abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87558568

Een iPad - wat is dat eigenlijk?
De iPad is simpelweg een tablet computer: een niet al te groot apparaat met aanraakscherm. Voor de meeste mensen is de iPad niet een vervanging van zijn of haar laptop of desktop computer. De iPad kan je eigenlijk zien als een netbook. De iPad is voornamelijk bedoeld voor de standaard dingen die iedereen meestal doet op een computer: surfen op het web, emails lezen en schrijven, foto's en video's bekijken en muziek beluisteren. Daarnaast heb je uiteraard meer dan 200.000 applicaties tot je beschikking, waarvan (tien)duizenden speciaal voor de iPad zijn ontwikkelt.

Zes verschillende modellen
Er zijn zes verschillende modellen: drie Wi-Fi only modellen en drie Wi-Fi + 3G (+ GPS) modellen. De grote voordelen van het 3G model is dat je overal internet tot je beschikking kan hebben, en dat je GPS hebt. Het lijkt misschien raar, maar er zijn zelfs mensen die het grote scherm van 25 centimeter (9.7 inch) als navigatiesysteem gebruiken.

iPad 16 GB Wi-Fi only = ¤499,00
iPad 32 GB Wi-Fi only = ¤599,00
iPad 64 GB Wi-Fi only = ¤699,00
iPad 16 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤599,00
iPad 32 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤699,00
iPad 64 GB Wi-Fi + 3G (+ GPS) = ¤799,00

De hardware
De hardware van de iPad lijkt beperkt, maar dit is het absoluut niet. Het gaat namelijk vooral om de software. De iPad draait op de zogenaamde A4 chip die geclockt is op 1 Ghz. De behuizing bestaat aan de achterkant uit aluminium (en bij het 3G model zit er een zwarte strip van plastic op), en de voorkant bestaat uit glas met een mooi groot scherm van 25 centimeter in diameter (9.7 inch). Het scherm ziet er fantastisch uit dankzij de ingebouwde IPS technologie, wat voor extra mooie kleuren en een grote kijkhoek zorgt, LED-achtergrond verlichting en een resolutie van 1024 bij 768 pixels (bij 132 pixels per inch).
Je kan het geheugen van de iPad helaas niet uitbreiden, en er zit ook geen USB ingang in maar dat is niet meer zo erg aangezien het apparaat fantastisch werkt.

Waar te koop?
De iPad is online via de Apple Store te koop. Je kan ook de dichtstbijzijnde winkel opzoeken als je hem in de winkel wilt kopen.

iOS4.2
iOS 4 komt in november beschikbaar voor de iPad
iOS 4 brengt onder andere multitasking en mappen naar de iPad.

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanKollaart op 15-10-2010 09:40:59 ]
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 01:30:08 #2
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_87558737
Ik wacht op een met eInk, want van zo'n lcd scherm is het slecht een boek lezen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_87558788
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 01:30 schreef SillyWalks het volgende:
Ik wacht op een met eInk, want van zo'n lcd scherm is het slecht een boek lezen.
Zo wacht ik ook op talloze dingen, alleen 99,999% kans dat het niet gaat gebeuren. :')
pi_87559110
November toch, 4.2?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_87559551
quote:
Ik heb prima zicht anders :?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 06:19:30 #6
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87559596
quote:
dat valt héél erg mee.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:04:06 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_87560738
Os?
Zoals in:

:D
pi_87561477
The New York Times nu volledig beschikbaar op de iPad in een speciale app. In elk geval gratis tot begin 2011.
http://bit.ly/cfQ2ym

NYT _O_.
pi_87561932
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 09:39 schreef Roel_Jewel het volgende:
The New York Times nu volledig beschikbaar op de iPad in een speciale app. In elk geval gratis tot begin 2011.
http://bit.ly/cfQ2ym

NYT _O_.
_O_
Calmer than you are
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:02:37 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87562075
heh, bij het installeren van de NY Times app gaat het mis. Ik krijg wel het icoontje op m'n scherm, waarin je normaal het voortgangsbalkje ziet voor het downloaden.
Maar hij downloadt niks. En het icoontje kan ik dus ook niet deleten. Na een reboot krijg ik een melding "kopen niet mogelijk".
pi_87562155
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 06:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat valt héél erg mee.
Nee, dat valt niet heel erg mee. Comic books en magazines lezen op de iPad is heerlijk, en iBooks werkt fantastisch op de iPad. Maar de pixeldensiteit is echt veel te laag om relaxed te kunnen lezen. Het scherm went, maar boeken lezen op de iPad wordt véél sneller vermoeiend dan een echt boek (of een scherm met eInk) lezen.
pi_87562218
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:02 schreef Tokus het volgende:
heh, bij het installeren van de NY Times app gaat het mis. Ik krijg wel het icoontje op m'n scherm, waarin je normaal het voortgangsbalkje ziet voor het downloaden.
Maar hij downloadt niks. En het icoontje kan ik dus ook niet deleten. Na een reboot krijg ik een melding "kopen niet mogelijk".
Even opnieuw inloggen in de app store en nog es proberen :).
pi_87562391
Toch maar besloten om de iPad vandaag thuis te laten, zit nog wel in het plastic, maar ga hem voorlopig nog niet mee nemen
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:19:09 #14
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87562428
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:09 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Even opnieuw inloggen in de app store en nog es proberen :).
gedaan, maar downloaden wilde nog altijd niet vlotten.
pi_87562458
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

gedaan, maar downloaden wilde nog altijd niet vlotten.
En via Mac of PC zelf?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:20:22 #16
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87562464
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee, dat valt niet heel erg mee. Comic books en magazines lezen op de iPad is heerlijk, en iBooks werkt fantastisch op de iPad. Maar de pixeldensiteit is echt veel te laag om relaxed te kunnen lezen. Het scherm went, maar boeken lezen op de iPad wordt véél sneller vermoeiend dan een echt boek (of een scherm met eInk) lezen.
jij bent hier echt de enige die constant over die pixeldichtheid loopt te zeiken. En ja, een echt boek of een dedicated ebook reader leest nog fijner, maar dat houdt niet in dat het scherm van een iPad totaal ongeschikt ervoor is (zoals jij wilt doen geloven). Het leest een heel stuk prettiger dan een normale monitor.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:20:58 #17
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87562474
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:20 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

En via Mac of PC zelf?
m'n pc waar ik m'n iPad aan hang heb ik hier niet bij de hand. vanavond zal ik dat nog 's proberen. Maar ik download apps altijd direct op m'n ipad vanuit de store, niet via iTunes.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:25:21 #18
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87562589
Gisteren voor het eerst gehad dat mijn iPad niks meer deed,hij ging niet meer aan :') uiteindelijk met een harde reset wel,maar toch...
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_87563255
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:20 schreef Tokus het volgende:

[..]

jij bent hier echt de enige die constant over die pixeldichtheid loopt te zeiken. En ja, een echt boek of een dedicated ebook reader leest nog fijner, maar dat houdt niet in dat het scherm van een iPad totaal ongeschikt ervoor is (zoals jij wilt doen geloven). Het leest een heel stuk prettiger dan een normale monitor.
Anders besluit jij even niet voor anderen wat ze bedoelen.. En ik heb helemaal niet gezegd dat een iPad totaal ongeschikt is voor het lezen van eBooks, en ook niet dat het niet prettig leest als je er eenmaal aan gewend bent. Misschien moet je iets aan je leesvaardigheid doen. Ik heb alleen gezegd dat het veel sneller vermoeiend wordt in vergelijking met eInk of een echt boek, en dat valt niet te ontkennen. Daarbij is de iPad te groot en te zwaar om lang vast te houden.

Het is een prachtig apparaat, maar een serieus gebrekkige eReader. Een 7"iPad met dezelfde resolutie zou al een hele verbetering zijn
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:54:18 #20
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87563586
quote:
Maar de pixeldensiteit is echt veel te laag om relaxed te kunnen lezen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:57:11 #21
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87563681
anyway, jij bent hier toch altijd al degene die gelijk persoonlijk wordt (zie vorige topics waarin je gelijk fel uithaalt naar iedereen die commentaar op je levert) dus ga ik verder geen aandacht meer aan je besteden.
pi_87564029
Damn die Spack grijpt alles aan voor een discussie.
pi_87564151
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:25 schreef PierreTT het volgende:
Gisteren voor het eerst gehad dat mijn iPad niks meer deed,hij ging niet meer aan :') uiteindelijk met een harde reset wel,maar toch...
Dat had ik al 3x gehad sinds m'n aankoop, dus zo'n 7maanden geleden.
2x was het scherm plotseling zwart en blijft ie op infinite reboot. Oorzaak was waarschijnlijk fout gesyncte bestanden. Moest een restore doen.
Laatste keer was eergisteren.maar dit keer had ik niet gerestored. Ik liet het maar een tijdje op de apple logo hangen. Na een kwartier of zo werkte het weer. Waarschijnlijk was ie gewoon bezig met een interne check chkdisk of zo.
pi_87565894
Trolls :') En dan ben ik degene die altijd de discussie aan gaat. Ik was toch echt niet degene die net begon.
pi_87567170
Hey, kan iemand mij helpen? Ik zit te twijfelen of ik een 16GB / 32GB iPad zal nemen. Ik heb begrepen dat de iPad zelf geen ingebouwde usb poort / SD kaart heeft, maar dat je dit door iets te kopen wel kan hebben? Één of andere accessoire was dat, weet iemand iets meer van USB / SD's voor de iPad?.. thanks
pi_87567216
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:41 schreef Turalyon het volgende:
Hey, kan iemand mij helpen? Ik zit te twijfelen of ik een 16GB / 32GB iPad zal nemen. Ik heb begrepen dat de iPad zelf geen ingebouwde usb poort / SD kaart heeft, maar dat je dit door iets te kopen wel kan hebben? Één of andere accessoire was dat, weet iemand iets meer van USB / SD's voor de iPad?.. thanks
Camera connection kit. Zie Apple-site :).
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:52:41 #27
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87567517
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
Trolls :') En dan ben ik degene die altijd de discussie aan gaat. Ik was toch echt niet degene die net begon.
Wauw, echt een schoolvoorbeeld van een trollbait. Keep it up!
pi_87567620
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Eens.
Boeken niet op de iPad voor mij. Comics en magazines.
pi_87579055
Gebruikt er iemand Cinexplayer?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_87580201
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 12:56 schreef Godtje het volgende:

[..]

Eens.
Boeken niet op de iPad voor mij. Comics en magazines.
Pas op, hoor. Als je ook maar een beetje kritiek geeft op het godenapparaat dat de iPad heet, word je van alle kanten geflamed.
pi_87581296
Er is een subtle verschil tussen jouw posts en die van godtje. Het gaat om de twee woorden: "voor mij"
pi_87581558
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 06:19 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat valt héél erg mee.
Mee eens, ik heb zowel een Sony Reader en een iPad, en de laatste vind ik veel prettiger lezen. Ook voor dikke romans. In de toekomst komen er vast tablets met betere en fijnere schermen, maar op dit moment is het hele "e-ink is rustiger voor je ogen" zwaar overdreven. In mijn ogen ( :') ).
Dit is niet erotiserend bedoeld.
pi_87581641
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:06 schreef athlonkmf het volgende:
Er is een subtle verschil tussen jouw posts en die van godtje. Het gaat om de twee woorden: "voor mij"
Een engels woord in een Nederlandse zin zetten maakt je niet hip, hoor. En als jij wilt struikelen over semantiek moet je dat vooral doen.
pi_87581714
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:16 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Een engels woord in een Nederlandse zin zetten maakt je niet hip, hoor. En als jij wilt struikelen over semantiek moet je dat vooral doen.
Dat viand de iPad's engelse correctie waarschijnlijk well, want dat deed de iPad. Vind ik :D
pi_87582045
Triest figuur.
pi_87592618
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 19:06 schreef athlonkmf het volgende:
Je kan lastig voor iemand anders praten dus een beetje flauwe spijkers op laag water zoeken reactie.
pi_87593978
Limera1n is ook uit voor de Mac, net mijn iPad dus eindelijk kunnen jailbreaken weer :D
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:31:45 #38
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_87600037
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 11:12 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Dat had ik al 3x gehad sinds m'n aankoop, dus zo'n 7maanden geleden.
2x was het scherm plotseling zwart en blijft ie op infinite reboot. Oorzaak was waarschijnlijk fout gesyncte bestanden. Moest een restore doen.
Laatste keer was eergisteren.maar dit keer had ik niet gerestored. Ik liet het maar een tijdje op de apple logo hangen. Na een kwartier of zo werkte het weer. Waarschijnlijk was ie gewoon bezig met een interne check chkdisk of zo.
Ik schrok me wel echt kapot, ik 36x op dat knopje drukken en er gebeurt niks :D toch is het wel fijn met Apple dat je bijna altijd die reset kan uitvoeren en het werkt weer :)
Half bezopen is weggegooid geld.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:35:58 #39
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87600151
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 23:44 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je kan lastig voor iemand anders praten dus een beetje flauwe spijkers op laag water zoeken reactie.
Nee, maar hij zegt dat een iPad veel sneller vermoeiend is dan eInk en dat dit niet valt te ontkennen. Als iemand anders vervolgens zegt dat hij zowel een eInk-reader als een iPad heeft en de iPas juist fijner vindt lezen is dat duidelijk niet voor iedereen hetzelfde.

Dingen als 'valt niet te ontkennen' klinkt alsof je een feit weergeeft, 'vind ik' is een persoonlijke mening.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87600207
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Nee, maar hij zegt dat een iPad veel sneller vermoeiend is dan eInk en dat dit niet valt te ontkennen. Als iemand anders vervolgens zegt dat hij zowel een eInk-reader als een iPad heeft en de iPas juist fijner vindt lezen is dat duidelijk niet voor iedereen hetzelfde.

Dingen als 'valt niet te ontkennen' klinkt alsof je een feit weergeeft, 'vind ik' is een persoonlijke mening.
:o
Calmer than you are
pi_87605150
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 11:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Prima joh. Ga jij lekker je tijd verdoen met zeuren op woordkeuze en manier van formuleren en richt je niet op de inhoud. Vergeet niet elke uitzondering er bij te halen. Zoals die ene achterneef die het wel heel makkelijk vindt om een appel te schillen met een lepel en niet met een mes. Ik sla even over.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:42:43 #42
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87605498
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:29 schreef Godtje het volgende:

[..]

Prima joh. Ga jij lekker je tijd verdoen met zeuren op woordkeuze en manier van formuleren en richt je niet op de inhoud. Vergeet niet elke uitzondering er bij te halen.
Overdrijf niet zo.. Het enige wat ik zeg is dat wat voor de een geldt nog niet voor de ander hoeft te gelden. Het kan toch gewoon zo zijn dat mensen een iPad wel fijn vinden om te lezen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87610464
Ik ben het trouwens wel met die persoon eens dat de pixeldichtheid aan de lage kant is. Zoiets valt direct op als je net een iPhone 4 hebt gebruikt. Tuurlijk, het is weliswaar wel wat hoger dan bij de Macs maar toch.

En tuurlijk, je houd een tablet ook wat verder van je weg maar het is voor mij nog net iets te laag. Veel beter zou >200 ppi zijn.

Bij Full HD (1920 * 1080) wordt dat dan 227 ppi. Of bij een dubbele resolutie (2048 * 1536) wordt dat dan 264 ppi. Ik zelf hoop dus dat Apple de resolutie in de toekomst (iPad 2, iPad 3?) omhoog doet (het liefst verdubbelen net zoals bij de iPhone 4 voor apps). Dan zou de iPad veel beter geschikt zijn als ereader.

Ben verder wel prima tevreden hoor met mij iPad, maar een hogere pixel density zal een welkome toevoeging zijn. :)
pi_87611888
Ik heb al 4 boeken gelezen op m'n iPad, vind het heel prettig juist
pi_87612185
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:41 schreef retorbrapi het volgende:
Ik heb al 4 boeken gelezen op m'n iPad, vind het heel prettig juist
Ik vind het zelf ook helemaal prima!
Dat neemt niet weg dat een echte ereader waarschijnlijk wel beter is voor het lezen van boeken (heb er nog nooit eentje vast gehouden). De enige reden waarom ik geen aparte ereader koop is omdat ik geen twee apparaten wil meenemen, als het op de iPad al prima gaat.

Als ik veel meer zou lezen zou ik misschien wel een ereader overwegen.
pi_87613176
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 14:42 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Overdrijf niet zo.. Het enige wat ik zeg is dat wat voor de een geldt nog niet voor de ander hoeft te gelden. Het kan toch gewoon zo zijn dat mensen een iPad wel fijn vinden om te lezen?
En daarom vind je het nodig erover te blijven janken. Kleinzielig mannetje ben je toch.

Ik had het trouwens niet alleen over de pixeldensiteit. Ook het formaat, en vooral het gewicht van de iPad maken langdurig lezen een stuk vermoeiender dan een ereader of paperback. Je kunt wel lekker bijdehand blijven doen, maar dat het lezen op een 750gram wegende iPad vermoeiender is dan een ereader van nog geen 200 gram, is geen mening maar een feit.

En dan zullen er best veel mensen zijn die hun iPad plat neerleggen als ze lezen en het niet erg vinden om er met een kromme rug overheen gebogen te zitten, maar veel mensen vinden het prettiger lezen als ze hun boek/ereader/iPad in hun handen houden. En dan is een iPad verdomd vermoeiend, hoe vervelend jij het ook vindt dat iemand kritiek heeft op je godenapparaat.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:57:21 #47
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87613939
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 19:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En daarom vind je het nodig erover te blijven janken. Kleinzielig mannetje ben je toch.
Blijven janken, hoezo? Ik heb welgeteld één post aan het hele verhaal gewijd, en daarna een reactie op Godtjes nogal aanvallerige post. Als dat mij al kleinzielig maakt, wat maakt al die posts die jij er inmiddels over hebt geschreven dan van jou?

quote:
En dan is een iPad verdomd vermoeiend, hoe vervelend jij het ook vindt dat iemand kritiek heeft op je godenapparaat.
Ik snap werkelijk niet waar dit vandaan komt. Wat ik zeg is nu net dat de een een iPad minder geschikt vind om te lezen, en een ander meer, en dat dit gewoon persoonlijk is. Ik heb nergens gezegd dat je geen kritiek mag hebben, of dat je ongelijk hebt. Als jij een iPad vermoeiender vind dan een eReader, duidelijk. En als iemand anders de iPad verkiest boven een reader kan dat ook gewoon. Meer niet.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87614759
Feit is ook dat ereaders traag zijn, de meesten niet goed overweg kunnen met pdf's (dus vergeet bijvoorbeeld het lezen van wetenschappelijke artikelen of studieboeken), vaak maar één formaat aankunnen (Sony Readers kunnen geen Kindle bestanden openen, dus vergeet boeken kopen bij Amazon), en je een pc nodig hebt om er iets op te zetten, minder tekst weergeven op een pagina en je relatief veel licht nodig hebt om te lezen.

Wat je dan uiteindelijk het prettigst vindt, hangt helemaal af van je eigen voorkeuren, leesgedrag en situatie.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:22:53 #49
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87614831
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 20:21 schreef Great.Expectations het volgende:
Wat je dan uiteindelijk het prettigst vindt, hangt helemaal af van je eigen voorkeuren, leesgedrag en situatie.
Precies.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87617003
Man, man....Wat kunnen mensen snel aangebrand zijn zeg... Zelfs een kritische noot laat sommigen al in de verdediging schieten... :') Staan we er wel bij stil dat we het over een gebruiksvoorwerp hebben en dat daar altijd voor- en tegenstanders van zijn, net als plus- en minpunten? ;)

Ontopic: Ik begin érg benieuwd te worden naar het nieuwe iOS voor de iPad. Begin het ontbreken van de multitask-functie een beetje te missen :)
pi_87630406
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 18:54 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook helemaal prima!
Dat neemt niet weg dat een echte ereader waarschijnlijk wel beter is voor het lezen van boeken (heb er nog nooit eentje vast gehouden). De enige reden waarom ik geen aparte ereader koop is omdat ik geen twee apparaten wil meenemen, als het op de iPad al prima gaat.

Als ik veel meer zou lezen zou ik misschien wel een ereader overwegen.
Boeken lezen op de iPad werkt ook prima, maar het zou echt veel relaxter lezen op een scherm met een hogere pixel density. Zo vind ik persoonlijk tekst veel fijner lezen op een iPhone 4 dan op een iPad. Zoals ik al eerder zei: boven de >200 ppi zou veel beter zijn. (Neemt dus niet weg dat het nu al prima is, maar het kan dus nog wel fijner en beter).

En tja, gewicht... Ik vind de iPad niet zwaar maar ik snap wel dat sommige mensen gewoon, tja, zwakker in de armen zijn...
pi_87638026
Sinds gister een iPad :) Aircraft Lite (of hoe heette het ook alweer, dat je die vliegtuigjes moet laten landen allemaal) is super leuk en verslavend! Heb net een iTunes kaartje van 15E gekocht ga hem zo eens aanschaffen de volledige versie :)

Nog andere must have apps?
pi_87638038
dubbel
pi_87643675
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 17:24 schreef LeNick het volgende:
Sinds gister een iPad :) Aircraft Lite (of hoe heette het ook alweer, dat je die vliegtuigjes moet laten landen allemaal) is super leuk en verslavend! Heb net een iTunes kaartje van 15E gekocht ga hem zo eens aanschaffen de volledige versie :)

Nog andere must have apps?
Cut the rope :Y

En mocht je het nog niet hebben: Angry Birds HD _O_
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
pi_87644374
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef gamefreek het volgende:

[..]

Beiden apps zijn echt verslavend! :D
pi_87645090
Ik had op m'n iPhone Angry Birds al gespeeld, en op m'n iPad Cut The Rope.. Beide wel de lite versie..

Iedereen is er enthousiast over, maar ik vond het niks :@ nja zo nog ff proberen :D ga iPad avondje van maken
pi_87645922
We doodle is ook grappig
pi_87646048
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:40 schreef LeNick het volgende:
Ik had op m'n iPhone Angry Birds al gespeeld, en op m'n iPad Cut The Rope.. Beide wel de lite versie..

Iedereen is er enthousiast over, maar ik vond het niks :@ nja zo nog ff proberen :D ga iPad avondje van maken
Als iedereen het leuk vindt hoef jij het toch niet leuk te vinden?
Ik vind angry birds geen fuck aan. Stom vogeltje schieten. Ben eigenlijk helemaal geen spelletjes fan.
  † In Memoriam † zondag 17 oktober 2010 @ 21:08:11 #59
230491 Zith
pls tip
pi_87646667
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:57 schreef nelisb het volgende:

[..]

Ik vind angry birds geen fuck aan. Stom vogeltje schieten. Ben eigenlijk helemaal geen spelletjes fan.
Ach, best te doen als je even relaxed bij de StarBucks
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_87646673
Thanks voor Cut The Rope!!
  zondag 17 oktober 2010 @ 21:26:25 #61
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87647697
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:14 schreef gamefreek het volgende:

[..]

Dat vliegspel is toch Flight Control? Cut the Rope ken ik niet...maar Angry Birds HD ^O^
pi_87648341
Ik kende het niet, maar wat is die TED-applicatie super zeg :D Heb ondertussen al een aantal interessante presentaties bekeken van o.a. Oliver Sacks (neuroloog) en Jared Daimond (historicus/bioloog/etc).

Link: http://www.ipadplanet.nl/(...)ek-vol-presentaties/
pi_87649018
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 21:35 schreef Locusta het volgende:
Ik kende het niet, maar wat is die TED-applicatie super zeg :D Heb ondertussen al een aantal interessante presentaties bekeken van o.a. Oliver Sacks (neuroloog) en Jared Daimond (historicus/bioloog/etc).

De TED-conferenties zijn idd geweldig :Y. En die app gaaf :Y.
pi_87652617
Heeft iemand dat ipad magworld aan de praat gekregen van Ako? Als ik een tijdschrift aanklik gaat ie gewoon naar mn instellingen/gegevens.

Blijkbaar mogen Engelsen/Amerikanen geen bladen kopen bij ze in de shop. Andere landen wel. Lekker dan :{w

[ Bericht 44% gewijzigd door zeebeschuit op 17-10-2010 23:01:42 ]
pi_87653940
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 20:57 schreef nelisb het volgende:

[..]

Klopt. :P

Ik ga zo Airport HD en Cut the Rope HD aanschaffen. Laatstgenoemde is toch wel erg leuk.. :P Eerste levels waren gewoon wat saai ;) Net de demo uitgespeeld.

Angry Birds blijf ik, na weer de lite versie gespeeld te hebben ditmaal op iPad, saai vinden.
pi_87654021
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:40 schreef zeebeschuit het volgende:
Heeft iemand dat ipad magworld aan de praat gekregen van Ako? Als ik een tijdschrift aanklik gaat ie gewoon naar mn instellingen/gegevens.

Blijkbaar mogen Engelsen/Amerikanen geen bladen kopen bij ze in de shop. Andere landen wel. Lekker dan :{w
Via de site zelf kun je wel aankopen en vervolgens via de app downloaden. Maar goed, het blijft een veel te dure manier om magazines te downloaden. Lang leve Zinio dan maar :)
  zondag 17 oktober 2010 @ 23:06:49 #67
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87654032
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 21:45 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

De TED-conferenties zijn idd geweldig :Y. En die app gaaf :Y.
Ik ken de conferenties, maar wat maakt de app zo bijzonder? :)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87654089
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:06 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik ken de conferenties, maar wat maakt de app zo bijzonder? :)
De presentaties worden overzichtelijk weergegeven. En je hebt wat functies erin zitten waarmee je willekeurige presenetaties kunt kijken :)
pi_87654333
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:06 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Via de site zelf kun je wel aankopen en vervolgens via de app downloaden. Maar goed, het blijft een veel te dure manier om magazines te downloaden. Lang leve Zinio dan maar :)
Thanks, gelukt. Quote en HP/de tijd aangeschaft. Jammer dat quote in winkel 6,95 is en dan op de IPAD ook maargoed.. aangezien ze hier niet te koop zijn obv. toch handig. Hopelijk komt Sanoma e.a. ook met iets want keuze is hier wel beperkt.

Thanks trouwens voor het mentionen van Zinio. Kende ik niet maar ^O^ En gratis trial :Y Zo hoort het.

[ Bericht 5% gewijzigd door zeebeschuit op 17-10-2010 23:20:56 ]
pi_87654585
Zit nu voor het eerst op fok met dit ding. Mooie layout!! :)
pi_87655305
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:12 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Thanks, gelukt. Quote en HP/de tijd aangeschaft. Jammer dat quote in winkel 6,95 is en dan op de IPAD ook maargoed.. aangezien ze hier niet te koop zijn obv. toch handig. Hopelijk komt Sanoma e.a. ook met iets want keuze is hier wel beperkt.

Thanks trouwens voor het mentionen van Zinio. Kende ik niet maar ^O^ En gratis trial :Y Zo hoort het.
Zinio is geweldig :Y. Veel keuze en in meeste gevallen goedkoop. Heb al heel wat abo's aangeschaft :Y. AKO moet wat dat betreft nog heel veel leren.

Als je geïnteresseerd bent in kranten: Pressreader proberen :).
  zondag 17 oktober 2010 @ 23:34:35 #72
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87655433
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:31 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zinio is geweldig :Y. Veel keuze en in meeste gevallen goedkoop. Heb al heel wat abo's aangeschaft :Y.
Ziet er goed uit ja. Synchroniseert het ook je aankopen tussen iPad en iPhone?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87655462
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ziet er goed uit ja. Synchroniseert het ook je aankopen tussen iPad en iPhone?
Yup, en pc en Mac :)
  zondag 17 oktober 2010 @ 23:36:38 #74
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87655524
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:35 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Yup, en pc en Mac :)
Netjes. Eens mee gaan spelen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87656492
Weet iemand of er een aanbieder is die iets heeft zoals dit hier http://shop.o2.co.uk/ipadtariffs/index.html Dus als je op vakantie in NL bent dat je gewoon een abootje voor een dag afsluit voor eurootje of 2/3? Heb even bij t-mobile en KPN gekeken maar zag dat die niet eens gratis sims verstrekken maar je direct een abo willen aansmeren die je telefonisch moet opzeggen (correct?). Maar misschien heb ik iets gemist of kijk ik niet op de juiste plek?
pi_87657450
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 23:16 schreef LeNick het volgende:
Zit nu voor het eerst op fok met dit ding. Mooie layout!! :)
Jammer dat je geen pms ziet
  maandag 18 oktober 2010 @ 09:38:00 #77
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87662172
Hier kan je over de iPad layout klagen en complimenteren: iPad layout
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:13:06 #78
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87700041
Ik heb er vorige week 1 aangeschaft (16GB Wi-Fi), en ben er heel erg blij mee! Wat een vet ding zeg. Ik had alleen een vraagje: is er een manier om hem te synchroniseren met een iMac die op OSX draait? Als ik erop google kom ik op allerlei teksten tegen waar ik geen kont van begrijp :')

Is er een mogelijkheid om het via OS X te doen, of moet ik dan voor de iMac een recenter besturingsprogramma installeren?

Bedankt voor de antwoorden alvast ^)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 02:09:47 #79
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_87700696
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 01:13 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb er vorige week 1 aangeschaft (16GB Wi-Fi), en ben er heel erg blij mee! Wat een vet ding zeg. Ik had alleen een vraagje: is er een manier om hem te synchroniseren met een iMac die op OSX draait? Als ik erop google kom ik op allerlei teksten tegen waar ik geen kont van begrijp :')

Is er een mogelijkheid om het via OS X te doen, of moet ik dan voor de iMac een recenter besturingsprogramma installeren?

Bedankt voor de antwoorden alvast ^)
Ik snap geen drol wat je nou precies probeert te vragen.

Maar om een iPad te syncen heb je iTunes nodig. En iTunes is beschikbaar voor OSX en Windows.
En aangezien je iPad, iTunes en Mac OSX allemaal van Apple zijn, kun je wel bedenken dat het allemaal perfect samen werkt.

MacOSX is het besturingsysteem van je iMac (computer) en het besturingssysteem van je iPad wordt iOS genoemd. Muziek, Video's Contacten, Bookmarks, eBooks, etc.. Kunnen met iTunes op de iPad worden gezet.

quote:
Mac system requirements
* Mac computer with USB 2.0 port
* Mac OS X v10.5.8 or later
* iTunes 9.1 or later (free download from www.itunes.com/download)
* iTunes Store account
* Internet access

Windows system requirements
* PC with USB 2.0 port
* Windows 7; Windows Vista; or Windows XP Home or Professional with Service Pack 3 or later
* iTunes 9.1 or later (free download from www.itunes.com/download)
* iTunes Store account
* Internet access

[ Bericht 0% gewijzigd door Junkie op 19-10-2010 02:17:44 ]
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 02:36:20 #80
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87700916
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 02:09 schreef Junkie het volgende:

[..]

Ik snap geen drol wat je nou precies probeert te vragen.

Maar om een iPad te syncen heb je iTunes nodig. En iTunes is beschikbaar voor OSX en Windows.
En aangezien je iPad, iTunes en Mac OSX allemaal van Apple zijn, kun je wel bedenken dat het allemaal perfect samen werkt.

MacOSX is het besturingsysteem van je iMac (computer) en het besturingssysteem van je iPad wordt iOS genoemd. Muziek, Video's Contacten, Bookmarks, eBooks, etc.. Kunnen met iTunes op de iPad worden gezet.
[..]

Haha, ondanks mijn onduidelijke formulering toch duidelijk antwoord, thanks. Gewoon nieuwere versie van OS nodig dus, simpel. Had zelf trouwens beter moeten lezen, dan had ik het ook geweten.

Bedankt ^)

Ik bedoelde dus: als ik de iPad aansluit op de iMac zegt iTunes dat hij hem niet accepteert vanwege een te oude OS-versie
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:11:20 #81
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87701939
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 02:36 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Haha, ondanks mijn onduidelijke formulering toch duidelijk antwoord, thanks. Gewoon nieuwere versie van OS nodig dus, simpel. Had zelf trouwens beter moeten lezen, dan had ik het ook geweten.

Bedankt ^)

Ik bedoelde dus: als ik de iPad aansluit op de iMac zegt iTunes dat hij hem niet accepteert vanwege een te oude OS-versie

Tenzij je een heule oude iMac hebt moet het wel kunnen om te upgraden naar een nieuwere versie van OS X.

Even als hulp, versie van OS X worden uitgedrukt met 10.x we zijn nu bij 10.6...
pi_87702480
Mooi. 7"ipad geruchten zijn nu waardeloos geworden. The Jobs zegt nee http://forums.macrumors.com/showthread.php?goto=newpost&t=1032899

Oh. er zijn dus bijna 7,5 miljoen ipads verkocht afgelopen 6 maanden. Ondanks productieproblemen.
pi_87702606
Update voor _O_Pressreader _O_.
Nu eindelijk de mogelijkheid om alleen de app te backuppen (en niet de gedownloade kranten). Scheelt nogal in backuptijd :9.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 oktober 2010 @ 09:42:11 #84
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87703348
hehe ik denk dat ze wel wat meer klachten gekregen hebben
pi_87723295
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 09:00 schreef athlonkmf het volgende:
Mooi. 7"ipad geruchten zijn nu waardeloos geworden. The Jobs zegt nee http://forums.macrumors.com/showthread.php?goto=newpost&t=1032899

Oh. er zijn dus bijna 7,5 miljoen ipads verkocht afgelopen 6 maanden. Ondanks productieproblemen.
Ja, ik vond het al raar dat mensen dachten dat Apple met een 7" model zou komen.
pi_87723552
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 18:36 schreef Great.Expectations het volgende:

[..]

Ja, ik vond het al raar dat mensen dachten dat Apple met een 7" model zou komen.
Ik heb het altijd gezegd, een 7" met een andere resolutie levert gezeik op voor developers en een 7" met dezelfde resolutie maakt de interface elementen te klein.
pi_87728905
Mensen hier die een goedkoop goed bluetooth toetsenbordje voor ipad weten?
pi_87731335
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:54 schreef v1tje het volgende:
Mensen hier die een goedkoop goed bluetooth toetsenbordje voor ipad weten?
Goedkoopste. http://tweakers.net/price(...)ro-%28qwerty%29.html
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:51:55 #89
215 misterDre
Paint it black!
pi_87753647
In de AppStore een mooie interactieve app van Victoria Secret. :9~

http://appshopper.com/entertainment/victorias-secret

[ Bericht 0% gewijzigd door misterDre op 20-10-2010 16:18:48 ]
pi_87762026
Tvptje
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_87775238
Weet iemand trouwens waarom om de zoveel tijd mijn browser geschiedenis in safari zich verwijdert? Elke 1 à 2 weken is opeens alle geschiedenis weg (maar ik ben bijvoorbeeld nog wel ingelogd op fok als km er naar toe ga...)?

Daarnaast nog mijn tweede vraag: waarom kan safari meestal maar 1 of 2 pagina's onthouden terwijl ik met een browser uit de app store wel 5 grote pagina's kan openen zonder dat deze paginas hoeven te herladen?
pi_87789687
Nieuwe Angry Bird
pi_87795216
Weet iemand hoe ik het best .avi bestanden kan omzetten naar gangbaar iPad formaat? Tot op heden zijn er op usenet nog niet veel ondertitelde .m4v films namelijk :{ Tenminste op FTD staat niet veel..
pi_87795920
Handbrake is een optie
pi_87797551
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 15:30 schreef LeNick het volgende:
Weet iemand hoe ik het best .avi bestanden kan omzetten naar gangbaar iPad formaat? Tot op heden zijn er op usenet nog niet veel ondertitelde .m4v films namelijk :{ Tenminste op FTD staat niet veel..
Je kan ook van VLC gebruik maken. Speelt heel veel formaten af die de iPad standaard niet afspeelt. Staat gratis in de app store!
pi_87799041
Over bestanden streamen en overzetten gesproken!

Ik heb eerst Rivet gekocht en alleen maar gezeik, maar nu gisteren http://www.zumocast.com/ gevonden! Werkt echt heel goed en heeft ook een download optie! Heb er gisteren een paar uur mee zitten spelen en het werkt goed! Zelfs 1080i WMV en MKV bestanden!
pi_87800523
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 15:46 schreef nelisb het volgende:
Handbrake is een optie
Thanx! Al 1 film nu omgezet! :) Ziet er goed uit op iPad :D
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 16:23 schreef WSquater het volgende:

[..]

Je kan ook van VLC gebruik maken. Speelt heel veel formaten af die de iPad standaard niet afspeelt. Staat gratis in de app store!
Heb ik over nagedacht, maar ik snap niet hoe je ze dan op je iPad kan zetten omdat iTunes ze niet eens wil inladen bij mij? :?
pi_87804242
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 17:36 schreef LeNick het volgende:

[..]

Thanx! Al 1 film nu omgezet! :) Ziet er goed uit op iPad :D
[..]

Heb ik over nagedacht, maar ik snap niet hoe je ze dan op je iPad kan zetten omdat iTunes ze niet eens wil inladen bij mij? :?
Overzetten doe je in itunes dan bij het tabblad Apps ipv video.
pi_87810646
Zijn er al leuke aanbiedingen voor een iPad 3G + abbo met interessante iPad prijs?
pi_87810735
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 21:30 schreef KingOfMars het volgende:
Zijn er al leuke aanbiedingen voor een iPad 3G + abbo met interessante iPad prijs?
Zal er ook niet zijn denk ik... Aangezien ze op dat abo never nooit iets extra's gaan verdienen behalve incidentele roaming...
  donderdag 21 oktober 2010 @ 21:33:06 #102
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_87810751
Hey koM! Welkom in dit topic ;) je komt er nooit meer vanaf :p
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_87812883
quote:
Zat jij vanmiddag nog niet heel hard te roepen dat 3G toch maar lastig was ivm abbo's etc.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_87832609
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:36 schreef LeNick het volgende:
VLC downloaden op je iPad > iPad aansluiten op je computer > in iTunes naar het tabblad "programma's" gaan en helemaal naar beneden scrollen > op VLC plager klikken en films toevoegen :)
pi_87833508
quote:
http://www.studentmobiel.(...)0?combination_id=215
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:06:42 #106
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_87839278
Nieuwe iPad eigenaar meldt zich. :W
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_87839481
quote:
1.gif Op vrijdag 22 oktober 2010 18:06 schreef Cobra4 het volgende:
Hoi!
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:02:39 #108
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_87843175
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 18:06 schreef Cobra4 het volgende:
IPad verslaafde, zul je over 2 dagen wel zeggen :P
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:21:37 #109
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_87855346
Hehe ze blijven grappig :p

Ontopic: Ik heb steeds minder de neiging om content op de iPad te zetten, streamen werkt echt ideal. Je hebt dan ook meteen toegang tot je gehele collectie. Enige nadeel is dat je je pc constant aan moet laten staan..
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 23 oktober 2010 @ 01:48:00 #110
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_87857845
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 20:02 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

IPad verslaafde, zul je over 2 dagen wel zeggen :P
2 dagen!? Ik heb het idee dat dat wel iets sneller gaat gebeuren. :D
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 14:51:56 #111
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_87866584
Godver. Ben al de hele tijd aan het klooien om mijn vakantiefilmpjes met mijn ipad te syncen. Maar op de een of andere irritante manier wil hij ze maar niet pakken. En uiteraard vink ik incl. video´s aan.
Wat zie ik over het hoofd?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_87866889
Juiste bestandsformaat?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 15:06:12 #113
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_87866983
Uhm ... Wat is het juiste bestandsformaat? En hoe check/verander ik dat?
pi_87872077
Je video's staan in iTunes?
Waar heb je ze mee gemaakt?
Wat voor bestandsformaat is het nu?
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:13:09 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_87872690
Bear with me, ik ben hier echt heel dom in.

Ze staan in mijn afbeeldingen bij de foto's die wel gewoon overgezet worden naar iTunes. Daar gaat het al de mist in, dus.
Gemaakt met een Kodak (easy share)

...

Oe, ik zie nu bij bestand dat ik ze kan overzetten van Quick Time naar iTunes ...
Even proberen of dat zoden aan de dijk zet!

Bedankt!
:+
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:25:53 #116
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_87873077
Nee dus.
iTunes doet net alsof alles geoptimaliseerd, gekopieerd en gesynchroniseerd wordt, maar er wordt niks naar mijn iPad overgezet.
pi_87873085
Ik denk dat je met je kodak niet gefilmd heeft in de bestandsformaten die door iPad worden ondersteund.
TV and video
Support for 1024 by 768 pixels with Dock Connector to VGA Adapter; 576p and 480p with Apple Component AV Cable; 576i and 480i with Apple Composite AV Cable
H.264 video up to 720p, 30 frames per second, Main Profile level 3.1 with AAC-LC audio up to 160 Kbps per channel, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; Motion JPEG (M-JPEG) up to 35 Mbps, 1280 by 720 pixels, 30 frames per second, audio in ulaw, PCM stereo audio in .avi file format

Anders even omzetten met handbrake. Zo klaar met korte filmpjes.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:30:00 #118
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_87873214
Dat zal het zijn. Alhoewel ik er wel andere filmpjes op heb staan ... die ik heb gesyncht via mijn iPhone ... die verzopen is. Dus dat is ook geen middenweg.
Maar ga me dan maar eens even in Handbrake verdiepen.
Ik meld me later weer ...
pi_87874010
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 18:13 schreef Copycat het volgende:
Bear with me, ik ben hier echt heel dom in.

Ze staan in mijn afbeeldingen bij de foto's die wel gewoon overgezet worden naar iTunes. Daar gaat het al de mist in, dus.
Gemaakt met een Kodak (easy share)

...

Oe, ik zie nu bij bestand dat ik ze kan overzetten van Quick Time naar iTunes ...
Even proberen of dat zoden aan de dijk zet!

Bedankt!
Het makkelijkste is om een ander videoprogramma te installeren, zoals VLC, dat wat toleranter is ten aanzien van het bestandsformaat.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:17:47 #120
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_87874490
Het is gelukt met Handbrake!

pi_87875079
Mooi! Problem fix.

VLC zoals hierboven is ook een optie. Scheelt een handeling, afhankelijk van het bestandsformaat van je Kodak filmpjes.
  zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:50:49 #122
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_87875358
Ik heb iSkysoft om mijn DVD's over te zetten, is dat ook een optie?
:@
pi_87875584
Geen idee.

Gebruik altijd handbrake voor alle soorten. Dvd avi etc.
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:12:14 #124
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_87916165
http://www.ipadplanet.nl/(...)hakelaar-in-ios-4-2/

Belachelijk. Geef me als user dan tenminste een keuze.
pi_87916288
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ipadplanet.nl/(...)hakelaar-in-ios-4-2/

Belachelijk. Geef me als user dan tenminste een keuze.
Ach, game center zat ook nog id allerallerlaatste beta van iOS 4.0 en verdween uit de GM
Calmer than you are
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:15:31 #126
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_87916352
quote:
1.gif Op zondag 24 oktober 2010 22:14 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ach, game center zat ook nog id allerallerlaatste beta van iOS 4.0 en verdween uit de GM
Hmja, maar ik begrijp niet waarom de functie van die knop ineens gewijzigd zou moeten worden. Juist op een iPad is dat ideaal.
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:33:36 #127
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87917450
quote:
14s.gif Op zondag 17 oktober 2010 21:35 schreef Locusta het volgende:

Ik ben jaloers op jullie allemaal. ;(

Maar weet een van jullie misschien of er een soortgelijke app is voor de iPhone?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:33:52 #128
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87917463
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:15 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hmja, maar ik begrijp niet waarom de functie van die knop ineens gewijzigd zou moeten worden. Juist op een iPad is dat ideaal.
Mja, op zich is ie via de dubbeldruk ook wel snel te vinden.
Alleen hoop ik dan wel dat ie in alle orientaties blijft werken, op de iphone werkt die lock alleen maar in een orientatiemode.
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:34:25 #129
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_87917499
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:33 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik ben jaloers op jullie allemaal. ;(

Maar weet een van jullie misschien of er een soortgelijke app is voor de iPhone?
Er is toch gewoon een TED iPhone app?
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:35:56 #130
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87917581
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:34 schreef Neelix het volgende:

[..]

Niet van TED zelfs volgens mij, alleen van anderen, die niet erg goede reviews krijgen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:36:18 #131
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_87917602
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 22:34 schreef Neelix het volgende:

[..]

Ik vraag altijd voor ik zelf kijk. :') Omdat in dat artikel staat dat het een iPad app is ging ik er automatisch van uit dat hij dus iPad-only is. Tof!
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 oktober 2010 @ 23:39:59 #132
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_87920431
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 22:15 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

inderdaad.
Het zou veel logischer zijn als er in de Settings ergens een optie is waarmee je kan bepalen wat die schakelaar doet.
pi_87935831
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ideasinmovement.nl/

Tsja...
Ze laten je wel alvast wennen aan de scherpe letters van de tab denk ik?
  FOK!fotograaf maandag 25 oktober 2010 @ 16:49:19 #135
18921 freud
Who's John Galt?
pi_87942279
*O*
Het is gelukt om Apple niet meer mijn Windows User dir vol te laten baggeren met backups en dubbele media files *O*
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_87978361
Sinds kort heb ik ook een ipad :), weet iemand toevallig nog wat leuke (gratis) multiplayer games?
pi_87982140
Tering, dat cut the dope is wel vet.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:50:54 #138
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87982267
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 15:48 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Tering, dat cut the dope is wel vet.
Freudiaanse verspreking?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87982474
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 15:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Freudiaanse verspreking?
Ik type het vanaf mijn iPad, denk dat de automatische tekst invoer aan stond ofzo. :'(
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:14:32 #140
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_87983449
over automatische tekstinvoer gesproken ... waar zet ik dat uit !
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:21:48 #141
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_87983817
Bij je instellingen. > toetsenbord
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:22:59 #142
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_87983884
Bij je instellingen., Algemeen > toetsenbord> autocorrectie, en dan zorgen dat het blokje links staat, uit dus.
pi_87989118
Welke games zijn zeker het checken waard?
pi_87989491
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:14 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Het is subjectief, maar:

Cut the Rope
Civilization
Osmos
Flight control
Cogs
Need for Speed
Spider
Worms
Small World (ook leuk om tegen elkaar te spelen)

Ook wel leuk:
Hexago
tChess
Mirror's Edge
Zenbound 2
Pottery

En Frotz is fantastisch als je van text adventures houdt, maar dat is een beetje een niche.
pi_87989743
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 18:14 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Angry Birds
Angry Birds
Angry Birds
Angry Birds
Angry Birds
pi_87991956
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 18:28 schreef Godtje het volgende:

[..]

Angry Birds
Angry Birds
Angry Birds
Angry Birds
Angry Birds
Veel zijn er wel enthousiast over ja, dus wat dat betreft kan je hem goed proberen.. Ikzelf vind het 3x niks :')
pi_87992095
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:14 schreef LeNick het volgende:

[..]

Veel zijn er wel enthousiast over ja, dus wat dat betreft kan je hem goed proberen.. Ikzelf vind het 3x niks :')
Hetzelfde voor Bruno Mars.
pi_87993032
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:17 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:

[..]

Hetzelfde voor Bruno Mars.
Goede toevoeging aan het topic!
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:35:34 #149
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_87993091
iPad vandaag verkocht ;(
Jonge, ik bin op de weaze
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:37:14 #150
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_87993198
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 19:35 schreef Stevennn het volgende:
iPad vandaag verkocht ;(
Waarom?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:38:51 #151
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_87993283
Had nog wat geld nodig voor rijlessen en de iPad heeft al 1,5 maand liggen niks doen. (Was nog wel op 17% na die tijd :D)
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:39:54 #152
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_87993344
Impulsaankoop?
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:41:10 #153
179488 Stevennn
Hé waar bist jong?
pi_87993424
Nee dat niet eens :P
pi_88003005
Het is gelukt om mijn iPad te jailbreaken, apps die gedownload zijn worden ook geacepteerd. Waar halen jullie de games / apps vandaan?
pi_88003755
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:40 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Het is gelukt om mijn iPad te jailbreaken, apps die gedownload zijn worden ook geacepteerd. Waar halen jullie de games / apps vandaan?
Die koop ik in de Appstore, daarvoor is jailbreaken niet nodig. :{

Ik snap dat niet, zeshonderd euro uitgeven aan een iPad en dan krenterig doen over 0,79 cent voor een spelletje. ):O
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:05:43 #156
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_88004402
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:54 schreef Great.Expectations het volgende:

[..]

Die koop ik in de Appstore, daarvoor is jailbreaken niet nodig. :{

Ik snap dat niet, zeshonderd euro uitgeven aan een iPad en dan krenterig doen over 0,79 cent voor een spelletje. ):O
Dit dus..
pi_88004431
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 22:40 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Ik betaal gewoon voor apps.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:09:05 #158
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88004580
Jailbreaken klinkt ook heel eng vind, alsof je iets kapot maakt ofzo :')
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:22:31 #159
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_88005245
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:40 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:
Gewoon met een app op de ipad die Installous heet dus niet met je pc of mac, kun je downloaden in cydia nadat je http://cydia.hackulo.us aan je sources list hebt toegevoegd. Staan eigenlijk alle populaire apps in en ziet er zo uit:

Ik snap de redenatie van het is maar 79 cent maar vaak download ik een stuk of 10 games en probeer ze allemaal maar even uit/ben er heel snel op uitgekeken. Uiteindelijk zijn er maar een paar games die echt de moeite waar zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ad_rem op 26-10-2010 23:29:20 ]
pi_88005876
:N
pi_88006030
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 23:22 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

Gewoon met een app op de ipad die Installous heet dus niet met je pc of mac, kun je downloaden in cydia nadat je http://cydia.hackulo.us aan je sources list hebt toegevoegd. Staan eigenlijk alle populaire apps in en ziet er zo uit:

[ afbeelding ]

Ik snap de redenatie van het is maar 79 cent maar vaak download ik een stuk of 10 games en probeer ze allemaal maar even uit/ben er heel snel op uitgekeken. Uiteindelijk zijn er maar een paar games die echt de moeite waar zijn.
ja dus? Dan zoek je maar lekker naar recensies. Genoeg online te vinden voordat je daadwerkelijk tot aankoop overgaat.
pi_88006059
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 23:22 schreef Ad_rem het volgende:

[ afbeelding ]

Daar zijn de lite versies voor.
pi_88006126
En dan nog. Dan heb je 79 cent uitgegeven aan een spelletje wat je misschien niet meer zo vaak speelt. Poeh, poeh. Dat hakt er in hoor.
pi_88006177
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 23:42 schreef Great.Expectations het volgende:
En dan nog. Dan heb je 79 cent uitgegeven aan een spelletje wat je misschien niet meer zo vaak speelt. Poeh, poeh. Dat hakt er in hoor.
Psies.
Stel dat iedereen zo denkt. Dan bedenkt die developer zich voortaan wel voordat ie weer wat zou ontwikkelen.
pi_88006181
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 23:09 schreef Omnifacer het volgende:
Jailbreaken klinkt ook heel eng vind, alsof je iets kapot maakt ofzo :')
Ik hoop dat ze hun iPad uit hun gierige zweethandjes laten glippen, zo pats op de tegelvloer.
pi_88006376
Hoewel ik er wel een voorstander van zou zijn als Apple de refund policy van Google over zou nemen. Dus de-installeer je een applicatie binnen 24 uur, dan krijg je automatisch je geld terug.
pi_88006785
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 23:48 schreef Great.Expectations het volgende:
Hoewel ik er wel een voorstander van zou zijn als Apple de refund policy van Google over zou nemen. Dus de-installeer je een applicatie binnen 24 uur, dan krijg je automatisch je geld terug.
Dit zou ideaal zijn van binnen 24 uur geld terug zou je goed kunnen testen.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 00:52:57 #168
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_88009050
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 23:42 schreef Great.Expectations het volgende:
Tja is ook wel zo, maar als je als student 40 apps per maand download (en die kosten wel meer dan 79 cent per stuk) wel. Sommige apps koop ik ook wel direct als ze uitkomen trouwens, maar de meeste heb ik na een kwartiertje/uurtje klooien wel gezien.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 00:58:28 #169
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88009232
'Als student', wat een toevoeging zeg. Totaal irrelevant.
pi_88009524
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:52 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

Tja is ook wel zo, maar als je als student 40 apps per maand download (en die kosten wel meer dan 79 cent per stuk) wel. Sommige apps koop ik ook wel direct als ze uitkomen trouwens, maar de meeste heb ik na een kwartiertje/uurtje klooien wel gezien.
En dan 'als student' wel een iPad van 600/700 euro kunnen aanschaffen :'). :'). Zuip gewoon wat minder. Dan krijgen developers ook waar ze recht op hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 oktober 2010 @ 06:23:30 #172
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_88011571
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:52 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

Download je dan willekeurige applicaties om te kijken wat het is en doet, ipv dat je zoekt naar wat je nodig hebt?
pi_88011681
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 00:52 schreef Ad_rem het volgende:

[..]

40 Apps per maand! _O- .
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 27 oktober 2010 @ 08:04:53 #174
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_88011956
  woensdag 27 oktober 2010 @ 08:41:46 #175
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_88012293
quote:
Wat een baasch!
pi_88013340
Wat een gare nieuwe lay-out. Zit ik dat youtube filmpje te kijken, schakelt ie hem uit omdat ik langer dan 2 minuten niks doe.
pi_88013399
quote:
'Ik heb de Google erop staan' _O-
Calmer than you are
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 27 oktober 2010 @ 09:44:52 #178
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_88013410
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:41 schreef nelisb het volgende:
Wat een gare nieuwe lay-out. Zit ik dat youtube filmpje te kijken, schakelt ie hem uit omdat ik langer dan 2 minuten niks doe.
Moet je even instellen dat ie die melding niet geeft.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

'Ik heb de Google erop staan' _O-
'Dat je de hele wereld kan opgoogelen' _O_
Wat een gozer :D
pi_88013481
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:44 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Done. Thanks.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 10:14:54 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_88014066
http://www.amazon.com/gp/(...)0_emwa_email_title_1

De Moleskine cover is te pre-orderen.
Ik denk er nog eventjes over na ... In Italië wordt er nu (eindelijk) werk gemaakt van mijn personal cover. Eerst kijken of die nog een alternatief behoeft.
pi_88018591
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 01:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

En dan 'als student' wel een iPad van 600/700 euro kunnen aanschaffen :'). :'). Zuip gewoon wat minder. Dan krijgen developers ook waar ze recht op hebben.
Je kunt wel zo blijven doen, maar sommie apps zijn gewoon belachelijk overpriced. Natuurlijk is het bijzonder hebberig om een app van 79 cent, of zelfs van een euro of vijf, illegaal te downloaden in plaats van af te schaffen. Maar een app van 30 euro, die inmiddels vijf updates van 30 euro per stuk heeft gekregen? Dan wordt die 180 euro opeens wel erg veel geld voor een app waarvan de gedrukte versie slechts 40 euro kost. Die uitbreidingen kosten de ontwikkelaar vrijwel niets aan ontwikkelingskosten omdat de template van de originele app gebruikt wordt. 180 euro vragen voor het pakketje is dus pure geldklopperij, en ik snap best dat een student die niet zo ruim in zijn geld zit -en wél tot de doelgroep van deze app behoort- de app via jailbreak installeert
  woensdag 27 oktober 2010 @ 12:47:47 #182
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_88018797
Updates zijn toch gewoon gratis? Ik heb tot nog toe niks voor updates hoeven te betalen :)
pi_88018888
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 12:41 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je kunt wel zo blijven doen, maar sommie apps zijn gewoon belachelijk overpriced. Natuurlijk is het bijzonder hebberig om een app van 79 cent, of zelfs van een euro of vijf, illegaal te downloaden in plaats van af te schaffen. Maar een app van 30 euro, die inmiddels vijf updates van 30 euro per stuk heeft gekregen? Dan wordt die 180 euro opeens wel erg veel geld voor een app waarvan de gedrukte versie slechts 40 euro kost. Die uitbreidingen kosten de ontwikkelaar vrijwel niets aan ontwikkelingskosten omdat de template van de originele app gebruikt wordt. 180 euro vragen voor het pakketje is dus pure geldklopperij, en ik snap best dat een student die niet zo ruim in zijn geld zit -en wél tot de doelgroep van deze app behoort- de app via jailbreak installeert
Zoals hierboven aangegeven zijn updates gratis (tenzij er een heel nieuwe versie gereleased wordt). Ad_rem heeft 't alleen over apps van 79 cent. Als je nog te vuil bent om daar geld voor neer te leggen..... Apple heeft - afgezien van light-versions van apps - geen systeem waarbij je apps kunt uitproberen en eventueel je geld kunt terugvragen, maar er zijn genoeg manieren om vóór aanschaf eens te kijken wat anderen ervan vinden. Recensies in de App Store, op iPhoneclub/iPadplanet en tig andere sites.
pi_88019240
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 12:50 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zoals hierboven aangegeven zijn updates gratis (tenzij er een heel nieuwe versie gereleased wordt). Ad_rem heeft 't alleen over apps van 79 cent. Als je nog te vuil bent om daar geld voor neer te leggen..... Apple heeft - afgezien van light-versions van apps - geen systeem waarbij je apps kunt uitproberen en eventueel je geld kunt terugvragen, maar er zijn genoeg manieren om vóór aanschaf eens te kijken wat anderen ervan vinden. Recensies in de App Store, op iPhoneclub/iPadplanet en tig andere sites.
Het zijn 'uitbreidingen', niet gratis dus, maar het enige dat ze toevoegen aan de originele app zijn extra flash cards, wat makkelijk een update had kunnen zijn. Ze brengen dus updates uit als standalone apps, en juist daarom vind ik het geldklopperij. En de app zelf is wel verdomd handig, en als de uitbreidingen gewoon als updates uitgebracht zouden worden, had ik er best 30 euro voor willen betalen (ik heb 30 euro voor de eerste app betaald), aangezien dan de prijs van de electronische variant mooi in verhouding staat tot de gedrukte versie.

180 euro voor zes apps van netters flash cards, terwijl het totale pakket -met alle flash cards uit die zes apps- gedrukt 40 euro kost, is belachelijk. Ik heb voor anatomy flash cards 30 euro betaald, de rest beschouw ik als updates en zijn via installous binnen gekomen. Ik vind niet dat ik hiermee de developer tekort doe.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:10:08 #185
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88019493
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

180 euro voor zes apps van netters flash cards, terwijl het totale pakket -met alle flash cards uit die zes apps- gedrukt 40 euro kost, is belachelijk. Ik heb voor anatomy flash cards 30 euro betaald, de rest beschouw ik als updates en zijn via installous binnen gekomen. Ik vind niet dat ik hiermee de developer tekort doe.
Dat is inderdaad een vreemde prijsstelling maar het gaat over één fabrikant en niet echt om 'updates' maar om andere content. Dat jij dat niet als updates beschouwt maakt nog niet dat je voor updates moet betalen. Overigens ken ik verder weinig van de materie, maar de enige recensie zegt dat er alternatieven zijn die $15 goedkoper zijn en beter werken voor non-US-students.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_88019860
Zoals welke?
pi_88019862
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het zijn 'uitbreidingen', niet gratis dus, maar het enige dat ze toevoegen aan de originele app zijn extra flash cards, wat makkelijk een update had kunnen zijn. Ze brengen dus updates uit als standalone apps, en juist daarom vind ik het geldklopperij. En de app zelf is wel verdomd handig, en als de uitbreidingen gewoon als updates uitgebracht zouden worden, had ik er best 30 euro voor willen betalen (ik heb 30 euro voor de eerste app betaald), aangezien dan de prijs van de electronische variant mooi in verhouding staat tot de gedrukte versie.

180 euro is wel ff wat anders dan 80 cent. Als je apps van 80 cent illegaal gaat downloaden ben je gewoon een gierige pauper onder welke omstandigheid dan ook.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 13:23:42 #188
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88019950
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:20 schreef Splackavellie02 het volgende:
Zoals welke?
Moore's of Clemenete's. Maar nogmaals, dat is volgens de reviewer. Sowieso, als je voor 1/6e van de content van de papieren versie de volle mep moet betalen hebben ze inderdaad iets verkeerd begrepen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_88020342
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 13:20 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

180 euro is wel ff wat anders dan 80 cent. Als je apps van 80 cent illegaal gaat downloaden ben je gewoon een gierige pauper onder welke omstandigheid dan ook.
Ik ben het zowaar een keer volledig met je eens!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:37:45 #190
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_88022782
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 13:36 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik ben het zowaar een keer volledig met je eens!
Eens!
http://theoatmeal.com/blog/apps
  woensdag 27 oktober 2010 @ 14:51:15 #191
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_88023271
Ik heb de volgende situatie: digitaal boek gekocht via bol.com. En BlueFire Reader app geinstalleerd.
Alleen, hoe krijg ik dat ebook, op de BFR?
Ik heb géén laptop, nu, tot mijn beschikking.
Bij bol.com moet je de ebooks downloaden via een link, maar dat lijkt alleen met tussenkomst van een windows- pc / laptop te kunnen?
Of kan het zelfs daarmee niet met de iPad te lezen zijn?

Of is er een speciale "feature" in de BFRapp waarmee ik die link kan openen? Ik heb hier 0 verstand van, dat merk je wel, eerst een ebook kopen, en dan om advies vragen. :'( :@ :%
  woensdag 27 oktober 2010 @ 15:09:53 #192
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_88023941
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 14:51 schreef Oxymoron het volgende:
Ik heb de volgende situatie: digitaal boek gekocht via bol.com. En BlueFire Reader app geinstalleerd.
Alleen, hoe krijg ik dat ebook, op de BFR?
Ik heb géén laptop, nu, tot mijn beschikking.
Bij bol.com moet je de ebooks downloaden via een link, maar dat lijkt alleen met tussenkomst van een windows- pc / laptop te kunnen?
Of kan het zelfs daarmee niet met de iPad te lezen zijn?

Of is er een speciale "feature" in de BFRapp waarmee ik die link kan openen? Ik heb hier 0 verstand van, dat merk je wel, eerst een ebook kopen, en dan om advies vragen. :'( :@ :%
Naar mijn weten heb je echt een pc nodig om te kunnen importeren; either via itunes of via dropbox. Klik

Worms Armageddon in de app store!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 oktober 2010 @ 16:18:56 #193
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_88026604
hmm Worms Armageddon is blijkbaar via bluetooth te spelen. 's kijken of ik m'n collega zo ver kan krijgen om hem dan ook aan te schaffen :D
pi_88026624
Vandaag mijn Ipad binnen gekregen, wat zijn de must-haves ?
  woensdag 27 oktober 2010 @ 16:38:38 #195
201459 DanielSmith
Tavern on the green
pi_88027399
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:19 schreef Scorpie het volgende:
Vandaag mijn Ipad binnen gekregen, wat zijn de must-haves ?
Eigenlijk is de enige app die ik écht heel erg zou missen Pressreader. Voor een bescheiden bedrag volledige versies van kranten downloaden, al dan niet automatisch
pi_88028724
Ik vind hem voor de iPad een beetje overpriced, maar The Jim and Frank mysteries vind ik zelf een van de leukere spellen op de iPhone/iPod/iPad. Een heel goed afgewerkte en complete Professor Layton-kloon.

En Cut the rope is heel leuk. Beetje vergelijkbaar met Angry Birds, maar leuker en veel minder frustrerend.
pi_88029109
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:38 schreef DanielSmith het volgende:

[..]

Eigenlijk is de enige app die ik écht heel erg zou missen Pressreader. Voor een bescheiden bedrag volledige versies van kranten downloaden, al dan niet automatisch
PressReader (en Zinio) zijn idd geniaal _O_.
  FOK!fotograaf woensdag 27 oktober 2010 @ 21:44:07 #198
18921 freud
Who's John Galt?
pi_88041742
Mja, ik ben gek op cloudreaders voor cbr en pdf, en vlc voor divx. Verder Cut the Rope en Angry birds :+.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_88045099
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:44 schreef Pino112 het volgende:

Waar kan ik die instelling vinden :@ ? Vind het namelijk ook érg irritant...
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 27 oktober 2010 @ 22:39:33 #200
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_88045238
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:37 schreef Locusta het volgende:

[..]

Waar kan ik die instelling vinden? Vind het namelijk ook érg irritant...
Rechtsboven bij Thema-instellingen de laatste optie, helemaal onderaan:
"Toon waarschuwing bij inactief".
Vinkje weghalen :)
pi_88045480
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:39 schreef Pino112 het volgende:
Rechtsboven bij Thema-instellingen de laatste optie, helemaal onderaan:
"Toon waarschuwing bij inactief".
Vinkje weghalen :)
Ah, die had ik nog helemaal niet gevonden! Ik zat bij "opties" te zoeken :@ De nieuwe lay-out loopt bij mij nog niet helemaal flex op m'n iPad.... Net wilde ik mijn bericht aanpassen en toen bleef het beeld verschuiven? :? Naja, wacht wel even af....
pi_88045515
Waarom krijg ik de melding als ik m'n ipad in m'n computer steek met 't witte stekkertje "not charging". na een paar uur gaat 'ie wel chargen maar die melding gaat niet weg. Is een computer niet sterk genoeg om de ipad op te laden of moet ik iets aan een instelling doen?
pi_88045581
Volgens mij heeft dat met de USB-lader te maken.....?
pi_88045760
Als ik de iPad aansluit op mijn Apple toetsenbord laadt hij ook niet op. Waarschijnlijk te zwak signaal. Doe ik hem in mijn MacBook laadt hij wel weer op ;)
pi_88046007
Ja je moet high powered usb hebben of usb 3.0 geloof ik.
pi_88046181
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:43 schreef zeebeschuit het volgende:
Waarom krijg ik de melding als ik m'n ipad in m'n computer steek met 't witte stekkertje "not charging". na een paar uur gaat 'ie wel chargen maar die melding gaat niet weg. Is een computer niet sterk genoeg om de ipad op te laden of moet ik iets aan een instelling doen?
Kan ook aan je moederbord liggen. Ik heb een Asus moederbord, en moest eerst een programmaatje installeren.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:11:05 #207
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88047121
Ik laad hem op met oplader van mijn iPhone, is dat slecht? Nee toch?
pi_88047348
Lijkt me universeel.
pi_88047426
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 23:11 schreef Omnifacer het volgende:
Ik laad hem op met oplader van mijn iPhone, is dat slecht? Nee toch?
Slecht? Nee.
quote:
The quickest way to charge your iPad is with the included 10W USB Power Adapter. iPad will also charge, although more slowly, when attached to a computer with a high-power USB port (many recent Mac computers) or with an iPhone Power Adapter.
Bron: http://www.apple.com/batteries/ipad.html
pi_88048133
De Samsung Galaxy Tab voor Lifehackers

Tsja... Lekker makkelijk om een positieve review te schrijven als je het apparaat gratis van Samsung krijgt :'). Maar gelukkig trekt ie zelf al de conclusie dat 't geen iPad-killer is (ondanks dat ie amper een iPad heeft gebruikt).

Snap niet dat mensen überhaupt zo'n Tab in overweging nemen. Zoveel groter dan je telefoon is ie niet... En daarbij: het aanbod van apps is veel kleiner dan de Apple App Store en je hebt ook nog es met het schalen van apps te maken (doordat hetzelfde Android op schermen van verschillende grootte draait). En vooral ook: duur! Dat zou het telefoneren en fotograferen (kan ook beiden met je telefoon) me niet waard zijn.
pi_88059308
iPad met 8 inch display Gespot?

Hoe fake wil je 't hebben? :+
pi_88071658
quote:
2s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 11:23 schreef Roel_Jewel het volgende:

Waarom is het fake? Het is toch wel aannemelijk dat Apple een kleinere tablet gaat produceren? Dit doen ze opzich bij veel producten.

Maar dit is inderdaad wel heel snel.
pi_88071844
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:49 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:

[..]

Waarom is het fake? Het is toch wel aannemelijk dat Apple een kleinere tablet gaat produceren? Dit doen ze opzich bij veel producten.

Ik kan me niet voorstellen dat Apple (ook) naar dat formaat zou willen. Vult dat een behoefte die tussen iPhone- en iPad-grootte zit? En daarnaast: voordeel voor ontwikkelaars is nu dat er twee formaten zijn: iPhone en iPad. Moet je daar nog tussen willen zitten? Of andere resolutie?
pi_88071858
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:23 schreef Roel_Jewel het volgende:

Dat display is echt geen 8 inch :').
pi_88071886
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:49 schreef BonusLevelEindBaas het volgende:

[..]

Het is zeker niet aannemelijk. Het zou teveel gezeik opleveren voor ontwikkelaars.
pi_88072180
Natuurlijk gaat die discussie met de grote van het scherm komen, daar heb ik even niet aan gedacht. :P
pi_88114707
Mijn eerste iPost hoort natuurlijk hier. Wat een ontzettend relaxt ding is het eigenlijk. Gewoon naast de haard languit op de bank.
Go hard or go home
pi_88114819
Me pa zegt net ineens ik wil een ipad, een 16gig met 3g :3.

Kijken of dat ook gaat gebeuren.
pi_88123856
Dit is wel een karige melding...

pi_88126756
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 22:23 schreef -_Tommy_- het volgende:
Dit is wel een karige melding...

[ afbeelding ]
Nee hoor. Bestanden van bijvoorbeeld 1080P hebben best veel rekenkracht nodig, dat kan de iPad niet aan.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 03:24:10 #221
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88132683
Irritant, ik had IM gedownload maar dan blijf je altijd online staan, ook als je hem afsluit. Doeiiii.
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 03:45:41 #222
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88132795
Damn wat een bizarre app. Ik bleef online staan, ondanks app verwijderen, wifi uitschakelen en iPad uitzetten :o

Ik was pas offline toen ik eventjes op iMac had in- en uitgelogd :') Hoe kan dat nou?
pi_88132916
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 03:45 schreef Omnifacer het volgende:
Damn wat een bizarre app. Ik bleef online staan, ondanks app verwijderen, wifi uitschakelen en iPad uitzetten :o

Ik was pas offline toen ik eventjes op iMac had in- en uitgelogd :') Hoe kan dat nou?
De app logt niet in op je account, hun server doet dat. Daarom blijf je ingelogd, ongeacht wat je met je iPad doet.

Je status veranderen doe je dus in de app zelf.
pi_88133453
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 23:33 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Nee hoor. Bestanden van bijvoorbeeld 1080P hebben best veel rekenkracht nodig, dat kan de iPad niet aan.
Het was geen 1080p, het was een bestand wat m'n iPhone 4 wel afspeelt. Dus daarom karig.
pi_88133895
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 03:45 schreef Omnifacer het volgende:

Je kan ook instellen dat je uitgelogd word als je het programma afsluit. Misschien een optie?
pi_88134538
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:54 schreef retorbrapi het volgende:
Het is zeker niet aannemelijk. Het zou teveel gezeik opleveren voor ontwikkelaars.
Dat blijf je maar roepen, maar dat kun je moeilijk zeggen als je niet weet hoe groot de kleinere iPad gaat worden. Als ze dezelfde resolutie aanhouden, kan het best iets kleiner. De icons zijn nu veel groter dan op de iPhone, waar ze ook makkelijk bedienbaar zijn, dus een beetjje kleiner zou prima wwerken.

Daarbij roept Apple wel vaker dngen waar ze later op terugkomen. Twee jaar geleden was 13" nog het minimumformaat dat een laptopbeeldscherm kon hebben, was kleiner écht geen goed idee, en sloeg iedereen de plank volledig mis met netbooks en ultracompacte laptops. Nu is er een 11" Macbook Air.
pi_88136637
Cut The Rope start niet meer op bij mij! :( Blijft zwart scherm.. Hoe kan je dat oplossen? Kan je hem verwijderen en opnieuw downloaden zonder nogmaals te moeten betalen?
pi_88136809
Een keer tikken op het scherm, dan laad hij wel :)
pi_88136918
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 10:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat blijf je maar roepen, maar dat kun je moeilijk zeggen als je niet weet hoe groot de kleinere iPad gaat worden. Als ze dezelfde resolutie aanhouden, kan het best iets kleiner. De icons zijn nu veel groter dan op de iPhone, waar ze ook makkelijk bedienbaar zijn, dus een beetjje kleiner zou prima wwerken.
Alleen de app icons zijn iets groter. De rest van de interface elementen heeft precies hetzelfde grootte.

Apple heeft jarenlang research gedaan naar usability op een touchscreen device, naar het juiste formaat voor interface elementen. Dat gaan ze echt niet opeens overboord gooien door alles een gradatie kleiner te maken.

Bij een eventuele 7" iPad zouden elementen 45% kleiner zijn. Zonder aanpassingen zou dat een ramp worden.

quote:
Daarbij roept Apple wel vaker dngen waar ze later op terugkomen. Twee jaar geleden was 13" nog het minimumformaat dat een laptopbeeldscherm kon hebben, was kleiner écht geen goed idee, en sloeg iedereen de plank volledig mis met netbooks en ultracompacte laptops. Nu is er een 11" Macbook Air.
Klopt, Apple roept wel vaker dingen, daarom hecht ik meer waarde aan het feit dat het gezeik oplevert voor ontwikkelaars dan aan wat Steve Jobs heeft gezegd.

Overigens kan ik me niet herinneren dat Apple heeft gezegd nooit kleiner dan 13" te willen gaan.
pi_88138581
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:14 schreef LeNick het volgende:
Kan je hem verwijderen en opnieuw downloaden zonder nogmaals te moeten betalen?
Dat kan sowieso. Apps die je hebt gekocht kun je weghalen en opnieuw downloaden, kosteloos.
pi_88139279
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:21 schreef Scorpie het volgende:
Een keer tikken op het scherm, dan laad hij wel :)
Werkte idd.. Raar.. :P Bedankt iig!

quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 13:22 schreef Great.Expectations het volgende:

[..]

Dat kan sowieso. Apps die je hebt gekocht kun je weghalen en opnieuw downloaden, kosteloos.
Oké, handig om te weten! :D
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:45:05 #232
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88139381
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 12:27 schreef retorbrapi het volgende:

Overigens kan ik me niet herinneren dat Apple heeft gezegd nooit kleiner dan 13" te willen gaan.
Lijkt me ook vrij sterk, aangezien ik hier een 12" PowerBook heb staan.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_88139433
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 13:45 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Lijkt me ook vrij sterk, aangezien ik hier een 12" PowerBook heb staan.
12" PB O+
Calmer than you are
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:48:44 #234
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_88139529
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 13:46 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

12" PB O+
Zeker. Werkt ook nog prima voor een laptop die al meer dan vijf jaar oud is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_88139938
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En daarnaast, in 2009 tijdens het iPod evenementen liet Apple ook een plaatje van een persoon zien die een tablet in zijn broekzak probeerde te stoppen en deden ze ook net alsof tablets onzin waren.
pi_88140314
Dat Readsquare werkt wel aardig, maar Flipboard blijft mooier :Y.
pi_88153091
Zombie VS plants is best origineel en vet! Niet te moeilijk maar wel uitdagend. Ik zoek nog meer van deze games. :o
pi_88154398
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2010 21:18 schreef Edwinuss het volgende:
Zombie VS plants is best origineel en vet! Niet te moeilijk maar wel uitdagend. Ik zoek nog meer van deze games. :o
Download hem ook op de Xbox ;).. En Angry Birds en Cut the rope worden hier ook vaak gedaan
pi_88154942
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 22:00 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Download hem ook op de Xbox ;).. En Angry Birds en Cut the rope worden hier ook vaak gedaan
Die andere worden hier ook vaak gespeeld ja.

Zal eens kijken hoeveel MS punten ik nog over heb.
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:17:00 #240
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_88165307
Wellicht een domme vraag, maar is het mogelijk om zonder allerlei softwarematige moeilijkheden een gewone externe harde schijf aan te sluiten op de iPad om vanaf die HD dan films af te spelen?
  zondag 31 oktober 2010 @ 09:18:18 #241
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_88165321
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 09:17 schreef detulp050 het volgende:
Wellicht een domme vraag, maar is het mogelijk om zonder allerlei softwarematige moeilijkheden een gewone externe harde schijf aan te sluiten op de iPad om vanaf die HD dan films af te spelen?
Volgens mij niet maar wie weet in de toekomst..
pi_88166391
quote:
Met Air Video kun je streamen vanaf een pc die is aangesloten op hetzelfe draadloos netwerk als de iPad. Ik weet niet of dat is wat je bedoeld, maar het werkt wel perfect. Ik heb films op een externe hard disk staan, en die kan ik op die manier bekijken. PC moet dan wel aan staan.
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:38:57 #243
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_88166428
Ik wil hem vooral met een externe HD kunnen gebruiken als ik in een hotel zit, dus dat gaat hem niet worden. Dan kan ik beter mijn netbook gebruiken :)
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:52:05 #244
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_88166676
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 10:38 schreef detulp050 het volgende:
Ik wil hem vooral met een externe HD kunnen gebruiken als ik in een hotel zit, dus dat gaat hem niet worden. Dan kan ik beter mijn netbook gebruiken :)
Ligt eraan wat je op die HD hebt staan. Films kun je ook op de iPad kwijt en docs etc. via apps zelf.
  zondag 31 oktober 2010 @ 11:05:32 #245
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_88166968
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:52 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je op die HD hebt staan. Films kun je ook op de iPad kwijt en docs etc. via apps zelf.
Series, films etc. Soms 20gb, soms 120gb mee. Dus ik kan het niet allemaal op de Ipad kwijt.
pi_88167414
Sowieso zal je films en series moeten converteren voor de iPad ALS je betere kwaliteit voor minder stroom wilt. En dan is een film maar 1GB en past op een iPad dus een flinke hoeveelheid.
Waarom je 120GB aan films wilt meenemen vor een hotel... Tja..
  FOK!fotograaf zondag 31 oktober 2010 @ 11:32:33 #247
18921 freud
Who's John Galt?
pi_88167706
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:38 schreef detulp050 het volgende:
Ik denk niet dat dat erin gaat zitten, aangezien ze met zo'n feature de hogere Gb versies minder zullen verkopen vermoed ik.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_88168825
Misschien even een ipad connection kit halen? Kun je externe hd in je ipad pluggen.
pi_88170000
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 12:11 schreef v1tje het volgende:
Misschien even een ipad connection kit halen? Kun je externe hd in je ipad pluggen.
MITS je je iPad jailbreakt :)
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:16:37 #250
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_88181878
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 11:23 schreef athlonkmf het volgende:
Waarom je 120GB aan films wilt meenemen vor een hotel... Tja..
Als ik twee of drie weken in een hotel zit, dan wil ik graag films en series kunnen kijken. En dan wil ik nog kunnen kiezen ook. Ik kan van te voren niet echt bepalen welke dingen ik wel ga kijken namelijk :)
pi_88181966
Een film is ongeveer 1,5 gig.
Dus voor 2-3 weken vakantie wil je 80 films meenemen? Je kan toch voor je vakantie beslissen welke je wil kijken.
Je kan er ook 20 ofzo doen en dan. Nog kan je er elke dag 1 kijken in 3 weken.
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:25:28 #252
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_88182116
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 19:20 schreef nelisb het volgende:
Een film is ongeveer 1,5 gig.
Dus voor 2-3 weken vakantie wil je 80 films meenemen? Je kan toch voor je vakantie beslissen welke je wil kijken.
Je kan er ook 20 ofzo doen en dan. Nog kan je er elke dag 1 kijken in 3 weken.
Meestal neem ik er 20 mee en een paar series (seizoen Dexter, Cougar Town etc. etc.).
Maar ik wist niet dat ik alles moest converteren voor de Ipad. Een film neemt nu rond de 4 tot 8 gb per stuk in namelijk. Converteren is niet mijn ding :@
pi_88182304
Haha moet er gewoo. Om lachen zoveel. Maar iedereen zijn ding.

Ja met converteren van films hou ik zo'n 1,5 gig over en series volgens mij 1 gig ofzo. Zal straks eens kijken.
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:43:05 #254
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_88182839
Zelfs ik kan converteren. En dat zegt veel, zo niet alles.
pi_88183090
Hoe makkelijk is dat converteren.
  zondag 31 oktober 2010 @ 19:55:44 #256
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_88183413
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 19:48 schreef nelisb het volgende:
Hoe makkelijk is dat converteren.
Ben je me nu aan het dissen?
pi_88184305
Vrouwen hebben geen verstand van techniek, dus als zelfs Copycat het kan, dan kan iedereen met 1 arm het.
  zondag 31 oktober 2010 @ 20:16:42 #258
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_88184366
Met geen arm zelfs!
pi_88184399
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 19:55 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ben je me nu aan het dissen?
Zou niet durven ;-)
pi_88198079
November is aangebroken, multitasking coming soon..
pi_88200494
quote:
18s.gif Op maandag 1 november 2010 01:38 schreef StefanKollaart het volgende:
November is aangebroken, multitasking coming soon..
Ik zit ook op hete kolen, dus laat maar komen!
pi_88201695
De GM-versie is nog niet uit, en na uitgifte daarvan is er minimaal 2 weken voordat de uiteindelijke versie er is.

Dus pas eind november op z'n best.
pi_88207243
Allleen pro's die converteren alles met Danisofdt produkten :6
Enne ik zit nog steeds op versie 3.2.2 en wilde weten of ik heel veul mis als ik niet de laatste versie heb en wat ik dan mis met de laatste versie.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88211826
Heb echt zin dat de update komt.
  maandag 1 november 2010 @ 15:51:01 #266
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_88211941
Yo,

Ik wil ff zo'n ipad met 3G kopen, en lees dat je daar een micro-simkaart voor moet bij kopen. Heb nu een mobiel internet abonnement bij Vodafone, weet iemand of ik dat dan kan overzetten/daar ook voor kan gebruiken of moet ik dan weer een nieuw abbo nemen?

Thanks.
pi_88214268
Ik durf dat niet te zeggen, ze weten bij de winkel wel heel goed;).
  maandag 1 november 2010 @ 18:18:25 #268
215 misterDre
Paint it black!
pi_88217368
quote:
Een gewone externe HD niet maar er is wel een alternatief. Of het handig is mag je zelf bepalen :)

http://www.ipadplanet.nl/(...)uimte-uit-tot-750gb/
pi_88233903
De GM van 4.2 is uit :)
pi_88233933
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 00:10 schreef retorbrapi het volgende:
De GM van 4.2 is uit :)
pi_88234776
http://www.macstories.net(...)releases-ios-4-2-gm/

quote:
Update #1: Basing on a 5-minute quick test, it seems like there are no new features in this GM build. As we expected, it’s a bug-fix related build aimed at making everything faster and smoother.
pi_88235375
Hopelijk valt ie snel te downloaden!

Verschil tussen ios4.1 gm en final was 1 week. Hopelijk nu ook.

[ Bericht 25% gewijzigd door StefanKollaart op 02-11-2010 10:41:17 ]
pi_88236403
Fuck. Ik heb opeens een dode pixel in m'n scherm :-(
pi_88236945
Nou, dan gaan we GM 4.2 maar 's installeren :)
Calmer than you are
pi_88237047
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 08:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, dan gaan we GM 4.2 maar 's installeren :)
hoe kom je daar dan aan?
pi_88237078
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 08:15 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

hoe kom je daar dan aan?
Usenet of http://bit.ly/dup4e9
Calmer than you are
pi_88237099
Nice! Die gaat er echt wel even op zometeen! Voordeel van ziek thuis zijn een keer... Ook meteen die voor iPhone4 er maar bij :D
pi_88237290
Moet je eerst nog de nieuwe versie van iTunes downloaden, anders doet ie het niet :)
Calmer than you are
pi_88237385
Zo...lekker rap dat 4.2 op mijn iPad.
Calmer than you are
pi_88237418
Die van mij is nog bezig ;)!

En dan als er straks een final uit is dan zet ie die er automatisch op neem ik aan?
pi_88237422
Dikke dikke kans dat deze build die final is :)
Calmer than you are
pi_88237489
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 08:43 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dikke dikke kans dat deze build die final is :)
Ja maar zo zal die niet bij Apple bekend staan neem ik aan?
pi_88237502
Nog 2 minuten restoren en dan is ie klaar!
pi_88237737
Nou, dan gaan we Omnifocus ook maar aanschaffen. No jailbreak, no Omnifocus.
Calmer than you are
pi_88237878
En iPhone 4 is ook op 4.2. Erg erg prima, update!
Calmer than you are
pi_88238582
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 09:00 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Nou, dan gaan we Omnifocus ook maar aanschaffen. No jailbreak, no Omnifocus.
:).
De iPhone-/iPad-app van Devonthink is ook uit trouwens. Moet er nog ff mee spelen :).
  dinsdag 2 november 2010 @ 09:53:34 #287
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_88238862
Ik heb helaas twee iTunes accounts waar ik apps mee heb gekocht. Een van de twee gebruik ik niet actief meer, maar heb ik nog nodig voor updates.
Nou werkt dat op de iPhone prima, maar op de iPad vraagt hij de hele tijd om de oude account en gaat dan zeuren dat ik moet kopen voor apps van de andere account.

Uitloggen, uitzetten, prefs veranderen, het wekt allemaal niet. Iemand anders hier ook last van?
pi_88238921
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 09:40 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

:).
De iPhone-/iPad-app van Devonthink is ook uit trouwens. Moet er nog ff mee spelen :).
Eerst MobileMe-sync voor Devonthink, anders begin ik er nog niet aan ;)
Calmer than you are
pi_88238932
Nadeel... Je moet weer alles terugzetten qua muziek, films en boeken...
pi_88240813
Dat restoren van de iPad duurt laaaaang :O. Zie dat ie een nieuwe backup-folder heeft aangemaakt, maar daar staat (nog?) niks in...
pi_88241305
de nieuwe versie 4.2? ziet er gelikt uit echter de vraag blijft voor mij of de laatste jailbreak hiervoor ook uitstekend is.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:19:14 #292
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_88244778
Is 16GB eigenlijk niet veel te weinig? 64GB is sowieso prima, maar om daar nu 200 euro meer voor te betalen. :{

En zou ik met mn HTC Desire tethering kunnen gebruiken en zo online kunnen met een iPad?
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:12:23 #293
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_88246752
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:37 schreef rubje het volgende:
de nieuwe versie 4.2? ziet er gelikt uit echter de vraag blijft voor mij of de laatste jailbreak hiervoor ook uitstekend is.
Ja, zie: http://blog.iphone-dev.org/post/1452044444/redsn0w-limera1n-fun
  dinsdag 2 november 2010 @ 14:15:46 #294
1135 Neelix
Fok!fossiel
pi_88246867
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:19 schreef Zwansen het volgende:
Is 16GB eigenlijk niet veel te weinig? 64GB is sowieso prima, maar om daar nu 200 euro meer voor te betalen. :{

En zou ik met mn HTC Desire tethering kunnen gebruiken en zo online kunnen met een iPad?
Ik heb een 64Gb, maar ik zou niet zo goed weten wat ik er allemaal op moet zetten.
Het zuigt dat je niet vanaf de ipad muziek kan streamen naar een airport express, dus muziek erop zetten is ook niet heel nuttig.
Films erop zetten is ook een beetje lastig, streamen gaat makkelijker, want je moet ze toch converteren.

16 Gb is echt wel genoeg.
pi_88248127
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 14:15 schreef Neelix het volgende:

[..]

Ik heb een 64Gb, maar ik zou niet zo goed weten wat ik er allemaal op moet zetten.
Het zuigt dat je niet vanaf de ipad muziek kan streamen naar een airport express, dus muziek erop zetten is ook niet heel nuttig.
Films erop zetten is ook een beetje lastig, streamen gaat makkelijker, want je moet ze toch converteren.

16 Gb is echt wel genoeg.
Ligt er maar net aan wat voor apps je erop zet :). Ik heb een paar apps die 1-2 GB groot zijn. Dan gaat 't hard natuurlijk :).
pi_88251768
Welke apps zijn dat dan? Vind ik juist zo prettig, dat de meeste apps meestal niet meer dan een paar MB groot zijn.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_88251918
iOS 4.2 O+
Calmer than you are
pi_88252365
De populaire mediaspeler VLC Media Player verdwijnt uit de App Store van Apple. De voorwaarden van Apple en de DRM-kopieerbeveiliging op de apps in de AppStore strookt niet met de voorwaarden van de opensource-licentie waaronder VLC Media Player uitkomt.

De GPL-licentie (General Public License) stelt ontwikkelaars in staat om de broncode van het programma gratis te gebruiken maar eist wel dat het werk wat op die code is gebaseerd ook gratis wordt aangeboden en ook de broncode wordt vrijgegeven.

Het bedrijf Applidium heeft VLC Media Player aangepast om geschikt te maken voor de mobiele Apple-apparaten (iOS). Volgens Videolan is het te verwachten dat Apple de app liever uit de AppStore weert dan dat het de eigen voorwaarden aanpast om software op basis van de GPL in tact te laten.

Voor iedereen die dus nog graag de VLC Media Player wil hebben op zijn iPhone, iPod Touch of iPad moet er snel bij zijn.
pi_88252466
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:12 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Welke apps zijn dat dan? Vind ik juist zo prettig, dat de meeste apps meestal niet meer dan een paar MB groot zijn.
- The Elements (1,71 GB)
- Scott Kelby's Photo Recipes Live (1,31 GB)
- Aantal automagazines (700/800 MB)
- Saatchi Gallery Opus HD for iPad (604 MB)
  dinsdag 2 november 2010 @ 16:33:13 #301
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_88252618
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 16:26 schreef zeebeschuit het volgende:
De populaire mediaspeler VLC Media Player verdwijnt uit de App Store van Apple. De voorwaarden van Apple en de DRM-kopieerbeveiliging op de apps in de AppStore strookt niet met de voorwaarden van de opensource-licentie waaronder VLC Media Player uitkomt.

De GPL-licentie (General Public License) stelt ontwikkelaars in staat om de broncode van het programma gratis te gebruiken maar eist wel dat het werk wat op die code is gebaseerd ook gratis wordt aangeboden en ook de broncode wordt vrijgegeven.

Het bedrijf Applidium heeft VLC Media Player aangepast om geschikt te maken voor de mobiele Apple-apparaten (iOS). Volgens Videolan is het te verwachten dat Apple de app liever uit de AppStore weert dan dat het de eigen voorwaarden aanpast om software op basis van de GPL in tact te laten.

Voor iedereen die dus nog graag de VLC Media Player wil hebben op zijn iPhone, iPod Touch of iPad moet er snel bij zijn.
Hmm vaag zeg.
Ik heb hem al op m'n iPad, maar is het mogelijk dat Apple deze op afstand verwijderd of niet meer laat starten of zo? Of ben ik veilig?
Ik heb geen signature.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')