quote:Geert Wilders natuurlijk.Op woensdag 27 oktober 2010 15:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wie heeft er verzonnen dat beide kerstdagen én oud en nieuw in het weekend vallen?

Die bij Oostplein in de buurt is ook echt niet slecht maar haalt het niet bij de ZwartJanstraat
 Die bij Oostplein in de buurt is ook echt niet slecht maar haalt het niet bij de ZwartJanstraat  (heb ook een zwak voor die oudere man in de ZJ, die lijkt echt heel erg op m'n vader
 (heb ook een zwak voor die oudere man in de ZJ, die lijkt echt heel erg op m'n vader  )
)

quote:Jezus heeft dat bedacht, het is zijn feestje.Op woensdag 27 oktober 2010 15:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wie heeft er verzonnen dat beide kerstdagen én oud en nieuw in het weekend vallen?

quote:25 KV is voor treinen. Schrikdraad houdt wel op bij 10K.Op donderdag 28 oktober 2010 11:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
25KV is voor koeien. Geeft in de regen mooie vonken van de stroom die overspringt naar het hek.
 .
.

quote:Treinen varieren van 4 tot 24 KVOp donderdag 28 oktober 2010 15:55 schreef JDude het volgende:
[..]
25 KV is voor treinen. Schrikdraad houdt wel op bij 10K.
Overigens weet ik dit omdat ik ooit een brief heb geschreven naar de PGEM (inmiddels NUON) en zodoende een weddenschap heb gewonnen van iemand die dacht dat er 12 volt op schrikdraad stond.
 Schokdraad is erg afhankelijk van welk beest je tegen wil houden (grofweg paard/mens/koe), of het een mobiel of netstroomapparaat is, welke afstand overbrugt gaat worden, etcetera.  Ik zou niet proberen olifanten of koeien tegen te houden met 10Kv.
 Schokdraad is erg afhankelijk van welk beest je tegen wil houden (grofweg paard/mens/koe), of het een mobiel of netstroomapparaat is, welke afstand overbrugt gaat worden, etcetera.  Ik zou niet proberen olifanten of koeien tegen te houden met 10Kv.

quote:Als je als manneke van een jaar of 8 iets over stroom wil weten, dan vraag je het aan het stroombedrijfOp donderdag 28 oktober 2010 15:58 schreef Alicey het volgende:
NUON is toch een elecitriciteitsboer en toch geen veeboer?
 . De eigenaar van de paarden en bijbehorend schrikdraad was er zelf ook van overtuigd dat het om "een paar volt" ging.
. De eigenaar van de paarden en bijbehorend schrikdraad was er zelf ook van overtuigd dat het om "een paar volt" ging.

quote:In Nederland zijn er maar 2 smaken, 1,5 en 25.Op donderdag 28 oktober 2010 15:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Treinen varieren van 4 tot 24 KV

quote:Maar ja, die roepen dus ook maar wat.Op donderdag 28 oktober 2010 16:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Als je als manneke van een jaar of 8 iets over stroom wil weten, dan vraag je het aan het stroombedrijf.

quote:Jup, en tram/metro op 800 volt.Op donderdag 28 oktober 2010 16:01 schreef JDude het volgende:
[..]
In Nederland zijn er maar 2 smaken, 1,5 en 25.

quote:Hoeveel weerstand je verwacht, niet alleen hoeveel lek. Ook oa. omtrek weiland telt mee. Materiaal van je kabel, dikte stroomdraad... En dus ook de vacht van het dier. Ik dacht dat olifanten ook wat meer nodig hadden, net als koeien? Het systeem bij ons op stal is voor koeien (de meeste paarden zullen dus nooit in de buurt van de kabel komen omdat ze het al voelen als ze in de buurt komen).Op donderdag 28 oktober 2010 16:17 schreef SingleCoil het volgende:
Vergissing, Het voltage is niet zozeer belangrijk voor wat je tegen wilt houden maar hoeveel lek je van je stroomdraadje verwacht, vanwege beplanting etc., en hoe lang je afscheiding is. Hoe hoger het voltage, hoe langer je afscheiding kan zijn. Hele lage spanning (minder dan 2KV) geeft ook een minder heftige schok, maar vanaf 2-3 KV maakt het niet zo veel uit. Als je een weiland van een paar hectare met 1 vast apparaat wilt bedienen heb je wel een 10-12 KV nodig, maar "aan de draad" meet je dan niet meer dan 5-6 KV, gemiddeld.
De gevoeligheid voor schrikdraad is niet zozeer afhankelijk van de spanning alswel van de isolatiewaarde van de huid van het diertje en de grondingswaarde. Een olifant is daarom veel gemakkelijker te "schrikken" dan een koe. Varkens gaan al bijna dood (bij wijze van spreke dan) van 1 KV.

quote:schrikreacties kun je altijd hebben, en kun je dus niet voorkomen. Er vandoor gaan wel, en daar ging het even overOp donderdag 28 oktober 2010 15:53 schreef Isegrim het volgende:
Er is niets mis met een one rein stop. Dat zei ik ook helemaal niet. Ik zei dat het onzin is dat een goede ruiter schrikreacties altijd kan voorkomen.

quote:Nee, het ruiterbewijs wordt uitgegeven door de SRR, die weer gelieerd is aan de KNHS. De FNRS geeft het ruiterpaspoort uit, dat is weer iets anders. Het ruiterbewijs is trouwens in veel natuurgebieden verplicht, en heeft in die zin wel degelijk ook formele waarde. Ook veel maneges stellen eenruiterbewijs als vereiste voor het laten uitrijden met hun paarden, en ook dat is weer van formele aard: bij eventuele ongelukken kan de manege hard maken dat zij zich hebben verzekerd van de rijvaardigheid van de ruiter en zo voorkomen ze aansprakelijkheid voor schade. Ook geen zinloze zaak dus. Verder is aanhet ruiterbewijs een WA verzekering gekoppeld, dat wordt ook weer vaak als eis gesteld door beheerders van ruiterpaden en uitrij gebieden.Het ruiterbewijs is een bedenksel van de FNRS en naast dat het weinig voorstelt, geniet het geen enkele officiele erkenning (al doet de FNRS het graag anders voorkomen). Ik zou niets mis vinden met het afleggen van een proeve van bekwaamheid voordat je met een paard de openbare weg op mag, maar dan graag vanuit de overheid en niet vanuit een belangenorganisatie voor maneges.

quote:ik denk dat dat iets te maken heeft met de lengte van de omheining?Op donderdag 28 oktober 2010 16:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoeveel weerstand je verwacht, niet alleen hoeveel lek. Ook oa. omtrek weiland telt mee.
 De weestand doet er trouwens niet toe, die zorgt er alleen voor dat de trafo meer stroom gaat trekken
 De weestand doet er trouwens niet toe, die zorgt er alleen voor dat de trafo meer stroom gaat trekkenquote:vreemd genoeg lijken juist paarden niet gemakkelijk te leren van schrikdraad. Maar je kunt het wel duidelijk horen, als het stil is. Ik had een volbloed die "tussen de tikken door" het schrikdraad van de clips lostrokMateriaal van je kabel, dikte stroomdraad... En dus ook de vacht van het dier. Ik dacht dat olifanten ook wat meer nodig hadden, net als koeien? Het systeem bij ons op stal is voor koeien (de meeste paarden zullen dus nooit in de buurt van de kabel komen omdat ze het al voelen als ze in de buurt komen).

quote:Erg gevoelige dieren, idd. Maar belangrijker: weinig haar en altijd met de poten in de modder. Dus lekker veel geleiding.Varkens schijnen idd nogal mietjes te zijn.

quote:Het hele idee van een hoogspanningsnetwerk is dat je een vast aantal volts verliest op een X afstand. Door het aantal volt met een trafo te verhogen (en het amperage te verlagen) heb je nog steeds X verlies, maar doordat je daarna het voltage weer verlaagt, is het netto verlies minimaal.Op donderdag 28 oktober 2010 16:35 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
ik denk dat dat iets te maken heeft met de lengte van de omheining?De weestand doet er trouwens niet toe, die zorgt er alleen voor dat de trafo meer stroom gaat trekken
[..]
 ).
 ). quote:De tikken hoor je bij ons alleen met regen. Dan zie je het trouwens ook: Dan springen er ook blauwe vonken van de kabel naar het paaltje waar de kabel doorloopt. Toch wist ons paard precies waarneer er geen spanning op stond, en toen daarna wél de spanning er op stond, benaderde hij het hek veel voorzichtiger. Eenmaal een opdonder gehad bleef hij op gepaste afstand.vreemd genoeg lijken juist paarden niet gemakkelijk te leren van schrikdraad. Maar je kunt het wel duidelijk horen, als het stil is. Ik had een volbloed die "tussen de tikken door" het schrikdraad van de clips lostrok
[..]
quote:En korte pootjes, lijkt me ook nog wel helpen. De stroom is veel sneller in de grondErg gevoelige dieren, idd. Maar belangrijker: weinig haar en altijd met de poten in de modder. Dus lekker veel geleiding.

quote:Ach, ze staan daar pas twee jaar te heien. Ontploffen zal'ie niet doen.Vliegtuigbom op Rotterdams plein
Uitgegeven: 28 oktober 2010 18:23
Laatst gewijzigd: 28 oktober 2010 18:23
AMSTERDAM - Bouwvakkers zijn donderdagmiddag op een bouwplaats op het Kruisplein in het centrum van Rotterdam op vermoedelijk een vliegtuigbom gestuit.
© ANP
Het projectiel ligt op elf meter diep. Dat maakte een politiewoordvoerder bekend.
Het Kruisplein is een van de belangrijkste en drukste pleinen van Rotterdam en ligt vlak bij het station.
Een explosieventeam van de landmacht onderzoekt of het daadwerkelijk om een vliegtuigbom gaat.
Niemand mag het terrein op het Kruisplein meer op totdat het team daarvoor toestemming geeft. Op de plek van de bouwput wordt een parkeergarage aangelegd.

quote:Praktijkexamen:
De rijproef wordt afgelegd op een buitenterrein van tenminste 3000 m² met maximaal 10 kandidaten tegelijk en omvat de volgende toetsingspunten:
correct op- en afstijgen, been optillen, stap, draf en galop zowel individueel als in de groep
doorzitten en lichtrijden, met één hand rijden, draven zonder beugels
verlichte zit, door smalle doorgang rijden en enkele malen vanuit galop een oxer van 50 cm breed en 60 cm hoog springen
Verkeersrit:
met groepen van twee kanidaten beurtelings vooroprijdend een rit door de bebouwde kom, waar mogelijk in draf.
de examinator beoordeelt de kandidaten, maar geeft geen leiding!
wordt correct richting aangegeven, omgekeken, rekening gehouden met overige weggebruikers, op elkaar gelet

quote:Die moet je doodslaan!Op vrijdag 29 oktober 2010 15:25 schreef Isegrim het volgende:
Mensen die in zakelijke mails allerlei 'speelse' achtergrondjes en gekleurde letters gebruiken (bij voorkeur Comic Sans)...

quote:Hoe delete je iemand?Op vrijdag 29 oktober 2010 15:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Neuh, gewoon deleten zou ik zeggen.

quote:Dat laatste kan nog wel als je iemand al langer kent, vind ik.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:42 schreef junkiexp het volgende:
In outlook heb je achtergrond Schrift, met van die ringvellen.
Verschrikkelijk
Of mensen die in zakelijk mailverkeer ''Hoi'' gebruiken

quote:Dat was dus de achtergrond in kwestie, die ringband.Op vrijdag 29 oktober 2010 17:42 schreef junkiexp het volgende:
In outlook heb je achtergrond Schrift, met van die ringvellen.
Verschrikkelijk
Of mensen die in zakelijk mailverkeer ''Hoi'' gebruiken

Na het struikelen over dat fietsenrek kon ik dat ook bewonderen op mijn bovenbeen.
 Na het struikelen over dat fietsenrek kon ik dat ook bewonderen op mijn bovenbeen. 

quote:Maar jij bent ook gewoon oudOp zaterdag 30 oktober 2010 11:44 schreef Isegrim het volgende:
Gisteravond naar Jackass 3D geweest, was erg grappig. Ik was 1 van de weinige vrouwen in de zaal en volgens mij ook zo ongeveer de oudste bezoeker.

Stook je veel / warm? Hoeveel maanden per jaar stook je?quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:37 schreef Breuls het volgende:
Okay, want de laatste drie zondagen, incl. vandaag, geven 65,850, 66,881 en 67,771. Dus volgens mij gaat er iets niet goed.

Ik heb deze, van Danfoss:quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:40 schreef Isegrim het volgende:
Die afsluiter die je hebt is volgens mij van MeterCom. Je zou hen eens kunnen laten nakijken of het ding wel echt goed afsluit.
Dat zal ik eens doen, ja.quote:Op zondag 31 oktober 2010 13:41 schreef Isegrim het volgende:
Je zou moeten nagaan of er verbruikt wordt als de thermostaat uit staat. Dus 's ochtends voordat je weggaat de stand noteren en 's avonds als je thuiskomt checken of hij nog op dezelfde stand staat...
 Ik ga meteen wat herinneringen in mijn agenda zetten voor de komende week.
 Ik ga meteen wat herinneringen in mijn agenda zetten voor de komende week.

Hij was een keer in Vagabond toen wij daar waren. Ben hem ook al eens gewoon in het wild tegengekomen.quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:19 schreef junkiexp het volgende:
Gisterenavond zat ik op het terras en kwam Jules Deelder voorbij gelopen, wel grappig

Mooie vent hoor.quote:Op zondag 31 oktober 2010 15:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hij was een keer in Vagabond toen wij daar waren. Ben hem ook al eens gewoon in het wild tegengekomen.

Wat moet hij nou met jouw rijbewijs?quote:Op zondag 31 oktober 2010 16:07 schreef Breuls het volgende:
Ik kwam hem op het Stadhuis tegen. Ik was daar voor mijn rijbewijs, en hij ook.

Waar blijven de foto's?quote:Een vrachtschip heeft maandagochtend de Erasmusbrug in Rotterdam geramd. De schipper heeft de hoogte van de brug volgens de politie verkeerd ingeschat.
Daardoor kwam het schip, geladen met veevoer, rond 10.00 uur vast te zitten onder de brug. De politie verwacht het probleem snel op te lossen door de brug te openen. Het schip kan dan verder varen.

ik was er pas half 11 en zag het door de mist niet ofzo. Hoorde het net pas.quote:Op maandag 1 november 2010 11:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
TJ!
[..]
Waar blijven de foto's?

Bluf or pic's or it never happened.quote:Op maandag 1 november 2010 12:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dus een boot die te koop staat ziet door de mist de Erasmus over het hoofd en vaart er vol tegenaan.

Hm, dan is er met de afsluiter dus niets mis. Misschien verbruik je dan toch gewoon vrij veel. 22 graden is best hoog.quote:Op maandag 1 november 2010 19:50 schreef Breuls het volgende:
Okay, totaal geen verbruik tussen de tijd dat ik vanmorgen vertrok en vanavond thuiskwam. Wel al 0,027 GJ sinds thuiskomst, met de verwarming op 22.

Maar je had het pas over een verbruik van 1GJ per week. Je stand is ca. 70GJ. Dat zou betekenen dat je 70 weken gestookt hebt de afgelopen drie jaar. Goed voor ca. 1750 euro ( /36 ~ 48,61 per maand). Dan lijkt het verbruik aardig te kloppen, maar de bedragen die je daar voor neer moet tellen niet...quote:Op maandag 1 november 2010 19:50 schreef Breuls het volgende:
Okay, totaal geen verbruik tussen de tijd dat ik vanmorgen vertrok en vanavond thuiskwam. Wel al 0,027 GJ sinds thuiskomst, met de verwarming op 22.

Wat ook prima werktquote:Op maandag 1 november 2010 21:48 schreef Isegrim het volgende:
Oh en wij stoken zelf op alleen een aanjagertje.

22 graden dan loop ik met ontbloot bovenlijfquote:Op maandag 1 november 2010 21:48 schreef Isegrim het volgende:
Mijn ouders op 20. 22 graden is behoorlijk aan de warme kant.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |