quote:(Bron: http://www.parool.nl/paro(...)gen-Israel-toe.dhtml)Wilders juicht meer nederzettingen Israël toe
DEN HAAG - Wat PVV-leider Geert Wilders betreft, komen er zoveel mogelijk joodse nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever. Hij liet dat zaterdagavond via twitter weten. Volgens hem is Jordanië ''de enige Palestijnse staat die er ooit zal komen.''
''Judea/Samaria zijn Israël dus hoe meer joodse nederzettingen daar hoe beter'', twittert Wilders. Hij doelt daarmee op het door Israël in 1967 op Jordanië veroverde gebied. De Westelijke Jordaanoever is een van de Palestijnse gebieden maar joodse kolonisten bouwen er nog steeds nieuwe nederzettingen. Daarover bestaat internationaal veel kritiek.
Ook Nederland is tegen de bouw van nederzettingen en streeft naar zowel een Palestijnse als een Israëlische staat met de grenzen van 1967 als uitgangspunt. Wilders gaat hier met zijn standpunt recht tegenin. (ANP)
23-10-10 22:19
quote:zoals dit http://en.wikipedia.org/wiki/Madagascar_planOp zondag 24 oktober 2010 01:23 schreef hooibaal het volgende:
We kunnen ook alle joden exporteren naar pak 'm beet corsica. Hopelijk zijn we dan eindelijk een keer van het gezeik af.
quote:waarom moeten de Palestijnen dan weg en niet de Israëliërs ?Op zondag 24 oktober 2010 01:15 schreef Ironhide het volgende:
[..]
(Bron: http://www.parool.nl/paro(...)gen-Israel-toe.dhtml)
Een standpunt dat tegen het zere been zal zijn van praktisch tout le monde. Lijkt mij echter een reële optie, aangezien Joden en Palestijnen als buren van elkaar weinig kans van slagen heeft. Gun de joden het piepkleine stukje Midden Oosten en start een volksverhuizing van de Palestijnen naar Jordanië. Hopelijk zijn we dan eindelijk een keer van het gezeik af.
quote:Met de huidige Israelische mentaliteit bouwen ze daar net zo vrolijk alles vol. Met dank aan debielen als Wilders voelen ze zich nog gesteund ook.Op zondag 24 oktober 2010 01:23 schreef hooibaal het volgende:
We kunnen ook alle joden exporteren naar pak 'm beet corsica. Hopelijk zijn we dan eindelijk een keer van het gezeik af.
quote:Wanneer gaat Wilders zich daar vestigen?Op zondag 24 oktober 2010 01:22 schreef Dlocks het volgende:
Je hebt blijkbaar helemaal geen dubbel paspoort nodig om loyaal te zijn aan een ander land.
quote:Leuke link, die kende ik niet.Op zondag 24 oktober 2010 01:25 schreef superdrufus het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Madagascar_plan
Maar beide partijen zijn schuldig in dit conflict.
quote:Mooie constructie hoor, z'n kabinet met gedoogsteun. Ook lekker helder en duidelijk naar het buitenland toe.Het nieuwe kabinet van CDA en VVD heeft afgesproken dat in het conflict tussen Israël en de Palestijne een tweestatenoplossing het uitgangspunt is, uitgaande van de grenzen van 1967. De regering zegt zich sterk te maken voor een vredesakkoord tussen Israël en de Palestijnen. "Jordanië is de enige Palestijnse staat die er ooit zal komen", stelt Wilders daar tegenover.
quote:Als alle Palestijnen naar Nederland gevlucht zijn.Op zondag 24 oktober 2010 01:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Wanneer gaat Wilders zich daar vestigen?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 01:32 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Als alle Palestijnen naar Nederland gevlucht zijn.
quote:hij slaat door.Op zondag 24 oktober 2010 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben dat gelul van Wilders eigenlijk wel een beetje zat
quote:Precies, net zoals dat er mensen zijn die het zat zijn om steeds de zielige Paladijnen uit te hangen.Op zondag 24 oktober 2010 01:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben dat gelul van Wilders eigenlijk wel een beetje zat
quote:Nu pas? Dat doet hij al sinds hij de VVD verliet
quote:Wie zegt dat ik daar niet moe van wordt? Kom nouOp zondag 24 oktober 2010 02:02 schreef killer10000 het volgende:
[..]
Precies, net zoals dat er mensen zijn die het zat zijn om steeds de zielige Paladijnen uit te hangen.
Israël heeft al toen land afgestaan onder druk van de Kerk en VN, waarom moeten die Palestijnen bevoordeeld terwijl ze steeds aanslagen verrichten op Israël.
Je geeft de Palestijnen een hand en vervolgens de hele arm, want dat is wat er nu gebeurd als die DOMME KERK EN VN niet hadden bemoeid dan was dit allang over gewaaid, oftewel de Palestijnen terug sturen van land van herkomst Jordanië dus.
Er zijn ook mensen die het zat zijn om steeds die thee drinker aan te horen, dat we aan hun aan moeten passen en niet andersom, of dat Verhagen extra een persoon met amper ervaring en pas lid een aanstelling kreeg, puur om Wilders te treiteren, vreemd dat mensen als jij daar niet moe van wordt.
quote:Waarom heb je dan op hem gestemd?Op zondag 24 oktober 2010 02:20 schreef Harwich2 het volgende:
Dat ik op wilders gestemd heb wil niet zeggen dat ik het met veel punten van hem eens ben. In tegendeel..
dit bericht doet mij van deze zwerver wel weer walgen hoor.
Hoe haal je het in je hoofd om net na de formatie met onderwerpen bezig te houden die op dit moment
niet relevant zijn.
Ga je fcking hell met de problemen bezighouden die je hebt aangekaart hier in Nederland in plaats van je smoelwerk te laten zien in New York, en Duitsland.
De joden zijn volgens de bijbel het eeuwig vervolgde ras, je hoeft je hedendaags niet eens meer af te vragen waarom die passage er staat. Hun acties van de afgelopen decennia doet mij soms de gruwelen uit de oorlog vergeten, en zij blijkbaar ook!
quote:Wilders heeft het woord 'hypocriet' uitgevonden. Als je in het woordenboek kijkt staat de naam 'Wilders' er achter. De man heeft vrijheid in het vaandel........ alleen niet voor moslims. De man heeft vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel... alleen niet voor mensen die tegen hem zijn. Dat roept hij meteen 'DEMONISERING'. Hij is nu al DE trieste persoon van deze eeuw.Op zondag 24 oktober 2010 04:11 schreef MissExotica het volgende:
Wilders vind dat mensen met dubbele paspoort niet te vertrouwen zijn in de regering.Maar hij mag wel dubieuze vrienden hebben en steeds over Isreal praten.
Hoe hypocriet kan je dan zijn!
quote:Tevens ook nog de wetten van Nederland willen veranderen om in zijn eigen rechtszaak te beïnvloeden. Zucht waar gaat het naar toe!Op zondag 24 oktober 2010 04:19 schreef Zehra het volgende:
[..]
Wilders heeft het woord 'hypocriet' uitgevonden. Als je in het woordenboek kijkt staat de naam 'Wilders' er achter. De man heeft vrijheid in het vaandel........ alleen niet voor moslims. De man heeft vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel... alleen niet voor mensen die tegen hem zijn. Dat roept hij meteen 'DEMONISERING'. Hij is nu al DE trieste persoon van deze eeuw.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 01:22 schreef Dlocks het volgende:
Je hebt blijkbaar helemaal geen dubbel paspoort nodig om loyaal te zijn aan een ander land.
quote:En als we dan gelijk alle moslims erbij doen dan hebben we een stuk minder problemenOp zondag 24 oktober 2010 08:36 schreef Nielsch het volgende:
Beter deporteren ze al die Israeliers naar Antartica ofzo. Zijn we gelukkig ook weer van dat moordende, bedriegende en stelende kutvolk af. Zetten we er een mooie muur neer, kunnen ze ook weer klagen. Dat is toch alles wat ze doen.
quote:sowieso dan alle Joden... niet alleen Israeliers...Op zondag 24 oktober 2010 08:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En als we dan gelijk alle moslims erbij doen dan hebben we een stuk minder problemen
quote:Op zondag 24 oktober 2010 01:26 schreef Killaht het volgende:
We kunnen ook alle joden exporteren naar Antartica of de Oeral. Hopelijk zijn we dan eindelijk een keer van het gezeik af.
quote:naar mijn idee vind Wilders het in Israel idd veel fijner als in Nederland.Op zondag 24 oktober 2010 01:27 schreef Peter het volgende:
[..]
Wanneer gaat Wilders zich daar vestigen?
quote:ik hoop dat ze rattegif in jou eten gooien ooitOp zondag 24 oktober 2010 08:36 schreef Nielsch het volgende:
Beter deporteren ze al die Israeliers naar Antartica ofzo. Zijn we gelukkig ook weer van dat moordende, bedriegende en stelende kutvolk af. Zetten we er een mooie muur neer, kunnen ze ook weer klagen. Dat is toch alles wat ze doen.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 10:58 schreef Athlon64x het volgende:
LubersBolkensteijn had inderdaad gelijk Wilders slaat steeds meer door
quote:Het is dan ook jammer dat 1,5 miljoen stemmers medelijden met hem hebben.Op zondag 24 oktober 2010 04:19 schreef Zehra het volgende:
Wilders heeft het woord 'hypocriet' uitgevonden. Als je in het woordenboek kijkt staat de naam 'Wilders' er achter. De man heeft vrijheid in het vaandel........ alleen niet voor moslims. De man heeft vrijheid van meningsuiting hoog in het vaandel... alleen niet voor mensen die tegen hem zijn. Dat roept hij meteen 'DEMONISERING'. Hij is nu al DE trieste persoon van deze eeuw.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 10:59 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
ik hoop dat ze rattegif in jou eten gooien ooit
quote:Die kunnen toch samen met Wilders weg? Zou het land er beter uitzien als Wilder + Wilders stemmers weg zouden gaan?Op zondag 24 oktober 2010 11:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Het is dan ook jammer dat 1,5 miljoen stemmers medelijden met hem hebben.
quote:Zoek maar eens op youtube: er zijn nog meer van dit soort speeches met soms uitspraken die veel verder gaan dan wat hij in NL zegt. Een voorbeeld is: "Het is een oorlog tegen de islam, wij moeten de wapens oppakken!"
quote:Mwah, kennelijk is dit nodig, andere partijen hebben een gat laten vallen waar zelfs een randdebiel een kans in zag. Zodra de andere partijen realiseren dat integratie geen kwestie is van de deur openhouden mag Wilders met zijn stemmers in hun eigen nederzetting gaan zitten van mij.Op zondag 24 oktober 2010 11:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Die kunnen toch samen met Wilders weg? Zou het land er beter uitzien als Wilder + Wilders stemmers weg zouden gaan?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 11:20 schreef elcastel het volgende:
[..]
Mwah, kennelijk is dit nodig, andere partijen hebben een gat laten vallen waar zelfs een randdebiel een kans in zag. Zodra de andere partijen realiseren dat integratie geen kwestie is van de deur openhouden mag Wilders met zijn stemmers in hun eigen nederzetting gaan zitten van mij.
quote:In dat opzicht was 'de tegenpartij' dus wel heel vooruitstrevend ! Jammer dat Wilders en aanhang geen gevoel voor humor hebben en het serieusOp zondag 24 oktober 2010 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:Haha ja inderdaad. Maarja, dat zullen PVV stemmers het wel weer niet met je eens zijn
quote:Op zich mee eens, uiteindelijk ontmaskert deze charlatan zichzelf, ik maak me alleen wel eens zorgen over de schade die meneer aanricht in zijn pad naar niks. Uiteindelijk verkracht hij het ware probleem en lossen we er niks mee op (integendeel).Op zondag 24 oktober 2010 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
Goede zaak dit. Laat hem toch lekker roepen wat hij wil roepen! Ik ga mij in ieder geval echt niet meer druk maken om deze roeptoeter. De eerste keer was het nog een manier van aandachttrekkerij, nu lijkt het een beetje op een verongelijkt kindje van 6 dat aan de lopende band aandacht wilt.
quote:De huidige achterban zal vooral met die schade zitten. Diegene die zich niet met hem identificeren of sowieso al niets in hem zien, dienen wat mij betreft slechts hun schouders op te halen. Ze wilden toch zo graag een "schok" veroorzaken in Neerlandsch politiek. Nou, hier heb je dan je schok. Een losgeslagen wild paard.Op zondag 24 oktober 2010 11:39 schreef elcastel het volgende:
[..]
Op zich mee eens, uiteindelijk ontmaskert deze charlatan zichzelf, ik maak me alleen wel eens zorgen over de schade die meneer aanricht in zijn pad naar niks. Uiteindelijk verkracht hij het ware probleem en lossen we er niks mee op (integendeel).
quote:Nagel op zijn kop. Als er één iemand in de tweede kamer een dubbele loyaliteit heeft, is hij het.Op zondag 24 oktober 2010 01:22 schreef Dlocks het volgende:
quote:Nogmaals, het verkracht de discussie. Integratie moet (in mijn ogen) op de schop, dat is ook de reden waarom 'zoveel' mensen op de PVV stemmen. Nu gaan we over op polarisatie en dat maakt het probleem en de kloof alleen maar groter. Maar kennelijk is dit nodig om tot het juiste punt te komen, ik vind het alleen zonde van de tijd (wat inherent is aan politiek).Op zondag 24 oktober 2010 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
De huidige achterban zal vooral met die schade zitten. Diegene die zich niet met hem identificeren of sowieso al niets in hem zien, dienen wat mij betreft slechts hun schouders op te halen. Ze wilden toch zo graag een "schok" veroorzaken in Neerlandsch politiek. Nou, hier heb je dan je schok. Een losgeslagen wild paard.
quote:Absoluut ! En wel klagen als een Indonesische ambassadeur zijn mond opentrekt (wat hij overigens ook niet behoort te doen). Ik hou mijn hart vast de komende jaren voor wat betreft onze internationale betrekkingen, al kan het best zo zijn dat het maar een paar weken zal duren.Op zondag 24 oktober 2010 11:43 schreef Louis22 het volgende:
Nagel op zijn kop. Als er één iemand in de tweede kamer een dubbele loyaliteit heeft, is hij het.
quote:Ik weet niet hoor, maar de afgelopen 10 jaar hebben we allerlei polariserende kreten moeten horen. Ondanks dat vonden de Wilders-stemmers die polarisende kreten kennelijk toch nog niet helder genoeg of fel genoeg. Het is niet mijn schuld dat deze stemmers liever willen roepen dan dat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen. Wilders is gewoonweg geen echte bestuurder, dat kan ook niet als je dergelijke extreme meningen er op na houdt.Op zondag 24 oktober 2010 11:45 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nogmaals, het verkracht de discussie. Integratie moet (in mijn ogen) op de schop, dat is ook de reden waarom 'zoveel' mensen op de PVV stemmen. Nu gaan we over op polarisatie en dat maakt het probleem en de kloof alleen maar groter. Maar kennelijk is dit nodig om tot het juiste punt te komen, ik vind het alleen zonde van de tijd (wat inherent is aan politiek).
quote:Inderdaad.Op zondag 24 oktober 2010 08:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
sowieso dan alle Joden... niet alleen Israeliers...
quote:Ik had eigenlijk de hoop dat toen PVV zo aan de macht kwam en het belabberde regeerakkoord bekend werd dat men vanzelf er wel achter kwam dat dit niet de juiste richting is voor NL en dat de polarisatie alleen maar groter zal worden.Op zondag 24 oktober 2010 12:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nederland is nóg dommer dan ik al dacht...
V.
quote:Waar het veel meer om zou moeten gaan is dat Wilders zijn mond vol heeft van dubbele loyaliteiten, m.b.t dubbele paspoorten etc.Op zondag 24 oktober 2010 14:22 schreef Terreros85 het volgende:
Zulke berichten laten precies zien waarom ik nooit op Wilders zal stemmen. Het gaat me niet om het standpunt. Het gaat mij om het zwart-witte denken van blondie.
quote:Die lijken mij op geopolitisch niveau best verenigbaar op enkele gebieden. Israel is toch een staat waarmee Europa historisch gezien verbonden mee is, en de veiligheid van de Israëliërs lijkt mij nog steeds een punt waarmee het westen zich mee dient te bemoeien. Nou valt het huisjes bouwen op de Westerlijke Jordaanoever daar niet onder, maar op andere gebieden moet ik zeggen dat het politiek steunen van Israel wel degelijk goed is, gezien de gevolgen als dat stopgezet wordt.Op zondag 24 oktober 2010 14:34 schreef Gulo het volgende:
[..]
En met dubbele loyaliteit schat ik het eigenlijk nog positief in. Ik denk namelijk dat hij primair zionistisch belangen behartigt, en niet de Nederlandse. Ergo, ik denk niet dat hij voor een dilemma komt te staan wanneer hij moeten kiezen voor tegenstrijdige belangen voor Nederland en Israel.
quote:Dat klopt. Het is echter zo wanneer ze niet verenigbaar zijn Wilders toch zal kiezen voor zionistische belangen, ook al zijn deze schadelijk voor Nederlandse banken. Dat is mijn punt.Op zondag 24 oktober 2010 14:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die lijken mij op geopolitisch niveau best verenigbaar op enkele gebieden.
quote:Waar twee kijven hebben er twee schuldOp zondag 24 oktober 2010 14:22 schreef Terreros85 het volgende:
Zulke berichten laten precies zien waarom ik nooit op Wilders zal stemmen. Het gaat me niet om het standpunt. Het gaat mij om het zwart-witte denken van blondie. Iedereen kan zien dat er in het conflict in het midden-oosten twee partijen strijden en twee partijen schuld hebben.Wie meer schuld heeft, is voor mij niet relevant. Een beetje nuance is dus wel op zijn plaats bij een standpunt over het conflict. Wilders heeft geen nuance. Er is alleen de waarheid van Wilders.
En meer nederzettingen levert nog meer haat op bij de Palestijnen. En haat is in mijn ogen het grootste obstakel bij besprekingen over vrede.
quote:Op welke gebieden zouden deze tegenstrijdig zijn dan denk je?Op zondag 24 oktober 2010 14:42 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is echter zo wanneer ze niet verenigbaar zijn Wilders toch zal kiezen voor zionistische belangen, ook al zijn deze schadelijk voor Nederlandse banken. Dat is mijn punt.
quote:Dit zou best kunnen. Ik acht de kans alleen klein dat er een situatie ontstaat waarbij de belangen van Israël en Nederland zullen botsen.Op zondag 24 oktober 2010 14:42 schreef Gulo het volgende:
[..]
Dat klopt. Het is echter zo wanneer ze niet verenigbaar zijn Wilders toch zal kiezen voor zionistische belangen, ook al zijn deze schadelijk voor Nederlandse banken. Dat is mijn punt.
quote:PreciesOp zondag 24 oktober 2010 01:22 schreef Dlocks het volgende:
quote:Exact, ik zie niet in waarom of Wilders een uitbreiding zou moeten propageren maar buiten dat kan het steunen van Israel geen kwaad, integendeel zelfs.Op zondag 24 oktober 2010 14:47 schreef Ironhide het volgende:
[..]
Dit zou best kunnen. Ik acht de kans alleen klein dat er een situatie ontstaat waarbij de belangen van Israël en Nederland zullen botsen.
quote:In zekere zin heb je gelijk vanuit de praktijk gezien. Enige grote verschil is dat de omringende landen allemaal bewoond worden door Arabieren die ook nogal eens Moslim zijn waar de Indianen vanaf het begin al snel het onderspit delfden (ook qua aantal uiteindelijk vergeleken bij de Europese kolonisten). Noord-Amerika werd begrenst door water, Israel door Arabische buurlanden. Nu zijn er in de Arabische landen rondom Israel nog dictators a-la Mubarak aan de macht die de wil bij de bevolking de mond snoert maar pakweg 150 miljoen Arabieren als buren (Egypte, Syrie, Libanon en Jordanie) die meer dan alleen sympathiseren met de Palestijnse zaak geeft geen leuke vooruitzichten voor de Israelische toekomst. Mubarak die zijn grenzen dichthoudt tijdens de invasie van Gaza om de goede vrede te bewaren maar ook zweethandjes heeft voor de reactie van zijn eigen bevolking op dit besluit. Voor hen zal altijd de komst van die Israelische staat in hun midden gelijk staan aan onrechtvaardigheid en menselijk drama voor mensen waar zij zich nadrukkelijk mee identificeren. Wat dat betreft hadden de zionisten zich beter in andere delen van de wereld kunnen vestigen want op langere termijn hebben ze geen toekomst wanneer Amerika ook niet meer garant voor hen kan staan. Zo is dat al zichtbaar door de hand van Iran in het Midden-Oosten en Amerika die geen oorlog met Iran kan veroorloven en hun toenemende invloed (in o.a. Libanon middels Hizbullah) met pijn in het hart maar toelaat. Als een lachende boer met kiespijn zeg maar.Op zondag 24 oktober 2010 14:42 schreef Ironhide het volgende:
[..]
Waar twee kijven hebben er twee schuld.. Dit gaat niet over een ruzie tussen twee kinderen waar dit principe vaak WEL opgaat. We hebben het hier over een territoriaal dispuut dat al decennia lang gaande is.
Feit is dat de Joden na de Tweede Wereldoorlog vanuit zionistische overwegingen hun vlag geplant hebben in het huidige Israël. De Palestijnen waren helaas het lijdend voorwerp. Such is life, deal with it.
Ik vergelijk dit graag met de verovering van Amerika op de Indianen. Laatstgenoemde partij had de volgende keuze: uitgeroeid worden of inbinden. De Palestijnen staan voor min of meer dezelfde keuze. De nederzettingen zorgen er vanzelf voor dat Palestijnen geen andere optie hebben dan de Jordan option.
quote:Op zondag 24 oktober 2010 01:22 schreef Dlocks het volgende:
quote:Ben jij een neo nazi ofzo?Op zondag 24 oktober 2010 08:36 schreef Nielsch het volgende:
quote:Beetje jammer dat Wilders zelf nooit debatteert.Op zondag 24 oktober 2010 15:42 schreef sunny16947 het volgende:
In mijn ogen poneert Wilders een stelling. En dat doet hij goed want er wordt aardig gediscusieert over die stelling. Het maakt dat mensen zich in het vraagstuk verdiepen. Heel veel mensen hebben een mening, terwijl ze te weinig inzicht hebben.
quote:Nu nog uitvechten welke grenzen ze willen aannemen.Op zondag 24 oktober 2010 16:27 schreef Viajero het volgende:
Even voor de duidelijkheid, dit standpunt is niet pro-Israelisch, maar extreem rechts Israelisch. Een meerderheid van de Israelis staat achter de twee staten oplossing.
quote:Hoezo extreem rechts Israelisch? Even de holle retoriek daargelaten en niet wat men met de mond belijdt.Op zondag 24 oktober 2010 16:27 schreef Viajero het volgende:
Even voor de duidelijkheid, dit standpunt is niet pro-Israelisch, maar extreem rechts Israelisch. Een meerderheid van de Israelis staat achter de twee staten oplossing.
quote:Een voor Israel meer acceptabel alternatief dan wat de Palestijnen liever zien; alle Israëliërs de zee in jagen. Ik kan dus ook wel begrijpen dat over het gehele spectrum het voortbestaan van Israel in huidige vorm voorkeur geniet boven een Israel waarin ze worden teruggejaagd naar grenzen van minstens 40 jaar oud, en het verlies van Jeruzalem.Op zondag 24 oktober 2010 16:49 schreef Monidique het volgende:
De drie grootste partijen, zelfs de "linkse" Arbeiderspartij, zijn allemaal voorstander van de bezetting in een of andere vorm. Als ze het hebben over een tweestatenoplossing, dan houdt dat voor hen natuurlijk wel in dat veel gekoloniseerd land geannexeerd wordt bij Israël, dat Palestina geen leger mag hebben, dat Israël de grenzen controleert. Een verzameling gescheiden bantustans, ja, ook dát is een tweestatenoplossing.
quote:ja, anders redeneer je inderdaad helemaal naar het andere uitersteOp zondag 24 oktober 2010 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een voor Israel meer acceptabel alternatief dan wat de Palestijnen liever zien; alle Israëliërs de zee in jagen.
quote:Wou je zeggen dat er in de regio een "middenweg" mentaliteit heerst?Op zondag 24 oktober 2010 16:58 schreef Klaudias het volgende:
[..]
ja, anders redeneer je inderdaad helemaal naar het andere uiterste
quote:nee, maar dat wil nog niet zeggen dat de middenweg geen goede oplossing isOp zondag 24 oktober 2010 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat er in de regio een "middenweg" mentaliteit heerst?
quote:Enige juiste opmerking.Op zondag 24 oktober 2010 01:22 schreef Dlocks het volgende:
quote:Uiteraard, als rasechte Nederlanders is het Poldermodel natuurlijk heilig, maar ik redeneer naar de situatie daar en niet de situatie in de huiskamers van Henk en Ingrid.Op zondag 24 oktober 2010 17:02 schreef Klaudias het volgende:
[..]
nee, maar dat wil nog niet zeggen dat de middenweg geen goede oplossing is
quote:Op zondag 24 oktober 2010 17:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uiteraard, als rasechte Nederlanders is het Poldermodel natuurlijk heilig, maar ik redeneer naar de situatie daar en niet de situatie in de huiskamers van Henk en Ingrid.
quote:Alleen de Joden en Amerikanen mogen land stelen en de originele bevolking uitmoorden?Op zondag 24 oktober 2010 16:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ben jij een neo nazi ofzo?
De jaren '40-'45 zijn al voorbij hoor, als je soms daarnaar terug verlangt..
quote:De geschiedenis waar de terreurstaat Israel op gebouwd is en de mensen door de strot is geduwd met massa-migratie van joden wereldwijd ten koste van de lokale bewoners en hun (politieke) onafhankelijkheid wordt nooit vergeten. Vandaar dat ik aangaf dat voor de langere termijn, zelfs als men de Palestijnen in Jordanie dumpt, dit conflict geen vredig einde zal kennen met circa 150 miljoen Arabieren om je landsgrenzen. Vooralsnog wel en zeker omdat er bij die Arabieren westersgezinde dictators aan de macht zijn. Maar dat is de prijs die je moet betalen voor een veilig Israël. Dat neemt niet weg dat er wel wat te beargumenteren valt voor Israël om echte vrede na te streven omdat het vooral in hun eigen belang is om als staat zo goed mogelijk te overleven in het Midden-Oosten. En bij dat overleven is enige vrede met de buren van essentieel belang, zeker wanneer je omringd bent door alleen hen en niemand anders. Je zou kunnen beginnen met vaste landsgrenzen bijv. Doe je dat niet en vertrouw op je militaire overwicht dan kan het voor de langere termijn zo zijn dat dat je ook de kop kost. Zoals men in Israel nu angstig naar Teheran kijkt bijvoorbeeld.Op zondag 24 oktober 2010 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een voor Israel meer acceptabel alternatief dan wat de Palestijnen liever zien; alle Israëliërs de zee in jagen. Ik kan dus ook wel begrijpen dat over het gehele spectrum het voortbestaan van Israel in huidige vorm voorkeur geniet boven een Israel waarin ze worden teruggejaagd naar grenzen van minstens 40 jaar oud, en het verlies van Jeruzalem.
Die eisen zijn evenzo ridicuul.
quote:Zolang het de wens is van de Israëlische bevolking de grenzen van nu te accepteren en niet die van '67 dan moet de Arabische wereld daar maar mee leven. Uiteraard mogen ze zich verzetten en politiek inmengen met het proces, maar dan moeten ze ook niet huilen als het westen hetzelfde doet. Israel is gesticht in een Brits mandaat en legaal die positie gekregen, vanuit Israëlisch oogpunt(!) zitten ze daar dus ook volkomen terecht, en daar ben ik best bereid ze steun in te verlenen.Op zondag 24 oktober 2010 17:12 schreef Aloulou het volgende:
[..]
De geschiedenis waar de terreurstaat Israel op gebouwd is en de mensen door de strot is geduwd met massa-migratie van joden wereldwijd ten koste van de lokale bewoners en hun (politieke) onafhankelijkheid wordt nooit vergeten. Vandaar dat ik aangaf dat voor de langere termijn, zelfs als men de Palestijnen in Jordanie dumpt, dit conflict geen vredig einde zal kennen met circa 150 miljoen Arabieren om je landsgrenzen. Vooralsnog wel en zeker omdat er bij die Arabieren westersgezinde dictators aan de macht zijn. Maar dat is de prijs die je moet betalen voor een veilig Israël. Dat neemt niet weg dat er wel wat te beargumenteren valt voor Israël om echte vrede na te streven omdat het vooral in hun eigen belang is om als staat zo goed mogelijk te overleven in het Midden-Oosten. En bij dat overleven is enige vrede met de buren van essentieel belang, zeker wanneer je omringd bent door alleen hen en niemand anders. Je zou kunnen beginnen met vaste landsgrenzen bijv. Doe je dat niet en vertrouw op je militaire overwicht dan kan het voor de langere termijn zo zijn dat dat je ook de kop kost. Zoals men in Israel nu angstig naar Teheran kijkt bijvoorbeeld.
De Palestijnen en diegenen die hen vertegenwoordigen hebben niet allemaal het streven joden de zee in te drijven. Net zomin als dat de Israeliers niet allemaal het streven hebben Groot-Israel te realiseren. Abbas heeft vaak aangegeven naar de grenzen 67' te streven maar wordt daarin ironisch genoeg niet de (eerlijke) hand toegereikt door Netanyahu. Netanyahu heeft niets met die grenzen van 67 en ziet ze als een last op zijn schouders. Tijd is nodig om die grenzen te doen vervagen door nieuwe demografische feiten en daar is men hard mee bezig door o.a. te koloniseren.
quote:Dat kan de andere kant net zo goed zeggen tegen Israël: "Leer maar met ons leven"Op zondag 24 oktober 2010 17:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zolang het de wens is van de Israëlische bevolking de grenzen van nu te accepteren en niet die van '67 dan moet de Arabische wereld daar maar mee leven. Uiteraard mogen ze zich verzetten en politiek inmengen met het proces, maar dan moeten ze ook niet huilen als het westen hetzelfde doet. Israel is gesticht in een Brits mandaat en legaal die positie gekregen, vanuit Israëlisch oogpunt(!) zitten ze daar dus ook volkomen terecht, en daar ben ik best bereid ze steun in te verlenen.
quote:Dat kunnen ze, dat mogen ze, en dat doen ze.Op zondag 24 oktober 2010 17:27 schreef Klaudias het volgende:
[..]
Dat kan de andere kant net zo goed zeggen tegen Israël: "Leer maar met ons leven"
quote:Dus omdat Amerika wapens levert en Engeland legitimiteit aan een moordend regime, is het ok?Op zondag 24 oktober 2010 17:19 schreef Voorschrift het volgende:
Israel is gesticht in een Brits mandaat en legaal die positie gekregen,
quote:Dat zei ik niet, ik zei dat vanuit Israëlisch oogpunt het begrijpelijk is.Op zondag 24 oktober 2010 17:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus omdat Amerika wapens levert en Engeland legitimiteit aan een moordend regime, is het ok?
quote:Vrolijk schietend en moordend.Op zondag 24 oktober 2010 17:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat kunnen ze, dat mogen ze, en dat doen ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |