quote:Dat bedoel ik.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:58 schreef Joosterd het volgende:
Als je je eigen longen zo zou kunnen zien dan waren er veel meer rokers allang gestopt.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 20:57 schreef dakraam het volgende:
Ze stoppen niet omdat je er nu geen last van hebt.
quote:Maar ze zijn wel degelijk bewust van de consequenties. Dat heb je met tandenpoetsen ook, en toch doet iedereen het.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:57 schreef dakraam het volgende:
Ze stoppen niet omdat je er nu geen last van hebt.
quote:Al eens met hen erover gehad om naar een bepaalde website gaan om samen te bekijken wat voor soort gruwelheden teweeg kan brengen op latere leeftijd? Dan een een serieus, emotioneel beïnvloedend gesprek kan wellicht helpen.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:08 schreef 92Merel het volgende:
Probeer vriendje al over te halen te stoppen sinds ik m ken, lukt niet
quote:Ik heb m meegenomen naar mijn oma, zelfs dat hielp niet.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:10 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Al eens met hen erover gehad om naar een bepaalde website gaan om samen te bekijken wat voor soort gruwelheden teweeg kan brengen op latere leeftijd? Dan een een serieus, emotioneel beïnvloedend gesprek kan wellicht helpen.
quote:Ik vind 10 jaar echt veel. Maar als jezelf nog geen 70 of 80 ziet worden dan schort er wel iets met je denk ik.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:09 schreef Desunoto het volgende:
Omdat ze zichzelf toch geen 80 zien worden om te klaverjassen in het bejaardentehuis. 10 jaar eerder dood schrikt ze niet af.
quote:Hoeveel rookt hij per dag als ik vragen mag? Wellicht kun je hem wel overhalen om pleisters of 1 sigaret per dag te roken.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:11 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ik heb m meegenomen naar mijn oma, zelfs dat hielp niet.
quote:Mooi om te horen! Dat mag ook wel! Als je ook aan sport zou doen dan zou het helemaal mooi zijn.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:13 schreef fruitellafantastic het volgende:
Ik ben al bijna een jaar gestopt en voel me kiplekker
quote:Verschilt, als hij met mij af heeft gesproken niet. Hij rookt eigenlijk voornamelijk met vrienden, dan gaat het hard, maar buiten dat rookt hij niet heel veel.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:13 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Hoeveel rookt hij per dag als ik vragen mag? Wellicht kun je hem wel overhalen om pleisters of 1 sigaret per dag te roken.
quote:En toch kun je er mee stoppen. Het is niet iets ongeneselijk.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:14 schreef FreezePop het volgende:
95% van de rokers heeft er ook spijt van dat ze begonnen zijn.
quote:Dat lijkt me wel heel erg veel. Waar haal je dat cijfer vandaan?Op vrijdag 22 oktober 2010 21:14 schreef FreezePop het volgende:
95% van de rokers heeft er ook spijt van dat ze begonnen zijn.
quote:Elke dinsdag bodycombatOp vrijdag 22 oktober 2010 21:15 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Mooi om te horen! Dat mag ook wel! Als je ook aan sport zou doen dan zou het helemaal mooi zijn.
quote:Dat zal er wel vanaf jongs af aan ingeslopen zijn. Als de ouders al rookten op zijn jonge leeftijd gaat het al vaak snel mis. En niet te vergeten dat zijn vrienden ook een rol spelen.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:16 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Verschilt, als hij met mij af heeft gesproken niet. Hij rookt eigenlijk voornamelijk met vrienden, dan gaat het hard, maar buiten dat rookt hij niet heel veel.
Probleem voor hem is ook dat praktisch iedereen waar hij mee omgaat rookt. Zn eigen gezin en ik niet, maar de rest praktisch wel![]()
En ja, hij is gevoelig voor zn vrienden.
quote:Kijk daar wordt ik nou blij van. Mintens 1x per week.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:17 schreef fruitellafantastic het volgende:
[..]
Elke dinsdag bodycombat
En verder beetje fitness
quote:Nergens. Het lijkt mij alleen logisch. Iedereen weet dat het slecht voor je is, de rokers zelf ook. Tuurlijk wil je dan stoppen. Alle rokers die ik ken willen maar al te graag stoppen.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:16 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel heel erg veel. Waar haal je dat cijfer vandaan?
quote:Ouders rookten niet heOp vrijdag 22 oktober 2010 21:19 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat zal er wel vanaf jongs af aan ingeslopen zijn. Als de ouders al rookten op zijn jonge leeftijd gaat het al vaak snel mis. En niet te vergeten dat zijn vrienden ook een rol spelen.
Maar om echt te stoppen moet je puur discipline hebben. Veel dikke mensen en rokers hebben dat helaas niet
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 21:21 schreef FreezePop het volgende:
[..]
Nergens. Het lijkt mij alleen logisch. Iedereen weet dat het slecht voor je is, de rokers zelf ook. Tuurlijk wil je dan stoppen. Alle rokers die ik ken willen maar al te graag stoppen.
EDIT:
Misschien niet al te graag stoppen. Maar als ze opnieuw mochten kiezen, waren ze nooit begonnen.
quote:Voor de tabakindustrie wel ja.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:25 schreef SpauldingPF het volgende:
Wat een homotopic dit!
Rokers zijn goed voor de economie.
quote:Dat lijkt mij onwaarschijnlijk.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:28 schreef dandybleu het volgende:
ik rook ook : antirokers zijn vaak azijn en piskijkers
quote:Of gestorven op vroege leeftijdOp vrijdag 22 oktober 2010 21:38 schreef dandybleu het volgende:
[..]
ha vind ik wel : als hitler gerookt had dan was ie wat ontspannerer geweest ( mischien )
quote:Maar er zijn zoveel andere drugs die VEEL goedkoper zijn, een VEEL plezieriger effect hebben en VEEL minder schadelijk zijn. Alleen dat beeld in m'n hoofd van rook in m'n longen is voor mij al genoeg om niet te gaan roken. Kreeg er meteen spijt van die enkele keren dat ik gerookt heb... maarja niet ieder mens is hetzelfde blijkbaar.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:37 schreef 2dope het volgende:
Nou is het wel zo dat (HELAAS) het bevredigen van een verslaving één van de fijnste gevoelens ter wereld is.
quote:Klopt, ofschoon het duidelijk moge zijn dat ik "vroegere leeftijd" bedoeldeOp vrijdag 22 oktober 2010 21:39 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Is hij nu ook, hij was5156, is nog redelijk vroeg.
quote:Natuurlijk. Je kan ook gewoon geen drugs gebruiken natuurlijk. Nog beter.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:42 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Maar er zijn zoveel andere drugs die VEEL goedkoper zijn, een VEEL plezieriger effect hebben en VEEL minder schadelijk zijn. Alleen dat beeld in m'n hoofd van rook in m'n longen is voor mij al genoeg om niet te gaan roken. Kreeg er meteen spijt van die enkele keren dat ik gerookt heb...
quote:Ohja, kan niet tellenOp vrijdag 22 oktober 2010 21:44 schreef 2dope het volgende:
[..]
Klopt, ofschoon het duidelijk moge zijn dat ik "vroegere leeftijd" bedoelde
quote:Beter? Das heel erg objectiefOp vrijdag 22 oktober 2010 21:45 schreef 2dope het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je kan ook gewoon geen drugs gebruiken natuurlijk. Nog beter.
quote:Ok ok, had 't wellicht iets moeten nuancerenOp vrijdag 22 oktober 2010 21:50 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Beter? Das heel erg objectief!
quote:Aldus 'badtripbob'.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:49 schreef badtripbob het volgende:
Er zijn ook mensen die drugs(Of dat nu nicotine, amfetamine, alcohol, wiet of wat dan ook is)gebruiken en bewust kiezen voor zo'n leven. Wat is 10 jaar op een heel leven waar je lekker uit je plaat gaat en je niet inhoud om te doen wat je leuk/lekker vind? Ik zou een leven zonder blowen en andere drugs gewoon minder interessant vinden. Niet dat ik me nuchter niet vemaak, maar genotsmiddelen zijn voor mij een aanvulling op mijn leven en het laat me, ook nuchter, lekker in m'n vel zitten. Roken, snuiven, slikken, drinken, allemaal een ontlading van stress en een manier om goed te ontspannen en het naar je zin te hebben.
Kwaliteit boven kwantiteit!
quote:Ligt helemaal aan je leeftijd.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:54 schreef cheqy het volgende:
Volgens mij zagen mijn longen er twee jaar geleden ook zo uit.![]()
Ik rookte er 40 per dag maar ben nu bijna 2 jaar gestopt. Ik hoop dat ze inmiddels wat opgeknapt zijn.
quote:Petje af! Maar ik ben bang dat het niet weggaat. Ik ben geen expert maar volgens mij blijft het gewoon zitten en gaat het niet weg denk ik. Het wordt niet afgebroken.Op vrijdag 22 oktober 2010 21:54 schreef cheqy het volgende:
Volgens mij zagen mijn longen er twee jaar geleden ook zo uit.![]()
Ik rookte er 40 per dag maar ben nu bijna 2 jaar gestopt. Ik hoop dat ze inmiddels wat opgeknapt zijn.
quote:Natuurlijk heeft TS daarover nagedacht. Hij heeft in een uitbundig verslag alle mogelijke rokers die er kunnen zijn beschreven en waarom deze persoon er voor kiest om te roken. Daarna heeft hij pas besloten hier een topic over te openen.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:00 schreef Michhas het volgende:
TS flikker op, je weet niet eens waar je het over hebt man.
Heb je er wel eens over nagedacht dat het voor sommige mensen als medicijn kan werken?
Ik neem mezelf even als voorbeeld.
Ik heb ADHD, behoorlijk erg ook. Heb pas sinds een jaar medicijnen, en ben er toen ik medicijnen kreeg achter gekomen dat roken altijd mijn medicijn tegen de ADHD is geweest.
Ik kan jou garanderen, dat als je mij zou kennen, dat jij blij bent dat ik rook, want voor mij en de mensen om mij heen ben ik een hels persoon als ik zou stoppen.
Heb je daar wel eens over nagedacht TS? Dacht het niet he, zielig manTevens heb je geen recht van spreken aangezien je aangeeft nog nooit gerookt te hebben. Mag jij mij uitleggen hoe the fuck jij denkt hier een mening over te kunnen vormen?
Opsouten met deze bullshit, mense vergeten dat ik fucking veel accijns betaal, waar jullie ook profijt van hebben.
Trieste bedoeling hier, donder op als je geen verstand van zaken hebt voordat je je blaffer opentrekt.
quote:Troll reactie? DudeOp vrijdag 22 oktober 2010 22:03 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik ga niet op je troll reactie in, al is het echt dan moet je maar een fatoenlijkere meer inhoudelijke reactie gaan schrijven.
quote:Nee dat snap ik ook wel, maar er kan toch ook wel een keer verder gekeken dan de verslaving zelf? Anti-rokers moeten eens een keer stoppen met alle rokers over 1 kam scheren, want dat is wat hier aan de hand is.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft TS daarover nagedacht. Hij heeft in een uitbundig verslag alle mogelijke rokers die er kunnen zijn beschreven en waarom deze persoon er voor kiest om te roken. Daarna heeft hij pas besloten hier een topic over te openen.
quote:Ja? En heb jij er wel eens over nagedacht dat het topic dat JIJ opent, de reacties die JIJ geeft, beledigend kunnen zijn?Op vrijdag 22 oktober 2010 22:13 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik ga geen discussies uit de weg. Ik sta er open voor. Ik ga onfatsoenlijke, schreeuwerige en beledigende mensen uit de weg.
quote:Allemaal heel vervelend allemaal. Maar het merendeel van de rokers heeft geen goed excuus.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:00 schreef Michhas het volgende:
TS flikker op, je weet niet eens waar je het over hebt man.
Heb je er wel eens over nagedacht dat het voor sommige mensen als medicijn kan werken?
Ik neem mezelf even als voorbeeld.
Ik heb ADHD, behoorlijk erg ook. Heb pas sinds een jaar medicijnen, en ben er toen ik medicijnen kreeg achter gekomen dat roken altijd mijn medicijn tegen de ADHD is geweest.
Ik kan jou garanderen, dat als je mij zou kennen, dat jij blij bent dat ik rook, want voor mij en de mensen om mij heen ben ik een hels persoon als ik zou stoppen.
Heb je daar wel eens over nagedacht TS? Dacht het niet he, zielig manTevens heb je geen recht van spreken aangezien je aangeeft nog nooit gerookt te hebben. Mag jij mij uitleggen hoe the fuck jij denkt hier een mening over te kunnen vormen?
Opsouten met deze bullshit, mense vergeten dat ik fucking veel accijns betaal, waar jullie ook profijt van hebben.
Trieste bedoeling hier, donder op als je geen verstand van zaken hebt voordat je je blaffer opentrekt.
quote:Nee? Hoe weet jij dat? Heb jij het 'merendeel' van de rokers zelf gesproken?Op vrijdag 22 oktober 2010 22:15 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Allemaal heel vervelend allemaal. Maar het merendeel van de rokers heeft geen goed excuus.
quote:Ik merk dat steeds meer jongeren(Weet niet hoe oud TS is)een afkeer hebben tegen roken. Volgens mij wordt er veel aandacht aan besteed op scholen om alles te ontmoedigen. En daar dan het rookverbod er nog bij...Op vrijdag 22 oktober 2010 22:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft TS daarover nagedacht. Hij heeft in een uitbundig verslag alle mogelijke rokers die er kunnen zijn beschreven en waarom deze persoon er voor kiest om te roken. Daarna heeft hij pas besloten hier een topic over te openen.
quote:Nee. Ik noem jou zeker niet onbeschoft. Maar de reactie die jij postte met ondermeer geen alinea's en de toon die jij aansloeg ten opzichte van andere posters gaf gewoon aan dat naar mijn mening een reactie van mij niet verdiende.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:15 schreef Michhas het volgende:
[..]
Ja? En heb jij er wel eens over nagedacht dat het topic dat JIJ opent, de reacties die JIJ geeft, beledigend kunnen zijn?
Je noemt mij onbeschoft omdat ik rook, waarom? Laten we het dan eens daar over hebben?
quote:Ik heb wel wat gesproken i.v.m een PO op school ja.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:16 schreef Michhas het volgende:
[..]
Nee? Hoe weet jij dat? Heb jij het 'merendeel' van de rokers zelf gesproken?
quote:Ik forceer ze niet. Ik laat gewoon weten wat de realiteit is en ik heb daar mijn mening over. Af en toe heb ik het gevoel dat de grens vervaagt tussen roken en het dragen van meegaande consequenties bij bepaalde mensen.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:17 schreef Chocolate-chick het volgende:
waarom probeer je mensen uberhaupt jouw mening aan te praten, als ze willen roken laat ze lekker, is toch hun keuze en probleem?
quote:Oké, nogmaals ik heb echt niks tegen jou of anti-rokers, ik vind het gewoon jammer dat het altijd op deze manier moet.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:23 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Nee. Ik noem jou zeker niet onbeschoft. Maar de reactie die jij postte met ondermeer geen alinea's en de toon die jij aansloeg ten opzichte van andere posters gaf gewoon aan dat naar mijn mening een reactie van mij niet verdiende.
Verder bedoel ik met onbeschofte rokers;
- Roken bij bushaltes terwijl er mensen op de bus staan te wachten.
- Niet roken in aangegeven rokerzones op stations.
- Roken in restaurants waar het niet mag.
- ... Noem maar op.
Verder ben ik weldegelijk bewust dat het wellicht mensen kan helpen. Maar er zijn alternarieven aanwezig waarbij de consequenties anders liggen dan bij het roken.
Nu heb ik een vraag aan jou: Waarom koos jij voor B en niet voor A?
quote:Zo.. een paar? Een paar héle rokers? Voor een PO? Goed man, jij hebt alle rokers in Nederland echt goed in kaart gebracht manOp vrijdag 22 oktober 2010 22:25 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Ik heb wel wat gesproken i.v.m een PO op school ja.
quote:40. En ze zeiden allemaal iets in de richting van: "Begin er nooit mee, grote fout van mij, blablabla, verslaving"Op vrijdag 22 oktober 2010 22:31 schreef Michhas het volgende:
[..]
Zo.. een paar? Een paar héle rokers? Voor een PO? Goed man, jij hebt alle rokers in Nederland echt goed in kaart gebracht man![]()
quote:En dat waren 40 middelbare scholieren neem ik aan?Op vrijdag 22 oktober 2010 22:32 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
40. En ze zeiden allemaal iets in de richting van: "Begin er nooit mee, grote fout van mij, blablabla, verslaving"
quote:en als ze niet stoppen omdat jij dat wil zijn ze onbeschoft? jouw longen worden er toch niet zwart van?Op vrijdag 22 oktober 2010 22:29 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik forceer ze niet. Ik laat gewoon weten wat de realiteit is en ik heb daar mijn mening over. Af en toe heb ik het gevoel dat de grens vervaagt tussen roken en het dragen van meegaande consequenties bij bepaalde mensen.
quote:4 groepen:Op vrijdag 22 oktober 2010 22:33 schreef Michhas het volgende:
[..]
En dat waren 40 middelbare scholieren neem ik aan?
quote:1 is terecht, moet iedereen voor zichzelf bepalen en voor die reden mag roken van mij overal weer legaal worden zolang er rekening wordt gehouden met de medemens.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:19 schreef badtripbob het volgende:
1) Ze willen niet stoppen, ze kiezen er voor om te roken en zijn bewust van de gevaren.
2) Ze willen wel stoppen maar zijn te zwak om hun verslaving de baas te zijn.
quote:Nou, ik kan jou bij deze vertellen, ik rook nu 7 jaar, heb er echt nog nooit spijt van gehadOp vrijdag 22 oktober 2010 22:34 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
4 groepen:
10 Middelbaar
10 Studenten
10 30-50
10 50/ouder.
quote:Nee? Ik heb trouwens een hekel aan rokers... Heeft ook te maken met mijn verleden.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:37 schreef Michhas het volgende:
[..]
Nou, ik kan jou bij deze vertellen, ik rook nu 7 jaar, heb er echt nog nooit spijt van gehad
quote:ik heb er ook geen spijt van gehad, ben van mezelf nogal druk en door het roken kan ik me tenminste inhoudenOp vrijdag 22 oktober 2010 22:37 schreef Michhas het volgende:
[..]
Nou, ik kan jou bij deze vertellen, ik rook nu 7 jaar, heb er echt nog nooit spijt van gehad
quote:Je bent op de hoogte dat vetzakken meer kosten dan rokers?Op vrijdag 22 oktober 2010 22:38 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Nee? Ik heb trouwens een hekel aan rokers... Heeft ook te maken met mijn verleden.
Ik heb een soort longziekte, dus kan ik er absoluut niet tegen dat rokers hun longen moedwillig verneuken, en de meeste hulp zullen krijgen om er vanaf te komen. De verzekering jullie dekt, terwijl jullie je moedwillig ziek laten worden, en mij niet, en ik doe dit mezelf niet aan. Daarom ben ik verbitterd tegen rokers.
quote:helemaal nu de sigaretten weer duurder wordenOp vrijdag 22 oktober 2010 22:40 schreef Michhas het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat vetzakken meer kosten dan rokers?
Tevens kan ik een leuk sommetje voor jou maken, waaruit blijkt dat rokers alleen maar méér opleveren dan ze kosten
quote:Die sommen kan iedereen maken, de cijfers verdraaien, en zomaar wat zeggen. En het gaat niet om wat ze kosten, ik vind het gewoon kut, dat mensen hun longen verneuken. Netzoals dat een uitgehongerd kind het apart vind dat mensen hier anorexia hebben.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:40 schreef Michhas het volgende:
[..]
Je bent op de hoogte dat vetzakken meer kosten dan rokers?
Tevens kan ik een leuk sommetje voor jou maken, waaruit blijkt dat rokers alleen maar méér opleveren dan ze kosten
quote:kan ik ook wel zeggen dat mensen die alcohol drinken kut zijn door het expres verneuken van hun nieren terwijl er mensen zijn met een nierziekteOp vrijdag 22 oktober 2010 22:41 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Die sommen kan iedereen maken, de cijfers verdraaien, en zomaar wat zeggen. En het gaat niet om wat ze kosten, ik vind het gewoon kut, dat mensen hun longen verneuken. Netzoals dat een uitgehongerd kind het apart vind dat mensen hier anorexia hebben.
quote:Maar die drinken het niet constant. En dat zijn er veel minderOp vrijdag 22 oktober 2010 22:43 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
kan ik ook wel zeggen dat mensen die alcohol drinken kut zijn door het expres verneuken van hun nieren terwijl er mensen zijn met een nierziekte
quote:Dit is dus zonde. Niet rokers zeggen maar 1 ding: Oooh, je verpest je longen, echt erg man. Ik snap dat het erg voor jou is man, begrijp me niet verkeerd, ik snap dat echt, mijn stiefbroertje heeft ook heul erge astma.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:41 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Die sommen kan iedereen maken, de cijfers verdraaien, en zomaar wat zeggen. En het gaat niet om wat ze kosten, ik vind het gewoon kut, dat mensen hun longen verneuken. Netzoals dat een uitgehongerd kind het apart vind dat mensen hier anorexia hebben.
quote:hoe weet je dat nou? ze kunnen het wel verstoppen in een onherkenbaar flesje.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:43 schreef honkeytonk het volgende:
[..]
Maar die drinken het niet constant. En dat zijn er veel minder
quote:Ik kan me voorstellen dat je hier kwaad of geïrriteerd om kan worden. Maar met discipline doel ik op mensen die proberen te stoppen maar een week later toch weer aan de sigaretten zitten. Als je echt een doel voor je ogen hebt en je gaat ervoor dan bereik je dat ook. Lukt het linksom niet, dan ga je rechtsom.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:30 schreef Michhas het volgende:
[..]
Oké, nogmaals ik heb echt niks tegen jou of anti-rokers, ik vind het gewoon jammer dat het altijd op deze manier moet.
Tevens noem je mij onbeschoft (OP), [quote]
Misschien had ik het iets anders moeten formuleren. Ik doelde op de "onbeschofte rokers" de opsomming van mijn voorgaande post. En daar bedoel ik jou dus niet mee, tenminste als je dat niet doet. Ik vind dat rokers met de medemens rekening moet houden.
[quote]iemand zonder discipline (in een post van jou in dit topic), en dat geeft me het gevoel dat je neerkijkt op álle rokers (daar hoor ik dus ook bij). Ik moet je even op het hart drukken dat ik ECHT niks tegen je hebt, maar ik kan me hier druk om maken
quote:Waar zie je geen respect? Ik probeer het netjes en waardig te houden. Ik sta open voor dicussies en opmerkingen. Je moet wel onderscheiden tussen verschillende rokers. Ik zeg bijvoorbeeld niet dat alle rokers het land uit moeten. Of dat ze maar de sigaretten moeten verbieden.En ik ben inderdaad een beetje respectloos in de vorige post, maar ik zie verder ook weinig respect voor rokers in dit topic.
quote:Dat is nou een "nette" roker. En dat is precies wat ik graag zie. Helaas is dat in de realiteit (vooral jongere studenten) anders.Ik rook nóóit buiten, op werk in het rookhok, thuis binnen en als er bezoek is dat niet rookt, rook ik in de tuin/uit het raam na goed overleg met de desbetreffende persoon. Ook moet ik zeggen dat ik geen tokkie ben (dat beeld krijgen mensen nog wel eens), ik ben gewoon een 21-jarige, nette student.
quote:Waarom heb jij precies voor roken (optie B) gekozen met daarbij behorende meegaande consequenties terwijl er een beter alternatief kan zijn (optie A) wat minder schade veroorzaakt op lange termijn maar wel (wellicht lichte?) bijeffecten heeft.Wat bedoel je met A of B? Die volg ik niet helemaal
quote:Excuses aanvaard, ik ben het wel gewend. Ik ga zelf ook wel eens over de schreefTevens: Al mijn posts op vorige pagina, supernetjes! WEL met alinea's. Taalgebruik is een beetje wild, dat geef ik toe, excuses daarvoor
quote:Zie mijn voorgaande reactie.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:33 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
en als ze niet stoppen omdat jij dat wil zijn ze onbeschoft? jouw longen worden er toch niet zwart van?
Ik snap je probleem met rokers niet helemaal,
als ze gaan roken op plekken waar het niet mag oke maar verder heb je er toch geen last van?
quote:ja ik vind die rondslingerende peuken ook irritant en mensen die je tenmet in de fik steken omdat ze maaibewegingen maken met hun sigaret in de hand of die mensen die voor een deur van een gebouw gaan staan roken en je er niet langs laten.
quote:Als je het over de OP hebt. Daar heb je gelijk, ik heb het er een beetje ongelukkig erin gezet. Maar zoals de voorgaande reacties heb ik uitgelegd dat ik wel onderscheid maak tussen bepaalde rokers.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:52 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
ja ik vind die rondslingerende peuken ook irritant en mensen die je tenmet in de fik steken omdat ze maaibewegingen maken met hun sigaret in de hand of die mensen die voor een deur van een gebouw gaan staan roken en je er niet langs laten.
Ja dan heb je gelijk
maar scheer dan niet alle rokers over 1 kam
quote:misschien is het dan handig als je de OP aanpast zodat er niet weer van die misverstanden ontstaanOp vrijdag 22 oktober 2010 22:54 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Als je het over de OP hebt. Daar heb je gelijk, ik heb het er een beetje ongelukkig erin gezet. Maar zoals de voorgaande reacties heb ik uitgelegd dat ik wel onderscheid maak tussen bepaalde rokers.
quote:Misschien dat dit beter is. Mijn excuses voor het ongemak.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:55 schreef Chocolate-chick het volgende:
[..]
misschien is het dan handig als je de OP aanpast zodat er niet weer van die misverstanden ontstaan
quote:Allereerst: mooie postOp vrijdag 22 oktober 2010 22:47 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je hier kwaad of geïrriteerd om kan worden. Maar met discipline doel ik op mensen die proberen te stoppen maar een week later toch weer aan de sigaretten zitten. Als je echt een doel voor je ogen hebt en je gaat ervoor dan bereik je dat ook. Lukt het linksom niet, dan ga je rechtsom.
Het komt erop neer dat je rustig moet afslanken. Meteen stoppen is nooit goed. Ga maar eens na hoeveel mensen dat geprobeerd hebben.
[..]
Waar zie je geen respect? Ik probeer het netjes en waardig te houden. Ik sta open voor dicussies en opmerkingen. Je moet wel onderscheiden tussen verschillende rokers. Ik zeg bijvoorbeeld niet dat alle rokers het land uit moeten. Of dat ze maar de sigaretten moeten verbieden.
[..]
Dat is nou een "nette" roker. En dat is precies wat ik graag zie. Helaas is dat in de realiteit (vooral jongere studenten) anders.
[..]
Waarom heb jij precies voor roken (optie B) gekozen met daarbij behorende meegaande consequenties terwijl er een beter alternatief kan zijn (optie A) wat minder schade veroorzaakt op lange termijn maar wel (wellicht lichte?) bijeffecten heeft.
[..]
Excuses aanvaard, ik ben het wel gewend. Ik ga zelf ook wel eens over de schreef.
quote:Ja begrijp ik heel goed, maar daar kom ik dus even terug op mijn eerste post. Het fysieke gedeelte van stoppen met roken is écht kut, geloof me. Mensen worden er ziek van, kotsen, zweten, duizeligheid, keelpijn, en je wilt echt niet weten hoeveel troep je ophoest (ik weet het, het is slecht voor je dat blijkt maar weer). Mensen beginnen te trillen en kunnen er écht fysiek ziek van worden. Dat is na een weekje maximaal over. Na 3 dagen is alle nicotine uit je bloed, dus dan zou de fysieke verslaving grotendeels weg moeten zijn. Dan komt het geestelijke gedeelte, en dat is voor de meeste rokers die willen stoppen het breekpunt. Het gewen moet eruit. Probeer jij eens een week op hele andere tijden te gaan eten, ontbijten om 4 uur 's morgens, lunchen om 8 uur, en avondeten om 1 uur 's middags. Je zult voornamelijk struikelen over het fysieke in dit voorbeeld, denk daar even niet aan nu. Is dat niet fucking raar? Als iets belangrijks voor je, waar je aan gewend bent helemaal wordt omgegooid? Dat gebeurt er namelijk.Ik kan me voorstellen dat je hier kwaad of geïrriteerd om kan worden. Maar met discipline doel ik op mensen die proberen te stoppen maar een week later toch weer aan de sigaretten zitten. Als je echt een doel voor je ogen hebt en je gaat ervoor dan bereik je dat ook. Lukt het linksom niet, dan ga je rechtsom.
quote:geeft niet, was alleen nogal verwarrendOp vrijdag 22 oktober 2010 23:01 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Misschien dat dit beter is. Mijn excuses voor het ongemak. 8)
quote:Hier ben ik het deels mee eens. Ik merk aan mezelf dat ik dingen wel een verslavende werking vind hebben, en kan begrijpen dat bij mensen die echt in een vast gebruikerspatroon zitten met allemaal associaties ij het gebruiik het moeilijk hebben met stoppen.Op vrijdag 22 oktober 2010 22:35 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
2 hoor ik heel vaak maar ik kan niet begrijpen dat ze niet kan stoppen als je dat zelf wil. Iets zegt me dat je dan helemaal niet wil stoppen maar gewoon aandacht wil, of een huilie bent zonder discipline. Maar dat ligt misschien aan mij omdat ik nog nooit verslaafd ben geweest aan iets.
quote:Ik ben dik geworden door stoppen! En nu?Op vrijdag 22 oktober 2010 21:19 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat zal er wel vanaf jongs af aan ingeslopen zijn. Als de ouders al rookten op zijn jonge leeftijd gaat het al vaak snel mis. En niet te vergeten dat zijn vrienden ook een rol spelen.
Maar om echt te stoppen moet je puur discipline hebben. Veel dikke mensen en rokers hebben dat helaas niet
quote:Waarom post jij dan nog in het rokershoekskeOp vrijdag 22 oktober 2010 23:08 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Ik ben dik geworden door stoppen! En nu?
quote:For old time sakeOp vrijdag 22 oktober 2010 23:10 schreef Michhas het volgende:
[..]
Waarom post jij dan nog in het rokershoekske
quote:Uiteraard, dit weet ik maar al te goed. Maar zoals aangegeven; ik doelde op mensen die "zomaar" vanuit het niets stoppen. Dus met andere woorden; "Ik ben een week gestopt met roken".Op vrijdag 22 oktober 2010 23:01 schreef Michhas het volgende:
[..]
Allereerst: mooie postZo houden we het overzichtelijk
[..]
Ja begrijp ik heel goed, maar daar kom ik dus even terug op mijn eerste post. Het fysieke gedeelte van stoppen met roken is écht kut, geloof me. Mensen worden er ziek van, kotsen, zweten, duizeligheid, keelpijn, en je wilt echt niet weten hoeveel troep je ophoest (ik weet het, het is slecht voor je dat blijkt maar weer). Mensen beginnen te trillen en kunnen er écht fysiek ziek van worden. Dat is na een weekje maximaal over. Na 3 dagen is alle nicotine uit je bloed, dus dan zou de fysieke verslaving grotendeels weg moeten zijn.
quote:Ook hier zijn we het mee eens lijkt mij; het is het ritme gevoel. Eten slapen, douchen, sporten, tandenpoetsen. Elk onderdeel heeft een eigen ritme.Dan komt het geestelijke gedeelte, en dat is voor de meeste rokers die willen stoppen het breekpunt. Het gewen moet eruit. Probeer jij eens een week op hele andere tijden te gaan eten, ontbijten om 4 uur 's morgens, lunchen om 8 uur, en avondeten om 1 uur 's middags. Je zult voornamelijk struikelen over het fysieke in dit voorbeeld, denk daar even niet aan nu. Is dat niet fucking raar? Als iets belangrijks voor je, waar je aan gewend bent helemaal wordt omgegooid? Dat gebeurt er namelijk.
quote:De TT was niet zo'n sterk punt.In je TT schrijf je: Waarom stoppen mensen niet 'gewoon'? Ik kan je vertellen, met alle respect, zo 'gewoon' gaat dat niet.
quote:Hier zijn we dus beiden over eens. Duidelijk verhaal. Verder ga ik niet verder in op jouw redenatie om te roken naar aanleiding van je achtergrond. Dat is een persoonlijke kwestie en daar heb ik natuurlijk ook niets mee te maken.Verder ben ik het met je eens dat er gewoon veel fucking onbeschofte rokers zijn. Tokkies, en kutjochies met bontkragendaar moet ik ook niks van hebben hoor
En waarom ik bewust kies voor roken: De voordelen wegen voor mij (nu) meer dan de nadelen. Zo simpel is het, ik heb het wel eens op papier gezet, puur een lijstje gemaakt met voor- en nadelen. Zonder sigaretten functioneer ik niet, punt uit.
quote:Dat kwam als reactie op een post wat ik niet goed gelezen had.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:08 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
Ik ben dik geworden door stoppen! En nu?
quote:Ik gun anderen ook wel van mij part mogen ze doen en laten wat ze wil, als je maar aan in dit geval de medemens er niet hinderlijk mee stoort.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:19 schreef PeZu het volgende:
Wat zou de wereld toch een stuk mooier zijn als iedereen wat minder zeikte en een ander ook.wat gunnen
quote:jouw gezeur stoort mij ook hinderlijk, en nee ik rook nietOp vrijdag 22 oktober 2010 23:21 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik gun anderen ook wel van mij part mogen ze doen en laten wat ze wil, als je maar aan in dit geval de medemens er niet hinderlijk mee stoort.
quote:Je bent een aardige kerel man, dat moet even gezegd worden.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:18 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Uiteraard, dit weet ik maar al te goed. Maar zoals aangegeven; ik doelde op mensen die "zomaar" vanuit het niets stoppen. Dus met andere woorden; "Ik ben een week gestopt met roken".
De rokers waar jij op doelt zijn naar mijn mening echte kettingrokers. Rokers die zodanig veel pakken per dag roken wat niet meer onder de "normale" hoeveelheid verstaan wordt. De nevel effecten hebben inderdaad invloed op je lichaam omdat je zomaar gestopt bent met het roken.
Met afslanken van het roken bedoel ik minderen met het roken totdat je eraan toe bent om helemaal te stoppen. Ik ben geen expert op het gebied daarvan, maar in de praktijk werkt dit meestal wel. Ik ben zelf een paar keer op bezoek geweest van die afkick klinieken en daar wil je niet gaan zitten als roker. Dat zijn de echte zware gevallen.
[..]
Ook hier zijn we het mee eens lijkt mij; het is het ritme gevoel. Eten slapen, douchen, sporten, tandenpoetsen. Elk onderdeel heeft een eigen ritme.
Geestelijk kun je je ritme veranderen. Al vergt het aardig wat tijd voordat je het kan waarmaken. Maar het is een haalbaar doel. Het is mogelijk, dus ik zie niet in waarom het een zwaar struikelblok moet zijn. Het afwijken van de tijden lijkt mij het beste door iets anders te doen door bijvoorbeeld te gaan sporten. Een ander activiteit dan roken.
De fysieke inspanningen zijn denk ik naar mijn mening het struikelblok waar men overheen moet.
[..]
De TT was niet zo'n sterk punt.Mee eens. Misschien had ik daar iets anders moeten bedenken. Ik wou de OP zo inhoudelijk kort houden. Maar goed, dit is ONZ. Ik wist wat mij te verwachten stond; reacties van Roken
of "TS is dom
".
Echter nam het topic een andere wending.Compleet wat ik niet verwacht had, en ik ken ONZ al langer dan vandaag. Dus vandaar dat ik nu open sta voor discussies en opmerkingen.
[..]
Hier zijn we dus beiden over eens. Duidelijk verhaal. Verder ga ik niet verder in op jouw redenatie om te roken naar aanleiding van je achtergrond. Dat is een persoonlijke kwestie en daar heb ik natuurlijk ook niets mee te maken.
quote:Wat vat jij op als gezeur? Ik ken je one-liners wel langer dan vandaag.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:23 schreef PeZu het volgende:
[..]
jouw gezeur stoort mij ook hinderlijk, en nee ik rook niet
quote:Top. Er reageren inderdaad niet veel mensen inhoudelijk meer. Maar dat maakt niets uit. Vind het wel prima zo. Toch mooi dat we even hebben kunnen discussiëren wat eigenlijk ook wel weer verhelderend is.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:23 schreef Michhas het volgende:
[..]
Je bent een aardige kerel man, dat moet even gezegd worden.
We zijn het wel eens over bijna alles.
In mijn geval wegen de voordelen zwaarder, in jouw geval de nadelen, niks mis mee.
Maar dit is natuurlijk een ONZ-topic, ik had niet meer achter jou gezocht dan een een OP en een TT en af en toe een reactie in je eigen topicrespect
![]()
Ik ben wel teleurgesteld in de andere users die in dit topic hun bek opengetrokken hebben en het nu (blijkbaar) niet kunnen ondersteunen.
Anyway, genoeg
quote:het openen van dit topic komt over als gezeur!Op vrijdag 22 oktober 2010 23:28 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Wat vat jij op als gezeur? Ik ken je one-liners wel langer dan vandaag.
quote:Mwa. De OP was een beetje ongelukkig geschreven dat mag er wel gezegd worden. Nietermin in mijn voorgaande reacties heb ik dat aangegeven dat ik het topic een andere wending nam dan ik verwacht had.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
het openen van dit topic komt over als gezeur!
Of mag jij alleen commentaar geven op andermans gedrag?
Wow mijn one liners ken je
quote:LaatkomerOp vrijdag 22 oktober 2010 23:47 schreef Dale. het volgende:
Als iemand hier 1 valide punt kan opnoemen waarom je niet zou stoppen met roken dan rest I my case.
quote:Omdat mensen het vinden ontspannen? omdat mensen het een lekker gevoel vinden?Op vrijdag 22 oktober 2010 23:47 schreef Dale. het volgende:
Als iemand hier 1 valide punt kan opnoemen waarom je niet zou stoppen met roken dan rest I my case.
quote:En dit. Ik en anderen hebben al uitgelegd waarom mensen dingen gebruiken, lees eerst eens een topic door voor je met domme pots komtOp vrijdag 22 oktober 2010 23:48 schreef Michhas het volgende:
[..]
Laatkomer
Ga de vorige 2 pagina's maar eens doorlezen
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 23:54 schreef badtripbob het volgende:
[..]
En dit. Ik en anderen hebben al uitgelegd waarom mensen dingen gebruiken, lees eerst eens een topic door voor je met domme pots komt
quote:Dan heb je ook nog zon verschijnsel dat heet Luie mensen die het topic niet doorlezenOp vrijdag 22 oktober 2010 23:54 schreef badtripbob het volgende:
[..]
En dit. Ik en anderen hebben al uitgelegd waarom mensen dingen gebruiken, lees eerst eens een topic door voor je met domme pots komt
quote:Vraagje: Ben je nieuw of ben je een kloon?Op vrijdag 22 oktober 2010 23:56 schreef iKaas het volgende:
[..]
Dan heb je ook nog zon verschijnsel dat heet Luie mensen die het topic niet doorlezen
quote:Dat is dus geen valide puntOp vrijdag 22 oktober 2010 23:51 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Omdat mensen het vinden ontspannen? omdat mensen het een lekker gevoel vinden?
quote:Donder op, het gaat er wel om wat je voelt, anders zou iedereen hetzelfde zijnOp vrijdag 22 oktober 2010 23:58 schreef Dale. het volgende:
[..]
Dat is dus geen valide punthet gaat er niet om wat je voelt maar wat goed voor je is. Jij zou jezelf ook voor de trein gooien als je weet dat het moment van je dood een super lekker gevoel zou geven
?
quote:Ik ben nieuw, that's all.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:57 schreef Michhas het volgende:
[..]
Vraagje: Ben je nieuw of ben je een kloon?Van wie ben je een kloon?
PM's zijn welkom
quote:Flikker op manOp zaterdag 23 oktober 2010 00:01 schreef iKaas het volgende:
[..]
Ik ben nieuw, that's all.
Even ontopic.
quote:Bazinga_!Op zaterdag 23 oktober 2010 00:00 schreef Michhas het volgende:
[..]
Donder op, het gaat er wel om wat je voelt, anders zou iedereen hetzelfde zijnDenk even na man, please
quote:Wat wil je weten?Op zaterdag 23 oktober 2010 00:02 schreef Michhas het volgende:
[..]
Flikker op manCrap, nu wil ik het weten ook
Ff banmeldtopic checken
quote:Ik maak daar ook een goede afweging tussen. Het gaat erom hoe lekker iets is en hoe vaak/veel je moet gebruiken voordat er pas echte nadelen te merken zijn.Op vrijdag 22 oktober 2010 23:58 schreef Dale. het volgende:
[..]
Dat is dus geen valide punthet gaat er niet om wat je voelt maar wat goed voor je is.
quote:In tegenstelling tot drugs ga je van voor de trein springen een stuk harder achteruitJij zou jezelf ook voor de trein gooien als je weet dat het moment van je dood een super lekker gevoel zou geven?
quote:Idd en die maat kan iedereen voor zichzelf bepalen. Zolang je er zelf geen hinder aan ondervind en anderen geen overlast bezorgd is er niks mis mee. Net zoals er niks mis is met niet gebruiken, zolang je maar niet gaat zeiken op mensen die er wel hun plezier uit halen.
quote:Inderdaad, De een kan bijvoorbeeld 20 pilsjes aan terwijl een ander met 10 al ligt.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:16 schreef badtripbob het volgende:
[..]
Idd en die maat kan iedereen voor zichzelf bepalen. Zolang je er zelf geen hinder aan ondervind en anderen geen overlast bezorgd is er niks mis mee. Net zoals er niks mis is met niet gebruiken, zolang je maar niet gaat zeiken op mensen die er wel hun plezier uit halen.
quote:Ze mogen hem gerust plaatsen hoor als ze dat nodig achtten.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:25 schreef Dale. het volgende:
Waarom staat dit in ONZ als er serieus gediscussieerd wordt
quote:Ik vraag me af of we niet klaar zijn. Volgens mij zijn voor beide kanten de argumenten wel genoemd, en komen er niet veel meer bij. De ene kant zegt: tis slecht voor je, dat doe je toch niet! de andere kant zegt: Dat doe ik wel, tis mijn lichaam en je moet niet zeiken.Op zaterdag 23 oktober 2010 00:43 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ze mogen hem gerust plaatsen hoor als ze dat nodig achtten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |