quote:Ja dat is idd wel erg bijzonder. Ik zit nu op een kleine 13 weken en ik moet er idd nog even niet aan denken, zeker niet als je verhalen hoort over 63 uurOp vrijdag 22 oktober 2010 16:30 schreef Suzanna het volgende:
Even een gedachte delen....
Wat apart eigenlijk dat je in het begin van de zwangerschap nog niet moet denken aan de bevalling, en aan het einde er zelfs naar kan 'verlangen' - en hoopt dat er iets gebeurt! Ik hoop de hele tijd dat het flink pijn gaat doen, gek eigenlijk...
quote:Oh oh wat een gedoe zegOp vrijdag 22 oktober 2010 22:21 schreef kaatjejannie het volgende:
even weer een egopost. Sorry..
Ik lig in het ziekenhuis nu, had vanmiddag bij de vk in het ziekenhuis weer een behoorlijk hoge bloeddruk. Ik ben gestart met medicatie, en morgenochtend gaan ze kijken of ik in te leiden ben. Anders gaan ze beginnen met primen. Spannend... Gelukkig draadloos internet hier, en de man heeft de laptop meegenomen voor me.
quote:Oehhh wat spannend KJ!! Zettemop meis!!Op zaterdag 23 oktober 2010 10:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Vannacht zijn mijn vliezen zomaar spontaan gebroken. Toch kan mijn lijf wat zelf![]()
vanmorgen is er gekeken hoe het ervoor stond, ik had 2 cm en mocht naar de verloskamer. Lig nu aan het infuus met opwekkers. Het infuus staat nu op 2,4 en begint wat te doen. eerst in de rug, maar nu ik daar iets van warmte heb zitten ze in de buik. De rug weeën werden niet geregistreerd, de buik weeën wel. Dat is dan wel weer fijn.
quote:Bijzonder he, dat geboink van het hartje op de monitorOp zaterdag 23 oktober 2010 07:22 schreef laiveneertiekje het volgende:
KJ, sterkte, en hopen dat ze nu snel komt.
Ik heb gisteren de eerste echo gehad, en we hebben een knipperend hartje gezien. De termijn klopte met wat ik dacht, ik ben op 5 juni 2011 uitgerekend, ik ben nu dus 7 weken en 6 dagen zwanger.
Verder veel info meegekregen, en vanwege mijn bmi krijg ik straks nog eens 3 extra groei echo's, dus ik kan aan het eind nog een paar keer gluren..
Over 4 weken weer een afspraak, en tegen die tijd kan ik het tenminste ook tegen iedereen die iets minder dichtbij staat vertellen.
quote:Gogogo Kaatjejannie!!Op zaterdag 23 oktober 2010 10:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Vannacht zijn mijn vliezen zomaar spontaan gebroken. Toch kan mijn lijf wat zelf![]()
vanmorgen is er gekeken hoe het ervoor stond, ik had 2 cm en mocht naar de verloskamer. Lig nu aan het infuus met opwekkers. Het infuus staat nu op 2,4 en begint wat te doen. eerst in de rug, maar nu ik daar iets van warmte heb zitten ze in de buik. De rug weeën werden niet geregistreerd, de buik weeën wel. Dat is dan wel weer fijn.
quote:Hey Poppedein, gefeliciteerd met de 12 weken heOp zaterdag 23 oktober 2010 10:46 schreef Poppedein het volgende:
KJ heel veel succes in het ziekenhuis!! Hopelijk blijft je bloeddruk een beetje stabiel en is alles gauw rijp genoeg om in te kunnen leiden (of nog liever gewoon spontaan op gang te komen!)
ook voor de andere LLM's met hun bolle babybuukskes! effies nog!
Laiveneertiekje, wat heeeeerlijk dat je een knipperhartje hebt gezien!
quote:Hahaha, dank Tank_Girl!Op zaterdag 23 oktober 2010 11:29 schreef The_Tankgirl het volgende:
[..]
Hey Poppedein, gefeliciteerd met de 12 weken he![]()
quote:Nou na maandag die echo zal ik mij in ieder geval een stuk geruster voelenOp zaterdag 23 oktober 2010 11:40 schreef Poppedein het volgende:
[..]
Hahaha, dank Tank_Girl!Het is een compleet andere wereld, je realiseert je nog niet wat je te wachten staat
![]()
quote:Sorry als het wat bemoeierig overkwamOp zaterdag 23 oktober 2010 21:01 schreef twentemeisje het volgende:
Thanks Suzanna, van mij had dat bezoekje ook niet gehoeven hoor. Ze had me telefonisch gerust mogen stellen, ik ging zelf ook van bandenpijn uit. Maar toen ze zelf aandrong dat we gewoon even langs moesten komen voor een echo ter geruststelling, hebben we dat toch maar gewoon gedaan.
quote:Wat naar die bloeddruk...sterkte voor jullie!Op zaterdag 23 oktober 2010 21:06 schreef Nostalgist het volgende:
Namens Leandra ook een welgemeende succes-wens voor KJ.![]()
Leandra ligt nog in het zkh.. Het blijft spannend met de bloeddruk.. Na een zware nacht met medicijnen die (to put it mildly) niet echt werkten, vandaag (na een stevig gesprek met de dienstdoende arts) geen medicijnen.
Bloeddruk bleef aanvankelijk laag, maar net weer 140 / 95.. Maar goed morgen loopt de favo gynaecoloog van Leandra weer zaal, en zullen we kijken wat er verder gaat gebeuren...
quote:Zo had ik het helemaal niet opgevat hoor!Op zaterdag 23 oktober 2010 21:08 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Sorry als het wat bemoeierig overkwam... ik zat te denken aan mijn eigen zwangerschappen en aan de keren dat ik langs ben geweest bij de vk of in het ziekenhuis en dat het eigenlijk niet nodig was en ik mezelf helemaal bezorgd had gemaakt... het had zoveel gescheeld als ik inderdaad even aan de telefoon gerustgesteld was. Lijkt me zo naar als je helemaal naar het zh moet, ik vond dat altijd heel erg enerverend.
Wel fijn dat je zelf ook al aan bandenpijn dacht, dat scheelde denk ik wel een hoop (dat je toch verwachtte dat het wel goed zat).
Oh ja, en ik zat ook nog te denken, wel erg leuk om weer een echo te hebben![]()
eigenlijk!
quote:Ik kan me heel goed voorstellen dat dat een opluchting voor je is!Op zaterdag 23 oktober 2010 22:51 schreef mefke79 het volgende:
Ik kan goed toneelspelen geloof ik. Hele dag geshopt met 5 meiden waaronder mijn zus, ik heb niet het idee dat iemand iets doorheeft. En aan het einde van de dag gehoord dat een ander bevriend stel eindelijk zwanger is. Fijn voor hen en voor ons, ik zag er namelijk enorm tegenop om het tegen hen te vertellen.
quote:idd 10 wk danOp zondag 24 oktober 2010 16:03 schreef mefke79 het volgende:
oja, zfs, jij hebt dan pas echo. Kan je niet eerder terecht? Je bent verder dan ik toch? Dus dan zit je rond die tijd op 10 weken ofzo. Vervelend hoor.
quote:Ik kan me dat zo goed voorstellen.... Het is toch elke keer een extra 'afspraak' en desondanks dat het toch weer leuk is om beeb weer te zien, het gaat daar toch niet helemaal om. Niet alsof je 's avonds op de bank tegen lief zegt: kom schat, laten we baby gaan kijken ofzo, dat zou een ander verhaal zijn....Op zondag 24 oktober 2010 18:33 schreef Jeetjejom het volgende:
Pvoessss laatste meldplichtloze dag!
Ik kom om in de echo's nu, en het wordt alleen maar erger. Op zich vind ik het niet erg, maar het speciale is er wel vanaf zeg maar....
quote:ik krijg volgens mij vanaf 28 weken elke 4 weken nog weer een groei echo, dus dan kan ik mijn lol weer op.Op zondag 24 oktober 2010 18:09 schreef Jeetjejom het volgende:
laiveneertiekje, het is nu idd heel lang tot de 20 weken echo, dat vond ik de vorige keer ook, maar voor je eigen gevoel enzo, je kunt altijd ergens een pretecho laten doen, en waarom dan niet meteen een heel pakket nemen, nu een en rond 28 weken nog een?
quote:Op zondag 24 oktober 2010 18:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Leandra fijn dat je weer thuis bent.
Wij hadden gisteren de 3d echo maar meneertje lag helemaal in mijn nogal dikke placenta verscholen en na wat hobbelen gingen zijn armpjes gekruist voor zijn gezicht met de navelstreng ook nog in zijn hand. En hij lag in u-vorm dus regelmatig ook nog een been er voor.
Het beeld was dus fantastisch
quote:Hier vroeg hij het eerst - want hij wil de verrassing er niet vanaf halen. Maar in ons geval wisten we het al (dit keer wel, vorige keer wilde ik het niet weten).Op zondag 24 oktober 2010 19:10 schreef DJMO het volgende:
ik wou dat mijn gyn zijn mond had gehouden over het mogelijke geslacht de laatste keer (2 of 3 weken terug ofzo?) want het was nog niet helemaal zeker en ik betrap mezelf erop dat ik me dus wel aan het focussen ben op dat geslacht zeg maarHeb ik nog één geluk, groen kan zowel voor een knul als een meid wel
quote:ahw wat jammer eigenlijkOp zondag 24 oktober 2010 18:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Leandra fijn dat je weer thuis bent.
Wij hadden gisteren de 3d echo maar meneertje lag helemaal in mijn nogal dikke placenta verscholen en na wat hobbelen gingen zijn armpjes gekruist voor zijn gezicht met de navelstreng ook nog in zijn hand. En hij lag in u-vorm dus regelmatig ook nog een been er voor.
Het beeld was dus fantastisch
quote:OMG. Bizar!Op zondag 24 oktober 2010 23:07 schreef huuphuup het volgende:
Kwam via een andere website deze link tegen. Jeetje best heftig als je erover nadenkt.
http://www.volkskrant.nl/(...)e-zwanger-dan-.dhtml
quote:Succes!!!! En geniet ervan! Het is ook echt leukOp maandag 25 oktober 2010 09:30 schreef The_Tankgirl het volgende:
Meiden, wish me luck! 10 voor half 12 de 12 weken echo!!
quote:Hoop dat het strippen z'n werk doet. En fijn dat er al een inleidingsdatum gepland is!Op maandag 25 oktober 2010 12:03 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Ik ben weer terug uit het ziekenhuis, gestript en wel! Hopelijk dient beeb zich vandaag aan anders moet ik me donderdagochtend melden en wordt ik ingeleid
quote:Ik heb van voor tot achter uit gelezen.. en het heeft me tot nu toe ontzettend geholpen moet ik zeggen..Op maandag 25 oktober 2010 12:26 schreef Jeetjejom het volgende:
Avotar,ik zou zeggen, lees Kluun's help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt!
En een inwendige echo stelt niet heel veel voor, maar het is natuurlijk niet heel leuk om daar met je benen wijd voor een wildvreemde te gaan liggen, ik denk dat dat haar grootste probleem is.
Ik kan me goed voorstellen dat het voor jou goed is om te lezen dat er zwangeren zijn die hetzelfde hebben als je vrouw of misschien nog wel een graadje erger. En het enige dat je kunt doen voor je vrouw is haar proberen een beetje te ontlasten, vooral als ze zoveel last heeft van misselijkheid...
quote:Nee.. ik kan me levendig voorstellen dat zo'n interne echo een heel gedoe is.. ik probeer het voor haar te bagetaliseren.. zodat ze er wat minder zwaar aan tilt..Op maandag 25 oktober 2010 12:29 schreef Hobbesje het volgende:
avotar: zeg vooral niet tegen een zwangere vrouw dat een inwendige echo niets voorstelt. Dan heb je heibel in de tent. Het stelt ook niet veel voor, maar je moet daar toch maar gaan liggen...
(Ik zou juist verwachten dat jullie nu een inwendige echo zouden hebben gehad en met de 12 weken een uitwendige)
Hier was het wel: bij de vk alleen het hartje luisteren (ga er niet vanuit dat je bij de 9 weken al wat kan horen: dat is echt een luxe zo vroeg in de zwangerschap) en bij de echo's alleen kijken. Tot de 36 weken (ben overgedragen aan de gyn), daar laat hij wel het hartje horen via de echo.
Fijn dat de echo er goed uitzag: nu lekker gaan genieten!!
quote:Ik vind de foto's echt geweldigOp zondag 24 oktober 2010 22:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Als ik niet twee keer een pretecho had gedaan, had ik alleen met 9 weken en 20 weken een echo gehad.
Oh nee, echt een twee tellen blik toen ik in het ziekenhuis lag maar dat was de moeite niet.
Hier de beste shots van onze meneer. Je ziet duidelijk dat de placenta nog wat weg gepoetst is van zijn gezicht omdat die er voor lag. Verder poetsen ging niet want dan verdween zijn gezicht. Navelstreng is ook duidelijk aanwezig en op de laatste foto het beeld wat we het meeste gezien hebben. Wirwar van armen en benen.
Mr. DML is bang voor een 'negerneus' op basis van deze beelden![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Ik herken het Tally! Wij hebben ook al een stuk of 8 echo's gehad en nu moeten we wachten tot 25 november (wat klinkt dat verwendOp zondag 24 oktober 2010 19:12 schreef Tally het volgende:
Ik kon niet wachten tot de 20 weken echo (1 december) dus ik heb een geslachtsbepalingsafspraak gemaakt.
6 november. Gewoon omdat we zo graag willen weten wat het word. En dat ik niet nog eens 3/4 weken wil wachten tot een echo.
En ook omdat ik gewoon een beetje... onrustig ben. Vanaf 5 weken tot aan 12 weken heb ik elke week een echo gehad en hebben we kunnen volgen hoe het groeit. En nu vanaf 12 weken (ben ik nu 15 weken zwanger - gaat hard he!) al niets meer gezien. En het hartje horen is leukmaar op de 1 of andere manier ben ik er dan niet gerust op.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 14:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
TM, jij gaat echt veel harder dan mijn hoofd bij kan houden!
Maar wat leuk die geslachtsbepaling echo. Ik was vervangend teleurgesteld dat het je laatste keer niet te zien was.
Heb je zelf een gevoel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |