Bijna elk groot bedrijf heeft iemand van de vakbond op de loonlijst staan om bijvoorbeeld software implementaties goed te laten verlopen. Als er een niet vertaald woord in voorkomt, dan wordt het project tegengehouden. Fransen zijn zo walgelijk chaufinistischquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:19 schreef Semisane het volgende:
Fransen staken...dat is nou eenmaal wat ze doen, er is dus helemaal niks mis met Fransen wat dat betreft, het zou pas echt vreemd zijn als ze niet staken.
Natuurlijk schort er wel heel wat aan Fransen, ze spreken Frans bijvoorbeeld.
Wat we ook zouden kunnen doen is het aantal beleidsterreinen (en vanzelfsprekend dan ook het budget) van de EU inperken zodat we niet zoveel meer te maken hebben met die Fransen. Helaas voor de eurofielen betekent dit waarschijnlijk het einde voor de Euro en derde wereld landjes als Italië en Griekenland die dan niet meer kunnen profiteren van de noordelijke staten. Even voor de duidelijkheid: ik heb dus zomaar een betoog gehouden dat landen lekker zelf moeten kunnen beslissen wat ze willen (OHHHH!! FTW BBQ)quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:16 schreef draaijer het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-zonder-benzine.html
In Frankrijk is staken meer regel dan uitzondering lijkt het wel. De pensioen leeftijd gaat mogelijk van 65 naar 67, maar nagenoeg alle Fransen gaan vroeger met pensioen n.m. 60 jaar en dat gaat naar 62 jaar. Uiteraard ligt heel Frankrijk weer plat.
TIjdens het WK gaan de Franse voetballers in staking tegen hun coach en hun medelanders door terug te keren naar hun land ipv voetballen. Wat is er mis met de Fransen?
Zou de EU sancties moeten opleggen aan Frankrijk? Dit kost de EU indirect natuurlijk ook veel geld. Tevens blijkt het niet echt een stabiele partner!
Graag jullie mening
Vive La France!quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:25 schreef draaijer het volgende:
Bijna elk groot bedrijf heeft iemand van de vakbond op de loonlijst staan om bijvoorbeeld software implementaties goed te laten verlopen. Als er een niet vertaald woord in voorkomt, dan wordt het project tegengehouden. Fransen zijn zo walgelijk chaufinistisch
Waarom zou ik mijn baas kapot staken? Ben al blij dat ik werk heb..quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:49 schreef Thund3r het volgende:
In Frankrijk durven de mensen tenminste voor hun rechten op te komen. Ik wacht hier nog steeds op het zoet wat na het zuur zou komen. In plaats daarvan komt er na het zuur nog meer zuur; iedereen klaagt erover maar uiteindelijk wordt hier zonder problemen de pensioenleeftijd verhoogt naar 67. Mede dankzij een zeker persoon met blond gekleurd haar die zijn "breekpunt" over de verhoging van de AOW leeftijd 1 milliseconde na afloop van de verkiezing liet vallen. Hoezo kiezersbedrog? Waar zijn de massale stakingen in Nederland?
Misschien is kawotski overtuigd van zijn kwaliteiten en weet hij dat hij daarom niet wordt ontslagen en mocht dat zo zijn dat hij zo weer elders aan de slag is.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:04 schreef Thund3r het volgende:
Of dacht je dat wanneer er werknemers moeten worden ontslagen je baas denkt "oh die kawotski is altijd zo aardig geweest door niet te staken, die zal ik maar niet ontslaan"?
Met de F van Vrankrijkquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:25 schreef draaijer het volgende:
[..]
Fransen zijn zo walgelijk chaufinistisch
Laat het hele zooitje dan met het GFT meegaan zodat je wat fatsoenlijke mensen kwijt kan in dat land. Kut volk eerste klas.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:36 schreef Semisane het volgende:
[..]
Vive La France!![]()
Ach breek me de bek niet open, ik weet precies waar je het over hebt, ik heb voor een Frans bedrijf gewerkt...altijd lachen als je iets gedaan moest krijgen. Een gewone wijziging uitvoeren kan natuurlijk niet, dat moet eerst via de directie in Nederland worden geëscaleerd naar het hoger management in Parijs...dan pas ging een programmeur zijn werk doen.
Ik irriteer me over het algemeen niet snel, maar op één of andere manier kregen zij het toch wel voor elkaar.
Ach ja het is dat ik Parijs een leuke stad vind, anders had het hele zooitje met het GFT meegemogen.
Dat dus.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:12 schreef DS4 het volgende:
Vakbonden waren handig toen arbeiders werden uitgebuit. Nou zijn ze alleen handig voor mensen die hun salaris gewoon niet waard zijn.
Onzin. De wereld is niet meer hetzelfde als toen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:22 schreef IHVK het volgende:
Als er geen vakbonden zijn worden mensen binnen de kortste keren weer uitgebuit.
Dit ja. "Mevrouw is dat u auto? Jammer voor jequote:Op maandag 18 oktober 2010 20:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat ik vooral irritant vind is dat dat franse tuig in de buitenwijken weer lekker gaat rellen 'omdat ze tegen zijn' Ja idd, tegen, maar waartegen weten ze niet
Niet staken is jezelf in de voet schieten.. Maar je hebt een punt, soms doet het meer slecht, in het groter belang.. dus dan schiet je de ander in zijn voet, niet van jezelf.. daar kom je voor op immers? Beetje zoals TNT nu. Als daar geen stakingen komen, komt het nergens...quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:55 schreef DS4 het volgende:
Staken is jezelf in de voet schieten. Kennelijk zijn velen niet in staat om dat te begrijpen.
Ach, de Fransen zijn gewoon een lui en decadent volkje.quote:Op maandag 18 oktober 2010 21:49 schreef misteriks het volgende:
liever een dagje teveel staken dan dat slaafse gedoe in Nederland.
In de tijd dat de eigenaren al het geld in de zak staken en de werknemers niet eens voldoende geld kregen om fatsoenlijk te eten... ja, toen was het gerechtvaardigd en ging het ook niet ten koste van jezelf.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:06 schreef Plugin het volgende:
Niet staken is jezelf in de voet schieten.. Maar je hebt een punt, soms doet het meer slecht, in het groter belang.. dus dan schiet je de ander in zijn voet, niet van jezelf.. daar kom je voor op immers? Beetje zoals TNT nu. Als daar geen stakingen komen, komt het nergens...
PTT was best een gezond bedrijf, KPN ook, de spoorwegen, KLM idem! TNT is amerikaans toch? Met TNT gaat het niet zo goed, dus tja.. aandeelhouders gelukkig houden dus hier bezuinigen waar het kan..quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de tijd dat de eigenaren al het geld in de zak staken en de werknemers niet eens voldoende geld kregen om fatsoenlijk te eten... ja, toen was het gerechtvaardigd en ging het ook niet ten koste van jezelf.
Maar nu... Denk aan je eigen voorbeeld: TNT staat er niet best voor. Met gelijke arbeidsvoorwaarden als vroeger prijst TNT zich uit de markt. Waarmee het bedrijf verdwijnt.
Zeker op meer macroniveau is staken een schot in de eigen voet. Dat zie je in de EU heel goed. Er zijn hervormingen nodig en die gaan pijn doen. Dat kun je met staken proberen te frustreren, maar daarmee verdwijnt gewoon potentieel geld en dat moet echt weer opgebracht worden en dus gaat dat onherroepelijk ten koste van jezelf.
Het is dom en kortzichtig. Zeker nu in Frankrijk, Griekenland... maar ook bij TNT.
Met de vergrijzing hoeft niemand die wat wil zich zorgen te maken overigens.
Ik kan me de laatst ontstane woede over top bonussen nog herinneren. Directies die in een crisis 20% van hun werknemers eruit knikkeren en zichzelf daarvoor een jaarlijks terugkerende bonus van 10 jaarsalarissen per stuk gunnen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de tijd dat de eigenaren al het geld in de zak staken en de werknemers niet eens voldoende geld kregen om fatsoenlijk te eten... ja, toen was het gerechtvaardigd en ging het ook niet ten koste van jezelf.
Maar nu... Denk aan je eigen voorbeeld: TNT staat er niet best voor. Met gelijke arbeidsvoorwaarden als vroeger prijst TNT zich uit de markt. Waarmee het bedrijf verdwijnt.
Zeker op meer macroniveau is staken een schot in de eigen voet. Dat zie je in de EU heel goed. Er zijn hervormingen nodig en die gaan pijn doen. Dat kun je met staken proberen te frustreren, maar daarmee verdwijnt gewoon potentieel geld en dat moet echt weer opgebracht worden en dus gaat dat onherroepelijk ten koste van jezelf.
Het is dom en kortzichtig. Zeker nu in Frankrijk, Griekenland... maar ook bij TNT.
Met de vergrijzing hoeft niemand die wat wil zich zorgen te maken overigens.
Goh, een wettelijk monopoly en dan gaat het je voor de wind. Ja, dat zal wel liggen aan het feit dat het een goed bedrijf is...quote:
TPG werd natuurlijk bedoeld.quote:TNT is amerikaans toch? Met TNT gaat het niet zo goed, dus tja.. aandeelhouders gelukkig houden dus hier bezuinigen waar het kan..
Nee, het probleem is dat we een generatie aan de macht hebben die alles naar zich toe wenst te harken en de rekening door schuift naar de toekomst. Alles op de pof. En de vakbonden spelen daarin een enorm grote rol!quote:Ja op macro niveau is het niet echt slim in bv griekenland momenteel, maar tja wat ook niet helpt is als een schaap achter amerika aanlopen, de reden dus ook voor een groot gedeelte dat griekenland en ook onze banken in de problemen zijn gekomen.
Nee.quote:Dus onze vorige ''leider'' liep dus als een schaap achter Amerika aan/ ons land.. nou daar moeten we blij mij zijn..
De bonussen zijn de afgelopen jaren enorm lager geworden. Zij hebben WEL een stap terug gedaan. En zullen ook weer een stap vooruit zetten als het weer kan (zie de banken, maar dat die nu weer vrolijk winst kunnen maken ligt aan de politiek die gewoon een kans heeft laten liggen), maar dat terzijde.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:22 schreef baba117 het volgende:
Ik kan me de laatst ontstane woede over top bonussen nog herinneren. Directies die in een crisis 20% van hun werknemers eruit knikkeren en zichzelf daarvoor een jaarlijks terugkerende bonus van 10 jaarsalarissen per stuk gunnen.
quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:33 schreef DS4 het volgende:
Een goede werknemer laat zien dat hij meer geld waard is en krijgt het dan ook.
Een goede werknemer weet dat het geen grap is.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:46 schreef Kingstown het volgende:
Dank voor deze heerlijke grap....ik moest echt hard lachen.
In Nederland hadden we een uitverkoop met al dat soort bedrijven, blijkbaar om ergens een amerikaans beleid te volgen en of geld te verdienen (op de korte termijn?) Met de spoorwegen gaat het bv wel ok, maar ja de kaartjes nu wel superduur.. dus voor ons is het in elk geval niet beter! KLM overgenomen.. gaat nu best goed, etc etc etc.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:29 schreef DS4 het volgende:
Goh, een wettelijk monopoly en dan gaat het je voor de wind. Ja, dat zal wel liggen aan het feit dat het een goed bedrijf is...
Zie boven o.a., in mijn ogen, maken/geven wij teveel macht aan bepaalde zeer grote bedrijven/banken etc, waar we dus afhankelijk van zijn/worden. En hoezo nee, door het redden van de banken, omdat ze dus producten hadden gekocht van Amerikaanse banken, die achteraf niks waard bleken te zijn, en omdat onze banken erg belangrijk zijn in het economische plaatje, ze dus maar moeten redden, wat dus erg korte termijn is allemaal.quote:Nee, het probleem is dat we een generatie aan de macht hebben die alles naar zich toe wenst te harken en de rekening door schuift naar de toekomst. Alles op de pof. En de vakbonden spelen daarin een enorm grote rol!
Nee, de reden is dat we vrije toetreding verplicht stellen in de EU. Dat heeft helemaal niets met de VS te maken, het is juist bedoeld om de positie van de EU op de wereldmarkt te verstevigen, dus om de VS tegenwicht te bieden.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:08 schreef Plugin het volgende:
In Nederland hadden we een uitverkoop met al dat soort bedrijven, blijkbaar om ergens een amerikaans beleid te volgen en of geld te verdienen (op de korte termijn?)
Het redden van de banken was een goed idee. Alleen had men bij het redden gewoon voorwaarden moeten opleggen, of misschien zelfs beter: meteen nationaliseren. De aandeelhouders laten bloeden!quote:Zie boven o.a., in mijn ogen, maken/geven wij teveel macht aan bepaalde zeer grote bedrijven/banken etc, waar we dus afhankelijk van zijn/worden. En hoezo nee, door het redden van de banken, omdat ze dus producten hadden gekocht van Amerikaanse banken, die achteraf niks waard bleken te zijn, en omdat onze banken erg belangrijk zijn in het economische plaatje, ze dus maar moeten redden, wat dus erg korte termijn is allemaal.
Vertel dat maar aan de verpleegstertjes in ziekenhuizen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 22:33 schreef DS4 het volgende:
[..]
De bonussen zijn de afgelopen jaren enorm lager geworden. Zij hebben WEL een stap terug gedaan. En zullen ook weer een stap vooruit zetten als het weer kan (zie de banken, maar dat die nu weer vrolijk winst kunnen maken ligt aan de politiek die gewoon een kans heeft laten liggen), maar dat terzijde.
Van mij mag iedereen veel geld verdienen overigens, maar als je met werkweigering dat voor elkaar moet krijgen ben je het niet waard. Het is gewoon een vorm van chantage. Een goede werknemer laat zien dat hij meer geld waard is en krijgt het dan ook.
Loon naar werken.
''Wij willen geen meer uren!'' Aldus de GT afdeling bij het grote scholieren protest bij mij op de middelbare school. Dat mijn school al voldeed aan het aantal uren.... Maar het was leuk voor anderhalf uur en er vlogen geen auto's in de brand.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:20 schreef UltraR het volgende:
Domme mensen, onvoorstelbaar domme mensen, bij de vleet.
Protesterende -scholieren- tegen... houd je vast.... de verhoging van de pre-pensioen leeftijd. Dat is 100% voordelig voor jongeren...
Ah, wij moeten ook naar een soort Russisch model toe.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:21 schreef WammesWaggel het volgende:
En ze hadden het vergeleken Nederlanders ook al zo druk, alhoewel die weer extreem zijn in de zin dat ze zich overspannen laten verklaren en de hele dag thuis zitten met een krat pils van de Aldi
[ link | afbeelding ]
Vrije toetreding is het loslaten van, het verkopen van, KLM is nu Frans, een franse vliegmaatschappij, een land dus waar ze dus erg nationalistisch zijn. Daar zouden ze nooit hetzelfde doen! Ben opzich wel voor het vrij laten, maar dus niet met alles.. bv stel we laten onze wegenonderhoud door een buitenlands bedrijf doen?quote:Nee, de reden is dat we vrije toetreding verplicht stellen in de EU. Dat heeft helemaal niets met de VS te maken, het is juist bedoeld om de positie van de EU op de wereldmarkt te verstevigen, dus om de VS tegenwicht te bieden
Ja maar ze leren dus niet van hun fouten, als je ze voorwaarden had moeten geven bijvoorbeeld, een percentage van hun winsten in de komende jaren (zeg maar tien/twintig jaren) opeisen.quote:Het redden van de banken was een goed idee. Alleen had men bij het redden gewoon voorwaarden moeten opleggen, of misschien zelfs beter: meteen nationaliseren. De aandeelhouders laten bloeden!
Die verdienen prima. Gemiddeld verdient een verpleegkundige in NL bijna 3000 euro per maand.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:21 schreef baba117 het volgende:
Vertel dat maar aan de verpleegstertjes in ziekenhuizen.
Hier zijn ze slimmer, net als sigaretten, gewoon steeds een klein beetje verhogen, en ja klagen kunnen we als de beste maar daar houdt het op.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:30 schreef Dale. het volgende:
Is echt belachelijk gewoon. Kom op... 62 wtf... hier gaan we toch ook niet alles plat leggen vanwege 65-67? Het is gewoon nodig om het hoofd boven water te kunnen houden -- met name tegen China.
Die Fransen zijn gewoon héél lui!
Je denkt zelf net zo nationalistisch als een Fransoos...quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:29 schreef Plugin het volgende:
Vrije toetreding is het loslaten van, het verkopen van, KLM is nu Frans, een franse vliegmaatschappij, een land dus waar ze dus erg nationalistisch zijn. Daar zouden ze nooit hetzelfde doen! Ben opzich wel voor het vrij laten, maar dus niet met alles.. bv stel we laten onze wegenonderhoud door een buitenlands bedrijf doen?
Het is dus een stukje van ons, nu niet meer! TNT is niet meer echt Nederlands, een trots etc..
Wendt u zich tot de politiek.quote:Ja maar ze leren dus niet van hun fouten,
Who gives a fuck?quote:Ok ok, Fuck the dutch, onze trots is niet veel waard, zolang het maar ergens geld in het laadje brengt.. all is good.
Dacht, nu niet meer.. mijn liefde voor mijn land is allang pleite, dank u.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
[quote]Je denkt zelf net zo nationalistisch als een Fransoos...![]()
quote:Who gives a fuck?
Zit hierover een beetje te zoeken maar ik kom toch wat lager uit. Je moet voor verpleegkundigen een behoorlijke salarisschaal hebben wil je op 3000 of meer uitkomen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die verdienen prima. Gemiddeld verdient een verpleegkundige in NL bijna 3000 euro per maand.
En ze ervaren een hoge werkdruk, maar in de praktijk valt dat ook enorm mee.
Fabel dus.
Heb meer vertrouwen in de buurvrouw dan anonymus internet man die mij verteld dat ze het maar zo ervaren.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die verdienen prima. Gemiddeld verdient een verpleegkundige in NL bijna 3000 euro per maand.
En ze ervaren een hoge werkdruk, maar in de praktijk valt dat ook enorm mee.
Fabel dus.
Er staat "bijna", dus het is inderdaad wat lager dan 3K.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:54 schreef du_ke het volgende:
Zit hierover een beetje te zoeken maar ik kom toch wat lager uit.
De buurvrouw vertelt wat ze ervaart (hoge werkdruk) en ik vertel dat ze een hoge werkdruk ervaren. Ik concludeer dat er geen licht zit tussen die twee stellingen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 23:58 schreef baba117 het volgende:
Heb meer vertrouwen in de buurvrouw dan anonymus internet man die mij verteld dat ze het maar zo ervaren.
Je lijkt wel een politicus. Je zegt dat ze het maar ervaren en dat het in de praktijk wel meevalt om vervolgens te gaan zeuren over hoe je het geformuleerd hebt. Maar goed: de doorligplekken bij patiënten zijn eigenlijk de schuld van de verpleegsters omdat ze in de vele tijd die ze over hebben liever wat anders gaan doen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
De buurvrouw vertelt wat ze ervaart (hoge werkdruk) en ik vertel dat ze een hoge werkdruk ervaren. Ik concludeer dat er geen licht zit tussen die twee stellingen.
Er zijn uitzonderingen (OK bijvoorbeeld), maar de meesten hebben tijd zat voor het werk dat ze moeten doen.
Ik BEN een politicus.quote:
Koffie drinken b.v.quote:Je zegt dat ze het maar ervaren en dat het in de praktijk wel meevalt om vervolgens te gaan zeuren over hoe je het geformuleerd hebt. Maar goed: de doorligplekken bij patiënten zijn eigenlijk de schuld van de verpleegsters omdat ze in de vele tijd die ze over hebben liever wat anders gaan doen?
Bij welke partij hoor jij?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik BEN een politicus.
En geïnformeerd.
[..]
Koffie drinken b.v.![]()
Maar goed, jij claimt nu dat ze niet in staat zijn om bij de patiënten die niet zelf van positie te kunnen veranderen (de minderheid dus...) om de 4 uur langs te komen?
Echt? Geloof je dat?
Hoe is dat relevant voor onze discussie?quote:
Nee maar wel voor de volgende verkiezingsronde.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe is dat relevant voor onze discussie?
Ik geef hier mijn privé mening, niet het partijstandpunt. Voor zover in onze discussie het al draait om een mening, want momenteel gaat het gewoon om feitelijke informatie.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 00:33 schreef baba117 het volgende:
Nee maar wel voor de volgende verkiezingsronde.
Eerder met pensioen mag altijd. Zo lang je maar je eigen broek op houdt mag je op je 20e al stoppen. Dat lukt de meesten overigens niet, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vraag me af of Draaijer tot zijn 67e gaat werken en niet liever iets eerder met pensioen wil
Als mijn plan zo door gaat zoals het nu gaat kan ik grofweg ook zo rond mijn 35e stoppen. Maar dan klagen op mensen die niet bij machte zijn geweest om op die manier geld te verdienen om wat voor reden dan ook zal ik niet doen. Tot je 67e doorwerken is echt veel te lang. Maarja, dat zul je allemaal wel niet met me eens zijnquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Eerder met pensioen mag altijd. Zo lang je maar je eigen broek op houdt mag je op je 20e al stoppen. Dat lukt de meesten overigens niet, maar dat terzijde.
Enorme imagoschade bij frankrijk? Denkt dat dit wel meevalt hoor. En jaren om te herstellen? Ik denk dat dit soort imago problemen bij 'le french' niet te herstellen zijnquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat nog het ergste is dat heel veel partijen die er helemaal niks mee te maken hebben enorme schade leiden door deze stakingen. Denk aan een rozenkweker waarvan nu een grote partij rozen bestemd voor de Russische markt staat te verwelken omdat de luchtverkeersleiding staakt. Denk aan de vrachtwagen met bederfelijke producten bestemd voor een supermarkt. Denk aan de gigantische schade die ontstaat als een continu productieproces zoals in olieraffinaderijen dat stil komt te liggen omdat er geen olie meer aangeleverd wordt in de haven. Logistieke ketens zitten tegenwoordig zo strak in elkaar dat tijdige levering van producten en grondstoffen van het grootste belang is voor veel ondernemingen. Er ontstaat door dit soort akkefietjes echt een enorme imagoschade wat jaren zal duren om het te herstellen want ondernemingen waar de logistieke keten een belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering vormt zullen Frankrijk zoveel mogelijk willen mijden vanwege de grote risico's die het land met zich mee brengt.
We mogen best trots zijn op het lage aantal stakingen in Nederland (ook al draag ik het Poldermodel geen warm hart toe).
Ik zou me als havenautoriteit in Le Havre de haren uit het hoofd trekken. Probeer je een fatsoenlijke onderneming op te zetten komen die mongolen van de cgt weer langs. Frankrijk heeft natuurlijk een naam hoog te houden met stakingen, maar dat betekent niet dat er geen grote schade ontstaat door deze stakingen. En het ergste is nog dat dat gebeurd bij partijen die helemaal geen partij zijn in het conflict.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Enorme imagoschade bij frankrijk? Denkt dat dit wel meevalt hoor. En jaren om te herstellen? Ik denk dat dit soort imago problemen bij 'le french' niet te herstellen zijn
Eerder verwend?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:14 schreef BansheeBoy het volgende:
En die Fransen verdienen ook nog eens gemiddeld 3000 euro netto per maand. En met een 38 urige werkweek. Die gasten zijn lui!²
Ik ben dat inderdaad niet met je eens, sterker nog: ik pleit voor verdere verhoging.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:08 schreef sitting_elfling het volgende:
Tot je 67e doorwerken is echt veel te lang. Maarja, dat zul je allemaal wel niet met me eens zijn
Dat komt mede omdat ik veel mensen om me heen zie, die door bepaalde omstandigheden niet optimaal kunnen genieten van hun pensioen. Maarja, dat zijn allemaal van die non sociale redenen waar iemand die politiek bedrijft niks mee kanquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben dat inderdaad niet met je eens, sterker nog: ik pleit voor verdere verhoging.
Waarom ook niet? Toen 65 gebruikelijk was, was je met 65 echt op. Nu zijn de mensen veel langer fit. En te vroeg met pensioen is niet goed voor je.
Tot je 70ste(ik noem maar wat) door werken in de bouw/metaal etc is ook niet goed voor je...quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ben dat inderdaad niet met je eens, sterker nog: ik pleit voor verdere verhoging.
Waarom ook niet? Toen 65 gebruikelijk was, was je met 65 echt op. Nu zijn de mensen veel langer fit. En te vroeg met pensioen is niet goed voor je.
Ik zal inderdaad ruim voor die leeftijd stoppen met het buffelen. Maar ik ga niet stilzitten. Gewoon leuke dingen doen. Mijzelf nuttig maken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Grote kans dat we allebij op die leeftijd allang met pensioen zijn. Ik wel iig, or ill die trying
Verreweg de meesten moeten tot het eind door. En zo'n ramp is dat niet.quote:Beter gezegd, ik baal er van dat ik wel eerder met pensioen kan waarschijnlijk terwijl anderen langer door moeten maar daar niks aan kunnen doen![]()
Dan ga je maar iets anders doen. Niemand zegt dat je geen switch mag maken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:39 schreef bietelboer het volgende:
Tot je 70ste(ik noem maar wat) door werken in de bouw/metaal etc is ook niet goed voor je...
Je vergeet ff te vermelden dat iedere situatie anders is. Als je 23 bent denk je anders over de situatie dan dat je nu 51 bent. Je moet je voorstellen dat ik al ongeveer 26 jaar pensioen betaal, pre-pensioen heb betaalt en ook nog eens vut betaald heb. Daar komt nog eens bij dat ik een spaarloonregeling had om eerder te kunnen stoppen met werken. Door de nieuwe hervormingen mag ik de spaarloon niet gaan gebruiken om eerder te stoppen. Mijn contract dat ik heb nl pensioen uitbetalen met 65 wordt ook ff ontbonden tot 66/67, en wie weet wat me nog meer te wachten staat. Mijn pensioen, is notabene mijn eigen geld dat ik verplicht ben af te staan. Dit gaat dus betekenen dat ik in de bijstand ga vallen tot mijn 67e.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Blind voor de deplorabele financiële staat waarin degene die die 'rechten' moet effectueren verkeerd? Een begrotingstekort van 7,5 procent dat nog verder op zal lopen als er niet bezuinigd wordt is zeer ernstig te noemen, helemaal omdat wij er mee in de Euro zitten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:46 schreef Cherna het volgende:
Nee laat die Fransen maar schuiven ik geef ze groot gelijk. Je moet niet alles accepteren. Er zijn grenzen
Hard werken is een, maar van bepaalde rechten dien je met je poten vanaf te blijven.
Ik vind dat op sociaal vlak gewoon niet eerlijk. Dat ik in staat ben om veel eerder met pensioen te gaan dan iemand anders kan diegene niks aan doen. Kans is groot dat diegene nog harder werkt dan mij ook ik heb alleen mijn sector mee zitten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Verreweg de meesten moeten tot het eind door. En zo'n ramp is dat niet.
Niet iedereen kan die switch maken. Niet iedereen kan bankier, belegger, politici of ondernemer worden en dus eerder met pensioen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan ga je maar iets anders doen. Niemand zegt dat je geen switch mag maken.
Kijk, ik heb niet voor de euro gekozen, ik heb de crisis niet gecreeerd. Dat eerst de aasgieren van deze catastrofe maar eerst eens gaan bloeden voordat de gewone man aan de beurt is die al eeuwen de dupe is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Blind voor de deplorabele financiële staat waarin degene die die 'rechten' moet effectueren verkeerd? Een begrotingstekort van 7,5 procent dat nog verder op zal lopen als er niet bezuinigd wordt is zeer ernstig te noemen, helemaal omdat wij er mee in de Euro zitten.
nederland heeft te veel parasieten en het gras is hier groener.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:05 schreef Cherna het volgende:
[..]
Kijk, ik heb niet voor de euro gekozen, ik heb de crisis niet gecreeerd. Dat eerst de aasgieren van deze catastrofe maar eerst eens gaan bloeden voordat de gewone man aan de beurt is die al eeuwen de dupe is.
Het is toch te gek voor woorden dat ik als gewone man al die shit moet betalen. De jongste generatie is te verwend en dat moet ik dan ff betalen en ik moet ze blijven sponseren. De oudere generatie past op de kinderen op van de twee verdieners die in luxe willen leven, en dan wordt ook nog eens verwacht dat wij gaan werken tot 67. Ik heb voor mezelf gezorgt en mijn gezin, nooit gekke dingen ondernomen, eenvoudig geleefd(zou niet anders willen). Maar ik wil zeker geen slaaf van deze moderne tijd worden.
De jonste generatie zal moeten gaan inzien dat er meer is dan luxe. Het valt mij steeds vaker op dat ze een huis willen kopen met alle luxe meteen erbij geleverd. Een simpele badkamer is niet meer goed genoeg.
Op zich terechte klacht dat je teveel hebt moeten betalen en nu de regelingen voor je neus worden afgeschaft. Niet juist. Mede door de bonden tot stand gekomen. Daar (en bij de politiek) hoort jouw klacht thuis.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:46 schreef Cherna het volgende:
Je vergeet ff te vermelden dat iedere situatie anders is. Als je 23 bent denk je anders over de situatie dan dat je nu 51 bent. Je moet je voorstellen dat ik al ongeveer 26 jaar pensioen betaal, pre-pensioen heb betaalt en ook nog eens vut betaald heb. Daar komt nog eens bij dat ik een spaarloonregeling had om eerder te kunnen stoppen met werken. Door de nieuwe hervormingen mag ik de spaarloon niet gaan gebruiken om eerder te stoppen. Mijn contract dat ik heb nl pensioen uitbetalen met 65 wordt ook ff ontbonden tot 66/67, en wie weet wat me nog meer te wachten staat. Mijn pensioen, is notabene mijn eigen geld dat ik verplicht ben af te staan. Dit gaat dus betekenen dat ik in de bijstand ga vallen tot mijn 67e.
Ga elders solliciteren. Dat lijkt mij dan de oplossing.quote:nu weet ik dat ik nog nooit iemand heb meegemaakt in mijn beroep die ouder is dan 62(je wordt afgekeurd voor desbetreffende veiligheidsfunctie). Je hebt dan ook nog met wisseldiensten te maken.
Maar goed: je weigert te zien dat het juist de bonden zijn die het geld van jou aan anderen hebben gegeven...quote:O ja ik heb de oplossing voor de Hr. Donner. Laat mij na mijn 62e een cursus timmerman volgen dan kan ik mijn eigen kist in elkaar flanzen. Dan ben ik ook nog nuttig bezig ook
Nee laat die Fransen maar schuiven ik geef ze groot gelijk. Je moet niet alles accepteren. Er zijn grenzen
Hard werken is een, maar van bepaalde rechten dien je met je poten vanaf te blijven.
Het leven is niet eerlijk.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:51 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vind dat op sociaal vlak gewoon niet eerlijk.
You always have a choice...quote:Dat ik in staat ben om veel eerder met pensioen te gaan dan iemand anders kan diegene niks aan doen. Kans is groot dat diegene nog harder werkt dan mij ook ik heb alleen mijn sector mee zitten.
Iedereen kan van het leven genieten. Ook dat is een keuze. Iig in NL.quote:Leven moet ook genieten zijn, voor iedereen, en dat ze daar ook fysiek nog van kunnen genieten.
Die vuilnisman hoeft niet zijn hele leven op die wagen te staan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:51 schreef labradoor het volgende:
tip
ze moeten het per beroep bekijken en niet naar leeftijd.
kantoor vlerkjes kunnen best tot 70 jaar door werken.
een vuilnisman bv tot 55.
Nee, vast niet iedereen. Maar we hebben dan ook een fatsoenlijk sociaal vangnet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:53 schreef sitting_elfling het volgende:
Niet iedereen kan die switch maken. Niet iedereen kan bankier, belegger, politici of ondernemer worden en dus eerder met pensioen.
voor hoe lang nog?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:22 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, vast niet iedereen. Maar we hebben dan ook een fatsoenlijk sociaal vangnet.
Die gewone man profiteert toch maar lekker mee van alles wat de maatschappij te bieden heeft.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:05 schreef Cherna het volgende:
Kijk, ik heb niet voor de euro gekozen, ik heb de crisis niet gecreeerd. Dat eerst de aasgieren van deze catastrofe maar eerst eens gaan bloeden voordat de gewone man aan de beurt is die al eeuwen de dupe is.
Nee, dat is de enige manier.quote:Het is toch te gek voor woorden dat ik als gewone man al die shit moet betalen.
De jonge generatie wordt gesponsord door de oude generatie? Sinds wanneer? Het is andersom!!!quote:De jongste generatie is te verwend en dat moet ik dan ff betalen en ik moet ze blijven sponseren.
Je vindt jezelf wel heel erg zielig... Maar vertel eens: heb je echt niet in de gaten hoe gezegend je bent? Je verwijt de jongeren dat ze verwend zijn (deels waar natuurlijk), maar je klinkt zelf ook bijzonder verwend. De economie is achteruit gegaan. Als de economie het beter doet roept iedereen dat ze mee moeten profiteren. Nu gaat het de andere kant op.... is het dan niet logisch dat je dan ook mee bloedt?quote:De oudere generatie past op de kinderen op van de twee verdieners die in luxe willen leven, en dan wordt ook nog eens verwacht dat wij gaan werken tot 67. Ik heb voor mezelf gezorgt en mijn gezin, nooit gekke dingen ondernomen, eenvoudig geleefd(zou niet anders willen). Maar ik wil zeker geen slaaf van deze moderne tijd worden.
Als ze het zelf betalen mogen ze gewoon een badkamer van 50K in het huis mikken.quote:De jonste generatie zal moeten gaan inzien dat er meer is dan luxe. Het valt mij steeds vaker op dat ze een huis willen kopen met alle luxe meteen erbij geleverd. Een simpele badkamer is niet meer goed genoeg.
Mits tijdig hervormd: langdurig.quote:
Ga elders solliciteren. Waarom? Het werk bevalt me prima en betaalt redelijk tot goed. Daar komt nog eens bij met 51 jaar is dat toch ff anders om nog een switch te maken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op zich terechte klacht dat je teveel hebt moeten betalen en nu de regelingen voor je neus worden afgeschaft. Niet juist. Mede door de bonden tot stand gekomen. Daar (en bij de politiek) hoort jouw klacht thuis.
Overigens had je het wel aan kunnen zien komen. Ik heb ook nooit meegedaan aan een pensioenregeling waar ik niet toe verplicht was. Meestal is het overigens wel verplicht. Ook weer die bonden die daar achter zitten.
Het is een schandaal en het grootste schandaal is dat er een grote groep mensen is die te weinig heeft ingelegd die keer op keer wordt ontzien. Zo heb je een groep die weinig heeft betaald en veel krijgt en een groep die veel betaalt en weinig krijgt.
Weet je meteen waarom men de regeling verplicht wil hebben. Niemand wil instappen in een pyramidespel wat al jarenlang loopt....
[..]
Ga elders solliciteren. Dat lijkt mij dan de oplossing.
[..]
Maar goed: je weigert te zien dat het juist de bonden zijn die het geld van jou aan anderen hebben gegeven...
Zoals ik al zei: ze schieten zichzelf in de voet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:32 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vraag me af hoe dit de komende dagen verder gaat. De Senaat gaat vast wel instemmen met de verhoging van de pensioenleeftijd. En dan? Nog even en het hele land ligt plat. Zonder brandstof geen vrachttransport en uiteindelijk geen producten meer in de winkels. Dat wil nog een mooie puinhoop worden, met aanzienlijke economische schade voor het land.
geven en nemen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:30 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mits tijdig hervormd: langdurig.
Maar er moet pijn geleden worden. Door iedereen. En ja, het doet mij minder pijn dan iemand die al niet zoveel heeft. Dat zal wel, maar het is niet logisch dat ik de rekening volledig krijg want A. ik kan hem niet volledig betalen en B. ik heb ook verdomd weinig schuld aan de crisis.
Maar ik profiteerde mee van de weg naarboven, dus ik moet ook betalen als het minder gaat. Dat is nu wat bij samen leven hoort.
Hier mis je totaal de plank. Kijk voor mij mogen ze de hypotheek aftrek gelijk afschaffen ondanks dat ik een eigen huis heb. Ik ben bereid in te leveren. Ik kan zonder luxe.Maar van de oudere die zich al krom hebben gewerkt daar behoor je vanaf te blijven. Niet zoals van de werkelijk zieke en gehandicapten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die gewone man profiteert toch maar lekker mee van alles wat de maatschappij te bieden heeft.
Het is een beetje vreemd dat jij collectiviteit en individualisme afwisselt naar gelang het je uit komt.
[..]
Nee, dat is de enige manier.
[..]
De jonge generatie wordt gesponsord door de oude generatie? Sinds wanneer? Het is andersom!!!
[..]
Je vindt jezelf wel heel erg zielig... Maar vertel eens: heb je echt niet in de gaten hoe gezegend je bent? Je verwijt de jongeren dat ze verwend zijn (deels waar natuurlijk), maar je klinkt zelf ook bijzonder verwend. De economie is achteruit gegaan. Als de economie het beter doet roept iedereen dat ze mee moeten profiteren. Nu gaat het de andere kant op.... is het dan niet logisch dat je dan ook mee bloedt?
Of denk je serieus dat je wel mee mag met het stapje vooruit, maar de stap terug... ach, dat moeten anderen maar doen...?
[..]
Als ze het zelf betalen mogen ze gewoon een badkamer van 50K in het huis mikken.
Net zat je nog te klagen dat het werk niet vol te houden was.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:33 schreef Cherna het volgende:
Ga elders solliciteren. Waarom? Het werk bevalt me prima en betaalt redelijk tot goed.
Er zijn altijd smoesjes te vinden om het niet te doen. Probeer eens een reden te vinden waarom het wel kan...quote:Daar komt nog eens bij met 51 jaar is dat toch ff anders om nog een switch te maken.
Goed, stel wij spreken af dat we de inhoud van een kluis gaan verdelen samen en dat wij beiden minimaal 10K krijgen. Nu openen we de kluis en er zit maar 5K in.quote:Het punt waar het om draait is puur het gene dat je iets hebt afsproken dat door hervormingen teniet wordt gedaan. En dat is waar het om gaat.
De koekoek! De vakbonden geven eerst het geld uit en vervolgens zeiken dat het er niet meer is? Het moet toch niet heel veel gekker worden!quote:Daarom is staken als het nodig is prima. Het gaat om rechten.
Ze beginnen met een grote achterstand. Moeten veel meer premie betalen dan jij en krijgen minder uitgekeerd. Jij valt deels in meer betalen minder krijgen, maar toch: de jeugd krijgt pas echt de rekening. Dat jij dat niet in ziet is jammer, maar het is een feit.quote:Het is jammer dat de jongste generatie die nu begint met werken dit niet inziet. Zij zijn nog jong en kunnen nog alle kanten op.
De jongste generatie begint op een achterstand. Wees er niet jaloers op...quote:Vergeet niet dat ik mijn 2 kinderen de opleiding (HBO)betaal op dit moment, iets dat mijn ouders mij niet konden bieden. Wat moet ik nog meer doen om de jonste generatie te plezieren. Ooit zal deze generatie ook ouder worden en dan ben ik benieuwd of zij dan nog zo hard schreeuwen om te werken tot 67 misschien is het dan al 70. En wie weet wat voor een hervormingen dan al hebben plaats gevonden
Het is gewoon makkelijker om te zeggen: jullie krijgen gewoon je geld. Het probleem komt veel later. De gevolgen komen nu. De leiders die zich toen lieten bejubelen, die zijn al lang weg.quote:mbt tot de vakbonden ben ik het met je eens. Het is een laffe bende die meeheult met de industrieeelen en andere heersers. Het pensioen is verplicht anders wist ik het wel en dan spaarde ik dat wel zelf als dat niet zo zou zijn.
En hoe lang heb je die woning al?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:44 schreef Cherna het volgende:
Hier mis je totaal de plank. Kijk voor mij mogen ze de hypotheek aftrek gelijk afschaffen ondanks dat ik een eigen huis heb. Ik ben bereid in te leveren.
Je weet dat er tegenwoordig harder wordt gewerkt dan pak m beet 30 jaar geleden? Al die flauwekul over krom liggen, land opgebouwd na de oorlog (geweldige uitspraak van de groep die in die periode pas geboren was of nog geboren moest worden...).quote:Ik kan zonder luxe.Maar van de oudere die zich al krom hebben gewerkt daar behoor je vanaf te blijven.
Ik neem aan dat je "net" bedoelt... Op zich niet mee oneens dat je mensen moet ontzien die niet anders kunnen. Maar ook voor die groep geldt: toen de economie groeide moesten ze mee profiteren. Waarom geldt die wet nu niet?quote:Niet zoals van de werkelijk zieke en gehandicapten.
Nu is het nog vol te houden. Maar ik zie niet dat ik dit nog kan doen als ik 62-65 ben dat is hetgene wat ik schreef. Ik denk vooruit, vandaar dat ik regelingen had getroffen die nu niets waard blijken te zijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Net zat je nog te klagen dat het werk niet vol te houden was.
Kennelijk niet. Anders ging je nu al op zoek naar een switch.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:58 schreef Cherna het volgende:
Nu is het nog vol te houden. Maar ik zie niet dat ik dit nog kan doen als ik 62-65 ben dat is hetgene wat ik schreef. Ik denk vooruit,
Maar de werkgevers hebben niets fout gedaan. Dus wat wil je met staken bereiken? NL nog verder in de zorgen storten? Wie denk jij dat die rekening krijgt?quote:Daarom ook dat staken zo nu en dan geen kwaad kan. Natuurlijk je kunt met alles braaf meelopen maar dan zijn we straks alles kwijt. En vaak is het zo wat eenmaal afgeschaft is komt nooit meer terug.
De woning heb ik 15 jaar dus toch nog recht op 15 jaar hypotheekaftrek. Voorheen zat ik gehuurd. Maar gespaard totdat ik kon kopen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:52 schreef DS4 het volgende:
En hoe lang heb je die woning al?![]()
[..]
Je weet dat er tegenwoordig harder wordt gewerkt dan pak m beet 30 jaar geleden? Al die flauwekul over krom liggen, land opgebouwd na de oorlog (geweldige uitspraak van de groep die in die periode pas geboren was of nog geboren moest worden...).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |