abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87697862
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die verdienen prima. Gemiddeld verdient een verpleegkundige in NL bijna 3000 euro per maand.

En ze ervaren een hoge werkdruk, maar in de praktijk valt dat ook enorm mee.

Fabel dus.
Zit hierover een beetje te zoeken maar ik kom toch wat lager uit. Je moet voor verpleegkundigen een behoorlijke salarisschaal hebben wil je op 3000 of meer uitkomen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87698020
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die verdienen prima. Gemiddeld verdient een verpleegkundige in NL bijna 3000 euro per maand.

En ze ervaren een hoge werkdruk, maar in de praktijk valt dat ook enorm mee.

Fabel dus.
Heb meer vertrouwen in de buurvrouw dan anonymus internet man die mij verteld dat ze het maar zo ervaren.
pi_87698026
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:54 schreef du_ke het volgende:

Zit hierover een beetje te zoeken maar ik kom toch wat lager uit.
Er staat "bijna", dus het is inderdaad wat lager dan 3K.

Hoe dan ook: meer dan voortreffelijk gelet op de werkzaamheden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87698147
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 23:58 schreef baba117 het volgende:

Heb meer vertrouwen in de buurvrouw dan anonymus internet man die mij verteld dat ze het maar zo ervaren.
De buurvrouw vertelt wat ze ervaart (hoge werkdruk) en ik vertel dat ze een hoge werkdruk ervaren. Ik concludeer dat er geen licht zit tussen die twee stellingen.

Er zijn uitzonderingen (OK bijvoorbeeld), maar de meesten hebben tijd zat voor het werk dat ze moeten doen.
pi_87698369
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

De buurvrouw vertelt wat ze ervaart (hoge werkdruk) en ik vertel dat ze een hoge werkdruk ervaren. Ik concludeer dat er geen licht zit tussen die twee stellingen.

Er zijn uitzonderingen (OK bijvoorbeeld), maar de meesten hebben tijd zat voor het werk dat ze moeten doen.
Je lijkt wel een politicus. Je zegt dat ze het maar ervaren en dat het in de praktijk wel meevalt om vervolgens te gaan zeuren over hoe je het geformuleerd hebt. Maar goed: de doorligplekken bij patiënten zijn eigenlijk de schuld van de verpleegsters omdat ze in de vele tijd die ze over hebben liever wat anders gaan doen?
pi_87698475
vreselijk irritant
Heb nog nooit zovee stakingen bij elkaar meegemaakt nu ik bij parijs woon
pi_87698577
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:08 schreef baba117 het volgende:

Je lijkt wel een politicus.
Ik BEN een politicus.

En geïnformeerd.

quote:
Je zegt dat ze het maar ervaren en dat het in de praktijk wel meevalt om vervolgens te gaan zeuren over hoe je het geformuleerd hebt. Maar goed: de doorligplekken bij patiënten zijn eigenlijk de schuld van de verpleegsters omdat ze in de vele tijd die ze over hebben liever wat anders gaan doen?
Koffie drinken b.v. ^O^

Maar goed, jij claimt nu dat ze niet in staat zijn om bij de patiënten die niet zelf van positie te kunnen veranderen (de minderheid dus...) om de 4 uur langs te komen?

Echt? Geloof je dat?
pi_87698692
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik BEN een politicus.

En geïnformeerd.
[..]

Koffie drinken b.v. ^O^

Maar goed, jij claimt nu dat ze niet in staat zijn om bij de patiënten die niet zelf van positie te kunnen veranderen (de minderheid dus...) om de 4 uur langs te komen?

Echt? Geloof je dat?
Bij welke partij hoor jij?
pi_87698899
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:17 schreef baba117 het volgende:

Bij welke partij hoor jij?
Hoe is dat relevant voor onze discussie?
pi_87699148
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant voor onze discussie?
Nee maar wel voor de volgende verkiezingsronde.
pi_87699484
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 00:33 schreef baba117 het volgende:

Nee maar wel voor de volgende verkiezingsronde.
Ik geef hier mijn privé mening, niet het partijstandpunt. Voor zover in onze discussie het al draait om een mening, want momenteel gaat het gewoon om feitelijke informatie.

Over werkdruk wil ik je nog wel wat melden: mijn vrouw heeft het afgelopen jaar maar liefst 10% extra personeel aangenomen (relatief tov het werk). De werkdrukervaring van haar personeel is onveranderd.

Het idee dat werkdruk ervaring en werkdruk gelijk loopt is onjuist. Het zijn ook meestal dezelfden. Sterker nog: er zijn nu momenten van overbezetting. Daar waar nu enkele personeelsleden klagen dat er op bepaalde momenten niets te doen is en ze zich vervelen klagen anderen nog steeds over de werkdruk op exact dezelfde tijden. Terwijl inmiddels wel vast staat dat er inderdaad sprake is van een (relatief forse!) overbezetting.

In mijn ervaring is er pas echt een probleem met de werkdruk als men geen tijd meer heeft om te klagen... dan is de volgende stap dat er mensen ziek gaan worden. Maar als er geklaagd wordt... hell, dan zijn het gewoon hollanders die de nationale hobby uitoefenen. ;)
pi_87699828
Ik vraag me af of Draaijer tot zijn 67e gaat werken en niet liever iets eerder met pensioen wil :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87699910
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik vraag me af of Draaijer tot zijn 67e gaat werken en niet liever iets eerder met pensioen wil :)
Eerder met pensioen mag altijd. Zo lang je maar je eigen broek op houdt mag je op je 20e al stoppen. Dat lukt de meesten overigens niet, maar dat terzijde.
pi_87699963
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eerder met pensioen mag altijd. Zo lang je maar je eigen broek op houdt mag je op je 20e al stoppen. Dat lukt de meesten overigens niet, maar dat terzijde.
Als mijn plan zo door gaat zoals het nu gaat kan ik grofweg ook zo rond mijn 35e stoppen. Maar dan klagen op mensen die niet bij machte zijn geweest om op die manier geld te verdienen om wat voor reden dan ook zal ik niet doen. Tot je 67e doorwerken is echt veel te lang. Maarja, dat zul je allemaal wel niet met me eens zijn :+ Met moralistisch gedrag kom ik dan ook niet ver in mijn tak, laat staan in de politiek :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_87699968
Wat nog het ergste is dat heel veel partijen die er helemaal niks mee te maken hebben enorme schade leiden door deze stakingen. Denk aan een rozenkweker waarvan nu een grote partij rozen bestemd voor de Russische markt staat te verwelken omdat de luchtverkeersleiding staakt. Denk aan de vrachtwagen met bederfelijke producten bestemd voor een supermarkt. Denk aan de gigantische schade die ontstaat als een continu productieproces zoals in olieraffinaderijen dat stil komt te liggen omdat er geen olie meer aangeleverd wordt in de haven.

Logistieke ketens zitten tegenwoordig zo strak in elkaar dat tijdige levering van producten en grondstoffen van het grootste belang is voor veel ondernemingen. Er ontstaat door dit soort akkefietjes echt een enorme imagoschade wat jaren zal duren om het te herstellen want ondernemingen waar de logistieke keten een belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering vormt zullen Frankrijk zoveel mogelijk willen mijden vanwege de grote risico's die het land met zich mee brengt.

We mogen best trots zijn op het lage aantal stakingen in Nederland (ook al draag ik het Poldermodel geen warm hart toe). ^O^
pi_87700008
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat nog het ergste is dat heel veel partijen die er helemaal niks mee te maken hebben enorme schade leiden door deze stakingen. Denk aan een rozenkweker waarvan nu een grote partij rozen bestemd voor de Russische markt staat te verwelken omdat de luchtverkeersleiding staakt. Denk aan de vrachtwagen met bederfelijke producten bestemd voor een supermarkt. Denk aan de gigantische schade die ontstaat als een continu productieproces zoals in olieraffinaderijen dat stil komt te liggen omdat er geen olie meer aangeleverd wordt in de haven. Logistieke ketens zitten tegenwoordig zo strak in elkaar dat tijdige levering van producten en grondstoffen van het grootste belang is voor veel ondernemingen. Er ontstaat door dit soort akkefietjes echt een enorme imagoschade wat jaren zal duren om het te herstellen want ondernemingen waar de logistieke keten een belangrijk onderdeel van de bedrijfsvoering vormt zullen Frankrijk zoveel mogelijk willen mijden vanwege de grote risico's die het land met zich mee brengt.

We mogen best trots zijn op het lage aantal stakingen in Nederland (ook al draag ik het Poldermodel geen warm hart toe). ^O^
Enorme imagoschade bij frankrijk? Denkt dat dit wel meevalt hoor. En jaren om te herstellen? Ik denk dat dit soort imago problemen bij 'le french' niet te herstellen zijn :')
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:14:23 #67
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_87700067
En die Fransen verdienen ook nog eens gemiddeld 3000 euro netto per maand. En met een 38 urige werkweek. Die gasten zijn lui! :D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_87700093
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:11 schreef sitting_elfling het volgende:
Enorme imagoschade bij frankrijk? Denkt dat dit wel meevalt hoor. En jaren om te herstellen? Ik denk dat dit soort imago problemen bij 'le french' niet te herstellen zijn :')
Ik zou me als havenautoriteit in Le Havre de haren uit het hoofd trekken. Probeer je een fatsoenlijke onderneming op te zetten komen die mongolen van de cgt weer langs. Frankrijk heeft natuurlijk een naam hoog te houden met stakingen, maar dat betekent niet dat er geen grote schade ontstaat door deze stakingen. En het ergste is nog dat dat gebeurd bij partijen die helemaal geen partij zijn in het conflict.

Dit soort dingen laten ook zien waarom de EU en een Europese monetaire unie geen goed idee zijn. De mentaliteit van de landen rondom de Noordzee, de Oostzee en de Botnische Golf is gewoon zo totaal verschillend ten opzichte van alles wat aan de Middellandse Zee grenst.
pi_87700103
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:14 schreef BansheeBoy het volgende:
En die Fransen verdienen ook nog eens gemiddeld 3000 euro netto per maand. En met een 38 urige werkweek. Die gasten zijn lui! :D

:{²
Eerder verwend?
pi_87700220
En toch zou ik zo naar Frankrijk vertrekken mocht de kans zich ooit voordoen :')
pi_87700306
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:08 schreef sitting_elfling het volgende:

Tot je 67e doorwerken is echt veel te lang. Maarja, dat zul je allemaal wel niet met me eens zijn
Ik ben dat inderdaad niet met je eens, sterker nog: ik pleit voor verdere verhoging.

Waarom ook niet? Toen 65 gebruikelijk was, was je met 65 echt op. Nu zijn de mensen veel langer fit. En te vroeg met pensioen is niet goed voor je.
pi_87700365
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben dat inderdaad niet met je eens, sterker nog: ik pleit voor verdere verhoging.

Waarom ook niet? Toen 65 gebruikelijk was, was je met 65 echt op. Nu zijn de mensen veel langer fit. En te vroeg met pensioen is niet goed voor je.
Dat komt mede omdat ik veel mensen om me heen zie, die door bepaalde omstandigheden niet optimaal kunnen genieten van hun pensioen. Maarja, dat zijn allemaal van die non sociale redenen waar iemand die politiek bedrijft niks mee kan :P Grote kans dat we allebij op die leeftijd allang met pensioen zijn. Ik wel iig, or ill die trying

Beter gezegd, ik baal er van dat ik wel eerder met pensioen kan waarschijnlijk terwijl anderen langer door moeten maar daar niks aan kunnen doen :@
pi_87700437
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tot je 70ste(ik noem maar wat) door werken in de bouw/metaal etc is ook niet goed voor je...
pi_87700510
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Grote kans dat we allebij op die leeftijd allang met pensioen zijn. Ik wel iig, or ill die trying
Ik zal inderdaad ruim voor die leeftijd stoppen met het buffelen. Maar ik ga niet stilzitten. Gewoon leuke dingen doen. Mijzelf nuttig maken.

Het leven is vrij saai als je geen doel hebt.

quote:
Beter gezegd, ik baal er van dat ik wel eerder met pensioen kan waarschijnlijk terwijl anderen langer door moeten maar daar niks aan kunnen doen :@
Verreweg de meesten moeten tot het eind door. En zo'n ramp is dat niet.
pi_87700513
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:39 schreef bietelboer het volgende:

Tot je 70ste(ik noem maar wat) door werken in de bouw/metaal etc is ook niet goed voor je...
Dan ga je maar iets anders doen. Niemand zegt dat je geen switch mag maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')