quote:Op maandag 11 oktober 2010 14:43 schreef zatoichi het volgende:
for the record; dat was dus oorspronkelijk een hond die ze daar in haar handen heeft totdat deze in het gif terecht kwam!
- Wikipediaquote:Jonestown was the informal name for the Peoples Temple Agricultural Project, an intentional community in northwestern Guyana formed by the Peoples Temple, an American cult led by Jim Jones. It became internationally notorious when, on November 18, 1978, 918 people died in the settlement as well as in a nearby airstrip and in Georgetown, Guyana's capital. The name of the settlement became synonymous with the incidents at those locations.
A total of 909 Temple members died in Jonestown, all but two from apparent cyanide poisoning, in an event termed "revolutionary suicide" by Jones and some members on an audio tape of the event and in prior discussions. The poisonings in Jonestown followed the murder of five others by Temple members at a nearby Port Kaituma airstrip. The victims included Congressman Leo Ryan, the first and only Congressman assassinated in the line of duty in the history of the United States. Four other Temple members died in Georgetown at Jones' command.
Briljante documentaire over gezien. Indrukwekkend en angstaanjagend.quote:Op maandag 11 oktober 2010 19:31 schreef Greenhorn het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met name die onderste foto.. zo krachtig.
[..]
- Wikipedia
Niet de eerste in dit topic dat mij wat deed, maar wel heel aandoenlijk inderdaad..quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:03 schreef Markster het volgende:
[ afbeelding ]
de eerste in dit topic dat me wat deed. aandoenlijk
Treurige foto, maar toen ik je signature las moest ik lachenquote:
Wat een mooie, maar treurige foto inderdaad.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:03 schreef Markster het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, de Pallywood foto. Deze zal ik eeuwig herinneren als symbool voor de eeuwige strijd van de Palestijnen om de Israeliers de zee in te drijven! Amen.quote:Op zondag 10 oktober 2010 19:08 schreef dockx het volgende:
[ afbeelding ]
An Israeli motorist runs down a masked Palestinian youth who was standing among a group of youngsters throwing stones at Israeli cars on October 8, 2010 in the mostly Arab east Jerusalem neighborhood of Silwan.
Fotografen horen zich niet te bemoeien met de gebeurtenissen, enkel het vast te leggen.quote:Op maandag 11 oktober 2010 12:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die kerel heeft 20 minuten zitten wachten (terwijl dat meiske lag te creperen), want hij hoopte dat de gier zijn vleugels zou uitspreiden. In die 20 minuten had ie allang een foto kunnen maken en het meiske kunnen helpen.
Door het gif veranderde die in een katquote:Op maandag 11 oktober 2010 14:43 schreef zatoichi het volgende:
Ik vond de foto van hoe de giftige slib de donau in stroomde recent heel indrukwekkend, maar dan maar deze van de big picture:
[ afbeelding ]
for the record; dat was dus oorspronkelijk een hond die ze daar in haar handen heeft totdat deze in het gif terecht kwam!
x2quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:03 schreef Markster het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, net als de Turtles, alleen was deze transformatie iets minder spectaculair.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Door het gif veranderde die in een kat
Het is het toppunt van hypocriete bullshit, we kennen allemaal de statistieken dat dit dagelijks het lot is van vele kinderen maar als iemand er een foto van maakt, die oneindig meer losmaakt in de wereld als het eenmalig voeden van 1 kind ooit gedaan zou hebben, gaan we daarop inhakken.quote:Op zondag 10 oktober 2010 23:14 schreef ShadyLane het volgende:
Da's altijd zo treurig ja, dat fotografen door het slijk worden gehaald door figuren die zelf ook geen poot hebben uitgestoken om te helpen.
hij heeft dat kind 20 minuten lang laten creperen op de grond, want hij wilde nog effe wachten tot de gier zijn vleugels uit zou spreiden zodat ie een indrukwekkendere foto zou maken. daarom waren de mensen zo over de zeik.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 01:53 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Fotografen horen zich niet te bemoeien met de gebeurtenissen, enkel het vast te leggen.
Heel de mensheid heeft dat kind dagen lang laten creperen.. maar een wrange gedachte is het welquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hij heeft dat kind 20 minuten lang laten creperen op de grond, want hij wilde nog effe wachten tot de gier zijn vleugels uit zou spreiden zodat ie een indrukwekkendere foto zou maken. daarom waren de mensen zo over de zeik.
Tsja, en toch horen fotografen zich er eigenlijk niet mee te bemoeien. Bovendien: wat had die fotograaf nou écht kunnen doen voor dat kind?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 10:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hij heeft dat kind 20 minuten lang laten creperen op de grond, want hij wilde nog effe wachten tot de gier zijn vleugels uit zou spreiden zodat ie een indrukwekkendere foto zou maken. daarom waren de mensen zo over de zeik.
zijn afscheidsbrief staat een stukje terug in het topic..quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:13 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb van die foto altijd begrepen dat dat kindje niet meer te redden was, en dat het enige wat hij nog kon doen een foto maken was, om de wereld te laten zien wat er daar aan de hand was.
Dat die fotograaf zelfmoord heeft gepleegd, is dat waar of een gerucht?
On 27 July 1994 Carter drove to the Braamfontein Spruit river, near the Field and Study Centre, an area where he used to play as a child, and took his own life by taping one end of a hose to his pickup truck’s exhaust pipe and running the other end to the passenger-side window. He died of carbon monoxide poisoning at the age of 33. Portions of Carter's suicide note read:quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:13 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb van die foto altijd begrepen dat dat kindje niet meer te redden was, en dat het enige wat hij nog kon doen een foto maken was, om de wereld te laten zien wat er daar aan de hand was.
Dat die fotograaf zelfmoord heeft gepleegd, is dat waar of een gerucht?
quote:Op zondag 10 oktober 2010 22:43 schreef J0ttem het volgende:
Godverdomme hey...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flesje bier
Godverdomme zegquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:21 schreef knappekloon het volgende:
[ afbeelding ]
gewonde militair uit irak, geraakt door vuurbom
de triestheid is hier bijna astbaar, ook de manier waarop de militair naar beneden kijkt...quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:31 schreef ReWout het volgende:
[..]
Godverdomme zeghet kan niet aan me onschieten dat ze niet echt "happy" kijkt...
Verdomme....quote:
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:46 schreef knappekloon het volgende:
De campagne van het modemerk Nolita is duidelijk: op een foto staat een uitgemergelde jonge vrouw met daarnaast de tekst No Anorexia. De foto stond maandag in alle Italiaanse kranten en op billboards in Milaan. Het is een protest tegen de graatmagere modellen die deze week weer op de catwalks van Milaan lopen voor de Milaan Fashion Week.
De foto is gemaakt door de Italiaanse fotograaf Oliviero Toscani. Hij maakte eerder shockerende reclamecampagnes voor het modemerk Benetton met bijvoorbeeld een foto van een stervende man die aan aids lijdt.
[ afbeelding ]
Ik zat dit topic vanochtend te bekijken, om 12 uur ga ik naar de broodjeszaak toe waar ik al behoorlijk lang kom. Kijk naar de muur, zie ik ineens ook die fotoquote:
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 00:03 schreef Markster het volgende:
[ afbeelding ]
Al je plaatjes doen het niet. Hotlinken naar dumpert kan niet.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:07 schreef DeRakker. het volgende:
Great fun in the lovely South American country of Ecuador. The police are fed up with the prez and start rioting.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerst wel... mwah jammer... gigapic..quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:59 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Al je plaatjes doen het niet. Hotlinken naar dumpert kan niet.
Weet iemand hoe het afgelopen is met die derde soldaat? Een oorlog kan erg dichtbij komen met zulke foto'squote:Op zondag 10 oktober 2010 22:43 schreef J0ttem het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgens mij waren ze ondertussen gescheidenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:31 schreef ReWout het volgende:
[..]
Godverdomme zeghet kan niet aan me onschieten dat ze niet echt "happy" kijkt...
Dat zijn geen indrukwekkende foto's, maar gewoon stomme mensen.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:26 schreef knappekloon het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
loveparade
Denk dat die Soldaat dan af en toe liever had gehad dat hij gestorven was.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze ondertussen gescheiden
Belachelijke reactiequote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dat zijn geen indrukwekkende foto's, maar gewoon stomme mensen.
Waar ik dus naar zocht is de foto van Jackie en hun kinderen op de trappen van het Witte Huis op de dag van de begrafenis. Ik was drie toen ... beeld blijft me voor altijd bij.quote:
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:46 schreef knappekloon het volgende:
De campagne van het modemerk Nolita is duidelijk: op een foto staat een uitgemergelde jonge vrouw met daarnaast de tekst No Anorexia. De foto stond maandag in alle Italiaanse kranten en op billboards in Milaan. Het is een protest tegen de graatmagere modellen die deze week weer op de catwalks van Milaan lopen voor de Milaan Fashion Week.
De foto is gemaakt door de Italiaanse fotograaf Oliviero Toscani. Hij maakte eerder shockerende reclamecampagnes voor het modemerk Benetton met bijvoorbeeld een foto van een stervende man die aan aids lijdt.
[ afbeelding ]
Hier word ik verdrietig van.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:21 schreef knappekloon het volgende:
[ afbeelding ]
Je bedoelt die foto met dat saluerende kind?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:49 schreef Aiko_ het volgende:
[..]
Waar ik dus naar zocht is de foto van Jackie en hun kinderen op de trappen van het Witte Huis op de dag van de begrafenis. Ik was drie toen ... beeld blijft me voor altijd bij.
quote:
Lynchen van zwarten was nogal gangbaar in de US in die tijd... Vooral tot de jaren '30, daarna werd het minder, maar het ging nog door tot de jaren '60.quote:Thomas Shipp and Abram Smith, both African-Americans, were lynched on August 7, 1930 in Marion, Indiana. They had been arrested the night before on charges of robbing and murdering a white factory worker and raping his girlfriend. A large crowd broke into the jail with sledgehammers, beat the men, and hanged them. Police officers in the crowd cooperated in the lynching. A third person, 16-year-old James Cameron, escaped lynching due to the intervention of an unidentified member of the crowd who announced that he had nothing to do with the rape or murder.[28] A studio photographer, Lawrence Beitler, took a photograph of the dead bodies hanging from a tree surrounded by a large crowd; thousands of copies of the photograph were sold. The event is notable as the last confirmed lynching of blacks in the Northern United States
Hoezo zijn die niet interessant dan? Het verteld toch ook een verhaal/ ramp? Vind deze foto's interessanter dan die hond naast een lijk.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef Andyy het volgende:
[..]
En daarnaast, die foto's zijn niet interessant, compositie is bagger etc
Alleen intens decadente en kijk-mij-dan-eens-een-vakidioot-lijken-maar-ik-ben-maar-een-kut-amateur fotografen zeiken over compositie bij nieuws- en oorlogsfoto's.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:13 schreef Andyy het volgende:
[..]
En daarnaast, die foto's zijn niet interessant, compositie is bagger etc
Waarom konden ze haar niet redden?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:49 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Omayra_Sanchez
Men was in staat haar te interviewen, maar niet haar te redden.
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 08:09 schreef Zwappel het volgende:
[..]
Waarom konden ze haar niet redden?
Zat ze versteend vast in de grond of wat?
quote:Omayra got trapped under her own home's concrete and debris and could not free herself. When rescue teams tried to help her, they realized that her legs were trapped.
Jemigquote:Op woensdag 13 oktober 2010 01:02 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Alleen intens decadente en kijk-mij-dan-eens-een-vakidioot-lijken-maar-ik-ben-maar-een-kut-amateur fotografen zeiken over compositie bij nieuws- en oorlogsfoto's.![]()
Kippenveltopic dit. Schitterend en pijnlijk tegelijk.
Ik zie alleen "page not found"...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:41 schreef Rucky het volgende:
http://www.shorpy.com/files/images/4a12300a2.jpg
Als ik hem als plaatje link doet ie het niet.
Deze site heeft een hele collectie met foto's van 1860 tot 1945.
Als je naar die filmpjes op youtube van haar ziet.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:49 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Linken naar die site gaat idd niet zo lekker. Soms doet hij het wel en soms niet.quote:
Ok, wist ik niet. Maakt het gelijk een stuk minder indrukwekkend.quote:
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:23 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ok, wist ik niet. Maakt het gelijk een stuk minder indrukwekkend.
Mwah, die is indrukwekkend in de zin van "Woaahh wat een toffe bliksem" en niet in de andere zin van het woord zoals bij de meeste andere foto's in dit topic.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:27 schreef Xlarge het volgende:
Deze is afgelopen 22 september gemaakt, door een fotograaf Jay Fine vanuit Battery Park.
Ik vind hem wel indrukwekkend
[ afbeelding ]
Deze foto vind ik zo indrukwekkendquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 17:21 schreef knappekloon het volgende:
[ afbeelding ]
Omdat?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 07:49 schreef raptorix het volgende:
[ afbeelding ]
Zoquote:Op woensdag 13 oktober 2010 10:27 schreef Xlarge het volgende:
Deze is afgelopen 22 september gemaakt, door een fotograaf Jay Fine vanuit Battery Park.
Ik vind hem wel indrukwekkend
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:25 schreef ReWout het volgende:
[ afbeelding ]
Rescued Chilean miner Mario Gomez prays for a few seconds upon surfacing from the San Jose mine, near Copiapo, Chile October 13, 2010. (HUGO INFANTE/AFP/Getty Images) #
Van: http://www.boston.com/big(...)_a_chilean_mine.html
Jep, die man kon niet leven met deze foto, vooral de negatieve kritiek deed het hem.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 13:48 schreef WinnieWana het volgende:
Kevin Carter’s 1994 Pulitzer prize winning photo of a vulture waiting for a child to die, so that it will eat it epitomizes not only the hunger crises in Sudan but also in the whole of Africa. (Photo source: Pulitzer)
[ afbeelding ]
Als kind heel veel indruk op me gemaakt. En nu nog steeds.
Volgens mij heeft de fotograaf zelfmoord gepleegd, weet niet of het iets met deze foto te maken had.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |