abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:07:11 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87149992
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:03 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Daarin verschillen we dan van mening... en dat zullen we ook blijven doen tot in de eeuwigheid ben ik bang (en dat is echt héél lang!).

Wanneer je niet wilt inzien om wat voor reden dan ook dat dit een principieel vraagstuk is, dan valt er verder weinig te discussieren.
Hoe kom je erbij dat dit principieel is? Veel mensen laten zich verleiden door Wilders' charisma, zijn geschop tegen heilige huisjes of zelfs zijn oorspronkelijke woonplaats. Nogmaals, PVV is een populistische partij, gebruik makend van de waan van de dag. Dat heeft niets met principe te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:07:20 #77
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_87150007
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:03 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Daarin verschillen we dan van mening... en dat zullen we ook blijven doen tot in de eeuwigheid ben ik bang (en dat is echt héél lang!).

Wanneer je niet wilt inzien om wat voor reden dan ook dat dit een principieel vraagstuk is, dan valt er verder weinig te discussieren.
Mijn zus, werkzaam in de zorg, heeft PVV gestemd vanwege haar zorg standpunten. Ze wilde eerst SP stemmen, maar ze ging er niet vanuit dat de SP in een regering zou komen. Met de Islam standpunten van de PVV had ze vrijwel niks (zoals een hoofddoekverbod, verbod op de Koran etc.).
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:09:15 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87150145
Bovendien getuigt het nogal van arrogantie om zo'n grote groep mensen als de PVV-stemmers maar zoveel mogelijk te generaliseren.
pi_87150147
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat dit principieel is? Veel mensen laten zich verleiden door Wilders' charisma, zijn geschop tegen heilige huisjes of zelfs zijn oorspronkelijke woonplaats. Nogmaals, PVV is een populistische partij, gebruik makend van de waan van de dag. Dat heeft niets met principe te maken.
Volgens mij ging het in dit topic waarom anti-Wilders mensen alle PVV-stemmers op één hoop gooien én dat is wel principieel. De tegenstanders van Wilders vinden dat je het anti-buitenlander geluid niet kunt negeren, het is een essentieel onderdeel van die partij-ethiek.
pi_87150267
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:07 schreef Holograph het volgende:

[..]

Mijn zus, werkzaam in de zorg, heeft PVV gestemd vanwege haar zorg standpunten. Ze wilde eerst SP stemmen, maar ze ging er niet vanuit dat de SP in een regering zou komen. Met de Islam standpunten van de PVV had ze vrijwel niks (zoals een hoofddoekverbod, verbod op de Koran etc.).
Maar zoals oompaloompa hierboven al heel goed zegt, dan vond jouw zus het standpunt tegen buitenlanders dat op zo'n forse manier wordt uitgedragen door Wilders blijkbaar niet belangrijk genoeg om er niet op te stemmen. Een stem op Wilders steunt dat gedeelte ook, hoe je het ook wendt of keert en hoe je het ook goed probeert te praten.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:11:23 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87150282
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:09 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Volgens mij ging het in dit topic waarom anti-Wilders mensen alle PVV-stemmers op één hoop gooien én dat is wel principieel.
Dat is dan natuurlijk gewoon kortzichtig. Wederom mijn punt.
pi_87150314
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat is dan natuurlijk gewoon kortzichtig. Wederom mijn punt.
:')

Ik geef het op...
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:14:34 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87150503
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:11 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Maar zoals oompaloompa hierboven al heel goed zegt, dan vond jouw zus het standpunt tegen buitenlanders dat op zo'n forse manier wordt uitgedragen door Wilders blijkbaar niet belangrijk genoeg om er niet op te stemmen. Een stem op Wilders steunt dat gedeelte ook, hoe je het ook wendt of keert en hoe je het ook goed probeert te praten.
Wederom, daar gaat het niet om. Generaliseren is slecht. Mensen hebben allerlei reden om te stemmen, het getuigt van kortzichtigheid en arrogantie om die allemaal over één kam te scheren. Het is hetzelfde als alle VVD stemmers afschilderen als rijkeluiszoontjes. Het is onnodig, onhandig en neerbuigend.
pi_87150517
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:07 schreef Holograph het volgende:

[..]

Leuk voor je zus, maar onbewust steunt ze toch de anti-islam agenda. Mensen in de jaren dertig van de vorige eeuw zeiden toch ook niet: ja, ik ben het niet eens met antisemtische punten van Hitler, maar ik vind het een goede zaak dat hij snelwegen aan wil leggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_87150596
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Leuk voor je zus, maar onbewust steunt ze toch de anti-islam agenda. Mensen in de jaren dertig van de vorige eeuw zeiden toch ook niet: ja, ik ben het niet eens met antisemtische punten van Hitler, maat ik vind het een goede zaak dat hij snelwegen aan wil leggen.
nou dat zeiden ze wel, dat was het probleem :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:16:47 #86
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_87150647
quote:

[..]

Leuk voor je zus, maar onbewust steunt ze toch de anti-islam agenda. Mensen in de jaren dertig van de vorige eeuw zeiden toch ook niet: ja, ik ben het niet eens met antisemtische punten van Hitler, maat ik vind het een goede zaak dat hij snelwegen aan wil leggen.
En zo stem je bij elke partij wel op punten waar je het niet mee eens bent. We kennen nu eenmaal geen directe democratie.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:17:12 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87150681
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:11 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

:')

Ik geef het op...
Jij wilt alle PVV-stemmers op een hoop gooien simpelweg omdat je principieel tegen de PVV standpunten bent. Je kunt niet inzien waarom dit belachelijk is?
pi_87150700
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

nou dat zeiden ze wel, dat was het probleem :P
Ja, maar dat is toch een lulverhaal?! En ik weet dat niemand mijn punt serieus neemt omdat het een godwin is, maar het is natuurlijk wel waar.
pi_87150732
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom, daar gaat het niet om. Generaliseren is slecht. Mensen hebben allerlei reden om te stemmen, het getuigt van kortzichtigheid en arrogantie om die allemaal over één kam te scheren. Het is hetzelfde als alle VVD stemmers afschilderen als rijkeluiszoontjes. Het is onnodig, onhandig en neerbuigend.
generaliseren / over een kam scheren is slecht.

Claimen dat de pvv-stemmers zich niet druk maken om het wegzetten van een gehele groep is echter niet "over een kam scheren", maar geheel conform de realiteit. Ze hebben namelijk op Wilders gestemd. Misschien voor een andere reden, maar met die stem supporten ze ook (bedoeld of onbedoeld) deze discriminatie.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_87150742
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:09 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Volgens mij ging het in dit topic waarom anti-Wilders mensen alle PVV-stemmers op één hoop gooien én dat is wel principieel. De tegenstanders van Wilders vinden dat je het anti-buitenlander geluid niet kunt negeren, het is een essentieel onderdeel van die partij-ethiek.
Maar niet iedere PVV stemmer stemt alleen voor de ideeën van de PVV. Er zit ook een aanzienlijke groep bij waarvoor een stem op Wilders vooral een stem tegen de gevestigde orde is. De PVV is ook het grootst geworden in het gebied waar de problemen met buitenlanders niet heel groot zijn (in Limburg). Daarnaast zijn er ook echt mensen die op andere ideeën van de PVV hebben gestemd. Men stemt meestal toch vanuit eigen perspectief, wat voor jezelf belangrijk is weegt het hardst mee.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_87150761
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:16 schreef Holograph het volgende:

[..]

En zo stem je bij elke partij wel op punten waar je het niet mee eens bent. We kennen nu eenmaal geen directe democratie.
Dus jouw zus gelijke rechten voor moslims ondergeschikt aan gelijke rechten voor moslims? Dat vind ik aardig verknipt.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:18:39 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87150785
quote:

[..]

Leuk voor je zus, maar onbewust steunt ze toch de anti-islam agenda. Mensen in de jaren dertig van de vorige eeuw zeiden toch ook niet: ja, ik ben het niet eens met antisemtische punten van Hitler, maar ik vind het een goede zaak dat hij snelwegen aan wil leggen.
Eeeeeeeeen daar hebben we de Godwin, niet geheel verrassend gebracht door ons aller KoosVogels.

Gooi hem maar dicht Lavenderr, dit wordt hem niet meer.
pi_87150870
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eeeeeeeeen daar hebben we de Godwin, niet geheel verrassend gebracht door ons aller KoosVogels.

Godwin is de nieuwe Godwin :')
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 22:20:35 #94
249559 crew  Lavenderr
pi_87150925
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:18 schreef Felagund het volgende:

[..]

Maar niet iedere PVV stemmer stemt alleen voor de ideeën van de PVV. Er zit ook een aanzienlijke groep bij waarvoor een stem op Wilders vooral een stem tegen de gevestigde orde is. De PVV is ook het grootst geworden in het gebied waar de problemen met buitenlanders niet heel groot zijn (in Limburg). Daarnaast zijn er ook echt mensen die op andere ideeën van de PVV hebben gestemd. Men stemt meestal toch vanuit eigen perspectief, wat voor jezelf belangrijk is weegt het hardst mee.
Nog maar een keer. Een ieder in Nederland is vrij om te stemmen waar hij of zij op wíl stemmen.
pi_87150932
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:18 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeen ik had weer gelijk. We kunnen valide vergelijkingen simpelweg van tafel wegen omdat ooit iemand de Godwin heeft bedacht.
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:21:32 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87150993
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:17 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

generaliseren / over een kam scheren is slecht.

Claimen dat de pvv-stemmers zich niet druk maken om het wegzetten van een gehele groep is echter niet "over een kam scheren", maar geheel conform de realiteit. Ze hebben namelijk op Wilders gestemd. Misschien voor een andere reden, maar met die stem supporten ze ook (bedoeld of onbedoeld) deze discriminatie.
Nee. Wederom (ik blijf in herhaling vallen): niet iedere PVV stemmer ondersteunt elk standpunt van de partij. Dat maakt het onmogelijk om ze te generaliseren, is het nou echt zo moeilijk? Dat hun stem dan uiteindelijk wel de partij als geheel ondersteunt en daarmee ook de anti-islam punten is (voor hen) niet relevant.
pi_87151052
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nog maar een keer. Een ieder in Nederland is vrij om te stemmen waar hij of zij op wíl stemmen.
Zeg ik dan dat het niet zo is? Ik wilde alleen maar illustreren dat iedereen andere overwegingen heeft om die keuze te maken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:22:29 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_87151056
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Precies. Om wat voor reden dan ook.
pi_87151063
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:21 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee. Wederom (ik blijf in herhaling vallen): niet iedere PVV stemmer ondersteunt elk standpunt van de partij. Dat maakt het onmogelijk om ze te generaliseren, is het nou echt zo moeilijk? Dat hun stem dan uiteindelijk wel de partij als geheel ondersteunt en daarmee ook de anti-islam punten is (voor hen) niet relevant.
Maar voor de tegenstanders van Wilders wel dus...
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:22:46 #100
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_87151070
Te kinderachtig om in een thread over nationalisme en populisme een verwijzing naar de tweede wereldoorlog als simpel "een godwin" af te doen.

Je zou er ook inhoudelijk op in kunnen gaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')