abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87608314
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:23 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Heb je ooit wel eens voor bv een groot bedrijf gewerkt? Dan zou je wel snappen wat ik zeg. Er zijn vaak genoeg mensen die wel anders willen, maar dat heeft consequenties als je niet gesteund wordt. Dan kiezen de meesten voor de makkelijke weg: conformeren. Als je dat wil veranderen, moet er niet een wijziging bij de mensen komen, maar een wijziging bij de leiding. Dat is wat er nu aan het gebeuren is.
En hoe gaat die wijziging bij de leiding ervoor zorgen dat kinderen die beInvloedbaar zijn minder snel in de problemen raken? 90% van de mensen die dicht bij hun staan zijn toch ouders, leerkrachten en vrienden waar ze tegenop kijken?

Het kabinet kan uiteindelijk bepalen dat je ipv 2 jaar nu het dubbele moet brommen voor een misdrijf, daar heb je gelijk in, maar dat maakt in mijn optiek totaal geen indruk op die gastjes. Zo vroeg mogelijk bij brengen wat gewenst is in de samenleving, dat moet hen worden bijgebracht. En daar kan een kabinet niet voor zorgen.
Dit, dus.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:44:22 #182
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87608745
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 15:39 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dan begrijp je me verkeerd. Het wijzigen van eenmaal ingeslepen opvattingen is zeer moeilijk, zo niet vaak onmogelijk. Het vereist een forse dosis propaganda om iemand van zijn geloof te laten vallen, en bij sommigen lukt het nooit. Dat moet als uitgangspunt genomen worden.
Dan is de onvermijdbare conclusie dat assimilatie dus niet haalbaar is.
pi_87609151
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:04 schreef IHVK het volgende:

Goed stuk van Tofik. Goeie jongen hoor. ^O^
Wat een haatzaaier. Dat wordt een proces.
pi_87609209
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Natuurlijk, als je maar geen salafistische moslim bent, maar vergelijkbaar met het katholicisme van de Hollandse katholieken.
ah, dus alleen stiekem in je eigen kerk zeggen dat homoseksualiteit verkeerd is, om vervolgens je lul in een kleuter te stoppen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2010 17:01:04 ]
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:01:13 #185
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87609229
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 16:44 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dan is de onvermijdbare conclusie dat assimilatie dus niet haalbaar is.
Klopt, voor de ouderen. Voor de jeugd geldt dat echter niet. Die kunnen wel assimileren.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_87609254
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Klopt, voor de ouderen. Voor de jeugd geldt dat echter niet. Die kunnen wel assimileren.
wat is assimilatie. italianen in amerika gaan ook nog steeds toeterend de straat op als italie wint met voetbal, terwijl de meesten nog nooit in dat land geweest zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2010 17:02:53 ]
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:24:58 #187
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87609863
quote:

[..]

Alleen met een overheid die diep ingrijpt op de samenleving om die een bepaalde kant op te sturen. En we weten nu toch inmiddels wel dat dat meer ongewenste dan gewenste effecten met zich meebrengt?

Zoals gezegd, als je tegen de maakbare samenleving bent, kun je niet tevens voor gedwongen assimilatie zijn.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:33:18 #188
177885 JoaC
Het is patat
pi_87610072
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 12:26 schreef DeWaasheid het volgende:
Mooi stukje propaganda, maar de voorbeelden die hij noemt zie ik nergens. Ik heb nog nooit een moslim gezien die aan de vodka 7-up zit, ik zie wel heel veel etterbakjes die 's avonds rondhangen en waar je liever niet langs wil lopen.
Ik moet je hierin gelijk geven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Vooral dat stuk dat ze zich moeten verzetten is mooi. Verzet was mogelijk bij het stemmen, daarin hebben ze verloren.
Hoe kan je je verzetten bij het stemmen?
quote:
Dan moet je respect hebben voor de uitslag en deze accepteren. Dat is democratie, dat is hoe het HIER in Nederland gaat.
De grens is open, je mag altijd weg, maar het is nog altijd een keuze.
Als de grens inderdaad open is, betekent het er ook mensen in mogen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  zondag 17 oktober 2010 @ 09:20:36 #189
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_87625047
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 17:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

wat is assimilatie. italianen in amerika gaan ook nog steeds toeterend de straat op als italie wint met voetbal, terwijl de meesten nog nooit in dat land geweest zijn.
Dat is het leuke, daar is nooit, NOOIT een bevolking geweest. De enige groep die echt wat te zeggen heeft en historie heeft zijn de Indianen. 'De' Amerikaan, bestaat vanaf het begin al uit immigranten van voornamelijk Europa, Azie en Afrikaanse slaven.
Totaal niet vergelijkbaar.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_87662020
quote:

[..]

We are the Borg

Flikker op man, met je assimilatie :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 18 oktober 2010 @ 10:01:06 #191
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_87662679
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 09:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We are the Borg

Flikker op man, met je assimilatie :')
Ik ben het er ook wel mee eens dat niet willen gelijk staat aan niet kunnen.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  maandag 18 oktober 2010 @ 10:19:25 #192
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_87663150
Wat een xenofoob geneuzel allemaal weer. Je doet gewoon normaal, je neemt je lot in eigen handen. Neemt verantwoordelijkheid en respecteert anderen. DAT IS ALLES wat je hoeft te leren in het leven. En het maakt geen ruk uit met welke achtergrond en/of religie.
Uitwassen moet je aanpakken maar daar kun je geen voorschot op nemen door hele groepen op een hoop te vegen. Eigenlijk sluiten deze levenslessen dat ook uit als je ze volgt.

Als iedereen dat doet, is iedereen ook zo vrij als de PVV wil, wordt een moslim niet gestoord als hij voor de 4e keer op een dag zn matje naar het Oosten legt, kan een Homostel gearmd over straat, kan een orthodoxe Jood over straat. Kun je te woord worden gestaan door een baliemedewerker met hanenkam, piercings, geblondeerd haar of een hoofddoek en doet niemand daar moeilijk over.

Dat heet geen multiculti.....-laat dat Dogmatiseren nou eens, dat heet gewoon een samenleving, verder niks.

We oordelen over de daden van alle burgers, nemen maatregelen als men over de schreef gaat (lees rechtstaat) en we hebben het liberale walhalla waar iedereen van droomt.

Wake up!, dit is allemaal al bedacht en uitgewerkt....GA wat doen, neen je lot in eigen handen in plaat van Hassan de schuld te geven van jouw luie reet die geen werk kan vinden. Emigreer uit dat rotte Limburg als dat je probleem is (hebben veel moslims eerder al gedaan)....Afijn, het ligt per definitie NIET aan de ander, ga daar nou eens van uit en doe onderweg gezellig. Dat is echt alles.

Waar komt dat de schuld bij een ander leggen toch vandaan??? en maar roepen dan 'men' liberaal is......me reet!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 18 oktober 2010 @ 10:36:15 #193
294269 mlg
pi_87663631
Je kunt niet anders concluderen dat het hele integratie debat een heel land bezig houdt, dus wees gewoon selectief met het toelaten van immigranten, geef immigratie een andere vorm, discriminatie of niet, als het beter is dan is dat eenmaal zo.
  maandag 18 oktober 2010 @ 10:49:13 #194
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_87664008
Beter voor wat? Het is symptoom bestrijding en dat lost niks op. Het feit dat een heel (nou ja 30%) land dit soort oplossingen bedenkt voor een probleem dat iets anders is, zegt wat over de kaaskop.

Iedereen weet dat Wilders het in Zuid Limburg heel goed doet, iedereen weet ook dat de werkloosheid daar dramatisch hoog is. Je legt wel verbanden tussen gedrag en bevolkingsgroepen maar op sociaal vlak doe je het niet?? het is kortzichtig en niet aan de orde. Klootzakken sluit je op, en verder doe je je eigen ding. That's all!. We beginnen er alleen een beetje laat aan.

Integreren is een dogma, je wilt dat men de normen en waarden van 'ons' overneemt.

A) onmogelijk
B) mijn normen en waarden zijn al niet van 'ons'
C) waarom?

Niemand bekommert zich daarom, allemaal blaten dat 'ze' moeten integreren....naar wat? Als een moslim met een stempel op zn voorhoofd met de tekst "100% geintegreerd" naast je staat in de rij van de super, maak je dan ineens wel een praatje? of durf je nog steeds niet?

Integratie is bullshit!

Als een immigrant bijvoorbeeld geen Nl gaat leren, verkloot ie zn kansen dat ie uberhaupt aan het werk komt of het is in de subcultuur waar ie vandaan komt. Prima toch? Dat is dan zijn/haar besluit.

We gaan dan liberaal als we willen zijn natuurlijk geen overdreven uitkeringen geven om dat gedrag te belonen (eigen verantwoordelijkheid weet je nog?)

Probleem lost zichzelf op omdat ie: of NL gaat leren om te werken, of verdwijnt in de subcultuur waar niemand last van heeft.

Waarom doen we zo krampachtig??

[ Bericht 47% gewijzigd door DaBuzzzzz op 18-10-2010 10:57:38 ]
  maandag 18 oktober 2010 @ 10:59:57 #195
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87664323
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:19 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Wat een xenofoob geneuzel allemaal weer. Je doet gewoon normaal, je neemt je lot in eigen handen. Neemt verantwoordelijkheid en respecteert anderen. DAT IS ALLES wat je hoeft te leren in het leven. En het maakt geen ruk uit met welke achtergrond en/of religie.
Uitwassen moet je aanpakken maar daar kun je geen voorschot op nemen door hele groepen op een hoop te vegen. Eigenlijk sluiten deze levenslessen dat ook uit als je ze volgt.

Als iedereen dat doet, is iedereen ook zo vrij als de PVV wil, wordt een moslim niet gestoord als hij voor de 4e keer op een dag zn matje naar het Oosten legt, kan een Homostel gearmd over straat, kan een orthodoxe Jood over straat. Kun je te woord worden gestaan door een baliemedewerker met hanenkam, piercings, geblondeerd haar of een hoofddoek en doet niemand daar moeilijk over.

Dat heet geen multiculti.....-laat dat Dogmatiseren nou eens, dat heet gewoon een samenleving, verder niks.

We oordelen over de daden van alle burgers, nemen maatregelen als men over de schreef gaat (lees rechtstaat) en we hebben het liberale walhalla waar iedereen van droomt.

Wake up!, dit is allemaal al bedacht en uitgewerkt....GA wat doen, neen je lot in eigen handen in plaat van Hassan de schuld te geven van jouw luie reet die geen werk kan vinden. Emigreer uit dat rotte Limburg als dat je probleem is (hebben veel moslims eerder al gedaan)....Afijn, het ligt per definitie NIET aan de ander, ga daar nou eens van uit en doe onderweg gezellig. Dat is echt alles.

Waar komt dat de schuld bij een ander leggen toch vandaan??? en maar roepen dan 'men' liberaal is......me reet!
Kop in het zand, lalalala.

Sommige culturen mixen niet goed met de cultuur hier. Daar helpt jouw goedkoop beleden gewoon normaal doen niet aan. Het punt is nu net dat die mensen normaal doen, en wij ook normaal doen. En dat botst.
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:03:47 #196
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_87664440
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 10:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Kop in het zand, lalalala.

Sommige culturen mixen niet goed met de cultuur hier. Daar helpt jouw goedkoop beleden gewoon normaal doen niet aan. Het punt is nu net dat die mensen normaal doen, en wij ook normaal doen. En dat botst.
Niks kop in het zand, lezen! Wie niet normaal doet (volgens de gemiddelde norm) sluiten we op. D

Dat we dat nu niet doen is juist een klacht van me. we zijn niet consequent
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:17:38 #197
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_87664883
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:03 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Niks kop in het zand, lezen! Wie niet normaal doet (volgens de gemiddelde norm) sluiten we op. D

Dat we dat nu niet doen is juist een klacht van me. we zijn niet consequent
Een op;lossing begint allereerst met het onderkennen dat er verschillen zijn. Een gelijke behandeling wil niet zoveel zeggen dat je in Slotervaart net zo actief bent als in Bloemendaal.
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:20:17 #198
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_87664967
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:17 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Een op;lossing begint allereerst met het onderkennen dat er verschillen zijn. Een gelijke behandeling wil niet zoveel zeggen dat je in Slotervaart net zo actief bent als in Bloemendaal.
Je leest niet, ik zeg juist dat iedereen verschillend is
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:22:02 #199
294269 mlg
pi_87665028
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:20 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Je leest niet, ik zeg juist dat iedereen verschillend is
Hij doelt meer om andere bevolkingsgroepen.
pi_87665117
Zou Tofik Dibi ook achter de recente uitspraken staan van de Taliban?
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:29:35 #201
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_87665249
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:22 schreef mlg het volgende:

[..]

Hij doelt meer om andere bevolkingsgroepen.
Ja dat snap maar mn verhaal stelt juist dat je die gedachte moet loslaten. Maar dat is kennelijk een niet te nemen hindernis
pi_87823150
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:25 schreef thumbnail het volgende:
Zou Mark Rutte ook achter de recente uitspraken staan van de Taliban?
pi_87823359
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:25 schreef thumbnail het volgende:
Zou Mark Rutte ook achter de recente uitspraken staan van Fred Phelps?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:53:31 #204
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87823758
Is Tofik uberhaupt geliefd bij de moslimachterban? Hij komt altijd zo apart over.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:49:45 #205
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_87838733
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 10:53 schreef eriksd het volgende:
Is Tofik uberhaupt geliefd bij de moslimachterban? Hij komt altijd zo apart over.
Hoe bedoel je apart? Op mij komt hij redelijk deskundig over, daarom heeft hij mijn stem gekregen.
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
pi_87839717
Deskundig? Veel verder dan wat anekdotes komt hij niet in dit stuk. De jongeren die niet begrijpen wat gedoogsteun is (omdat ze natuurlijk niet de moeite nemen achtergronden te lezen), mensen die geheel ten onrechte bang zijn dat de Koran verboden wordt en daarnaast natuurlijk wat snoezige voorbeeldjes van moslimjongens die heus wel alcohol drinken (ja hé, schijnheiligheid is menselijk).
Het probleem met zulke anekdotes is niet per se dat ze niet voldoende gefundeerd zijn, het is immers maar gewoon een opiniestukje, maar dat ik ze vaak ook ongeloofwaardig vind overkomen. Ik heb ook gewoond in multiculturele buurten en heb toch iets te vaak de minder leuke realiteit gezien (en ja, ook dan weer ondanks de ook hele aardige en voorbeeldige jongens en meisjes die er óók zijn).

Natuurlijk mag in het integratiedebat (dat tegenwoordig hoofdzakelijk over de Islam gaat, ´t zij zo) niet uit het oog verloren worden hoeveel voorbeelden er zijn van moslims waarvan niemand last heeft en die zelfs een zeer positieve bijdrage leveren. Maar het probleem met types als Dibi vindt ik altijd het eeuwige bagetelliseren en wegkijken zodra er wél stront aan de knikker is. Dan is het wangedrag van jongeren weer het gevolg van ´armoede´, weinig ´kansen´. In elk geval kan en mag het niet liggen aan iets cultureels (de Islam, of bijv. de gangstarapcultuur) en eigen verantwoordelijkheid dient ook altijd met een flink pak zout genomen te worden. En mocht die er wél zijn dan is praten de oplossing want hard optreden werkt immers averechts.
En als er iets schimmigs opduikt rondom een moskee of een Imam, is het ook natuurlijk vast verkeerd begrepen. Een incidentje, puur toeval. Een beetje van het soort ´de hofstadgroep is helemaal geen terroristisch netwerk, ondanks dat ze geweld hebben gepleegd en samen radicale ideetjes uitwisselden.´ Ook dat is natuurlijk toeval.
pi_87840132
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:20 schreef sneakypete het volgende:
Deskundig? Veel verder dan wat anekdotes komt hij niet in dit stuk.
Ik kan me anders bijvoorbeeld nog een TV-fragment herinneren waarin Hans Jansen herhaaldelijk met zijn mond vol tanden zat.

quote:
De jongeren die niet begrijpen wat gedoogsteun is (omdat ze natuurlijk niet de moeite nemen achtergronden te lezen), mensen die geheel ten onrechte bang zijn dat de Koran verboden wordt en daarnaast natuurlijk wat snoezige voorbeeldjes van moslimjongens die heus wel alcohol drinken (ja hé, schijnheiligheid is menselijk).
Goh, waar hebben we dat eerder gezien? Waren het niet de christenen die het hoe dan ook niet goed deden? De vrijzinnige interpretatie w.b.t. homoseksualiteit was niet bijbels genoeg volgens de buitenwacht, en de wel bijbelse interpretatie is te verwerpelijk voor Westerse begrippen. Tja.

quote:
Het probleem met zulke anekdotes is niet per se dat ze niet voldoende gefundeerd zijn, het is immers maar gewoon een opiniestukje, maar dat ik ze vaak ook ongeloofwaardig vind overkomen. Ik heb ook gewoond in multiculturele buurten en heb toch iets te vaak de minder leuke realiteit gezien (en ja, ook dan weer ondanks de ook hele aardige en voorbeeldige jongens en meisjes die er óók zijn).
Ik vraag me af of dat wel de doelgroep is die bereikt moest worden, maar goed.

quote:
Natuurlijk mag in het integratiedebat (dat tegenwoordig hoofdzakelijk over de Islam gaat, ´t zij zo) niet uit het oog verloren worden hoeveel voorbeelden er zijn van moslims waarvan niemand last heeft en die zelfs een zeer positieve bijdrage leveren. Maar het probleem met types als Dibi vindt ik altijd het eeuwige bagetelliseren en wegkijken zodra er wél stront aan de knikker is. Dan is het wangedrag van jongeren weer het gevolg van ´armoede´, weinig ´kansen´. In elk geval kan en mag het niet liggen aan iets cultureels (de Islam, of bijv. de gangstarapcultuur) en eigen verantwoordelijkheid dient ook altijd met een flink pak zout genomen te worden. En mocht die er wél zijn dan is praten de oplossing want hard optreden werkt immers averechts.
En als er iets schimmigs opduikt rondom een moskee of een Imam, is het ook natuurlijk vast verkeerd begrepen. Een incidentje, puur toeval. Een beetje van het soort ´de hofstadgroep is helemaal geen terroristisch netwerk, ondanks dat ze geweld hebben gepleegd en samen radicale ideetjes uitwisselden.´ Ook dat is natuurlijk toeval.
Volgens mij maak jij je hier voornamelijk schuldig aan het bagatelliseren. Dat types als Dibi in jouw ogen weg lijken te kijken, is een gevolg van de reactie "ho, kijk, daar hebben we weer moslims die...". Want leden van de Hofstadgroep en wat dies meer zij worden niet zelden op de grote hoop gegooid.
pi_87840522
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:34 schreef Xa1pt het volgende:

Goh, waar hebben we dat eerder gezien? Waren het niet de christenen die het hoe dan ook niet goed deden? De vrijzinnige interpretatie w.b.t. homoseksualiteit was niet bijbels genoeg volgens de buitenwacht, en de wel bijbelse interpretatie is te verwerpelijk voor Westerse begrippen. Tja.
Heeft de buitenwacht ongelijk dan als ze stellen dat je als Christen OF hypocriet OF een barbaar bent ;) ?
Laten we het aan Brammetje vragen.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:34:19 #209
294269 mlg
pi_87842067
In plaats van dat Tofik Dibi het aanpassen van de Moslims aan de Nederlandse cultuur predikt, loopt die jongen weer polariserende uitdragingen te verkondigen.
pi_87842477
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:34 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik kan me anders bijvoorbeeld nog een TV-fragment herinneren waarin Hans Jansen herhaaldelijk met zijn mond vol tanden zat.
Dat komt denk ik doordat zo´n Hans Jansen een antwoord probeert te geven op de vraag wat de Islam is, wat de aard er van is. Daar kom je nooit helemaal uit omdat je allerlei invalshoeken kunt kiezen. Je kunt (zoals Dibi) eindeloos veel positieve voorbeelden aandragen, of net als Jansen eindeloos veel negatieve.
Het ging me om dit stukje (zoals vermeld), niet om het complete leven van Dibi.

quote:
Volgens mij maak jij je hier voornamelijk schuldig aan het bagatelliseren. Dat types als Dibi in jouw ogen weg lijken te kijken, is een gevolg van de reactie "ho, kijk, daar hebben we weer moslims die...". Want leden van de Hofstadgroep en wat dies meer zij worden niet zelden op de grote hoop gegooid.
Dat komt voor. Anderzijds hoor ik op het nieuws dus daadwerkelijk al dat gesteggel omtrent de vraag of de Hofstadgroep nu een criminele organisatie is of niet, terwijl ik het vrij evident is dat het bestaan van dat netwerk gevaarlijk is/was. Uiteraard is niet elke moslim een gevaar (zoals de hofstadgroepleden), wel heeft het ontstaan van een grote populatie moslims in het Westen de nodige problemen en spanningen met zich meegebracht. Problemen en spanningen die in mijn ogen nog wel ´ns gebagetelliseerd worden door bepaalde lieden (het zijn er maar een paar), of toegeschreven aan oorzaken als ´armoede´ (terwijl deze mensen, incl. het nageslacht, er economisch fors op vooruit zijn gegaan sinds hun komst).
pi_87866992
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 19:34 schreef mlg het volgende:
In plaats van dat Tofik Dibi het aanpassen van de Moslims aan de Nederlandse cultuur predikt, loopt die jongen weer polariserende uitdragingen te verkondigen.
Is hij niet de persoon die de fakkel van mohamed rabbae heeft overgenomen?

Weer zo'n Marokkaan die optimaal heeft geprofiteerd van alles wat de Nederlandse samenleving heeft te bieden en zich nu vergaand specialiseert in het uithangen van slachtoffer.

Als iemand van Marokkaanse afkomst in 3 ploegendienst met een minimum salaris een beetje klaagt dan kan ik daar wel begrip voor op brengen, maar van dit soort klagende luxe Marokkaantjes wordt ik echt misselijk.
pi_87867104
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 19:45 schreef sneakypete het volgende:
Dat komt denk ik doordat zo´n Hans Jansen een antwoord probeert te geven op de vraag wat de Islam is, wat de aard er van is. Daar kom je nooit helemaal uit omdat je allerlei invalshoeken kunt kiezen. Je kunt (zoals Dibi) eindeloos veel positieve voorbeelden aandragen, of net als Jansen eindeloos veel negatieve.
Het ging me om dit stukje (zoals vermeld), niet om het complete leven van Dibi.
Het gaat niet zozeer om de eindeloze hoeveelheid voorbeelden, maar het bagatelliserende karakter daar van.

quote:
Uiteraard is niet elke moslim een gevaar (zoals de hofstadgroepleden), wel heeft het ontstaan van een grote populatie moslims in het Westen de nodige problemen en spanningen met zich meegebracht.
Kip of ei-verhaal.

quote:
Problemen en spanningen die in mijn ogen nog wel ´ns gebagetelliseerd worden door bepaalde lieden (het zijn er maar een paar), of toegeschreven aan oorzaken als ´armoede´ (terwijl deze mensen, incl. het nageslacht, er economisch fors op vooruit zijn gegaan sinds hun komst).
Wat wil je nu precies zeggen? Dat het misschien toch de islam zou kunnen zijn?
pi_87867157
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 15:06 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Is hij niet de persoon die de fakkel van mohamed rabbae heeft overgenomen?

Weer zo'n Marokkaan die optimaal heeft geprofiteerd van alles wat de Nederlandse samenleving heeft te bieden en zich nu vergaand specialiseert in het uithangen van slachtoffer.

Als iemand van Marokkaanse afkomst in 3 ploegendienst met een minimum salaris een beetje klaagt dan kan ik daar wel begrip voor op brengen, maar van dit soort klagende luxe Marokkaantjes wordt ik echt misselijk.
Je stelt dus voor dat politici in het vervolg alleen over een kwestie mee mag praten als hij / zij er persoonlijke ervaring mee heeft?
pi_87868333
Dit lijkt me duidelijk:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')