Authentieke details zitten er bijna niet meer in, op wat namaak jaren 30 spul van de gamma na dan. Wat ik er dus net zo snel weer heb uitgesloopt. Boven zat nog wel wat bakkelieten deurbeslag wat dus wel weer terug komt.quote:Op zondag 9 januari 2011 11:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Dat is wat je zegt een voortvarend begin; voor een jaren 30 huis zit er zo op het oog weinig echt authentieke details in; op de vloer op de bovenverdieping en een paar paneeldeuren na
Mijn binnendeuren zijn voor zover ik kan beoordelen de enige orginele details van het huis. Mooi huis hebben jullie! Ook een aardig projectje zo te zien.quote:Op zondag 9 januari 2011 14:56 schreef koffielepel het volgende:
Een feest van herkenning![]()
Ons jaren 30 huis was vergelijkbaar, hoewel een aardig stuk gedateerder nog. 't Blijven mooie panden met zoveel uitstraling, daar kan geen nieuwbouw tegenop vind ik.
Wij moeten nog binnendeuren gaan uitzoeken. Zijn de jouwe authentiek of ook van latere datum?
Voor inspiratie en om de goeie moed te houden kun je ook even in ons jaren 30 huis binnen kijken
Afvoer buiten had gekunt er moest echter toch al een koof worden gebouwd om verwarming + electriciteit naar boven te krijgen dus daar kon de afvoer zonder al te veel moeite bij in.quote:Op maandag 10 januari 2011 14:40 schreef klusfoobje het volgende:
Was het niet een optie om die afvoerpijp buiten de deur te houden maar op de eoa manier te isoleren ? Nu moet je dat ding binnen kwijt zien te raken.
Schouw is verdwenen, betekend dat dat je in zijn geheel geen openhaard meer wilt of dat je een allesbrander oid gaat plaatsen ?
Wel minder authentiek dan wat jullie doenquote:
83 cm van blad tot blad, wat smal maar zonder die rij laden zou ik veel te weinig werkblad en bergruimte hebben.quote:Op maandag 23 mei 2011 09:53 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Ziet er goed uit!
Vraagje over de keuken... Hoe groot is de afstand tussen de 2 kanten kastjes? Ik probeer een beetje een inschatting te maken van hoe het in onze keuken straks gaat worden
OK, aan beide kanten diepe kastjes dus? Wij hebben ongeveer dezelfde situatie maar we wilden aan 1 kant ondiepe kastjes doen (35cm gok ik), dan houden we in het midden 100cm over. Valt me trouwens erg mee hoeveel 83cm toch isquote:Op maandag 23 mei 2011 19:05 schreef matriks het volgende:
[..]
83 cm van blad tot blad, wat smal maar zonder die rij laden zou ik veel te weinig werkblad en bergruimte hebben.
Beide kanten diepe kasten, al heb ik wel rechts de lade blokken, zo ver mogelijk ingekort zodat daar de diepte niet 60 maar 53 cm is geworden. (achter de laden zal nog een paar cm loze ruimte waardoor dat kon) zorgt er voor dat er wel een diep genoeg werkblad op kan waar goed op gewerkt kan worden en de 83 cm is mij ook heel erg mee gevallen, ruimte genoeg in ieder geval. (het houd natuurlijk ook niet over)quote:Op maandag 23 mei 2011 22:08 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
OK, aan beide kanten diepe kastjes dus? Wij hebben ongeveer dezelfde situatie maar we wilden aan 1 kant ondiepe kastjes doen (35cm gok ik), dan houden we in het midden 100cm over. Valt me trouwens erg mee hoeveel 83cm toch is
[zeikmodus] Waarom lijnt het kalf van het nieuwe raam niet met die van de bestaande tuindeuren? [/zeikmodus]quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:32 schreef matriks het volgende:
Vandaag het kozijn in de keuken vervangen. Het oude was al niet meer origineel, paste niet bij het huis was in slechte staat en er zat nog enkel glas in. Het nieuwe kozijn, glas en glaslatten moeten er nog in:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |