abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87850181
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:15 schreef honkeytonk het volgende:

[..]

Allemaal heel vervelend allemaal. Maar het merendeel van de rokers heeft geen goed excuus.
Nee? Hoe weet jij dat? Heb jij het 'merendeel' van de rokers zelf gesproken?
pi_87850249
waarom probeer je mensen uberhaupt jouw mening aan te praten, als ze willen roken laat ze lekker, is toch hun keuze en probleem?
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
  † In Memoriam † vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:19:27 #78
294940 badtripbob
GeK, no?
pi_87850335
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 22:10 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft TS daarover nagedacht. Hij heeft in een uitbundig verslag alle mogelijke rokers die er kunnen zijn beschreven en waarom deze persoon er voor kiest om te roken. Daarna heeft hij pas besloten hier een topic over te openen.
Ik merk dat steeds meer jongeren(Weet niet hoe oud TS is)een afkeer hebben tegen roken. Volgens mij wordt er veel aandacht aan besteed op scholen om alles te ontmoedigen. En daar dan het rookverbod er nog bij...

Niet dat het erg is, goed zelfs. Roken is natuurlijk slecht voor je, en ik vind zelf tabak niet echt boeiend. Rook het heel af en toe eens. Maar niks tegen rokers, of niet rokers wat dat betreft. Iedereen zijn eigen keuzes. Eigen lichaam, eigen baas over wat er in gaat. Waarom zou je mensen het genot dat ze halen uit een sigaret willen ontnemen? Het is niet alsof je ze iets nieuws verteld dat het schadelijk is.

Dus om even op je TT te antwoorden met 2 opties:

1) Ze willen niet stoppen, ze kiezen er voor om te roken en zijn bewust van de gevaren.
2) Ze willen wel stoppen maar zijn te zwak om hun verslaving de baas te zijn.

Simpel toch?
pi_87850511
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:15 schreef Michhas het volgende:

[..]

Ja? En heb jij er wel eens over nagedacht dat het topic dat JIJ opent, de reacties die JIJ geeft, beledigend kunnen zijn?
Je noemt mij onbeschoft omdat ik rook, waarom? Laten we het dan eens daar over hebben?
Nee. Ik noem jou zeker niet onbeschoft. Maar de reactie die jij postte met ondermeer geen alinea's en de toon die jij aansloeg ten opzichte van andere posters gaf gewoon aan dat naar mijn mening een reactie van mij niet verdiende.

Verder bedoel ik met onbeschofte rokers;

- Roken bij bushaltes terwijl er mensen op de bus staan te wachten.
- Niet roken in aangegeven rokerzones op stations.
- Roken in restaurants waar het niet mag.
- ... Noem maar op.

Verder ben ik weldegelijk bewust dat het wellicht mensen kan helpen. Maar er zijn alternarieven aanwezig waarbij de consequenties anders liggen dan bij het roken.

Nu heb ik een vraag aan jou: Waarom koos jij voor B en niet voor A?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_87850593
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:16 schreef Michhas het volgende:

[..]

Nee? Hoe weet jij dat? Heb jij het 'merendeel' van de rokers zelf gesproken?
Ik heb wel wat gesproken i.v.m een PO op school ja.
pi_87850769
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:17 schreef Chocolate-chick het volgende:
waarom probeer je mensen uberhaupt jouw mening aan te praten, als ze willen roken laat ze lekker, is toch hun keuze en probleem?
Ik forceer ze niet. Ik laat gewoon weten wat de realiteit is en ik heb daar mijn mening over. Af en toe heb ik het gevoel dat de grens vervaagt tussen roken en het dragen van meegaande consequenties bij bepaalde mensen.

[ Bericht 1% gewijzigd door CantFazeMe op 22-10-2010 22:29:48 (Edit) ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_87850808
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:23 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Nee. Ik noem jou zeker niet onbeschoft. Maar de reactie die jij postte met ondermeer geen alinea's en de toon die jij aansloeg ten opzichte van andere posters gaf gewoon aan dat naar mijn mening een reactie van mij niet verdiende.

Verder bedoel ik met onbeschofte rokers;

- Roken bij bushaltes terwijl er mensen op de bus staan te wachten.
- Niet roken in aangegeven rokerzones op stations.
- Roken in restaurants waar het niet mag.
- ... Noem maar op.

Verder ben ik weldegelijk bewust dat het wellicht mensen kan helpen. Maar er zijn alternarieven aanwezig waarbij de consequenties anders liggen dan bij het roken.

Nu heb ik een vraag aan jou: Waarom koos jij voor B en niet voor A?
Oké, nogmaals ik heb echt niks tegen jou of anti-rokers, ik vind het gewoon jammer dat het altijd op deze manier moet.
Tevens noem je mij onbeschoft (OP), iemand zonder discipline (in een post van jou in dit topic), en dat geeft me het gevoel dat je neerkijkt op álle rokers (daar hoor ik dus ook bij). Ik moet je even op het hart drukken dat ik ECHT niks tegen je hebt, maar ik kan me hier druk om maken :P
En ik ben inderdaad een beetje respectloos in de vorige post, maar ik zie verder ook weinig respect voor rokers in dit topic.
Ik rook nóóit buiten, op werk in het rookhok, thuis binnen en als er bezoek is dat niet rookt, rook ik in de tuin/uit het raam na goed overleg met de desbetreffende persoon. Ook moet ik zeggen dat ik geen tokkie ben (dat beeld krijgen mensen nog wel eens), ik ben gewoon een 21-jarige, nette student.

Wat bedoel je met A of B? Die volg ik niet helemaal :')
Tevens: Al mijn posts op vorige pagina, supernetjes! WEL met alinea's. Taalgebruik is een beetje wild, dat geef ik toe, excuses daarvoor :@
pi_87850869
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:25 schreef honkeytonk het volgende:

[..]

Ik heb wel wat gesproken i.v.m een PO op school ja.
Zo.. een paar? Een paar héle rokers? Voor een PO? Goed man, jij hebt alle rokers in Nederland echt goed in kaart gebracht man ^O^
:{
pi_87850911
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:31 schreef Michhas het volgende:

[..]

Zo.. een paar? Een paar héle rokers? Voor een PO? Goed man, jij hebt alle rokers in Nederland echt goed in kaart gebracht man ^O^
:{
40. En ze zeiden allemaal iets in de richting van: "Begin er nooit mee, grote fout van mij, blablabla, verslaving"
pi_87850947
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:32 schreef honkeytonk het volgende:

[..]

40. En ze zeiden allemaal iets in de richting van: "Begin er nooit mee, grote fout van mij, blablabla, verslaving"
En dat waren 40 middelbare scholieren neem ik aan?
pi_87850959
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:29 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Ik forceer ze niet. Ik laat gewoon weten wat de realiteit is en ik heb daar mijn mening over. Af en toe heb ik het gevoel dat de grens vervaagt tussen roken en het dragen van meegaande consequenties bij bepaalde mensen.
en als ze niet stoppen omdat jij dat wil zijn ze onbeschoft? jouw longen worden er toch niet zwart van?
Ik snap je probleem met rokers niet helemaal,
als ze gaan roken op plekken waar het niet mag oke maar verder heb je er toch geen last van?
pi_87850999
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:33 schreef Michhas het volgende:

[..]

En dat waren 40 middelbare scholieren neem ik aan?
4 groepen:
10 Middelbaar
10 Studenten
10 30-50
10 50/ouder.
pi_87851032
quote:
10.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 22:19 schreef badtripbob het volgende:

1) Ze willen niet stoppen, ze kiezen er voor om te roken en zijn bewust van de gevaren.
2) Ze willen wel stoppen maar zijn te zwak om hun verslaving de baas te zijn.

1 is terecht, moet iedereen voor zichzelf bepalen en voor die reden mag roken van mij overal weer legaal worden zolang er rekening wordt gehouden met de medemens.
2 hoor ik heel vaak maar ik kan niet begrijpen dat ze niet kan stoppen als je dat zelf wil. Iets zegt me dat je dan helemaal niet wil stoppen maar gewoon aandacht wil, of een huilie bent zonder discipline. Maar dat ligt misschien aan mij omdat ik nog nooit verslaafd ben geweest aan iets.
pi_87851089
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:34 schreef honkeytonk het volgende:

[..]

4 groepen:
10 Middelbaar
10 Studenten
10 30-50
10 50/ouder.
Nou, ik kan jou bij deze vertellen, ik rook nu 7 jaar, heb er echt nog nooit spijt van gehad :Y
pi_87851144
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:37 schreef Michhas het volgende:

[..]

Nou, ik kan jou bij deze vertellen, ik rook nu 7 jaar, heb er echt nog nooit spijt van gehad :Y
Nee? Ik heb trouwens een hekel aan rokers... Heeft ook te maken met mijn verleden.
Ik heb een soort longziekte, dus kan ik er absoluut niet tegen dat rokers hun longen moedwillig verneuken, en de meeste hulp zullen krijgen om er vanaf te komen. De verzekering jullie dekt, terwijl jullie je moedwillig ziek laten worden, en mij niet, en ik doe dit mezelf niet aan. Daarom ben ik verbitterd tegen rokers.
pi_87851150
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:37 schreef Michhas het volgende:

[..]

ik heb er ook geen spijt van gehad, ben van mezelf nogal druk en door het roken kan ik me tenminste inhouden :')
pi_87851195
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:38 schreef honkeytonk het volgende:

[..]

Nee? Ik heb trouwens een hekel aan rokers... Heeft ook te maken met mijn verleden.
Ik heb een soort longziekte, dus kan ik er absoluut niet tegen dat rokers hun longen moedwillig verneuken, en de meeste hulp zullen krijgen om er vanaf te komen. De verzekering jullie dekt, terwijl jullie je moedwillig ziek laten worden, en mij niet, en ik doe dit mezelf niet aan. Daarom ben ik verbitterd tegen rokers.
Je bent op de hoogte dat vetzakken meer kosten dan rokers?
Tevens kan ik een leuk sommetje voor jou maken, waaruit blijkt dat rokers alleen maar méér opleveren dan ze kosten ;)
pi_87851218
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:40 schreef Michhas het volgende:

[..]

Tevens kan ik een leuk sommetje voor jou maken, waaruit blijkt dat rokers alleen maar méér opleveren dan ze kosten ;)
helemaal nu de sigaretten weer duurder worden :')
pi_87851239
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:40 schreef Michhas het volgende:

[..]

Die sommen kan iedereen maken, de cijfers verdraaien, en zomaar wat zeggen. En het gaat niet om wat ze kosten, ik vind het gewoon kut, dat mensen hun longen verneuken. Netzoals dat een uitgehongerd kind het apart vind dat mensen hier anorexia hebben.
pi_87851310
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:41 schreef honkeytonk het volgende:

[..]

Die sommen kan iedereen maken, de cijfers verdraaien, en zomaar wat zeggen. En het gaat niet om wat ze kosten, ik vind het gewoon kut, dat mensen hun longen verneuken. Netzoals dat een uitgehongerd kind het apart vind dat mensen hier anorexia hebben.
kan ik ook wel zeggen dat mensen die alcohol drinken kut zijn door het expres verneuken van hun nieren terwijl er mensen zijn met een nierziekte :')
pi_87851328
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:43 schreef Chocolate-chick het volgende:

[..]

kan ik ook wel zeggen dat mensen die alcohol drinken kut zijn door het expres verneuken van hun nieren terwijl er mensen zijn met een nierziekte :')
Maar die drinken het niet constant. En dat zijn er veel minder ;)
pi_87851382
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:41 schreef honkeytonk het volgende:

[..]

Dit is dus zonde. Niet rokers zeggen maar 1 ding: Oooh, je verpest je longen, echt erg man. Ik snap dat het erg voor jou is man, begrijp me niet verkeerd, ik snap dat echt, mijn stiefbroertje heeft ook heul erge astma.
Maar zo kunnen we overal wel over beginnen.
Persoon 1: 'Ik heb slechte knieën, daardoor kan ik niet goed sporten.
Persoon 2: 'Oh, ik zit op hockey'
Persoon 1: 'Oh, klootzak, hockey is slecht voor je knieën, echt onbeschoft van jou. Ik vind jou maar een klootzak want jij verpest je knieën'.
Dat slaat toch nergens op?
pi_87851405
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:43 schreef honkeytonk het volgende:

[..]

Maar die drinken het niet constant. En dat zijn er veel minder ;)
hoe weet je dat nou? ze kunnen het wel verstoppen in een onherkenbaar flesje.
tevens als je je in een coma zuipt kan je ook dood gaan :{
pi_87851472
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:30 schreef Michhas het volgende:

[..]

Oké, nogmaals ik heb echt niks tegen jou of anti-rokers, ik vind het gewoon jammer dat het altijd op deze manier moet.
Tevens noem je mij onbeschoft (OP), [quote]

Misschien had ik het iets anders moeten formuleren. Ik doelde op de "onbeschofte rokers" de opsomming van mijn voorgaande post. En daar bedoel ik jou dus niet mee, tenminste als je dat niet doet. Ik vind dat rokers met de medemens rekening moet houden.

[quote]iemand zonder discipline (in een post van jou in dit topic), en dat geeft me het gevoel dat je neerkijkt op álle rokers (daar hoor ik dus ook bij). Ik moet je even op het hart drukken dat ik ECHT niks tegen je hebt, maar ik kan me hier druk om maken :P
Ik kan me voorstellen dat je hier kwaad of geïrriteerd om kan worden. Maar met discipline doel ik op mensen die proberen te stoppen maar een week later toch weer aan de sigaretten zitten. Als je echt een doel voor je ogen hebt en je gaat ervoor dan bereik je dat ook. Lukt het linksom niet, dan ga je rechtsom.

Het komt erop neer dat je rustig moet afslanken. Meteen stoppen is nooit goed. Ga maar eens na hoeveel mensen dat geprobeerd hebben.

quote:
En ik ben inderdaad een beetje respectloos in de vorige post, maar ik zie verder ook weinig respect voor rokers in dit topic.
Waar zie je geen respect? Ik probeer het netjes en waardig te houden. Ik sta open voor dicussies en opmerkingen. Je moet wel onderscheiden tussen verschillende rokers. Ik zeg bijvoorbeeld niet dat alle rokers het land uit moeten. Of dat ze maar de sigaretten moeten verbieden.

quote:
Ik rook nóóit buiten, op werk in het rookhok, thuis binnen en als er bezoek is dat niet rookt, rook ik in de tuin/uit het raam na goed overleg met de desbetreffende persoon. Ook moet ik zeggen dat ik geen tokkie ben (dat beeld krijgen mensen nog wel eens), ik ben gewoon een 21-jarige, nette student.
Dat is nou een "nette" roker. En dat is precies wat ik graag zie. Helaas is dat in de realiteit (vooral jongere studenten) anders.

quote:
Wat bedoel je met A of B? Die volg ik niet helemaal :')
Waarom heb jij precies voor roken (optie B) gekozen met daarbij behorende meegaande consequenties terwijl er een beter alternatief kan zijn (optie A) wat minder schade veroorzaakt op lange termijn maar wel (wellicht lichte?) bijeffecten heeft.

quote:
Tevens: Al mijn posts op vorige pagina, supernetjes! WEL met alinea's. Taalgebruik is een beetje wild, dat geef ik toe, excuses daarvoor :@
Excuses aanvaard, ik ben het wel gewend. Ik ga zelf ook wel eens over de schreef :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:50:03 #100
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_87851567
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 22:33 schreef Chocolate-chick het volgende:

[..]

en als ze niet stoppen omdat jij dat wil zijn ze onbeschoft? jouw longen worden er toch niet zwart van?
Ik snap je probleem met rokers niet helemaal,
als ze gaan roken op plekken waar het niet mag oke maar verder heb je er toch geen last van?
Zie mijn voorgaande reactie.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')