Zo wacht ik ook op talloze dingen, alleen 99,999% kans dat het niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 01:30 schreef SillyWalks het volgende:
Ik wacht op een met eInk, want van zo'n lcd scherm is het slecht een boek lezen.
Ik heb prima zicht andersquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 01:30 schreef SillyWalks het volgende:
Ik wacht op een met eInk, want van zo'n lcd scherm is het slecht een boek lezen.
dat valt héél erg mee.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 01:30 schreef SillyWalks het volgende:
quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 09:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
The New York Times nu volledig beschikbaar op de iPad in een speciale app. In elk geval gratis tot begin 2011.
http://bit.ly/cfQ2ym
NYT.
Nee, dat valt niet heel erg mee. Comic books en magazines lezen op de iPad is heerlijk, en iBooks werkt fantastisch op de iPad. Maar de pixeldensiteit is echt veel te laag om relaxed te kunnen lezen. Het scherm went, maar boeken lezen op de iPad wordt véél sneller vermoeiend dan een echt boek (of een scherm met eInk) lezen.quote:
Even opnieuw inloggen in de app store en nog es proberenquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:02 schreef Tokus het volgende:
heh, bij het installeren van de NY Times app gaat het mis. Ik krijg wel het icoontje op m'n scherm, waarin je normaal het voortgangsbalkje ziet voor het downloaden.
Maar hij downloadt niks. En het icoontje kan ik dus ook niet deleten. Na een reboot krijg ik een melding "kopen niet mogelijk".
gedaan, maar downloaden wilde nog altijd niet vlotten.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Even opnieuw inloggen in de app store en nog es proberen.
En via Mac of PC zelf?quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:19 schreef Tokus het volgende:
[..]
gedaan, maar downloaden wilde nog altijd niet vlotten.
jij bent hier echt de enige die constant over die pixeldichtheid loopt te zeiken. En ja, een echt boek of een dedicated ebook reader leest nog fijner, maar dat houdt niet in dat het scherm van een iPad totaal ongeschikt ervoor is (zoals jij wilt doen geloven). Het leest een heel stuk prettiger dan een normale monitor.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, dat valt niet heel erg mee. Comic books en magazines lezen op de iPad is heerlijk, en iBooks werkt fantastisch op de iPad. Maar de pixeldensiteit is echt veel te laag om relaxed te kunnen lezen. Het scherm went, maar boeken lezen op de iPad wordt véél sneller vermoeiend dan een echt boek (of een scherm met eInk) lezen.
m'n pc waar ik m'n iPad aan hang heb ik hier niet bij de hand. vanavond zal ik dat nog 's proberen. Maar ik download apps altijd direct op m'n ipad vanuit de store, niet via iTunes.quote:
Anders besluit jij even niet voor anderen wat ze bedoelen.. En ik heb helemaal niet gezegd dat een iPad totaal ongeschikt is voor het lezen van eBooks, en ook niet dat het niet prettig leest als je er eenmaal aan gewend bent. Misschien moet je iets aan je leesvaardigheid doen. Ik heb alleen gezegd dat het veel sneller vermoeiend wordt in vergelijking met eInk of een echt boek, en dat valt niet te ontkennen. Daarbij is de iPad te groot en te zwaar om lang vast te houden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:20 schreef Tokus het volgende:
[..]
jij bent hier echt de enige die constant over die pixeldichtheid loopt te zeiken. En ja, een echt boek of een dedicated ebook reader leest nog fijner, maar dat houdt niet in dat het scherm van een iPad totaal ongeschikt ervoor is (zoals jij wilt doen geloven). Het leest een heel stuk prettiger dan een normale monitor.
quote:Maar de pixeldensiteit is echt veel te laag om relaxed te kunnen lezen
Dat had ik al 3x gehad sinds m'n aankoop, dus zo'n 7maanden geleden.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:25 schreef PierreTT het volgende:
Gisteren voor het eerst gehad dat mijn iPad niks meer deed,hij ging niet meer aanuiteindelijk met een harde reset wel,maar toch...
Camera connection kit. Zie Apple-sitequote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:41 schreef Turalyon het volgende:
Hey, kan iemand mij helpen? Ik zit te twijfelen of ik een 16GB / 32GB iPad zal nemen. Ik heb begrepen dat de iPad zelf geen ingebouwde usb poort / SD kaart heeft, maar dat je dit door iets te kopen wel kan hebben? Één of andere accessoire was dat, weet iemand iets meer van USB / SD's voor de iPad?.. thanks
Wauw, echt een schoolvoorbeeld van een trollbait. Keep it up!quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
TrollsEn dan ben ik degene die altijd de discussie aan gaat. Ik was toch echt niet degene die net begon.
Eens.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Nee, dat valt niet heel erg mee. Comic books en magazines lezen op de iPad is heerlijk, en iBooks werkt fantastisch op de iPad. Maar de pixeldensiteit is echt veel te laag om relaxed te kunnen lezen. Het scherm went, maar boeken lezen op de iPad wordt véél sneller vermoeiend dan een echt boek (of een scherm met eInk) lezen.
Pas op, hoor. Als je ook maar een beetje kritiek geeft op het godenapparaat dat de iPad heet, word je van alle kanten geflamed.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 12:56 schreef Godtje het volgende:
[..]
Eens.
Boeken niet op de iPad voor mij. Comics en magazines.
Mee eens, ik heb zowel een Sony Reader en een iPad, en de laatste vind ik veel prettiger lezen. Ook voor dikke romans. In de toekomst komen er vast tablets met betere en fijnere schermen, maar op dit moment is het hele "e-ink is rustiger voor je ogen" zwaar overdreven. In mijn ogen (quote:
Een engels woord in een Nederlandse zin zetten maakt je niet hip, hoor. En als jij wilt struikelen over semantiek moet je dat vooral doen.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:06 schreef athlonkmf het volgende:
Er is een subtle verschil tussen jouw posts en die van godtje. Het gaat om de twee woorden: "voor mij"
Dat viand de iPad's engelse correctie waarschijnlijk well, want dat deed de iPad. Vind ikquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:16 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Een engels woord in een Nederlandse zin zetten maakt je niet hip, hoor. En als jij wilt struikelen over semantiek moet je dat vooral doen.
Je kan lastig voor iemand anders praten dus een beetje flauwe spijkers op laag water zoeken reactie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 19:06 schreef athlonkmf het volgende:
Er is een subtle verschil tussen jouw posts en die van godtje. Het gaat om de twee woorden: "voor mij"
Ik schrok me wel echt kapot, ik 36x op dat knopje drukken en er gebeurt niksquote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:12 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Dat had ik al 3x gehad sinds m'n aankoop, dus zo'n 7maanden geleden.
2x was het scherm plotseling zwart en blijft ie op infinite reboot. Oorzaak was waarschijnlijk fout gesyncte bestanden. Moest een restore doen.
Laatste keer was eergisteren.maar dit keer had ik niet gerestored. Ik liet het maar een tijdje op de apple logo hangen. Na een kwartier of zo werkte het weer. Waarschijnlijk was ie gewoon bezig met een interne check chkdisk of zo.
Nee, maar hij zegt dat een iPad veel sneller vermoeiend is dan eInk en dat dit niet valt te ontkennen. Als iemand anders vervolgens zegt dat hij zowel een eInk-reader als een iPad heeft en de iPas juist fijner vindt lezen is dat duidelijk niet voor iedereen hetzelfde.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 23:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je kan lastig voor iemand anders praten dus een beetje flauwe spijkers op laag water zoeken reactie.
quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, maar hij zegt dat een iPad veel sneller vermoeiend is dan eInk en dat dit niet valt te ontkennen. Als iemand anders vervolgens zegt dat hij zowel een eInk-reader als een iPad heeft en de iPas juist fijner vindt lezen is dat duidelijk niet voor iedereen hetzelfde.
Dingen als 'valt niet te ontkennen' klinkt alsof je een feit weergeeft, 'vind ik' is een persoonlijke mening.
Prima joh. Ga jij lekker je tijd verdoen met zeuren op woordkeuze en manier van formuleren en richt je niet op de inhoud. Vergeet niet elke uitzondering er bij te halen. Zoals die ene achterneef die het wel heel makkelijk vindt om een appel te schillen met een lepel en niet met een mes. Ik sla even over.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 11:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, maar hij zegt dat een iPad veel sneller vermoeiend is dan eInk en dat dit niet valt te ontkennen. Als iemand anders vervolgens zegt dat hij zowel een eInk-reader als een iPad heeft en de iPas juist fijner vindt lezen is dat duidelijk niet voor iedereen hetzelfde.
Dingen als 'valt niet te ontkennen' klinkt alsof je een feit weergeeft, 'vind ik' is een persoonlijke mening.
Overdrijf niet zo.. Het enige wat ik zeg is dat wat voor de een geldt nog niet voor de ander hoeft te gelden. Het kan toch gewoon zo zijn dat mensen een iPad wel fijn vinden om te lezen?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:29 schreef Godtje het volgende:
[..]
Prima joh. Ga jij lekker je tijd verdoen met zeuren op woordkeuze en manier van formuleren en richt je niet op de inhoud. Vergeet niet elke uitzondering er bij te halen.
Ik vind het zelf ook helemaal prima!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:41 schreef retorbrapi het volgende:
Ik heb al 4 boeken gelezen op m'n iPad, vind het heel prettig juist
En daarom vind je het nodig erover te blijven janken. Kleinzielig mannetje ben je toch.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 14:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo.. Het enige wat ik zeg is dat wat voor de een geldt nog niet voor de ander hoeft te gelden. Het kan toch gewoon zo zijn dat mensen een iPad wel fijn vinden om te lezen?
Blijven janken, hoezo? Ik heb welgeteld één post aan het hele verhaal gewijd, en daarna een reactie op Godtjes nogal aanvallerige post. Als dat mij al kleinzielig maakt, wat maakt al die posts die jij er inmiddels over hebt geschreven dan van jou?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 19:32 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
En daarom vind je het nodig erover te blijven janken. Kleinzielig mannetje ben je toch.
Ik snap werkelijk niet waar dit vandaan komt. Wat ik zeg is nu net dat de een een iPad minder geschikt vind om te lezen, en een ander meer, en dat dit gewoon persoonlijk is. Ik heb nergens gezegd dat je geen kritiek mag hebben, of dat je ongelijk hebt. Als jij een iPad vermoeiender vind dan een eReader, duidelijk. En als iemand anders de iPad verkiest boven een reader kan dat ook gewoon. Meer niet.quote:En dan is een iPad verdomd vermoeiend, hoe vervelend jij het ook vindt dat iemand kritiek heeft op je godenapparaat.
Precies.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 20:21 schreef Great.Expectations het volgende:
Wat je dan uiteindelijk het prettigst vindt, hangt helemaal af van je eigen voorkeuren, leesgedrag en situatie.
Boeken lezen op de iPad werkt ook prima, maar het zou echt veel relaxter lezen op een scherm met een hogere pixel density. Zo vind ik persoonlijk tekst veel fijner lezen op een iPhone 4 dan op een iPad. Zoals ik al eerder zei: boven de >200 ppi zou veel beter zijn. (Neemt dus niet weg dat het nu al prima is, maar het kan dus nog wel fijner en beter).quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 18:54 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook helemaal prima!
Dat neemt niet weg dat een echte ereader waarschijnlijk wel beter is voor het lezen van boeken (heb er nog nooit eentje vast gehouden). De enige reden waarom ik geen aparte ereader koop is omdat ik geen twee apparaten wil meenemen, als het op de iPad al prima gaat.
Als ik veel meer zou lezen zou ik misschien wel een ereader overwegen.
Cut the ropequote:Op zondag 17 oktober 2010 17:24 schreef LeNick het volgende:
Sinds gister een iPadAircraft Lite (of hoe heette het ook alweer, dat je die vliegtuigjes moet laten landen allemaal) is super leuk en verslavend! Heb net een iTunes kaartje van 15E gekocht ga hem zo eens aanschaffen de volledige versie
Nog andere must have apps?
Beiden apps zijn echt verslavend!quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Cut the rope![]()
En mocht je het nog niet hebben: Angry Birds HD
Als iedereen het leuk vindt hoef jij het toch niet leuk te vinden?quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:40 schreef LeNick het volgende:
Ik had op m'n iPhone Angry Birds al gespeeld, en op m'n iPad Cut The Rope.. Beide wel de lite versie..
Iedereen is er enthousiast over, maar ik vond het niksnja zo nog ff proberen
ga iPad avondje van maken
Ach, best te doen als je even relaxed bij de StarBucksquote:Op zondag 17 oktober 2010 20:57 schreef nelisb het volgende:
[..]
Als iedereen het leuk vindt hoef jij het toch niet leuk te vinden?
Ik vind angry birds geen fuck aan. Stom vogeltje schieten. Ben eigenlijk helemaal geen spelletjes fan.
Dat vliegspel is toch Flight Control? Cut the Rope ken ik niet...maar Angry Birds HDquote:Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef gamefreek het volgende:
[..]
Cut the rope![]()
En mocht je het nog niet hebben: Angry Birds HD
De TED-conferenties zijn idd geweldigquote:Op zondag 17 oktober 2010 21:35 schreef Locusta het volgende:
Ik kende het niet, maar wat is die TED-applicatie super zegHeb ondertussen al een aantal interessante presentaties bekeken van o.a. Oliver Sacks (neuroloog) en Jared Daimond (historicus/bioloog/etc).
Link: http://www.ipadplanet.nl/(...)ek-vol-presentaties/
Klopt.quote:Op zondag 17 oktober 2010 20:57 schreef nelisb het volgende:
[..]
Als iedereen het leuk vindt hoef jij het toch niet leuk te vinden?
Ik vind angry birds geen fuck aan. Stom vogeltje schieten. Ben eigenlijk helemaal geen spelletjes fan.
Via de site zelf kun je wel aankopen en vervolgens via de app downloaden. Maar goed, het blijft een veel te dure manier om magazines te downloaden. Lang leve Zinio dan maarquote:Op zondag 17 oktober 2010 22:40 schreef zeebeschuit het volgende:
Heeft iemand dat ipad magworld aan de praat gekregen van Ako? Als ik een tijdschrift aanklik gaat ie gewoon naar mn instellingen/gegevens.
Blijkbaar mogen Engelsen/Amerikanen geen bladen kopen bij ze in de shop. Andere landen wel. Lekker dan![]()
Ik ken de conferenties, maar wat maakt de app zo bijzonder?quote:Op zondag 17 oktober 2010 21:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De TED-conferenties zijn idd geweldig. En die app gaaf
.
De presentaties worden overzichtelijk weergegeven. En je hebt wat functies erin zitten waarmee je willekeurige presenetaties kunt kijkenquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:06 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik ken de conferenties, maar wat maakt de app zo bijzonder?
Thanks, gelukt. Quote en HP/de tijd aangeschaft. Jammer dat quote in winkel 6,95 is en dan op de IPAD ook maargoed.. aangezien ze hier niet te koop zijn obv. toch handig. Hopelijk komt Sanoma e.a. ook met iets want keuze is hier wel beperkt.quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Via de site zelf kun je wel aankopen en vervolgens via de app downloaden. Maar goed, het blijft een veel te dure manier om magazines te downloaden. Lang leve Zinio dan maar
Zinio is geweldigquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:12 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
Thanks, gelukt. Quote en HP/de tijd aangeschaft. Jammer dat quote in winkel 6,95 is en dan op de IPAD ook maargoed.. aangezien ze hier niet te koop zijn obv. toch handig. Hopelijk komt Sanoma e.a. ook met iets want keuze is hier wel beperkt.
Thanks trouwens voor het mentionen van Zinio. Kende ik niet maarEn gratis trial
Zo hoort het.
Ziet er goed uit ja. Synchroniseert het ook je aankopen tussen iPad en iPhone?quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:31 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zinio is geweldig. Veel keuze en in meeste gevallen goedkoop. Heb al heel wat abo's aangeschaft
.
Yup, en pc en Macquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ziet er goed uit ja. Synchroniseert het ook je aankopen tussen iPad en iPhone?
Jammer dat je geen pms zietquote:Op zondag 17 oktober 2010 23:16 schreef LeNick het volgende:
Zit nu voor het eerst op fok met dit ding. Mooie layout!!
Ik snap geen drol wat je nou precies probeert te vragen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 01:13 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb er vorige week 1 aangeschaft (16GB Wi-Fi), en ben er heel erg blij mee! Wat een vet ding zeg. Ik had alleen een vraagje: is er een manier om hem te synchroniseren met een iMac die op OSX draait? Als ik erop google kom ik op allerlei teksten tegen waar ik geen kont van begrijp
Is er een mogelijkheid om het via OS X te doen, of moet ik dan voor de iMac een recenter besturingsprogramma installeren?
Bedankt voor de antwoorden alvast
quote:Mac system requirements
* Mac computer with USB 2.0 port
* Mac OS X v10.5.8 or later
* iTunes 9.1 or later (free download from www.itunes.com/download)
* iTunes Store account
* Internet access
Windows system requirements
* PC with USB 2.0 port
* Windows 7; Windows Vista; or Windows XP Home or Professional with Service Pack 3 or later
* iTunes 9.1 or later (free download from www.itunes.com/download)
* iTunes Store account
* Internet access
Haha, ondanks mijn onduidelijke formulering toch duidelijk antwoord, thanks. Gewoon nieuwere versie van OS nodig dus, simpel. Had zelf trouwens beter moeten lezen, dan had ik het ook geweten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:09 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ik snap geen drol wat je nou precies probeert te vragen.
Maar om een iPad te syncen heb je iTunes nodig. En iTunes is beschikbaar voor OSX en Windows.
En aangezien je iPad, iTunes en Mac OSX allemaal van Apple zijn, kun je wel bedenken dat het allemaal perfect samen werkt.
MacOSX is het besturingsysteem van je iMac (computer) en het besturingssysteem van je iPad wordt iOS genoemd. Muziek, Video's Contacten, Bookmarks, eBooks, etc.. Kunnen met iTunes op de iPad worden gezet.
[..]
Tenzij je een heule oude iMac hebt moet het wel kunnen om te upgraden naar een nieuwere versie van OS X.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 02:36 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Haha, ondanks mijn onduidelijke formulering toch duidelijk antwoord, thanks. Gewoon nieuwere versie van OS nodig dus, simpel. Had zelf trouwens beter moeten lezen, dan had ik het ook geweten.
Bedankt
Ik bedoelde dus: als ik de iPad aansluit op de iMac zegt iTunes dat hij hem niet accepteert vanwege een te oude OS-versie
Ja, ik vond het al raar dat mensen dachten dat Apple met een 7" model zou komen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 09:00 schreef athlonkmf het volgende:
Mooi. 7"ipad geruchten zijn nu waardeloos geworden. The Jobs zegt nee http://forums.macrumors.com/showthread.php?goto=newpost&t=1032899
Oh. er zijn dus bijna 7,5 miljoen ipads verkocht afgelopen 6 maanden. Ondanks productieproblemen.
Ik heb het altijd gezegd, een 7" met een andere resolutie levert gezeik op voor developers en een 7" met dezelfde resolutie maakt de interface elementen te klein.quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 18:36 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Ja, ik vond het al raar dat mensen dachten dat Apple met een 7" model zou komen.
Goedkoopste. http://tweakers.net/price(...)ro-%28qwerty%29.htmlquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 20:54 schreef v1tje het volgende:
Mensen hier die een goedkoop goed bluetooth toetsenbordje voor ipad weten?
quote:Je kan ook van VLC gebruik maken. Speelt heel veel formaten af die de iPad standaard niet afspeelt. Staat gratis in de app store!Op donderdag 21 oktober 2010 15:30 schreef LeNick het volgende:
Weet iemand hoe ik het best .avi bestanden kan omzetten naar gangbaar iPad formaat? Tot op heden zijn er op usenet nog niet veel ondertitelde .m4v films namelijkTenminste op FTD staat niet veel..
quote:Thanx! Al 1 film nu omgezet!
quote:Heb ik over nagedacht, maar ik snap niet hoe je ze dan op je iPad kan zetten omdat iTunes ze niet eens wil inladen bij mij?Op donderdag 21 oktober 2010 16:23 schreef WSquater het volgende:
[..]
Je kan ook van VLC gebruik maken. Speelt heel veel formaten af die de iPad standaard niet afspeelt. Staat gratis in de app store!
quote:Overzetten doe je in itunes dan bij het tabblad Apps ipv video.Op donderdag 21 oktober 2010 17:36 schreef LeNick het volgende:
[..]
Thanx! Al 1 film nu omgezet!Ziet er goed uit op iPad
[..]
Heb ik over nagedacht, maar ik snap niet hoe je ze dan op je iPad kan zetten omdat iTunes ze niet eens wil inladen bij mij?
quote:Zal er ook niet zijn denk ik... Aangezien ze op dat abo never nooit iets extra's gaan verdienen behalve incidentele roaming...Op donderdag 21 oktober 2010 21:30 schreef KingOfMars het volgende:
Zijn er al leuke aanbiedingen voor een iPad 3G + abbo met interessante iPad prijs?
quote:Zat jij vanmiddag nog niet heel hard te roepen dat 3G toch maar lastig was ivm abbo's etc.Op donderdag 21 oktober 2010 21:30 schreef KingOfMars het volgende:
Zijn er al leuke aanbiedingen voor een iPad 3G + abbo met interessante iPad prijs?
quote:VLC downloaden op je iPad > iPad aansluiten op je computer > in iTunes naar het tabblad "programma's" gaan en helemaal naar beneden scrollen > op VLC plager klikken en films toevoegenOp donderdag 21 oktober 2010 17:36 schreef LeNick het volgende:
Heb ik over nagedacht, maar ik snap niet hoe je ze dan op je iPad kan zetten omdat iTunes ze niet eens wil inladen bij mij?
quote:http://www.studentmobiel.(...)0?combination_id=215Op donderdag 21 oktober 2010 21:30 schreef KingOfMars het volgende:
quote:IPad verslaafde, zul je over 2 dagen wel zeggen
quote:2 dagen!? Ik heb het idee dat dat wel iets sneller gaat gebeuren.Op vrijdag 22 oktober 2010 20:02 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
IPad verslaafde, zul je over 2 dagen wel zeggen
quote:Het makkelijkste is om een ander videoprogramma te installeren, zoals VLC, dat wat toleranter is ten aanzien van het bestandsformaat.Op zaterdag 23 oktober 2010 18:13 schreef Copycat het volgende:
Bear with me, ik ben hier echt heel dom in.
Ze staan in mijn afbeeldingen bij de foto's die wel gewoon overgezet worden naar iTunes. Daar gaat het al de mist in, dus.
Gemaakt met een Kodak (easy share)
...
Oe, ik zie nu bij bestand dat ik ze kan overzetten van Quick Time naar iTunes ...
Even proberen of dat zoden aan de dijk zet!
Bedankt!
quote:Ach, game center zat ook nog id allerallerlaatste beta van iOS 4.0 en verdween uit de GMOp zondag 24 oktober 2010 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ipadplanet.nl/(...)hakelaar-in-ios-4-2/
Belachelijk. Geef me als user dan tenminste een keuze.
quote:Hmja, maar ik begrijp niet waarom de functie van die knop ineens gewijzigd zou moeten worden. Juist op een iPad is dat ideaal.Op zondag 24 oktober 2010 22:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ach, game center zat ook nog id allerallerlaatste beta van iOS 4.0 en verdween uit de GM
quote:Ik ben jaloers op jullie allemaal.Op zondag 17 oktober 2010 21:35 schreef Locusta het volgende:
Ik kende het niet, maar wat is die TED-applicatie super zegHeb ondertussen al een aantal interessante presentaties bekeken van o.a. Oliver Sacks (neuroloog) en Jared Daimond (historicus/bioloog/etc).
Link: http://www.ipadplanet.nl/(...)ek-vol-presentaties/
quote:Mja, op zich is ie via de dubbeldruk ook wel snel te vinden.Op zondag 24 oktober 2010 22:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, maar ik begrijp niet waarom de functie van die knop ineens gewijzigd zou moeten worden. Juist op een iPad is dat ideaal.
quote:Er is toch gewoon een TED iPhone app?Op zondag 24 oktober 2010 22:33 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik ben jaloers op jullie allemaal.
Maar weet een van jullie misschien of er een soortgelijke app is voor de iPhone?
quote:Niet van TED zelfs volgens mij, alleen van anderen, die niet erg goede reviews krijgen.Op zondag 24 oktober 2010 22:34 schreef Neelix het volgende:
[..]
Er is toch gewoon een TED iPhone app?
quote:Ik vraag altijd voor ik zelf kijk.Op zondag 24 oktober 2010 22:34 schreef Neelix het volgende:
[..]
Er is toch gewoon een TED iPhone app?
quote:inderdaad.Op zondag 24 oktober 2010 22:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, maar ik begrijp niet waarom de functie van die knop ineens gewijzigd zou moeten worden. Juist op een iPad is dat ideaal.
quote:Ze laten je wel alvast wennen aan de scherpe letters van de tab denk ik?Op maandag 25 oktober 2010 14:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ideasinmovement.nl/
Tsja...
quote:Freudiaanse verspreking?Op dinsdag 26 oktober 2010 15:48 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Tering, dat cut the dope is wel vet.
quote:Het is subjectief, maar:Op dinsdag 26 oktober 2010 18:14 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Welke games zijn zeker het checken waard?
quote:Angry BirdsOp dinsdag 26 oktober 2010 18:14 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Welke games zijn zeker het checken waard?
quote:Veel zijn er wel enthousiast over ja, dus wat dat betreft kan je hem goed proberen.. Ikzelf vind het 3x niksOp dinsdag 26 oktober 2010 18:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Angry Birds
Angry Birds
Angry Birds
Angry Birds
Angry Birds
quote:Hetzelfde voor Bruno Mars.Op dinsdag 26 oktober 2010 19:14 schreef LeNick het volgende:
[..]
Veel zijn er wel enthousiast over ja, dus wat dat betreft kan je hem goed proberen.. Ikzelf vind het 3x niks
quote:Goede toevoeging aan het topic!Op dinsdag 26 oktober 2010 19:17 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
[..]
Hetzelfde voor Bruno Mars.
quote:Waarom?
quote:Die koop ik in de Appstore, daarvoor is jailbreaken niet nodig.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:40 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Het is gelukt om mijn iPad te jailbreaken, apps die gedownload zijn worden ook geacepteerd. Waar halen jullie de games / apps vandaan?
quote:Dit dus..Op dinsdag 26 oktober 2010 22:54 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Die koop ik in de Appstore, daarvoor is jailbreaken niet nodig.
Ik snap dat niet, zeshonderd euro uitgeven aan een iPad en dan krenterig doen over 0,79 cent voor een spelletje.
quote:Ik betaal gewoon voor apps.Op dinsdag 26 oktober 2010 22:40 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Het is gelukt om mijn iPad te jailbreaken, apps die gedownload zijn worden ook geacepteerd. Waar halen jullie de games / apps vandaan?
quote:Gewoon met een app op de ipad die Installous heet dus niet met je pc of mac, kun je downloaden in cydia nadat je http://cydia.hackulo.us aan je sources list hebt toegevoegd. Staan eigenlijk alle populaire apps in en ziet er zo uit:Op dinsdag 26 oktober 2010 22:40 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
quote:ja dus? Dan zoek je maar lekker naar recensies. Genoeg online te vinden voordat je daadwerkelijk tot aankoop overgaat.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:22 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Gewoon met een app op de ipad die Installous heet dus niet met je pc of mac, kun je downloaden in cydia nadat je http://cydia.hackulo.us aan je sources list hebt toegevoegd. Staan eigenlijk alle populaire apps in en ziet er zo uit:
[ afbeelding ]
Ik snap de redenatie van het is maar 79 cent maar vaak download ik een stuk of 10 games en probeer ze allemaal maar even uit/ben er heel snel op uitgekeken. Uiteindelijk zijn er maar een paar games die echt de moeite waar zijn.
quote:Daar zijn de lite versies voor.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:22 schreef Ad_rem het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap de redenatie van het is maar 79 cent maar vaak download ik een stuk of 10 games en probeer ze allemaal maar even uit/ben er heel snel op uitgekeken. Uiteindelijk zijn er maar een paar games die echt de moeite waar zijn.
quote:Psies.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:42 schreef Great.Expectations het volgende:
En dan nog. Dan heb je 79 cent uitgegeven aan een spelletje wat je misschien niet meer zo vaak speelt. Poeh, poeh. Dat hakt er in hoor.
quote:Ik hoop dat ze hun iPad uit hun gierige zweethandjes laten glippen, zo pats op de tegelvloer.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:09 schreef Omnifacer het volgende:
Jailbreaken klinkt ook heel eng vind, alsof je iets kapot maakt ofzo
quote:Dit zou ideaal zijn van binnen 24 uur geld terug zou je goed kunnen testen.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:48 schreef Great.Expectations het volgende:
Hoewel ik er wel een voorstander van zou zijn als Apple de refund policy van Google over zou nemen. Dus de-installeer je een applicatie binnen 24 uur, dan krijg je automatisch je geld terug.
quote:Tja is ook wel zo, maar als je als student 40 apps per maand download (en die kosten wel meer dan 79 cent per stuk) wel. Sommige apps koop ik ook wel direct als ze uitkomen trouwens, maar de meeste heb ik na een kwartiertje/uurtje klooien wel gezien.Op dinsdag 26 oktober 2010 23:42 schreef Great.Expectations het volgende:
En dan nog. Dan heb je 79 cent uitgegeven aan een spelletje wat je misschien niet meer zo vaak speelt. Poeh, poeh. Dat hakt er in hoor.
quote:En dan 'als student' wel een iPad van 600/700 euro kunnen aanschaffenOp woensdag 27 oktober 2010 00:52 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Tja is ook wel zo, maar als je als student 40 apps per maand download (en die kosten wel meer dan 79 cent per stuk) wel. Sommige apps koop ik ook wel direct als ze uitkomen trouwens, maar de meeste heb ik na een kwartiertje/uurtje klooien wel gezien.
quote:Download je dan willekeurige applicaties om te kijken wat het is en doet, ipv dat je zoekt naar wat je nodig hebt?Op woensdag 27 oktober 2010 00:52 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
Tja is ook wel zo, maar als je als student 40 apps per maand download (en die kosten wel meer dan 79 cent per stuk) wel. Sommige apps koop ik ook wel direct als ze uitkomen trouwens, maar de meeste heb ik na een kwartiertje/uurtje klooien wel gezien.
quote:40 Apps per maand!Op woensdag 27 oktober 2010 00:52 schreef Ad_rem het volgende:
[..]
quote:
quote:Wat een baasch!
quote:'Ik heb de Google erop staan'
quote:Moet je even instellen dat ie die melding niet geeft.Op woensdag 27 oktober 2010 09:41 schreef nelisb het volgende:
Wat een gare nieuwe lay-out. Zit ik dat youtube filmpje te kijken, schakelt ie hem uit omdat ik langer dan 2 minuten niks doe.
quote:'Dat je de hele wereld kan opgoogelen'Op woensdag 27 oktober 2010 09:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
'Ik heb de Google erop staan'
quote:Done. Thanks.Op woensdag 27 oktober 2010 09:44 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Moet je even instellen dat ie die melding niet geeft.
quote:Je kunt wel zo blijven doen, maar sommie apps zijn gewoon belachelijk overpriced. Natuurlijk is het bijzonder hebberig om een app van 79 cent, of zelfs van een euro of vijf, illegaal te downloaden in plaats van af te schaffen. Maar een app van 30 euro, die inmiddels vijf updates van 30 euro per stuk heeft gekregen? Dan wordt die 180 euro opeens wel erg veel geld voor een app waarvan de gedrukte versie slechts 40 euro kost. Die uitbreidingen kosten de ontwikkelaar vrijwel niets aan ontwikkelingskosten omdat de template van de originele app gebruikt wordt. 180 euro vragen voor het pakketje is dus pure geldklopperij, en ik snap best dat een student die niet zo ruim in zijn geld zit -en wél tot de doelgroep van deze app behoort- de app via jailbreak installeertOp woensdag 27 oktober 2010 01:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En dan 'als student' wel een iPad van 600/700 euro kunnen aanschaffen.
. Zuip gewoon wat minder. Dan krijgen developers ook waar ze recht op hebben.
quote:Zoals hierboven aangegeven zijn updates gratis (tenzij er een heel nieuwe versie gereleased wordt). Ad_rem heeft 't alleen over apps van 79 cent. Als je nog te vuil bent om daar geld voor neer te leggen..... Apple heeft - afgezien van light-versions van apps - geen systeem waarbij je apps kunt uitproberen en eventueel je geld kunt terugvragen, maar er zijn genoeg manieren om vóór aanschaf eens te kijken wat anderen ervan vinden. Recensies in de App Store, op iPhoneclub/iPadplanet en tig andere sites.Op woensdag 27 oktober 2010 12:41 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je kunt wel zo blijven doen, maar sommie apps zijn gewoon belachelijk overpriced. Natuurlijk is het bijzonder hebberig om een app van 79 cent, of zelfs van een euro of vijf, illegaal te downloaden in plaats van af te schaffen. Maar een app van 30 euro, die inmiddels vijf updates van 30 euro per stuk heeft gekregen? Dan wordt die 180 euro opeens wel erg veel geld voor een app waarvan de gedrukte versie slechts 40 euro kost. Die uitbreidingen kosten de ontwikkelaar vrijwel niets aan ontwikkelingskosten omdat de template van de originele app gebruikt wordt. 180 euro vragen voor het pakketje is dus pure geldklopperij, en ik snap best dat een student die niet zo ruim in zijn geld zit -en wél tot de doelgroep van deze app behoort- de app via jailbreak installeert
quote:Het zijn 'uitbreidingen', niet gratis dus, maar het enige dat ze toevoegen aan de originele app zijn extra flash cards, wat makkelijk een update had kunnen zijn. Ze brengen dus updates uit als standalone apps, en juist daarom vind ik het geldklopperij. En de app zelf is wel verdomd handig, en als de uitbreidingen gewoon als updates uitgebracht zouden worden, had ik er best 30 euro voor willen betalen (ik heb 30 euro voor de eerste app betaald), aangezien dan de prijs van de electronische variant mooi in verhouding staat tot de gedrukte versie.Op woensdag 27 oktober 2010 12:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Zoals hierboven aangegeven zijn updates gratis (tenzij er een heel nieuwe versie gereleased wordt). Ad_rem heeft 't alleen over apps van 79 cent. Als je nog te vuil bent om daar geld voor neer te leggen..... Apple heeft - afgezien van light-versions van apps - geen systeem waarbij je apps kunt uitproberen en eventueel je geld kunt terugvragen, maar er zijn genoeg manieren om vóór aanschaf eens te kijken wat anderen ervan vinden. Recensies in de App Store, op iPhoneclub/iPadplanet en tig andere sites.
quote:Dat is inderdaad een vreemde prijsstelling maar het gaat over één fabrikant en niet echt om 'updates' maar om andere content. Dat jij dat niet als updates beschouwt maakt nog niet dat je voor updates moet betalen. Overigens ken ik verder weinig van de materie, maar de enige recensie zegt dat er alternatieven zijn die $15 goedkoper zijn en beter werken voor non-US-students.Op woensdag 27 oktober 2010 13:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
180 euro voor zes apps van netters flash cards, terwijl het totale pakket -met alle flash cards uit die zes apps- gedrukt 40 euro kost, is belachelijk. Ik heb voor anatomy flash cards 30 euro betaald, de rest beschouw ik als updates en zijn via installous binnen gekomen. Ik vind niet dat ik hiermee de developer tekort doe.
quote:180 euro is wel ff wat anders dan 80 cent. Als je apps van 80 cent illegaal gaat downloaden ben je gewoon een gierige pauper onder welke omstandigheid dan ook.Op woensdag 27 oktober 2010 13:01 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het zijn 'uitbreidingen', niet gratis dus, maar het enige dat ze toevoegen aan de originele app zijn extra flash cards, wat makkelijk een update had kunnen zijn. Ze brengen dus updates uit als standalone apps, en juist daarom vind ik het geldklopperij. En de app zelf is wel verdomd handig, en als de uitbreidingen gewoon als updates uitgebracht zouden worden, had ik er best 30 euro voor willen betalen (ik heb 30 euro voor de eerste app betaald), aangezien dan de prijs van de electronische variant mooi in verhouding staat tot de gedrukte versie.
180 euro voor zes apps van netters flash cards, terwijl het totale pakket -met alle flash cards uit die zes apps- gedrukt 40 euro kost, is belachelijk. Ik heb voor anatomy flash cards 30 euro betaald, de rest beschouw ik als updates en zijn via installous binnen gekomen. Ik vind niet dat ik hiermee de developer tekort doe.
quote:Moore's of Clemenete's. Maar nogmaals, dat is volgens de reviewer. Sowieso, als je voor 1/6e van de content van de papieren versie de volle mep moet betalen hebben ze inderdaad iets verkeerd begrepen.
quote:Ik ben het zowaar een keer volledig met je eens!Op woensdag 27 oktober 2010 13:20 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
180 euro is wel ff wat anders dan 80 cent. Als je apps van 80 cent illegaal gaat downloaden ben je gewoon een gierige pauper onder welke omstandigheid dan ook.
quote:Eens!Op woensdag 27 oktober 2010 13:36 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik ben het zowaar een keer volledig met je eens!
quote:Naar mijn weten heb je echt een pc nodig om te kunnen importeren; either via itunes of via dropbox. KlikOp woensdag 27 oktober 2010 14:51 schreef Oxymoron het volgende:
Ik heb de volgende situatie: digitaal boek gekocht via bol.com. En BlueFire Reader app geinstalleerd.
Alleen, hoe krijg ik dat ebook, op de BFR?
Ik heb géén laptop, nu, tot mijn beschikking.
Bij bol.com moet je de ebooks downloaden via een link, maar dat lijkt alleen met tussenkomst van een windows- pc / laptop te kunnen?
Of kan het zelfs daarmee niet met de iPad te lezen zijn?
Of is er een speciale "feature" in de BFRapp waarmee ik die link kan openen? Ik heb hier 0 verstand van, dat merk je wel, eerst een ebook kopen, en dan om advies vragen.![]()
![]()
quote:Eigenlijk is de enige app die ik écht heel erg zou missen Pressreader. Voor een bescheiden bedrag volledige versies van kranten downloaden, al dan niet automatischOp woensdag 27 oktober 2010 16:19 schreef Scorpie het volgende:
Vandaag mijn Ipad binnen gekregen, wat zijn de must-haves ?
quote:PressReader (en Zinio) zijn idd geniaalOp woensdag 27 oktober 2010 16:38 schreef DanielSmith het volgende:
[..]
Eigenlijk is de enige app die ik écht heel erg zou missen Pressreader. Voor een bescheiden bedrag volledige versies van kranten downloaden, al dan niet automatisch
quote:Waar kan ik die instelling vindenOp woensdag 27 oktober 2010 09:44 schreef Pino112 het volgende:
Moet je even instellen dat ie die melding niet geeft.
quote:Rechtsboven bij Thema-instellingen de laatste optie, helemaal onderaan:Op woensdag 27 oktober 2010 22:37 schreef Locusta het volgende:
[..]
Waar kan ik die instelling vinden? Vind het namelijk ook érg irritant...
quote:Ah, die had ik nog helemaal niet gevonden! Ik zat bij "opties" te zoekenOp woensdag 27 oktober 2010 22:39 schreef Pino112 het volgende:
Rechtsboven bij Thema-instellingen de laatste optie, helemaal onderaan:
"Toon waarschuwing bij inactief".
Vinkje weghalen
quote:Kan ook aan je moederbord liggen. Ik heb een Asus moederbord, en moest eerst een programmaatje installeren.Op woensdag 27 oktober 2010 22:43 schreef zeebeschuit het volgende:
Waarom krijg ik de melding als ik m'n ipad in m'n computer steek met 't witte stekkertje "not charging". na een paar uur gaat 'ie wel chargen maar die melding gaat niet weg. Is een computer niet sterk genoeg om de ipad op te laden of moet ik iets aan een instelling doen?
quote:Slecht? Nee.Op woensdag 27 oktober 2010 23:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ik laad hem op met oplader van mijn iPhone, is dat slecht? Nee toch?
quote:Bron: http://www.apple.com/batteries/ipad.htmlThe quickest way to charge your iPad is with the included 10W USB Power Adapter. iPad will also charge, although more slowly, when attached to a computer with a high-power USB port (many recent Mac computers) or with an iPhone Power Adapter.
quote:Waarom is het fake? Het is toch wel aannemelijk dat Apple een kleinere tablet gaat produceren? Dit doen ze opzich bij veel producten.Op donderdag 28 oktober 2010 11:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
iPad met 8 inch display Gespot?
Hoe fake wil je 't hebben?
quote:Ik kan me niet voorstellen dat Apple (ook) naar dat formaat zou willen. Vult dat een behoefte die tussen iPhone- en iPad-grootte zit? En daarnaast: voordeel voor ontwikkelaars is nu dat er twee formaten zijn: iPhone en iPad. Moet je daar nog tussen willen zitten? Of andere resolutie?Op donderdag 28 oktober 2010 16:49 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
[..]
Waarom is het fake? Het is toch wel aannemelijk dat Apple een kleinere tablet gaat produceren? Dit doen ze opzich bij veel producten.
Maar dit is inderdaad wel heel snel.
quote:Dat display is echt geen 8 inchOp donderdag 28 oktober 2010 11:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
iPad met 8 inch display Gespot?
Hoe fake wil je 't hebben?
quote:Het is zeker niet aannemelijk. Het zou teveel gezeik opleveren voor ontwikkelaars.Op donderdag 28 oktober 2010 16:49 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
[..]
Waarom is het fake? Het is toch wel aannemelijk dat Apple een kleinere tablet gaat produceren? Dit doen ze opzich bij veel producten.
Maar dit is inderdaad wel heel snel.
quote:Nee hoor. Bestanden van bijvoorbeeld 1080P hebben best veel rekenkracht nodig, dat kan de iPad niet aan.Op vrijdag 29 oktober 2010 22:23 schreef -_Tommy_- het volgende:
Dit is wel een karige melding...
[ afbeelding ]
quote:De app logt niet in op je account, hun server doet dat. Daarom blijf je ingelogd, ongeacht wat je met je iPad doet.Op zaterdag 30 oktober 2010 03:45 schreef Omnifacer het volgende:
Damn wat een bizarre app. Ik bleef online staan, ondanks app verwijderen, wifi uitschakelen en iPad uitzetten
Ik was pas offline toen ik eventjes op iMac had in- en uitgelogdHoe kan dat nou?
quote:Het was geen 1080p, het was een bestand wat m'n iPhone 4 wel afspeelt. Dus daarom karig.Op vrijdag 29 oktober 2010 23:33 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Nee hoor. Bestanden van bijvoorbeeld 1080P hebben best veel rekenkracht nodig, dat kan de iPad niet aan.
quote:Je kan ook instellen dat je uitgelogd word als je het programma afsluit. Misschien een optie?Op zaterdag 30 oktober 2010 03:45 schreef Omnifacer het volgende:
Damn wat een bizarre app. Ik bleef online staan, ondanks app verwijderen, wifi uitschakelen en iPad uitzetten
Ik was pas offline toen ik eventjes op iMac had in- en uitgelogdHoe kan dat nou?
quote:Dat blijf je maar roepen, maar dat kun je moeilijk zeggen als je niet weet hoe groot de kleinere iPad gaat worden. Als ze dezelfde resolutie aanhouden, kan het best iets kleiner. De icons zijn nu veel groter dan op de iPhone, waar ze ook makkelijk bedienbaar zijn, dus een beetjje kleiner zou prima wwerken.Op donderdag 28 oktober 2010 16:54 schreef retorbrapi het volgende:
Het is zeker niet aannemelijk. Het zou teveel gezeik opleveren voor ontwikkelaars.
quote:Alleen de app icons zijn iets groter. De rest van de interface elementen heeft precies hetzelfde grootte.Op zaterdag 30 oktober 2010 10:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat blijf je maar roepen, maar dat kun je moeilijk zeggen als je niet weet hoe groot de kleinere iPad gaat worden. Als ze dezelfde resolutie aanhouden, kan het best iets kleiner. De icons zijn nu veel groter dan op de iPhone, waar ze ook makkelijk bedienbaar zijn, dus een beetjje kleiner zou prima wwerken.
quote:Klopt, Apple roept wel vaker dingen, daarom hecht ik meer waarde aan het feit dat het gezeik oplevert voor ontwikkelaars dan aan wat Steve Jobs heeft gezegd.Daarbij roept Apple wel vaker dngen waar ze later op terugkomen. Twee jaar geleden was 13" nog het minimumformaat dat een laptopbeeldscherm kon hebben, was kleiner écht geen goed idee, en sloeg iedereen de plank volledig mis met netbooks en ultracompacte laptops. Nu is er een 11" Macbook Air.
quote:Dat kan sowieso. Apps die je hebt gekocht kun je weghalen en opnieuw downloaden, kosteloos.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:14 schreef LeNick het volgende:
Kan je hem verwijderen en opnieuw downloaden zonder nogmaals te moeten betalen?
quote:Werkte idd.. Raar..Op zaterdag 30 oktober 2010 12:21 schreef Scorpie het volgende:
Een keer tikken op het scherm, dan laad hij wel
quote:Oké, handig om te weten!Op zaterdag 30 oktober 2010 13:22 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Dat kan sowieso. Apps die je hebt gekocht kun je weghalen en opnieuw downloaden, kosteloos.
quote:Lijkt me ook vrij sterk, aangezien ik hier een 12" PowerBook heb staan.Op zaterdag 30 oktober 2010 12:27 schreef retorbrapi het volgende:
Overigens kan ik me niet herinneren dat Apple heeft gezegd nooit kleiner dan 13" te willen gaan.
quote:12" PBOp zaterdag 30 oktober 2010 13:45 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Lijkt me ook vrij sterk, aangezien ik hier een 12" PowerBook heb staan.
quote:Zeker. Werkt ook nog prima voor een laptop die al meer dan vijf jaar oud is.
En daarnaast, in 2009 tijdens het iPod evenementen liet Apple ook een plaatje van een persoon zien die een tablet in zijn broekzak probeerde te stoppen en deden ze ook net alsof tablets onzin waren.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 10:34 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat blijf je maar roepen, maar dat kun je moeilijk zeggen als je niet weet hoe groot de kleinere iPad gaat worden. Als ze dezelfde resolutie aanhouden, kan het best iets kleiner. De icons zijn nu veel groter dan op de iPhone, waar ze ook makkelijk bedienbaar zijn, dus een beetjje kleiner zou prima wwerken.
Daarbij roept Apple wel vaker dngen waar ze later op terugkomen. Twee jaar geleden was 13" nog het minimumformaat dat een laptopbeeldscherm kon hebben, was kleiner écht geen goed idee, en sloeg iedereen de plank volledig mis met netbooks en ultracompacte laptops. Nu is er een 11" Macbook Air.
Download hem ook op de Xboxquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:18 schreef Edwinuss het volgende:
Zombie VS plants is best origineel en vet! Niet te moeilijk maar wel uitdagend. Ik zoek nog meer van deze games.
Die andere worden hier ook vaak gespeeld ja.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:00 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Download hem ook op de Xbox.. En Angry Birds en Cut the rope worden hier ook vaak gedaan
Volgens mij niet maar wie weet in de toekomst..quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:17 schreef detulp050 het volgende:
Wellicht een domme vraag, maar is het mogelijk om zonder allerlei softwarematige moeilijkheden een gewone externe harde schijf aan te sluiten op de iPad om vanaf die HD dan films af te spelen?
Met Air Video kun je streamen vanaf een pc die is aangesloten op hetzelfe draadloos netwerk als de iPad. Ik weet niet of dat is wat je bedoeld, maar het werkt wel perfect. Ik heb films op een externe hard disk staan, en die kan ik op die manier bekijken. PC moet dan wel aan staan.quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:17 schreef detulp050 het volgende:
Wellicht een domme vraag, maar is het mogelijk om zonder allerlei softwarematige moeilijkheden een gewone externe harde schijf aan te sluiten op de iPad om vanaf die HD dan films af te spelen?
Ligt eraan wat je op die HD hebt staan. Films kun je ook op de iPad kwijt en docs etc. via apps zelf.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:38 schreef detulp050 het volgende:
Ik wil hem vooral met een externe HD kunnen gebruiken als ik in een hotel zit, dus dat gaat hem niet worden. Dan kan ik beter mijn netbook gebruiken
Series, films etc. Soms 20gb, soms 120gb mee. Dus ik kan het niet allemaal op de Ipad kwijt.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je op die HD hebt staan. Films kun je ook op de iPad kwijt en docs etc. via apps zelf.
Ik denk niet dat dat erin gaat zitten, aangezien ze met zo'n feature de hogere Gb versies minder zullen verkopen vermoed ik.quote:Op zondag 31 oktober 2010 10:38 schreef detulp050 het volgende:
Ik wil hem vooral met een externe HD kunnen gebruiken als ik in een hotel zit, dus dat gaat hem niet worden. Dan kan ik beter mijn netbook gebruiken
MITS je je iPad jailbreaktquote:Op zondag 31 oktober 2010 12:11 schreef v1tje het volgende:
Misschien even een ipad connection kit halen? Kun je externe hd in je ipad pluggen.
Als ik twee of drie weken in een hotel zit, dan wil ik graag films en series kunnen kijken. En dan wil ik nog kunnen kiezen ook. Ik kan van te voren niet echt bepalen welke dingen ik wel ga kijken namelijkquote:Op zondag 31 oktober 2010 11:23 schreef athlonkmf het volgende:
Waarom je 120GB aan films wilt meenemen vor een hotel... Tja..
Meestal neem ik er 20 mee en een paar series (seizoen Dexter, Cougar Town etc. etc.).quote:Op zondag 31 oktober 2010 19:20 schreef nelisb het volgende:
Een film is ongeveer 1,5 gig.
Dus voor 2-3 weken vakantie wil je 80 films meenemen? Je kan toch voor je vakantie beslissen welke je wil kijken.
Je kan er ook 20 ofzo doen en dan. Nog kan je er elke dag 1 kijken in 3 weken.
Ben je me nu aan het dissen?quote:
Ik zit ook op hete kolen, dus laat maar komen!quote:Op maandag 1 november 2010 01:38 schreef StefanKollaart het volgende:
November is aangebroken, multitasking coming soon..
Een gewone externe HD niet maar er is wel een alternatief. Of het handig is mag je zelf bepalenquote:Op zondag 31 oktober 2010 09:17 schreef detulp050 het volgende:
quote:Update #1: Basing on a 5-minute quick test, it seems like there are no new features in this GM build. As we expected, it’s a bug-fix related build aimed at making everything faster and smoother.
hoe kom je daar dan aan?quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, dan gaan we GM 4.2 maar 's installeren
Ja maar zo zal die niet bij Apple bekend staan neem ik aan?quote:Op dinsdag 2 november 2010 08:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dikke dikke kans dat deze build die final is
quote:Op dinsdag 2 november 2010 09:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, dan gaan we Omnifocus ook maar aanschaffen. No jailbreak, no Omnifocus.
Eerst MobileMe-sync voor Devonthink, anders begin ik er nog niet aanquote:Op dinsdag 2 november 2010 09:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
De iPhone-/iPad-app van Devonthink is ook uit trouwens. Moet er nog ff mee spelen.
Ja, zie: http://blog.iphone-dev.org/post/1452044444/redsn0w-limera1n-funquote:Op dinsdag 2 november 2010 11:37 schreef rubje het volgende:
de nieuwe versie 4.2? ziet er gelikt uit echter de vraag blijft voor mij of de laatste jailbreak hiervoor ook uitstekend is.
Ik heb een 64Gb, maar ik zou niet zo goed weten wat ik er allemaal op moet zetten.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:19 schreef Zwansen het volgende:
Is 16GB eigenlijk niet veel te weinig? 64GB is sowieso prima, maar om daar nu 200 euro meer voor te betalen.
En zou ik met mn HTC Desire tethering kunnen gebruiken en zo online kunnen met een iPad?
Ligt er maar net aan wat voor apps je erop zetquote:Op dinsdag 2 november 2010 14:15 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ik heb een 64Gb, maar ik zou niet zo goed weten wat ik er allemaal op moet zetten.
Het zuigt dat je niet vanaf de ipad muziek kan streamen naar een airport express, dus muziek erop zetten is ook niet heel nuttig.
Films erop zetten is ook een beetje lastig, streamen gaat makkelijker, want je moet ze toch converteren.
16 Gb is echt wel genoeg.
- The Elements (1,71 GB)quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:12 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Welke apps zijn dat dan? Vind ik juist zo prettig, dat de meeste apps meestal niet meer dan een paar MB groot zijn.
Hmm vaag zeg.quote:Op dinsdag 2 november 2010 16:26 schreef zeebeschuit het volgende:
De populaire mediaspeler VLC Media Player verdwijnt uit de App Store van Apple. De voorwaarden van Apple en de DRM-kopieerbeveiliging op de apps in de AppStore strookt niet met de voorwaarden van de opensource-licentie waaronder VLC Media Player uitkomt.
De GPL-licentie (General Public License) stelt ontwikkelaars in staat om de broncode van het programma gratis te gebruiken maar eist wel dat het werk wat op die code is gebaseerd ook gratis wordt aangeboden en ook de broncode wordt vrijgegeven.
Het bedrijf Applidium heeft VLC Media Player aangepast om geschikt te maken voor de mobiele Apple-apparaten (iOS). Volgens Videolan is het te verwachten dat Apple de app liever uit de AppStore weert dan dat het de eigen voorwaarden aanpast om software op basis van de GPL in tact te laten.
Voor iedereen die dus nog graag de VLC Media Player wil hebben op zijn iPhone, iPod Touch of iPad moet er snel bij zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |