abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87089425
geef maar toe met een geweer op elkaar schieten is gewoon cool.
nog meer oorlog in de wereld _O_
pi_87089429
Mwoah, de lol is er een beetje af, tegenwoordig wordt je door een paar computernerds vanaf de andere kant van de wereld afgemaakt
pi_87089450
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 04:50 schreef Karzai het volgende:
Mwoah, de lol is er een beetje af, tegenwoordig word je door een paar computernerds vanaf de andere kant van de wereld afgemaakt
pi_87089594
ga dit weekend eens kijken bij Lest weforget, in Venray, dan denk je er anders over

www.lestweforget.nl
uit een aspergernest
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 08:04:57 #6
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_87089693
Welja laten we elkaar maar allemaal afslachten. Wat een LOL.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_87089708
Wiens geweer mag ik lenen om leeg te schieten op TS en zn familie?
For great justice!
pi_87089737
Zonder oorlog zouden we technologisch een stuk minder ver geweest...

Auto's (de eerste 'automobiel' was gebruikt om een kanon te verslepen), vliegtuigen hebben een enorme sprong voorwaarts gemaakt, draadloze communicatie, radar, GPS, computers, raketten, en verder uit de oudheid metaalbewerking, buskruit en andere explosieven, gezondheidszorg...

Veel is wel buiten de oorlog ontdekt, maar door de drang om je tegenstander zo efficiënt mogelijk af te maken is er ruimte gekomen om die dingen verder te ontwikkelen, dus ja, ook in mijn ogen hebben we oorlog nodig om vooruit te komen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  † In Memoriam † zaterdag 2 oktober 2010 @ 08:19:17 #9
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_87089753
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:16 schreef Resistor het volgende:
Zonder oorlog zouden we technologisch een stuk minder ver geweest...

Auto's (de eerste 'automobiel' was gebruikt om een kanon te verslepen), vliegtuigen hebben een enorme sprong voorwaarts gemaakt, draadloze communicatie, radar, GPS, computers, raketten, en verder uit de oudheid metaalbewerking, buskruit en andere explosieven, gezondheidszorg...

Veel is wel buiten de oorlog ontdekt, maar door de drang om je tegenstander zo efficiënt mogelijk af te maken is er ruimte gekomen om die dingen verder te ontwikkelen, dus ja, ook in mijn ogen hebben we oorlog nodig om vooruit te komen.
Dan sta ik toch liever stil. ;)
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_87089879
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:33 schreef Ratelslangetje het volgende:

[..]

Jouw wat?
Door het leger ontwikkelde voorloper van Internet. http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Internet

-edit-
Nog een interessant artikel: http://en.wikipedia.org/wiki/Military_funding_of_science

[ Bericht 16% gewijzigd door Resistor op 02-10-2010 08:48:01 ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_87089903
Toen in Serajevo het kruidvat ontplofte dat WO1 deed losbarsten, in juni 1914, dacht men in Duitsland dat er 'ein frischer fröhlicher Krieg' voor de deur stond, waarbij Duitslands vijanden voor kerstmis 1914 verslagen zouden zijn. Er zijn volgens mij nog filmpjes bewaard waarop men de Duitse troepen zingend naar het front ziet gaan. De realiteit werd volgens mij al voor kerstmis 1914 een geheel andere dan dat men er zich in Duitsland een voorstelling van had gemaakt.
I´m back.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:11:10 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_87090089
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 08:44 schreef Ryan3 het volgende:
Toen in Serajevo het kruidvat ontplofte dat WO1 deed losbarsten, in juni 1914, dacht men in Duitsland dat er 'ein frischer fröhlicher Krieg' voor de deur stond, waarbij Duitslands vijanden voor kerstmis 1914 verslagen zouden zijn. Er zijn volgens mij nog filmpjes bewaard waarop men de Duitse troepen zingend naar het front ziet gaan. De realiteit werd volgens mij al voor kerstmis 1914 een geheel andere dan dat men er zich in Duitsland een voorstelling van had gemaakt.
WO1 werd gevochten door oude vastgeroeste bureau generaals met moderne wapens. Een fatale combinatie.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_87090102
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

WO1 werd gevochten door oude vastgeroeste bureau generaals met moderne wapens. Een fatale combinatie.
Ja, alsof een moderne oorlog dan wel vrolijk is?
I´m back.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:14:15 #14
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_87090113
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 07:21 schreef wendytje het volgende:
ga dit weekend eens kijken bij Lest weforget, in Venray, dan denk je er anders over

www.lestweforget.nl
Die rovende horde Geallieerden? :P
Intelligent, but fucked up.
pi_87090129
Overigens was WO1 wel de eerste moderne oorlog, alleen met een statisch frontverloop.
De oorlog in Irak was meer een postmoderne oorlog, evenwel niet voor degenen die aan the receiving end zaten. Voor hen was het een doorsnede moderne oorlog, vermoed ik.
I´m back.
pi_87090143
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:14 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Die rovende horde Geallieerden? :P
heel indrukwekkend....
uit een aspergernest
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:23:54 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_87090198
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alsof een moderne oorlog dan wel vrolijk is?
Natuurlijk niet. Zeker nu de bevelen worden uitgedeeld worden door politici. Zoals Sun Tzu al waarnam hebben machthebbers de neiging legers doelen te stellen die niet haalbaar zijn. Of onttrekken de middelen die nodig zijn om een oorlog te winnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_87090217
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Zeker nu de bevelen worden uitgedeeld worden door politici. Zoals Zun tzu al waarnam hebben machthebbers de neiging legers doelen te stellen die niet haalbaar zijn. Of onttrekken de middelen die nodig zijn om een oorlog te winnen.
Dat klopt idd, iets dergelijks voltrekt zich, as we speak, in Afghanistan.
I´m back.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:25:36 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_87090219
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat klopt idd, iets dergelijks voltrekt zich, as we speak, in Aghanistan.
Precies.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:31:44 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_87090279
Als TS even zijn adres achterlaat in zijn FiPo, dan zullen er vast wel FOK!ers zijn die hem even willen laten zien hoe leuk dat is wanneer er daadwerkelijk op jou en je familie geschoten wordt...
pi_87090287
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 07:21 schreef wendytje het volgende:

www.lestweforget.nl
Jammer dat dat helemaal in Limburg is zeg..
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 09:35:05 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_87090314
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 09:31 schreef Yi-Long het volgende:
Als TS even zijn adres achterlaat in zijn FiPo, dan zullen er vast wel FOK!ers zijn die hem even willen laten zien hoe leuk dat is wanneer er daadwerkelijk op jou en je familie geschoten wordt...
Hmm de laatste keer dat ik ik klappen heb uitgedeeld is geloof ik meer dan 20 jaar geleden dus zal er niet bij zijn.
pi_87090326
Nee, oorlog lijkt leuk en avontuurlijk. Tot je er echt in zit.
pi_87090332
dulce bellum inexpertis

zoals Erasmus dat zo mooi zegt. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')