was tim knol toch?quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:47 schreef belsen het volgende:
Wie heeft de Edison voor beste nieuwkomer gewonnen?
las het in de krant vanochtend.quote:
ranja +1quote:
Hij was de enige winnaar die niet genoemd werd op RTL Nieuws vanmorgen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:50 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
las het in de krant vanochtend.
ik had het rtl nieuws niet gezien. dat is best wel slecht van rtl.quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:59 schreef belsen het volgende:
[..]
Hij was de enige winnaar die niet genoemd werd op RTL Nieuws vanmorgen.
moet het in de titel staan of moet het liedje erover gaan?quote:Op maandag 4 oktober 2010 10:32 schreef ranja het volgende:
Mag ik een lijstje van 10 liedjes over vrijheid? titel + uitvoerende en alleen complete lijstjes
doe maar in de titelquote:Op maandag 4 oktober 2010 10:35 schreef ErwinDikkie het volgende:
moet het in de titel staan of moet het liedje erover gaan?
ik met mn grote bekquote:
quote:
Welke wagen staat voor?quote:Jongens kom kijken de wagen staat voor
Deworden weg gereden
Dan zie je die jongens hun handen geboeid
Die heus niet het ergste deden
Vaak is het een jongetje lang werkeloos
Die het deed daar hij niets kon verdienen
Nauw dan zie de moeders staan aan het station
Die stil in een hoekje staan grienen
politewagen?quote:
dat is niet weidquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:39 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Da's vast geen Koreaanse Amerikaan.
btw: Nauw?
Wiequote:played on pop, rock, blues, country, bluegrass, standards, gospel, and surf records. As a session musician, arranger, producer, singer, songwriter, pianist, guitarist, record company owner, bandleader, and touring musician, he has collaborated with hundreds of artists, including Glen Campbell, Joe Cocker, Willie Nelson, Edgar Winter, George Harrison, Eric Clapton, Bob Dylan, Ringo Starr, John Lennon, J.J. Cale, David Gates, Bruce Hornsby, Hal Blaine, Tommy Tedesco, Bobby "Boris" Pickett, B.B. King, Freddie King, Bill Wyman, Steve Cropper, Carl Radle, Chuck Blackwell, Don Preston, Jesse Ed Davis, Rita Coolidge, Gram Parsons, Barbra Streisand, Ike & Tina Turner, Ricky Nelson, Herb Alpert, Frank Sinatra, Aretha Franklin, Ann-Margret, Dean Martin, Marvin Gaye, Dave Mason, Steve Winwood, and groups such as Delaney & Bonnie and Friends, The Monkees, The Astronauts, The Accents, The Fencemen, The Ventures, The Beach Boys, The Byrds, Jan & Dean, Gary Lewis & The Playboys, Paul Revere & The Raiders, The Rolling Stones, The Ronettes, The Crystals, The Nitty Gritty Dirt Band, The Everly Brothers, The Righteous Brothers, The Flying Burrito Brothers, The Tractors and on and on
quote:was altijd al gefascineerd door elektronica en elektrische apparaten. Bij de Royal Air Force bediende hij een radarsysteem. In 1953 ging hij werken voor de Midlands Electricity Board. In 1954 stapte hij over naar een productiebedrijf dat radioprogramma’s maakte voor Radio Luxemburg. Daar werkte hij als audio engineer. Hier hield hij zich al bezig met speciale geluidseffecten, zoals versneld afdraaien van een opname.
In 1960 stichtte hij samen met William Barrington-Coupe het platenmerk Triumph Records. Hij kwam er al gauw achter dat een klein platenlabel niet echt de mogelijkheden bood om een grote hit te scoren. Toen hij voor zichzelf begon, verkocht hij zijn opnamen aan grote labels als Top Rank en Pye.
bouwde zijn eigen studio op het adres 304 Holloway Road in de Londense wijk Islington. Het pand bestond uit een lederwarenwinkel en drie verdiepingen daarboven.
huurde de drie verdiepingen en lag regelmatig overhoop met zijn hospita van de winkel omdat hij teveel lawaai maakte.
Bekende artiesten uit de ‘stal’ vanwaren John Leyton, Mike Berry, Screaming Lord Sutch en The Tornados. Telstar werd uitgebracht op een moment dat net de communicatiesatelliet Telstar was gelanceerd. Het instrumentale nummer zit vol met geluidseffecten die ‘de ruimte’ suggereren. Het echo-effect komt doordat het nummer voor het grootste deel in
s badkamer is opgenomen. Het werd een wereldhit en haalde zowel in Engeland als in de Verenigde Staten de eerste plaats. In Nederland kwam het tot nummer 3.
heeft tijdens zijn leven niets verdiend aan Telstar. Hij raakte verwikkeld in een rechtszaak met een Franse componist, Jean Ledrut, die hem ervan beschuldigde de melodie te hebben gestolen. De royalties werden vastgehouden in afwachting van de uitkomst van het proces. Pas drie weken na zijn dood werd
in het gelijk gesteld.
Euh, is dat een nieuwe vraag?quote:Op maandag 4 oktober 2010 13:58 schreef Softfeel het volgende:
Duitse artiest die eigenlijk alleen maar liedjes maakt over erotiek om het net te zeggen met uitzonderingen daar gelaten
Was ook mijn eerste gedachte.quote:Op maandag 4 oktober 2010 14:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik wilde bijna gokken op Günther, maar dat is een Zweed.
daft punktquote:
Ja, maar dit is wel echt het gootsteenputje van de muziekindustrie. En als ik zo een beetje rondneus langs z'n verschillende hits heeft ie werkelijk elke melodie en hook van anderen gejat... Jammer, want met zijn vorige band had ie toch wel iets meer originaliteit in z'n donder (als in een betere smaak qua jatwerk, want ook dat hing van andermans werk aan elkaar).quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:15 schreef Softfeel het volgende:
Nooit van gehoord hij heeft er heel wat op zijn naam staan
afschieten die handelquote:Op maandag 4 oktober 2010 15:23 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ja, maar dit is wel echt het gootsteenputje van de muziekindustrie. En als ik zo een beetje rondneus langs z'n verschillende hits heeft ie werkelijk elke melodie en hook van anderen gejat... Jammer, want met zijn vorige band had ie toch wel iets meer originaliteit in z'n donder (als in een betere smaak qua jatwerk, want ook dat hing van andermans werk aan elkaar).
Dat. En ik moet het nog wel van de foute artiesten hebben....quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:14 schreef bigshadow het volgende:
Ik krijg het niet eens gevonden, laat staan dat ik het weet
Ik ken wel het origineelquote:Op maandag 4 oktober 2010 16:43 schreef ranja het volgende:
Meer Rhythm of the nights ken ik volgens mij niet
quote:Op maandag 4 oktober 2010 22:52 schreef MadMaster het volgende:
Da's Tracy van Oudezijds Achterburgwal 325 en haar grootste hit was volgens mij een gangbang voor 3 ruggen...
eng wijf trouwensquote:Op maandag 4 oktober 2010 19:19 schreef Gehenna het volgende:
nieuwe vraag dan maar?
wie is deze lieftallige dame en wat was haar grote hit?
[ afbeelding ]
nina simone?quote:
nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:13 schreef Gehenna het volgende:
antwoord van mijn vraag was trouwens Khia, die ooit dit pareltje maakte:
volgens mij heeft ooit iemand die bij de auditie van Idols gedaan... die ging niet doorquote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:34 schreef ranja het volgende:
[..]
volgens mij heeft ooit iemand die bij de auditie van Idols gedaan... die ging niet door
Precies.quote:
Gambolputty + 1quote:
Born to be wild - steppenwolf jeujquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:19 schreef Gambolputty het volgende:
Vrolijk verder:![]()
Uit welk nummer van wie?
![]()
Head out on the highway
Lookin' for adventure
And whatever comes our way
Yeah Darlin' go make it happen
Take the world in a love embrace
Fire all of your guns at once
And explode into space
Ik dacht ff huh, heb ik het dan toch mis.quote:
ja ranja is die lyrics-loverquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 16:24 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Ik dacht ff huh, heb ik het dan toch mis.Ben gewend dat Ranja zulke dingen juist heeft.
MM + 1quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:04 schreef MadMaster het volgende:
Shut Up And Sleep With me van Sin With Sebastian?
De twee bands met de naam 'The Rascals' waren allebei volledig blank voor zover ik weet, maar je pakt de hint van het deugniet-zijn wel goed op.quote:
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:55 schreef lubje25 het volgende:
Ik zag eerst een rood kruisje en toen een plaatje zo groot als deze smiley
toen ik klaar was met dat te typen zag ik m op normaal formaat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 17:59 schreef Grobbel het volgende:
[..]Staat gewoon op tinypic. Net als zo een beetje elke fotovraag in trivia tegenwoordig.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 18:43 schreef ranja het volgende:
The Winner Takes It All![]()
Thank You for the Music![]()
Supertrouper![]()
Luister maar naar wat geluiden tijdens deze meesterlijke, ultieme jaren '80 single en zeker dat laatste couplet vanaf 1:59, moet wel goed zijn...quote:
Ik had m gecheckt, die was goed en de rest lijkt me ook juist.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Luister maar naar wat geluiden tijdens deze meesterlijke, ultieme jaren '80 single en zeker dat laatste couplet vanaf 1:59, moet wel goed zijn...
Ik had eigenlijk The Fall in gedachten maar allezquote:
Wie heeft deze single opgenomen?quote:heeft een single opgenomen voor KWF Kankerbestrijding. Het nummer Niets Blijft is opgedragen aan
die in 2009 op 52-jarige leeftijd overleed aan de gevolgen van longkanker.
Klopt, voor Ria Brieffies.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
Cafca + 1quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:45 schreef cafca het volgende:
Curtis Mayfield.
Maar ga gerust verder, ik ga zo ook slapen
quote:"I think that I have on something tonight that's not quite right for evening wear."
elvis presley blue suede shoesquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:33 schreef bukgeit het volgende:
Wie zei dit, en wat was die 'evening wear'?
[..]
Mag ik vragen hoe je dat in hemelsnaam weet?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:26 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
elvis presley blue suede shoes
mijn broer is elvis fan. hij heeft dat nummer grijs gedraaidquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je dat in hemelsnaam weet?
En jij praat naar aanleiding daarvan met hem over een quote van Elvis uit 1956 die je dan nu op weet te hoestenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:39 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
mijn broer is elvis fan. hij heeft dat nummer grijs gedraaid
Zou een plausibele verklaring kunnen zijn, ware het niet dat die quote niet in het nummer zit...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:39 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
mijn broer is elvis fan. hij heeft dat nummer grijs gedraaid
als je me niet geloofd dan mag iemand anders de punten hebben, zit ik niet meequote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En jij praat naar aanleiding daarvan met hem over een quote van Elvis uit 1956 die je dan nu op weet te hoesten
Geloof je jezelf, daar gaat het om...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:43 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
als je me niet geloofd dan mag iemand anders de punten hebben, zit ik niet mee
dat doe ik.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Geloof je jezelf, daar gaat het om...
Ik had je best geloofd hoor, tot je met dat verhaal over je broer kwam aanzetten.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:43 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
als je me niet geloofd dan mag iemand anders de punten hebben, zit ik niet mee
dat wil ik wel doen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:46 schreef MadMaster het volgende:
Prima, stel je wel even een nieuwe vraag?
welke band is dit?quote:kreeg voor het eerst erkenning met hun debuutalbum Naveed, dat in 1994 in Canada en in 1995 in de Verenigde Staten werd uitgebracht. De single "Naveed" werd een hit in Canada, en "Starseed" zowel in Canada als in de Verenigde Staten. ("Starseed" verscheen later ook op de soundtrack van de film Armageddon) Hun tweede album, Clumsy, werd uitgebracht in 1997 en bevatte de singles "Clumsy," "4 AM," "Superman's Dead," "Carnival" en "Automatic Flowers". Het bevestigde de status van
als een belangrijke band in de Canadese rockmuziek van de jaren negentig, en als belangrijke internationale band.
je hoeft me niet te geloven. mij hoef je ook niet meer terug te zien hierquote:Op woensdag 6 oktober 2010 10:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik had je best geloofd hoor, tot je met dat verhaal over je broer kwam aanzetten.
Sowieso niet de eerste keer dat je een wat verdacht antwoord geeft. Ik kan me nog een vreemd antwoord herinneren op een Bob Dylan vraag...
Fok! Muziek Trivia deel MCXXI
Het wordt er niet leuker opquote:
Ja, sorry dat ik misschien iets te fel was. Had ook wel discreter gekund...quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:08 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Het wordt er niet leuker op, hopen dat het hierbij blijft.
We waren beiden fel, maar niet geheel zonder reden, denk ik.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 13:56 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ja, sorry dat ik misschien iets te fel was. Had ook wel discreter gekund...
Nope, hij heeft ze wel vaker gevraagd.quote:
quote:
welk nummer, van wie?quote:Mijn vader heeft een jumbojet,
Daarmee vliegt ie naar zijn werk.
Maar voor ie naar kantoor gaat,
Draait ie drie keer om de kerk.
Hij zwemt zo de Noordzee over,
Met zijn handen op zijn rug.
Dan tikt ie aan bij Engeland
En zwemt onder water terug.
Nou vooruit. Het heet eigenlijk " de leugenaar" en is oorspronkelijk van het Klein Orkest, maar het wordt wel gezongen door Harrie Jekkers.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:27 schreef ralfseltje het volgende:
Harrie Jekkers - Mijn vader is een leugenaar
Joepie!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 15:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Nou vooruit. Het heet eigenlijk " de leugenaar" en is oorspronkelijk van het Klein Orkest, maar het wordt wel gezongen door Harrie Jekkers.
rafseltje +1
Jeuj Grobbel +1quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:41 schreef Grobbel het volgende:
Sorry, albumtitel werd ook nog gevraagd. Is 'Hippies' in ieder geval.
Andere uitvoeringen zijn van Swinging Blue Jeans en The Beatles. Origineel is van ene Chan Romero, maar daar naar vragen wilde ik jullie ook niet aandoen (lees zijn naam nu ook voor het eerst).quote:Op woensdag 6 oktober 2010 17:49 schreef Gehenna het volgende:
de hippy hippy shake, maar dan niet de k3 versie
Nopequote:
dat herinner je je goedquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:43 schreef niesl2 het volgende:
Haunting the Chapel van Slayer als ik me goed herinner.
gecheckt enquote:
quote:For the crown you've placed upon my head feels too heavy now
and I don't know what to say to you but I'll smile anyhow
and all the time I'm thinking, thinking
kloptquote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:13 schreef Mark het volgende:
Hm, in de 5 6 7 8's zaten geen mannen, he?
Ik denk dat Redd Kross een van de meest genoemde bands in al die jaren Trivia isquote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:21 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik zie een rood kruisje op de plek van de afbeelding...
Hm, mag je ook al geen plaatjes van xs4all zien?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 09:21 schreef MadMaster het volgende:
Ik zie een rood kruisje op de plek van de afbeelding...
quote:were a successful Scottish pop rock group, from the east end of Glasgow, originally formed in 1961 as "The Gaylords", later "Dean Ford and The Gaylords". In 1966, they changed the group name to![]()
Dat voorspelt weinig goedsquote:Op donderdag 7 oktober 2010 14:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Opgezocht. Alledrie nog nooit van gehoord.
Ik heb zo het vermoeden dat de 2e optie meer kans maakt dan de eerste....quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
het wachten is op een Jellybean-fan of een Googlaar, denk ik. ......
Maar de nummers van Jellybean had ik wel wat bekender verwacht. Misschien zijn niet de juiste mensen online (geweest). Sowieso heeft The Real Thing in de top 40 gestaan, Just a Mirage heeft in de Nationale Hitparade gestaan en Who Found Who weet ik niet zeker maar was in de UK dacht ik de grootste hit van de 3.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
het wachten is op een Jellybean-fan of een Googlaar, denk ik. Geloof niet dat 1 der artiesten solo ooit nog een plaatje de tipparade in heeft gezongen.
Mwa. Als MadMaster het al niet weet, zou ik niet zo snel weten wie het wel weet.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar de nummers van Jellybean had ik wel wat bekender verwacht. Misschien zijn niet de juiste mensen online (geweest). Sowieso heeft The Real Thing in de top 40 gestaan, Just a Mirage heeft in de Nationale Hitparade gestaan en Who Found Who weet ik niet zeker maar was in de UK dacht ik de grootste hit van de 3.
jijquote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Mwa. Als MadMaster het al niet weet, zou ik niet zo snel weten wie het wel weet.
Helaasquote:
wel online geweest, denk ik niet en misschien.quote:of iggy, gambolputty, weezerbutler
Ik ken de meeste nummers wel, maar die staan bij mij in het geheugen (ook digitaal) onder 'Jellybean'.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar de nummers van Jellybean had ik wel wat bekender verwacht. Misschien zijn niet de juiste mensen online (geweest). Sowieso heeft The Real Thing in de top 40 gestaan, Just a Mirage heeft in de Nationale Hitparade gestaan en Who Found Who weet ik niet zeker maar was in de UK dacht ik de grootste hit van de 3.
quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:20 schreef ScottTracy het volgende:
Alleen 1990 weet ik nog even niet...
Dat heb je goed gedacht. Ik ken Jellybean überhaupt niet...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 16:26 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Helaas
[..]
wel online geweest, denk ik niet en misschien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |