zit

Ja hoor. Je kunt bij alle grote warenhuizen bijv. een "Tracfone" kopen. Walmart, Target, etc.... tevens bij veel supermarkten en drogisterijen, en tal van andere winkels.quote:Op dinsdag 9 november 2010 10:52 schreef Diconnected het volgende:
Hey ik heb even een vraagje... Hoe zit het eigenlijk qua mobiele telefonie? Hebben ze in Californië alleen maar abbo's of hebben ze ook prepaid zoals wij het kennen? Ik wil gewoon een goedkope telefoon ergens kopen met een prepaid simcard erbij. Of gaat dat niet lukken? Heb namelijk geen idee hoe het daar zit

Daar heb je een DVR voor.... opnemen wat je leuk vind, series opnemen, dat soort geneuzel.... ik kijk eigenlijk alleen maar sport live. De rest neem ik op, en kijk ik via de DVR, met fast forward door de reclame heen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:19 schreef Shivo het volgende:
Sinds ik ben gaan samenwonen heb ik ook de beschikking over cable television. 200 zenders maar liefst. Helaas zenden ze meer reclame uit dan televisie. Ongelofelijk zeg, probeerde gisteravond iets te leuks te vinden, maar kwam eigenlijk alleen maar reclame tegen. Toch maar proberen de TV op de computer aan te sluiten zodat ik Nederlandse TV kan kijken.
quote:Iets anders: mijn (Amerikaanse) vriendin heeft sinds vorige week Nederlandse les

Heel veel is nu ook on demand te krijgen bij Comcast, zonder reclame. Weet niet welke provider je hebt.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:19 schreef Shivo het volgende:
Sinds ik ben gaan samenwonen heb ik ook de beschikking over cable television. 200 zenders maar liefst. Helaas zenden ze meer reclame uit dan televisie. Ongelofelijk zeg, probeerde gisteravond iets te leuks te vinden, maar kwam eigenlijk alleen maar reclame tegen. Toch maar proberen de TV op de computer aan te sluiten zodat ik Nederlandse TV kan kijken.
Iets anders: mijn (Amerikaanse) vriendin heeft sinds vorige week Nederlandse les

pfff ik betaal voor bellen 25 ct/m, zelfde voor gebeld worden, gesmst worden en zelf smsen... Stinkend duur, maar omdat ik Nog geen SS nummer heb de enige optie. En met onbeperkt smsen kopen voor 20 $ per maand en nauwelijks bellen ben ik dan alsnog het goedkoopst uit denk ikquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:32 schreef Jantehs het volgende:
[..]
Ik had een prepaid kaartje van Jolt Mobile toen ik in LA zat. Krijg je gewoon een lokaal nummer (afhankelijk van je adres dus) en is 10 cent per minuut. Enige jammere is dat je ook betaalt voor het ontvangen van smsjes, ook 10 cent. Zit op het netwerk van AT&T, had gewoon m'n Nederlandse iPhone geunlocked en dat ging allemaal primaGekocht in een klein telefoonwinkeltje op de campus waar ik zat.
http://www.joltwireless.com/rateplans.aspx

Ja, ik vergat alweer dat ze bij telefoon abbo's ook al een "credit check" doen tegenwoordig. Ik merkte dat ook alweer toen ik verhuisde vorige maand. Nieuwe U-Verse verbinding aangevraagd voor internet (gister opgeleverd), en moesten ze via SSN een credit check doen.... ook met DirecTV, zelfde geneuzel.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
pfff ik betaal voor bellen 25 ct/m, zelfde voor gebeld worden, gesmst worden en zelf smsen... Stinkend duur, maar omdat ik Nog geen SS nummer heb de enige optie. En met onbeperkt smsen kopen voor 20 $ per maand en nauwelijks bellen ben ik dan alsnog het goedkoopst uit denk ik

De (Franse) vriendin van een Nederlander die ik hier net ontmoet hebt had lessen bij een vrouw die 20 jaar in Nederland heeft gewoond. Dus een op een les, wat denk ik de meest effectieve manier is, en ze vraagt er heel weinig voor. Ze is nu kleuterboekjes aan het lezenquote:Op dinsdag 9 november 2010 18:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Daar heb je een DVR voor.... opnemen wat je leuk vind, series opnemen, dat soort geneuzel.... ik kijk eigenlijk alleen maar sport live. De rest neem ik op, en kijk ik via de DVR, met fast forward door de reclame heen.
[..]
Volgt ze een cursus bij een les-instituut, of zelf middels iets als Rosetta Stone?
Credit helpt als je van plan bent een (auto)lening aan te vragen, of een hypotheek. Verder denk ik dat credit history opbouwen weinig nut heeft als je niet van plan bent serieus langere tijd in de VS te wonen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:50 schreef Fogel het volgende:
Ik heb nog steeds het idee om voor een paar maanden naar de VS te gaan... is het slim om dan nu al vast een soort van credit ergens op te bouwen? Zo ja waar en hoe? SSN heb ik uiteraard niet.
Comcast, en dat is inderdaad erg prettig. Af en toe vind ik doelloos zappen ook leuk maar dat werkt hier af en toe op de zenuwen.quote:Op dinsdag 9 november 2010 20:18 schreef popolon het volgende:
Heel veel is nu ook on demand te krijgen bij Comcast, zonder reclame. Weet niet welke provider je hebt.

M'kay, autos zijn zo goedkoop dat ik die ook cash kan kopen en een hypotheek is inderdaad overkill voor een paar maanden. Maar een telefoonabo zou wel handig zijn, maar niet noodzakelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2010 21:41 schreef Shivo het volgende:
[..]
Credit helpt als je van plan bent een (auto)lening aan te vragen, of een hypotheek. Verder denk ik dat credit history opbouwen weinig nut heeft als je niet van plan bent serieus langere tijd in de VS te wonen.

Misschien dat je ff bij VirginMobile moet kijken. Ik betaal $25 per maand voor onbeperkt sms'en en 300 belminuten zonder een contract. Goedkope telefoon erbij en klaar ben je. Geen gezeik met SSN enzoquote:Op dinsdag 9 november 2010 20:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
pfff ik betaal voor bellen 25 ct/m, zelfde voor gebeld worden, gesmst worden en zelf smsen... Stinkend duur, maar omdat ik Nog geen SS nummer heb de enige optie. En met onbeperkt smsen kopen voor 20 $ per maand en nauwelijks bellen ben ik dan alsnog het goedkoopst uit denk ik

Hoezo is er dan gedoe als je een SSN heb? Want die heb ik namelijkquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:32 schreef Greci het volgende:
[..]
Misschien dat je ff bij VirginMobile moet kijken. Ik betaal $25 per maand voor onbeperkt sms'en en 300 belminuten zonder een contract. Goedkope telefoon erbij en klaar ben je. Geen gezeik met SSN enzo

Waar ik woon (Midwest) heeft AT&T echt baggerslecht bereik... raad eens wat ik heb! Maar als je familie het heeft is het wel gratis om onderling te bellen en smsen!quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:37 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Hoezo is er dan gedoe als je een SSN heb? Want die heb ik namelijk
Is AT&T trouwens ook een aanrader? Aangezien volgens mij m'n hele familie die provider ook heeft.
Hmmm thanks, ik ga er even achteraanquote:Op dinsdag 9 november 2010 23:32 schreef Greci het volgende:
[..]
Misschien dat je ff bij VirginMobile moet kijken. Ik betaal $25 per maand voor onbeperkt sms'en en 300 belminuten zonder een contract. Goedkope telefoon erbij en klaar ben je. Geen gezeik met SSN enzo

Hmm okay. Naja ik zie tegen die tijd wel wat ik neemquote:

Nou ja, wij hebben ook AT&T en Indiana valt ook onder de noemer "Midwest" en ons bereik is wel goed. Komt een beetje op me over als "Ik woon in de Benelux en m'n bereik is slecht."quote:Op dinsdag 9 november 2010 23:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Waar ik woon (Midwest) heeft AT&T echt baggerslecht bereik... raad eens wat ik heb! Maar als je familie het heeft is het wel gratis om onderling te bellen en smsen!

't Is het seizoen weer om te jagen. Veel herten en kalkoenen hier waar men op mag jagen.quote:Op woensdag 10 november 2010 03:27 schreef devzero het volgende:
Ik heb hier met T-mobile een prima bereik. Alleen als ik in mijn truck stap om wat te jagen dan heb ik wel eens dead-spots. Daarom ben ik maar gestopt met jagen.

Daar zou ik in New Hampshire niet 1-2-3 aan beginnen, er is vast iemand die je mee wil nemen maar de vraag is of je dat bos ooit nog uit komtquote:Op donderdag 11 november 2010 21:08 schreef Fogel het volgende:
Hang een briefje op bij de lokale supermarkt, er zijn genoeg jagers en als je mazzel hebt zelfs een die je mee wil nemen.

Ik ben ook Iraans en ben al paar keer in California geweest omdat ook ik daar familie heb wonen. Maar wat bedoel je met "of alles goed gaat met ze?" Wie is 'ze'? Het isnamelijk lastig om van alle Iraniers daar te beweren of het wel of niet goed met ze gaat!quote:Op zondag 14 november 2010 07:40 schreef AryaMehr het volgende:
In de vakantie hoogst waarschijnlijk naar Los Angeles toe om daar mijn vakantie door te brengen. Ben van origine Iraans en aangezien er in LA een groot portie Iraniers wonen, ben ik wel benieuwd of iemand me hier kan vertellen of daar nog alles goed gaat met ze? Niet lastig hoop ik.

Waarom zou het niet goed met ze gaan? Hier in Orange County zijn er vrij veel Iraniërs.quote:Op zondag 14 november 2010 07:40 schreef AryaMehr het volgende:
In de vakantie hoogst waarschijnlijk naar Los Angeles toe om daar mijn vakantie door te brengen. Ben van origine Iraans en aangezien er in LA een groot portie Iraniers wonen, ben ik wel benieuwd of iemand me hier kan vertellen of daar nog alles goed gaat met ze? Niet lastig hoop ik.

In sommige landen mag je inderdaad nog trots zijn op mensen die..... ongeacht het leiderschap, toch er vrijwillig voor kiezen in dienst te gaan van de strijdkrachten, met het risico dat je uitgezonden wordt.quote:Op zondag 14 november 2010 18:07 schreef Fogel het volgende:
Het patriotisme zat er goed in gister... op een vlucht van Nashville naar Atlanta zaten ook zo'n 15-20 soldaten in uniform. Tijdens het taxien na het landen kwam eerst het standaard praatje "dank u dat u Delta gekozen hebt, het weer is zus, de lokale tijd is zo, etc, etc" gevolgd door "graag applaus voor de soldaten die we aan boord hebben die bijdragen tot de veiligheid van ons land"... en dat applaus kregen ze, en niet te zuinig ook, alsof ze rocksterren waren. Nooit eerder meegemaakt.

Ik bedoelde meer in de zin van: gedragen ze zich nog een beetje goed daar?quote:Op zondag 14 november 2010 18:06 schreef maartena het volgende:
Waarom zou het niet goed met ze gaan? Hier in Orange County zijn er vrij veel Iraniërs.

Ja hoor. Orange County heeft een moslim-bevolking van om-en-nabij de 250.000, en met de pak-em-beet 3 miljoen die er in Orange County wonen, komt dat neer op zo'n 8%.... en dus redelijk vergelijkbaar met de 6% moslims die Nederland rijk is.quote:Op maandag 15 november 2010 23:34 schreef AryaMehr het volgende:
Ik bedoelde meer in de zin van: gedragen ze zich nog een beetje goed daar?

Ik begrijp best dat mensen trots kunnen zijn, maar het blijft een vreemde gewaarwording. Het is niet mijn ding. Soldaat zijn is werk, je weet dat je er dood aan kan gaan en je kiest er zelf voor... er zijn wel meer beroepen waar je dood aan kan gaan, vrijwillig (tegen loon uiteraard).quote:Op maandag 15 november 2010 23:33 schreef maartena het volgende:
[..]
In sommige landen mag je inderdaad nog trots zijn op mensen die..... ongeacht het leiderschap, toch er vrijwillig voor kiezen in dienst te gaan van de strijdkrachten, met het risico dat je uitgezonden wordt.
In Nederland mag je niet eens met een Nederlandse vlag op de mouw gespeld rondlopen, want dan ben je meteen een rechts-extremist. Trots zijn op Nederland lijkt alleen te zijn voorbehouden aan de paar weken dat Nederland in het EK of WK speelt.
Ik kan me er wel in vinden, in die trots. Maar ik kan me ook wel inzien dat als je dat van de buitenkant af bekijkt terwijl je het in je achterhoofd ook nog eens helemaal oneens bent met de oorlog in Irak en Afghanstan, dat zoiets toch overkomt als TE patriottisch.
Ikzelf ben tegen de oorlogen. Maar sta wel 100% achter de mannen die daar riskeren op een IED te stappen, en je zult mij dan ook ZEKER horen klappen als ik in een vliegtuig zat met militair personeel. Want bij mij gaat het niet om de politiek die er achter zit, maar om de mens die de kogels naar zich toe geschoten krijgt, en daar vrijwillig voor kiest.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |