abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:17:58 #1
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87743774
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:17 schreef draaijer het volgende:

[..]

Werknemers maken of breken de sfeer op de vloer. Ik heb serieus nog nooit meegemaakt waar ik ook zat dat management de sfeer zou verzieken. je hebt toch een gezamenlijk doel? If not, waarom werk je daar dan? Dat heb je zelf in de hand net zoals je attitude in de groep / op de vloer
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 07:35 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ik denk dat ook. Wat doe je anders bij je werkgever. Ben je zo braindead of mis je capaciteiten om zelf iets te bedenken en moet je alleen maar uitvoeren?! Tja, dan heb je weinig keus. Hier staan alle neuzen dezelfde kant op. Wij willen dit bedrijf laten groeien en succesvol maken.
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:05 schreef draaijer het volgende:

[..]

Flikker toch op. Ik geloof er geen reet van. Hoe kan je nou een bedrijf opbouwen met ongemotiveerde mensen. Dat mensen job hoppen is prima, maar je probeert ze zo lang mogelijk aan je te binden. Dat doe je niet door slavendrijven
Ze geloven het echt: Werknemers en werkgevers hebben dezelfde belangen en ze werken hand in hand met bloemen in hun haar.

Idioten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:22:51 #2
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_87743894
Als ik me om dezelfde dingen druk moet gaan maken als het management dan wordt mijn baan ineens een stuk ingewikkelder...

Maar vanwaar dit topic? Enkel de quotes of persoonlijke ervaring?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:28:10 #3
pi_87744037
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:22 schreef Dekatria het volgende:
Als ik me om dezelfde dingen druk moet gaan maken als het management dan wordt mijn baan ineens een stuk ingewikkelder...

Maar vanwaar dit topic? Enkel de quotes of persoonlijke ervaring?
In mijn persoonlijke ervaring ben ik wel managers tegengekomen die ethousiasmeerden e.d. maar het kwam niet als echt op mij over. Maar ik kom tot de ontdekking dat veel van dat soort mensen echt geloven dat ze vrienden zijn met hun personeel.

Als je 1 van de quotes volgt kan je genieten van een stukje wereldvreemde discussie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_87744052
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ze geloven het echt: Werknemers en werkgevers hebben dezelfde belangen en ze werken hand in hand met bloemen in hun haar.

Idioten.
Genoeg bedrijven waar dat het geval is. Dat richt zich dan voornamelijk op kleinere bedrijven en op bedrijven die bijvoorbeeld druk zijn met de ontwikkeling van een product.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:31:48 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87744133
De quotes komen wel uit een topic over Fransen he.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:32:31 #6
pi_87744158
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:28 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Genoeg bedrijven waar dat het geval is.
Waar de rayonmanager enthousiast de wc-schoonmakers gaat helpen. Waar de assistent-tekenaar op zondag bij de directeur op de koffie gaat om nog even na te genieten van dat mooie project.

I believe _O_
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:33:43 #7
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_87744194
Ik vind een mooie illustratie hierbij dat nieuwe programma van Veronica Undercover Boss. Dan zie je pas hoezeer de managers vervreemd zijn met wat er op de eigenlijke werkvloer gebeurd. Het is ten alle tijde gemakkelijk voor management om dingen te roepen van hogeraf, maar het is veel moeilijker om dit te spiegelen aan de dingen die er 'in the field' daadwerkelijk gebeuren.
pi_87744219
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waar de rayonmanager enthousiast de wc-schoonmakers gaat helpen. Waar de assistent-tekenaar op zondag bij de directeur op de koffie gaat om nog even na te genieten van dat mooie project.

I believe _O_
Je weet het weer mooi uit z'n verband te trekken. Volgens mij ben je fundamentalistisch tegen, daar valt ook geen discussie mee te voeren.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:35:58 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87744261
Echt wel, bedrijven waar werknemers vertroetelt worden presteren beter en mensen blijven er langer hangen.
Als je kennis organisatie hebt zijn je werknemers je belangrijkste kapitaal.

Heb je alleen nog maar productiewerk gedaan TS?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:36:34 #10
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_87744283
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
Genoeg bedrijven waar dat het geval is. Dat richt zich dan voornamelijk op kleinere bedrijven en op bedrijven die bijvoorbeeld druk zijn met de ontwikkeling van een product.
Juist. Daar lijkt het me niet meer dan logisch.

Het lijkt me dan ook dat de situatie verschilt per context.
pi_87744296
Er zullen altijd leidinggevenden en sloofjes zijn, wie dat ontkent is gek.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_87744384
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:35 schreef Daniel1976 het volgende:
Echt wel, bedrijven waar werknemers vertroetelt worden presteren beter en mensen blijven er langer hangen.

Als je dat doet wel ja, wat ik zo om me heen zie wijst toch echt de kant op dat vooral grote bedrijven hun werknemers echt niet vertroetelen, dan moet je toch al echt hoger management zijn :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:39:36 #13
pi_87744385
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:31 schreef eleusis het volgende:
De quotes komen wel uit een topic over Fransen he.
Ook Nederlanders werken in de eerste plaats voor hun geld. Ze zullen veel slikken omdat ze zich niet kunnen veroorloven ontslagen te worden.

Als je werk hebt is het zaak meer te verdienen. Daarna wil je leuker werk, zie je de piramide van Maslof al?

Veel leidinggevenden (waaronder mensen die comfortabel gestudeerd hebben, maar nooit echt moesten werken) missen de ervaring van de onderkant van de piramide en hebben in hun managerscursussen geleerd om positief blablabla enz. Blijkbaar begrijpen ze echt niet dat veel mensen werken voor het geld (eventueel hypotheek, pensioen) en niet omdat ze het zo een verlichtte ervaring vinden om iemand anders' bedrijf in een niche te plaatsen.

Het verklaart de rechtse reacties als het gaat om uitkeringen, kraken, staken e.d. Die luie, domme, achterlijke, terroristen zijn natuurlijk geen normale werknemers die werken voor hun geld, dat past niet in hun wereldbeeld.

quote:
alleen nog maar productiewerk
Of je bent gewoon minderwaardig. :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Papierversnipperaar op 20-10-2010 10:55:16 ]
pi_87744386
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:37 schreef DroogDok het volgende:
Er zullen altijd leidinggevenden en sloofjes zijn, wie dat ontkent is gek.
Dat sluit toch niet uit dat mensen gecommitteerd zijn
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:41:59 #15
pi_87744469
quote:
Dat is de theorie, alleen de uitvoering loopt spaak.
quote:
Heb je alleen nog maar productiewerk gedaan TS?
Nee, maar ook op hoger niveau zie je dezelfde zaken scheef gaan.
pi_87744526
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:39 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat sluit toch niet uit dat mensen gecommitteerd zijn
Maar zo'n draaijer heeft nog nooit meegemaakt dat het management de sfeer zou verzieken. Nou, dan ben je of heel erg dom of je hebt alleen bij bedrijven met een fantastisch management gewerkt :')

In mijn ervaring willen de meeste mensen best werken, best hard werken ook zelfs en zijn ze wel degelijk te commiteren maar worden ze gewoon door de jaren heen volkomen cynisch door het geschutter van het management :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_87744771
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maar zo'n draaijer heeft nog nooit meegemaakt dat het management de sfeer zou verzieken. Nou, dan ben je of heel erg dom of je hebt alleen bij bedrijven met een fantastisch management gewerkt :')

In mijn ervaring willen de meeste mensen best werken, best hard werken ook zelfs en zijn ze wel degelijk te commiteren maar worden ze gewoon door de jaren heen volkomen cynisch door het geschutter van het management :)
Draaijer is natuurlijk het management in kwestie :P
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:54:37 #18
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_87744870
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Als je dat doet wel ja, wat ik zo om me heen zie wijst toch echt de kant op dat vooral grote bedrijven hun werknemers echt niet vertroetelen, dan moet je toch al echt hoger management zijn :') .
Tsja ik word wel iets beter behandeld dan het productie personeel dat we ook hebben.
Maar ik heb bijvoorbeeld ook een jaartje bij Achmea gewerkt op een IT project en Achmea was ook erg aardig voor zijn personeel.
pi_87744908
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:51 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Draaijer is natuurlijk het management in kwestie :P
Dat zou zomaar kunnen, ik heb wel vaker wereldvreemdheid bij het management gezien. Gebrek aan inlevingsvermogen, blind voor signalen van onderen en heilig vertrouwen in de eigen aanpak en de cijfers die voor ze liggen. Het idee dat die cijfers wel eens iets rooskleuriger kunnen zijn dan de werkelijkheid omdat zij niet de enigen zijn die creatief kunnen boekhouden is iets wat niet in ze op lijkt te komen bijvoorbeeld :P
  woensdag 20 oktober 2010 @ 10:57:00 #20
pi_87744961
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:54 schreef Daniel1976 het volgende:
Achmea was ook erg aardig voor zijn personeel.
Je bedoeld dat ze wel eens glimlachen en nooit schelden?
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:00:03 #21
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_87745063
Het zijn soms net mensen, die managers. :D
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_87745251
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

I believe _O_
Precies, de meeste bedrijven geven hun personeel net genoeg om niet weg te lopen. De meesten zijn zo verkrampt van angst hun inkomsten te verliezen dat ze zich gedwongen voelen bij hun werkgever in dienst te blijven. Zorg gewoon dat je minimale verplichtingen hebt en steek regelmatig een middelvinger op tegen grootbekken en hufters in het bedrijfsleven, je zal er alleen maar op vooruitgaan ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_87745298
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:33 schreef Dekatria het volgende:
Ik vind een mooie illustratie hierbij dat nieuwe programma van Veronica Undercover Boss. Dan zie je pas hoezeer de managers vervreemd zijn met wat er op de eigenlijke werkvloer gebeurd. Het is ten alle tijde gemakkelijk voor management om dingen te roepen van hogeraf, maar het is veel moeilijker om dit te spiegelen aan de dingen die er 'in the field' daadwerkelijk gebeuren.
En de grootste beloning die die mensen krijgen is een 'vast contract' en blij dat die mensen dan zijn, de tranen rollen soms over de wangen. Prima dat je daar blij van kan worden, maar het geeft wel aan hoe diep de angst bij sommigen zit om voor jezelf op te komen.
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:08:16 #24
pi_87745365
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies, de meeste bedrijven geven hun personeel net genoeg om niet weg te lopen. De meesten zijn zo verkrampt van angst hun inkomsten te verliezen dat ze zich gedwongen voelen bij hun werkgever in dienst te blijven. Zorg gewoon dat je minimale verplichtingen hebt en steek regelmatig een middelvinger op tegen grootbekken en hufters in het bedrijfsleven, je zal er alleen maar op vooruitgaan ^O^
Zo werkt dat. Slechte managers worden toch ook weggepromoveerd? ^O^
pi_87745439
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Het verklaart de rechtse reacties als het gaat om uitkeringen, kraken, staken e.d. Die luie, domme, achterlijke, terroristen zijn natuurlijk geen normale werknemers die werken voor hun geld, dat past niet in hun wereldbeeld.

^O^

Al die lullo's hebben nog nooit enig werk verricht in hun leven, die parasiteren enkel op de noeste arbeid van anderen. En dan maar kankeren om mensen die stuk gegaan zijn door bedrijven die hen hebben uitgebuit en afgeven op mensen die het niet eens zijn met het systeem en opkomen voor zichzelf. Gore fascisten zijn het over het algemeen :r
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')