abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:23:21 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87151115
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeen ik had weer gelijk. We kunnen valide vergelijkingen simpelweg van tafel wegen omdat ooit iemand de Godwin heeft bedacht.
Die is juist bedacht om aan te tonen dat die vergelijking nooit valide is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:24:42 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87151208
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:22 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Maar voor de tegenstanders van Wilders wel dus...
En dat is dus kortzichtig. Omdat geen rekening wordt gehouden met motieven, maar simpelweg alles bij elkaar wordt geharkt. Ik ga toch ook niet alle SP'ers communisten noemen?
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:25:11 #103
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_87151230
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee. Wederom (ik blijf in herhaling vallen): niet iedere PVV stemmer ondersteunt elk standpunt van de partij. Dat maakt het onmogelijk om ze te generaliseren, is het nou echt zo moeilijk? Dat hun stem dan uiteindelijk wel de partij als geheel ondersteunt en daarmee ook de anti-islam punten is (voor hen) niet relevant.
Ja je blijft herhalen omdat je niet leest:

Zelfs de pvv-stemmers tegen de imigratieplannen van de PVV hebben met hun stem deze plannen gesteund. Dit kun je dus zeggen over iedere PVV-stemmer. DIt betekent niet dat iedere pvv-stemmer een marokkanen-hater is, maar wel dat ze het niet belangrijk genoeg vonden om ergens anders op te stemmen.

Daar valt helemaal niets tegen in te brengen.

Ik wil het wel in logica-termen omzetten?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:26:27 #104
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_87151321
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, die disclaimer vind ik ook overbodig. En ik zie hem vaak. Waarom doen mensen dat?
Ik zie nooit: ik vind de PvdA een goede partij om die of die reden, maar ik stem geen PvdA hoor.
Dat gebeurt alleen als het om de PVV gaat.
Misschien is men bang dat ze ze van links om de oren krijgt , dat zal het wel zijn.
Maar er is nog steeds een vrijheid om te stemmen op welke partij je wilt in Nederland, of dat nu VVD, PvdA, CDA of PVV is. Of welke partij dan ook. Daar hoeft niemand zich voor te verontschuldigen. Toch?...
Tijdens de verkiezingen en de aanloop daarvan ben ik anders wel een aantal keer een soortgelijke disclaimer tegen gekomen, maar dan met iets als: "ik stem niet op de PvDA" of iets soortgelijks. Maar dat terzijde. In Nederland is het - hopelijk - toegestaan op elke politieke partij te stemmen of anderzijds te steunen. Echter is het nog de vraag of het wenselijk is dat er bepaalde partijen aan de macht komen.

Ik kan mij voorstellen dat als er bijvoorbeeld een anti-homo partij in de regering terecht zou komen die homo's zwaarder zou willen straffen, stigmatiseren en degraderen tot tweederangs burgers het niet meer dan fatsoenlijk zou zijn dat de mensen die willens en wetens dat soort praktijken gesteund hebben en dat soort mensen aan de macht geholpen hebben hun excuses zouden aanbieden aan alle mensen die door die partij geschaad zijn... Niet dat het waarschijnlijk is dat het electoraat van zo'n partij daar het fatsoen voor zou hebben.
“An interesting thing is a good thing.”
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:27:05 #105
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87151369
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:25 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Zelfs de pvv-stemmers tegen de imigratieplannen van de PVV hebben met hun stem deze plannen gesteund. Dit kun je dus zeggen over iedere PVV-stemmer. DIt betekent niet dat iedere pvv-stemmer een marokkanen-hater is, maar wel dat ze het niet belangrijk genoeg vonden om ergens anders op te stemmen.

En probeer nog eens uit te leggen waarom dit alles reden is om alle PVV stemmers als één te behandelen?
pi_87151377
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En dat is dus kortzichtig. Omdat geen rekening wordt gehouden met motieven, maar simpelweg alles bij elkaar wordt geharkt. Ik ga toch ook niet alle SP'ers communisten noemen?
Dat is niet kortzichtig (behalve in jouw ogen dan) maar een principieel punt. Jij mag van mij best je ogen blijven sluiten voor het feit dat zoveel mensen om wat voor reden dan ook gekozen hebben voor een partij die bevolkingsgroepen wil uitsluiten van de samenleving en hun rechten wil beperken, maar dat neemt niet weg dat ze dat wel degelijk steunen met hun stem voor die partij.

En nu ga ik slapen :9
pi_87151394
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik weet waar die voor bedoeld is, maar tegenwoordig is de Godwin een obstakel. Je kunt problemen niet aankaarten omdat je dan direct een Godwin om de oren krijgt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:27:56 #108
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_87151425
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:25 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ik wil het wel in logica-termen omzetten?
Als er een partij was gekomen die dezelfde punten als Wilders op de agenda zou zetten, zonder het kopje Islam, dan was dat nu de grootste partij geweest.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:29:18 #109
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87151501
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:27 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Dat is niet kortzichtig (behalve in jouw ogen dan) maar een principieel punt. Jij mag van mij best je ogen blijven sluiten voor het feit dat zoveel mensen om wat voor reden dan ook gekozen hebben voor een partij die bevolkingsgroepen wil uitsluiten van de samenleving en hun rechten wil beperken, maar dat neemt niet weg dat ze dat wel degelijk steunen met hun stem voor die partij.

En nu ga ik slapen :9
Jij bent degene die de ogen sluit om de verschillende redenen van mensen om PVV te stemmen gewoonweg te negeren om daarom te kunnen generaliseren op het punt wat jou het meest tegen de borst stuit.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:29:47 #110
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_87151522
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En probeer nog eens uit te leggen waarom dit alles reden is om alle PVV stemmers als één te behandelen?
Dat heb ik nooit geclaimed :?

Ik heb alleen gezegd dat "alle wilders stemmers op een hoop gooien" soms gewoon kan, het ligt er aan hoe je die hoop noemt.

zeggen dat ze allemaal lid van de zionistische wildersjugend zijn = fout
zeggen dat ze allemaal relatief weinig problemen hebben met het wegzetten van een hele groep Nederlanders op basis van geloof = zeker voldoende te beargumenteren.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_87151634
Er valt nu tenminste wel weer iets te kiezen :Y
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:32:18 #112
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87151650
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:29 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

zeggen dat ze allemaal relatief weinig problemen hebben met het wegzetten van een hele groep Nederlanders op basis van geloof = zeker voldoende te beargumenteren.
Als je nou eens stopt met loze termen als 'wegzetten', misschien komen we dan nog ergens. Nederland heeft wetten die de rechten van burgers beschermen, dat weten heel veel PVV stemmers ook.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:32:39 #113
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_87151670
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Jij bent degene die de ogen sluit om de verschillende redenen van mensen om PVV te stemmen gewoonweg te negeren om daarom te kunnen generaliseren op het punt wat jou het meest tegen de borst stuit.
Er is maar één reden om op Wilders te stemmen en ik kan je vertellen dat dat alvast niet zijn mooie blonde lokken zijn.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:33:58 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87151731
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:32 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Er is maar één reden om op Wilders te stemmen en ik kan je vertellen dat dat alvast niet zijn mooie blonde lokken zijn.
Arrogant, kortzichtig en neerbuigend. Jij kunt niet weten wat mensen beweegt om waar dan ook op te stemmen, en het is belachelijk om mensen te veroordelen om hun stem.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:34:30 #115
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_87151757
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je nou eens stopt met loze termen als 'wegzetten', misschien komen we dan nog ergens. Nederland heeft wetten die de rechten van burgers beschermen, dat weten heel veel PVV stemmers ook.
Het is jammer dat het nu juist die wetten zijn die de PVV wil afschaffen. Dat weten heel veel PVV stemmers ook.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:35:37 #116
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_87151820
quote:

[..]

....
Ik dacht dat je een normale volwassen discussie wilde, duidelijk niet dus.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:35:50 #117
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_87151836
quote:

[..]

PVV stemmers weten ook dat er met een meerderheid in de kamer een wet en met tweederde in de kamer een grondwet veranderd kan worden.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:38:13 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87151961
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:34 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het is jammer dat het nu juist die wetten zijn die de PVV wil afschaffen. Dat weten heel veel PVV stemmers ook.
Inderdaad. Wederom, verschillende redenen om er op te stemmen.

Ik denk dat dit punt wel klaar is.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:39:26 #119
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_87152011
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

cognitieve dissonantie
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:40:02 #120
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_87152038
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan begrijp je het principe dus niet. Het stelt alleen dat degene die die vergelijking maakt om een beleid te bestrijden dat als 'wegzetten' te labelen valt, de discussie automatisch verloren heeft. Maar dit is puur gericht op het leggen van de directe link tussen het wegzetten en nazi's. Als het verder gaat dan deze directe link, is het Godwin-principe niet meer van toepassing.

quote:

[..]

Tsja, is dat wel zo? Als je denkt aan het innemen van de nationaliteit met het gemak waarmee men dat denkt te kunnen doen, de manier waarop men zeer makkelijk met de privacy omgaat, de vrijheid van godsdienst en drukpers (Islam-uitspraken en over de koran), een als racistisch te benoemen beginsel gezien de manier waarop ze generale etnische registratie willen toepassen, kun je dat niet zondermeer stellen.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:40:24 #121
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87152057
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:35 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

....
Ik dacht dat je een normale volwassen discussie wilde, duidelijk niet dus.
Onmogelijk als mensen oogkleppen op blijven houden, helaas.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:40:35 #122
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_87152067
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat heeft 'verschillende redenen om er op te stemmen' te maken met het feit dat iedereen die op die partij stemt er voor kan zorgen dat er geen Islamitische scholen meer gebouwd mogen worden?
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:43:31 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87152191
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:40 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Wat heeft 'verschillende redenen om er op te stemmen' te maken met het feit dat iedereen die op die partij stemt er voor kan zorgen dat er geen Islamitische scholen meer gebouwd mogen worden?
Het laatste heeft niets met het eerste te maken. Er zijn mensen die op de PVV gestemd hebben voornamelijk om de anti-islam punten, en er zijn mensen die PVV gestemd hebben voor een andere reden. Dat maakt dat je ze simpelweg niet over een kam kunt scheren. Zo simpel is het.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:45:56 #124
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_87152295
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het laatste heeft niets met het eerste te maken. Er zijn mensen die op de PVV gestemd hebben voornamelijk om de anti-islam punten, en er zijn mensen die PVV gestemd hebben voor een andere reden. Dat maakt dat je ze simpelweg niet over een kam kunt scheren. Zo simpel is het.
maar ze hebben allemaal op een partij gestemd met anti-islam punten.

Met hun stem (om wat voor reden dan ook) geven ze steun aan een partij met anti-islam punten

Mensen die op de pvv hebben gestemd hebben bewust een afweging gemaakt en besloten dat ze het beste op deze partij met anti-islampunten konden stemmen
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:48:20 #125
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_87152405
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:43 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat kan dus wel, gezien mijn tweede punt. Iedereen die op de PVV stemt kan realiseren dat er geen Islamitische scholen meer mogen komen. Dit punt moeten zij bij hun stemkeuze in overweging hebben gebracht. Daarom kan je dus tot de conclusie komen dat het feit dat er geen Islamitische scholen meer mogen komen niet zwaar woog in negatieve zin, doch voor anderen misschien wel zwaar woog in positieve zin, maar dat ze het er in ieder geval in grote mate allemaal mee eens zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')