quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
stuur voor mij dan ook maar een klacht, een ton zou idd het gat dat deze vakantie in mijn vermogen heeft geslagen al aardig wegwerken. Men, wat vliegt het geld uit je zak op zo'n stedentrip zeg!
Gelukkig is er ook goed nieuws: in Berlijn ben ik voor A. op de knie gegaan en heb haar ten huwelijk gevraagd. Ik had haar natuurlijk eerst flink dronken gevoerd dus ze zei gelijk ja. En de ring paste ook nog!
[ afbeelding ]
quote:Leuk, leukOp woensdag 20 oktober 2010 09:36 schreef SingleCoil het volgende:
stuur voor mij dan ook maar een klacht, een ton zou idd het gat dat deze vakantie in mijn vermogen heeft geslagen al aardig wegwerken. Men, wat vliegt het geld uit je zak op zo'n stedentrip zeg!
Gelukkig is er ook goed nieuws: in Berlijn ben ik voor A. op de knie gegaan en heb haar ten huwelijk gevraagd. Ik had haar natuurlijk eerst flink dronken gevoerd dus ze zei gelijk ja. En de ring paste ook nog!
[ afbeelding ]
quote:ik zou zeggen schiet dan eens op!Op woensdag 20 oktober 2010 17:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat heb ik al lang en breed via SMS gedaan![]()
Alleen noemde ik haar toen geen Ise. Alleen schijnt een SMS niet vrouwrechtsgeldig te zijn, die zien je graag ergens op je knieeen zitten
quote:Ik zie mijn vrouw ook graag op haar knieen zitten. Dat is dus niet zo raar.Op woensdag 20 oktober 2010 17:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dat heb ik al lang en breed via SMS gedaan![]()
Alleen noemde ik haar toen geen Ise. Alleen schijnt een SMS niet vrouwrechtsgeldig te zijn, die zien je graag ergens op je knieeen zitten
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 17:21 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik zie mijn vrouw ook graag op haar knieen zitten. Dat is dus niet zo raar.
quote:JaOp woensdag 20 oktober 2010 16:46 schreef TJDoornbos het volgende:
waarom is de TT niet: ise wil je met me trouwen? LHO?
quote:en ik doe mee, bij mij ook weer 2 kilo's er bij.Op woensdag 20 oktober 2010 19:23 schreef SingleCoil het volgende:
...en in de vakantie weer 5 kilo aangekomen. Die moeten er snel weer af, eind van het jaar moet ik 110 wegen, ik zit nu op 118...dus ab jetzt aan de lijn.
quote:Er zijn trouwens een stuk of wat lampjes stuk. Kun je dat even melden, ik erger mij eraan!Op woensdag 20 oktober 2010 19:11 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
porno kijken die in groene lampjes op het kpn gebouw getoond wordt
quote:Ik zal Fons eens bellenOp donderdag 21 oktober 2010 08:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zijn trouwens een stuk of wat lampjes stuk. Kun je dat even melden, ik erger mij eraan!
quote:zie het net op tv. Gelijk naar de sc gesurfdOp donderdag 21 oktober 2010 13:32 schreef TJDoornbos het volgende:
http://www.dropbox.com/ga(...)t2010?h=7050ce&p=1#/ met dank aan King Breuls
Aanbouw Bijenkorf Rotterdam ingestort, aantal slachtoffers onbekend
quote:Dank jeOp donderdag 21 oktober 2010 14:35 schreef Causa het volgende:
Hey tof Alicey en SingleCoil!Miste het ff in m'n haast, maar gefeliciteerd natuurlijk!
![]()
quote:Dat is kut, goed dat jullie nog heel zijn.Op donderdag 21 oktober 2010 23:05 schreef Isegrim het volgende:
Heb je net 300 km gereden met je mooie nieuwe scootert, rijdt een onoplettende automobilist 'm total loss.Wij zijn nog heel, op wat schrammen en bulten na...
quote:Ding loopt nog. Heb het idee dat het stuur iets afwijkt. Helmen zijn sowieso onbruikbaar. Links zit echt een gat in de scooter.Op donderdag 21 oktober 2010 23:37 schreef junkiexp het volgende:
Waar was het ergens op de Gordelweg ?
Dus nu weer een nieuwe bestellen als de verzekering is geregeld ?
Loopt het ding nog wel ?
quote:We hebben daar al eerder twee soortgelijke ongelukken zien gebeuren. Misschien eens een briefje naar de gemeente sturen om de situatie aan te passen...Op donderdag 21 oktober 2010 23:38 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ah, i see.
Link punt daar inderdaad.
quote:Dus als je geen helm op had gehad.............Op donderdag 21 oktober 2010 23:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ah en de linker spiegel is compleet aan gort. En er zit een streep van ca. 6 meter (8 meter sliding) van mijn helm op de weg.
quote:Tijdens de schuiver had ik de (irreële) angst dat de helm het zou begeven...Op vrijdag 22 oktober 2010 00:05 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Dus als je geen helm op had gehad.............
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 23:05 schreef Isegrim het volgende:
Heb je net 300 km gereden met je mooie nieuwe scootert, rijdt een onoplettende automobilist 'm total loss.Wij zijn nog heel, op wat schrammen en bulten na...
quote:Wat dat betreft kun je het beste ook altijd proberen oogcontact te maken en als dat niet lukt heel, heel, erg voorzichtig zijn. Helaas zijn er veel mensen die niet opletten en bovendien voorrangsregels niet helemaal begrijpen.Op donderdag 21 oktober 2010 23:33 schreef Isegrim het volgende:
Haar schuld idd. Wij reden over het fietspad bij de Gordelweg, zij kwam een parkeerplaats uitgereden en lette niet goed op. Ze is tegen de zijkant van de scooter aangereden, wij hebben een schuiver gemaakt van 6-8 meter, hele zijkant van de scooter naar de kloten.
quote:Klote zeg. Gelukkig zijn jullie er zelf nog goed vanaf gekomen, zo te lezen.Op donderdag 21 oktober 2010 23:05 schreef Isegrim het volgende:
Heb je net 300 km gereden met je mooie nieuwe scootert, rijdt een onoplettende automobilist 'm total loss.Wij zijn nog heel, op wat schrammen en bulten na...
quote:Tjeempie. Je kunt wel lopen er op?Op vrijdag 22 oktober 2010 09:15 schreef Isegrim het volgende:
LHO dacht contact te hebben gemaakt met haar, hij zag dat ze zijn kant op keek maar blijkbaar heeft ze hem helemaal over het hoofd gezien...
Been helemaal dik & bont & blauw.
quote:Rijstroken en parkeervakken met een fietspad er tussen komen héél veel voor in Nederland. Ik denk niet dat er veel aan te veranderen is, je bent echt afhankelijk van de oplettenheid van de parkeervak-verlatende bestuurder. Neemt niet weg dat het een vervelend ongeval is.Op donderdag 21 oktober 2010 23:57 schreef Isegrim het volgende:
We hebben daar al eerder twee soortgelijke ongelukken zien gebeuren. Misschien eens een briefje naar de gemeente sturen om de situatie aan te passen...
quote:Ik reed destijds ook maar zachtjes. Dat maakt niet zoveel uit helaas.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:47 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben vooral verbaasd over de kracht van de impact met zo'n lage snelheid.
quote:Ja, haske balen.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:25 schreef Isegrim het volgende:
Ja, lopen gaat wel, maar niet zo vlot. Zal gewoon flink gekneusd zijn.
Vind het zo zonde van onze mooie nieuwe scooter...
quote:Een impact van 30 km/h kan al dodelijk zijn zonder bescherming. In een auto heb je dingen als gordels, kooiconstructies, kreukzones en airbags. Daar zal dus minder snel iets gebeuren, maar ook in een auto kun je zonder gordels bij een impact van 30 km/h dood of zwaar gewond raken.Op vrijdag 22 oktober 2010 09:47 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben vooral verbaasd over de kracht van de impact met zo'n lage snelheid.
quote:Meestal betreft het een uitrit. Dan wéét je dat je als autobestuurder verdomd goed uit je doppen moet kijken.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:18 schreef JDude het volgende:
Rijstroken en parkeervakken met een fietspad er tussen komen héél veel voor in Nederland. Ik denk niet dat er veel aan te veranderen is, je bent echt afhankelijk van de oplettenheid van de parkeervak-verlatende bestuurder. Neemt niet weg dat het een vervelend ongeval is.
quote:Een forse drempel en een spiegel zouden wonderen doen.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:18 schreef JDude het volgende:
[..]
Rijstroken en parkeervakken met een fietspad er tussen komen héél veel voor in Nederland. Ik denk niet dat er veel aan te veranderen is, je bent echt afhankelijk van de oplettenheid van de parkeervak-verlatende bestuurder. Neemt niet weg dat het een vervelend ongeval is.
quote:Ze keek onze kant op, stopte, en gaf gas toen we voor haar zaten..Op vrijdag 22 oktober 2010 08:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat dat betreft kun je het beste ook altijd proberen oogcontact te maken en als dat niet lukt heel, heel, erg voorzichtig zijn. Helaas zijn er veel mensen die niet opletten en bovendien voorrangsregels niet helemaal begrijpen.
quote:Dagwaarde... Het gaat sowieso geld kosten.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, haske balen.Maargoed, dat zou de verzekering wel weer verder moeten regelen.
quote:ze kende jou en nam wraak. AH-terrorist!Op vrijdag 22 oktober 2010 10:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ze keek onze kant op, stopte, en gaf gas toen we voor haar zaten..
quote:Bizar. Wat zag ze dan?Op vrijdag 22 oktober 2010 10:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ze keek onze kant op, stopte, en gaf gas toen we voor haar zaten..
quote:Is ook een beetje een kwestie van een harde opstelling richting verzekeraar.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dagwaarde... Het gaat sowieso geld kosten.
quote:Da's al anders ja. Via het streetviewlinkje kwam ik op een plek waar parkeervakken in de lengterichting langs de rijbaan en het fietspad liggen.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:48 schreef Alicey het volgende:
Meestal betreft het een uitrit. Dan wéét je dat je als autobestuurder verdomd goed uit je doppen moet kijken.
quote:Dat mag LHO dan doen. Ik ben niet zo'n ster in harde opstellingen.Op vrijdag 22 oktober 2010 10:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is ook een beetje een kwestie van een harde opstelling richting verzekeraar.
quote:Nee, nee. Dit was een uitrit haaks op het fietspad. Bij de woonarken vandaan.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:04 schreef JDude het volgende:
[..]
Da's al anders ja. Via het streetviewlinkje kwam ik op een plek waar parkeervakken in de lengterichting langs de rijbaan en het fietspad liggen.
quote:Heb je de exacte coördinaten? de street view link zie ik niet zo veel..Op vrijdag 22 oktober 2010 11:06 schreef Isegrim het volgende:
Nee, nee. Dit was een uitrit haaks op het fietspad. Bij de woonarken vandaan.
quote:Die is misschien weer iets te onflexibel.. De verzekeraar heeft geen zin om veel geld te betalen, maar heeft ook geen zin in een hoop gedoe. De balans daar tussen moet je zien te vinden.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:04 schreef Isegrim het volgende:
Dat mag LHO dan doen. Ik ben niet zo'n ster in harde opstellingen.
quote:Streetviewlinkjes doen het niet goed om de een of andere reden.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je de exacte coördinaten? de street view link zie ik niet zo veel..
quote:Er is een parkeerplaats paralel aan het fietspad (op google maps nog een grote zandbak). Die parkeerplaats heeft een uitrit via het fietspad.Op vrijdag 22 oktober 2010 11:04 schreef JDude het volgende:
[..]
Da's al anders ja. Via het streetviewlinkje kwam ik op een plek waar parkeervakken in de lengterichting langs de rijbaan en het fietspad liggen.
quote:Hmm, door de bomen niet echt te zien.. Maar lijkt me zo op het oog toch een plek waar je als automobilist ziet wat er aan de hand is..Op vrijdag 22 oktober 2010 11:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Streetviewlinkjes doen het niet goed om de een of andere reden.
http://maps.google.com/ma(...)29,0.002411&t=k&z=19
Paint:
[ afbeelding ]
Wij zijn rood, auto zwart. Parkeerplaats was hier nog in aanleg.
quote:Er staat een haag die een deel van het zicht wegneemt. Maar het is wel vrij bizar dat ze ons helemaal niet gezien heeft. Maar ja, kan gebeuren I guess.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm, door de bomen niet echt te zien.. Maar lijkt me zo op het oog toch een plek waar je als automobilist ziet wat er aan de hand is..
quote:Die dingen gebeuren inderdaad. Ik kom zat mensen tegen die wel eens iets niet zien en ik heb zelf ook wel eens dat ik iemand niet gezien heb. Doorgaans betreft dat dan automobilisten, die op wat schrik, een rempartij, en de drang om daar na nog een keer te gaan toeteren en met groot licht te seinen er weinig aan over houden.Op vrijdag 22 oktober 2010 12:06 schreef Isegrim het volgende:
Er staat een haag die een deel van het zicht wegneemt. Maar het is wel vrij bizar dat ze ons helemaal niet gezien heeft. Maar ja, kan gebeuren I guess.
quote:De auto had nog niet eens een krasje!Op vrijdag 22 oktober 2010 12:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die dingen gebeuren inderdaad. Ik kom zat mensen tegen die wel eens iets niet zien en ik heb zelf ook wel eens dat ik iemand niet gezien heb. Doorgaans betreft dat dan automobilisten, die op wat schrik, een rempartij, en de drang om daar na nog een keer te gaan toeteren en met groot licht te seinen er weinig aan over houden.
quote:Nee, die mevrouw heb ik een kopstoot gegeven toen ik door het voorruit naar binnen vloog, dus die had het er even niet van terug. Ze was overigens zwaar getraumatiseerd na dat ongeluk, ze was zo van slag dat ze een paar maanden niet heeft kunnen werken. Ze heeft ons nog wel een paar keer opgezocht naderhand. Jonge vrouw,25, ze was heel onzeker geworden van het feit dat ze voor haar gevoel goed opgelet had en toch zomaar tegen ons aangereden was.Op vrijdag 22 oktober 2010 13:07 schreef Isegrim het volgende:
Sow, heb je die mevrouw ff goed uitgescholden?
quote:Als je scooter het doet kan dat natuurlijk. Maar als je motor het niet meer doet wordt het lastiger, vrees ik..Op vrijdag 22 oktober 2010 13:17 schreef Isegrim het volgende:
Wij mochten van de dienders gewoon naar huis scooteren.
quote:Dat zou z'n onderzoeken niet vergemakkelijken, denk ik. En hij loopt natuurlijk voor gek met een belletje, het is tenslotte geen metrokat. Straks moet 'ie zeker ook nog een scooter en een veel oudere vriendin...Op vrijdag 22 oktober 2010 13:34 schreef Isegrim het volgende:
Bind die kat een belletje aan! Ter bescherming van de inheemse fauna.
quote:Op vrijdag 22 oktober 2010 13:41 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat zou z'n onderzoeken niet vergemakkelijken, denk ik. En hij loopt natuurlijk voor gek met een belletje, het is tenslotte geen metrokat. Straks moet 'ie zeker ook nog een scooter en een veel oudere vriendin...
quote:*proest*Op vrijdag 22 oktober 2010 13:41 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Dat zou z'n onderzoeken niet vergemakkelijken, denk ik. En hij loopt natuurlijk voor gek met een belletje, het is tenslotte geen metrokat. Straks moet 'ie zeker ook nog een scooter en een veel oudere vriendin...
quote:Vast een heel tevreden klant.Op vrijdag 22 oktober 2010 19:35 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag twee flessen wijn per post ontvangen van een voormalige klant (vorige werkgever) om me te bedanken voor mijn inspanningen.
quote:Van alles, maar dat kan ik hier (nog) niet posten.
quote:dat is idd best triest! Maargoed het wordt alleen nog maar erger.Op maandag 25 oktober 2010 13:12 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)ijgen-rekenhulp.html
De verdomming van de samenleving.
quote:Waarbij er nog serieus wordt beweerd dat het heel moeilijk en ingewikkeld is.Op maandag 25 oktober 2010 13:12 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)ijgen-rekenhulp.html
De verdomming van de samenleving.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 13:12 schreef Isegrim het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)ijgen-rekenhulp.html
De verdomming van de samenleving.
quote:Ja, dat is nog het ergste.Op maandag 25 oktober 2010 14:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarbij er nog serieus wordt beweerd dat het heel moeilijk en ingewikkeld is.
quote:ik kreeg geen geld ofzo van de club!Op maandag 25 oktober 2010 14:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Jij valt onder de noemer 'Feyenoord'.
quote:Dat stel ik niet.Op maandag 25 oktober 2010 15:47 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
als werknemer, zoals jij stelt.
quote:oh die kan idd net iets anders zien dan ik, thnx!Op maandag 25 oktober 2010 18:20 schreef junkiexp het volgende:
Mijn vriendin die in de Maastoren werkt had het gehoord.
Voor wat dat waard is natuurlijk.
quote:geen idee. JXP's chick en ik verzinnen het echt niet hoorOp maandag 25 oktober 2010 23:29 schreef Isegrim het volgende:
Waarom staat er nergens iets over dat lijk (?) in de Maas?
quote:ruik je nu nog gebakken ei?Op dinsdag 26 oktober 2010 09:34 schreef Isegrim het volgende:
Toen ik naar mijn werk fietste rook het naar gebakken ei.
quote:Serieus?Op woensdag 27 oktober 2010 07:17 schreef Breuls het volgende:
Alle layouts, behalve New Decade en de mobiele layouts, gaan eruit.
quote:Dan is het goed!Op woensdag 27 oktober 2010 07:17 schreef Breuls het volgende:
Alle layouts, behalve New Decade en de mobiele layouts, gaan eruit.
quote:Wat is er mis met de mobiele layout? Alsof foksilver en baggerlayout wel fijn werkten op om het even welk mobiel apparaat.Op woensdag 27 oktober 2010 00:02 schreef Isegrim het volgende:
Voor mobiel is de nieuwe layout minder geschikt. Blijft de oude wel beschikbaar voor mobiel?
quote:Er is niets mis mee, maar ik was bang dat die ook zou verdwijnen omdat je bij de nieuwe layout kunt aangeven of je 'm ook op mobiel wilt.Op woensdag 27 oktober 2010 08:34 schreef JDude het volgende:
[..]
Wat is er mis met de mobiele layout? Alsof foksilver en baggerlayout wel fijn werkten op om het even welk mobiel apparaat.
quote:Zijn er meerdere?Op woensdag 27 oktober 2010 07:17 schreef Breuls het volgende:
Alle layouts, behalve New Decade en de mobiele layouts, gaan eruit.
quote:Ook maar even getest. In Chrome gaat het goed, in Safari krijg ik een soort pop-up venster waarin ik wel tekst kan tikken, maar verder geen PI's, opmaakbuttons of invoerbutton te bekennen is.Op woensdag 27 oktober 2010 09:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
De quote knop werkt ook niet lekker, de eerste keer dat ik druk krijg ik "error on page" in IE8 in de statusbalk. Bij de tweede keer werkt het pas.
quote:Op woensdag 27 oktober 2010 08:17 schreef Breuls het volgende:
[..]
Alsof ik de eerste ben die met dat nieuws komt.
quote:waarom gebruik je microsoft-zooi?Op woensdag 27 oktober 2010 09:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zijn er meerdere?![]()
De quote knop werkt ook niet lekker, de eerste keer dat ik druk krijg ik "error on page" in IE8 in de statusbalk. Bij de tweede keer werkt het pas.
quote:Gelukkig werkt de rapporteerknop nog niet goed. Bovendien komt het door de nieuwe view. Iedere keer als ik Fok!nazi intik komt er Fok!nazi te staan. Ook in Firefox.Op woensdag 27 oktober 2010 09:30 schreef Alicey het volgende:
LOL
Zo'n post kan je een ban opleveren natuurlijk.
quote:Gaat fok! dan nog wel werken op mijn playmobil Blackberry? Daar heb ik nu een soort text-only versie... ook best grappig.Op woensdag 27 oktober 2010 07:17 schreef Breuls het volgende:
Alle layouts, behalve New Decade en de mobiele layouts, gaan eruit.
quote:Wat is er irritant aan?Op woensdag 27 oktober 2010 09:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Die quote knop is echt irritant.
quote:Geert Wilders natuurlijk.Op woensdag 27 oktober 2010 15:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wie heeft er verzonnen dat beide kerstdagen én oud en nieuw in het weekend vallen?
quote:Jezus heeft dat bedacht, het is zijn feestje.Op woensdag 27 oktober 2010 15:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wie heeft er verzonnen dat beide kerstdagen én oud en nieuw in het weekend vallen?
quote:25 KV is voor treinen. Schrikdraad houdt wel op bij 10K.Op donderdag 28 oktober 2010 11:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
25KV is voor koeien. Geeft in de regen mooie vonken van de stroom die overspringt naar het hek.
quote:Treinen varieren van 4 tot 24 KVOp donderdag 28 oktober 2010 15:55 schreef JDude het volgende:
[..]
25 KV is voor treinen. Schrikdraad houdt wel op bij 10K.
Overigens weet ik dit omdat ik ooit een brief heb geschreven naar de PGEM (inmiddels NUON) en zodoende een weddenschap heb gewonnen van iemand die dacht dat er 12 volt op schrikdraad stond.
quote:Als je als manneke van een jaar of 8 iets over stroom wil weten, dan vraag je het aan het stroombedrijfOp donderdag 28 oktober 2010 15:58 schreef Alicey het volgende:
NUON is toch een elecitriciteitsboer en toch geen veeboer?
quote:In Nederland zijn er maar 2 smaken, 1,5 en 25.Op donderdag 28 oktober 2010 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Treinen varieren van 4 tot 24 KV![]()
quote:Maar ja, die roepen dus ook maar wat.Op donderdag 28 oktober 2010 16:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Als je als manneke van een jaar of 8 iets over stroom wil weten, dan vraag je het aan het stroombedrijf.
quote:Jup, en tram/metro op 800 volt.Op donderdag 28 oktober 2010 16:01 schreef JDude het volgende:
[..]
In Nederland zijn er maar 2 smaken, 1,5 en 25.
quote:Hoeveel weerstand je verwacht, niet alleen hoeveel lek. Ook oa. omtrek weiland telt mee. Materiaal van je kabel, dikte stroomdraad... En dus ook de vacht van het dier. Ik dacht dat olifanten ook wat meer nodig hadden, net als koeien? Het systeem bij ons op stal is voor koeien (de meeste paarden zullen dus nooit in de buurt van de kabel komen omdat ze het al voelen als ze in de buurt komen).Op donderdag 28 oktober 2010 16:17 schreef SingleCoil het volgende:
Vergissing, Het voltage is niet zozeer belangrijk voor wat je tegen wilt houden maar hoeveel lek je van je stroomdraadje verwacht, vanwege beplanting etc., en hoe lang je afscheiding is. Hoe hoger het voltage, hoe langer je afscheiding kan zijn. Hele lage spanning (minder dan 2KV) geeft ook een minder heftige schok, maar vanaf 2-3 KV maakt het niet zo veel uit. Als je een weiland van een paar hectare met 1 vast apparaat wilt bedienen heb je wel een 10-12 KV nodig, maar "aan de draad" meet je dan niet meer dan 5-6 KV, gemiddeld.
De gevoeligheid voor schrikdraad is niet zozeer afhankelijk van de spanning alswel van de isolatiewaarde van de huid van het diertje en de grondingswaarde. Een olifant is daarom veel gemakkelijker te "schrikken" dan een koe. Varkens gaan al bijna dood (bij wijze van spreke dan) van 1 KV.
quote:schrikreacties kun je altijd hebben, en kun je dus niet voorkomen. Er vandoor gaan wel, en daar ging het even overOp donderdag 28 oktober 2010 15:53 schreef Isegrim het volgende:
Er is niets mis met een one rein stop. Dat zei ik ook helemaal niet. Ik zei dat het onzin is dat een goede ruiter schrikreacties altijd kan voorkomen.
quote:Nee, het ruiterbewijs wordt uitgegeven door de SRR, die weer gelieerd is aan de KNHS. De FNRS geeft het ruiterpaspoort uit, dat is weer iets anders. Het ruiterbewijs is trouwens in veel natuurgebieden verplicht, en heeft in die zin wel degelijk ook formele waarde. Ook veel maneges stellen eenruiterbewijs als vereiste voor het laten uitrijden met hun paarden, en ook dat is weer van formele aard: bij eventuele ongelukken kan de manege hard maken dat zij zich hebben verzekerd van de rijvaardigheid van de ruiter en zo voorkomen ze aansprakelijkheid voor schade. Ook geen zinloze zaak dus. Verder is aanhet ruiterbewijs een WA verzekering gekoppeld, dat wordt ook weer vaak als eis gesteld door beheerders van ruiterpaden en uitrij gebieden.Het ruiterbewijs is een bedenksel van de FNRS en naast dat het weinig voorstelt, geniet het geen enkele officiele erkenning (al doet de FNRS het graag anders voorkomen). Ik zou niets mis vinden met het afleggen van een proeve van bekwaamheid voordat je met een paard de openbare weg op mag, maar dan graag vanuit de overheid en niet vanuit een belangenorganisatie voor maneges.
quote:ik denk dat dat iets te maken heeft met de lengte van de omheining?Op donderdag 28 oktober 2010 16:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoeveel weerstand je verwacht, niet alleen hoeveel lek. Ook oa. omtrek weiland telt mee.
quote:vreemd genoeg lijken juist paarden niet gemakkelijk te leren van schrikdraad. Maar je kunt het wel duidelijk horen, als het stil is. Ik had een volbloed die "tussen de tikken door" het schrikdraad van de clips lostrokMateriaal van je kabel, dikte stroomdraad... En dus ook de vacht van het dier. Ik dacht dat olifanten ook wat meer nodig hadden, net als koeien? Het systeem bij ons op stal is voor koeien (de meeste paarden zullen dus nooit in de buurt van de kabel komen omdat ze het al voelen als ze in de buurt komen).
quote:Erg gevoelige dieren, idd. Maar belangrijker: weinig haar en altijd met de poten in de modder. Dus lekker veel geleiding.Varkens schijnen idd nogal mietjes te zijn.
quote:Het hele idee van een hoogspanningsnetwerk is dat je een vast aantal volts verliest op een X afstand. Door het aantal volt met een trafo te verhogen (en het amperage te verlagen) heb je nog steeds X verlies, maar doordat je daarna het voltage weer verlaagt, is het netto verlies minimaal.Op donderdag 28 oktober 2010 16:35 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik denk dat dat iets te maken heeft met de lengte van de omheining?De weestand doet er trouwens niet toe, die zorgt er alleen voor dat de trafo meer stroom gaat trekken
[..]
quote:De tikken hoor je bij ons alleen met regen. Dan zie je het trouwens ook: Dan springen er ook blauwe vonken van de kabel naar het paaltje waar de kabel doorloopt. Toch wist ons paard precies waarneer er geen spanning op stond, en toen daarna wél de spanning er op stond, benaderde hij het hek veel voorzichtiger. Eenmaal een opdonder gehad bleef hij op gepaste afstand.vreemd genoeg lijken juist paarden niet gemakkelijk te leren van schrikdraad. Maar je kunt het wel duidelijk horen, als het stil is. Ik had een volbloed die "tussen de tikken door" het schrikdraad van de clips lostrok![]()
[..]
quote:En korte pootjes, lijkt me ook nog wel helpen. De stroom is veel sneller in de grondErg gevoelige dieren, idd. Maar belangrijker: weinig haar en altijd met de poten in de modder. Dus lekker veel geleiding.
quote:Ach, ze staan daar pas twee jaar te heien. Ontploffen zal'ie niet doen.Vliegtuigbom op Rotterdams plein
Uitgegeven: 28 oktober 2010 18:23
Laatst gewijzigd: 28 oktober 2010 18:23
AMSTERDAM - Bouwvakkers zijn donderdagmiddag op een bouwplaats op het Kruisplein in het centrum van Rotterdam op vermoedelijk een vliegtuigbom gestuit.
© ANP
Het projectiel ligt op elf meter diep. Dat maakte een politiewoordvoerder bekend.
Het Kruisplein is een van de belangrijkste en drukste pleinen van Rotterdam en ligt vlak bij het station.
Een explosieventeam van de landmacht onderzoekt of het daadwerkelijk om een vliegtuigbom gaat.
Niemand mag het terrein op het Kruisplein meer op totdat het team daarvoor toestemming geeft. Op de plek van de bouwput wordt een parkeergarage aangelegd.
quote:Praktijkexamen:
De rijproef wordt afgelegd op een buitenterrein van tenminste 3000 m² met maximaal 10 kandidaten tegelijk en omvat de volgende toetsingspunten:
correct op- en afstijgen, been optillen, stap, draf en galop zowel individueel als in de groep
doorzitten en lichtrijden, met één hand rijden, draven zonder beugels
verlichte zit, door smalle doorgang rijden en enkele malen vanuit galop een oxer van 50 cm breed en 60 cm hoog springen
Verkeersrit:
met groepen van twee kanidaten beurtelings vooroprijdend een rit door de bebouwde kom, waar mogelijk in draf.
de examinator beoordeelt de kandidaten, maar geeft geen leiding!
wordt correct richting aangegeven, omgekeken, rekening gehouden met overige weggebruikers, op elkaar gelet
quote:Die moet je doodslaan!Op vrijdag 29 oktober 2010 15:25 schreef Isegrim het volgende:
Mensen die in zakelijke mails allerlei 'speelse' achtergrondjes en gekleurde letters gebruiken (bij voorkeur Comic Sans)...![]()
quote:Hoe delete je iemand?Op vrijdag 29 oktober 2010 15:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Neuh, gewoon deleten zou ik zeggen.
quote:Dat laatste kan nog wel als je iemand al langer kent, vind ik.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:42 schreef junkiexp het volgende:
In outlook heb je achtergrond Schrift, met van die ringvellen.
Verschrikkelijk
Of mensen die in zakelijk mailverkeer ''Hoi'' gebruiken
quote:Dat was dus de achtergrond in kwestie, die ringband.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:42 schreef junkiexp het volgende:
In outlook heb je achtergrond Schrift, met van die ringvellen.
Verschrikkelijk
Of mensen die in zakelijk mailverkeer ''Hoi'' gebruiken
quote:Maar jij bent ook gewoon oudOp zaterdag 30 oktober 2010 11:44 schreef Isegrim het volgende:
Gisteravond naar Jackass 3D geweest, was erg grappig. Ik was 1 van de weinige vrouwen in de zaal en volgens mij ook zo ongeveer de oudste bezoeker.
Stook je veel / warm? Hoeveel maanden per jaar stook je?quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:37 schreef Breuls het volgende:
Okay, want de laatste drie zondagen, incl. vandaag, geven 65,850, 66,881 en 67,771. Dus volgens mij gaat er iets niet goed.
Ik heb deze, van Danfoss:quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:40 schreef Isegrim het volgende:
Die afsluiter die je hebt is volgens mij van MeterCom. Je zou hen eens kunnen laten nakijken of het ding wel echt goed afsluit.
Dat zal ik eens doen, ja.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:41 schreef Isegrim het volgende:
Je zou moeten nagaan of er verbruikt wordt als de thermostaat uit staat. Dus 's ochtends voordat je weggaat de stand noteren en 's avonds als je thuiskomt checken of hij nog op dezelfde stand staat...
Hij was een keer in Vagabond toen wij daar waren. Ben hem ook al eens gewoon in het wild tegengekomen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:19 schreef junkiexp het volgende:
Gisterenavond zat ik op het terras en kwam Jules Deelder voorbij gelopen, wel grappig![]()
Mooie vent hoor.quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hij was een keer in Vagabond toen wij daar waren. Ben hem ook al eens gewoon in het wild tegengekomen.
Wat moet hij nou met jouw rijbewijs?quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:07 schreef Breuls het volgende:
Ik kwam hem op het Stadhuis tegen. Ik was daar voor mijn rijbewijs, en hij ook.
Waar blijven de foto's?quote:Een vrachtschip heeft maandagochtend de Erasmusbrug in Rotterdam geramd. De schipper heeft de hoogte van de brug volgens de politie verkeerd ingeschat.
Daardoor kwam het schip, geladen met veevoer, rond 10.00 uur vast te zitten onder de brug. De politie verwacht het probleem snel op te lossen door de brug te openen. Het schip kan dan verder varen.
ik was er pas half 11 en zag het door de mist niet ofzo. Hoorde het net pas.quote:Op maandag 1 november 2010 11:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
TJ!
[..]
Waar blijven de foto's?
Bluf or pic's or it never happened.quote:Op maandag 1 november 2010 12:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dus een boot die te koop staat ziet door de mist de Erasmus over het hoofd en vaart er vol tegenaan.
Hm, dan is er met de afsluiter dus niets mis. Misschien verbruik je dan toch gewoon vrij veel. 22 graden is best hoog.quote:Op maandag 1 november 2010 19:50 schreef Breuls het volgende:
Okay, totaal geen verbruik tussen de tijd dat ik vanmorgen vertrok en vanavond thuiskwam. Wel al 0,027 GJ sinds thuiskomst, met de verwarming op 22.
Maar je had het pas over een verbruik van 1GJ per week. Je stand is ca. 70GJ. Dat zou betekenen dat je 70 weken gestookt hebt de afgelopen drie jaar. Goed voor ca. 1750 euro ( /36 ~ 48,61 per maand). Dan lijkt het verbruik aardig te kloppen, maar de bedragen die je daar voor neer moet tellen niet...quote:Op maandag 1 november 2010 19:50 schreef Breuls het volgende:
Okay, totaal geen verbruik tussen de tijd dat ik vanmorgen vertrok en vanavond thuiskwam. Wel al 0,027 GJ sinds thuiskomst, met de verwarming op 22.
Wat ook prima werktquote:Op maandag 1 november 2010 21:48 schreef Isegrim het volgende:
Oh en wij stoken zelf op alleen een aanjagertje.
22 graden dan loop ik met ontbloot bovenlijfquote:Op maandag 1 november 2010 21:48 schreef Isegrim het volgende:
Mijn ouders op 20. 22 graden is behoorlijk aan de warme kant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |