abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87301126
Dag medefokkers,

Na enthousiast meelezen bij allerlei handige users werd het wel eens tijd om mezelf te registreren en wat verhalen en foto's met jullie te delen.

We, koffielepel en vrouw, hebben sinds een paar weken een huis gekocht in het mooie west-friesland. Het huis dateert uit 1939 en heeft de laatste grote verbouwing gehad in de jaren '70. Helaas zijn er toen veel authentieke details verloren gegaan, waaronder kamer-en-suite en diverse inbouwkasten. De laatste jaren was het voor de oude bewoner (man op leeftijd) niet meer te doen om onderhoud te plegen en het huis heeft dus zeer veel achterstallig onderhoud.

Ik probeer alles zoveel mogelijk zelf te doen met af en toe wat hulp. En omdat jullie natuurlijk niet allleen willen lezen op fok, ook maar even wat foto'tjes. Via photobucket, dus nog even uitzoeken hoe dat werkt :)

met een koekje
pi_87301188
Leuk huisje O+!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:18:52 #3
320388 MoreMusic
Niet daarom. Gewoon.... Ergens
pi_87301610
WOW, van de buitenkant gezien --> :Y :Y wil ik ook wel wonen ;)
Niet daarom. Gewoon.... Ergens om
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:20:18 #4
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87301692
Top! ^O^
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_87301705
Van een afstandje wel ja :)

Nee hoor, we zijn er ook heel blij mee, we zijn nu voornamelijk binnen bezig. De tuin is al aardig opgeruimd, we hebben heel veel gesnoeid en geknipt.

de Keuken:

Vanuit de woonkamer:

Nog wat details:
De Doorkijk naar het kantoortje aan de voorkant:

En het kantoortje:
met een koekje
  donderdag 7 oktober 2010 @ 21:23:08 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_87301858
Mooi authentiek hoor :Y
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_87302206
En oh ja, niet te vergeten;

ik plaats overal Berker 1930 schakelmateriaal O+

met een koekje
pi_87302245
Mooi huis!!! Leuk, dat glas in lood zeg!!! O+
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:17:57 #9
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_87304861
Dat zal je heel wat zweetdruppeltjes gaan kosten.
Maar als dat eenmaal klaar is!!....
Wauw! O+
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:34:45 #10
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_87308409
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:30 schreef koffielepel het volgende:

[ afbeelding ]
Oeh! 2 tips...
Ga qua schakelaars voor porselein. Wij hebben dat hier ook en dat ziet er echt stukken mooier uit dan plastic :) . (Schakelaars hebben we hier van porselein, stopcontacten van plastic).
En 2. Ga goed zoeken op internet. Verschil tussen bouwmarkt en webwinkel NL was hier al gauw 25%.
Een vriend van ons vertelde laatst dat het tussen bouwmarkt en webwinkel Duitsland 30 tot 40% scheelt :) .
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:35:13 #11
36431 bleiblei
pi_87308426
Maarehm, tof huis! Ben erg benieuwd naar de resultaten :Y .
Is ook wel beetje herkenbaar zo :P . (het jaren 30 aspect, zo een tof vrijstaand huis betaal je hier 5 a 6 ton voor :{ , en dat red ik niet met mijn inkomen :') ) .
  donderdag 7 oktober 2010 @ 23:57:15 #12
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87309146
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 21:30 schreef koffielepel het volgende:

[ afbeelding ]
Das echt bloedjemooi spul. Heb ik ook nog naar zitten kijken. Rottige en dus een nono voor mij was het ontbreken van cat5 mogelijkheid met dit spul. Het gaat je overigens, als je het gehele huis hiermee doet, een stevige puist eurie kosten. Ik heb destijds gekozen van Jung L990 serie, heeft ook een enorme berg gekost. Samen met dat spul en het hang en sluitwerk was dat wel de groooooootste post :')

enneuh, ff een oerhollandse vraag, wat ben je voor iets dergelijks als dit ( iig nu van de buitenkant, schitterende pandje nu ongeveer kwijt vandaag de dag op die locatie? :7 , bij benadering is voldoende ;)
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_87309576
We hebben het schakelmateriaal inderdaad via internet, scheelde een paar honderd euro zelfs. We hebben wel alles in kunststof genomen.

Voor dit pand hebben we net onder de drie betaald, perceel is 700m2 met garage. Wel veel achterstallig onderhoud dus, enkel glas en nagenoeg geen isolatie.
met een koekje
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:12:42 #14
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_87309714
Naja zeg, net onder de 3 voor een vrijstaand villa in jaren 30 stijl..., das geen geld man, naja, ik meet naar 030 standaards O-)

Ik ben wel benieuwd hoeveel je er nog in moet/wilt steken en waar je dan op uit hoopt te komen. Dat geeft een beetje een idee van wat regulier is in die streek voor zoiets.

Overigens, zit je hier pal tegen een loods aan ? Enig idee wat daar in is gehuisvest ?

maar in ieder geval en dus, echt leuk huis man! Die bloembaksteunen onder de voorramen zijn leuke details!
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:24:21 #15
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_87310053
Oh! Wat een leuk huis! Veel plezier met opknappen; ik ga het zeker volgen.
Ik blijf me overigens verbazen over het verschil van prijzen in ons kleine land. Zo'n huis, zelfs in de huidige staat kost hier ('t Gooi) zeker 5 ton meer, krankzinnig!
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_87310195
Even een muurtje uitslijpen zonder mondkapje, stofbril en (waarschijnlijk) gehoorbescherming. Je bent een held :)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 02:41:59 #17
277933 martinus-
onvolprezen protagonist
pi_87311731
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Even een muurtje uitslijpen zonder mondkapje, stofbril en (waarschijnlijk) gehoorbescherming. Je bent een held :)
scherp :D

maar pand met veel potentie..plattegrondjes bij de hand toevallig?
pi_87316834
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oeh! 2 tips...
Ga qua schakelaars voor porselein. Wij hebben dat hier ook en dat ziet er echt stukken mooier uit dan plastic :) . (Schakelaars hebben we hier van porselein, stopcontacten van plastic).
En 2. Ga goed zoeken op internet. Verschil tussen bouwmarkt en webwinkel NL was hier al gauw 25%.
Een vriend van ons vertelde laatst dat het tussen bouwmarkt en webwinkel Duitsland 30 tot 40% scheelt :) .
Is dat porcelein niet 4x zo prijzig als kunststof?

Ik had ze ook nog gezien in (mahonie)hout en zwart of wit marmer, das helemaal onbetaalbaar.

Trouwens, zelfs de kunststof versie van de dimmer is in de bouwmarkt al reteduur!!!
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:42:30 #19
36431 bleiblei
pi_87317293
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:27 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Is dat porcelein niet 4x zo prijzig als kunststof?

Ik had ze ook nog gezien in (mahonie)hout en zwart of wit marmer, das helemaal onbetaalbaar.

Trouwens, zelfs de kunststof versie van de dimmer is in de bouwmarkt al reteduur!!!
Is een stuk duurder idd. Maar imho zeker de prijs waard :Y .
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 11:44:17 #20
36431 bleiblei
pi_87317349
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 23:57 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Das echt bloedjemooi spul. Heb ik ook nog naar zitten kijken. Rottige en dus een nono voor mij was het ontbreken van cat5 mogelijkheid met dit spul. Het gaat je overigens, als je het gehele huis hiermee doet, een stevige puist eurie kosten. Ik heb destijds gekozen van Jung L990 serie, heeft ook een enorme berg gekost. Samen met dat spul en het hang en sluitwerk was dat wel de groooooootste post :')

enneuh, ff een oerhollandse vraag, wat ben je voor iets dergelijks als dit ( iig nu van de buitenkant, schitterende pandje nu ongeveer kwijt vandaag de dag op die locatie? :7 , bij benadering is voldoende ;)
Volgens mij hebben ze ook een UTP variant hoor:
http://www.elektrocomfort(...)6767/Products/109302

:)
pi_87323959
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik zie alleen maar een hoop stof en een slijptol, of ie beschermingsmiddelen draagt zie ik niet eens :P

Maar ontopic: mooi huis, succes ermee!
pi_87325476
Ideaal, de Vomar op loopafstand ;-)
pi_87325499
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze ook een UTP variant hoor:
http://www.elektrocomfort(...)6767/Products/109302

:)
Misschien is het nieuw, toen ik er vier jaar geleden naar keek was het ontbreken van UTP één van de redenen om er niet voor te kiezen.
pi_87325681
gefeliciteerd *O*
leuk huisje, moet veel aan gedaan worden dus?
wat ben je allemaal van plan te gaan doen?
~ Bonito La Risa ~
pi_87326663
Over het wel of niet dragen van PBM kan ik helaas geen uitspraken doen O-)
In mijn verdediging; ik ben het niet zelf op de foto, en hoewel je hier een hele discussie over kan wijden, ik probeer zoveel mogelijk mezelf te beschermen. Uiteraard zet ik niet voor elk boorgat een stofbril op maar toen ik de vloer aan het doorzagen was droeg ik netjes oordoppen, een bril en een masker :Y

We moeten inderdaad nog wel veel doen. De benedenverdieping is bijna helemaal leeg. Ik ben bezig een isolerende voorzetwand te plaatsen, de CV leidingen en radiatoren worden vervangen, alle electra vervang ik inclusief schakelmateriaal. De Dimmers van deze serie zijn inderdaad absurd duur. Ze kosten per stuk 150,- en dan moet je al goed rondzoeken. Gelukkig kon ik er 3 via marktplaats regelen (nieuw), de laatste heb ik zelf gekocht.
Verder hebben we dus een muur weggebroken tussen de woonkamer en de keuken, wordt de keuken vervangen, komt er een nieuwe vloer in, nieuw HR++ glas, bredere en hogere tuindeuren enz. enz. Volgende week wordt hopelijk de isolatiechips in de kruipruimte gespoten dus dan kan de vloer ook weer helemaal dicht.

De constructie;
Buitenmuren in spouw, alles enkelglas. Gefundeerd op staal met houten balkenvloer. De kruipruimte is kurkdroog en de balken nog in zeer goede staat (lees: keihard).

Ik zal vanavond nog wel wat foto's uploaden en een plattegrondje tekenen.
met een koekje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')