Proestquote:Raikkonen: it’s WRC or nothing
Kimi Raikkonen will still be a former Grand Prix driver in 2011, having indicated that he would not be interested in doing a deal to go back to Formula One next year.
Recent speculation linking him to Renault’s F1 outfit was vigorously denied by Raikkonen, and the Finn is now fully committed to rallying.
“I enjoy rallying and I want to carry on, but we have to find a solution,” said the 30-year-old, who claimed the Formula One title in 2007. “Hopefully we can sort out the situation soon. But there are no guarantees.”
His manager Steve Robertson confirmed that the emphasis has shifted away from Formula One for Raikkonen, the winner of 18 Grands Prix. “We’re no longer looking at opportunities in F1,” added Robertson. “Kimi seems to be focussed on rallying at the moment.”
The Finn has so far failed to conclude a deal with his backer Red Bull to keep him in the Citroen Junior Team, although his management is working on a deal to keep him within the Citroen fold with reduced funding. Options from MINI and the Monster World Rally Team are also on the table.
“We’re talking to lots of different people,” confirmed Raikkonen. “There are some good possibilities. It’s not something I’m worried about.”
While Citroen’s Olivier Quesnel has previously stated that Raikkonen is “not fast enough’, Ford team principal Malcolm Wilson is one of the Finn’s big supporters.
“Some people have said they can’t see the value in what Kimi is doing,” said Wilson. “Well, for me, he’s brought great value in the WRC. Having him in the sport has raised the profile, created a stir and a story this season. Okay, he’s still learning, but there’s a heck of a lot more to come from him - and he’s still Kimi Raikkonen.”
Ik denk eerlijk gezegd dat Virgin tot best wel wat in staat is. Als je ziet hoe ze zich het hele jaar ontwikkeld hebben. Daarnaast hebben ze in het begin van het jaar toch best wel veel tijd verloren vanwege de te kleine brandstoftank. Toch doen ze op dit moment nog niet veel onder voor Lotus en staan ze sowieso qua pure snelheid een stap hoger dan HRT. Het enige nadeel wat ze nog altijd hebben volgens mij is dat hun betrouwbaarheid nog niet op en top is.quote:Op donderdag 4 november 2010 14:03 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ik hoop dat Virgin instaat is een een redelijke auto te bouwen. Ik heb er mn grootste twijfels bij. Helemaal als ik zie wat voor stappen Lotus maakt om zich te verbeteren en zelfs Hispania gaat een samenwerking met Toyota en Williams aan om zich te verbeteren.
Als de laatste jaren van Jos en de Albers/Doornbos periode iets duidelijk hebben gemaakt is dat Nederland niet meer zat te wachten op weer een achterhoede gevecht.
Zolang ze maar van Koba afblijven: ik heb al vijf keer op hem gestemd als Rookie-of-the-Year bij Autosport.comquote:
is ie een rookie dan?quote:Op donderdag 4 november 2010 18:04 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Zolang ze maar van Koba afblijven: ik heb al vijf keer op hem gestemd als Rookie-of-the-Year bij Autosport.com
Inweze wel, aamgezien hij nu z'n eerste volledige seizoen meedraait.quote:
Nu we het toch over Webber hebben:quote:Op donderdag 4 november 2010 18:37 schreef Tarado het volgende:
A man of focus: The only place to go for all of Marks On the Track News from the world of Formula One...
Marks Preview Brazil, Crunch Time
POSTED ON NOVEMBER 04TH, 2010
[..]
http://www.markwebber.com(...)-brazil-crunch-time/
En dan hebben we deze tweets van Adam Cooper nog:quote:Webber: Vettel is Red Bull's favourite
Mark Webber has suggested that Red Bull Racing is 'emotionally behind' his team-mate Sebastian Vettel going into the final two races of the world championship battle.
The issue of team favouritism has been a hot topic at Red Bull this year, following Webber and Vettel's collision as they fought for the lead of the Turkish Grand Prix, and the incident where Webber had to hand his upgraded front wing to Vettel before Silverstone qualifying after the German's example failed.
Webber and Vettel arrive in Brazil 11 and 25 points behind championship leader Fernando Alonso, but with the team adamant that it will continue to support both men's title bids.
When asked if he felt he was getting equal support, Webber replied: "technically everything's been very, very good" but when pressed on whether he felt he had the same level of emotional backing as Vettel, he said: "It's obvious isn't it?"
Webber added: "Of course when young, new chargers come onto the block, that's where the emotion is. That's the way it is.
"Which is absolutely fine, because I've had a great opportunity and a great car to go and do some great things this year, and I have done that.
"I've got favourites in life. I've got people I like to be with. That's how it is. It's human nature."
While the team has remained adamant that it will not impose any form of team orders, Webber said there was the potential to let both championships slip away if Red Bull did not handle the final races correctly.
"I'm a driver, and I think that of course you increase your risk of that happening if you race each other and potentially take each other out, or race as hard as you want all the way to the end then you might not get certain championships," he said.
"But it's certainly not my decision and what I think is really all that important to how we will probably go about it. You'd need to ask the people who run the team."
He was not sure how he would feel about supporting Vettel if the points positions were reversed.
"It's a tough question and a tough situation to know how you would do things," Webber admitted.
"There's a lot of really good people at this team and there's no getting away from the fact that we would love to win some championships this year.
"We're at different parts of our career as well, so it's not as easy as some might imagine. I'd need to think a lot further about that.
"For different reasons here and there, obviously Seb's never led the championship this year and I have, so whatever happens in all the races we've had, we've now got two races to go and that's what the scoreboard says.
"Whatever the best way we go about handling trying to win the championship, we'll see on the Monday after Abu Dhabi if it was the right way."
He insisted he could still be satisfied with his season even if he ultimately missed out on the title despite leading the standings for much of the year.
"If you had asked me at the start of the year, I have a chance of winning the championship, I've won four races, I've had nine podiums, it's been a sensational year for me," Webber said.
"I can still put the icing on the cake and I'd love to be able to do that. If we don't, then the sun still comes up on Monday morning."
Webber also dismissed Gerhard Berger's allegation that he had allowed his car to run back across the road during his Korean Grand Prix crash because he had been keen to try and eliminate one of his title rivals. The spinning Red Bull collected Nico Rosberg's Mercedes in the incident.
"I know Gerhard's had some pretty nasty accidents in his time and so have I - Le Mans, Valencia..." said Webber.
"I'd never put myself or anyone else in any more danger than I need to. I've lost control of the car and [Berger's saying] all of a sudden I've regained control of the car and try and take people out... I'm a genius, aren't I?"
When asked if he was surprised that Berger's comments came on the Red Bull-owned Servus TV station, Webber replied: "absolutely".
quote:Just did an an interview with Vettel who said he and Webber will never be friends 'after what's happened this year'
Kortom, een gezellige boel in kamp Red Bull.quote:Asked Seb if that meant Turkey or other stuff and he didn't really want to elaborate. Meanwhile Mark has been stirring the pot too!
Is goed dat je dat Spaans erbij vermeldt anders zouden we nog denken dat je het over Massa hebtquote:Op donderdag 4 november 2010 22:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Sodeju, ga gewoon racen. We hebben een Spaans racemietje in een Ferrari en twee zeikwijven bij Red Bull voor de laatste 2 races
Laat Hamilton dan maar kampioen worden: die zeikt amper en trapt t gas altijd zo hard mogelijk in.
Meer 2007.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:56 schreef Migue het volgende:
It's 1986 all over again, ik trek het goed!
Twee coureurs (van hetzelfde team) vechten om de titel en de derde gaat ermee heen. Toen uiteindelijk het gevolg van een klapband in de laatste race.quote:Op donderdag 4 november 2010 22:56 schreef Migue het volgende:
It's 1986 all over again, ik trek het goed!
quote:Felipe Massa riskeert 6 jaar cel in Brazilië
05 november 2010 — Massa zal naar eigen zeggen de komende twee races alles in het werk stellen om Alonso aan de titel te helpen. Maar de Braziliaanse rijder kan maar beter uitkijken wat hij doet, een celstraf zou wel eens het gevolg kunnen zijn.
Felipe Massa liet de voorbije dagen weten dat hij Alonso volledig zal steunen in zijn strijd voor de titel. Massa zei zelfs dat dit ook in Brazilië het geval is, ondanks dat hij verwacht om daar in aanmerking te komen voor de overwinning.
Massa zou zelfs op eigen initiatief aan de kant gaan om Alonso eventueel voorbij te laten indien dit moet. Dergelijk manoeuvre kan niet als een teamorder beschouwd worden en zou zelfs niet bestraft kunnen worden in de Formule 1.
Een andere mogelijke bestraffing kan echter wel volgen. Massa riskeert 6 jaar cel liet Paulo Castilho weten, een procureur uit Brazilië.
