quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 15:17 schreef draaijer het volgende:
[..]
Werknemers maken of breken de sfeer op de vloer. Ik heb serieus nog nooit meegemaakt waar ik ook zat dat management de sfeer zou verzieken. je hebt toch een gezamenlijk doel? If not, waarom werk je daar dan? Dat heb je zelf in de hand net zoals je attitude in de groep / op de vloer
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 07:35 schreef draaijer het volgende:
[..]
Ik denk dat ook. Wat doe je anders bij je werkgever. Ben je zo braindead of mis je capaciteiten om zelf iets te bedenken en moet je alleen maar uitvoeren?! Tja, dan heb je weinig keus. Hier staan alle neuzen dezelfde kant op. Wij willen dit bedrijf laten groeien en succesvol maken.
Ze geloven het echt: Werknemers en werkgevers hebben dezelfde belangen en ze werken hand in hand met bloemen in hun haar.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 09:05 schreef draaijer het volgende:
[..]
Flikker toch op. Ik geloof er geen reet van. Hoe kan je nou een bedrijf opbouwen met ongemotiveerde mensen. Dat mensen job hoppen is prima, maar je probeert ze zo lang mogelijk aan je te binden. Dat doe je niet door slavendrijven
In mijn persoonlijke ervaring ben ik wel managers tegengekomen die ethousiasmeerden e.d. maar het kwam niet als echt op mij over. Maar ik kom tot de ontdekking dat veel van dat soort mensen echt geloven dat ze vrienden zijn met hun personeel.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:22 schreef Dekatria het volgende:
Als ik me om dezelfde dingen druk moet gaan maken als het management dan wordt mijn baan ineens een stuk ingewikkelder...
Maar vanwaar dit topic? Enkel de quotes of persoonlijke ervaring?
Genoeg bedrijven waar dat het geval is. Dat richt zich dan voornamelijk op kleinere bedrijven en op bedrijven die bijvoorbeeld druk zijn met de ontwikkeling van een product.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ze geloven het echt: Werknemers en werkgevers hebben dezelfde belangen en ze werken hand in hand met bloemen in hun haar.
Idioten.
Waar de rayonmanager enthousiast de wc-schoonmakers gaat helpen. Waar de assistent-tekenaar op zondag bij de directeur op de koffie gaat om nog even na te genieten van dat mooie project.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Genoeg bedrijven waar dat het geval is.
Je weet het weer mooi uit z'n verband te trekken. Volgens mij ben je fundamentalistisch tegen, daar valt ook geen discussie mee te voeren.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waar de rayonmanager enthousiast de wc-schoonmakers gaat helpen. Waar de assistent-tekenaar op zondag bij de directeur op de koffie gaat om nog even na te genieten van dat mooie project.
I believe
Juist. Daar lijkt het me niet meer dan logisch.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
Genoeg bedrijven waar dat het geval is. Dat richt zich dan voornamelijk op kleinere bedrijven en op bedrijven die bijvoorbeeld druk zijn met de ontwikkeling van een product.
Als je dat doet wel ja, wat ik zo om me heen zie wijst toch echt de kant op dat vooral grote bedrijven hun werknemers echt niet vertroetelen, dan moet je toch al echt hoger management zijnquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Echt wel, bedrijven waar werknemers vertroetelt worden presteren beter en mensen blijven er langer hangen.
Als je kennis organisatie hebt zijn je werknemers je belangrijkste kapitaal.
Ook Nederlanders werken in de eerste plaats voor hun geld. Ze zullen veel slikken omdat ze zich niet kunnen veroorloven ontslagen te worden.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:31 schreef eleusis het volgende:
De quotes komen wel uit een topic over Fransen he.
Of je bent gewoon minderwaardig.quote:
Dat sluit toch niet uit dat mensen gecommitteerd zijnquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:37 schreef DroogDok het volgende:
Er zullen altijd leidinggevenden en sloofjes zijn, wie dat ontkent is gek.
Dat is de theorie, alleen de uitvoering loopt spaak.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Echt wel, bedrijven waar werknemers vertroetelt worden presteren beter en mensen blijven er langer hangen.
Als je kennis organisatie hebt zijn je werknemers je belangrijkste kapitaal.
Nee, maar ook op hoger niveau zie je dezelfde zaken scheef gaan.quote:Heb je alleen nog maar productiewerk gedaan TS?
Maar zo'n draaijer heeft nog nooit meegemaakt dat het management de sfeer zou verzieken. Nou, dan ben je of heel erg dom of je hebt alleen bij bedrijven met een fantastisch management gewerktquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:39 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat sluit toch niet uit dat mensen gecommitteerd zijn
Draaijer is natuurlijk het management in kwestiequote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Maar zo'n draaijer heeft nog nooit meegemaakt dat het management de sfeer zou verzieken. Nou, dan ben je of heel erg dom of je hebt alleen bij bedrijven met een fantastisch management gewerkt![]()
In mijn ervaring willen de meeste mensen best werken, best hard werken ook zelfs en zijn ze wel degelijk te commiteren maar worden ze gewoon door de jaren heen volkomen cynisch door het geschutter van het management
Tsja ik word wel iets beter behandeld dan het productie personeel dat we ook hebben.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als je dat doet wel ja, wat ik zo om me heen zie wijst toch echt de kant op dat vooral grote bedrijven hun werknemers echt niet vertroetelen, dan moet je toch al echt hoger management zijn.
Dat zou zomaar kunnen, ik heb wel vaker wereldvreemdheid bij het management gezien. Gebrek aan inlevingsvermogen, blind voor signalen van onderen en heilig vertrouwen in de eigen aanpak en de cijfers die voor ze liggen. Het idee dat die cijfers wel eens iets rooskleuriger kunnen zijn dan de werkelijkheid omdat zij niet de enigen zijn die creatief kunnen boekhouden is iets wat niet in ze op lijkt te komen bijvoorbeeldquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:51 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Draaijer is natuurlijk het management in kwestie
Je bedoeld dat ze wel eens glimlachen en nooit schelden?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:54 schreef Daniel1976 het volgende:
Achmea was ook erg aardig voor zijn personeel.
Precies, de meeste bedrijven geven hun personeel net genoeg om niet weg te lopen. De meesten zijn zo verkrampt van angst hun inkomsten te verliezen dat ze zich gedwongen voelen bij hun werkgever in dienst te blijven. Zorg gewoon dat je minimale verplichtingen hebt en steek regelmatig een middelvinger op tegen grootbekken en hufters in het bedrijfsleven, je zal er alleen maar op vooruitgaanquote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Waar de rayonmanager enthousiast de wc-schoonmakers gaat helpen. Waar de assistent-tekenaar op zondag bij de directeur op de koffie gaat om nog even na te genieten van dat mooie project.
I believe
En de grootste beloning die die mensen krijgen is een 'vast contract' en blij dat die mensen dan zijn, de tranen rollen soms over de wangen. Prima dat je daar blij van kan worden, maar het geeft wel aan hoe diep de angst bij sommigen zit om voor jezelf op te komen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:33 schreef Dekatria het volgende:
Ik vind een mooie illustratie hierbij dat nieuwe programma van Veronica Undercover Boss. Dan zie je pas hoezeer de managers vervreemd zijn met wat er op de eigenlijke werkvloer gebeurd. Het is ten alle tijde gemakkelijk voor management om dingen te roepen van hogeraf, maar het is veel moeilijker om dit te spiegelen aan de dingen die er 'in the field' daadwerkelijk gebeuren.
Zo werkt dat. Slechte managers worden toch ook weggepromoveerd?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies, de meeste bedrijven geven hun personeel net genoeg om niet weg te lopen. De meesten zijn zo verkrampt van angst hun inkomsten te verliezen dat ze zich gedwongen voelen bij hun werkgever in dienst te blijven. Zorg gewoon dat je minimale verplichtingen hebt en steek regelmatig een middelvinger op tegen grootbekken en hufters in het bedrijfsleven, je zal er alleen maar op vooruitgaan
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het verklaart de rechtse reacties als het gaat om uitkeringen, kraken, staken e.d. Die luie, domme, achterlijke, terroristen zijn natuurlijk geen normale werknemers die werken voor hun geld, dat past niet in hun wereldbeeld.
Yep, en dan ook nog eens naar de plek waar ze de meeste schade aan kunnen richtenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zo werkt dat. Slechte managers worden toch ook weggepromoveerd?
Die worden gewoon ontslagenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zo werkt dat. Slechte managers worden toch ook weggepromoveerd?
Yep, dat heb ik ook een keer meegemaakt. Maar dat was in de gezondheidszorg. En het was een vrouw. En ze was borderline.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:12 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Die worden gewoon ontslagen.
Grappig dat je dat zegt: mijn eerste doel bij mijn huidige werkgever was ook een vast contract. Toen ik dat na mijn jaarcontract kreeg werd het gebracht als iets heel bijzonders: Ze waren zó tevreden met me dat ze me een Vast Contract wilden gevenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En de grootste beloning die die mensen krijgen is een 'vast contract' en blij dat die mensen dan zijn, de tranen rollen soms over de wangen. Prima dat je daar blij van kan worden, maar het geeft wel aan hoe diep de angst bij sommigen zit om voor jezelf op te komen.
Precies! De Heilige Graal! Dankbaar moet je zijn!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt: mijn eerste doel bij mijn huidige werkgever was ook een vast contract. Toen ik dat na mijn jaarcontract kreeg werd het gebracht als iets heel bijzonders: Ze waren zó tevreden met me dat ze me een Vast Contract wilden geven![]()
Hier gebeurt het zodra een manager niet goed functioneert en geen binding heeft met de werknemers. Als managers de werknemers niet weten te motiveren is het hoog tijd voor een nieuwe manager.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Yep, dat heb ik ook een keer meegemaakt. Maar dat was in de gezondheidszorg. En het was een vrouw. En ze was borderline.
Maar idd, het gebeurd wel eens.
Inderdaad, alleen werkt het zo bij heel veel bedrijven niet. En de ontslagen manager krijgt een mooie zak geld mee en is doorgaans binnen een maandje of wat weer in zijn volgende managersfunctie bezig.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hier gebeurt het zodra een manager niet goed functioneert en geen binding heeft met de werknemers. Als managers de werknemers niet weten te motiveren is het hoog tijd voor een nieuwe manager.
Als de werknemers het spelletje meespelen (omdat ze bang zijn hun baan te verliezen, of alleen maar bang voor een slechte beoordeling) heeft de manager dus geen binding met zijn medewerkers. Maar als ze doen wat hij zegt is ie wel functioneel, dus zal hij niet ontslagen worden.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:22 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hier gebeurt het zodra een manager niet goed functioneert en geen binding heeft met de werknemers. Als managers de werknemers niet weten te motiveren is het hoog tijd voor een nieuwe manager.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Dat deed ik op dat moment ook niet, ik was nogal verbluft door de manier waarop Het Vaste Contract werd aangeprezenquote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies! De Heilige Graal! Dankbaar moet je zijn!
En waag het dan maar eens om salarisverhoging te vragen.
Yep. Net zoals een beoordelingsgesprek beginnen met een babbeltje over "zwaar weer", en "we blij mogen zijn dat we nog bestaan", om iedere neiging om salarisverhoging te vragen er bij voorbaat uit te rammen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:26 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat deed ik op dat moment ook niet, ik was nogal verbluft door de manier waarop Het Vaste Contract werd aangeprezen.
Je moet dat soort problemen onmiddellijk bij 1 van die mensen (of iemand daarboven) neerleggen. Als er gezeik van komt vlieg jij er uit. Die managers zijn handig genoeg om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Je moet zo snel mogelijk duidelijk maken dat ze hun meningsverschillen niet via jou moeten uitvechten. Daar moet je heel duidelijk in zijn.quote:Maar zie het andere topic in NWS, mijn salaris bespreken wordt dus mijn volgende stap. Ben nu 1,5 jaar in dienst, vast contract is binnen, ik doe mijn werk goed, nu ga ik voor de pegels
.
Het is wel logisch dat bazen en werknemers niet dezelfde belangen hebben. De baas wil zoveel mogelijk werk verzet zien in zo weinig mogelijk tijd en tegen zo laag mogelijke kosten; de werknemer wil zich ontplooien, niet continu in de hoogste versnelling werken en dat tegen een fijn salaris.
En dan speelt bij mijn werk dus ook nog dat in theorie mijn managers allemaal hetzelfde belang zouden moeten hebben maar dat in de praktijk ze allemaal andere prioriteiten stellen. Dus als mijn managers al niet de neuzen dezelfde kant op hebben, dan wordt het voor mij al helemaal lastig
.
Klopt, dat doe ik dus bij manager 3, die is de hoogste in rang van de 3quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Je moet dat soort problemen onmiddellijk bij 1 van die mensen (of iemand daarboven) neerleggen. Als er gezeik van komt vlieg jij er uit. Die managers zijn handig genoeg om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen. Je moet zo snel mogelijk duidelijk maken dat ze hun meningsverschillen niet via jou moeten uitvechten. Daar moet je heel duidelijk in zijn.
quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als de werknemers het spelletje meespelen (omdat ze bang zijn hun baan te verliezen, of alleen maar bang voor een slechte beoordeling) heeft de manager dus geen binding met zijn medewerkers. Maar als ze doen wat hij zegt is ie wel functioneel, dus zal hij niet ontslagen worden.
Je bewijst de waarde van dit topic, ik ben blij dat je er bent.
Gelukkig heb ik heel andere ervaringen, maar dat komt vast omdat ik tot op heden een andere bedrijfscultuur gewend ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals ik eerder al aangehaald heb ben je zelf ook een fundamenteel gelovige. Je bent daarin precies het tegenover gestelde van iemand als draaijer en ook niet uit die positie te brengen. Een dergelijke discussie zal dus niet veel op gaan leveren aangezien je alles aangrijpt om je standpunt te bevestigen en niets aanneemt dat ook maar een beetje tegen je standpunt ingaat.
Nee, ik ben een realist. De belangen zijn gewoon anders, maar managers leren om mensen aan te sturen en een bedrijfscultuur te scheppen. Met de beste bedoelingen, maar ze snappen niet hoe werknemers daar mee om gaan en waarom. Natuurlijk zeg ik dat het werk leuk is als de baas dat vraagt. Anders denkt ie dat ik ongemotiveerd ben en heeft ie voor mij 10 anderen die wel enthousiast genoeg doen. Niet omdat ze dat zijn, maar omdat ze hun huur moeten betalen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:41 schreef Citizen.Erased het volgende:
Zoals ik eerder al aangehaald heb ben je zelf ook een fundamenteel gelovige.
Uitstekend! Die moet ik onthouden!quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:42 schreef MaLo het volgende:
Functionerings- en beoordelingsgesprekken inderdaad. Er zijn altijd wel verbeterpunten volgens de manager. Standaard verbeterpunten zijn: je pro-actiever opstellen, meer initiatief tonen, proberen het grote geheel te overzien.
Als je dan vraagt om een voorbeeld waarin je je pro-actiever of initiatiefrijker had moeten opstellen, dan begint de manager te murmelen en met nog meer vage managerskreten te strooien. Heb in het verslag van mijn vorige beoordelingsgesprek laten vastleggen dat manager geen voorbeelden kon noemen bij deze verbeterpunten maar dat ze deze aan zou dragen zodra ze het zou signaleren. Volgende beoordelingsgesprek is over 1,5 maand en er is nog steeds geen voorbeeld aangedragen
.
Wat bedoel met troetelen:quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bedoeld dat ze wel eens glimlachen en nooit schelden?
Is de OP niet duidelijk genoeg? Managers geloven echt in hun jargon.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:01 schreef opastokvis het volgende:
okee.
en nu een uitleg van de titel graag.
ik dacht dat je weer ging haten op gelovigen.
Ah, dat ken ik ja. Maar dan moet je eerst 3 jaar lang ja en amen zeggen voor ze je een vast contract geven. En in die drie jaar vergaat de lust om effectief, productief en betrokken te zijn.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat bedoel met troetelen:
* Tenminste marktconform salaris
* Genoeg vrije dagen
* Gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden
* Leuke uitstapjes met collega's
* Bevordering van de ontwikkeling van een werknemer. Dus opleidingen en assesments etc.
* Als er iets thuis of met familie ofzo is, kun je direct je boeltje laten vallen en naar huis gaan.
(Thuis situatie is belangrijk)
* Geen rare wurgcontracten enzo
Natuurlijk zijn de belangen anders, maar dat maakt een manager nog niet tot je vijand. Daarbij zijn managers ook gewoon werknemers en vaak ook zo begonnen.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ik ben een realist. De belangen zijn gewoon anders, maar managers leren om mensen aan te sturen en een bedrijfscultuur te scheppen. Met de beste bedoelingen, maar ze snappen niet hoe werknemers daar mee om gaan en waarom. Natuurlijk zeg ik dat het werk leuk is als de baas dat vraagt. Anders denkt ie dat ik ongemotiveerd ben en heeft ie voor mij 10 anderen die wel enthousiast genoeg doen. Niet omdat ze dat zijn, maar omdat ze hun huur moeten betalen.
Ook jij bent wereldvreemd.
het is nog steeds een misleidende titel.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is de OP niet duidelijk genoeg? Managers geloven echt in hun jargon.
Dat zeg ik ook niet. Maar ze zijn voor een deel wereldvreemd.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de belangen anders, maar dat maakt een manager nog niet tot je vijand.
Bij alle bedrijven waar ik heb gewerkt, vonden managers, in 98% van de gevallen dit het belangrijkst:quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de belangen anders, maar dat maakt een manager nog niet tot je vijand. Daarbij zijn managers ook gewoon werknemers en vaak ook zo begonnen.
Je hebt gewoon te maken met slechte managers en bedrijven waarbij de hiërarchie erg scheef is. Daar kun je moeilijk alle managers te schuld van gaan geven. De algemene tendens is dat je situatie en dat doortrekt naar "alle managers".
Daarbij is de vraag natuurlijk hoe een groot bedrijf inricht dient te worden, zijn er volgens jou geen managers nodig?
Werknemers net zo zeer, dat is niet alleen aan managers voorbehouden.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Maar ze zijn voor een deel wereldvreemd.
Wie was die managergoeroe die Tulip heeft opgericht?quote:Op woensdag 20 oktober 2010 12:34 schreef Citizen.Erased het volgende:
Daarbij is de vraag natuurlijk hoe een groot bedrijf inricht dient te worden, zijn er volgens jou geen managers nodig?
Mijn people manager denkt ook in eerste plaats aan de centen. Al mijn people managers uit het verleden ook.quote:Op woensdag 20 oktober 2010 13:32 schreef Re het volgende:
apart topic...
het is toch allemaal niet zo zwart wit, managen is leuk werk maar je hebt nou eenmaal peoples managers en content managers en een manager bepaalt uiteindelijk of zijn team functioneert en zou daar op moeten worden afgerekend. Zo gaat dat bij ons en het werkt prima.
quote:nou ja, je werkt om geld te verdienen en bijv. bonussen zijn gerelateerd aan het functioneren van het team dus ja hij/zij is er dan wel bij gebaat om een goed draaiend team te hebben, niets mis meeOp woensdag 20 oktober 2010 13:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mijn people manager denkt ook in eerste plaats aan de centen. Al mijn people managers uit het verleden ook.
quote:Het doel is dan om de bonus binnen te halen, dat is een heel andere doelstelling dan het team goed laten draaien imo. Kijk maar eens welke rampzalige gevolgen deze strategie heeft gehad in de financiele sectorOp woensdag 20 oktober 2010 17:17 schreef Re het volgende:
[..]
nou ja, je werkt om geld te verdienen en bijv. bonussen zijn gerelateerd aan het functioneren van het team dus ja hij/zij is er dan wel bij gebaat om een goed draaiend team te hebben, niets mis mee
quote:yeah whatever...Op woensdag 20 oktober 2010 19:27 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het doel is dan om de bonus binnen te halen, dat is een heel andere doelstelling dan het team goed laten draaien imo. Kijk maar eens welke rampzalige gevolgen deze strategie heeft gehad in de financiele sector
quote:Werknemers ook! Die gaan alleen voor het geld en boeit het niet hoe het met het bedrijf afloopt!Op woensdag 20 oktober 2010 13:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mijn people manager denkt ook in eerste plaats aan de centen. Al mijn people managers uit het verleden ook.
quote:Da's ook mijn ervaring... of van die managers die van buitenaf naar binnen gereden worden om de boel te reorganiseren, terwijl ze het bedrijf niet goed genoeg kennen en dus alles waar het bedrijf goed in was de nek omdraaien.Op woensdag 20 oktober 2010 12:32 schreef xenobinol het volgende:
Managers doen meestal meer kwaad dan goed binnen een bedrijf. De meesten leven totaal buiten de realiteit, de enige goeie managers die ik heb meegemaakt waren degene die uit pure noodzaak van uitvoerende tot manager gepromoveerd werden. Meestal omdat de 'echte' managers met de noorderzon vertrokken waren om elders dik geld te lurken nadat ze een bedrijf geruineerd achter zich lieten.
quote:Precies jaren geleden waren managers personen die eerst jaren zelf op de werkvloer hadden gewerkt. Nu komen ze van school en worden vaak gelijk manager.Op woensdag 20 oktober 2010 19:46 schreef Henno het volgende:
[..]
Da's ook mijn ervaring... of van die managers die van buitenaf naar binnen gereden worden om de boel te reorganiseren, terwijl ze het bedrijf niet goed genoeg kennen en dus alles waar het bedrijf goed in was de nek omdraaien.
Ik werk liever in een bedrijf waarbij de leidinggevenden zelf ook op de werkvloer werk(t)en, in mijn geval bv. in een softwarebedrijf waarbij de developers op een gegeven moment projectleiders werden vanwege groei van het bedrijf, maar in hun hart nog steeds developers zijn. Dan krijg je ook meer een focus op productkwaliteit i.p.v. zo snel mogelijk kutzooi eruit stampen voor misschien iets meer geld op de korte termijn (waarna al je klanten weglopen en je bedrijf kapot gaat)
quote:Managers zijn zeemeeuwenOp donderdag 21 oktober 2010 19:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
Precies jaren geleden waren managers personen die eerst jaren zelf op de werkvloer hadden gewerkt. Nu komen ze van school en worden vaak gelijk manager.
Tegenwoordig zijn managers net zeemeeuwen. Komen luid krijsend binnen gevlogen, vreten zich vol , schijten de boel onder, en vertrekken weer, op naar de volgende klus
quote:Fantastische metafoorOp donderdag 21 oktober 2010 19:33 schreef Cherna het volgende:
Precies jaren geleden waren managers personen die eerst jaren zelf op de werkvloer hadden gewerkt. Nu komen ze van school en worden vaak gelijk manager.
Tegenwoordig zijn managers net zeemeeuwen. Komen luid krijsend binnen gevlogen, vreten zich vol , schijten de boel onder, en vertrekken weer, op naar de volgende klus
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 19:33 schreef Cherna het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |