Dan ben je waarschijnlijk vrij depressief ja.quote:
Watskeburt?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:07 schreef Ian_Nick het volgende:
@MeraViglioSa Ik heb het weekend zojuist een stuk aangenamer gemaakt voor ons beide.
Dat denk ik dus ook. Ik heb geen hard bewijs, maar de eerste man van mijn omie was ook depressief en heeft zichzelf verhangen. De 3 kinderen die uit dat huwelijk zijn voortgekomen waren ook behoorlijk labiel en depressief. De kinderen die uit die huwelijken zijn voortgekomen ook.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:59 schreef Scrutinizer het volgende:
Er is in ieder geval bijna altijd sprake van een situatie die een depressie triggert. Aanleg voor depressies zou volgens mij best genetisch bepaald kunnen zijn.
Het verschil tussen karakter en gedrag. Karakter zou volgens Dick Swaab een nagenoeg vast gegeven zijn maar gedragingen zijn sterk beïnvloedbaar en kunnen daardoor zelfs met elkaar in conflict gebracht worden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je DNA bepaalt met wel meer kwesties of je er gevoelig voor bent, maar of die gevoeligheid zich uit kan wel zeker afhankelijk zijn van een flink aantal externe factoren.
Ik ben nog steeds trots op mezelf dat ik het de wereld niet aandoe om een halve kopie van mij op de wereld te zetten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:11 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Ik heb geen hard bewijs, maar de eerste man van mijn omie was ook depressief en heeft zichzelf verhangen. De 3 kinderen die uit dat huwelijk zijn voortgekomen waren ook behoorlijk labiel en depressief. De kinderen die uit die huwelijken zijn voortgekomen ook.
Zo triest om dat mee te maken. Een nichtje heeft vorig jaar zichzelf verhangen. Een doodongelukkig mens, niemand kon haar helpen. En ja, zij had ook kinderen.
Oooh oke. Yeey!quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:12 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Je bent te snel, ik was nog aan het editten
Leuk dat je hierom kunt lachen. Het is ook echt een successtory.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:12 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik ben nog steeds trots op mezelf dat ik het de wereld niet aandoe om een halve kopie van mij op de wereld te zetten.![]()
Ik ben ook depressief geweest en met name het idee dat je beter niet geboren had kunnen worden voert de boventoon, dat staat los van alles en iedereen om je heen. Antonie zal ook gedacht hebben dat het beter voor zijn kinderen geweest zou zijn als hij er niet meer zou zijn. Volslagen irrationeel maar dat is dan ook een kenmerk van depressieve gedachten.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:11 schreef beequeen het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Ik heb geen hard bewijs, maar de eerste man van mijn omie was ook depressief en heeft zichzelf verhangen. De 3 kinderen die uit dat huwelijk zijn voortgekomen waren ook behoorlijk labiel en depressief. De kinderen die uit die huwelijken zijn voortgekomen ook.
Zo triest om dat mee te maken. Een nichtje heeft vorig jaar zichzelf verhangen. Een doodongelukkig mens, niemand kon haar helpen. En ja, zij had ook kinderen.
Dick Swaab over zijn boek "Wij zijn ons brein" bij Pauw en Witteman gisteren:quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het verschil tussen karakter en gedrag. Karakter zou volgens Dick Swaab een nagenoeg vast gegeven zijn maar gedragingen zijn sterk beïnvloedbaar en kunnen daardoor zelfs met elkaar in conflict gebracht worden.
Eens.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Het verschil tussen karakter en gedrag. Karakter zou volgens Dick Swaab een nagenoeg vast gegeven zijn maar gedragingen zijn sterk beïnvloedbaar en kunnen daardoor zelfs met elkaar in conflict gebracht worden.
Het zou me niet eens verbazen als hij wel was blijven leven als zijn kinderen al geen moeder meer hadden gehad.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben ook depressief geweest en met name het idee dat je beter niet geboren had kunnen worden voert de boventoon, dat staat los van alles en iedereen om je heen. Antonie zal ook gedacht hebben dat het beter voor zijn kinderen geweest zou zijn als hij er niet meer zou zijn. Volslagen irrationeel maar dat is dan ook een kenmerk van depressieve gedachten.
Dit wetend, zou je dan kinderen op de wereld zitten? Of ben je inmiddels zo ver dat je ook weet hoe je het, mocht het weer voorkomen, kunt tackelen?quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik ben ook depressief geweest en met name het idee dat je beter niet geboren had kunnen worden voert de boventoon, dat staat los van alles en iedereen om je heen. Antonie zal ook gedacht hebben dat het beter voor zijn kinderen geweest zou zijn als hij er niet meer zou zijn. Volslagen irrationeel maar dat is dan ook een kenmerk van depressieve gedachten.
Lijkt me een interessant boekquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Dick Swaab over zijn boek "Wij zijn ons brein" bij Pauw en Witteman gisteren:
http://pauwenwitteman.var(...)470ef75c0f55509a7987
Sterker nog, ik zit er middenin. Mijn kinderen zijn volwassen maar maken zich inmiddels ook zorgen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:17 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is ook een stuk makkelijker als er nog wel iets of iemand is waarvoor je door moetquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:26 schreef beequeen het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zit er middenin. Mijn kinderen zijn volwassen maar maken zich inmiddels ook zorgen.
Natuurlijk willen ze hun moeder niet missen maar zien ook dat ze doodongelukkig is. Dagelijkse belletjes en bezoekjes houden mij nog op de been. Maar als ik eerlijk moet zijn.......
Er zijn wat dat betreft andere factoren die me daar van weerhouden. Mijn aanleg voor depressies zou me er niet van weerhouden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:25 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Dit wetend, zou je dan kinderen op de wereld zitten?
Bij mij was er sprake van een wel heel duidelijke trigger van buitenaf en ik zou dat bij mij kind(eren) wel herkennen, net zoals ik dat bij anderen soms ook herken.quote:Of ben je inmiddels zo ver dat je ook weet hoe je het, mocht het weer voorkomen, kunt tackelen?
Overigens geloof ik nooit dat je al je kinderen exact hetzelfde opvoedt, je reageert als moeder ook vanaf het begin op het kind zelf, en dat zal je manier van opvoeden ook vanaf dag 1 beïnvloeden.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:27 schreef hondjes het volgende:
Als je vijf kinderen hebt, zullen ze alle vijf verschillend zijn.
Dezelfde opvoeding, dezelfde moeder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |