abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:46:08 #51
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87748920
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:34 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn de belangen anders, maar dat maakt een manager nog niet tot je vijand.
Dat zeg ik ook niet. Maar ze zijn voor een deel wereldvreemd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_87748997
quote:

[..]

Natuurlijk zijn de belangen anders, maar dat maakt een manager nog niet tot je vijand. Daarbij zijn managers ook gewoon werknemers en vaak ook zo begonnen.

Je hebt gewoon te maken met slechte managers en bedrijven waarbij de hiërarchie erg scheef is. Daar kun je moeilijk alle managers te schuld van gaan geven. De algemene tendens is dat je situatie en dat doortrekt naar "alle managers".

Daarbij is de vraag natuurlijk hoe een groot bedrijf inricht dient te worden, zijn er volgens jou geen managers nodig?
Bij alle bedrijven waar ik heb gewerkt, vonden managers, in 98% van de gevallen dit het belangrijkst:
1) hun eigen portomonnee
2) het bedrijf
3) de medewerkers

In die volgorde dus.
pi_87749044
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar ze zijn voor een deel wereldvreemd.
Werknemers net zo zeer, dat is niet alleen aan managers voorbehouden.

Ik heb ook problemen met zakkenvullers en managers die alleen hun eigen korte termijn belangen proberen te waarborgen, maar dat zijn simpelweg slechte managers.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:50:18 #54
pi_87749105
quote:

Daarbij is de vraag natuurlijk hoe een groot bedrijf inricht dient te worden, zijn er volgens jou geen managers nodig?
Wie was die managergoeroe die Tulip heeft opgericht?

Mensen leefden vroeger in gemeenschappen tot 150 mensen. Hij splitste afdelingen op zodra ze groter werden dan 60 man. In grotere afdelingen communiceerden mensen niet meer direct met elkaar, en dan krijg je constructies die een eigen leven gaan leiden. Hij zorgde voor kleinere zelfstandige eenheden en voorkwam daarmee eindeloze managers-lagen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 20 oktober 2010 @ 13:32:31 #55
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87750717
apart topic...

het is toch allemaal niet zo zwart wit, managen is leuk werk maar je hebt nou eenmaal peoples managers en content managers en een manager bepaalt uiteindelijk of zijn team functioneert en zou daar op moeten worden afgerekend. Zo gaat dat bij ons en het werkt prima.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_87751555
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:32 schreef Re het volgende:
apart topic...

het is toch allemaal niet zo zwart wit, managen is leuk werk maar je hebt nou eenmaal peoples managers en content managers en een manager bepaalt uiteindelijk of zijn team functioneert en zou daar op moeten worden afgerekend. Zo gaat dat bij ons en het werkt prima.
Mijn people manager denkt ook in eerste plaats aan de centen. Al mijn people managers uit het verleden ook.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 17:17:48 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87759825
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:55 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Mijn people manager denkt ook in eerste plaats aan de centen. Al mijn people managers uit het verleden ook.
nou ja, je werkt om geld te verdienen en bijv. bonussen zijn gerelateerd aan het functioneren van het team dus ja hij/zij is er dan wel bij gebaat om een goed draaiend team te hebben, niets mis mee
pi_87764689
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 17:17 schreef Re het volgende:

[..]

nou ja, je werkt om geld te verdienen en bijv. bonussen zijn gerelateerd aan het functioneren van het team dus ja hij/zij is er dan wel bij gebaat om een goed draaiend team te hebben, niets mis mee
Het doel is dan om de bonus binnen te halen, dat is een heel andere doelstelling dan het team goed laten draaien imo. Kijk maar eens welke rampzalige gevolgen deze strategie heeft gehad in de financiele sector :|W
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  woensdag 20 oktober 2010 @ 19:42:26 #59
262 Re
Kiss & Swallow
pi_87765387
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het doel is dan om de bonus binnen te halen, dat is een heel andere doelstelling dan het team goed laten draaien imo. Kijk maar eens welke rampzalige gevolgen deze strategie heeft gehad in de financiele sector :|W
yeah whatever...
pi_87765484
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 13:55 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Werknemers ook! Die gaan alleen voor het geld en boeit het niet hoe het met het bedrijf afloopt! :o :o :o
pi_87765590
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:32 schreef xenobinol het volgende:
Managers doen meestal meer kwaad dan goed binnen een bedrijf. De meesten leven totaal buiten de realiteit, de enige goeie managers die ik heb meegemaakt waren degene die uit pure noodzaak van uitvoerende tot manager gepromoveerd werden. Meestal omdat de 'echte' managers met de noorderzon vertrokken waren om elders dik geld te lurken nadat ze een bedrijf geruineerd achter zich lieten.
Da's ook mijn ervaring... of van die managers die van buitenaf naar binnen gereden worden om de boel te reorganiseren, terwijl ze het bedrijf niet goed genoeg kennen en dus alles waar het bedrijf goed in was de nek omdraaien.

Ik werk liever in een bedrijf waarbij de leidinggevenden zelf ook op de werkvloer werk(t)en, in mijn geval bv. in een softwarebedrijf waarbij de developers op een gegeven moment projectleiders werden vanwege groei van het bedrijf, maar in hun hart nog steeds developers zijn. Dan krijg je ook meer een focus op productkwaliteit i.p.v. zo snel mogelijk kutzooi eruit stampen voor misschien iets meer geld op de korte termijn (waarna al je klanten weglopen en je bedrijf kapot gaat :'))
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:33:46 #62
321876 Cherna
Fuck the System
pi_87805198
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 19:46 schreef Henno het volgende:

[..]

Da's ook mijn ervaring... of van die managers die van buitenaf naar binnen gereden worden om de boel te reorganiseren, terwijl ze het bedrijf niet goed genoeg kennen en dus alles waar het bedrijf goed in was de nek omdraaien.

Ik werk liever in een bedrijf waarbij de leidinggevenden zelf ook op de werkvloer werk(t)en, in mijn geval bv. in een softwarebedrijf waarbij de developers op een gegeven moment projectleiders werden vanwege groei van het bedrijf, maar in hun hart nog steeds developers zijn. Dan krijg je ook meer een focus op productkwaliteit i.p.v. zo snel mogelijk kutzooi eruit stampen voor misschien iets meer geld op de korte termijn (waarna al je klanten weglopen en je bedrijf kapot gaat :'))
Precies jaren geleden waren managers personen die eerst jaren zelf op de werkvloer hadden gewerkt. Nu komen ze van school en worden vaak gelijk manager.
Tegenwoordig zijn managers net zeemeeuwen. Komen luid krijsend binnen gevlogen, vreten zich vol , schijten de boel onder, en vertrekken weer, op naar de volgende klus
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 21 oktober 2010 @ 19:44:03 #63
pi_87805632
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 19:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

Precies jaren geleden waren managers personen die eerst jaren zelf op de werkvloer hadden gewerkt. Nu komen ze van school en worden vaak gelijk manager.
Tegenwoordig zijn managers net zeemeeuwen. Komen luid krijsend binnen gevlogen, vreten zich vol , schijten de boel onder, en vertrekken weer, op naar de volgende klus
Managers zijn zeemeeuwen ^O^
pi_87810497
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 19:33 schreef Cherna het volgende:

Fantastische metafoor :D
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_87813522
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 19:33 schreef Cherna het volgende:

[..]

:D! Beter kan je het niet verwoorden _O-
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')