Massa kan immers in zo’n situatie aangeklaagd worden omwille van een inbreuk tegenover de wet ter verdediging van de rechten van de supporters. De wet stelt dat frauderende sporters tot 6 jaar cel riskeren.
“Als hij het doet dan zal hij het circuit van Interlagos met handboeien verlaten,” luidde de krachtige uitspraak van Paulo Castilho.
Massa kan dus maar beter uitkijken wat hij doet tijdens de GP van Brazilië. Uiteraard staan ook de rijders van Red Bull en McLaren dezelfde mogelijke straf te wachten bij een gelijkaardig incident.
Bron: www.f1journaal.be
Op zich wel natuurlijk, maar ik denk niet dat ze Massa zullen aanklagen als hij zn teamgenoot (quote:
In sommige sporten mag het ook niet van de regelsquote:Op vrijdag 5 november 2010 11:10 schreef sasquatsch het volgende:
En zie daar het probleem van teamorders. Zijn dus in sommige landen per wet niet toegestaan.
Daarnaast hoezo is Alonso voorbij laten gaan frauderend? Volgens mij staat er nergens in de regels dat het niet mag.quote:Op vrijdag 5 november 2010 11:45 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
In sommige sporten mag het ook niet van de regels
Ga maar eens bewijzen dat een pitstop sneller had gekund of dat een monteur expres een wiel er niet af krijgt.
Je beďnvloed bewust de uitslag van de race. En dat is volgens de Braziliaanse wetgeving niet toegestaan. (Anders zou je je kunnen laten omkopen om bepaalde mensen veel geld met gokken te laten verdienen)quote:Op vrijdag 5 november 2010 15:17 schreef Waffle het volgende:
[..]
Daarnaast hoezo is Alonso voorbij laten gaan frauderend? Volgens mij staat er nergens in de regels dat het niet mag.
Alleen is het nog steeds de vraag onder welke naam ze volgend jaar opereren.quote:Op vrijdag 5 november 2010 12:28 schreef Googolplexian het volgende:
Lotus confirms 2011 Renault engines
Proton is volgens Joe Saward een mogelijke kandidaat voor overname van het Renault F1 team, die dan nadat Lotus Racing de Lotus naam laat vallen hernoemd kan worden in Lotus. Zo heeft de Lotus Groep wat het wil, een eigen Formule 1 team die reclame kan maken voor hun eigen sportwagens, a la Ferrari.quote:Lotus to be called '1Malaysia' next year?
As previously reported, a dark cloud is hanging above the future identity of the F1 team currently known as Lotus.
In is media statement confirming a Renault engine deal, Lotus Racing did not mention its current name or its intended 2011 moniker Team Lotus - a single time.
Rather, the team - locked in a naming dispute with the Proton-owned Group Lotus referred to itself as "the Anglo-Malaysian team".
A hint about Lotus' next identity then emerged with the issuing of a statement of confirmation by the team's new supplier Renault.
The French carmaker said its new agreement is with "1Malayasia Racing Team", which is the UK-registered company name of the collaboration jointly owned by Tune Group and Naza Group in partnership with the Malaysian government and a consortium of entrepreneurs.
als nu mijn favoriet dan ook maar weer kampioen wordtquote:Op donderdag 4 november 2010 22:56 schreef Migue het volgende:
It's 1986 all over again, ik trek het goed!
http://www.fia.com/en-GB/(...)10/Pages/fia_ga.aspxquote:Amendments to the International Sporting Code
The General Assembly approved the World Motor Sport Council proposed modifications to the International Sporting Code in relation to:
-Competitors Staff Licence: All those involved in the FIA World Championships are directly subject to the FIAs jurisdiction. Those who are guilty of conduct contrary to the FIA regulations will be denied access to the areas under the control of the FIA in the events counting towards these championships. The procedure for implementing this system will be examined within the framework of working groups specific to each of the FIA World Championships.
-Road Traffic Offences: The FIA is allowed to impose sanctions on Super Licence holders who commit road traffic offences.
-Fines that can be imposed by the Stewards of the meeting in case of infringement: the maximum fine that shall be inflicted is 250,000 euros.
-Sports betting: the FIA adopted regulations aiming to preserve and maintain the integrity of motor sport when it is endangered by improper betting.
quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als nu mijn favoriet dan maar wel kampioen wordt
In '86 Mansell, dit jaar Vettel.quote:
OK, ik gun het Webber dit jaar, maar geen moeite met Vettel of wie dan ookquote:Op zondag 7 november 2010 16:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In '86 Mansell, dit jaar Vettel.
Niet een super geloofwaardige bron, maar het zou kunnen dat hij het gezegd heeftquote:Op maandag 8 november 2010 12:57 schreef Googolplexian het volgende:
Hoogmoed komt echter voor de val;
Alonso 100% certain of glory
quote:The Lotus situation in a nutshell
The latest word in Brazil is as follows.
Lotus ran this year as Lotus under a license from Lotus, but in Singapore Lotus announced that next year it would be changing its name from Lotus to Lotus. This news was immediately met with a statement from Lotus which said that it had the rights to use the Lotus name and that Lotus did not, so Lotus could not change its name from Lotus to Lotus.
Next season Lotus will not allow Lotus to call itself Lotus because Lotus wants to do a deal to take over Renault and call it Lotus so Lotus will have to call itself something else other than Lotus.
Lotus will also take a stake at ART in GP2 to create ART Lotus so the team set up by the guys running Lotus who wont be able to call their teams Lotus next year will have to call their GP2 team Air Asia.
Takuma Sato ran a Lotus in Indycar this year which was actually a Honda powered Dallara but that was under a license from Lotus and had nothing to do with Lotus.
And thats before we even get into the fact that Lotus has just signed to use Renault engines next season so if Renault is called Lotus but Lotus cant be called Lotus but will be using Renault engines and Renault will be called Lotus and Ive gone cross-eyed.
Basically.
ik kreeg er hoofdpijn vanquote:
Het is niet de eerste keer natuurlijk, maar wel de eerste keer bij een coureur...quote:Op maandag 8 november 2010 13:08 schreef Googolplexian het volgende:
Ik denk trouwens dat we wellicht na volgend jaar al gedag kunnen zeggen tegen Interlagos, helaas
Weinig kans dat Bernie en/of Todt tegen hun coureurs zeggen "We make sure F1 is as safe as it can be on the track ... off track you're on your own!".
Plus de negatieve reclame. Niet alleen voor F1 maar ook voor Săo Paolo.
Snelste Rus in de F1quote:Op maandag 8 november 2010 19:42 schreef rycemasta het volgende:
Vladimir Putin drives Renault F1 car
http://www.mirror.co.uk/s(...)ver-115875-22698346/quote:Lewis Hamilton outgunned Fernando Alonso for today's crucial Sao Paulo race then revealed the title rivals had buried the hatchet over their long-running feud.
Incredibly, the McLaren ace admitted he would even be team-mates with the Spaniard again.
Hamilton qualified fourth, a place ahead of the Ferrari driver he needs to beat to get back on level terms in the title battle.
And he vowed to go for broke to make up the 21 point deficit to Alonso in the penultimate round of the world championship.
Rookie Nico Hulkenberg made mugs of the entire grid by grabbing Williams' first pole in over five years to save his F1 career.
Hamilton said it was time to forgive and forget the bitter battle in 2007 that cost them both the title.
Advertisement - article continues below »
He reflected: "If he wins it he deserves to walk in the company of the great names of the past.
"You are going to be very hard put to find someone beat him on raw talent.
"I would have no problems having him as a team-mate but I'm happy with the way I have things now.
"When he comes to Zurich he texts me every now and then to meet up."
Val toch finaal kapot achterlijke jankbal. Juist door teamorders sta je nu 8 punten voor godverdommese kutzakquote:Alonso: "Hopelijk geen teamorders bij Red Bull"
Fernando Alonso heeft in Abu Dhabi een mooie kans om voor de derde keer wereldkampioen te worden. Met acht punten voorsprong vindt de Spanjaard het niet erg mocht het podium van Brazilië het podium van Abu Dhabi worden. Hij vreest echter dat Red Bull in de laatste race verdoken teamorders zal toepassen.
"Red Bull heeft de voorbije drie maand gepredikt dat het haar rijders gelijkwaardig behandelt, dus ik vind dat ze in Abu Dhabi diezelfde filosofie moeten toepassen." zei Alonso tegen El Pais.
De reactie van Alonso kon echter op weinig bijval rekenen van de Duitse krant Der Spiegel. "Hij zal voordeel halen uit een fair play-beleid, dat door zijn team al enkele maanden geleden niet meer is toegepast." stond in de publicatie te lezen.
Chris Dyer, chief engineer bij Ferrari, was zelf te spreken over de uitslag van de race. Hij was tevreden dat Vettel voor Webber wist te eindigen.
"Ze hebben ons in Brazilië een groot plezier gedaan, maar ik vrees dat dit niet het geval zal zijn in Abu Dhabi."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |