Goh, zou je denken nadat yvonne hem in NWS heropende en naar C&H haalde? Er staat al een paar dagen een vraag in je FB open trouwens.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 12:38 schreef Demon_Hunter het volgende:
Ondanks de kansloze op laat ik m wel open.

suggereer je nu dat niet WO opgeleide ingenieurs niet kunnen denken?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Soldaten zijn WO opgeleide ingenieurs tegenwoordig?

Dit soort opmerkingen getuigen van een groot gebrek aan levenservaring en inzicht in het leven.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:51 schreef Boekenwurm het volgende:
Als kind speelde ik graag oorlogje en nog steeds speel ik graag oorlogs-spelletjes, lees oorlogsboeken en kijk oorlogsfilms (fictie en non-fictie). Dus ja, oorlog is leuk. Of in ieder geval ontzettend fascinerend.
En het is goed tegen de overbevolking...

quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Daarom wordt de moderne soldaat derhalve vaak opgeleid tot een hersenloze psychopaat. En neemt men de gevolgen achteraf voor lief. Een van de redenen dat het aantal slachtoffers onder soldaten in WO1 en 2 zo hoog was is dat men nadacht over het schieten. Nu is het motto eerst schieten en vooral niet denken. Prima op een slachtveld. Maar minder geschikt als soldaten worden ingezet in steden. Het aantal burgerslachtoffers neemt dan navenant toe.

Ze gebruiken vooral de zgn Maschinengewehr 08, afgeleid van de Maxim.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, precies, het was snel voorbij dat zingen.
Welk machine geweer hadden de Duitsers ook weer btw?
En hoe zie jij dat trouwens, wanneer veranderde WO1 van een 18/19de eeuwse oorlog in een moderne oorlog?

Wat conflict management aangaat zou diplomatie altijd de eerste optie moeten zijn. Dat mensen zich voortplanten daar valt niks aan te doen denk ik. Ik denk dat oorlog of geweld te veel als eerste optie wordt gebruikt. Met name door de westerse landen. Ik vindt Irak daar eigenlijk een mooi voorbeeld van. Geweld was daar in de eerste instantie de beste oplossing met oorlog als gevolg. Het Iraakse leger was zo verslagen en Saddam aan de strop.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:40 schreef mschol het volgende:
zolang de mens zich ongehinderd voortplant alsof er niks aan de hand is zal je nooit een natuurlijk evenwicht krijgen..
er zijn geen ontwikkelingen perse voornodig maar een attitude adjustment... en dat gaat er bij mensen bar slecht in..

Zo word in feite iedere oorlog uitgevochten...quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 09:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
WO1 werd gevochten door oude vastgeroeste bureau generaals met moderne wapens. Een fatale combinatie.

Goed dat je die edit deed, heb jij gezien? Docu met Michael Ruppert. Volgens mij sta jij wel open voor dergelijke zaken en hij legt heel goed uit dat de wereld wel degelijk overbevolkt is. Die olie-geralteerde verbranding is inderdaad het probleem, maar ook de oorzaak van de overbevolking. Voor het olie-tijdperk was het aantal mensen op deze aarde al honderden jaren stabiel, daarna is het explosief gestegen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 13:27 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen getuigen van een groot gebrek aan levenservaring en inzicht in het leven.
Als je vindt dat er overbevolking heerst, en je wil er zo graag wat aan doen, dan maak je jezelf maar van kant. Weer een dwaas minder die denkt dat er teveel mensen zijn.
Edit: Als er een sentiment heerst dat er teveel mensen op de aardbol zijn, dan is dat sentiment een gevolg van de vervuilende technologie waarmee de mensheid verplicht wordt te leven (olie-gerelateerde-verbranding).
Gezien het feit dat onze machthebbers (Bea) de grootste aandeelhouders zijn van de oliebedrijven, zal er geen positieve technologische ontwikkeling plaats vinden die er voor zorgt dat de mensheid in natuurlijk evenwicht met de natuur van de aardbol kan leven, niet voordat het volk opstaat en zulke ontwikkelingen opeist.

Mooi artikel over het machinegeweer:quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, precies, het was snel voorbij dat zingen.
Welk machine geweer hadden de Duitsers ook weer btw?
En hoe zie jij dat trouwens, wanneer veranderde WO1 van een 18/19de eeuwse oorlog in een moderne oorlog?

Nah, dat hele stuk negeert onder andere de ontwikkelingen vanuit de Amerikaanse Burgeroorlog (Vicksburg bijvoorbeeld) en natuurlijk 1871.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:56 schreef yvonne het volgende:
http://members.kos.net/sdgagnon/nfg.html
Mooie pagina die het contrast heel goed verwoord en uitbeeld.
World War One
Industrialized Warfare in the Great War
Firepower, technology and tactics contrasted: 1759 and 1914

Heb je de hele site al uitgeplozen mijn kind?quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nah, dat hele stuk negeert onder andere de ontwikkelingen vanuit de Amerikaanse Burgeroorlog (Vicksburg bijvoorbeeld) en natuurlijk 1871.

Ik lees snel en het is nu niet echt geschreven voor gevorderden.quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Heb je de hele site al uitgeplozen mijn kind?
 .
.

Lekker veel plaatjesquote:Op zondag 3 oktober 2010 00:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik lees snel en het is nu niet echt geschreven voor gevorderden..

Heb je dat wel eens gedaan dan?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 04:46 schreef code23464 het volgende:
geef maar toe met een geweer op elkaar schieten is gewoon cool.
nog meer oorlog in de wereld

WO II op zijn minst. Maar tegenwoordig heet dat WO 2.0.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Soldaten zijn WO opgeleide ingenieurs tegenwoordig?
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |