abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87701187
http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/991683 op 25.20

De brandende auto van die Franse lerares en dan haar reactie :') :{
pi_87701550
Zojuist een stukje op BNR gehoord dat dit daadwerkelijk negatieve gevolgen heeft voor de Nederlandse / Europeesche economie. Tevens refereerde ze naar de stakingen van de vrachtwagenchauffeurs van enkele jaren geleden. Daarin hebben we 100'en miljoenen schade geleden en mensen die gewoon hun werk wilde doen, werden bedreigd en of hun wagen werd in de fik gestoken of gesloopt..

Die Fransen sporen toch echt niet.. Het is in het belang van het land en de Europeesche economie dat die gasten eens normaal gaan werken

De reden dat ik ze in de TT werkschuw noem, komt door het feit dat de Fransen een afwijking hebben van de werkuren mbt de gemiddelde norm van Europa. In Frankrijk is een werkweek 36 uur. Die gasten mogen ook gelijk naar de vakbonds verantwoordelijke lopen om te klagen als ze meer dan 36 moeten werken. Ook wanneer dat incidenteel is. Wat is dat nou voor een "K" mentaliteit.
pi_87701570
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 22:46 schreef Kingstown het volgende:

[..]

_O-

Dank voor deze heerlijke grap....ik moest echt hard lachen.
Ik sluit me volledig aan bij DS4.. Het begint met attitude, en super attitude zal altijd worden beloond
pi_87701576
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:51 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind dat op sociaal vlak gewoon niet eerlijk. Dat ik in staat ben om veel eerder met pensioen te gaan dan iemand anders kan diegene niks aan doen. Kans is groot dat diegene nog harder werkt dan mij ook ik heb alleen mijn sector mee zitten.

Leven moet ook genieten zijn, voor iedereen, en dat ze daar ook fysiek nog van kunnen genieten.
Hoe kan je nou genieten als het totale Franse tekort oploopt en je daar zeer zeker de gevolgen van gaat merken. Lekker kortzichtig genieten
pi_87701581
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 02:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Kijk, ik heb niet voor de euro gekozen, ik heb de crisis niet gecreeerd. Dat eerst de aasgieren van deze catastrofe maar eerst eens gaan bloeden voordat de gewone man aan de beurt is die al eeuwen de dupe is.
Het is toch te gek voor woorden dat ik als gewone man al die shit moet betalen. De jongste generatie is te verwend en dat moet ik dan ff betalen en ik moet ze blijven sponseren. De oudere generatie past op de kinderen op van de twee verdieners die in luxe willen leven, en dan wordt ook nog eens verwacht dat wij gaan werken tot 67. Ik heb voor mezelf gezorgt en mijn gezin, nooit gekke dingen ondernomen, eenvoudig geleefd(zou niet anders willen). Maar ik wil zeker geen slaaf van deze moderne tijd worden.
De jonste generatie zal moeten gaan inzien dat er meer is dan luxe. Het valt mij steeds vaker op dat ze een huis willen kopen met alle luxe meteen erbij geleverd. Een simpele badkamer is niet meer goed genoeg.
Wat is er mis met luxe. Mensen die dat willen, zullen er toch hard voor moeten werken het komt niet aanvliegen. Als ze werken, dragen ze belasting af en tevens werken er mensen om die badkamer erin te maken / plaatsen. Ik begrijp niet wat luxe met een hogere pensioen leeftijd te maken heeft
pi_87701595
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 02:44 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hier mis je totaal de plank. Kijk voor mij mogen ze de hypotheek aftrek gelijk afschaffen ondanks dat ik een eigen huis heb. Ik ben bereid in te leveren. Ik kan zonder luxe.Maar van de oudere die zich al krom hebben gewerkt daar behoor je vanaf te blijven. Niet zoals van de werkelijk zieke en gehandicapten.
HRA afschaffen is prima, maar dan moeten we alle andere subsidies ook afschaffen en flattax invoeren. 52% belasting betalen en voor al het andere meer betalen dan jan modaal is killing voor onze economie als er niks anders voor terugkomt. Dan jaag je de mensen weg die momenteel het verschil maken
pi_87701598
@ DS4.. sterke posts kerel. Ik ben het in dit topic zowaar volledig met je eens :)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:22:39 #108
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87701633
de kapitalisten worden aangepakt door de arbeiders en dat is heel gemeen want kapitalisten zijn de allerbeste ubermenschen van de wereld en arbeiders moeten hun elke dag op hun blote knietjes pijpen als dank voor het feit dat ze voor ze mogen werken en dus moet staken verboden worden. :(

- de gemiddelde rechtse fokker. :')

quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 07:09 schreef draaijer het volgende:

[..]

Wat is er mis met luxe. Mensen die dat willen, zullen er toch hard voor moeten werken het komt niet aanvliegen. Als ze werken, dragen ze belasting af en tevens werken er mensen om die badkamer erin te maken / plaatsen. Ik begrijp niet wat luxe met een hogere pensioen leeftijd te maken heeft
Echt, je bent zo verschrikkelijk schattig naief dat het bijna pijnlijk wordt. of eigenlijk is het al pijnlijk want goede god, je economische opvattingen komen regelrecht uit een HAVO-1 economieboek. ;(
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87701681
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 07:22 schreef ethiraseth het volgende:
de kapitalisten worden aangepakt door de arbeiders en dat is heel gemeen want kapitalisten zijn de allerbeste ubermenschen van de wereld en arbeiders moeten hun elke dag op hun blote knietjes pijpen als dank voor het feit dat ze voor ze mogen werken en dus moet staken verboden worden. :(

[..]

Echt, je bent zo verschrikkelijk schattig naief dat het bijna pijnlijk wordt. of eigenlijk is het al pijnlijk want goede god, je economische opvattingen komen regelrecht uit een HAVO-1 economieboek. ;(
Geniet jij niet van de huidige infrastructuur en alles wat NL te bieden heeft? Dat komt niet omdat we vrijwillgerswerk doen, maar omdat er mensen zijn die er wat van maken door te werken EN vrijwillgerswerk te doen. Wil je met je hand omhoog om geld vragen (profiteren en kraken), of neem je je eigen verantwoordeljkheid en ga je werken om geld te verdienen? Pijpen als dank voor ................ Hoe sneu!

We zijn binnen de EU van elkaar afhankelijk. Daar hebben de gemiddelde fransen maar weinig gevoel voor. Het is gebrek aan inzicht en attitude van de Fransen. Kijk nou eens naar het voetbal. Het ego van de voetballers staat zelfs boven het belang van de Fransen.. Misschien moet jij eens overwegen daar te gaan wonen ;)
pi_87701868
Die Fransen sporen niet en de president moet echt niet toegeven aan hun gestaak....
pi_87702081
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
Die Fransen sporen niet en de president moet echt niet toegeven aan hun gestaak....
De Fransen gebruiken dit onderwerp om hun algemene onvrede kenbaar te maken. Niet zozeer dat ze er echt fel tegen zijn.

En de scholieren gebruiken dit onderwerp puur en alleen om te rellen. Die hebben met dit onderwerp pas over 40 jaar te maken.

Fransen :r
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_87702134
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 08:30 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

De Fransen gebruiken dit onderwerp om hun algemene onvrede kenbaar te maken. Niet zozeer dat ze er echt fel tegen zijn.

En de scholieren gebruiken dit onderwerp puur en alleen om te rellen. Die hebben met dit onderwerp pas over 40 jaar te maken.

Fransen :r
Nee hoor, staken doen ze al heeel lang bij elk wissewasje, of ze moeten al generatie op generatie ontevreden zijn.

Wij zijn misschien weer te veel makke schaapjes, maar zij gooien bij elke scheet de kont tegen de krib en denk dat dat ook iets is wat in die lui zit.
pi_87702227
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:16 schreef draaijer het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-zonder-benzine.html

In Frankrijk is staken meer regel dan uitzondering lijkt het wel. De pensioen leeftijd gaat mogelijk van 65 naar 67, maar nagenoeg alle Fransen gaan vroeger met pensioen n.m. 60 jaar en dat gaat naar 62 jaar. Uiteraard ligt heel Frankrijk weer plat.

TIjdens het WK gaan de Franse voetballers in staking tegen hun coach en hun medelanders door terug te keren naar hun land ipv voetballen. Wat is er mis met de Fransen?

Zou de EU sancties moeten opleggen aan Frankrijk? Dit kost de EU indirect natuurlijk ook veel geld. Tevens blijkt het niet echt een stabiele partner!

Graag jullie mening
Die Fransen moeten uit de EU gezet worden :(
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_87702311
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:51 schreef labradoor het volgende:
tip
ze moeten het per beroep bekijken en niet naar leeftijd.
kantoor vlerkjes kunnen best tot 70 jaar door werken.
een vuilnisman bv tot 55.
Dat dus

Ik als kantoorpik / Belegger wil best tot 70 jaar doorgaan
Ik heb voldoende vrije tijd om te reizen en zo mooi is het in sommige delen van de wereld niet

Maar een stratenmaker die moet je rust gunnen op 62 jaar, die is op
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_87702815
quote:

[..]

Jezus vent ga eens naar het teletubbie forum met dat gejank dat altijd alles ligt aan rechts. Of ga werken zoeken.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:26:37 #116
8781 crew  Frutsel
pi_87703006
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:18 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

Jezus vent ga eens naar het teletubbie forum met dat gejank dat altijd alles ligt aan rechts. Of ga werken zoeken.
Doe eens niet... want d'r zijn ook genoeg rechtsen die links overal de schuld van geven. Actie=Reactie=Tegenactie=Tegenreactie=Rotzooitopic

Ontopic:
Ik moet zeggen dat als de Fransen staken ze het wel gelijk goed doen, grootschalig en massaal :{
pi_87703053
Hoezo ethiraseth zit allleen maar te trollen
pi_87703142
Gisteren hebben studenten hier (Lyon) de belangrijkste metrolijn gesaboteerd en in de stad de boel kort en klein lopen slaan. Allemachtig, dat ze eerst aan hun diploma denken alvorens ze aan hun pensioen denken.. rellen om het rellen, Op TV zag ik de capuchons weer rijkelijk vertegenwoordigd waren met op de achtergond brandjes, gemolestreerde telefooncellen en in de hens gestoken autos. 'De politie luisterde niet naar ons' zei één van de studenten: :') dus dan maar de boel kort en klein slaan :')

15000 benzinestations zijn inmiddels gesloten en in Feyzin is de snelweg helemaal geblokkerd door vrachtwagens, leuk voor de werkende moeders & vader die z'n kinderen op moeten halen.. op en top egoïsme. je mening uiten dmv een staking is tot daar aan toe, maar het treft altijd de verkeerde mensen.. maar goed, dat zal het principe van staken wel zijn :')

pfff
pi_87703170
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Doe eens niet... want d'r zijn ook genoeg rechtsen die links overal de schuld van geven. Actie=Reactie=Tegenactie=Tegenreactie=Rotzooitopic

Ontopic:
Ik moet zeggen dat als de Fransen staken ze het wel gelijk goed doen, grootschalig en massaal :{
Helaas kunnen we ze ook niet echt boycotten. Ik hoorde dat we 27 miljard importeren vanuit Frankrijk en 2x zoveel naar hen exporteren :(

Maar waarom geen sancties voor de fransen. Het is een periode waarin iedereen zijn / haar schouders onder de huidige financiele situatie moeten zetten, maar de Fransen doen het precies omgekeerd. Ze helpen de meeste weer naar beneden. Als ze deze keer maar niet aan onze truckers komen.
pi_87703192
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:33 schreef Prego het volgende:
Gisteren hebben studenten hier (Lyon) de belangrijkste metrolijn gesaboteerd en in de stad de boel kort en klein lopen slaan. Allemachtig, dat ze eerst aan hun diploma denken alvorens ze aan hun pensioen denken.. rellen om het rellen, Op TV zag ik de capuchons weer rijkelijk vertegenwoordigd waren met op de achtergond brandjes, gemolestreerde telefooncellen en in de hens gestoken autos. 'De politie luisterde niet naar ons' zei één van de studenten: :') dus dan maar de boel kort en klein slaan :')

15000 benzinestations zijn inmiddels gesloten en in Feyzin is de snelweg helemaal geblokkerd door vrachtwagens, leuk voor de werkende moeders & vader die z'n kinderen op moeten halen.. op en top egoïsme. je mening uiten dmv een staking is tot daar aan toe, maar het treft altijd de verkeerde mensen.. maar goed, dat zal het principe van staken wel zijn :')

pfff
Nou, gisteren op het journaal werd die werkende mensen gevraagd wat ze er van vonden maar die waren het helemaal met de stakers eens zeiden ze. De regering moet maar naar hun luisteren.
pi_87703206
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:33 schreef Prego het volgende:

pfff
Als die Fransen de uren moeten compenseren die ze aan staken verprutsen, mogen ze nooit meer op vakantie ;)

Een land vol met luie mensen
pi_87703344
Waar hebben ze het in vredesnaam over? De pensioenleeftijd wordt met twee jaar verhoogd naar (een nog altijd belachelijk lage leeftijd van) 62 jaar en meteen gaat iedere Fransoos weer de straat op om te staken en het halve land in brand te steken. Hopelijk houdt Sarkozy voet bij stuk, het moet maar eens afgelopen zijn met dat Franse gestaak. Waarom kunnen de pensioenen niet gewoon - zoals al zo veel zaken - Europees gelijk getrokken worden? Waarom moeten wij inmiddels tot 67 jaar doorwerken, terwijl die belastingontduikers in Griekenland al lekker op hun 53e 7 dagen in de week aan de ouzo kunnen op een terrasje in de zon?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_87703382
zijn het niet de franse boeren die staken over landbouw/melk subsidies, dan zijn het wel de truckers die de wegen dichtzetten of die kutjeugd die alles aangrijpen om te gaan rellen.

Wat een kutland.
pi_87703393
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:42 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waar hebben ze het in vredesnaam over? De pensioenleeftijd wordt met twee jaar verhoogd naar (een nog altijd belachelijk lage leeftijd van) 62 jaar en meteen gaat iedere Fransoos weer de straat op om te staken en het halve land in brand te steken. Hopelijk houdt Sarkozy voet bij stuk, het moet maar eens afgelopen zijn met dat Franse gestaak. Waarom kunnen de pensioenen niet gewoon - zoals al zo veel zaken - Europees gelijk getrokken worden? Waarom moeten wij inmiddels tot 67 jaar doorwerken, terwijl die belastingontduikers in Griekenland al lekker op hun 53e 7 dagen in de week aan de ouzo kunnen op een terrasje in de zon?
Ik snap het ook niet en het irriteert me ook. Dit is niet eerlijk.
pi_87703417
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 03:10 schreef Cherna het volgende:

De woning heb ik 15 jaar dus toch nog recht op 15 jaar hypotheekaftrek. Voorheen zat ik gehuurd. Maar gespaard totdat ik kon kopen.
Daar hebben we het al: al zou je volledig met geleend geld gekocht hebben, dan zit je nu met een hypotheek van grofweg een ton voor een woning van 250K. Maar kennelijk heb je eigen geld erin, dus misschien is het slechts 50K.Waarmee je een aftrekpostje van iets van 1.000 euro op geeft.

Voor jou zou de HRA afschaffen heel anders uitpakken dan voor de jongere die net zijn eigen woning heeft gekocht.

(overigens: de invloed van HRA is sowieso zeer beperkt, maar dat terzijde)

quote:
Dat er nu harder gewerkt wordt is waar. Maar dit zijn jullie deels zelf schuld.
Jullie? Wie is "jullie"?

quote:
Het huidige management deugt vaak niet
Uh-huh...

quote:
Bedrijven worden verkocht en ieder jaar wordt er weer gereorganiseerd zodat spanningen onder werknemers toeneemt die de werkdruk laat toenemen.
Werknemers vragen ieder jaar meer geld. Dus vraagt de werkgever ieder jaar meer productie. En dat kan dan met minder mensen.

Denk daar eens over na voordat je de bonden feliciteert met het binnenhalen van weer een mooie loonsverhoging.

quote:
Dat collegas elkander niets meer gunnen en in een click maatschappij zijn beland dank zij de verdeel en heers technieken die managers toepassen.
Dit is de prijs die je betaalt in deze zotte maatschappij. Toegegeven ik ben blijven hangen in de jaren 70. waar je niets had maar perfect leefde in alle rust.
De jaren 70 verheerlijken... Het moet niet gekker worden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87703507
quote:

Typisch oud-links: inhoudelijk niets te melden... men kan alleen maar de ander belachelijk maken, waarschuwen dat de hemel in gaat storten, enz. enz. o|O
pi_87703576
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:26 schreef Frutsel het volgende:

Er komt een domme reactie van ethiraseth, met als gevolg een tegenreactie en vervolgens pak je het gevolg aan, maar niet de oorzaak? Huh?
pi_87703586
Wat ik nooit zo snap is dat als je in je eentje met je vrachtwagen stil gaat staan op een snelweg je binnen 5 minuten weggesleept wordt maar dat wanneer je het met 50 man doet het ineens soort van wel mag. :{.
pi_87703781
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

Nou, gisteren op het journaal werd die werkende mensen gevraagd wat ze er van vonden maar die waren het helemaal met de stakers eens zeiden ze. De regering moet maar naar hun luisteren.
Het probleem is overal hetzelfde: men wil geen stapje terug doen. Met de term "verworven rechten" wordt iedere ingreep bestreden.

Ik schreef hier niet al te lang geleden al dat vakbonden hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet nemen. Men is slim genoeg bij de bonden om door te hebben dat er ingegrepen moet worden. Het zou ze sieren als ze die boodschap eens verkondigen aan de leden.

Maar ja... deze acties zijn goed voor het werven van leden. De persoonlijke macht van de vakbondsbestuurders wordt mijlenver boven het maatschappelijk belang geplaatst.

En die houding maakt ook dat het tijd wordt om vakbonden aan banden te leggen. Om het stakingsrecht te gaan beperken. De schade is enorm en niet te rechtvaardigen.

En dan heb ik het nog niet eens over die vernielingen. Dat schijnt in frankrijk ook normaler te worden. In plaats van dat ze een keer de daders (= de hele groep) oppakken en fikse draaien om hun oren geven...
pi_87704028
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het probleem is overal hetzelfde: men wil geen stapje terug doen. Met de term "verworven rechten" wordt iedere ingreep bestreden.
Dat dus. Zolang maatregelen jezelf gaan reken is het ineens niet meer zo leuk om maatregelen te nemen. Niet bereid zijn om zelf ook een stap terug te doen en een rigide opstelling daarbij zorgt voor deze situaties.

Ik zag gisteravond op TV beelden van studenten die een vrouw in haar gezicht uit aan het lachen waren, nadat die studenten haar auto in de brand gestoken hadden :{w Persoonlijk zou ik wel weten hoe ik tegen dergelijke studenten op moet treden.
pi_87704059
quote:
http://www.nu.nl/economie(...)-zonder-benzine.html

In Frankrijk is staken meer regel dan uitzondering lijkt het wel. De pensioen leeftijd gaat mogelijk van 65 naar 67, maar nagenoeg alle Fransen gaan vroeger met pensioen n.m. 60 jaar en dat gaat naar 62 jaar. Uiteraard ligt heel Frankrijk weer plat.

TIjdens het WK gaan de Franse voetballers in staking tegen hun coach en hun medelanders door terug te keren naar hun land ipv voetballen. Wat is er mis met de Fransen?

Zou de EU sancties moeten opleggen aan Frankrijk? Dit kost de EU indirect natuurlijk ook veel geld. Tevens blijkt het niet echt een stabiele partner!

Graag jullie mening
Wat is er mis met Fransen die voor hun rechten opkomen ? Je zou ook kunnen betogen dat Nederlanders makke lammetjes zijn die zomaar alle maatregelen pikken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87704216
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

Wat is er mis met Fransen die voor hun rechten opkomen
Welke rechten?

Tegenover ieder recht staat een plicht. Het recht om vroeg met pensioen te kunnen gaan is omgekeerd een plicht voor een ander om dat te betalen. In frankrijk is dat geld niet aanwezig. Dus wie wil jij de plicht in de mik schuiven om dat pensioen te betalen?

Moet NL dat doen (er gaat al genoeg geld van NL naar frankrijk via de EU wat mij betreft, dus ik zeg: nee)? Alle andere EU landen? Of zou de derde wereld dat geld maar op moeten brengen?

Vertel.
pi_87704245
quote:

[..]

Wat is er mis met Fransen die voor hun rechten opkomen ? Je zou ook kunnen betogen dat Nederlanders makke lammetjes zijn die zomaar alle maatregelen pikken.
Nederlanders mogen wellicht te veel klagen en te weinig actie ondernemen, maar staken omdat een Amerikaanse fastfood-keten het in zijn botte hersens haalt om in jouw très pitoresque plattelandsdorpje een vestiging te openen, is gewoon een schertsvertoning...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_87704342
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke rechten?

Tegenover ieder recht staat een plicht. Het recht om vroeg met pensioen te kunnen gaan is omgekeerd een plicht voor een ander om dat te betalen. In frankrijk is dat geld niet aanwezig. Dus wie wil jij de plicht in de mik schuiven om dat pensioen te betalen?

Moet NL dat doen (er gaat al genoeg geld van NL naar frankrijk via de EU wat mij betreft, dus ik zeg: nee)? Alle andere EU landen? Of zou de derde wereld dat geld maar op moeten brengen?

Vertel.
Misschien willen ze zelf wel tot hun 60-ste meer premies betalen, weet jij veel ? Ik vind alleen dat er niks mis mee is om op te komen voor je verworven rechten (hoe bezopen die inmiddels mogen zijn). Degene die hen dat recht mogen ontnemen zijn niet jij of ik, eh doch, de rechter.
pi_87704364
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nederlanders mogen wellicht te veel klagen en te weinig actie ondernemen, maar staken omdat een Amerikaanse fastfood-keten het in zijn botte hersens haalt om in jouw très pitoresque plattelandsdorpje een vestiging te openen, is gewoon een schertsvertoning...
Ik zeg niet dat het nut van de staking altijd even duidelijk of goed is, ik zeg alleen dat men het recht heeft om te mogen staken.
pi_87704438
Ik vind het maar matig van die Fransen. Als ze eens keken naar de buurlanden om hen heen (NL, DE) dan zouden ze zich eens achter de oren moeten krabben. Hoewel ik natuurlijk snap dat je niet meteen van 60 naar 65 kunt gaan.

Hoe wil je op een gegeven moment alles gaan betalen? Als mensen langer door werken is er (in mijn ogen) meer financiële vrijheid. Daarnaast, mensen worden gezonder en ouder, en kunnen wat mij betreft best langer doorwerken.

Overigens vind ik het belachelijk dat scholieren al staken. Ze weten niet eens waar het over gaat waarschijnlijk. Een deel van hen misschien wel, maar dan heb je de overige 80% procent die het leuk vindt om te rellen.

Fransen in veel gevallen. :') :r
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_87704467
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:23 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het nut van de staking altijd even duidelijk of goed is, ik zeg alleen dat men het recht heeft om te mogen staken.
Dat recht kent natuurlijk ook grenzen.
pi_87704525
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:27 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik vind het maar matig van die Fransen. Als ze eens keken naar de buurlanden om hen heen (NL, DE) dan zouden ze zich eens achter de oren moeten krabben. Hoewel ik natuurlijk snap dat je niet meteen van 60 naar 65 kunt gaan.

Hoe wil je op een gegeven moment alles gaan betalen? Als mensen langer door werken is er (in mijn ogen) meer financiële vrijheid. Daarnaast, mensen worden gezonder en ouder, en kunnen wat mij betreft best langer doorwerken.

Overigens vind ik het belachelijk dat scholieren al staken. Ze weten niet eens waar het over gaat waarschijnlijk. Een deel van hen misschien wel, maar dan heb je de overige 80% procent die het leuk vindt om te rellen.

Fransen in veel gevallen. :') :r
Fransen achtten zichzelf stukken hoger dan de rest van Europa, dus wat de rest van Europa doet interesseert ze geen moer. Maar ze willen wel de baas zijn. hoere volk
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_87704587
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:10 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat dus. Zolang maatregelen jezelf gaan reken is het ineens niet meer zo leuk om maatregelen te nemen. Niet bereid zijn om zelf ook een stap terug te doen en een rigide opstelling daarbij zorgt voor deze situaties.

Ik zag gisteravond op TV beelden van studenten die een vrouw in haar gezicht uit aan het lachen waren, nadat die studenten haar auto in de brand gestoken hadden :{w Persoonlijk zou ik wel weten hoe ik tegen dergelijke studenten op moet treden.
Ja, dat heb ik ook gezien. En ze was er zelf ook bij aan het lachen. Ze zal het vast niet leuk hebben gevonden, maar het is schijnbaar normaal daar vrede mee te hebben ofzo? 8)7
pi_87704601
quote:

[..]

Prima om voor je rechten op te komen, maar zij gaan gewoon te ver.
pi_87704649
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

Misschien willen ze zelf wel tot hun 60-ste meer premies betalen, weet jij veel ?
Dat weet ik wel: dat willen ze niet.

quote:
Ik vind alleen dat er niks mis mee is om op te komen voor je verworven rechten (hoe bezopen die inmiddels mogen zijn). Degene die hen dat recht mogen ontnemen zijn niet jij of ik, eh doch, de rechter.
Nee, nee, nee...

Er zijn hen gouden bergen beloofd, maar die gouden bergen blijken gewoon van steen te zijn. Er wordt niets afgenomen... er wordt nu het niet meer te ontkennen valt eindelijk de waarheid gezegd.

Men protesteert tegen het zetten van een stapje achteruit. Terwijl dat onontkoombaar is. Ook in NL zie je dat soort bewegingen, maar dan alleen maar in woord. Wat te denken van de slogan van de SP (laat de rijken de crisis betalen)? Dat kan niet, dat weet men... maar toch, je wint er stemmen mee.

Het is leuk en aardig, maar als de economie met 3% groeit moet iedereen mee profiteren. Als de economie krimpt moet ineens iedereen worden ontzien... DAT KAN NIET!!!

Ik heb al langer geleden hier een pleidooi gehouden voor het ontkoppelen van uitkeringen en lonen en daarvoor in de plaats een uitkering op basis van basisbehoeften. Worden die duurder krijg je meer geld. Feitelijk dus een inflatiecorrectie, maar dan toegespitst op de goederen en diensten die je af pleegt te nemen als je een uitkering hebt.

Dat heet dan asociaal. Maar feitelijk kun je dan die zwakke groepen ontzien. Je geeft nl. een garantie ten aanzien van hun basisbehoeften. Je voorkomt voor hen dan ook het stapje terug.

Enige visie is bij de politiek op dit vlak niet of nauwelijks te ontdekken. Men praat iedereen naar de mond en dat zorgt voor onrust.

Het is leuk gouden bergen beloven, maar eigenlijk is dat pas echt asociaal. Zeker als je het doet om alleen maar meer macht te verkrijgen. Het wordt weer tijd dat de populisten opbokken en er realisten voor in de plaats komen. Echte leiders durven de waarheid te vertellen.
pi_87704739
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:23 schreef LangeTabbetje het volgende:

ik zeg alleen dat men het recht heeft om te mogen staken.
Zou het proportionaliteits- en het opportuniteitsbeginsel niet gewoon moeten gelden?

Men staakt heel in het kort vanwege het feit dat er minder geld is dan men dacht. Nou, staken lost dat probleem nimmer op! Integendeel!
pi_87704839
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:27 schreef Hojdhopper het volgende:
De pensioen regeling in Frankrijk is niet luxer dan in Nederland of Duitsland, alleen qua leeftijd flexibel. Fransen krijgen nu volledig pensioen als ze op hun 65ste stoppen. Stoppen vanaf 60 mag ook, maar dan wordt de uitkering wel veel lager (50% van je middelloon, mits je minimaal 41,5 jaar gewerkt hebt).
pi_87704900
quote:
In Frankrijk is staken meer regel dan uitzondering lijkt het wel.

Graag jullie mening
Statisch gezien blijkt dat er in Belgie (zowel in Wallonie als in Vlaanderen) al sinds jaren aanzienlijk meer gestaakt wordt dan in Frankrijk.

En als het gaat over stabiele partners, dan zou ik als Nederlander toch maar liever zwijgen. Nederland is politiek totaal instabiel en saboteert als sinds jaren de EU.

[ Bericht 6% gewijzigd door petertje2 op 19-10-2010 10:48:56 ]
pi_87705242
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:43 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Statisch gezien blijkt dat er in Belgie (zowel in Wallonie als in Vlaanderen) al sinds jaren aanzienlijk meer gestaakt wordt dan in Frankrijk.

En als het gaat over stabiele partners, dan zou ik als Nederlander toch maar liever zwijgen. Nederland is politiek totaal instabiel en saboteert als sinds jaren de EU.
Pardon?
pi_87705307
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou het proportionaliteits- en het opportuniteitsbeginsel niet gewoon moeten gelden?

Zeker, alleen zijn jij en ik niet degene die bepalen wanneer men te ver gaat.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:57:27 #147
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87705368
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:39 schreef Plugin het volgende:
Ja de Fransen staken teveel, hier dus helemaal niet. Wat beter is weet ik niet. Beter iets dan niets?

Onze trotsen verkopen (KLM, PTT, Fokker niet helpen etc), geen krimp hiero.. daar hebben ze blijkbaar nog trots.
Net als in de Arabische wereld, daar hebben ze ook veel trots. nederlanders zijn meer praktisch. Wat heb je liever?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:58:39 #148
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87705399
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien is kawotski overtuigd van zijn kwaliteiten en weet hij dat hij daarom niet wordt ontslagen en mocht dat zo zijn dat hij zo weer elders aan de slag is.

Vakbonden waren handig toen arbeiders werden uitgebuit. Nou zijn ze alleen handig voor mensen die hun salaris gewoon niet waard zijn.
QFT
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_87705420
Wanneer krijgen we de Gulden terug? :D
pi_87705931
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

Zeker, alleen zijn jij en ik niet degene die bepalen wanneer men te ver gaat.
Wij kunnen daar toch een mening over hebben?

Dat de rechter uiteindelijk het laatste woord heeft is iets anders. Alleen dient m.i. in de wet verankerd te worden dat staken alleen mag indien en voor zover... Nu is het m.i. te ruim.
pi_87706070
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:43 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Aantal stakingsdagen op 1.000 werknemers:
Frankrijk eindigde met 132 verloren werkdagen als tweede en België met 78,8 dagen als derde. De koppositie van Denemarken is vooral het gevolg van omvangrijke stakingen in de publieke sector in 2006 en 2008.

Als Denemarken niet het incident in de publieke sector zouden hebben gehad, dan was Frankrijk uiteraard vrolijk nummer 1 en Belgie vrolijk nummer 2.. Dat zijn nou niet echt zaken om trots op te zijn. Ik zou me ervoor schamen. NL heeft 5.7 verloren werkdagen.

Je moet me alleen nog even uitleggen wat je wil zeggen met : Nederland is politiek totaal instabiel en saboteert als sinds jaren de EU.
pi_87706284
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wij kunnen daar toch een mening over hebben?

Dat de rechter uiteindelijk het laatste woord heeft is iets anders. Alleen dient m.i. in de wet verankerd te worden dat staken alleen mag indien en voor zover... Nu is het m.i. te ruim.
Tuurlijk mogen jij en ik een mening hierover hebben.

Men overdrijft af en toe wel een beetje in Frankrijk (een week niet gestaakt is een week niet geleefd lijkt het wel daar). Wat men zou moeten doen is een beetje het poldermodel uit Nederland kopieren, maar verwacht dat dat nog een beetje een brug te ver is in Frankrijk.
pi_87707704
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:59 schreef Ivo1986 het volgende:
Wanneer krijgen we de Gulden terug? :D
Liever de Neuro dan. ;)
pi_87707892
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:21 schreef draaijer het volgende:

Als Denemarken niet het incident in de publieke sector zouden hebben gehad, dan was Frankrijk uiteraard vrolijk nummer 1 en Belgie vrolijk nummer 2.. Dat zijn nou niet echt zaken om trots op te zijn. Ik zou me ervoor schamen. NL heeft 5.7 verloren werkdagen.

Schamen voor wat andere mensen doen is niet echt zinvol....jij bent niet verantwoordelijk voor wat anderen doen.

In NL wordt tegenwoordig heel weinig meer gestaakt....het enige wat ik me zo kan herinneren waren de schoonmakers in de grote steden en bij Schiphol, m.a.w. de arbeidsmoraal is zeer hoog in NL, zelfs in moeilijke (economische) tijden.
pi_87708156
Frankrijk heeft niet echt een publiek debat en een publieke opinie. Je hebt daar wat intellectuelen die zich in een debat mengen, waarbij ze zoveel mogelijk uit de filosofie moeten citeren, en dat is het dan. Tot er weer een paar laaggeschoolden heel boos zijn en met stenen beginnen te gooien en auto's in brand steken, en dan heeft het hele land een mening. Die wordt dan vervolgens genegeerd en dan verstommen de protesten vanzelf wel weer.

Die paar Fransen die wel willen werken zitten namelijk bijna allemaal in de regering, en die gaan gewoon kijken wie het eerste moe wordt. Aangezien zij weten dat ze tot het selecte gezelschap hardwerkende Fransen behoren, weten ze al dat het de demonstranten zijn.

Maar de Fransen hebben natuurlijk wel een punt. Zij zien vrije tijd namelijk ook als welvaart, en vragen zich af waar al die economische groei van de laatste decennia is gebleven nu ze met deze welvaartsachteruitgang worden geconfronteerd. Dat zou men zich hier ook wel eens af mogen vragen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:27:32 #156
321876 Cherna
Fuck the System
pi_87708237
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 07:09 schreef draaijer het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je luxe koopt of niet. Het punt is dat mensen teveel op de pof hebben gekocht. Je kunt niet meer uitgeven dan dat je binnen krijgt. Maar schijnbaar is dat totaal doorgeschoten. Ook mede daardoor zijn we in een crisis terecht gekomen. Graaiers, op de pof kopen(dure onacceptabele leningen en slechte producten), slecht management, overnames en de euro die totaal zijn doel voorbij is geschoten
Het heeft dus indirect wel degelijk met pensioenen te maken. Want door de ontstane crisis is mijn eigen geld, eerlijk gespaard en afgedragen verdampt.
samen met DS9 lijk je wel een echte liberaal. Niets mis mee maar jullie schieten door. Met name ook al dat jullie zo makkelijk denken om te switchen.
In theorie is dat makkelijk maar praktisch gezien bijna onmogelijk. Wil ik me verbeteren moet ik een HBO studie gaan volgen op mijn 51e. Als je al veel moeite hebt gehad om een MBO opleiding te volgen op jonge leeftijd is dit een hele opgave. Daar komt nog eens bij dat zo,n studie geld kost, je ook nog eens werkt en je op oudere leeftijd moeilijker iets opneemt dan op jonge leeftijd. Dan switch je maar moet je onderaan beginnen dat erop neer komt dat je een stuk minder salaris hebt dan bij mijn huidige baan. Dit terwijl ik nog een aantal jaren een gezin moet onderhouden. Daarbij komt ik heb ook nog een partner die dan zo,n switch ook nog moet accepteren.
Nu weet ik wel dat scheiden tegenwoordig geen probleem is maar dat laat ik toch liever niet gebeuren.

DS9 wil het staken verbieden. Ik zou zeggen succes in het nieuwe Japan of Rusland. Een kille maatschappij waar je als slaaf behandeld wordt. Het aantal zelfdodingen in Japan is niet voor niets het hoogste onder de jeugd wereldwijd

De Fransen komen er wel overheen zoals altijd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 19-10-2010 13:03:42 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_87708284
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Zij zien vrije tijd namelijk ook als welvaart, en vragen zich af waar al die economische groei van de laatste decennia is gebleven nu ze met deze welvaartsachteruitgang worden geconfronteerd. Dat zou men zich hier ook wel eens af mogen vragen.
Licht eens een tipje van de sluier op. :)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:35:08 #158
321876 Cherna
Fuck the System
pi_87708483
lol foutje, had per ongeluk gequote o|O

[ Bericht 94% gewijzigd door Cherna op 19-10-2010 12:54:07 ]
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:37:37 #159
3542 Gia
User under construction
pi_87708562
Pensioen van 60 naar 62! Waar gaat het over?
pi_87708737
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:37 schreef Gia het volgende:
Pensioen van 60 naar 62! Waar gaat het over?
Veel? 2 jaar langer doorwerken vind ik best veel. Met het verhogen van de pensioen leeftijd denk ik ook niet dat de arbeidsparticipatie in de hogere leeftijden omhoog zullen gaan maar ik verwacht met name dat de groep 45+ers eerder gaat sparen om zo eerder met pensioen te kunnen gaan. Dat doen de meeste mensen die ik ken die rond die leeftijd zitten in ieder geval wel. En ik geef ze geen ongelijk.

En oppotten van geld is niet echt goed voor een economie maar dat zal wel een minieme hoeveelheid blijven.

En dat gezeik van, wij in Nederland moeten tot 67 werken maar in een ander land tot 60 of 62. Zoals dvr al eerder tegen mij zei, het leven is niet eerlijk :|W
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87708793
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:27 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of je luxe koopt of niet. Het punt is dat mensen teveel op de pof hebben gekocht. Je kunt niet meer uitgeven dan dat je binnen krijgt. Maar schijnbaar is dat totaal doorgeschoten. Ook mede daardoor zijn we in een crisis terecht gekomen. Graaiers, op de pof kopen(dure onacceptabele leningen en slechte prodcten), slecht mangament, overnames en de euro die totaal zijn doel voorbij is geschoten
Het heeft dus indirect wel degelijk met pensioenen te maken. Want door de onstane crisis is mijn eigen geld, eerlijk gespaard en afgedragen verdampt.
samen met DS9 lijk je wel een echte liberaal. Niets mis mee maar jullie schieten door. Met name ook al dat jullie zo makkelijk denken om te switchen.
In theorie is dat makkelijk maar praktisch gezien bijna onmogelijk. Wil ik me verbeteren moet ik een HBO studie gaan volgen op mijn 51e. Als je al veel moeite hebt gehad om een MBO opleiidng te volgen op jonge leeftijd is dit een hele opgave. Daar komt nog eens bij dat zo,n studie geld kost, je ook nog eens werkt en je op oudere leeftijd moeilijker iets opneemt dan op jonge leeftijd. Dan switch je maar moet je onderaan beginnen dat erop neer komt dat je een stuk minder salaris hebt dan bij mijn huidige baan. Dit terwijl ik nog een aantal jaren een gezin moet onderhouden. Daarbij komt ik heb ook nog een partner die dan zo,n switch ook nog moet accepteren.
Nu weet ik wel dat scheiden tegenwoordig geen probleem is maar dat laat ik toch liever niet gebeuren.

DS9 wil het staken verbieden. Ik zou zeggen succes in het nieuwe Japan of Rusland. Een kille maatschappij waar je als slaaf behandeld wordt. Het aantal zelfdoodingen in Japan is niet voor niets het hoogste onder de jeugd wereldwijd

De Fransen komen er wel overheen zoals altijd.
Mag ik je eraan helpen herinneren dat de mensen in Frankrijk gemiddeld meer suicidaal zijn dan de rest van de EU? Neem SFR als voorbeeld. Daar zeggen ze dat ze onder druk moeten werken en vervolgens nemen ze hun eigen leven. Ik stoor me enorm aan de mentaliteit van de Fransen. Het is zo kinderlijk : als ik mijn zin niet krijg, dan maar rellen! Dan trekken ze maar lekker iedereen inclusief de landen om hen heen mee naar beneden. Dat is gewoon diep triest

Ik kan je vertellen dat ik nog nooit geld heb geleend voor spullen anders dan onze hypotheek. De rest is van spaargeld betaald.

Een opleiding zegt niet alles. Ik denk dat ervaring veel waardevoller is dan een opleiding. Je moet alleen wel weten wat je te bieden hebt voor de markt. Ik zeg niet dat switchen makkelijk is, maar onmogelijk niet. Mijn vader heeft altijd bij dezelfde werkgever gewerkt. Dat is prima, dat is een keuze. Maar je kan ook buiten verder kijken binnen je eigen expertise gebied en meer geld verdienen.
pi_87708881
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:44 schreef draaijer het volgende:

[..]

Mag ik je eraan helpen herinneren dat de mensen in Frankrijk gemiddeld meer suicidaal zijn dan de rest van de EU? Neem SFR als voorbeeld. Daar zeggen ze dat ze onder druk moeten werken en vervolgens nemen ze hun eigen leven. Ik stoor me enorm aan de mentaliteit van de Fransen. Het is zo kinderlijk : als ik mijn zin niet krijg, dan maar rellen! Dan trekken ze maar lekker iedereen inclusief de landen om hen heen mee naar beneden. Dat is gewoon diep triest

Ik kan je vertellen dat ik nog nooit geld heb geleend voor spullen anders dan onze hypotheek. De rest is van spaargeld betaald.

Een opleiding zegt niet alles. Ik denk dat ervaring veel waardevoller is dan een opleiding. Je moet alleen wel weten wat je te bieden hebt voor de markt. Ik zeg niet dat switchen makkelijk is, maar onmogelijk niet. Mijn vader heeft altijd bij dezelfde werkgever gewerkt. Dat is prima, dat is een keuze. Maar je kan ook buiten verder kijken binnen je eigen expertise gebied en meer geld verdienen.
Och wat een flauwekul. Als je in Frankrijk was geboren dacht je hier wel anders over. Waarom vergelijk je je zelf met de Franse cultuur, die inderdaad zoals je zelf al zegt zo zijn problemen kent? Dat jij niet de mentaliteit hebt wil niet zeggen dat de mentaliteit die je hebt de juiste is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87708887
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:42 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Veel? 2 jaar langer doorwerken vind ik best veel. Met het verhogen van de pensioen leeftijd denk ik ook niet dat de arbeidsparticipatie in de hogere leeftijden omhoog zullen gaan maar ik verwacht met name dat de groep 45+ers eerder gaat sparen om zo eerder met pensioen te kunnen gaan. Dat doen de meeste mensen die ik ken die rond die leeftijd zitten in ieder geval wel. En ik geef ze geen ongelijk.

En oppotten van geld is niet echt goed voor een economie maar dat zal wel een minieme hoeveelheid blijven.

En dat gezeik van, wij in Nederland moeten tot 67 werken maar in een ander land tot 60 of 62. Zoals dvr al eerder tegen mij zei, het leven is niet eerlijk :|W
Misschien moeten die fransen eerst eens beginnen met normale werkweken van minimaal 40 uur en niet met hun 36 uur werkweken aankomen. Van 36 naar 40 is toch al snel 11% verhoging,
Ook moeten ze die ouderwetse conservatieve vakbonden afschaffen. Het is echt niet meer van deze tijd als er op een moment van crisis aan je gevraagd wordt om iets harder (misschien 2 - 3 uur per week) te werken om gelijk te reclameren bij de vakbond en een boete te eisen voor je werkgever. Die mentaliteit is gewoon fout
pi_87709174
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Licht eens een tipje van de sluier op. :)
Ik heb het vermoeden dat het iets met de explosieve toename van het aantal miljonairs, multimiljonairs, miljardairs en multimiljardairs te maken zou kunnen hebben.

Feit lijkt me dat als er nu twee partners moeten werken voor een huis en een auto en een vakantie waarvoor 40 jaar geleden één inkomen volstond, en we hebben in die tijd veel economische vooruitgang gehad door productiviteitsgroei, dat er dan ergens heel veel geld zoek is geraakt van Jean et Ingrid Modale.
pi_87709241
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Feit lijkt me dat als er nu twee partners moeten werken voor een huis en een auto en een vakantie waarvoor 40 jaar geleden één inkomen volstond, en we hebben in die tijd veel economische vooruitgang gehad door productiviteitsgroei, dat er dan ergens heel veel geld zoek is geraakt van Jean et Ingrid Modale.
Inflatie is een belangrijke speler daarin. Heel veel economische groei is fictief. Ik weet het niet precies, maar met een minimale inflatie van 3 % en een in het verleden nog veel hogere inflatie is heel veel welvaart gewoon fictief, zeker over een periode van 40 jaar.
pi_87710038
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Inflatie is een belangrijke speler daarin. Heel veel economische groei is fictief. Ik weet het niet precies, maar met een minimale inflatie van 3 % en een in het verleden nog veel hogere inflatie is heel veel welvaart gewoon fictief, zeker over een periode van 40 jaar.
Tot Zalm los ging hebben we heel lang heel lage inflatie gehad. Wil je nou beweren dat er geen of nauwelijks economische groei is geweest over de laatste decennia als je indexeert?
pi_87710078
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Wil je nou beweren dat er geen of nauwelijks economische groei is geweest over de laatste decennia als je indexeert?
Fors minder in ieder geval. Ik kan er wel eens naar kijken, maar ik heb hier nu even geen inflatiecijfers bij de hand.
pi_87710560
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:18 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Fors minder in ieder geval. Ik kan er wel eens naar kijken, maar ik heb hier nu even geen inflatiecijfers bij de hand.
Gewoon geïndexeerde economische groeicijfers dan?

Volgens mij groeit de economie geindexeerd gemiddeld zo met een procent of 2 per jaar. Laten we het even heel grof doen en heel zuinigjes, en dan kom je op 100% sinds 1970, een verdubbeling van het welvaartsniveau dus. En zou je dus voor hetzelfde welvaartsniveau nog maar de helft hoeven werken, zeg 20 jaar ipv 40 jaar. Dan heb je nog bij een modaal gezin twee fulltime werkende ipv één, en zou je dus voor hetzelfde welvaartsniveau en zou dus elke partner maar de helft hoeven werken voor hetzelfde welvaartsniveau. En blijft er dus 10 jaar fulltime over. Heel grof allemaal, en dan heb je meer medische zorg, meer tijd pensioen vanwege hogere levensverwachting, meer materiele zaken (deels toe te schrijven aan technologische vooruitgang) en meer vakanties, maar dan nog blijft er een enorm gat over.

Van wat Jean Modale werkt in zijn leven, pakt hij kennelijk een wezenlijk kleiner aandeel van de vruchten van die arbeid.
pi_87710584
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:47 schreef draaijer het volgende:

Het is echt niet meer van deze tijd als er op een moment van crisis aan je gevraagd wordt om iets harder (misschien 2 - 3 uur per week) te werken om gelijk te reclameren bij de vakbond en een boete te eisen voor je werkgever. Die mentaliteit is gewoon fout
Waarom is het fout, om als mij gevraagd wordt 2-3 uur langer te werken, ook 2-3 keer meer salaris te vragen ? Als ik een advocaat vraag 2-3 uur extra te werken, is het toch normaal dat hij 2-3 uur extra declareert ?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:40:47 #170
321876 Cherna
Fuck the System
pi_87710943
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:31 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Waarom is het fout, om als mij gevraagd wordt 2-3 uur langer te werken, ook 2-3 keer meer salaris te vragen ? Als ik een advocaat vraag 2-3 uur extra te werken, is het toch normaal dat hij 2-3 uur extra declareert ?
Leg dat maar eens een manager uit. Als ik prodeo 4 uur langer werk per week en daar niets voor vang en dit dus niet accepteer zal de gemiddelde manager je met het volgende verhaal om de oren slaan. Hij zal je zeggen ook ik moet thuis werken en draai wel 24 uur per dag. Ja hij kan dat zeggen want overwerk zit in zijn salaris ingebakken en daar komt nog een bij dat een manager een bepaalde trots heeft die de gemiddelde werknemer al lang verloren heeft omdat de sfeer op de werkvloer totaal verziekt is op veel plaatsen. Natuurlijk de Fransen staken teveel en dat is het andere uiterste. Maar staken voor je rechten is niets mis mee. Zoals de schoonmakers dat laatst deden is prima.
pi_87710959
quote:

[..]

Met zo'n instelling kom je alleen niet verder. Ik vraag het mijn mensen zo nu en dan. Als mijn mensen een keer naar een huis gaan kijken of iets persoonlijks moeten doen, geef ik ze ook de ruimte. Het is een wisselwerking waarmee je incidenten op kan vangen.
pi_87711044
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Met zo'n instelling kom je alleen niet verder. Ik vraag het mijn mensen zo nu en dan. Als mijn mensen een keer naar een huis gaan kijken of iets persoonlijks moeten doen, geef ik ze ook de ruimte. Het is een wisselwerking waarmee je incidenten op kan vangen.
Een incident ja, jij had het over structureel een werkweek omhoog gooien met 2-3 uur per week.
pi_87711093
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Leg dat maar eens een manager uit. Als ik prodeo 4 uur langer werk per week en daar niets voor vang en dit dus niet accepteer zal de gemiddelde manager je met het volgende verhaal om de oren slaan. Hij zal je zeggen ook ik moet thuis werken en draai wel 24 uur per dag. Ja hij kan dat zeggen want overwerk zit in zijn salaris ingebakken en daar komt nog een bij dat een manager een bepaalde trots heeft die de gemiddelde werknemer al lang verloren heeft omdat de sfeer op de werkvloer totaal verziekt is op veel plaatsen. Natuurlijk de Fransen staken teveel en dat is het andere uiterste. Maar staken voor je rechten is niets mis mee. Zoals de schoonmakers dat laatst deden is prima.
Cherna ik vind je enorm negatief. Niet als aanval bedoelt hoor. Maar je ziet bijna nergens een oplossing in en je glas is altijd half vol..

Ik kan me werklijk niet voorstellen dat de sfeer op een werkvloer (op veel locaties) totaal verziekt is. Dit omdat iedereen die ergens werkt volgens mij hetzelfde doel heeft en dat kan zijn het boeken van resultaten, het oplossen / succesvol afronden van een project of wat dan ook.

Misschien ben ik wel het andere uiterste. Ik ben zelden negatief, zie overal wel iets positiefs om me niet door het negatieve naar beneden te laten trekken. Mijn glas is altijd half vol ;)
pi_87711141
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Een incident ja, jij had het over structureel een werkweek omhoog gooien met 2-3 uur per week.
Nope.. Als je die gasten vraagt over te werken, dan rennen ze naar de vakbonds medewerker in het bedrijf en die gaat met sancties gooien als de mensen inderdaad moeten overwerken. Als ze week a 2 - 3 uur meer hebben gewerkt, dan moeten ze die week erna 2 - 3 uur minder werken..
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:45:47 #175
321876 Cherna
Fuck the System
pi_87711147
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:41 schreef draaijer het volgende:

[..]

Kijk dit is wat anders. Als ik de ruimte krijg van mijn baas zal ik ook ruimte geven. Nemen en geven noem ik dat. Maar dit soort managers kom je steeds minder tegen
pi_87711474
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:45 schreef Cherna het volgende:

[..]

Kijk dit is wat anders. Als ik de ruimte krijg van mijn baas zal ik ook ruimte geven. Nemen en geven noem ik dat. Maar dit soort managers kom je steeds minder tegen
Maar management by fear werkt eigenlijk maar heel kort. Daarna neemt niemand je meer serieus lijkt me. Ik manage al enkele jaren een aantal mensen (ca. 20 FTE) en de som van hun succes is mijn succes. Dus waar ik kan helpen, zal ik zeer zeker helpen. Ik wil ook dat ze aan hun eigen ontwikkeling werken. Of dat nou is in hun eigen rol omdat ze daarin willen blijven werken of wanneer dat in hun toekomstige rol is waar we naartoe werken. Maar als mijn mensen succesvol zijn, dan ben ik dan ook.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:52:48 #177
321876 Cherna
Fuck the System
pi_87711476
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:44 schreef draaijer het volgende:

[..]

Cherna ik vind je enorm negatief. Niet als aanval bedoelt hoor. Maar je ziet bijna nergens een oplossing in en je glas is altijd half vol..

Ik kan me werklijk niet voorstellen dat de sfeer op een werkvloer (op veel locaties) totaal verziekt is. Dit omdat iedereen die ergens werkt volgens mij hetzelfde doel heeft en dat kan zijn het boeken van resultaten, het oplossen / succesvol afronden van een project of wat dan ook.

Misschien ben ik wel het andere uiterste. Ik ben zelden negatief, zie overal wel iets positiefs om me niet door het negatieve naar beneden te laten trekken. Mijn glas is altijd half vol ;)
Misschien ben ik te negatief. Dat is waar. Misschien omdat ik een techneut ben van oorsprong en alles heb zien veranderen. Talloze reorganisaties, click mentaliteit, papieren kraom, talloze nutteloze vergaderingen etc. Daarom ook dat ik een switch heb gemaakt naar een totaal andere sector waar het me prima bevalt. Alleen zit je daar dus met het punt dat dit werkzaamheden zijn die je nu eenmaal niet tot 65-67 kunt uitvoeren.
pi_87711682
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar de Fransen hebben natuurlijk wel een punt. Zij zien vrije tijd namelijk ook als welvaart, en vragen zich af waar al die economische groei van de laatste decennia is gebleven nu ze met deze welvaartsachteruitgang worden geconfronteerd. Dat zou men zich hier ook wel eens af mogen vragen.
Het is verontrustend dat er nog steeds zovelen zijn die niet weten waar de welvaartsgroei van de afgelopen jaren is gebleven...

Het is heel simpel: die groei was gebaseerd op leningen. Leven op de pof. En net zoals in het echte leven: als je vandaag meer op maakt dan er binnen komt is dat een achteruitgang voor in de toekomst, want het moet terugbetaald worden.

Eigenlijk is het wel grappig: de overheid waarschuwt in spotjes het klootjesvolk voor lenen en zelf doen ze het net zo fout. Wat zeg ik: ze blijven de oude fout herhalen in een poging de problemen op te lossen.

Op microniveau noemen we dat iemand die het ene gat met het andere probeert te dichten.

En daar waar men een begin wil maken met het oplossen van de problemen staan de bonden vooraan om moord en brand te schreeuwen. Hoe dom kun je zijn?

Er is een zure appel en daar moeten we doorheen.
pi_87712073
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:27 schreef Cherna het volgende:

Wil ik me verbeteren moet ik een HBO studie gaan volgen op mijn 51e. Als je al veel moeite hebt gehad om een MBO opleiding te volgen op jonge leeftijd is dit een hele opgave.
Maar dat wist je 30 jaar geleden ook. Je hebt dus 30 jaar lang jezelf voor de gek gehouden en niet gespaard voor je oude dag. Ja, je pensioen, maar als je wat langer na had gedacht, dan had je ook kunnen weten dat dat geen garantie is... dat is het nooit. Je had dus ook zelf nog een potje moeten aanleggen. Dan ben je van niemand afhankelijk. En heb je niet het probleem wat je nu hebt.

Sparen is niet heel erg populair, maar het is verstandig om een deel van je inkomsten opzij te zetten. Dat kost je luxe op het moment zelf, maar scheelt je zorgen in de toekomst.

quote:
Daar komt nog eens bij dat zo,n studie geld kost, je ook nog eens werkt en je op oudere leeftijd moeilijker iets opneemt dan op jonge leeftijd. Dan switch je maar moet je onderaan beginnen dat erop neer komt dat je een stuk minder salaris hebt dan bij mijn huidige baan. Dit terwijl ik nog een aantal jaren een gezin moet onderhouden. Daarbij komt ik heb ook nog een partner die dan zo,n switch ook nog moet accepteren.
Je hebt kennelijk 100 redenen om het niet te doen. Maar er is maar één goede reden nodig om het wel te doen.

quote:
DS9 wil het staken verbieden. Ik zou zeggen succes in het nieuwe Japan of Rusland. Een kille maatschappij waar je als slaaf behandeld wordt. Het aantal zelfdodingen in Japan is niet voor niets het hoogste onder de jeugd wereldwijd
Ja, hel en verdoemenis preken... heel goed. Vooral niet in gaan op de argumentatie en glashard liegen over mijn standpunt (ik wil het nl. niet verbieden).

Waarom denk je dat jij een slachtoffer bent?
pi_87712168
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:42 schreef sitting_elfling het volgende:

En oppotten van geld is niet echt goed voor een economie
Dat hangt er maar vanaf. In een oude sok stoppen is slecht, maar beleggen is prima. En natuurlijk moet het ook uitgegeven worden... maar dat gebeurt dan wat later.

Het gaat in de economie om de juiste mix.
pi_87712299
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:55 schreef Weltschmerz het volgende:

Ik zou willen dat we door de tijd konden reizen, zodat je met eigen ogen kan zien dat een gewoon gezin het in de jaren 70 veel minder breed had dan nu.

Mijn god wat is het collectieve geheugen slecht in NL...
pi_87712566
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:

Van wat Jean Modale werkt in zijn leven, pakt hij kennelijk een wezenlijk kleiner aandeel van de vruchten van die arbeid.
Het spijt mij wel, maar ik pleeg nogal eens vrij dure vakanties te boeken. Ik kom dan iedere keer weer Nederlanders tegen met een volstrekt normale baan die zich zoiets ook kunnen veroorloven (het zij ze gegund overigens).

Wintersport was ooit luxe. Twee auto's ook (laat staan de auto's die nu gereden worden). Drie t.v.'s ook. Vijfsterrenresort eveneens. Even een hapje buiten de deur doen ook.

Jan Modaal leeft tegenwoordig heel veel luxer dan in 1970.
pi_87712658
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. De wereld is niet meer hetzelfde als toen.
Klopt, en de reden daarvoor is dat de vakbonden en socialisten daar nu al zo'n 100 jaar strijd voor hebben geleverd. Mensen zijn echter nog steeds hetzelfde, dus als je daarmee ophoudt verandert de wereld zo weer terug. In tweede- en derdewereldlanden is de wereld ook precies hetzelfde als toen bij ons.

quote:
Vind je het niet vreemd dat de overgrote meerderheid van de werknemers helemaal geen vakbondslid wil zijn? Van mij mag een vakbond zich roeren als ze ruim 50% van de werknemers (of een groep daarbinnen) aan zich weten te binden. Zo weet je als bedrijf dat als je normaal doet je de vakbonden buiten de deur houdt.
Daar heb je wel gelijk in, de vakbonden zijn veelal vastgeroest in hun eigen dogma's en komen alleen maar op voor de belangen van oudere werknemers. Maar dat is nog geen reden om werkgevers wel op hun blauwe ogen te vertrouwen.
pi_87712727
quote:

Waarom is het fout, om als mij gevraagd wordt 2-3 uur langer te werken, ook 2-3 keer meer salaris te vragen ?
Nou... ;)

quote:
Als ik een advocaat vraag 2-3 uur extra te werken, is het toch normaal dat hij 2-3 uur extra declareert ?
Ik herhaal het nog maar eens: de economie ligt op zijn gat en er is dus minder te verdelen.

Het is een beetje als een commune. Met zijn allen op het land werken en oogsten. Als de oogst mee zit heeft iedereen meer, als de oogst tegen zit iedereen minder.

Er zijn dus twee keuzes: ofwel iedereen krijgt minder inkomen, ofwel iedereen zet een tandje bij. Het bestaat niet dat we op dezelfde voet door blijven gaan.
pi_87712836
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:40 schreef Cherna het volgende:
daar komt nog een bij dat een manager een bepaalde trots heeft die de gemiddelde werknemer al lang verloren heeft omdat de sfeer op de werkvloer totaal verziekt is op veel plaatsen.
De sfeer op de werkvloer staat of valt met de werknemers die daar werken.

Maar ik begrijp het goed: alles ligt aan anderen. Het antwoord op de vraag die ik hierboven stel (waarom jij een slachtoffer bent) is dan ook heel duidelijk: je zet jezelf in die rol.
pi_87712992
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:52 schreef Cherna het volgende:
Daarom ook dat ik een switch heb gemaakt naar een totaal andere sector waar het me prima bevalt. Alleen zit je daar dus met het punt dat dit werkzaamheden zijn die je nu eenmaal niet tot 65-67 kunt uitvoeren.
Dan moet je dus net zo doen als een voetballer: zorgen dat je voldoende opzij zet voor de jaren die je je vak niet meer kan uitoefenen.

Als ik weet dat ik maar tot mijn 55e het vol houd in mijn huidige baan dan moet ik extra opzij gaan zetten. Financiële planning heet dat.
pi_87713133
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:19 schreef StormWarning het volgende:

Klopt, en de reden daarvoor is dat de vakbonden en socialisten daar nu al zo'n 100 jaar strijd voor hebben geleverd. Mensen zijn echter nog steeds hetzelfde, dus als je daarmee ophoudt verandert de wereld zo weer terug.
Dat is niet waar. De kerk is ook minder belangrijk geworden en ik kan mij niet heugen dat we terug zijn in het stenen tijdperk.

quote:
In tweede- en derdewereldlanden is de wereld ook precies hetzelfde als toen bij ons.
Nee hoor.

quote:
Daar heb je wel gelijk in, de vakbonden zijn veelal vastgeroest in hun eigen dogma's en komen alleen maar op voor de belangen van oudere werknemers. Maar dat is nog geen reden om werkgevers wel op hun blauwe ogen te vertrouwen.
Ook niet. Maar vakbonden zijn niet nodig voor een goed overleg. De wereld is anders. Werkgevers staan te springen om goed personeel. En zoals altijd: als je nodig bent, dan kan je eisen stellen.
pi_87713292
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou... ;)

:@
pi_87713429
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zou willen dat we door de tijd konden reizen, zodat je met eigen ogen kan zien dat een gewoon gezin het in de jaren 70 veel minder breed had dan nu.
Wel minder breed, alleen het verschil is dramatisch veel kleiner dan je zou verwachten op basis van de economische groei sindsdien en het feit dat het aantal gewerkte uren per modaal gezin bijna verdubbeld is.
pi_87713447
quote:
Ik herhaal het nog maar eens: de economie ligt op zijn gat en er is dus minder te verdelen.
Blijft mijn vraag, rekent de advocaat (of de loodgieter) dan ook een uurtje minder ?

quote:
Het is een beetje als een commune. Met zijn allen op het land werken en oogsten. Als de oogst mee zit heeft iedereen meer, als de oogst tegen zit iedereen minder.

Er zijn dus twee keuzes: ofwel iedereen krijgt minder inkomen, ofwel iedereen zet een tandje bij. Het bestaat niet dat we op dezelfde voet door blijven gaan.
True, maar volgens mij staan de verhoudingen werkgever-werknemers in Frankrijk wat meer op voet van oorlog dan in Nederland. Ik denk dat men in Frankrijk wat minder vatbaar voor nuance is als in Nederland.

Het poldermodel in Nederland blijkt maar weereens niet zo slecht te zijn.
pi_87713592
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is niet waar. De kerk is ook minder belangrijk geworden en ik kan mij niet heugen dat we terug zijn in het stenen tijdperk.
Wat heeft dat hiermee te maken?

quote:
[..]

Nee hoor.
Want daar worden arbeiders niet uitgebuit door het grootkapitaal?

quote:
[..]

Ook niet. Maar vakbonden zijn niet nodig voor een goed overleg. De wereld is anders. Werkgevers staan te springen om goed personeel. En zoals altijd: als je nodig bent, dan kan je eisen stellen.
Als hoogopgeleide professional wel ja. Als laaggeschoolde arbeider ben je ook nodig, maar omdat je in hogere mate inwisselbaar bent kan je alleen collectief een vuist maken. Hence the Union..
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:38:35 #192
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87713630
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee hoor. Leidinggevenden en beleidsmakers hebben grote invloed op de sfeer.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:40:36 #193
321876 Cherna
Fuck the System
pi_87713729
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Maar ik begrijp het goed: alles ligt aan anderen. Het antwoord op de vraag die ik hierboven stel (waarom jij een slachtoffer bent) is dan ook heel duidelijk: je zet jezelf in die rol.
In die rol plaats jij me. Je had ook al vooroordelen dat ik niet wilde inleveren. Ik heb veel over om het spel mee te spelen, maar ergens ligt mijn grens.
En neem maar van mij aan dat de sfeer in de jaren 70-80 veel beter was op de werkvloer. Je begrijpt nog steeds niet dat mensen niet meer effectief worden ingezet op de werkvloer. Als een techneut 80% van zijn tijd aan nodeloze papier kraam moet besteden en zijn produkt toch nog af moet krijgen binnen gestelde tijd nogal logisch dat dat frustreert en de werkdruk verhoogt en nadelige gevolgen heeft voor het produkt. Dit geldt trouwens ook voor de zorg.
Dat men maar eerst eens de effectiviteit op de werkvloer gaat aanpakken want er wordt teveel geluld, dan blijft er genoeg tijd over om een goed produkt te leveren.
pi_87713807
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Volgens mij groeit de economie geindexeerd gemiddeld zo met een procent of 2 per jaar. Laten we het even heel grof doen en heel zuinigjes, en dan kom je op 100% sinds 1970, een verdubbeling van het welvaartsniveau dus.
Ik heb het even opgezocht over de periode 1960-2009 was de gemiddelde jaarlijkse CPI ontwikkeling 3,79 % (vooral de jaren 70 telt zwaar mee, met een gemiddelde CPI ontwikkeling van jaarlijks +6,5 %), de gemiddelde groei van het BBP over dezelfde periode was 3,08 % (vooral de jaren 80 en 00 hakken er in, in negatieve zin). Bron van de cijfers is de databank van de Wereldbank. Opzienbarende cijfers wat mij betreft, de CPI ontwikkeling overtreft de BBP ontwikkeling ruimschoots.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 19-10-2010 14:49:00 ]
pi_87713895
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:

Wel minder breed, alleen het verschil is dramatisch veel kleiner dan je zou verwachten op basis van de economische groei sindsdien en het feit dat het aantal gewerkte uren per modaal gezin bijna verdubbeld is.
Het verschil is gewoon enorm. Ik heb de jaren 70 meegemaakt, maar niet heel bewust, de jaren 80 wel en ik heb een prima geheugen.

En het aantal uren is helemaal niet bijna verdubbeld. Men werkte toen 40 uur. Nu is 36 + 16 normaal. Dat is 52 uur. 30% meer dus.
pi_87714031
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:34 schreef LangeTabbetje het volgende:

Blijft mijn vraag, rekent de advocaat (of de loodgieter) dan ook een uurtje minder ?
De advocaat moet soms genoegen nemen met een lager uurloon, of heeft minder werk... Waarom denk je dat het in de advocatuur niet slechter kan gaan?

quote:
True, maar volgens mij staan de verhoudingen werkgever-werknemers in Frankrijk wat meer op voet van oorlog dan in Nederland.
Ik zou ook een hekel krijgen aan mijn personeel als ze om de haverklap staken. ;)

quote:
Ik denk dat men in Frankrijk wat minder vatbaar voor nuance is als in Nederland.

Het poldermodel in Nederland blijkt maar weereens niet zo slecht te zijn.
Daar ben ik het dan weer van harte mee eens.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:49:44 #197
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_87714158
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:37 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Het gaat niet om de waarheid, maar om welke ideologie je aan hangt. DS4's tunnelblik is alleen maar een andere religie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_87714218
De revolutie begon niet voor niets in Frankrijk!
pi_87714227
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:37 schreef StormWarning het volgende:

De kerk heeft eeuwen lang belangrijke hervormingen tot stand gebracht.

quote:
Want daar worden arbeiders niet uitgebuit door het grootkapitaal?
Ik neem mensen die het woord grootkapitaal gebruiken niet serieus. En verder stelde jij dat het hetzelfde is.

Als ik zeg dat een Ferrari Enzo en een Fiat Doblo hetzelfde is en jij ontkent dat maak ik ook geen sterke indruk door jou te wijzen op het feit dat beiden vier wielen hebben...

quote:
Als hoogopgeleide professional wel ja. Als laaggeschoolde arbeider ben je ook nodig, maar omdat je in hogere mate inwisselbaar bent kan je alleen collectief een vuist maken. Hence the Union..
Ik zeg het voor de zoveelste keer: prima dat men zich verenigd. En dan hebben ze alle recht van spreken. Vakbonden vertegenwoordigen tegenwoordig slechts de minderheid en de meerderheid wordt niet zelden gebonden hierdoor.

Ik zou als laagopgeleide niet willen dat ik verplicht wordt vertegenwoordigd door een ander.
pi_87714263
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb het even opgezocht over de periode 1960-2009 was de gemiddelde jaarlijkse CPI ontwikkeling 3,79 % (vooral de jaren 70 telt zwaar mee, met een gemiddelde CPI ontwikkeling van jaarlijks +6,5 %), de gemiddelde groei van het BBP over dezelfde periode was 3,08 % (vooral de jaren 80 en 00 hakken er in). Bron van de cijfers is de databank van de Wereldbank. Opzienbarende cijfers wat mij betreft, de CPI ontwikkeling overtreft de BBP ontwikkeling ruimschoots.
En het BBP is niet geindexeerd? Er is economische krimp over de laatste 40 jaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')