Ik heb 't niet gelezenquote:
TV heeft een snotneusquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:29 schreef TheaterMaMa het volgende:
Hier kwamen we van af
Ang3l een date
Peter een nieuwe baan
TMM regiebeoordeling
vul maar aan...
Nieuw vriendje?quote:
Ja, hij heet Kleenexquote:
Nou ja, het is nóg niet gepubliceerd, maar dat gaat wel gebeuren hoorquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik heb 't niet gelezen
Waar ken'k 't veinde?
Omg, wat zielig voor 'm! Zo heten die zakdoeken ookquote:
Hij vindt het zelf ook om te janken, dus dan komt een zakdoek wel van pasquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:25 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Omg, wat zielig voor 'm! Zo heten die zakdoeken ook![]()
![]()
![]()
!!!!!
Succes!!!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 12:55 schreef Peter het volgende:
Nieuwe baan?
Over 35 minuten een sollicitatie jah! En donderdag ook 2
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:25 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Omg, wat zielig voor 'm! Zo heten die zakdoeken ook![]()
![]()
![]()
!!!!!
Haai Tha_!quote:
wanneer gaan wij eens kennis maken Mike?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 14:43 schreef mike_hunt het volgende:
Goedemorgen mannen![]()
![]()
vooruit deze ook maar.![]()
Nou hup! Ga eens aan het werk dan!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Des te meer reden om meteen te beginnen, dan hoef je het later niet meer te doen. Zoals ik ook zou moeten, maar ik heb geen zin.
ik houd wel ergens een meet&greet.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:26 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
wanneer gaan wij eens kennis maken Mike?
hoeveelste jaar ben je nu?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:26 schreef Bartjebart het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel zin om met school bezig te gaan
Misschien gewoon zeggen dan?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:33 schreef TheVulture het volgende:
Stelletje luie flikkers
Ik zit hier met een collega die van alles van me wil weten en ik heb eigenlijk helemaal geen zin om over persoonlijke shit met haar te praten... maar ze begrijpt de hint niet helemaal
Zeg! Snotneus!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:33 schreef TheVulture het volgende:
Stelletje luie flikkers
Ik zit hier met een collega die van alles van me wil weten en ik heb eigenlijk helemaal geen zin om over persoonlijke shit met haar te praten... maar ze begrijpt de hint niet helemaal
eh... 7e...quote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:33 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh kan ik eindelijk de dvd laten signeren!.
Dat had ik al gedaan op een subtiele wijze maar tevergeefs... Ik zwijg d'r nu gewoon doodquote:
Als die collega weer begint met vragen, onderbreek hem/haar en zeg: ik geloof dat je me hebt verward met iemand die hier om geeft.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:33 schreef TheVulture het volgende:
Stelletje luie flikkers
Ik zeg altijd maar: wat voor de ene een subtiele verwijzing voor STFU is, is voor de ander niets meer dan een opmerking dat het lekker weer is.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat had ik al gedaan op een subtiele wijze maar tevergeefs... Ik zwijg d'r nu gewoon dood
quote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik zeg altijd maar: wat voor de ene een subtiele verwijzing voor STFU is, is voor de ander niets meer dan een opmerking dat het lekker weer is.
Januari als het goed isquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:38 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
de eeuwige student.
Word dit nu wel je laatste jaar?
Verbeter me als ik het fout heb, maar je had toch net een nieuwe baan?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:36 schreef Peter het volgende:
Gesprek ging goed, volgende week uitslag, leuke functie.
Morgen helemaal vrij
Sla met je vuist op 'r kut. That usually does the trick.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou ik heb best de kwaliteiten om onwijs lomp uit de hoek te kunnen komen... maar daar ken ik haar minpunten nog niet goed genoeg voor
Was dat niet Vlarp?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:40 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
Verbeter me als ik het fout heb, maar je had toch net een nieuwe baan?
Nee daar krijg ik jeukbultjes vanquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Sla met je vuist op 'r kut. That usually does the trick.
o da's nog bestwel snel. En dan meteen aan de bak? Of ga je nog reizen and shit?quote:
i lol'dquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:41 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Sla met je vuist op 'r kut. That usually does the trick.
Nee? Vlarp heeft iets nieuws..quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:40 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
Verbeter me als ik het fout heb, maar je had toch net een nieuwe baan?
Ja nja de komende 8 tot 10 weken vol aan de bak... en dan in januari eind gesprek...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:47 schreef mike_hunt het volgende:
[..]
o da's nog bestwel snel. En dan meteen aan de bak? Of ga je nog reizen and shit?
Mijn muiscursor lag op de verkeerde letter waardoor ik "lomp uit de hoer te kunnen komen" lasquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 15:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou ik heb best de kwaliteiten om onwijs lomp uit de hoek te kunnen komen... maar daar ken ik haar minpunten nog niet goed genoeg voor
Nou de zwerfkatten van Eindhoven nog africhtenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:41 schreef Great.Expectations het volgende:
Ik heb een Fatboy.
En hij zitligt heerlijk.
Dat staat toch in de OP cokeheadquote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou de zwerfkatten van Eindhoven nog africhten
Ik vond altijd dat ik zo veel katten hoorde. Moest ik een keer de gemeente hebben, hoor ik dat keuze menu "Druk 2 als u overlast heeft van katten"quote:
Ik denk dta ik dan de foto moet zien voordat ik een oordeel velquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:44 schreef Great.Expectations het volgende:
Ik heb trouwens de jeans versie.
Ik dacht even "zuigt" te lezenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:41 schreef Great.Expectations het volgende:
Ik heb een Fatboy.
En hij zitligt heerlijk.
Dat ik mijn piemel zo lomp uit die hoer trek dat ik alles onderspriets enzo?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mijn muiscursor lag op de verkeerde letter waardoor ik "lomp uit de hoer te kunnen komen" las
Ja of dat je er een winkelhaak in trekt of zoquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat ik mijn piemel zo lomp uit die hoer trek dat ik alles onderspriets enzo?
Hij is voor binnen, maar niet voor in de woonkamer, maar voor in mijn werk/atelier/lounge kamer.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik denk dta ik dan de foto moet zien voordat ik een oordeel vel
Ik vertrouw op je smjak qua interieur... maar "de jeansversie" klinkt een beetje... mja....
Maar het zal er vast anders uitzien dan dat ik nu in mijn hoofd heb
Laat je hem buiten liggen of sleep je'm steeds mee naar binnen?
(Of IS ie voor binnen?)
Oooow dan maakt het met de grindbakfunctie ook niks uitquote:
Dat zou pas kut zijnquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja of dat je er een winkelhaak in trekt of zo
En een tafel waar je met meer dan 1 niet fatsoenlijk je bord op kwijt kunt?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:58 schreef Great.Expectations het volgende:
En ik hoef geen interieuradvies van iemand die alles limoengroen heeft, met een zelfportret van 6 bij 6 meter in zijn woonkamer.
Het is net zo'n Noordkoreaanse heerser he, die Ang3lquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:58 schreef Great.Expectations het volgende:
En ik hoef geen interieuradvies van iemand die alles limoengroen heeft, met een zelfportret van 6 bij 6 meter in zijn woonkamer.
Waar zie je mij advies geven dan?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:58 schreef Great.Expectations het volgende:
"trommels, trommels en nog eens trommels"quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Voor de goede orde, het electronisch drumstel van mijn huisgenoot maakt niet "geen geluid" zoals hij zei dat het zou doen. Ik hoor dúidelijk geratel en getrommel en het trilt door in de vloer.
ja maar dat zou het ook doen als hij op tafel zou trommelen of niet?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Voor de goede orde, het electronisch drumstel van mijn huisgenoot maakt niet "geen geluid" zoals hij zei dat het zou doen. Ik hoor dúidelijk geratel en getrommel en het trilt door in de vloer.
Ja. Maar daarvan zou ie van tevoren vast niet gezegd hebben dat het geen geluid zou maken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:36 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
ja maar dat zou het ook doen als hij op tafel zou trommelen of niet?
tja het instrument zelf maakt geen geluid natuurlijkquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:38 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja. Maar daarvan zou ie van tevoren vast niet gezegd hebben dat het geen geluid zou maken.
Moet ie niet nog een setje oordopjes ergens inpluggen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Nee je zult altijd het stokkie tegen het ding aan horen tikken.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Moet ie niet nog een setje oordopjes ergens inpluggen?
Precies. Dat zei ik aanvankelijk ook "Kan wel zijn dat ik de drumgeluiden niet hoor, maar de feiten zijn dat je ergens met vrij aanwezige kracht op mept. Dat hoor je."quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nee je zult altijd het stokkie tegen het ding aan horen tikken.
Nou daar wil ik dan wel eens met mijn drumstokje tegenaan slaan, kijken wat voor geluid dàt maaktquote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Nou daar wil ik dan wel eens met mijn drumstokje tegenaan slaan, kijken wat voor geluid dàt maakt
Ik ga niet in mijn eigen huis (nou ja, kamer) oordopjes indoen zodat hij kan drummenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:24 schreef Great.Expectations het volgende:
Tip 1: De Etos heeft fijne oordopjes.
Zou ik kunnen doen, maar dat verandert niets aan het geluid wat er van dat ding zelf af komt.quote:Tip 2: Vraag je huisgenoot of hij iets van geluiddempend/verend materiaal onder zijn drumstel wil monteren/leggen. Zoals je dat ook een stoel of speaker kunt monteren. Een dik tapijt kan ook. Dat scheelt mogelijk al een heleboel.
No way.quote:Tip 3: Is het een leuke jongen? Misschien kun je een deal met hem sluiten. Jij mag trommelen, als je ook af en toe met je ehm... eigen drumstokje tegen mijn superzachte ass wil tikken. Of zoiets
Ja, ben wel muzikaal, nee ik ga geen duo met een drummer vormen en al helemaal niet als het sowieso niet hip kan wordenquote:Tip 4: Ben je zelf muzikaal? Dan kun je misschien een fijn hip duo met hem vormen.
Verhuizen?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik ga niet in mijn eigen huis (nou ja, kamer) oordopjes indoen zodat hij kan drummen.
Hem weg pesten door zelf ook irritant geluid te maken? Vals zingen of zo?quote:Zou ik kunnen doen, maar dat verandert niets aan het geluid wat er van dat ding zelf af komt.
Oooh.... Nou ja. Dat is balen dan.quote:No way..
Wat is er stuk?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:33 schreef Vlarp het volgende:
tvp enzo...
Steve is een onhandige kluns.
Mag dat zo die zin, Erik? Of is dat een pleonasme ofzo?
Pleonasmequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:33 schreef Vlarp het volgende:
tvp enzo...
Ach joh... dat krijg je er van als je met kaarsvet gaat spelenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:40 schreef Vlarp het volgende:
[..]
Steve heeft gisteren een kaars uitgeblazen.....
[ link | afbeelding ]
Ja, het ziet er suggestief uit, LAAT de opmerkingen maar achterwege
Het is een pleonasme, maar dat kan best een functie hebben.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:33 schreef Vlarp het volgende:
tvp enzo...
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:40 schreef Vlarp het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ik vind het er wel vet uitzien dus ik zou het gewoon laten zittenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:59 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
. Ik wilde zeggen, gewoon met een föhn aan de slag om het wat te laten smelten en dan opvegen met wat keukenpapier.
En toen bedacht ik me dat jij natuurlijk geen föhn hebt.
Klopt toch? Het is niet het electronisch drumstel wat geluid maakt, maar de huisgenoot.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Zonder dat ding zou hij ook geen geluid maken, dus het is een essentieel onderdeel van het probleem.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:04 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
[..]
Klopt toch? Het is niet het electronisch drumstel wat geluid maakt, maar de huisgenoot.
Ik begrijp je irritatie...quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Zonder dat ding zou hij ook geen geluid maken, dus het is een essentieel onderdeel van het probleem.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:40 schreef Vlarp het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Dus het is of hij eruit of dat ding eruit?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Zonder dat ding zou hij ook geen geluid maken, dus het is een essentieel onderdeel van het probleem.
Of allebei. Ik en mij andere huisgenoten gaan nog in beraadquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:41 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
[..]
Dus het is of hij eruit of dat ding eruit?
Jij eruit lost het probleem ook opquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Of allebei. Ik en mij andere huisgenoten gaan nog in beraad.
Maar ik ben een leuke huisgenootquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:00 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
[..]
Jij eruit lost het probleem ook op
Vindt de trommelaar dat ook?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Maar ik ben een leuke huisgenoot.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:43 schreef Peter het volgende:
Dat Belgische koor is best wel goed.. Al kan ik dat soort muziek niet hele dagen luisteren
Ja, ik ookquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:01 schreef creno het volgende:
LOL
Die scene in modern family met dat lion king muziekje, ik rolde bijna van de bank...
quote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:57 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
[..]
Zolang ze maar niet drummen.
quote:
+1 herkenbaarquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:40 schreef Vlarp het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
+1 herkenbaar
Ik heb een keer op een 3e dat waarbij ik zijn vrienden zou ontmoeten een al enige tijd aanstaand waxinelichtje om laten vallen op zwart parket
ik dus op het parket van een dansschool op een bruilot. Plan wasom met waxine een hart om het bruidspaar te makenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
+1 herkenbaar
Ik heb een keer op een 3e dat waarbij ik zijn vrienden zou ontmoeten een al enige tijd aanstaand waxinelichtje om laten vallen op zwart parket
Waxxer 2.0?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:31 schreef Steve het volgende:
Ach ik ben van mezelf inmiddels wel wat gewend. Brandgaten in banken, overstroomde keukens op je stage, glas dat kapot gaat, pannen met eten laten vallen, noem maar op. Vlarp moet er alleen nog even aan wennen.
Alleen dan met minder woordenquote:
Voor het eindgesprek van de pabo moet ik een assessment invullen. Dat assessment bestaat uit een aantal verschillende onderdelen, waarvan 1 van die onderdelen een "stand van zaken" verhaal is. Wat is mijn startpunt voordat ik met de stage begin...quote:
Da's kut... had je beter eerder kunnen doen. Nou ja, als jij het niet meer weet, dan zij ook niet, gewoon iets verzinnenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 03:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Voor het eindgesprek van de pabo moet ik een assessment invullen. Dat assessment bestaat uit een aantal verschillende onderdelen, waarvan 1 van die onderdelen een "stand van zaken" verhaal is. Wat is mijn startpunt voordat ik met de stage begin...
Bij mij is alles nog steeds heelquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 23:31 schreef Steve het volgende:
Ach ik ben van mezelf inmiddels wel wat gewend. Brandgaten in banken, overstroomde keukens op je stage, glas dat kapot gaat, pannen met eten laten vallen, noem maar op. Vlarp moet er alleen nog even aan wennen.
Komt achter Glee op RTL5, gisteren eerste 2 afleveringen van een half uur... en het is hilarischquote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:17 schreef Ang3l het volgende:
Is Modern Family een nieuwe serie of zo?
Ja zie net dat er al seizoen 2 is.... maar het is met de papa van Married with Childrenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Komt achter Glee op RTL5, gisteren eerste 2 afleveringen van een half uur... en het is hilarisch
Die heeft juist een hele leuke rolquote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja zie net dat er al seizoen 2 is.... maar het is met de papa van Married with ChildrenDat ... ja.... stoot me een beetje af.
Nou dat gevoel had ik ook vantevoren, maar de tand des tijds heeft bij die man dusdanig toegeslagen dat ik hem nu wel los van Al Bundy kan zienquote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:38 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
Ang3l ziet gewoon nog steeds Al Bundy?
Ik vind hem als acteur ook gewoon leuk en Al Bundy is een held, dus meestal maakt me dat geen kut uit.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:44 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou dat gevoel had ik ook vantevoren, maar de tand des tijds heeft bij die man dusdanig toegeslagen dat ik hem nu wel los van Al Bundy kan zien
Ik zie nog niksquote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:38 schreef Stuart.Alan.Jones het volgende:
Ang3l ziet gewoon nog steeds Al Bundy?
Opmaat?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:16 schreef Ang3l het volgende:
JEUMIIIIIIIIIIIIG!
En ik moet vandaag eerder weg. Hypotheekgesprek met de bank. Iedereen met mijn soort hypotheek krijgt een gesprek.
Heb er een beetje een fishy gevoel bij. Zit zo'n "contract" bij wat ik dan moet ondertekenen dat ik akkoord ga met de nieuwe regeling en beloof geen rechtzaken aan te spannen hierover en lopende rechtzaken te laten vallen.
Say whut?
Ja die ja.quote:
Dan gaan ze gewoon bekijken of je in aanmerking komt voor enige vorm van compensatie en waarschijnlijk een andere productvorm...nu spaar je het geld nog bij een verzekeraar... in de nieuwe vorm gaat dat via een spaarrekening bij de bank zelf.. is transparanterquote:
Ja dat ja. Maar volgens mij heb ik die berekening al en kwam ik niet in aanmerking voor een compensatie. Ja 0.95 eur geloof ikquote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dan gaan ze gewoon bekijken of je in aanmerking komt voor enige vorm van compensatie en waarschijnlijk een andere productvorm...nu spaar je het geld nog bij een verzekeraar... in de nieuwe vorm gaat dat via een spaarrekening bij de bank zelf.. is transparanter
Erikquote:
Nooit gelezen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:37 schreef TheVulture het volgende:
aaah http://www.telegraaf.nl/b(...)eden__.html?sn=prive
Die boeken van Snelle Jelle
Die ook... en Snuf de Herdershondquote:
Ik heb de hele reeks hier in de boekenkast staan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 11:37 schreef TheVulture het volgende:
aaah http://www.telegraaf.nl/b(...)eden__.html?sn=prive
Die boeken van Snelle Jelle
Oehquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:49 schreef Steve het volgende:
[..]
Ik heb de hele reeks hier in de boekenkast staan.
Vroeger las ik alleen maar van die jongensboekenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Snelle Jelli ging over voetbal. Ergo, ik vond het kut. Maar ik had sowieso niet zo veel met van die "jongensboeken" als pietje bel en dat soort nonsens. Een boek van de Kameleon gelezen, vond er niets aan.
Ik kon er altijd helemaal in wegduiken alsof ik zo'n avontuur zelf beleefdequote:Op woensdag 6 oktober 2010 12:55 schreef Tha_Erik het volgende:
Nog zoiets wat ik nooit echt begrepen heb, stripboeken. Ik las alleen de Donald Duck.
Dik Trom was ookquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:00 schreef Steve het volgende:
Ik had ook niks met voetbal (nou ja, ik voetbalde wel zelf ook, dat zal misschien wel geholpen hebben).
Maar ik las eigenlijk alles wel wat de bieb aan kinderboeken had.
Pietje Bell was tof.Kruimeltje.
En Marc de Bel had toffe boeken.
Wat een vreselijk saai kutboek vond ik dat zegquote:
kinderboektechnisch gezien matchen wij niet echt Erik!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Wat een vreselijk saai kutboek vond ik dat zeg! Keer op keer in begonnen, en elke keer vond ik het onzin.
De stomme van kampen..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:12 schreef Ang3l het volgende:
O ja, Thea Beckman, die ken ik dan weer wel.
Hasse Simonsdochter. Want daar kwam sex in voor.
Sjakie en de grote glazen lift.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:12 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh en natuurlijk Roald Dahl. GVR, de Heksen, Sjakie en de chocoladefabriek....
Jaquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:16 schreef Ang3l het volgende:
O wacht, ik las wel vroeger!
Wipneus & Pim
Bakkertje Deegquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:34 schreef TheVulture het volgende:
Bakkertje Deeg heb ik ook gelezen
En Wipneus en Pim inderdaad
Pietje Puk ken ik alleen qua naam...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:35 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Bakkertje DeegGeniale boeken
En die postbodeboeken... Pietje Puk?
Ja maar die las je recentelijk, wat las jij als kindquote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:05 schreef Ang3l het volgende:
Kinderboeken....
Het Oneindige Verhaal
Toen peter pan nog bij de elfjes woonde
Winnie de Pooh
max en de maximonsters
Het oneindige verhaal.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:51 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
Ja maar die las je recentelijk, wat las jij als kind
ik ook Thea Beckman, maar heel vroeger Wipneus en Pim, ook Jaap ter Haar en Jan terlouw las ik graag
iets met in den soeten suikerbol ?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:56 schreef TheaterMaMa het volgende:
de bakker uit mijn kinderboek heette anders, daar waren ook tekeningetjes bij en het was iets met een koning en oliebollen met rozijnen volgens mij
precies die ja!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 14:48 schreef Stroekie het volgende:
[..]
iets met in den soeten suikerbol ?
en de dikke bakkersvrouw die wraak wilde nemen op haar snoepende man door een bol extra dik te maken door er een dennenappel in te stoppen. En voordat je er erg in had werd die juist opgehaald door een lakie van de koning
Dequote:
maar ik meen mij te herinneren dat daar ook nog eens ene tv programma van geweest is.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:24 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
precies die ja!
dat geheugen van jou
quote:
Dat klinkt wel errug leuk!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 16:01 schreef TheVulture het volgende:
Het grote Fok Maffiaspel #18: Je kunt weer meedoen!
Wie doet er nog meer mee?
Ik doe ook mee sinds 5 minutenquote:
Vrijwillig?quote:
Ik ookquote:
Die wilde ik meteen daarna opzettenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:27 schreef TheaterMaMa het volgende:
wat zag kurt erweer schitterend uit, dat hoedje!!!![]()
wel een erg emotionele aflevering
Nog steeds? Want dan kan je de boeken van Steven Saylor aanraden.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:12 schreef Peter het volgende:
Het gulden vlies van thule
Trilogie over de Franse revolutie...
Ik hou wel van historische romans
Huh?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:27 schreef Steve het volgende:
Je kunt toch in gewone letters typen en op het eind alles hoofdletters maken?
Echt? Da's tof, doe es wat meer info?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:21 schreef Bartjebart het volgende:
Weet je wel dat teksten lezen die in hoofdletters zijn geschreven heel vervelend is omdat je ogen het verschil minder makkelijk zien tussen de verschillende lettergrootte? Het kost dus gewoon veel meer tijd om HALLO te lezen in plaats van Hallo...
Zucht...
Sorry... resultaatje van mijn scriptie
Nja ik weet meer over wat handschrift doet zeg maar... maar alleen dit met die hoofdletters was te koppelen aan getypte tekst...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:32 schreef wonderer het volgende:
[..]
Echt? Da's tof, doe es wat meer info?
halloquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:21 schreef Bartjebart het volgende:
Weet je wel dat teksten lezen die in hoofdletters zijn geschreven heel vervelend is omdat je ogen het verschil minder makkelijk zien tussen de verschillende lettergrootte? Het kost dus gewoon veel meer tijd om HALLO te lezen in plaats van Hallo...
Zucht...
Sorry... resultaatje van mijn scriptie
Handschriftonderwijs op de daltonbasisschoolquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:35 schreef Steve het volgende:
Je scriptie gaat over handschriften enzo. Ik dacht dat je gewoon een praktisch probleem had.
Nee alsof mijn onderwerp iemand iets boeitquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:36 schreef Steve het volgende:
Ik ben nu ook mijn scriptie aan het schrijven, het is eigenlijk wel jammer dat het voor bijna niemand echt een boeiend onderwerp is. Veel te juridisch-technisch.
Je mag wel gewoon normaal typen hoorquote:
Interessant. Volgens mij leren kinderen echt slecht schrijven door al die computers tegenwoordig.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:40 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Handschriftonderwijs op de daltonbasisschool
Optimaler en zelfstandiger naar leesbare handschriften.
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:40 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee alsof mijn onderwerp iemand iets boeit
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:40 schreef Bartjebart het volgende:
Nee alsof mijn onderwerp iemand iets boeit
quote:
Ja dus.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:44 schreef wonderer het volgende:
Interessant. Volgens mij leren kinderen echt slecht schrijven door al die computers tegenwoordig.
Nee daar ligt het probleem niet eens!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Interessant. Volgens mij leren kinderen echt slecht schrijven door al die computers tegenwoordig.
Huh? ow okequote:
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:46 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb alleen een boek over handschriftanalyse, maar da's meer karakter voorspellen a.h.v. je lussen en je streepjes en puntjes en dat soort shit
Dat heb ik ook eens gelezen ergens ja... erg interessantquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:48 schreef Steve het volgende:
Je kunt aan de hand van een handschrift toch ook veel van de persoon zelf te weten komen oid?
Mm. Mijn handschrift is best veranderd door de jaren heen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee daar ligt het probleem niet eens!
Het probleem ligt aan de keuze van de basisschool. Hoeveel uur per week besteed de school aandacht aan het voortgezet schrijven? Het blijkt dat dit op veel scholen steeds minimaler wordt. Ook wordt er te vroeg voor gekozen om de leerlingen hun eigen handschriften te laten ontwikkelen...
Ja op zich ontkom je daar toch niet aan... Dat is ook niet erg natuurlijk...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Mm. Mijn handschrift is best veranderd door de jaren heen.
Daar had ik het met Brad nog over. Die ergert zich dood aan "cursief" schrift. Blokletters is veel sneller en efficienter. Ik snap ook niet zo goed waarom kinderen in cursief leren schrijven, die letters lijken vaak niet eens op wat ze moeten lezen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja op zich ontkom je daar toch niet aan... Dat is ook niet erg natuurlijk...
Maar als je nu ziet hoe "oudere" mensen schrijven zie je vaak dat zij nog het verbonden schrift gebruiken. Dit is voornamelijk omdat dit er tijdens hun schoolperiode echt ingeramt is. Daar zit wel een heel groot verschil in...
In de eerste twee klassen van de middelbare school was ik blij dat ik eindelijk los mocht schrijven (mocht op de basisschool niet) en ik probeerde mijn "vriendinnen" na te apen qua handschrift, met hele ronde letters en rondjes op de i en zo. Maar dat is er nu echt compleet uit, het moest ik gewoon forceren. Dat zat niet in me.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:11 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb een vrouwenhandschrift blijkbaar
Jaaa! Kopieergedrag! Ook zo'n geweldig iets wat het zo leuk maakt qua handschriftquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
In de eerste twee klassen van de middelbare school was ik blij dat ik eindelijk los mocht schrijven (mocht op de basisschool niet) en ik probeerde mijn "vriendinnen" na te apen qua handschrift, met hele ronde letters en rondjes op de i en zo. Maar dat is er nu echt compleet uit, het moest ik gewoon forceren. Dat zat niet in me.
Dus misschien zit er nog een kern in dat grafologie ook, je eigen ik komt er altijd uit met schrijven...
Cursief? Ik hoop niet dat je het verbonden schrift bedoeld dat op de basisschool gebruikt wordt?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:06 schreef wonderer het volgende:
[..]
Daar had ik het met Brad nog over. Die ergert zich dood aan "cursief" schrift. Blokletters is veel sneller en efficienter. Ik snap ook niet zo goed waarom kinderen in cursief leren schrijven, die letters lijken vaak niet eens op wat ze moeten lezen.
Ja, dat. Cursive. Ik weet niet hoe het in het Nederlands heet.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:21 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Cursief? Ik hoop niet dat je het verbonden schrift bedoeld dat op de basisschool gebruikt wordt?
Want juist als dat consequent gebruikt zou worden zou het allemaal een stuk leesbaarder zijn!
Het verbondenschrift of het methodische schrift (beide dat aan elkaar schrijven, met die lussen) "verplicht" tot een bepaalde letterspatie, romphoogte, etc. Dat maakt het lezen makkelijker, je schrijft kleiner (minder breed) dus er past meer op 1 regel papier en daarmee lees je het ook makkelijker...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ja, dat. Cursive. Ik weet niet hoe het in het Nederlands heet.
Dat slaat toch nergens op? Dat zie je nergens terug, alleen op school. Hoe kun je er dan aan wennen?
Ja lezen wel, maar dit gaat specifiek over schrijven...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:37 schreef wonderer het volgende:
Ja, je leest je eigen handschrift makkelijker, maar kinderen lezen toch veeeeeel meer gedrukte teksten? Zeker tegenwoordig.
Zou het niet logischer zijn om kinderen te leren typen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:40 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja lezen wel, maar dit gaat specifiek over schrijven...
Maar dat hangt toch samen? Je moet toch weten wat je schrijft?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:40 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja lezen wel, maar dit gaat specifiek over schrijven...
Nou, schrijven is wel handig om te kunnen. Maar blokletters kun je ook best tussen lijntjes leren schrijven, volgens mij.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:46 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Zou het niet logischer zijn om kinderen te leren typen?
Je moet toch een boodschappenlijstje kunnen schrijven? Of een kattebelletje of zo?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:46 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Zou het niet logischer zijn om kinderen te leren typen?
Ja dat klopt absoluut!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar dat hangt toch samen? Je moet toch weten wat je schrijft?
Methodisch/verbondenschrift is dus ook omdat het dichter bij elkaar staat en dus minder ruimte kost, makkelijker leesbaar is (want er staat meer op 1 regel; heeft te maken met de leesbeweging) EN het is bevorderlijk voor de fijne motoriekquote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nou, schrijven is wel handig om te kunnen. Maar blokletters kun je ook best tussen lijntjes leren schrijven, volgens mij.
Maar goed, ik ben geen didact
PINK POWERquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:01 schreef Ang3l het volgende:
Bart, heb je nou op TV voor burgemeester gestemd?
Ga ik denk ik ook doen ja
Ja, maar dat betekent toch niet automatisch dat dit een vaardigheid is die je kleuters als eerste moet bijbrengen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 22:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Je moet toch een boodschappenlijstje kunnen schrijven? Of een kattebelletje of zo?
Hahaha de andere punten wegen voor het basisonderwijs zwaarderquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:01 schreef wonderer het volgende:
Kijk, die motoriek-argumentatie vind ik dan wel weer handig.
Dan kun je kinderen ook Japanse tekens leren schilderen met een penseel. Dat is past goed voor de fijne motoriek.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:01 schreef wonderer het volgende:
Kijk, die motoriek-argumentatie vind ik dan wel weer handig.
Bij kleuters gaan we alleen schrijfdansenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:02 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Ja, maar dat betekent toch niet automatisch dat dit een vaardigheid is die je kleuters als eerste moet bijbrengen?
Je kunt bij IKEA en AH heel makkelijk online je boodschappenlijstjes samenstellen. En wie schrijft er nog kattebelletjes? Even een sms'je, of mailtje...
Ik snap het wel voor, maar ik denk dat het vooral traditie is, om kinderen te leren schrijven. "We hebben het altijd zo gedaan, dus blijven we het zo doen."
Net zoals ik collega's met kinderen verontwaardigd hoor praten "dat ze tegenwoordig geen staartdelingen meer leren".
En waarom zouden we ze dan dat laten schilderen?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:04 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Dan kun je kinderen ook Japanse tekens leren schilderen met een penseel. Dat is past goed voor de fijne motoriek.
(En bij het Japans/Chinees schrift heeft het een functie om met de hand de tekens te leren schrijven, meer dan bij ons Arabisch schrift)
Wil je z'n First Man worden?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:06 schreef Great.Expectations het volgende:
Krijgen we met Rutte trouwens nu de eerste Closet Gay Premier?
Nee, niet echt. Ik ben geen Rutte fan.quote:
D66quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:09 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik ben geen Rutte fan.
Ik ben zo'n vieze D66'er, je weet wel, van die mensen die genuanceerd denken.
Ik snap 1 ding alleen niet... waarom gebruikt D66 nog groen in z'n logo? Ze zijn hatske roze...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:09 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik ben geen Rutte fan.
Ik ben zo'n vieze D66'er, je weet wel, van die mensen die genuanceerd denken.
Het is een kutkabinet. Ik hoop dat Beatrix straks op de trappen van het bordes Rutte stiekem laat struikelen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
D66
Ik geef dit kabinet nog geen 100 dagen... of Koppejan en Ferrier gaan dwars liggen, of de PVV valt uit elkaar.... weg meerderheid
Geweldig hequote:
http://www.informationarchitects.jp/en/writer-for-ipad/quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:11 schreef wonderer het volgende:
Nou, ik denk wel dat leren schrijven belangrijk is. Dat gaat nooit weg, schrijven. En als kind leer je het makkelijker denk ik.
Schrijven dwingt ook tot een andere manier van denken dan typen omdat het trager gaat. Ik ken schrijvers die hun eerste versie met de hand schrijven omdat het ze in een bepaald patroon dwingt.
Ik snap niet waarom ze denken dat ie homo is omdat ie geen vriendin heeft. Met die redenatie kun je toch ook zeggen dat ie hetero is omdat ie geen vriend heeft?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:06 schreef Great.Expectations het volgende:
Krijgen we met Rutte trouwens nu de eerste Closet Gay Premier?
Bij die scene rolde ik gisteren bijna van de bank...quote:
Keyword "ook", daar ben ik het helemaal mee eens. Maar niet in plaats van.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:13 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
http://www.informationarchitects.jp/en/writer-for-ipad/
Ik ben ook een voorstander van mooi met de hand schrijven, tekenen, origami blaadjes vouwen en andere dingen die goed zijn voor de fijne motoriek. En veters strikken, knopen leggen. Breien, borduren. Maar waarom niet ook blind leren typen op de basisschool? Of vreemde talen?
Blind leren typen op de basisschool ben ik ook voorstander van!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:13 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
http://www.informationarchitects.jp/en/writer-for-ipad/
Ik ben ook een voorstander van mooi met de hand schrijven, tekenen, origami blaadjes vouwen en andere dingen die goed zijn voor de fijne motoriek. En veters strikken, knopen leggen. Breien, borduren. Maar waarom niet ook blind leren typen op de basisschool? Of vreemde talen?
Er doen wat geruchten de ronde. En Mark Rutte heeft iets... nou ja... Het zou mij niets verbazen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze denken dat ie homo is omdat ie geen vriendin heeft. Met die redenatie kun je toch ook zeggen dat ie hetero is omdat ie geen vriend heeft?
Die geruchten gaan er over Wouter Bos ook en die zijn erg hardnekkig, maar vooralsnog....quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:20 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Er doen wat geruchten de ronde. En Mark Rutte heeft iets... nou ja... Het zou mij niets verbazen.
Die is getrouwd en heeft kinderen toch?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:22 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
Die geruchten gaan er over Wouter Bos ook en die zijn erg hardnekkig, maar vooralsnog....
Hij is gespot in 't Bolkequote:Op woensdag 6 oktober 2010 23:15 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze denken dat ie homo is omdat ie geen vriendin heeft. Met die redenatie kun je toch ook zeggen dat ie hetero is omdat ie geen vriend heeft?
Ooh. Kijk, dat verandert de zaakquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |