abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:23:24 #126
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_87651668
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Waren mijn tijd ver vooruit. En jij hebt sowieso een vreemd beeld van wat extreemrechts is.
Alles rechts van Pechtold is extreemrechts. Wilders is zo rechts dat hij weer links is geworden.
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:24:04 #127
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_87651727
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:23 schreef Montov het volgende:

[..]

Alles rechts van Pechtold is extreemrechts. Wilders is zo rechts dat hij weer links is geworden.
:') Wat een franje.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 17 oktober 2010 @ 22:26:18 #128
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_87651887
quote:

[..]

Onweerlegbaar.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 17 oktober 2010 @ 23:08:25 #129
66825 Reya
Fier Wallon
pi_87654121
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:16 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik noem een Sizzler, ExtraWaskracht, Sidekick, en nog wel wat voorbeelden van extreem-rechtse mods op POL.
Tafkahs en Wile, niet te vergeten.
pi_87654200
Je moet wel het verschil weten tussen links en rechts. Bij je linkerhand zit je duim rechts en bij de rechterhand zit ie weer links :Y

Al kan het ook zo zijn dat je duim wel degelijk links zit op je linkerhand, hetzelfde weer bij rechts.

Ik vraag me af of dat in de politiek dit ook zo is.
pi_87654386
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 22:16 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik noem een Sizzler, ExtraWaskracht, Sidekick, en nog wel wat voorbeelden van extreem-rechtse mods op POL.
Sidekick was ook nog eens vegetarier en naturist... Wat een ellende was dat vroeger hier :'(
pi_87660601
He!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87660926
Oké, ook sigme is mod geweest. Zij overstijgt echter handkantvoorkeuren! Ontstijgt, bestijgt, whatever.
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:07:07 #134
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87664547
quote:

[..]

Waren mijn tijd ver vooruit. En jij hebt sowieso een vreemd beeld van wat extreemrechts is.
jij hebt ook een vreemd beeld van wat links en rechts is, dus ach.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87665106
quote:

[..]

_O_
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_87665197
De cirkel is idd rond.
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:30:24 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87665272
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 21:39 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Geef toe, we hebben altijd linkse mods.
Valt wel mee.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 18 oktober 2010 @ 11:33:43 #138
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_87665383
quote:

[..]

Waren mijn tijd ver vooruit.
Ik bespeur een apathische obsessie.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_87678362
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 11:33 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ik bespeur een apathische obsessie.
:D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_87678932
Intussen ben ik ook geneigd tot alle kwaad, met die kutbanken.
pi_87682771
Ach man...
  woensdag 20 oktober 2010 @ 11:42:27 #142
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_87746679
quote:
Bittere of zoete vingers bij Rutte I – Arjen van Witteloostuijn
Gaat Mark Rutte als liberale premier de rem afhalen van de Nederlandse economie? Het proza uit het regeer- en gedoogakkoord doet vermoeden van niet.

We worden sinds vorige week weer geregeerd door een echt kabinet. Als we de betrokkenen bij het kabinet-Rutte I mogen geloven, is hier sprake van een historisch moment. Na bijna een eeuw wachten heeft Nederland weer een liberale regeringsleider. Volgens deze liberale regeringsleider heeft hij samen met zijn kompanen Maxime Verhagen en Geert Wilders twee akkoorden in elkaar gesleuteld die de rem van de Nederlandse economie afhalen.

Dat zou prachtig zijn. Zeker is dat de nieuwe ploeg voor historische uitdagingen staat die om ‘ontremming’ vragen. De klap van de grootste naoorlogse economische aardbeving siddert immers nog flink na en geniepige naschokken kunnen niet worden uitgesloten. In de Verenigde Staten lukt het maar niet om de weg omhoog weer te vinden voor de kwakkelende economie. Afgelopen maand is de werkgelegenheid daar toch weer verder afgenomen.

Het economisch herstel op het oude continent wil ook niet erg vlotten, ondanks een ronkende Duitse motor. De exportgedreven groei van Duitsland is kwetsbaar en in Zuid-Europa blijft het gevaar van ‘Griekse toestanden’ rondspoken. Frankrijk en België worstelen met een hardnekkige identiteitscrisis. In het Verenigd Koninkrijk hakt de botte bijl van 25 procent bezuinigingen hard in de Britse economie. In zo’n omgeving komt het niet als een verrassing dat ook in Nederland de economische groei naar verwachting volgend jaar weer zal terugvallen tot ver onder de twee procent.

Kwakkelscenario

Wie het boek This Time is Different: Eight centuries of financial folly (2009) van de vooraanstaande Amerikaanse economen Carmen Reinhart en Kenneth Rogoff heeft gelezen, begrijpt nog beter waarom een langdurig kwakkelscenario waarschijnlijk is. Niet alleen blijkt daaruit dat in acht eeuwen van financiële crises elke keer dezelfde fouten worden gemaakt, maar ook dat na een diepe en wereldomvattende crisis als die van 2008-2009 een jarenlange periode van uitzieken wacht.

Een figuur uit dat monumentale werk, die hier deels staat gereproduceerd, is veelzeggend. De naoorlogse crises hebben een gemiddelde duur van 4,4 jaar. Het gemiddelde voor grote depressies die zijn gevolgd op een crisis in het financiële systeem als de huidige, ligt met tien jaar echter veel hoger. Als de huidige crisis het gemiddelde depressiepatroon volgt, blijft het tot 2018 tobben. Tegen die tijd is Nederland alweer een paar kabinetten verder.

Wat de uitdaging voor het nieuwe kabinet nog veel groter maakt, is dat de Nederlandse economie daarbovenop ook voor enkele majeure structurele uitdagingen staat. Vergrijzing en vergroening zijn immers niet van de agenda verdwenen – integendeel. Zal het historische kabinet-Rutte I gebruik maken van dit historische moment door Nederland daadkrachtig een nieuwe tijd in te loodsen? Het proza in beide akkoorden doet vrezen van niet. Pas in 2020 gaat de AOW-leeftijd omhoog naar 66 jaar. Hervormingen van de woningmarkt zijn in de verkiezingscampagne taboe verklaard door de betrokken partijen. De PVV gedoogt geen structurele revitalisering van de arbeidsmarkt en de sociale zekerheid. Op deze terreinen is conservatisme troef. Het lijkt erop alsof de SP stiekem een beetje meegedoogt.

Fantasieloos proza

Ook op het terrein van de beide pijlers van een kenniseconomie – innovatie en onderwijs – domineert een fantasieloos proza in het regeerakkoord: veel vis, maar zonder boter. Met een kaasschaaf wordt 18 miljard aan bezuinigingen of verkapte belastingverhogingen bij elkaar geschraapt. Op deze manier wordt die gemiddelde depressieduur van tien jaar ruimschoots overschreden.

Het zou een grote stap vooruit zijn als het, na vele mislukte pogingen in de afgelopen decennia, eindelijk zou lukken om de omvang van en de regeldruk vanuit de overheid terug te dringen. Papier is echter keer op keer heel geduldig gebleken.

Alleen de grimmige toonzetting op de terreinen immigratie en integratie kan mogelijk vernieuwend worden genoemd. De daadkracht spat van de akkoordenpagina’s waarin wordt gejammerd over blijkbaar tergende misstanden op de terreinen van cultuur, immigratie, overheid en veiligheid. Een spijkerhard inzicht dat honderden jaren van macro-economisch onderzoek heeft opgeleverd, is echter dat het sluiten van de grenzen uiteindelijk averechts werkt.

Mark Rutte heeft gezegd dat ten minste de helft van het electoraat de vingers zal aflikken bij het lezen van alle snode plannen van zijn historische coalitie. Waarom een liberaal bij zoveel conservatief-reactionaire grimmigheid de vingers zal aflikken, is echter een raadsel. Dat is alleen denkbaar als liberalen zich hebben getransformeerd tot xenofobe angsthazen. Of misschien maakte Mark Rutte een cynisch grapje. Vingers aflikken kan natuurlijk altijd. De vraag is echter welke smaak dat achterlaat: bitter of zoet.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_87747711
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Uitstekende column waarvan werkelijk elk woord klopt :)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 20 oktober 2010 @ 20:48:50 #144
235357 TitusPullo
pi_87769080
De woorden ''uitdagingen'' en ''scenario'' vind ik anders bepaald lelijk.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 20 oktober 2010 @ 22:16:51 #145
235357 TitusPullo
pi_87773583
9/11 #33 waar nieuwe filmpjes uitkomen

Onversneden krankzinnigheid.
pi_87774495
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 11:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Een zeer waar verhaal.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  † In Memoriam † donderdag 21 oktober 2010 @ 09:04:49 #147
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_87782799
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 17:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Intussen ben ik ook geneigd tot alle kwaad, met die kutbanken.
Al je geld opnemen en in je matras stoppen en voortaan al je te betalen rekeningen contant langsbrengen bij de desbetreffende bedrijven.
Carpe Libertatem
  donderdag 21 oktober 2010 @ 09:17:51 #148
66825 Reya
Fier Wallon
pi_87783065
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 22:16 schreef TitusPullo het volgende:
9/11 #33 waar nieuwe filmpjes uitkomen

Onversneden krankzinnigheid.
Dat opent mogelijkheden tot mercantilisme.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:44:52 #149
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87785260
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 09:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Al je geld opnemen en in je matras stoppen en voortaan al je te betalen rekeningen contant langsbrengen bij de desbetreffende bedrijven.
Ik wilde laatst de politie een boete voor zonder licht rijden meteen contant geven zodat ik geen administratiekosten hoefde te betalen, maar dat mocht dan weer niet. ;(
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87785321
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 09:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Vrije markt functioneert perfect. Toch?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')