quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:34 schreef hondjes het volgende:
[..]
En ik heb meer het Zwitserleven gevoel, dus ...so what.
Ik begin me zorgen te makenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:34 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Het enige land ter wereld waar je legaal om hulp bij zelfdoding kan vragen?_!_!_!_!
Dat is best heel heftig voor je broer en voor jou en je familiequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:38 schreef Toverheks het volgende:
en dan nog wat, ik heb een broertje die schizofreen is, krijgt nu 4 keer per dag medicijnen omdat zijn stemmen in zijn hoofd tot bedaren te brengen, om hem rustiger te houden, en ja hij heeft zijn hele leven al met zelfmoord gedreigt, en ook heb ik de laatste keer geroepen, nou verderop staan hoge flats zoek maar een mooie uit, en waarom, heel egoistich, omdat ik aan mezelf dacht dat ik het heen er weer van kreeg en snachts niet sliep omdat ik gewoon bang er voor ben dat het ooit gebeurd.
en wij als familie houden daar ook rekening mee, net zoals ik ( wat ik begreep ) ook de fam. van Antonie erop was voorbereid.
een mens maakt zich zelf niet, je mag maar hopen dat het nooit jou kind of familielid over komt en het besluit te doen.
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:41 schreef hondjes het volgende:
Alles ligt al in je DNA, in de baarmoeder wordt je karakter al gevormd.
Lullig, maar niets aan te doen.
Daarom, mensen kan je niet veranderen, hooguit een beetje bijsturen..
Ook het krijgen van een depressie is erfelijk bepaald. doe je dus geen flikker aan.
Je mist waarschijnlijk een stofje, die soms aangevuld kan worden met medicijnen, vaak ook niet..
Vaak gaan mensen die een depressie door een hel, en ik hoorde van de week, dat er zo een 1500 mensen zelfmoord plegen.
het was heftig Deissyy, ik heb even geen contakt met mijn broer, maar dat komt wel weer, en besluit hij het ooit te doen ( terwijl iedereen roept mensen die het schreeuwen doen het niet nou echt wel hoor) vind ik dat heel erg triest.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat is best heel heftig voor je broer en voor jou en je familie![]()
Ik zei gisteren tegen mijn zus dat ik denk en hoop dat de vrouw van Antonie Kamerling wel kan begrijpen waarom hij deze stap heeft gezet, hoe verdrietig het ook is, zij kende hem immers als geen ander.
Per dag? Per week? Per maand? Per jaar?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:41 schreef hondjes het volgende:
en ik hoorde van de week, dat er zo een 1500 mensen zelfmoord plegen.
Ik wou het net vragen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:48 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Per dag? Per week? Per maand? Per jaar?
Van de 5000 mensen , die aan een depressie lijden, plegen er 1500 zelfmoord.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:48 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Per dag? Per week? Per maand? Per jaar?
nee hoor, niet meer, ben er klaar mee, gebeurt het gebeurt het heb geen contakt meer met hem, maar wel met zijn nieuwe vriendin af en toe, en het gaat goed met hem en zijn medicijnen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik wou het net vragen.
Ow en Heksie, wat kut met die broer van je, zoiets moet echt een zwaar beslag op z'n omgeving leggen
Het schijnt bullshit te zijn dat depressie erfelijk is bepaald. Een depressie heeft te maken met diverse factoren, zoals je opvoeding, sociale en psychologische factoren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:41 schreef hondjes het volgende:
Ook het krijgen van een depressie is erfelijk bepaald. doe je dus geen flikker aan.
Je mist waarschijnlijk een stofje, die soms aangevuld kan worden met medicijnen, vaak ook niet..
Vaak gaan mensen die een depressie door een hel, en ik hoorde van de week, dat er zo een 1500 mensen zelfmoord plegen.
Die Kamerling heeft dit niet plots gekregen. Reeds lange tijd heeft hij er last van. Ik begrijp best dat iemand moeilijker dan moeilijk kan zitten, maar door "uit te stappen" zadel je de last van jezelf op andermans schouders.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:41 schreef hondjes het volgende:
Natuurlijk vind je dat erg, ook al heb je nu, waarschijnlijk uit zelfbescherming, afstand van je broer genomen, hij blijft je broer.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:48 schreef Toverheks het volgende:
[..]
het was heftig Deissyy, ik heb even geen contakt met mijn broer, maar dat komt wel weer, en besluit hij het ooit te doen ( terwijl iedereen roept mensen die het schreeuwen doen het niet nou echt wel hoor) vind ik dat heel erg triest.
Eens. Al zou ik het niet vreemd vinden als je vatbaarheid ervoor wel erfelijk is bepaald.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het schijnt bullshit te zijn dat depressie erfelijk is bepaald. Een depressie heeft te maken met diverse factoren, zoals je opvoeding, sociale en psychologische factoren.
Een depressie kan iedereen overkomen.
Er is in ieder geval bijna altijd sprake van een situatie die een depressie triggert. Aanleg voor depressies zou volgens mij best genetisch bepaald kunnen zijn.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het schijnt bullshit te zijn dat depressie erfelijk is bepaald. Een depressie heeft te maken met diverse factoren, zoals je opvoeding, sociale en psychologische factoren.
Dat kan, maar dat kan ook komen doordat een kind met een depressief persoon in de nabije omgeving is opgegroeid, waardoor hij of zij dat gedrag gaat kopieëren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:58 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Eens. Al zou ik het niet vreemd vinden als je vatbaarheid ervoor wel erfelijk is bepaald.
Hef fun Heksiequote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:00 schreef Toverheks het volgende:
ik wens jullie nog een plezierige middag ik ben er ff vandoor tot vanavond.
Dat ook nog.... nog beterquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:34 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Het enige land ter wereld waar je legaal om hulp bij zelfdoding kan vragen?_!_!_!_!
Tata, ik ben er ook vandoorquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:00 schreef Toverheks het volgende:
Daarbij geloof ik ook niet dat je karakter al in de baarmoeder gevormd wordt...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Van de week een professor gezien bijP&W die het mooi verwoordde , hoe het in mekaar zit.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:56 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Tot laters heksquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:00 schreef Toverheks het volgende:
Je DNA bepaalt met wel meer kwesties of je er gevoelig voor bent, maar of die gevoeligheid zich uit kan wel zeker afhankelijk zijn van een flink aantal externe factoren.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:06 schreef hondjes het volgende:
[..]
Van de week een professor gezien bijP&W die het mooi verwoordde , hoe het in mekaar zit.
Opvoeding, sociale en psychische factoren zijn nihil, je DNA bepaald, of je er gevoelig voor bent.
Net zoals je blij bent, ondanks tegenslagen, of dat je van de kleur bruin houdt.
Dat je het ene eten niet lust of afkeer hebt voor blauwe luchten
Dan ben je waarschijnlijk vrij depressief ja.quote:
Watskeburt?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:07 schreef Ian_Nick het volgende:
@MeraViglioSa Ik heb het weekend zojuist een stuk aangenamer gemaakt voor ons beide.
Dat denk ik dus ook. Ik heb geen hard bewijs, maar de eerste man van mijn omie was ook depressief en heeft zichzelf verhangen. De 3 kinderen die uit dat huwelijk zijn voortgekomen waren ook behoorlijk labiel en depressief. De kinderen die uit die huwelijken zijn voortgekomen ook.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:59 schreef Scrutinizer het volgende:
Er is in ieder geval bijna altijd sprake van een situatie die een depressie triggert. Aanleg voor depressies zou volgens mij best genetisch bepaald kunnen zijn.
Het verschil tussen karakter en gedrag. Karakter zou volgens Dick Swaab een nagenoeg vast gegeven zijn maar gedragingen zijn sterk beïnvloedbaar en kunnen daardoor zelfs met elkaar in conflict gebracht worden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je DNA bepaalt met wel meer kwesties of je er gevoelig voor bent, maar of die gevoeligheid zich uit kan wel zeker afhankelijk zijn van een flink aantal externe factoren.
Ik ben nog steeds trots op mezelf dat ik het de wereld niet aandoe om een halve kopie van mij op de wereld te zetten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:11 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Ik heb geen hard bewijs, maar de eerste man van mijn omie was ook depressief en heeft zichzelf verhangen. De 3 kinderen die uit dat huwelijk zijn voortgekomen waren ook behoorlijk labiel en depressief. De kinderen die uit die huwelijken zijn voortgekomen ook.
Zo triest om dat mee te maken. Een nichtje heeft vorig jaar zichzelf verhangen. Een doodongelukkig mens, niemand kon haar helpen. En ja, zij had ook kinderen.
Oooh oke. Yeey!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:12 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Je bent te snel, ik was nog aan het editten
Leuk dat je hierom kunt lachen. Het is ook echt een successtory.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:12 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik ben nog steeds trots op mezelf dat ik het de wereld niet aandoe om een halve kopie van mij op de wereld te zetten.![]()
Ik ben ook depressief geweest en met name het idee dat je beter niet geboren had kunnen worden voert de boventoon, dat staat los van alles en iedereen om je heen. Antonie zal ook gedacht hebben dat het beter voor zijn kinderen geweest zou zijn als hij er niet meer zou zijn. Volslagen irrationeel maar dat is dan ook een kenmerk van depressieve gedachten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:11 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Ik heb geen hard bewijs, maar de eerste man van mijn omie was ook depressief en heeft zichzelf verhangen. De 3 kinderen die uit dat huwelijk zijn voortgekomen waren ook behoorlijk labiel en depressief. De kinderen die uit die huwelijken zijn voortgekomen ook.
Zo triest om dat mee te maken. Een nichtje heeft vorig jaar zichzelf verhangen. Een doodongelukkig mens, niemand kon haar helpen. En ja, zij had ook kinderen.
Dick Swaab over zijn boek "Wij zijn ons brein" bij Pauw en Witteman gisteren:quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het verschil tussen karakter en gedrag. Karakter zou volgens Dick Swaab een nagenoeg vast gegeven zijn maar gedragingen zijn sterk beïnvloedbaar en kunnen daardoor zelfs met elkaar in conflict gebracht worden.
Eens.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Het verschil tussen karakter en gedrag. Karakter zou volgens Dick Swaab een nagenoeg vast gegeven zijn maar gedragingen zijn sterk beïnvloedbaar en kunnen daardoor zelfs met elkaar in conflict gebracht worden.
Het zou me niet eens verbazen als hij wel was blijven leven als zijn kinderen al geen moeder meer hadden gehad.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben ook depressief geweest en met name het idee dat je beter niet geboren had kunnen worden voert de boventoon, dat staat los van alles en iedereen om je heen. Antonie zal ook gedacht hebben dat het beter voor zijn kinderen geweest zou zijn als hij er niet meer zou zijn. Volslagen irrationeel maar dat is dan ook een kenmerk van depressieve gedachten.
Dit wetend, zou je dan kinderen op de wereld zitten? Of ben je inmiddels zo ver dat je ook weet hoe je het, mocht het weer voorkomen, kunt tackelen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben ook depressief geweest en met name het idee dat je beter niet geboren had kunnen worden voert de boventoon, dat staat los van alles en iedereen om je heen. Antonie zal ook gedacht hebben dat het beter voor zijn kinderen geweest zou zijn als hij er niet meer zou zijn. Volslagen irrationeel maar dat is dan ook een kenmerk van depressieve gedachten.
Lijkt me een interessant boekquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Dick Swaab over zijn boek "Wij zijn ons brein" bij Pauw en Witteman gisteren:
http://pauwenwitteman.var(...)470ef75c0f55509a7987
Sterker nog, ik zit er middenin. Mijn kinderen zijn volwassen maar maken zich inmiddels ook zorgen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:17 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is ook een stuk makkelijker als er nog wel iets of iemand is waarvoor je door moetquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:26 schreef beequeen het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zit er middenin. Mijn kinderen zijn volwassen maar maken zich inmiddels ook zorgen.
Natuurlijk willen ze hun moeder niet missen maar zien ook dat ze doodongelukkig is. Dagelijkse belletjes en bezoekjes houden mij nog op de been. Maar als ik eerlijk moet zijn.......
Er zijn wat dat betreft andere factoren die me daar van weerhouden. Mijn aanleg voor depressies zou me er niet van weerhouden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:25 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dit wetend, zou je dan kinderen op de wereld zitten?
Bij mij was er sprake van een wel heel duidelijke trigger van buitenaf en ik zou dat bij mij kind(eren) wel herkennen, net zoals ik dat bij anderen soms ook herken.quote:Of ben je inmiddels zo ver dat je ook weet hoe je het, mocht het weer voorkomen, kunt tackelen?
Overigens geloof ik nooit dat je al je kinderen exact hetzelfde opvoedt, je reageert als moeder ook vanaf het begin op het kind zelf, en dat zal je manier van opvoeden ook vanaf dag 1 beïnvloeden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:27 schreef hondjes het volgende:
Als je vijf kinderen hebt, zullen ze alle vijf verschillend zijn.
Dezelfde opvoeding, dezelfde moeder.
Praten met anderen die in hetzelfde schuitje zitten of met een professional zou je kunnen helpen, Beequeen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:26 schreef beequeen het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zit er middenin. Mijn kinderen zijn volwassen maar maken zich inmiddels ook zorgen.
Natuurlijk willen ze hun moeder niet missen maar zien ook dat ze doodongelukkig is. Dagelijkse belletjes en bezoekjes houden mij nog op de been. Maar als ik eerlijk moet zijn.......
Mijn vader was aan het opruimen geslagen en gaf de kinderen hun eigen kinderfotoboeken. De oudste twee kregen ieder twee fotoboeken, nummer drie kreeg één fotoboek en nummer vier kreeg een stapeltje losse foto'squote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:31 schreef Leandra het volgende:
en dan hebben we het nog niet over het verschil van omgaan met baby # 1 waarbij alles nieuw, eng en spannend is, en ieder volgend kind....
en de Snieklaasconference van Toon Hermansquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En borstplaatjes, roomborstplaat, de witte
quote:
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En borstplaatjes, roomborstplaat, de witte
quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:53 schreef Jian het volgende:
en de Snieklaasconference van Toon Hermans
Die is zo leuk, 100 x gehoord en ik ga nog steeds in een deuk bij dat verhaalquote:
Ja... zo'n scene heb ik ooit gezien in een Scandinavische film, en het meisje daarna nog verdrietiger dat ze zelf niet in staat was zelfmoord te plegen.... falen op falen zeg maarquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:58 schreef Jian het volgende:
Wat een saai rotweer hier, ik word er helemaal depressief van, ik denk dat ik zo het uit het raam spring![]()
Tis maar goed dat ik op de begane grond zit
Dit is voor mij ook de standaard voor wat betreft quasi-chagrijnigheid. Ik hou er ook wel van om op die manier tijden door te gaan met klagen over niets.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Die is zo leuk, 100 x gehoord en ik ga nog steeds in een deuk bij dat verhaal
quote:
* De_Kardinaal is boos!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:09 schreef Ian_Nick het volgende:
Godverdegodverdegodgodgodgloeiendegodverdomme.
Heb je studieschuld of heb je stufi aangevraagd?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:10 schreef Ian_Nick het volgende:
Het OCWDuo wil geld van mij hebben, maar ze zeggen er niet bij waarom, waarvan en er staan verschillende bedragen in de verschillende brieven die ik van ze kreeg.
Dus heb ik ze per post, per mail en per telefoon meerdere malen lastig lopen vallen en ze bevolen alles te bewijzen en na te trekken gewoon om ze te zieken.
Ik heb zojuist een pakket met ongeveer 11 brieven van ze gekregenTeringlijers
It's on now, motherfuckers!
Ik heb niets aangevraagd, ze waren nog naar me opzoekquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Heb je studieschuld of heb je stufi aangevraagd?
Oeh, spannend.... helemaal als je nog nooit wat van hen ontvangen hebtquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:10 schreef Ian_Nick het volgende:
Het OCWDuo wil geld van mij hebben, maar ze zeggen er niet bij waarom, waarvan en er staan verschillende bedragen in de verschillende brieven die ik van ze kreeg.
Dus heb ik ze per post, per mail en per telefoon meerdere malen lastig lopen vallen en ze bevolen alles te bewijzen en na te trekken gewoon om ze te zieken.
Ik heb zojuist een pakket met ongeveer 11 brieven van ze gekregenTeringlijers
It's on now, motherfuckers!
Oh, nee, het klopt wel. Maar dan hoef ik het ze nog niet makkelijk te maken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oeh, spannend.... helemaal als je nog nooit wat van hen ontvangen hebt
Dat heb je al gedaan door opnieuw info cq stufi aan te vragenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:14 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Oh, nee, het klopt wel. Maar dan hoef ik het ze nog niet makkelijk te maken.
Waar zeg ik dat?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heb je al gedaan door opnieuw info cq stufi aan te vragen
quote:
Ik denk dat het meer ligt aan het feit dat hij nu fatsoenlijk geregistreerd is overal.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat heb je al gedaan door opnieuw info cq stufi aan te vragen
Ik heb geloof ik 4 verschillende betalingsregelingen gekregenquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:16 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer ligt aan het feit dat hij nu fatsoenlijk geregistreerd is overal.
We kunnen je ook nog wel bij wat andere overheidsinstanties inschrijven, misschien krijgen we dan geld toe.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:17 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik 4 verschillende betalingsregelingen gekregen![]()
![]()
![]()
Die zijn trouwens een stuk gunstiger dan ik had willen vragen![]()
![]()
Ik vind sowieso dat jij recht hebt op vergoedingen nu ik jou 24/7 op je keks ga, zeg maarquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:18 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
We kunnen je ook nog wel bij wat andere overheidsinstanties inschrijven, misschien krijgen we dan geld toe.
probeer de gemeente eens...quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:18 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
We kunnen je ook nog wel bij wat andere overheidsinstanties inschrijven, misschien krijgen we dan geld toe.
Heb je een brandblusserquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:34 schreef hondjes het volgende:
Vaatwasser gemaakt ..180 euro![]()
En nu zei mijn computer PANG en weg was alles.
Denk dat hij te heet was...
Nou ja, hij beter dan ik![]()
Maar wat moet ik nu doen, als die weer heet wordt..
Meten wat de temperatuur is van dat ding met een programma, en een keertje opmaken en wat perslucht er over heen!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:34 schreef hondjes het volgende:
Vaatwasser gemaakt ..180 euro![]()
En nu zei mijn computer PANG en weg was alles.
Denk dat hij te heet was...
Nou ja, hij beter dan ik![]()
Maar wat moet ik nu doen, als die weer heet wordt..
Nou ja, voor de kijkers van GTST misschien.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:36 schreef Jian het volgende:
De dood van Antonie Kamerling is voor Weekblad Privé aanleiding eerder te verschijnen met een eerbetoon aan de acteur, met wie hele generaties opgroeiden.
Ja, sorry hoor, niet om het één of ander, maar zo bekend was ie nou ook weer niet, toch![]()
http://www.telegraaf.nl/p(...)Antonie__.html?p=3,1
Je bent kalende?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 17:49 schreef remlof het volgende:
Zo, fiets gefixt en mezelf een socialistische coupe Diederik Samsom aangemeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |