abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87703507
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 07:22 schreef ethiraseth het volgende:
de kapitalisten worden aangepakt door de arbeiders en dat is heel gemeen want kapitalisten zijn de allerbeste ubermenschen van de wereld en arbeiders moeten hun elke dag op hun blote knietjes pijpen als dank voor het feit dat ze voor ze mogen werken en dus moet staken verboden worden. :(

- de gemiddelde rechtse fokker. :')
Typisch oud-links: inhoudelijk niets te melden... men kan alleen maar de ander belachelijk maken, waarschuwen dat de hemel in gaat storten, enz. enz. o|O
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_87703576
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:26 schreef Frutsel het volgende:

Doe eens niet... want d'r zijn ook genoeg rechtsen die links overal de schuld van geven. Actie=Reactie=Tegenactie=Tegenreactie=Rotzooitopic

Er komt een domme reactie van ethiraseth, met als gevolg een tegenreactie en vervolgens pak je het gevolg aan, maar niet de oorzaak? Huh?
pi_87703586
Wat ik nooit zo snap is dat als je in je eentje met je vrachtwagen stil gaat staan op een snelweg je binnen 5 minuten weggesleept wordt maar dat wanneer je het met 50 man doet het ineens soort van wel mag. :{.
pi_87703781
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

Nou, gisteren op het journaal werd die werkende mensen gevraagd wat ze er van vonden maar die waren het helemaal met de stakers eens zeiden ze. De regering moet maar naar hun luisteren.
Het probleem is overal hetzelfde: men wil geen stapje terug doen. Met de term "verworven rechten" wordt iedere ingreep bestreden.

Ik schreef hier niet al te lang geleden al dat vakbonden hun maatschappelijke verantwoordelijkheid niet nemen. Men is slim genoeg bij de bonden om door te hebben dat er ingegrepen moet worden. Het zou ze sieren als ze die boodschap eens verkondigen aan de leden.

Maar ja... deze acties zijn goed voor het werven van leden. De persoonlijke macht van de vakbondsbestuurders wordt mijlenver boven het maatschappelijk belang geplaatst.

En die houding maakt ook dat het tijd wordt om vakbonden aan banden te leggen. Om het stakingsrecht te gaan beperken. De schade is enorm en niet te rechtvaardigen.

En dan heb ik het nog niet eens over die vernielingen. Dat schijnt in frankrijk ook normaler te worden. In plaats van dat ze een keer de daders (= de hele groep) oppakken en fikse draaien om hun oren geven...
pi_87704028
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het probleem is overal hetzelfde: men wil geen stapje terug doen. Met de term "verworven rechten" wordt iedere ingreep bestreden.
Dat dus. Zolang maatregelen jezelf gaan reken is het ineens niet meer zo leuk om maatregelen te nemen. Niet bereid zijn om zelf ook een stap terug te doen en een rigide opstelling daarbij zorgt voor deze situaties.

Ik zag gisteravond op TV beelden van studenten die een vrouw in haar gezicht uit aan het lachen waren, nadat die studenten haar auto in de brand gestoken hadden :{w Persoonlijk zou ik wel weten hoe ik tegen dergelijke studenten op moet treden.
pi_87704059
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:16 schreef draaijer het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-zonder-benzine.html

In Frankrijk is staken meer regel dan uitzondering lijkt het wel. De pensioen leeftijd gaat mogelijk van 65 naar 67, maar nagenoeg alle Fransen gaan vroeger met pensioen n.m. 60 jaar en dat gaat naar 62 jaar. Uiteraard ligt heel Frankrijk weer plat.

TIjdens het WK gaan de Franse voetballers in staking tegen hun coach en hun medelanders door terug te keren naar hun land ipv voetballen. Wat is er mis met de Fransen?

Zou de EU sancties moeten opleggen aan Frankrijk? Dit kost de EU indirect natuurlijk ook veel geld. Tevens blijkt het niet echt een stabiele partner!

Graag jullie mening
Wat is er mis met Fransen die voor hun rechten opkomen ? Je zou ook kunnen betogen dat Nederlanders makke lammetjes zijn die zomaar alle maatregelen pikken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87704216
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

Wat is er mis met Fransen die voor hun rechten opkomen
Welke rechten?

Tegenover ieder recht staat een plicht. Het recht om vroeg met pensioen te kunnen gaan is omgekeerd een plicht voor een ander om dat te betalen. In frankrijk is dat geld niet aanwezig. Dus wie wil jij de plicht in de mik schuiven om dat pensioen te betalen?

Moet NL dat doen (er gaat al genoeg geld van NL naar frankrijk via de EU wat mij betreft, dus ik zeg: nee)? Alle andere EU landen? Of zou de derde wereld dat geld maar op moeten brengen?

Vertel.
pi_87704245
quote:

[..]

Wat is er mis met Fransen die voor hun rechten opkomen ? Je zou ook kunnen betogen dat Nederlanders makke lammetjes zijn die zomaar alle maatregelen pikken.
Nederlanders mogen wellicht te veel klagen en te weinig actie ondernemen, maar staken omdat een Amerikaanse fastfood-keten het in zijn botte hersens haalt om in jouw très pitoresque plattelandsdorpje een vestiging te openen, is gewoon een schertsvertoning...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_87704342
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:18 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke rechten?

Tegenover ieder recht staat een plicht. Het recht om vroeg met pensioen te kunnen gaan is omgekeerd een plicht voor een ander om dat te betalen. In frankrijk is dat geld niet aanwezig. Dus wie wil jij de plicht in de mik schuiven om dat pensioen te betalen?

Moet NL dat doen (er gaat al genoeg geld van NL naar frankrijk via de EU wat mij betreft, dus ik zeg: nee)? Alle andere EU landen? Of zou de derde wereld dat geld maar op moeten brengen?

Vertel.
Misschien willen ze zelf wel tot hun 60-ste meer premies betalen, weet jij veel ? Ik vind alleen dat er niks mis mee is om op te komen voor je verworven rechten (hoe bezopen die inmiddels mogen zijn). Degene die hen dat recht mogen ontnemen zijn niet jij of ik, eh doch, de rechter.
pi_87704364
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:18 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Nederlanders mogen wellicht te veel klagen en te weinig actie ondernemen, maar staken omdat een Amerikaanse fastfood-keten het in zijn botte hersens haalt om in jouw très pitoresque plattelandsdorpje een vestiging te openen, is gewoon een schertsvertoning...
Ik zeg niet dat het nut van de staking altijd even duidelijk of goed is, ik zeg alleen dat men het recht heeft om te mogen staken.
pi_87704438
Ik vind het maar matig van die Fransen. Als ze eens keken naar de buurlanden om hen heen (NL, DE) dan zouden ze zich eens achter de oren moeten krabben. Hoewel ik natuurlijk snap dat je niet meteen van 60 naar 65 kunt gaan.

Hoe wil je op een gegeven moment alles gaan betalen? Als mensen langer door werken is er (in mijn ogen) meer financiële vrijheid. Daarnaast, mensen worden gezonder en ouder, en kunnen wat mij betreft best langer doorwerken.

Overigens vind ik het belachelijk dat scholieren al staken. Ze weten niet eens waar het over gaat waarschijnlijk. Een deel van hen misschien wel, maar dan heb je de overige 80% procent die het leuk vindt om te rellen.

Fransen in veel gevallen. :') :r
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_87704467
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:23 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het nut van de staking altijd even duidelijk of goed is, ik zeg alleen dat men het recht heeft om te mogen staken.
Dat recht kent natuurlijk ook grenzen.
pi_87704525
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:27 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik vind het maar matig van die Fransen. Als ze eens keken naar de buurlanden om hen heen (NL, DE) dan zouden ze zich eens achter de oren moeten krabben. Hoewel ik natuurlijk snap dat je niet meteen van 60 naar 65 kunt gaan.

Hoe wil je op een gegeven moment alles gaan betalen? Als mensen langer door werken is er (in mijn ogen) meer financiële vrijheid. Daarnaast, mensen worden gezonder en ouder, en kunnen wat mij betreft best langer doorwerken.

Overigens vind ik het belachelijk dat scholieren al staken. Ze weten niet eens waar het over gaat waarschijnlijk. Een deel van hen misschien wel, maar dan heb je de overige 80% procent die het leuk vindt om te rellen.

Fransen in veel gevallen. :') :r
Fransen achtten zichzelf stukken hoger dan de rest van Europa, dus wat de rest van Europa doet interesseert ze geen moer. Maar ze willen wel de baas zijn. hoere volk
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_87704587
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:10 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat dus. Zolang maatregelen jezelf gaan reken is het ineens niet meer zo leuk om maatregelen te nemen. Niet bereid zijn om zelf ook een stap terug te doen en een rigide opstelling daarbij zorgt voor deze situaties.

Ik zag gisteravond op TV beelden van studenten die een vrouw in haar gezicht uit aan het lachen waren, nadat die studenten haar auto in de brand gestoken hadden :{w Persoonlijk zou ik wel weten hoe ik tegen dergelijke studenten op moet treden.
Ja, dat heb ik ook gezien. En ze was er zelf ook bij aan het lachen. Ze zal het vast niet leuk hebben gevonden, maar het is schijnbaar normaal daar vrede mee te hebben ofzo? 8)7
pi_87704601
quote:

[..]

Prima om voor je rechten op te komen, maar zij gaan gewoon te ver.
pi_87704649
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:22 schreef LangeTabbetje het volgende:

Misschien willen ze zelf wel tot hun 60-ste meer premies betalen, weet jij veel ?
Dat weet ik wel: dat willen ze niet.

quote:
Ik vind alleen dat er niks mis mee is om op te komen voor je verworven rechten (hoe bezopen die inmiddels mogen zijn). Degene die hen dat recht mogen ontnemen zijn niet jij of ik, eh doch, de rechter.
Nee, nee, nee...

Er zijn hen gouden bergen beloofd, maar die gouden bergen blijken gewoon van steen te zijn. Er wordt niets afgenomen... er wordt nu het niet meer te ontkennen valt eindelijk de waarheid gezegd.

Men protesteert tegen het zetten van een stapje achteruit. Terwijl dat onontkoombaar is. Ook in NL zie je dat soort bewegingen, maar dan alleen maar in woord. Wat te denken van de slogan van de SP (laat de rijken de crisis betalen)? Dat kan niet, dat weet men... maar toch, je wint er stemmen mee.

Het is leuk en aardig, maar als de economie met 3% groeit moet iedereen mee profiteren. Als de economie krimpt moet ineens iedereen worden ontzien... DAT KAN NIET!!!

Ik heb al langer geleden hier een pleidooi gehouden voor het ontkoppelen van uitkeringen en lonen en daarvoor in de plaats een uitkering op basis van basisbehoeften. Worden die duurder krijg je meer geld. Feitelijk dus een inflatiecorrectie, maar dan toegespitst op de goederen en diensten die je af pleegt te nemen als je een uitkering hebt.

Dat heet dan asociaal. Maar feitelijk kun je dan die zwakke groepen ontzien. Je geeft nl. een garantie ten aanzien van hun basisbehoeften. Je voorkomt voor hen dan ook het stapje terug.

Enige visie is bij de politiek op dit vlak niet of nauwelijks te ontdekken. Men praat iedereen naar de mond en dat zorgt voor onrust.

Het is leuk gouden bergen beloven, maar eigenlijk is dat pas echt asociaal. Zeker als je het doet om alleen maar meer macht te verkrijgen. Het wordt weer tijd dat de populisten opbokken en er realisten voor in de plaats komen. Echte leiders durven de waarheid te vertellen.
pi_87704739
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:23 schreef LangeTabbetje het volgende:

ik zeg alleen dat men het recht heeft om te mogen staken.
Zou het proportionaliteits- en het opportuniteitsbeginsel niet gewoon moeten gelden?

Men staakt heel in het kort vanwege het feit dat er minder geld is dan men dacht. Nou, staken lost dat probleem nimmer op! Integendeel!
pi_87704839
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:27 schreef Hojdhopper het volgende:
De pensioen regeling in Frankrijk is niet luxer dan in Nederland of Duitsland, alleen qua leeftijd flexibel. Fransen krijgen nu volledig pensioen als ze op hun 65ste stoppen. Stoppen vanaf 60 mag ook, maar dan wordt de uitkering wel veel lager (50% van je middelloon, mits je minimaal 41,5 jaar gewerkt hebt).
pi_87704900
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:16 schreef draaijer het volgende:
In Frankrijk is staken meer regel dan uitzondering lijkt het wel.

Zou de EU sancties moeten opleggen aan Frankrijk? Dit kost de EU indirect natuurlijk ook veel geld. Tevens blijkt het niet echt een stabiele partner!

Graag jullie mening
Statisch gezien blijkt dat er in Belgie (zowel in Wallonie als in Vlaanderen) al sinds jaren aanzienlijk meer gestaakt wordt dan in Frankrijk.

En als het gaat over stabiele partners, dan zou ik als Nederlander toch maar liever zwijgen. Nederland is politiek totaal instabiel en saboteert als sinds jaren de EU.

[ Bericht 6% gewijzigd door petertje2 op 19-10-2010 10:48:56 ]
pi_87705242
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:43 schreef petertje2 het volgende:

[..]

Statisch gezien blijkt dat er in Belgie (zowel in Wallonie als in Vlaanderen) al sinds jaren aanzienlijk meer gestaakt wordt dan in Frankrijk.

En als het gaat over stabiele partners, dan zou ik als Nederlander toch maar liever zwijgen. Nederland is politiek totaal instabiel en saboteert als sinds jaren de EU.
Pardon?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_87705307
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:37 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zou het proportionaliteits- en het opportuniteitsbeginsel niet gewoon moeten gelden?

Zeker, alleen zijn jij en ik niet degene die bepalen wanneer men te ver gaat.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:57:27 #147
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87705368
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:39 schreef Plugin het volgende:
Ja de Fransen staken teveel, hier dus helemaal niet. Wat beter is weet ik niet. Beter iets dan niets?

Onze trotsen verkopen (KLM, PTT, Fokker niet helpen etc), geen krimp hiero.. daar hebben ze blijkbaar nog trots.
Net als in de Arabische wereld, daar hebben ze ook veel trots. nederlanders zijn meer praktisch. Wat heb je liever?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:58:39 #148
111528 Viajero
Who dares wins
pi_87705399
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Misschien is kawotski overtuigd van zijn kwaliteiten en weet hij dat hij daarom niet wordt ontslagen en mocht dat zo zijn dat hij zo weer elders aan de slag is.

Vakbonden waren handig toen arbeiders werden uitgebuit. Nou zijn ze alleen handig voor mensen die hun salaris gewoon niet waard zijn.
QFT
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_87705420
Wanneer krijgen we de Gulden terug? :D
pi_87705931
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:55 schreef LangeTabbetje het volgende:

Zeker, alleen zijn jij en ik niet degene die bepalen wanneer men te ver gaat.
Wij kunnen daar toch een mening over hebben?

Dat de rechter uiteindelijk het laatste woord heeft is iets anders. Alleen dient m.i. in de wet verankerd te worden dat staken alleen mag indien en voor zover... Nu is het m.i. te ruim.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')