abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 oktober 2010 @ 17:10:36 #101
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87637601
hersendoodprocedure inderdaad; dat doen wij op de IC ook. Mensen en organen in leven houden, maar patient is dan al hersendood; en ook al klopt je hart nog en haal je nog adem (weliswaar door een beademingsmachine), als je hersenen niet meer werken ben je dood. Procedure kost heel veel tijd en energie, maar is zo ontzettend belangrijk, er worden soms wel 5 of 6 andere levens mee gered.. (na zo'n procedure krijgen we een aantal weken later een brief, waar in staat welke patienten welke organen hebben gekregen; dus bijvoorbeeld een 46 jarige man kreeg de longen, een 38 jarige vrouw de nieren etc etc).
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_87641690
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
Veel plezier op de kermis Elmo en Tirza O+ gezellig!!!

Ymme een dikke :* , wat een enorme nare situatie... en bah, ik dacht dat de storm bij jullie nu wel eens zou gaan liggen..... *het lijkit niet op te houden he??*

Marlinde; hoe gaat het met jullie???

ik ben een beetje bleeeegghhh de laatste dagen; mede door de nachtdiensten die ik heb gehad en natuurlijk het afscheid van opa, en ik ben voor het allereerst weer heftig ongesteld... voel me niet echt happy dus... ben moe, brak en het liefst bleef ik een paar dagen in bed... :@
:*

En idd. Wanneer gaat de storm liggen. Het is nu wel genoeg geweest!
Maar dat heb je helaas niet voor het zeggen...... :{
pi_87641973
sterkte ymme en familie!

soms zou ik zo graag een toverstokje willen hebben om alles zo, poef! beter te maken!
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_87642166
Ymme, je hebt helemaal gelijk hoor, ouders horen hun kinderen niet te overleven... en kinderen (hoe oud ook) horen niet dood te gaan. :* voor jullie en de familie!

BJ, kan me goed voorstellen dat je het liefst in een coconnetje wilt kruipen... dikke :* !

Free, wat rot dat Florian nu weer een oogje ontstoken heeft. Het zit hem niet mee zeg... :*

Sorry, verder niet heel erg onthouden. Vannacht om 2 uur wakker geworden door een kermend meisje, bleek dus 39.2 koorts te hebben. Dus maar PCM erin en verder lekker geslapen tot vanochtend. Toen viel het mee (38.0) maar gedurende de dag toch aan het oplopen, tot 40.0 een uurtje geleden. Toen maar weer een pcm erin gedaan. Gelukkig eet en drinkt ze wel erg goed, maar ik gok dat het toch een tandje is wat nu echt gaat doorkomen. Hopelijk is het morgen wat gezakt, maar ik denk dat ik morgen thuis moet gaan blijven omdat ze natuurlijk met koorts niet richting kdv kan. Nou ja, goed excuus om effe lekker thuis te knuffelen met mijn meissie.
  zondag 17 oktober 2010 @ 19:54:34 #105
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_87642770
Gecondoleerd ymme. Sterkte.

He wat vervelend Lijnloos dat je meisje zo'n koorts had. Hopelijk is ze er snel weer vanaf!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_87646102
Gecondoleerd Ymme...

Lijnloos :o 40 graden??!! Das wel erg hoog voor alleen een tandje...
pi_87646865
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:58 schreef Aoraki het volgende:
Gecondoleerd Ymme...

Lijnloos :o 40 graden??!! Das wel erg hoog voor alleen een tandje...
oh.... :@ tja, ik weet anders ook niet. Ze lijkt niet echt ergens last van te hebben en aangezien dat tandje er al een tijdje aan lijkt te komen dacht ik dat dat het wel kon zijn. Vorige tandjes was het ook een paar dagen er voor 2 dagen lang koorts (ok, geen 40 graden, maar toch). Mocht het morgen nog zo hoog zijn, dan ga ik maar es effe bellen met de ha.
pi_87647378
ik weet het ook niet hoor... Maar het klinkt zoveel....
pi_87651361
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 16:19 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ahhh zeker! Hier is het alleen Papapapapa... papa... pap :( ;)

Hier ook! en als ik ''mama'' zeg moet hij alleen maar hard lachen, het kind neemt nu al een loopje met me :P
Hij is echt veel aan het kletsen, zo gezellig O+
Oh en hij doet ons sinds een week na als we gekke geluiden maken met onze tong, zo hilarisch om hem dan hetzelfde te zien doen

ah arme Minke, 40 graden koorts lijkt inderdaad misschien wel op meer dan alleen een tandje wat dwars zit. Hopelijk is ze niet zieker aan het worden en heeft zij en hebben jullie een rustige nacht :*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_87660681
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 21:21 schreef Aoraki het volgende:
ik weet het ook niet hoor... Maar het klinkt zoveel....
Maar baby's hebben toch heel makkelijk hoge koorts? Ivan zat ook zo aan de 40 graden.

"Babies en kinderen kunnen snel hoge koorts krijgen, die ook weer snel kan verdwijnen. Boven de 39 of 40 graden kun je kinderen eventueel een pijnstillend en koorstverlagend middel geven zoals paracetamol. Dit kan koortsstuipen voorkomen. Daarbij is het vooral belangrijk om het kind voldoende te laten drinken." (Bron)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_87660972
Toen we zelf naar bed gingen gisteravond was Minke nog heel onrustig dus hebben we haar nog maar even een flesje gegeven en toch nog even getemperatuurt: 40,4... toen begon ik me toch wel aardig zrgen te maken dus hebben we de hap gebeld. Die gaven eigenlijk hetzelfde advies als Claudia hierboven. Ze zei zelfs dat het tot 41.7 mag/kan oplopen... maar inderdaad wel goed veel blijven drinken. Nou dat gaat gelukkig prima, ook behoorlijke plasluiers steeds dus dat zit wel goed. Vanmorgen was het weer 37.3 dus hebben we besloten het toch te gaan proberen bij het kdv... en als het niet gaat, ga ik haar ophalen en gaan we lekker thuis verder tutten (en de ha bellen, op advies van de hap).
pi_87661081
Beterschap met Minke!

Och Ymme, wat vreselijk.. :{

Hier alles goed, maar hij tandenknarst :X Wat klinkt dat raar zeg!

Badder en bed tijd. Tot vanmiddag :)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_87661777
40,4 :o
Wooo, ik geloof niet dat ik bij mijn kinderen ooit hoger dan 39,4 heb gezien en dan waren ze ook écht goed ziek...
Maar ik heb zelf ook niet snel koorts :)

Gelukkig voelt ze zich er niet heel ziek bij. Houd je wel evt. Koortsstuipen in de gaten? Vooral als ze de temp weer wa lager heeft en ineens weer omhoog schiet!

Hier is meer snot gearriveerd :o
Dus nu twee geïrriteerde (was niet meer echt ontstoken, maar nog wel wat rood volgens de ha) oortjes, 2 ontstoken oogjes (baby's worden niet blij van zal die in ogen moet :X ) en zoveel snot dat hij 's nachts niet kan slapen :')

Gaat lekker!
pi_87661788
Vlindur: dat knarsen gaat écht echt over :X Daar ging ik op een moment nl aan twijfelen.
Verschrikkelijk geluid hè? :X
  maandag 18 oktober 2010 @ 09:22:09 #115
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_87661888
Gecondoleerd Ymme. :*
Marlinde, heel veel sterkte vandaag bij de begrafenis. :*

Minke ziekjes! Hopelijk is ze inderdaad wat opgeknapt en komt de koorts niet terug Lijnloos. De dag starten met 37,3 is inderdaad een goed teken!

Tandenknarsen lijkt me een naar geluid Vlindur, brr. Hoe is het met Rienks hand? Zijn alle plekes nu dicht?

Aaaw, Florian, jochie toch! Hopelijk knap jij heel snel op!

Thomas, wat ben jij toch een mooi kereltje! En nog mamamam zeggen ook! O+

Emma heeft Friese genen heb ik besloten. Als ze huilt en naar mij wil komt er een 'mem? MEM! MEM! MEEEEM!' uit. _O- Als ze naar D. wil komt er 'hey' uit. :+
Verder gaat alles z'n gangetje. Emma komt nog steeds niet van haar plaats. Je zou verwachten dat ze door alle bewegingen die ze met haar armen en benen maakt door de luchtverplaatsingen alleen al van haar plek zou komen, maar helaas. :D
We hebben nog steeds veel poep, een knalrode wang, gehuil tijdens het drinken en een 'in-de-mond-kijk-verbod'. Er lijkt een puntje door te komen op de plek van een hoektand. Lekkere logische plek ook. :')

Hoe gaat het met de openbillenkindertjes? Hopelijk al wat beter!
Twinkly, ben jij nog aan slapen toegekomen? :*
A grand adventure has begun.
pi_87661905
Och jee, veel snot overal is ook niet fijn voor F... Hopelijk gaat het nu de goede kant op, snot moet er nou eenmaal uit, dus het is al op de goede weg :X Maar fijn is anders... :*

Manlief net gesproken, die heeft een ontzettend vrolijk meidje net afgezet bij het kdv... ben erg benieuwd, hij heeft uiteraard wel aangegeven dat ze koortsig was, en ze wachten nooit echt lang met bellen daar (zowel positief als negatief natuurlijk) dus ben erg benieuwd of ik het einde van de dag haal op mijn werk. Ergens zou ik het niet zo heel erg vinden, heb toch geen fluit te doen vandaag, en in dit soort gevallen is er calamiteitenverlof dus verlies ik ook geen vakantiedagen of zo.
  maandag 18 oktober 2010 @ 09:25:09 #117
265732 Keshet
pi_87661940
By the way, bij Bart Smit verkopen ze nu inklapbare sleeen!
Wij hebben ons Sinterklaaskado voor Emma dus al binnen. ;)
pi_87662764
Fijn dat de hoge koorts vanochtend weg was, Lijnloos! Het zou zo maar kunnen dat 'ie vandaag terugkomt. Bij Ivan gaat het vaak op en neer en zijn vrolijkheid is ook niet altijd een indicatie voor zijn temperatuur.

Bedankt voor de tip, Keshet!
pi_87663378
Wel saai hier! :D Florian slaapt eindelijk, maar ook meteen heel lang :D En Leander hangt alleen maar schor op de bank.

En net hoorde ik door de babyfoon iets wat leek op 'BWèèèp! }:| ' maar daarna ook weer stil _O-

Oeh en Sleeën is leuk! Volgens mij hebben wij nog één op zolder...
pi_87664199
lol Florian "bweep" :D Hoe is het met zijn oogjes?

Arme Minke -O- Ik vind het toch eerder als een infectie dan als tandjes klinken hoor, alhoewel het natuurlijk een combi kan zijn. Hopelijk voelt ze zich vandaag beter en blijft ze zo lekker vrolijk :*

Hahaha Friese Emma :D De Friese kant van de familie kan trots op haar zijn!
Volgens mij heeft Niels de 'P' nog nooit gezegd, wel de 'B'.

Het gaat hier op en af, Niels heeft gisteren en vandaag wel een paar keer gedronken, maar van het een op het andere moment is hij weer bang voor de pijn. 's Avonds en 's nachts wil hij helemaal niet drinken, alhoewel hij wel honger aangeeft, en het is dan heel lastig hem te troosten. Vannacht heb ik hem wat yoghurt en een halve banaan gegeven, dat accepteerde hij half half, ik moest goed oppassen dat hij de lepel niet uit mijn hand sloeg. Drinken uit een beker wilde hij helemaal niet. Om 6 uur lukte het niet meer om hem te troosten. Maar nu gaat het wel weer goed en slaapt hij gelukkig :)
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87668545
Nou, ik ben dus alweer thuis, met Miepje... ze begon toch weer op te gloeien dus moest haar komen ophalen bij het kdv. Ze vonden haar voornamelijk ook een stuk stiller en rustiger, want de koorts valt op zich nog wel mee. Ze ligt nu lekker te slapen in haar eigen bedje, eens effe goed in de gaten houden maar. :'(

Twinkly, wat zal niels zich rot voelen zeg, bah! :* effe voor hem en ook voor jou, zal behoorlijk slopend zijn zo.

Friese Emma... geweldig _O- Wat super schattig dat ze dus kennelijk dat verschil al maakt tussen jouw en D.

Oh ja, ik wilde nog even zeggen wat een heerlijk leuk mannetje ik Thomas (van Leo, die van Aoraki is natuurlijk ook schattig, maar daar was geen foto van geplaatst ;) ) vind. *O* lekker ding!
pi_87668796
Twinkly wat lastig zeg, zo'n ventje wat wel hinger heeft, maar niet wil drinken... -O-
Geef je hem ook paracetamol? Dat helpt het beste tegen de pijn als je een spiegel opbouwt. Dus een dag of 2/3 4x per dag op vaste tijden geven :)
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:12:30 #123
265732 Keshet
pi_87669020
Ik heb het even gemist hoor, maar heeft Niels zo'n pijn bij het drinken van doorkomende tanden/kiezen? Naar hoor! Ik denk dat de tip van Freecell een hele goede is!

Och, Minke dus toch nog ziekjes. Beterschap!

Voor de duidelijkheid: Voor zover wij weten hebben we alletwee geen familie in/uit Friesland. Waar Emma haar 'Mem' vandaan heeft is ons ook een raadsel. Hetzelfde geldt trouwens voor 'Hey'. 't is niet zo dat ik D. steeds aanspreek met 'Hey' hoor. :+
pi_87669087
Twinkly, en van die warme melkpap die je aanmaakt met water, is dat niet wat 's nachts? Hij eet wel van een lepel toch, iets warms vindt hij misschien lekkerder in zn buik dan koude yoghurt of zou daar geen verschil in zitten denk je.
Wat zielig en balen dat hij de borst nu met pijn associeert :'(

ah Minke dus toch ziekjes, wat sneu :*
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:25:42 #125
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87669568
Zieke Minke, beterschap! :*
En Niels nog steeds zo'n tandjesleed! Hoop dat het gauw over is en dat hij dan ook weer wil drinken! ;( :*

Wel leuk dat geklets he Keshet!! Je vraagt je idd af waar ze sommige woorden vandaan halen! Ze hebben ook wel een heel eigen taaltje, dus wie weet wat ze eigenlijk 'bedoelen' !!
Tirza zegt ook vaak 'Heyy' en houdt dan haar handje (of haar wijsvinger) omhoog, maar daarvan weet ik dat ze dat van ons heeft geleerd! O+
Ook zegt ze nu dan toch eindelijk heel duidelijk " Mama"!! O+ of vaak ook 'mamaaaaaaaaaaa' en 'mam'. Haar woordenschat wordt met de dag groter lijkt wel. 'Bah' is ook een favoriet woordje en 'nee', 'boem' en 'boe'(soms spreekt ze het meer uit als 'buu'), maar ze wil je dan echt laten schrikken! en 'daaah' is 'dag' en de daarbij behorende zwaaibeweging heeft ze intussen ook onder de knie! :W Het gaat snel allemaal zeg, bijna niet bij te houden! Maar wel errug leuk! O+
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:30:12 #126
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87669761
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:25 schreef Elmo76 het volgende:
Zieke Minke, beterschap! :*
En Niels nog steeds zo'n tandjesleed! Hoop dat het gauw over is en dat hij dan ook weer wil drinken! ;( :*

Wel leuk dat geklets he Keshet!! Je vraagt je idd af waar ze sommige woorden vandaan halen! Ze hebben ook wel een heel eigen taaltje, dus wie weet wat ze eigenlijk 'bedoelen' !!
Tirza zegt ook vaak 'Heyy' en houdt dan haar handje (of haar wijsvinger) omhoog, maar daarvan weet ik dat ze dat van ons heeft geleerd! O+
Ook zegt ze nu dan toch eindelijk heel duidelijk " Mama"!! O+ of vaak ook 'mamaaaaaaaaaaa' en 'mam'. Haar woordenschat wordt met de dag groter lijkt wel. 'Bah' is ook een favoriet woordje en 'nee', 'boem' en 'boe'(soms spreekt ze het meer uit als 'buu'), maar ze wil je dan echt laten schrikken! en 'daaah' is 'dag' en de daarbij behorende zwaaibeweging heeft ze intussen ook onder de knie! :W Het gaat snel allemaal zeg, bijna niet bij te houden! Maar wel errug leuk! O+
Wat zegt ze dan al veel.
Fabian zegt niks. Hij brabbelt veel maar ik kan er geen woorden van maken.
En hij zegt weleens mamamamamama maar ik maak daar nog geen mama van.

Voor mij telt mama pas als ze daadwerkelijk doorhebben dat mama en ik eenendezelfde zijn.
Bij Eva was dat rond 18 maanden ofzo pas, als het al niet later was.

Ben benieuwd wanneer Fabian het bewust gaat zeggen.
pi_87673458
Och arme Minke :* Beterschap hoor meis!

Freecell dat is wel een goeie, ik zal eens proberen of dat werkt! :) Ik geef hem nu alleen paracetamol wanneer ik het gevoel heb dat de pijn echt erg is, dat is meestal midden in de nacht.

Poppejans, daar heb ik niet eens over nagedacht! Opgewarme moedermelk wilde hij niet (overigens gisternacht wel direct uit de koelkast, handig!). Ik zal weer eens pap halen, die is toevallig net op :) We geven het nu wel eens als toetje als hij te moe is om goed te eten 's avonds.

Elmo wat kent Tirza al veel woordjes! Enorm schattig O+ "boe!" :D

We zijn net even naar de Wibra geweest voor de slaapzakken die in de aanbieding zijn, maar helaas, uitverkocht. Tjonge wat gaat dat toch altijd snel daar! Een roze vond ik toch niet echt wat voor Niels :P
Ik vond het een grappig gevoel: Niels bij mij op de fiets. Ongeveer omstreeks dezelfde tijd vorig jaar ging ik voor het laatst naar de stad voordat ik beviel en toen ik thuis kwam zwoor ik nooit meer van de bank af te komen :') _O- De afstand Hema - Blokker was al een uitputtingsslag, hihi. En nu wordt het weer herfst, net als toen :')
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_87675101
Leuk toch Twinkly! :D
Hoelang heb je uiteindelijk op de bank gezeten?

Ik ben zaterdags nog naar de stad gefietst en zondags bevallen _O-
pi_87675569
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:45 schreef freecell het volgende:

hihi, ja hier ook zoiets. Jij hebt Florian toch ook zo ongeveer gelanceerd?
Ik geloof dat ik op dinsdag naar de stad ging (waggeldewaggel :D ) en ik beviel op donderdag. Ik weet niet meer hoelang ik het bankzitten volgehouden heb, maar ik weet nog wel dat ik flink chagrijnig was dat ik wel een bejaarde leek en dat ik vast nog tot 42+ weken zo op de bank moest doorbrengen _O- (ik beviel met 38+2 :P)
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:00:18 #130
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87678292
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:45 schreef freecell het volgende:

Ik ben zaterdag (41 wk zwanger) nog gaan rondbanjeren in de bijenkorf.
"wanneer ben jij eigenlijk uitgerekend?"
- vorige week, maar misschien komt de baby morgen wel, of misschien volgende week

De dag erop was hij er....

Krantje Wibra lag vandaag pas in bus, heb nog geen tijd gehad o te kijken.
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:18:32 #131
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87679072
Hallooooo, ik kom me hier melden want sinds gister is Noortje een grote baby. Mogen wij ook in het lijstje?? Noortje is geboren op 17-04-2010. We hebben een druk feestweekend achter de rug dus zit nu afgedraaid op mijn werk maar zal heel snel weer komen reageren.
pi_87680403
Welkom Noortje en Becky :)
pi_87680552
Wat leuk te lezen dat jullie nog precies weten wat je een paar dagen voor de bevalling deed.Ik weet het van de dag ervoor helaas niet meer, maar wel dat ik dinsdags nog naar de stad ben gelopen en bij de Action geweest ben en die middag gestript ben bij de vk, en die donderdag is Wolf geboren.
Ik deed die laatste dagen niks anders dan rondlopen in de stad in de hoop dat mijn gewandel ''iets'' zou opwekken :D hij is bij 41+4 geboren

Twinkly,of het toeval, mn eigen lompheid of slechte kwaliteit is weet ik niet maar ik heb al 2x een rits kapot gehad van Wibra slaapzakjes

Welkom Becky en Noortje!
pi_87680784
Wij wisten dat ik 's maandags ingeleid zou worden.
Hele zondag stijf van de spanning gestaan. Niets gedaan, behalve ouders en schoonmoeder bij ons. En patat gegeten. Wat vond ik die dag een hel! Bah als ik er aan denk alleen al.
pi_87681067
Ik word denk ik pas weer weemoedig als de eerste sneeuwvlokken gaan vallen. Het was echt zo mooi wit, de dag dag het los ging (40w precies... geboren met 40w+1). Ik heb een paar dagen er voor nog mijn beoordelingsgesprek en afscheidsborrel op mijn werk gehad (vrijdags, dinsdag begon het) en veel meer dan een beetje computeren en af en toe effe dorp in deed ik niet die dagen ervoor. O+
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:34:16 #136
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_87681867
Wat leuk om te lezen wat jullie nog deden vroige winter, vlak voor de geboorte van jullie grote babietjes O+ .

Toen ik deze kopjes koffie betaalde, voelde ik mijn eerste wee O+ . Ik was dus de middag nog bij de kinderboerderij. Die nacht is mijn zoon geboren. Wij waren gewoon aan het genietn van het feit dat mijn moeder er was.

Mijn dochter zit hier trouwens op mij voet :P .

[ Bericht 8% gewijzigd door Groofsken3 op 19-10-2010 12:11:07 ]
pi_87682491
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:34 schreef Groofsken3 het volgende:
Wat leuk om te lezen wat jullie nog deden vroige winter, vlak voor de geboorte van jullie grote babietjes O+ .

Toen ik deze kopjes koffie betaalde, voelde ik mijn eerste wee O+ . Ik was dus de middag nog bij de kinderboerderij. Die nacht is mijn zoon geboren. Wij waren gewoon aan het genietn van het feit dat mijn moeder er was.

[ afbeelding ]

Mijn dochter zit hier trouwens op mij voet :P .
Waar is die kinderboederij? Het komt zo bekend voor...
Of ze lijken allemaal op elkaar.
  maandag 18 oktober 2010 @ 19:40:23 #138
313287 Groofsken3
pi_87684712
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:49 schreef ymme het volgende:

[..]

Waar is die kinderboederij? Het komt zo bekend voor...
Of ze lijken allemaal op elkaar.

Eindhoven en omstreken ;) .
pi_87686564
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 19:40 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Eindhoven en omstreken ;) .
O+

Vorig jaar...
Ik lag al een week op bed ofzo, omdat ik bed-rust moest houden vanwege mijn bloeddruk :{ . Mijn ouders kwamen 's zondagsavond langs, dat was wel een leuke afleiding. 's Nachts om 4.00 braken mijn vliezen en om 6.00 was Thomas er (keizersnede met 37 +4). Ik moest serieus aan poppejans denken, dat ik voorgedrongen had.... :@
pi_87687134
Ik heb de ochtend van m'n bevalling nog gewerkt. Ja, gewerkt. Ik was nog zo ontzettend fit dat ik echt niet thuis op de bank kon gaan zitten. s' Middags heb ik samen met mijn vader de wekelijkse boodschappen gehaald. 's Avonds de was gedaan en m'n hele huis gepoetst en net toen ik lekker in bed lag om 11:15 uur barstte het los en om 3:24 was Lisa er al. :+ Wat een dag, ik heb nog elke dag heimwee naar m'n buik en eigenlijk ook wel naar die dag. ;(

Ik las over zieke Minke! Beterschap. :*

En tandjes bij Niels, wat zielig Twinkly, ik hoop dat ze snel doorkomen! :*

En Noortje en Becky kwamen zich melden! Welkom! *O*

Marlinde, gaat het een beetje bij jullie? :*

Hier vandaag ook Lisa op moeten halen bij het KDV. Alles ondergespuugd en 38.1 koorts. Ze drinkt niet goed, maar ook niet heel slecht sinds ze thuis is. Ze heeft toch vandaag zo'n 480 cc op, dus het valt nog wel mee. Morgen even in de gaten houden dus.
Nu ligt ze op papa tv te kijken.. O+

Houden jullie kindjes ook zo van voorlezen? Lisa begint al te lachen als ze het boek van Jip en Janneke ziet. En als papa dan voor gaat lezen is het echt feest. Hardop lachen en zwaaien en trappelen met haar armpjes en beentjes. Smelt... O+ O+ O+
pi_87689263
Ik schrik er eigenlijk van nu ik de topics van net voor de bevalling heb terug gelezen dat ik blijkbaar zo nerveus was. Kan me dat nu eigenlijk niet meer voorstellen. Wel nog de drukte om alles van drank in huis te halen en dat per se op een bepaald moment willen doen zodat ik op mijn eentje nog een paar bakken frisdrank ben gaan halen ipv een paar uur te wachten tot P. thuis was. Voor de rest kan ik me nu eigenlijk niet meer herinneren dat ik zo nerveus was.

Ik weet wel nog dat ik gestresseerd was omdat P. de nacht na het inleiden normaal gezien niet in het ziekenhuis mocht blijven, maar achteraf bleek dit niet nodig te zijn aangezien de verpleegkundige vond dat hij wel mocht blijven als hij dat wou.

Eigenlijk was het allemaal zo speciaal: het vertrek naar het ziekenhuis, de bevalling, die eerste momenten na de bevalling met Thomas en P. alleen in de kamer, allebei sprakeloos naar onze kleine man liggen kijken en dan een paar dagen later samen naar huis vertrekken O+ Die gevoelens kan ik nog allemaal zo oproepen.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:28:25 #142
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87703038
Mijn bevalling heeft 35 uur geduurd (ik had niet echt door dat ie was begonnen), vrijdagochtend om 7 uur werd ik wakker met pijn in rug en buik, ben nog lekker aan de poets geweest, naar de etos tussen de w-en door en pas rond een uur of 6 's avonds bedacht ik dat het toch wel eens begonnen kon zijn. Vriend was nog aan het werk en die heb ik toen ik om de 5 minuten een wee had toch maar eens gebeld. Om een verhaal kort te maken, na 4,5 uur douchen, midden in de nacht naar het ziekenhuis, ruggenprik en wee-opwekkers, wat dus niet opschoot maar uiteindelijk was Noortje er om 15.45 uur.

En nu is ze al weer ruim een half jaar oud!
pi_87703515
Mijn bevalling duurde bijna 3 dagen, maar Rienk is opgewekt en het was allemaal vreselijk lang wachten die 2 dagen. En ook pijnlijk en vervelend omdat die stomme ctg's de weeen niet registreerden.. Op dinsdag 15 december 08:00 zat de eerste veter er in en op donderdag 17 december 08:00 lag ik Rienk te bewonderen aan mijn borst O+ Ons mooie behaarde jongetje *;

*knip foto*

Op zaterdag 19 december mochten we naar huis. Toen keek ik mn ogen uit omdat er zoveel sneeuw lag :o

Becky en Noortje welkom!

[ Bericht 2% gewijzigd door Vlinder op 19-10-2010 13:42:46 ]
pi_87703628
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:49 schreef Vlindur het volgende:
Op zaterdag 19 december mochten we naar huis. Toen keek ik mn ogen uit omdat er zoveel sneeuw lag :o
Zelfde hier :P

Een foto post ik hier alleen echt niet, bevallen in mn normale kleding omdat het zo snel ging en er zat zelfs bloed op mn neus :P

....en al het kraambezoek wat de volgende dag af ging bellen vanwege de sneeuw en de snelweg niet eens op kunnen komen }:|
pi_87703676
Nog 3 dagen en dan is Niels jarig! Ivan staat alweer op nummer 3!
pi_87703762
1 jaar. Dat is gelukkig nog een veel te ver van mijn bed show :D
pi_87703947
Welkom hier, Becky! Noortje is alweer 6 maanden oud! Bereid je er maar op voor dat de volgende 6 maanden véél langer duren. :+

Het terugdenken aan de bevalling van Ivan gaat bij mij gepaard met vooruitkijken naar de bevalling van zijn zusje. Ik ben zo benieuwd hoe het deze keer gaat zijn. O+
pi_87704008
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:53 schreef Meimeltje het volgende:

Een foto post ik hier alleen echt niet, bevallen in mn normale kleding omdat het zo snel ging en er zat zelfs bloed op mn neus :P
Dat vraagt juíst om een foto! :Y
quote:
....en al het kraambezoek wat de volgende dag af ging bellen vanwege de sneeuw en de snelweg niet eens op kunnen komen }:|
Wij baalden ook, er kwam ook niemand omdat geen van allen de weg op durfden -O- Alleen J's broer en vriendin kwamen, daar waren we erg blij mee!

Niels bijna jarig! *O*
pi_87705750
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 10:09 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Dat vraagt juíst om een foto! :Y
Mn gezicht was echt niet fotowaardig :P
(het bloed bleek echter toch niet op mn neus te zitten, maar op mn kin)

dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:06:01 #150
313287 Groofsken3
pi_87707427

[ Bericht 100% gewijzigd door Groofsken3 op 19-10-2010 12:10:22 ]
pi_87707510
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:10 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Mn gezicht was echt niet fotowaardig :P
(het bloed bleek echter toch niet op mn neus te zitten, maar op mn kin)
Ik had ook bloed op m'n kin. :D En ik ben de ochtend na de bevalling flink bezig geweest om met een fles cremespoeling de muizenissen uit mijn haar te krijgen.

Ik blader naar aanleiding van dit soort gespreksonderwerpen altijd de foto's door van Ivans geboorte met het idee om een foto te plaatsen, maar telkens weer vind ik ze gewoon te intiem.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:21:54 #152
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87708028
jeetje meiden ik krijg gewoon ook helemaal flashbacks!!

5 december vorig jaar; vriendlief zou gaan voetballen en savonds zouden we sinterklaas gaan vieren bij mijn zus. Om half elf braken mijn vliezen, om 12 uur was ik in het ziekenhuis en om 12:18 uur was Evie geboren...ging allemaal zo ontzettend snel!!!
en na bijna 2 weken ziekenhuis gingen wij op 17 december aan het einde van de middag naar huis midden in een enorme sneeuwstorm... ik alleen in de auto (vriendlief was nog aan het werk), met een ontzettend klein muppie naast me in de MC.. wat was dat eng! gelukkig wonen wij niet ontzettend ver van het ziekenhuis, want het weer was vreselijk!
en sindsdien bleef het weeeeeeeeeeken sneeuwen....
(geen wandelwagenweer).

even ter illustratie; de laatste minuten in het ziekenhuis:

en thuis!!!

*O*

[ Bericht 20% gewijzigd door Beessie-Jen op 19-10-2010 12:32:07 ]
pi_87708449
Om 11 uur de eerste wee... zondagochtend. TARA zat in de kerk en die heb ik er vrij snel uitgebeld :+

En om 13:45:

En oja, deze kwam ik ook nog tegen :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_87708482
Evie is gewoon ook al helemaal Evie O+
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:36:22 #155
313287 Groofsken3
pi_87708522
Ik vond die sneeuw sprookjesachtig O+ . IK heb zelfs nog op een slee gezeen met mijn dochter tussen mijn benen en mijn zoon in de doek :D .

Wat is Evie onherkenbaar en klein op die foto's zeg. Wat was ze zomaar ineens te vroeg hè. Maar wat doet ze het geweldig goed!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:36:52 #156
313287 Groofsken3
pi_87708544
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:35 schreef freecell het volgende:
Evie is gewoon ook al helemaal Evie O+
Haha, ik vind echt het tegenovergestelde.
pi_87708593
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:36 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Haha, ik vind echt het tegenovergestelde.
ik zie het :+
Maar dat mondje op die eerste foto!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:39:36 #158
313287 Groofsken3
pi_87708629
Ik zie het echt niet. Maar wat een prachtige foto van jullie drietjes O+ .
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:44:43 #159
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87708802
Evie was idd nog heeeel erg klein toen, en ik moet eerlijk bekennen dat ook ik vind dat Evie enorm veranderd is... ik herken wel bepaalde dingen, maar niet echt specifiek Evie. Wel dr mooie kleine neusje en ontspannen bekkie... O+
en die sneeuw was best bijzonder, alleen zo veeeel en zo lang!!!

en Freecell; wat een mooie foto!
O+
pi_87709026
Ahh, wat bijzonder, al die foto's! En Groofsken, ik vind de foto net voor je bevalling ontzettend mooi! Wat bijzonder om te beseffen dat het daarna allemaal gebeurde.

Ik begin het inmiddels wel spannend te vinden of Ivan nog zijn eerste stapjes gaat zetten voor zijn verjaardag! Hij heeft nog een krappe 4 weken de tijd. Hij staat steeds vaker los ( *O* ), maar hij schrikt er nog van als hij dat beseft en gaat dan snel weer zitten.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:54:14 #161
313287 Groofsken3
pi_87709128
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ahh, wat bijzonder, al die foto's! En Groofsken, ik vind de foto net voor je bevalling ontzettend mooi! Wat bijzonder om te beseffen dat het daarna allemaal gebeurde.

Ik begin het inmiddels wel spannend te vinden of Ivan nog zijn eerste stapjes gaat zetten voor zijn verjaardag! Hij heeft nog een krappe 4 weken de tijd. Hij staat inmiddels steeds vaker los ( *O* ), maar hij schrikt er nog van als hij dat beseft en gaat dan snel weer zitten.
Ik vind die foto ook heel bijzonder. Gewoon omdat ik altijd terugdenk aan die eerste wee die ik daar netgevoeld had, maar die nog te mild was om te durven delen.

Ik vind het ook bizar dat ik er niet hoogzwnager op lijk. Ik he foto's van twee maanden daarvoor waar ik vele malen dikker op lijk. Ik heb nu zin om ook nog foto's van daarna te plaatsen. Effe zoeken hoor. dan doe ik van S en R om iedereen die een tweede verwacht lekker te maken >:) .
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:54:51 #162
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_87709148
nog ff dit; het weer zo rond 20 december:

O+
sprookjesachtig inderdaad

en jeeeej Ivan nog 4 weken oefenen ;) ga je vast redden; Evie heeft nog iets meer; week of 7-8 en begint ook los te staan, ben benieuwd!!!
pi_87709368
Kom maar op met die foto's, Groofsken! 8-)

Ik vind het een beetje suf van mezelf om die eerste verjaardag als een soort 'deadline' te nemen. Eigenlijk verwacht ik dat hij er veel langer over gaat doen. Hij is niet zo van het 'ineens' iets kunnen, maar meer van het langzaamaan ontwikkelen. Dat losstaan is ook iets wat al langer speelt maar wat ik niet categoriseerde als 'losstaan' omdat het zo geleidelijk ging. Het is dat mijn schoonmoeder vanochtend aan de telefoon zei: "En toen hij binnenkwam ging hij meteen losstaan." Zo zal het vermoedelijk ook gaan met die eerste stapjes.
pi_87709565
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 12:54 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Ik vind die foto ook heel bijzonder. Gewoon omdat ik altijd terugdenk aan die eerste wee die ik daar netgevoeld had, maar die nog te mild was om te durven delen.

Dat is ook wel heel erg bijzonder dan O+
pi_87709633
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:00 schreef Claudia_x het volgende:
Kom maar op met die foto's, Groofsken! 8-)

Ik vind het een beetje suf van mezelf om die eerste verjaardag als een soort 'deadline' te nemen. Eigenlijk verwacht ik dat hij er veel langer over gaat doen. Hij is niet zo van het 'ineens' iets kunnen, maar meer van het langzaamaan ontwikkelen. Dat losstaan is ook iets wat al langer speelt maar wat ik niet categoriseerde als 'losstaan' omdat het zo geleidelijk ging. Het is dat mijn schoonmoeder vanochtend aan de telefoon zei: "En toen hij binnenkwam ging hij meteen losstaan." Zo zal het vermoedelijk ook gaan met die eerste stapjes.
Ik riep na de eerste stapjes ook niet 'hij loopt' inderdaad.
Gaat geleidelijk.

Al is het natuurlijk wél leuk als hij vlak voor zijn verjaardag die eerste stapjes doet O+
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:08:36 #166
313287 Groofsken3
pi_87709706
Was gewoon voor eventjes... nu weer weg toch maar :@ .

[ Bericht 86% gewijzigd door Groofsken3 op 19-10-2010 13:54:51 ]
pi_87710126
R O+
Dat haar!
Die geboortekaartje-foto is ook prachtig!

De kennismakingsfoto's zijn hier nogal duf :') L is vooral bezig met de cadeautjes die hij net van opa en oma heeft gekeken.
Wat hij zei was wel lollig! Hey! Baby! Aai! Mama nee buik mee' baby!'

(lees: hey, de baby, die zit nu niet meer in mama's buik)
pi_87710184
Ik vind vooral die laatste foto prachtig, Groof! Echt een happydepappy kersttafereeltje. O+
pi_87710249
Oh wow, wat een geweldige foto's! O+ Daar ga ik jullie straks ook gek mee spammen. :7
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:28:25 #170
313287 Groofsken3
pi_87710467
Claudia, ik kan me er nu al op verheugen O+ .

Serpente, ik herinner me dat je toen ook zo op die kerstfoto's reageerde. Leuk :* .

Ik vind zelf die foto op mijn verjaardag zo heerlijk. Mijn moeder had S beneden al aangekleed en ontbijt gegeven en haar daarna naar mij toegebracht. R lag heerlijk te soezen na ee uitgebreide voeding. En S was met R's vingertjes aan het spelen en vanalles aan het vertellen. Dat was echt zo'n groots geluksmoment O+ .
pi_87710941
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:28 schreef Groofsken3 het volgende:
Claudia, ik kan me er nu al op verheugen O+ .

Serpente, ik herinner me dat je toen ook zo op die kerstfoto's reageerde. Leuk :* .

Ik vind zelf die foto op mijn verjaardag zo heerlijk. Mijn moeder had S beneden al aangekleed en ontbijt gegeven en haar daarna naar mij toegebracht. R lag heerlijk te soezen na ee uitgebreide voeding. En S was met R's vingertjes aan het spelen en vanalles aan het vertellen. Dat was echt zo'n groots geluksmoment O+ .
O ja? Kan ik me niet meer herinneren. :o
pi_87711183
Prachtige foto's O+

Maar Claudia, je kan ze toch wel 'even' plaatsen? Of anders via de PM O-) Ik ben wel benieuwd naar die hele verse Ivan :Y

En oh ja Freecell, die knoop! :o
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:53:13 #173
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87711489
Oh al die foto's en terugdenken aan toen!! O+
Freecell die knoop! :o

De foto hieronder was min of meer de eerste keer dat ik ons meisje echt zag. O+
Daarvoor heb ik 'r maar 2 sec. 'gezien'. Toen moest ze met spoed naar de neonatologie en mama werd nog ff dichtgenaaid en naar de recovery gereden. :'(

pi_87711737
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 13:46 schreef Vlindur het volgende:
Maar Claudia, je kan ze toch wel 'even' plaatsen? Of anders via de PM O-) Ik ben wel benieuwd naar die hele verse Ivan :Y
Oh, maar daar gaat het niet om! Het is meer dat ik het moment zelf gewoon met niemand wil delen. Mijn schoonouders hebben die foto's bijvoorbeeld ook nooit gezien.

Ik vind trouwens dat Ivan geen spat veranderd is, op zijn haar na (1 dag oud, 3 maanden oud en vanochtend):

dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:01:29 #175
313287 Groofsken3
pi_87711873
Ik heb ook een paar foto's die ik te intiem vind om hier te plaatsen.

Ik zie het Claudia, inderdaad geen spat veranderd. :o
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:03:08 #176
313287 Groofsken3
pi_87711939
En Elmo, wat een mooi meisje heb je daar liggen O+ . Wat verdrietig dat je haar niet meteen bij je mocht houden zeg. :*
pi_87712273
Ah zo Claudia, nee oké, Ik heb verder wel foto's met wat te veel naakt en bloed, maar echt 'intieme' foto's hebben we niet. De naakt/bloed foto's mag ook wel iedereen zien, maar zo public online vind ik te veel van het goeie ;)

En Ivan is echt nog het zelfde O+

Elmo, wat naar zeg ;(
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:11:33 #178
265732 Keshet
pi_87712307
Oh, ik word helemaal emo van al die foto's en verhalen! :'( O+
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:16:10 #179
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87715300
Oh zo leuk weer eens te kijken:
Noortje na bevalling

Noortje nu:
pi_87715976
Mini Evie O+ Ik zie toch echt wel duidelijk dat het Evie is hoor :Y
Maar Ivan, die is echt totaal onveranderd gebleven, gewoon een grotere versie! :D O+
Elmo wat vreselijk dat Tirza zo snel bij je weggehaald werd :'( Hoe kwam dat zo?

Groofsken echt super gaaf dat die foto toevallig genomen is! Wat een bijzonder moment om vast te leggen O+

Achteraf gezien had ik de dag voor Niels geboorte al weeen. Maar ik dacht dat ik eindelijk eens voorweeen had, want iedereen in het topic had dat en hoe moest het nou ooit goedkomen zonder voorweeen! :')
We hadden 's avonds een borstvoedingscursus in de vk-praktijk. Daar ben ik nog in huilen uitgebarsten omdat ik niet lekker kon zitten. We waren wat te laat, omdat we geen parkeerplaats konden vinden en ik niet zo snel meer vooruit kwam, en alle stoelen waren bezet. Ik moest op een bankje achter de stoelen zitten en zat te wiebelen omdat ik mijn draai niet kon vinden en er stond ook nog eens een pilaar voor mijn neus zodat ik niets kon zien (en ik was het allerallerzwangerst, zielug he :P)
Na de cursus vroeg ik de vk of ze mijn buik wilde voelen want ik had Niels al de hele dag bijna niet voelen bewegen en ik kon niet meer voelen hoe hij lag (door de harde buiken denk ik).
Op de terugweg naar de auto moest ik steeds even stoppen met lopen, maar ik deed er maar wat lacherig over. 's Nachts kon ik niet slapen en ben ik op de bank gaan liggen en 's morgens kwam de slijmprop los (nou ja prop, het was eigenlijk wel dun :Y) ) en al snel kreeg ik lichte krampen. Maar nog steeds durfde ik niet geloven dat het echt begonnen was. Op de bank liggend ben ik Ponyo on a cliff gaan kijken en ik weet alleen het begin nog vaagjes want al snel moest ik gaan timen :D Vrijdag gaan we samen die film kijken, ik heb het bewaard tot Niels' verjaardag O+

Foto's volgen vrijdag hoor ;)

Nou Niels gaat echt niet meer lopen voor zijn verjaardag hoor :P Losstaan vindt hij nog steeds eng en als ik zijn handjes vasthoud zodat hij kan lopen, loopt hij meestal op zijn teentjes. Af en toe loopt hij een stukje aan een handje en dan zet hij zijn voetjes wel plat neer.

Niels is zo ontzettend knuffelig, het begon toen hij ongeveer 11 maanden was en wordt steeds "erger" O+ Als ik bij hem ga zitten op zijn speelkleed klimt hij tegen me op en gaat spelen terwijl hij tegen me aanleunt. En heel vaak, als ik hem 's avonds naar bed breng, krijg ik open mond kwijlkusjes (over mijn neus heen, heerrrrrrrrlijk :') ). Op het aankleedkussen springt hij sinds een paar dagen zo ongeveer in mijn armen met zijn armpjes in mijn nek "hellup red mij, aangekleed/afgedroogd worden is zoooo stom" :D

Vandaag drinkt hij overdag wel redelijk, maar 's nachts blijft hij weigeren. Gek genoeg wordt hij nog wel om precies dezelfde tijden wakker. Vannacht wilde hij niets eten of drinken en het was lastig hem weer in slaap te brengen, hij ging steeds na een tijdje weer huilen (ondanks pcm iedere 6 uur vanaf 5 uur 's avonds).
pi_87716063
Oh wat heerlijk al die foto's hier... begin nu stiekum ook een beetje weemoedig te worden (en zin in sneeuw te krijgen 8)7 ).... ga ook effe zoeken. Heb nog wel dergelijk spul ;)

edit:
Check, zo zag onze tuin er 22-12 uit (dag van beginnetje/t-1 zeg maar):

En zo zag Minke eruit in de eerste minuten... O+ :

[ Bericht 53% gewijzigd door Lijnloos op 19-10-2010 15:43:40 ]
pi_87716709
Ooohhh Minke O+ Die laatste foto en die sneeuwfoto herinner ik me nog Lijnloos :D
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:57:47 #183
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87716983
Oh lijnloos wat lief!!

De dag dat Noortje geboren is was het superlekker weer, ik zei nog tussen de persweeën door dat ik wel buiten wilde bevallen, leek me wel lekker.

Vind mini Evie ook niet heel erg lijken op de Grote Evie nu. Ivan daarentegen. Bij Minke zie ik het ook niet eigenlijk maar ik vind dat sowieso wel moeilijk met baby's.
pi_87721179
Ik heb ook foto's van de geboorte van Leah :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
pi_87721315
Hier zijn de middagen/avonden eigenlijk helemaal niet leuk.
Hij is vanaf een uurtje of 17u00 gewoon weer moe. Maar slapen wilt hij dan niet. Wat resulteert in huilen/drammen niets goed vinden. Als ik hem dan toch maar gewoon op bed leg, is het een half uur heen en weer lopen, maar slaapt ie meestal wel en moet ik hem echt weer wakker maken voor badje, flesje, pyjama en slapen.

Hoe doen/deden jullie dit toen de kleintjes 7,5/8 maanden waren/zijn?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:46:30 #186
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_87721421
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 15:33 schreef Twinkly het volgende:
Elmo wat vreselijk dat Tirza zo snel bij je weggehaald werd :'( Hoe kwam dat zo?

Ik heb na een helse poging om 'normaal' te bevallen eerst nog geprobeerd of het met behulp van de vacuumpomp wel zou lukken. Dit was dus niet het geval. ;( Tirza zat klem, had in het vruchtwater gepoept, ph waarde was niet goed en haar hartslag schoot van hoog naar laag en alle kanten op en ik kreeg koorts. Dus toen het met de pomp niet lukte, werd ik na de OK gereden en een kwartier nadat het verteld werd, is Tirza via een spoedkeizersnede geboren.
Ze was nogal blauw en alle dingen die ik net noemde erbij opgeteld en het feit dat ze niet huilde maar een beetje zeurderig jengelde, waren genoeg redenen om haar met spoed mee te nemen en aan de monitoren te hangen en infuus aan te leggen enz enz. Op het moment dat ze haar meenamen en D. ook mee moest, kreeg ik het benauwd en begon te hyperventileren! Ja daar lig je dan! -O-
Toen ik op de recovery lag was ik te suf om maar iets te vragen en lag maar te wachten tot D. kwam. Hij wist natuurlijk al snel dat er niks levensbedreigends was, maar ik had geen flauw benul. Ik wist alleen dat ze m'n kersverse meisje meenamen en ik niet weg kon!

Zo, beetje uitgebreid antwoord op je vraag geworden, sorry. :o
Ik moet wel nog lachen als ik eraan terugdenk dat ik met gebroken vliezen! (dat wist ik toen alleen nog niet zeker, werd 2 dagen later bevestigd) nog heb liggen oefen-persen bij de zwangerschapsgym!! :P Gehehehe.
pi_87724603
Elmo :o Wat een heftig verhaal zo zeg -O-
Dat proefpersen is dan wel weer lachen :+

Lily, wat een grote baby joh :o Hoe zwaar ook alweer? :D

Lijnloos, die laatste O+ Zoeist hebben wij ook van beide ukken, even zoeken!
pi_87724728
Gevonden!

1:

En 2:
pi_87725146
dames, ik geniet van jullie verhalen! maar ik word er ook een beetje verdrietig van eerlijk gezegd want ik heb nooit een probleemloze bevalling gehad en zal die ook nooit (meer) hebben. bij selene ging het allemaal niet zo soepel maar de bevalling van de jongens was ronduit traumatisch. eerst die dagen in het ziekenhuis, toen de keizersnee. ravi kreeg ik tijdens de keizersnee niet te zien omdat alles zo snel mogelijk moest voor kiro. erna werd ik eerst op de ic geplaatst omdat de gewone recovery (of hoe dat ook heten mag) dicht was, wat ik toch wel als erg eng ervaren heb. pas daarna mocht ik naar de jongens alwaar eerst een half uurtje gediscussieerd moest worden voordat ik er echt bij mocht.

ik heb wel (detail!) foto's van de keizersnee :) ik vond het vroeger altijd raar om foto's van een bevalling te nemen/hebben, maar ze boden ons de optie en die namen we en daar zijn we nu toch zo blij mee :Y

altijd al afgevraagd: maken ze bij alle fotoshoots van een keizersnee dan ook echt foto's van het kindje in je buik dan?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:29:54 #190
265732 Keshet
pi_87725267
Wow, wat een práchtige foto's! Van allemaal!
Voor mij zijn de foto's van die opgefrommelde babietjes extra bijzonder om te zien!

Elmo, wat een verhaal! Wat zul je je angstig en alleen hebben gevoeld op die recovery. Angstig waarschijnlijk sowieso al tijdens de bevalling. Blijft moeilijk om over te praten he. :*

Ik vind herken maxi-Evie trouwens wel meteen in mini-Evie hoor! Inderdaad, dat mondje en de stand van de ogen enzo.
Minke had ik niet herkend op basis van die foto's maar het zijn wel hele mooie foto's!

Lily, jouw foto's vind ik ook heel cool om te zien! Leuk om eens te zien wat er aan de andere kant van dat blauwe scherm gebeurt! Wat lijkt Leah trouwens groot op die 2e foto!

Ymme, klinkt rottig zo, die paar uurtjes. Zou je misschien het avondritueel wat kunnen vervroegen zodat Mart naar bed kan als hij echt moe is? Dat je het badje enzo dus om 17.00 uur doet en dat hij daarna kan slapen?
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:32:34 #191
265732 Keshet
pi_87725403
Simmu, jouw post kwam terwijl ik ook aan het typen was. Ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen. :*

Qua foto's, volgens mij is het niet standaard. Misschien heeft Lily's man die van haar gemaakt? Wij hadden ons fototoestel niet bij ons, die lag nog in de kofferbak. Een verpleegkundige heeft wel foto's van Emma gemaakt toen ze net geboren was.
Het lijkt me wel heel bijzonder om zulke foto's te hebben. O+
pi_87725420
elmo: heftig idd! ik zie stukjes couveuse op die foto, kan dus afmetingen plaatsen. voor mij ziet je kleintje er dus reuzachtig uit ;)
pi_87725636
keshet: het werd ons aangeboden door de verpleging: gewoon "vinden jullie het fijn als we foto's maken voor jullie? je man is bezig tenslotte ;) " en toen hadden wij zoiets van "ok, doe maar dan". bij selene hebben we tijdens de bevalling geen foto's gemaakt, dat wilde ik niet (ik moet nog steeds denken aan die keer dat ik bij mijn tante op bezoek was en die riep: "oh, leuk dat jullie er zijn! laten we eerst de video van mijn bevalling gaan kijken!")

er zit dus bijvoorbeeld een close up tussen van als ze de buik net helemaal open hebben dat je ravi in mijn buik ziet liggen. die plaats ik dus niet als jullie het niet erg vinden, da's wel heel prive!

edit: ik heb trouwens ook een tijd echt niet zelf naar die foto's kunnen kijken. dat duurde wel een maand ofzo. maar nu ben ik er blij mee dat ze er zijn en ook blij met onze keuze ze voor onszelf te houden.
pi_87726371
Die gevouwen babietjes zoals Florian en Minke O+

quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:13 schreef freecell het volgende:
Lily, wat een grote baby joh :o Hoe zwaar ook alweer? :D
4040 gram en 54 cm :Y)

quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 19:29 schreef Keshet het volgende:
Lily, jouw foto's vind ik ook heel cool om te zien! Leuk om eens te zien wat er aan de andere kant van dat blauwe scherm gebeurt! Wat lijkt Leah trouwens groot op die 2e foto!
De foto's zijn door een verpleger gemaakt (met onze camera). Ik heb er wel 12 denk ik.
Mijn echtgenoot zou trouwens van zijn lang zal zijn leven niet achter dat scherm zijn uitgekomen .
En ze lijkt ook huge daar ja. Nu was ze natuurlijk niet klein maar toch lijkt ze daar veel groter.

SPOILER
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:21:32 #195
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87727554
lily, zo valt het wel mee, maar ze is wel flink hoor.

simmu, dat zijn ook wel bijzondere foto's, als je je kindje in je buik ziet liggen.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:22:11 #196
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87727575
kan trouwens ook nog wat over Noortje vertellen, ze tijgert nu echt de hele kamer door, echt heel cool! Ik kan haar dus echt niet meer alleen laten want alles wat verboden is, is natuurlijk interessant (HOE weten kinderen dat, dat ze aan allerlei dingen mag komen behalve stopcontacten). Ze kletst d'r oren van mijn kop, en ze wil volgens mij ook richting zit en ze trekt zich ook een beetje op aan de salontafel. Volgens mij hebben wij er weer een mentaal sprongetje opzitten. Maar ik vind het allemaal wel erg snel hoor!
pi_87727680
becky: da's instinctief denk ik. valt onder dezelfde categorie als op bedden springen als ze dat eenmaal kunnen ;)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:43:18 #198
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_87728460
Hmm hier zijn de stopcontacten juist reuze interesssant. En alle knabbelkabels, en alles wat Eva rond laat slingeren verdwijnt in zijn mondje.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:46:31 #199
300054 Marlinde
Dolgelukkige mama van Tessa
pi_87728593
Zag allemaal O+ foto's O+ langs schieten, wat fijn om terug te denken aan de bevalling en ervoor O+
Helaas niet voor iedereen (simmu) :*

Ymme hoe gaat het met jullie? Wanneer is de begravenis?

BJ en met jullie? Je hebt ook een hoop voor je kiezen gekregen afgelopen tijd! :*

Hier gaat het... gisteren hebben we afscheid genomen van mn man zijn vader. Het was een prachtig afscheid! We hebben hem nog gedag mogen zeggen. We hebben gezamelijk de kist dichtgemaakt, een heel emotioneel moment, maar het was fijn om er allemaal voor elkaar te zijn
Tessa kon gelukkig mijn schoonzusje haar zus blijven samen met hun jongste kind, heel fijn, want het duurde toch behoorlijk lang voor zo'n ukkie!
Komende tijd nog even goed de tijd nemen om het te verwerken en gelukkig staat de familie allemaal voor elkaar klaar. P zijn moeder heeft het ook erg zwaar, dus daar zullen we de komende tijd ook vaak te vinden zijn.

Tessa is ook nog veel aan het huilen, zelfs met naar bed brengen net enorme drama, terwijl dat normaal altijd prima gaat....

Iedereen echt bedankt voor alle steun, het is fijn om het hier van je al te kunnen schrijven en dan nog allemaal lieve reacties te krijgen :*
Ik zal echt binnenkort weer netjes op meerdere reageren hoor! :*
je bent zo klein en lief
we vinden je zo volmaakt
je hebt ons door je komst
nóg gelukkiger gemaakt
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:52:59 #200
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_87728851
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:43 schreef amaranta het volgende:
Hmm hier zijn de stopcontacten juist reuze interesssant. En alle knabbelkabels, en alles wat Eva rond laat slingeren verdwijnt in zijn mondje.
Dat bedoelde ik er ook mee. haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')