abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95552755
Gaat niets worden.
pi_95552775
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 18:52 schreef Morendo het volgende:

[..]

Mwoah, hij is een gehaaide media-advocaat. Inhoudelijk staat hij echt niet in de top 10 van beste strafpleiters hier te lande.
Hangt ervan af, als je juridisch advies wilt welke onderknuppel wat moet bekennen en wat niet om dan tegen betaling een aantal jaar uit te zitten en zo de kopstukken van de criminele organisatie schoon te houden, of welke getuigen moeten worden geliquideerd, dan is Moszkowicz de beste. Maar hij heeft ook wel eens cassatieschrifturen ingediend waarvoor hij zowel van de HR en P-G als de annotator de nodige sneren te verwerken kreeg. Helaas weet ik niet meer welke zaken dat waren.

quote:
Het schijnt overigens dat Wilders eerst een van de gebroeders Anker had gecontacteerd om zijn verdediging eventueel te voeren.
Die wilden zeker niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:16:06 #243
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95552979
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Die wilden zeker niet.
Die wilden zeker de zaak wel doen. Zij wilden wellicht niet een media-oorlog voeren en iedere avond bij P&W aanschuiven. Dat had Wilders dan wel goed door: de echte strijd ging nooit in de rechtszaal gevoerd worden.

Overigens is het strafrecht suf, maar vrij breed, qua 'maffia strafrecht' zal Moszko wel goed zijn, dat geloof ik graag.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:20:44 #244
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_95553145
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 13:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het niet begrijpt. En dat toon je door je pseudo-legalistische antwoord. Het gaat al lang niet meer om de feiten. Het gaat erom dat voor het oog van de camera de rechterlijke macht in Nederland het imago krijgt van een old boys club die het niet al te nauw neemt met het recht.

Dat jij vindt dat dit niet zo is interesseert mij niet zo heel erg. De stemming is dat Wilders geen eerlijk proces kan krijgen. Ongeacht wat er uit deze zaak gaat komen, het grootste slachtoffer heet niet Wilders.
Knul, de enige die het hier niet begrijpt ben jij, allereerst door iets aan te halen wat totaal irrelevant is en tevens niks met de zitting te maken heeft. Daarnaast kom je met aanname die niet onderbouwt en beargumenteerd is, het bestaat enkel en alleen uit een eigen opvatting. Jouw opvatting. Hoe jij tegen de rechterlijke macht aankijkt doet er niet toe en is niet interessant. Alleen al door dit aan te geven bevestig je je stupiditeit en simplisme. Overigens zou ik als ik jou was me eens gaan verdiepen in definities, aangezien je totaal geen benul hebt wat nu feiten daadwerkelijk inhouden.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 15 april 2011 @ 19:26:28 #245
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95553403
Dit koerst af op een anticlimax.
pi_95553431
Wie betaalt eigenlijk de kosten van een mislukte wrakingsprocedure?
pi_95554497
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:16 schreef Morendo het volgende:

[..]

Die wilden zeker de zaak wel doen.
Ik dacht omdat zij vooral veel sociale advocatuurzaken doen in zware gevallen.

quote:
Zij wilden wellicht niet een media-oorlog voeren en iedere avond bij P&W aanschuiven. Dat had Wilders dan wel goed door: de echte strijd ging nooit in de rechtszaal gevoerd worden.
En ook niet in tweede kamer (het zijn ook zijn strafbepalingen). Hij heeft er van het begin af aan een politiek slaatje uit proberen te slaan, onder andere door alles op de spits te drijven teneinde het niet over de inhoud zoals de vrijheid van meningsuiting te hoeven hebben.

quote:
Overigens is het strafrecht suf, maar vrij breed, qua 'maffia strafrecht' zal Moszko wel goed zijn, dat geloof ik graag.
Daar heeft hij zijn reputatie aan te danken, zowel in goede als in kwade zin. En al die gevangenen willen altijd een advocaat die vaak op tv komt. Maar de mensen die dingen als 'wie wordt de nieuwe Moszkowicz ' of een masterclass of collegetour rondom hebben bedacht, kunnen hem daarvoor niet hebben uitgekozen op basis van zijn rechtswetenschappelijke merites.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_95555066
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:20 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Knul, de enige die het hier niet begrijpt ben jij, allereerst door iets aan te halen wat totaal irrelevant is en tevens niks met de zitting te maken heeft. Daarnaast kom je met aanname die niet onderbouwt en beargumenteerd is, het bestaat enkel en alleen uit een eigen opvatting. Jouw opvatting. Hoe jij tegen de rechterlijke macht aankijkt doet er niet toe en is niet interessant. Alleen al door dit aan te geven bevestig je je stupiditeit en simplisme. Overigens zou ik als ik jou was me eens gaan verdiepen in definities, aangezien je totaal geen benul hebt wat nu feiten daadwerkelijk inhouden.
:').
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 april 2011 @ 00:47:58 #249
862 Arcee
Look closer
pi_95570081

Boeiend moment vanavond bij P&W waar getuige Bertus Hendriks te gast was toen Bram Moszkowicz telefonisch inbrak.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2011 @ 01:18:45 #250
43556 miss_dynastie
pi_95570862
Het verbaast mij dat Moszko niet duidelijk maakt dat het elementaire verschil is dat Hendriks meerdere malen is gevraagd 'blijft u bij de verklaring die u in de media heeft gedaan'. Daarop heeft hij 'ja' gezegd, en dat is de reden dat Moszko voor meineed gaat, niet het feit dat er een uitlating is gedaan in de pers. Maar het kan ook zo zijn dat hij hem liever op een ander moment daarmee fileert :+
pi_95572296
mosko maakt zichzelf echt belachelijk in deze :')
alles om wilders uit handjes van het europeese hof te houden, waar al een predicent (oid??) klaar ligt... (en hij wordt dan gewoon veroordeeld)
  zaterdag 16 april 2011 @ 03:05:03 #252
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95572332
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 03:00 schreef mschol het volgende:
alles om wilders uit handjes van het europeese hof te houden, waar al een predicent (oid??) klaar ligt... (en hij wordt dan gewoon veroordeeld)
De Féret-zaak?

My guess: de rechtbank spreekt Wilders volledig vrij en daarmee is het basta (OM gaat immers niet in hoger beroep).
  zaterdag 16 april 2011 @ 03:55:30 #253
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_95572616
quote:
alles om wilders uit handjes van het europeese hof te houden, waar al een predicent (oid??) klaar ligt... Pr
President-werking heet dat...
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 16 april 2011 @ 04:06:01 #254
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95572665
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2011 03:55 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

:o

[ Bericht 16% gewijzigd door Morendo op 16-04-2011 04:14:42 ]
  zaterdag 16 april 2011 @ 06:41:28 #255
225540 Pugg
Friends forever
pi_95572873
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 19:27 schreef Igen het volgende:
Wie betaalt eigenlijk de kosten van een mislukte wrakingsprocedure?
Hele goeie ........wij de belastingbetaler. :r :r :r
  zaterdag 16 april 2011 @ 07:21:15 #256
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_95572964
quote:

[..]

Nee, zo heet dat niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 16 april 2011 @ 08:09:56 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_95573095
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2010 15:26 schreef Pugg het volgende:

[..]

Ze hadden nooit aan deze ellende moeten beginnen.
Aan de andere kant, zo ruimen ze zichzelf wel lekker op.
Was het niet Eurlings die zei (tijdens een cda congres) dat het CDA op deze manier mooi boven de PVV zat en zo kon laten zien hoe wel moest? (ok, beetje kort door de bocht maar daar kwam het op neer toch)
pi_95573997
quote:
Het EHRM kan niet veroordelen en ook niet vrijspreken.
  zaterdag 16 april 2011 @ 10:13:06 #259
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_95574358
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2011 17:35 schreef Verbal het volgende:
Maar nog niet kloppend...

V.
Klopt... Maar al wel hilarisch.

e.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_95576525
Gister inderdaad erg interessant stukje bij Pauw en Witteman waar Moszkowicz telefonisch even commentaar geeft. :)

quote:

[..]

Nee. :')
pi_95576624
Zeg jongens, ik weet niet of ik nou iets heel geks zeg, maar zou het niet kunnen dat RobertoCarlos een grapje maakte?
  zaterdag 16 april 2011 @ 12:01:37 #262
124676 RobertoCarlos
pi_95576650
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 07:21 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, zo heet dat niet.

V.
Volgens mij wel hoor. Dat woord is ontstaan begin 19e eeuw doordat in frankrijk presidenten, als ze iets faut deden altijd verwezen naar hun voorganger, dat die de schuldige was en dat ze er zelf niets aan konden doen.
pi_95576736
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Volgens mij wel hoor. Dat woord is ontstaan begin 19e eeuw doordat in frankrijk presidenten, als ze iets faut deden altijd verwezen naar hun voorganger, dat die de schuldige was en dat ze er zelf niets aan konden doen.
Je bedoelt precedent. :')

Verder is het woord in kwestie etymologisch gezien niet afgeleid van het woord "president".
pi_95579865
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:04 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Je bedoelt precedent. :')

Verder is het woord in kwestie etymologisch gezien niet afgeleid van het woord "president".
  zaterdag 16 april 2011 @ 14:00:26 #265
124676 RobertoCarlos
pi_95579949
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 12:00 schreef Igen het volgende:
Zeg jongens, ik weet niet of ik nou iets heel geks zeg, maar zou het niet kunnen dat RobertoCarlos een grapje maakte?
Idd. Het was maar een klein woordspelinkje zonder bedoeling verder. Maar ja, als mensen daar serieus op in gaan, doen we toch gewoon mee :s)
pi_95581178
nm

[ Bericht 98% gewijzigd door UltraR op 16-04-2011 14:47:04 ]
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_95581804
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2011 14:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Idd. Het was maar een klein woordspelinkje zonder bedoeling verder. Maar ja, als mensen daar serieus op in gaan, doen we toch gewoon mee :s)
Zou ik ook zeggen ja :s)
  zaterdag 16 april 2011 @ 16:02:30 #268
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95583493
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 15:07 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Zou ik ook zeggen ja :s)
Niet direct een (zeer slecht overigens) grapje kunnen herkennen. :')
  zaterdag 16 april 2011 @ 16:33:01 #269
124676 RobertoCarlos
pi_95584427
..

[ Bericht 98% gewijzigd door RobertoCarlos op 16-04-2011 16:37:10 ]
pi_95586356
Ik vraag me af of rechters in Nederland de laatste weken niet wat minder trots hun beroep vertellen als ze op een feestje zijn. Er hangt inmiddels toch een geurtje omheen van een old boys network dat het systeem misbruikt voor de eigen hobbies.
  zaterdag 16 april 2011 @ 17:39:30 #271
124676 RobertoCarlos
pi_95586487
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:35 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me af of rechters in Nederland de laatste weken niet wat minder trots hun beroep vertellen als ze op een feestje zijn. Er hangt inmiddels toch een geurtje omheen van een old boys network dat het systeem misbruikt voor de eigen hobbies.
En dat vanwege slechts een vage rechter...
pi_95588028
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:35 schreef HiZ het volgende:
Is meer jouw conclusie. Lijkt me totaal overtrokken en niet-gerechtvaardigd.
pi_95589084
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 18:30 schreef Cortax het volgende:

[..]

Is meer jouw conclusie. Lijkt me totaal overtrokken en niet-gerechtvaardigd.
is je papa soms rechter? :)
pi_95589294
Absoluut niet. Maar vind het nogal een aparte conclusie: vanwaar concludeer jij dat het een old boys network is en hoezo zou dat netwerk "het systeem" misbruiken voor eigen hobby's?
pi_95589844
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2011 17:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En dat vanwege slechts een vage rechter...
Nou ja, eentje zal het wel niet zijn. Maar door dit rare proces wordt het natuurlijk wel allemaal heel erg openbaar.

En Cortax, als je een beetje leert lezen dan kun je begrijpen dat ik het heb over de imago schade heb. Daarvoor hoef je niet te bewijzen dat rechters niet deugen, daarvoor hoef je alleen maar te verwijzen naar de stortvloed van opinies en berichten over deze zaak die gewoon niet de indruk geven dat Nederlandse rechters competent of onpartijdig zijn.

Want laten we vooral niet vergeten dat het vorige wrakingsverzoek WEL is toegewezen. De onderliggende boodschap is; in ieder geval de vorige rechters deugden niet.
pi_95590004
Die imagoschade ervaar ik niet zo. Is meer de onderbuik van Nederland. Vind meer dat de verdediging zich diskwalificeert. Bovendien lijkt me de conclusie dat rechters niet deugen indien ze gewraakt worden wat kort door de bocht.
pi_95590211
verwijderd

[ Bericht 98% gewijzigd door HiZ op 16-04-2011 19:35:40 (dubbelpost) ]
pi_95590289
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2011 19:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ga jij ontkennen dat de vorige rechters wel degelijk zijn gewraakt? Dat betekent dus dat erkend wordt dat ze de schijn van partijdigheid tegen hebben. In een klimaat waar een significant deel van de bevolking sowieso al dacht dat de rechters partijdig waren. Die worden dus stevig bevestigd in hun vooroordeel. En waar het de rechter die de vervolging heeft bevolen betreft; die meneer in zijn eentje is een PR-ramp van belang.

Uiteindelijk; je kunt wel makkelijk gaan verwijzen naar 'de onderbuik', maar die onderbuik in Nederland omvat ondertussen bijna iedereen die niet stevig links van het midden staat. Zelfs in de pers kom je geen enkele steun meer tegen voor het feit dat dit proces uberhaupt plaatsvindt.
pi_95590553
De rechters zijn inderdaad gewraakt. Dit betekent dat zij een fout hebben gemaakt bij de beoordeling van de vraag of de getuigen m.b.t. het litigieuze diner gehoord moesten worden. Wat mij betreft betekent echter het enkele feit dat je een fout maakt niet meteen dat je niet deugt. Dat de heer Schalken niet uitblinkt in PR kan ik zonder meer onderstrepen, maar of dan de logische gevolgtrekking is dat het in het algemeen met rechters niet goed gesteld is, lijkt me krom.

En dat mensen het niet snappen dat dit proces wel zijn doorgang heeft, snap ik ook niet. Misschien wil je me het nog eens uitleggen maar volgens mij berust deze vervolging op een volledig legitieme art. 12-procedure. Hoewel één van de rechters (het was niet alleen Schalken hè) anderhalf jaar later wat ontactisch is omgegaan met een (mogelijke) getuige, doet dit wat mij betreft niets af aan de rechtmatigheid van deze beschikking. Bovendien is deze beschikking volledig in lijn met de geldende jurisprudentie.
  zaterdag 16 april 2011 @ 20:01:19 #280
198365 Morendo
The Real Deal
pi_95591540
quote:
Hoogleraren: spreek Wilders vrij

Door: Kustaw Bessems
Gepubliceerd: woensdag 22 september 2010 07:49
Update: woensdag 22 september 2010 07:52

PVV-leider Geert Wilders had nooit mogen worden vervolgd en nu dat toch gebeurt, moet de rechtbank hem vrijspreken. Die oproep doen vier rechtsgeleerden in Dagblad De Pers.

De hoogleraren Afshin Ellian, Theo de Roos, Henny Sackers en Tom Zwart keren zich gezamenlijk tegen het Wildersproces. De PVV-voorman staat terecht voor belediging van moslims, aanzetten tot discriminatie en aanzetten tot haat. Rampzalig, oordeelt De Roos. Niet passend bij een beschaafd land, meent Zwart.

Wilders, wiens zaak over twee weken verder gaat, had de vier willen laten getuigen, maar dat mocht niet van de rechters. Door via de krant naar buiten te treden, hopen zij toch invloed op de loop van het proces te hebben. Als het risico bestaat dat Wilders wordt vrijgesproken, moet je hem helemaal niet vervolgen, meent Sackers. Dat is niet opportuun. De Roos: Je geeft deze man een prachtig forum. Óf hij wordt vrijgesproken, dan is het: joechei! Óf hij wordt veroordeeld, dan is het natuurlijk koren op zijn molen. De Roos en Sackers adviseerden eerder al het Openbaar Ministerie, dat Wilders eigenlijk niet wilde vervolgen, maar dat van het gerechtshof in Amsterdam toch moest doen.

"Je hoeft het niet eens te zijn met wat Wilders zegt, om te vinden dat hij het mag zeggen", voert Ellian aan. Ook volgens De Roos vormen de negatieve uitlatingen over de islam en allochtonen waarvoor Wilders terecht staat een bijdrage aan het maatschappelijk debat.
Zwart, hoogleraar mensenrechten, is er daarom van overtuigd dat een veroordeling in strijd zou zijn met de vrijheid van meningsuiting en met alle uitspraken daarover van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
Link naar het interview, het is al van een tijdje terug maar nog wel interessant om te lezen. Ik ben het met overigens met de heren eens; dit is een onzalige zaak die nooit gevoerd had moeten worden.

http://www.depers.nl/binnenland/511031/Spreek-Wilders-vrij.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')