abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87014371
Die Coskun Çörüz is toch islamiet, kan me goed voorstellen dat hij niet een algemeen burkaverbod wil ondersteunen en dat hij nu ook dissident is.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_87014544
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:22 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Dat valt ook wel mee, zowel de zorgvraag als de kosten van de daadwerkelijke zorgverlening zijn in Nederland relatief laag in vergelijking met de rest van Europa. De kosten zitten vooral in de overhead (administratieve rompslomp, managements-lagen, etc.) Zie ook dit artikel: Niet zorg, maar zorgsysteem is te duur.
Mwa, had toevallig wat rekeningen van het ziekehuis naar aanleiding van de bevalling van mijn vrouw gezien. Die waren naar ons gestuurd ipv de verzekeraar. Daar stonden een aantal posten op van artsen die wij niet gezien hebben (of heel kort) en waarvoor waanzinnige bedragen gerekend werden. Dan mag het systeem duur zijn, de artsen zelf ook...
pi_87014904
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:28 schreef MSLOVER het volgende:
Daar stonden een aantal posten op van artsen die wij niet gezien hebben (of heel kort) en waarvoor waanzinnige bedragen gerekend werden.
Je weet hoe het DBC-systeem werkt? Men brengt tegenwoordig niet in rekening wat men daadwerkelijk heeft uitgevoerd, maar in plaats daarvan moet je een soort 'gemiddelde behandeling' betalen die voor iedereen gelijk is. Voor de een valt het hierdoor duurder uit, voor de ander goedkoper. Een absurd en moeilijk te controleren systeem.
pi_87015091
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:39 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Je weet hoe het DBC-systeem werkt? Men brengt tegenwoordig niet in rekening wat men daadwerkelijk heeft uitgevoerd, maar in plaats daarvan moet je een soort 'gemiddelde behandeling' betalen die voor iedereen gelijk is. Voor de een valt het hierdoor duurder uit, voor de ander goedkoper. Een absurd en moeilijk te controleren systeem.
Dat zeg ik. En wij maar raar vinden dat het zo duur wordt....
  donderdag 30 september 2010 @ 11:46:12 #205
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87015164
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:24 schreef -jos- het volgende:
Die Coskun Çörüz is toch islamiet, kan me goed voorstellen dat hij niet een algemeen burkaverbod wil ondersteunen en dat hij nu ook dissident is.
Mja, kan me moeilijk voorstellen dat hij van dit kabinet voorstander is, al was het maar om principiële redenen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_87015199
Het nadeel van zulke congressen is dat tegenstanders (die zich hierover opwinden) veel sneller geneigd zijn op te dagen dan voorstanders. Maar thuisblijvers mogen niet klagen.
pi_87015215
Ik denk trouwens dat het verstandig is voor de PvdA, GroenLinks en D66 vanmiddag niet al te veel retoriek gebruiken. Inhoudelijk eventueel wel scherp, maar niet voluit op het orgel. Opzichtige pogingen om de CDA-leden te overtuigen werken denk ik niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toad op 30-09-2010 12:50:18 ]
pi_87015216
Is er al meer informatie bekend over de korting op de stufi? Er wordt zoals altijd alleen maar gepraat over vierjarige studies, maar er zijn ook zat vijfjarige. Krijg je daarvoor dan ook maar 3 jaar stufi?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_87015264
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:47 schreef Picchia het volgende:
Het nadeel van zulke congressen is dat tegenstanders (die zich hierover opwinden) veel sneller geneigd zijn op te dagen dan voorstanders.
In dit geval vind ik dat juist een voordeel :P
pi_87015827
quote:
Op donderdag 30 september 2010 11:47 schreef Toad het volgende:
Ik denk trouwens dat het verstandig is als de PvdA, GroenLinks en D66 vanmiddag niet al te veel retoriek gebruiken. Inhoudelijk eventueel wel scherp, maar niet voluit op het orgel. Opzichtige pogingen om de CDA-leden te overtuigen werken denk ik niet.
Ik hoop inderdaad ook dat ze zich dat bedenken.
pi_87016768
Nou, aan de enkele gelekte plannen van dit kabinet worden het dus:

-Geen hervormingen op de arbeidsmarkt
-Geen hervormingen op de woningmarkt
-Geen hervormingen op gebied van onderwijs.

Was het niet het CDA dat zo hamerde op het belang van hervormingen, en dat dit met bepaalde partijen niet mogelijk was? :?
pi_87017282
Weer fractieberaad; presentatie akkoorden gaat door.
pi_87017309
Lees dat het CDA nog steeds niet op 1 lijn zit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87017412
En zij dronken een glas, deden een plas en alles ging door zoals het al was.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  donderdag 30 september 2010 @ 12:57:00 #215
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_87017429
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Nou, aan de enkele gelekte plannen van dit kabinet worden het dus:

-Geen hervormingen op de arbeidsmarkt
-Geen hervormingen op de woningmarkt
-Geen hervormingen op gebied van onderwijs.

Was het niet het CDA dat zo hamerde op het belang van hervormingen, en dat dit met bepaalde partijen niet mogelijk was? :?
niet hervormen is in de ogen van het CDA vast ook hervormen. :+
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 30 september 2010 @ 12:59:16 #216
104871 remlof
Europees federalist
pi_87017500
quote:
Op donderdag 30 september 2010 12:52 schreef Toad het volgende:
Weer fractieberaad; presentatie akkoorden gaat door.
Zou het nog voor middernacht gaan lukken? :')
pi_87017544
Interview met Koppejan

Ik ben erg benieuwd hoe de sfeer is op het congres. Er zou natuurlijk ook een sfeer kunnen ontstaan van: prima akkoorden, maar Koppejan en Ferrier zijn van ons, vertolken ons geluid in de kamer en dat moet behouden blijven. Dan ligt het probleem weer op het bordje van Verhagen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2010 @ 13:02:00 #218
862 Arcee
Look closer
pi_87017571
quote:
Gevolgen bezwaren in CDA onzeker

` Het is niet duidelijk wat de gevolgen
zijn als de CDA-Kamerleden Koppejan en
Ferrier volharden in hun bezwaren tegen
een kabinet met gedoogsteun van de PVV.

In dat geval kan het kabinet niet bogen
op een Kamermeerderheid,maar slechts op
74 Kamerleden.Mogelijk kan de steun van
de twee SGP-Kamerleden geformaliseerd
worden,maar de vraag is of VVD en PVV
zich hiervan afhankelijk willen maken.

Ook is de vraag of PVV en VVD zich
erbij neerleggen dat niet de hele CDA-
fractie het gedoog- en regeerakkoord
onderschrijft.Begin deze maand wilde
Wilders niet verder onderhandelen toen
drie CDA-Kamerleden bezwaar maakten.
Tsja, idd, ook al zijn ze tegen, wat betekent dat dan concreet?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87017636
Ik weet eigenlijk nog steeds niet waar ze dan tegen zijn.
pi_87017658
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:04 schreef Picchia het volgende:
Dat lichten ze zaterdag toe. Maar dat hebben ze al eerder gezegd. Koppejan vandaag ook weer.

quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Tsja, idd, ook al zijn ze tegen, wat betekent dat dan concreet?
Ik ben ook benieuwd hoe dat verloopt. Volgens mij weet niemand dat nog. Ik denk dat niemand zit te wachten op de situatie van Van Agt / Wiegel, waarbij de CDA dissidenten het kabinet niet naar huis stuurden, maar het kabinet ook niet in hun voorstellen steunden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2010 @ 13:05:31 #221
862 Arcee
Look closer
pi_87017666
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:04 schreef Picchia het volgende:
Tegen de gedoogconstructie van samenwerking met de PVV. Gewoon principieel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_87017948
Vermoedelijk presentatie akkoorden om 16.00 uur. NOS zendt dit live uit.
pi_87017976
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:13 schreef Toad het volgende:
Vermoedelijk presentatie akkoorden om 16.00 uur. NOS zendt dit live uit.
Ik ben zeer benieuwd naar de inhoud. Pakjesavond. :@
pi_87018044
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ben zeer benieuwd naar de inhoud. Pakjesavond. :@
Pakjesavond waarbij Sinterklaas je schoen steelt ja.
pi_87018082
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:16 schreef tho_Omas het volgende:
Dat valt wel mee, ik verwacht dat er een hoop maatregelen in staan waar ik mij goed in kan vinden.
pi_87018086
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:16 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_87018099
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wat ik uit dat radio interview begrijp is het inderdaad dat Koppejan het niet eens is met de manier waarop de PVV tegen moslims aankijkt.

Dat zou toch moeten betekenen dat er in de akkoorden iets staat wat specifiek voor moslims moet gelden? Wat is er anders op tegen als iedereen het eens is over een akkoord, maar met andere motieven?
pi_87018115
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, ik verwacht dat er een hoop maatregelen in staan waar ik mij goed in kan vinden.
130 per uur vind ik ook een strak plan.
Denk je dat ik mijn bekeuringen met terugwerkende kracht kan laten bijstellen naar beneden? :P
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 30 september 2010 @ 13:20:38 #229
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87018181
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:18 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wat ik uit dat radio interview begrijp is het inderdaad dat Koppejan het niet eens is met de manier waarop de PVV tegen moslims aankijkt.

Dat zou toch moeten betekenen dat er in de akkoorden iets staat wat specifiek voor moslims moet gelden? Wat is er anders op tegen als iedereen het eens is over een akkoord, maar met andere motieven?
Zoals een hoofddoekjesverbod bij agenten en een boerkaverbod bedoel je, in plaats van een meer algemeen verbod op religieuze uitingen en onherkenbaar makende kledij?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 30 september 2010 @ 13:22:08 #230
27648 Weakling
available in strong mint
pi_87018226
quote:
Nee, principieel wil juist zeggen dat ongeacht wat in het akkoord staat men op geen enkele manier wenst samen te werken met een partij die lijnrecht tegen de uitgangspunten van je eigen partij in gaat.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_87018234
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:18 schreef capricia het volgende:
Denk je dat ik mijn bekeuringen met terugwerkende kracht kan laten bijstellen naar beneden? :P
Ik denk het niet, boete-euro's liggen electoraal juist erg makkelijk. Geen belasting maar toch inkomsten. :)
pi_87018319
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Zoals een hoofddoekjesverbod bij agenten en een boerkaverbod bedoel je, in plaats van een meer algemeen verbod op religieuze uitingen en onherkenbaar makende kledij?
Ik ga ervan uit dat het uiteindelijke verbod niet zal reppen over 'burka's ' of 'islamitische hoofddoeken', maar inderdaad meer over gelaatsbedekkende kleding en hoofddoeken in het algemeen.

Over die hoofddoeken bij de politie, Het CDA ziet dit bijvoorbeeld zitten omdat ze een eenduidig beeld van de politie-ambtenaar willen hebben, de PVV ziet het zitten omdat ze de islam uitingen willen beperken. Wat maken die motieven nou uit als je gewoon allebei je zin krijgt?
pi_87018466
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:22 schreef Weakling het volgende:

[..]

Nee, principieel wil juist zeggen dat ongeacht wat in het akkoord staat men op geen enkele manier wenst samen te werken met een partij die lijnrecht tegen de uitgangspunten van je eigen partij in gaat.
Klinkt logisch, maar dan moet je niet zeggen dat het vervolgens afhangt van het congres wat je gaat doen. De uitgangspunten van je eigen partij staan toch al jaren vast, die veranderen heus niet op dat congres.
pi_87018530
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:24 schreef Wokkel het volgende:
Wat maken die motieven nou uit als je gewoon allebei je zin krijgt?
Nou, misschien omdat een grote schreeuwerd aan de zijlijn zo hard over zijn eigen motieven roept dat het je eigen motieven overstemt? Normaal gesproken spreekt een kabinet met 1 mond, maar dit keer is er een deelnemer die zich daar niet aan hoeft te houden.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:30:25 #235
104871 remlof
Europees federalist
pi_87018540
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Klinkt logisch, maar dan moet je niet zeggen dat het vervolgens afhangt van het congres wat je gaat doen. De uitgangspunten van je eigen partij staan toch al jaren vast, die veranderen heus niet op dat congres.
Die uitgangspunten veranderen dus kennelijk wel, het CDA wordt steeds rechtser/conservatiever. De dissidenten willen weten of de leden dat steunen. Daarom heeft Ferrier het ook over de "algehele sfeer" op het congres.
pi_87018652
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Die uitgangspunten veranderen dus kennelijk wel, het CDA wordt steeds rechtser/conservatiever. De dissidenten willen weten of de leden dat steunen. Daarom heeft Ferrier het ook over de "algehele sfeer" op het congres.
De uitleg die eraan wordt gegeven kan mogelijk veranderen, maar dat is natuurlijk een zorgvuldige keuze van woorden waar iedereen vervolgens zijn keuze mee kan legitimeren. Ik denk niet dat de webpagina Uitgangspunten CDA een wijziging behoeft als zaterdag de meerderheid akkoord gaat.
pi_87018655
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:30 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Nou, misschien omdat een grote schreeuwerd aan de zijlijn zo hard over zijn eigen motieven roept dat het je eigen motieven overstemt? Normaal gesproken spreekt een kabinet met 1 mond, maar dit keer is er een deelnemer die zich daar niet aan hoeft te houden.
De VVD en CDA kamerleden mogen ook schreeuwen vanaf de zijlijn. Of het handig is is een tweede.

Als het CDA of de VVD minder ministerposten wil dan hoeven ze dat alleen maar te vragen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Picchia op 30-09-2010 13:38:53 ]
  donderdag 30 september 2010 @ 13:33:38 #238
27648 Weakling
available in strong mint
pi_87018660
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:28 schreef Wokkel het volgende:
Blijkbaar zijn er maar weinig CDA (fractie)leden die aan de uitgangspunten hechten of in ieder geval dezelfde intepretatie van die uitgangspunten hebben als de twee "dissidenten". Het is dan ook logisch dat men het laat afhangen van het congres. Het resultaat van het congres geeft duidelijkheid over te hanteren intepretatie.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_87018729
Ferrier en Koppejan krijgen zaterdag extra spreektijd.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 30 september 2010 @ 13:36:51 #240
862 Arcee
Look closer
pi_87018809
quote:

Kijk wat Klink er gisteravond over zei bij Pauw en Witteman.
pi_87018816
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:30 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Is het niet altijd zo dat een coalitie bestaat uit partijen die verschillende uitgangspunten kunnen hebben. Een VVD minister legt bijvoorbeeld meer nadruk op ondernemers-punten uit een akkoord over sociale zekerheid, dan de PvdA minister die datzelfde akkoord vooral zal benadrukken op werknemers-belangen.

Het feit dat er een schreeuwerd aan de zijlijn staat die je overstemt is meer een gevolg van je eigen manier van communiceren die blijkbaar niet overkomt.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:37:31 #242
225540 Pugg
Friends forever
pi_87018849
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:35 schreef Toad het volgende:
Ferrier en Koppejan krijgen zaterdag extra spreektijd.
Laten we bidden dat hun gebed verhoord gaat worden. :Y
einde van dit rampzalige zooitje. o|O
pi_87018896
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:36 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Is het niet altijd zo dat een coalitie bestaat uit partijen die verschillende uitgangspunten kunnen hebben. Een VVD minister legt bijvoorbeeld meer nadruk op ondernemers-punten uit een akkoord over sociale zekerheid, dan de PvdA minister die datzelfde akkoord vooral zal benadrukken op werknemers-belangen.

Het feit dat er een schreeuwerd aan de zijlijn staat die je overstemt is meer een gevolg van je eigen manier van communiceren die blijkbaar niet overkomt.
Normaal spreekt de regering met een mond. En doen de fracties in de kamer het woordje voor hun partij.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:40:17 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87018969
quote:
Op donderdag 30 september 2010 09:28 schreef Compatibel het volgende:
De belangrijkste hervormingen komen er dus niet (WW, ontslagrecht, hypotheekrenteaftrek), maar wel een verbod op hoofddoekjes in publieke functies. :')

Dat geneuzel over neutraal karakter ook, alsof een hoofddoekje iemand meteen een strijder tegen het westen maakt :')
Alsof iemand dat hier ook maar beweert. Probeer eens inhoudelijk te reageren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:40:48 #245
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87018990
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:05 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar waar bestaan de conflicterende principes dan uit?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_87019110
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Maar waar bestaan de conflicterende principes dan uit?
Volgens mij hebben de drie partijen aan het begin van de onderhandelingen daarover een akkoord gesloten.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:45:42 #247
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87019209
Dan schikt Ferrier zich daar dan toch naar? Of wil ze nou serieus het landsbestuur gaan gijzelen op basis van dezelfde onderbuikgevoelens die ze anderen verwijt?

Wat een schaap :')
Bis bis bis
pi_87019298
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:45 schreef eriksd het volgende:
Dan schikt Ferrier zich daar dan toch naar? Of wil ze nou serieus het landsbestuur gaan gijzelen op basis van dezelfde onderbuikgevoelens die ze anderen verwijt?

Landsbestuur gijzelen slaat natuurlijk ook nergens op. Net of dit de enigste regeeroptie is. En Klink heeft bijvoorbeeld gisteren aangegeven dat hij inderdaad laat was met zijn bezwaren.
pi_87019316
quote:

Inderdaad, en dat met wel 1269 voorkeursstemmen :')
pi_87019373
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:38 schreef Toad het volgende:

[..]

Normaal spreekt de regering met een mond. En doen de fracties in de kamer het woordje voor hun partij.
[mierenneuk]
Wilders zit niet in de regering.
[/mierenneuk]
pi_87019399
quote:

Dat idee heb ik dus ook. Het is werkelijk bespottelijk om op basis van naam, partijleider, of wat dan ook een regeerakkoord terzijde te schuiven. Dan heb je kennelijk gewoon niet het vertrouwen in je partij dat zij niet in zullen stemmen met vreemde zaken op gebied van immigratie bijvoorbeeld.

Verder, als ze principieel tegen was, dan had ze nooit in moeten stemmen met de mogelijk vorming van een regering met de gedoogsteun van de PVV.Principes zijn prima, maar hoe je er dan ook aan op het moment dat het er toe doet.
pi_87019405
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Maar nu ga je er weer aan voorbij dat het geluid wat deze kamerleden vertolken, wel degelijk leeft binnen het CDA.
pi_87019415
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:37 schreef Pugg het volgende:

[..]

Laten we bidden dat hun gebed verhoord gaat worden. :Y
einde van dit rampzalige zooitje. o|O
Het is nog niet eens begonnen.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:50:10 #254
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87019418
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:47 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Dat argument blijft idioot. Alsof het aantal voorkeurstemmen ook maar iets zegt over hoeveel CDA-stemmers met de PVV willen samenwerken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87019435
Stukje in het NRC over Ferrier en Koppejan:

http://www.nrc.nl/achterg(...)_coalitie_frustreren
pi_87019437
Zeg, ik weet niet veel van politiek, maar hoe groot is nou het aandeel dat de PVV krijgt in de regering? In hoeverre hebben ze beslissingsbevoegdheid?
  donderdag 30 september 2010 @ 13:51:24 #257
104871 remlof
Europees federalist
pi_87019471
De ultieme optie voor de dissidenten is natuurlijk om uit de partij te stappen en hun kamerzetels te behouden. Maar dat zou leiden tot een scheuring in het CDA denk ik.

Het kabinet Rutte-Verhagen is dan natuurlijk wel van de baan.
pi_87019484
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:50 schreef Spektor het volgende:
Zeg, ik weet niet veel van politiek, maar hoe groot is nou het aandeel dat de PVV krijgt in de regering? In hoeverre hebben ze beslissingsbevoegdheid?
Dat hangt af van het gedoogakkoord wat vanmiddag wordt gepresenteerd.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:51:49 #259
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87019488
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:47 schreef Toad het volgende:

[..]

Landsbestuur gijzelen slaat natuurlijk ook nergens op. Net of dit de enigste regeeroptie is. En Klink heeft bijvoorbeeld gisteren aangegeven dat hij inderdaad laat was met zijn bezwaren.
Dat slaat wel ergens op. Er ligt nu een akkoord, de formateur zou bij wijze van spreken al aan de slag kunnen. En wat krijgen we nu? Twee figuren zonder enige staat van verdienste, die dwars gaan liggen, op grond van ondefinieerbare bezwaren. Uit die dan, wijs aan wat er in het akkoord mee conflicteert, tel je knopen en schik je of naar de mores, of doe niet mee. Dit soort achterhoedegevechten zijn mij een doorn in het oog.

Edit:

Ik zie het al.

quote:
Ferrier werkte in de ontwikkelingssamenwerking. Koppejan had een eigen internetbedrijf en specialiseerde zichzelf in marketing. Zij was secretaris van SKIN, een onafhankelijke vereniging van migrantenkerken
Tja, je gaat je broodheer natuurlijk niet afvallen hé.
Bis bis bis
pi_87019497
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:51 schreef remlof het volgende:
De ultieme optie voor de dissidenten is natuurlijk om uit de partij te stappen en hun kamerzetels te behouden. Maar dat zou leiden tot een scheuring in het CDA denk ik.

Tenzij ze gedoogsteun geven... ;)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87019535
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:50 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat argument blijft idioot. Alsof het aantal voorkeurstemmen ook maar iets zegt over hoeveel CDA-stemmers met de PVV willen samenwerken.
Het zegt dat Ferrier er niet zit omdat zij Ferrier is. Zij zit er zuiver omdat ze op de CDA lijst stond en dan ook nog op een verkiesbare plaats. Dat moet een politicus zich realiseren vind ik.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:54:18 #262
104871 remlof
Europees federalist
pi_87019585
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:53 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het zegt dat Ferrier er niet zit omdat zij Ferrier is. Zij zit er zuiver omdat ze op de CDA lijst stond en dan ook nog op een verkiesbare plaats. Dat moet een politicus zich realiseren vind ik.
Het staat natuurlijk niet voor niets in de Grondwet dat elk kamerlid op persoonlijke titel in het parlement zit ;)

En Wilders heeft zijn zetel toch ook niet opgegeven toen ie uit de VVD werd gezet?
  donderdag 30 september 2010 @ 13:55:06 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87019626
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:54 schreef remlof het volgende:

[..]

Het staat natuurlijk niet voor niets in de Grondwet dat elk kamerlid op persoonlijke titel in het parlement zit ;)

En Wilders heeft zijn zetel toch ook niet opgegeven toen ie uit de VVD werd gezet?
Dat doet niets af aan het feit dat Bolkesteijn zojuist liet zien.
Bis bis bis
pi_87019629
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:50 schreef Spektor het volgende:
De beslissingsbevoegdheid ligt bij de Kamer, en de PVV krijgt dus een aandeel van 24/150 ste deel in de beslissingsbevoegdheid.
pi_87019665
quote:

[..]

het blijven mensen, geen Noord-korea-mierenkolonieleden. Als zij hetverwerpelijk om op deze manier met de PVV samen te werken moet ze dat recht houden.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:56:02 #266
104871 remlof
Europees federalist
pi_87019675
Teletekst: Presentatie akkoorden om 16:00 uur - p 111.
pi_87019689
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:54 schreef remlof het volgende:
Politiek is geen juristerij.

quote:
Nee, net zo kwalijk.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:56:33 #268
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_87019695
quote:

[..]

Klopt, en haar idee over wat het CDA betekent is anders dan het idee van Verhagen. Dat aantal voorkeursstemmen zegt helemaal niets over of de overgebleven CDA-kiezers zich meer in Ferrier versie of in Verhagens versie kunnen vinden.

Het CDA voor de verkiezingen, onder Balkenende, was een stuk minder toereikend naar de PVV en Wilders toe. Je zou dus net zo makkelijk kunnen zeggen dat Ferrier meer 'de lijn' van het CDA volgt dan Verhagen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_87019700
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:51 schreef remlof het volgende:

Als ze echt voor haar principes zou staan is dat ook wat ze moet doen. De meerderheid van de fractie is het eens over het akkoord, dus het is inschikken of opbokken.

Ik begrijp dat je onafhankelijk bent en zonder last of ruggespraak moet kunnen stemmen, maar zoek dan wel een groep uit waar je bij past.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:57:24 #270
104871 remlof
Europees federalist
pi_87019726
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:56 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Als ze echt voor haar principes zou staan is dat ook wat ze moet doen. De meerderheid van de fractie is het eens over het akkoord, dus het is inschikken of opbokken.

Ik begrijp dat je als onafhankelijk bent en zonder last of ruggespraak moet kunnen stemmen, maar zoek dan wel een groep uit waar je bij past.
Zij hebben dus het gevoel dat de groep hen ontgroeid is ipv andersom.
pi_87019753
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat slaat wel ergens op. Er ligt nu een akkoord, de formateur zou bij wijze van spreken al aan de slag kunnen. En wat krijgen we nu? Twee figuren zonder enige staat van verdienste, die dwars gaan liggen, op grond van ondefinieerbare bezwaren. Uit die dan, wijs aan wat er in het akkoord mee conflicteert, tel je knopen en schik je of naar de mores, of doe niet mee. Dit soort achterhoedegevechten zijn mij een doorn in het oog.
Je benadert het wel heel erg eenzijdig.
1. We wisten natuurlijk al dat er zowel binnen het CDA als binnen de fractie bezwaren waren.
2. Ik vind dat Klink in zijn brief en gisteravond bij P&W, of je het nu met hem eens bent of niet, wel degelijk een punt heeft.
3. Deze samenwerking heeft in de kamer de kleinst mogelijke meerderheid. Dit is dan het risico.
pi_87019775
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Zij hebben dus het gevoel dat de groep hen ontgroeid is ipv andersom.
...en blijven met zijn 2-en in de minderheid zitten en denken dat zij het enige juiste CDA geluid vertolken?

Trek dan je conclusies nav je principes en neem je kamerzetel mee.
pi_87019777
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:55 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

het blijven mensen, geen Noord-korea-mierenkolonieleden. Als zij hetverwerpelijk om op deze manier met de PVV samen te werken moet ze dat recht houden.
Ze zijn Kamerlid, de Grondwet verbindt daar bepaalde rechten aan, dat is helder. Maar in de juristerij draait het niet om principes maar om de wet. In de politiek draait het wel om onder andere principes, Ferrier had nooit in moeten stemmen met de onderhandelingen als zij werkelijk principes had. Principes komen nou niet bepaald ineens uit de lucht vallen.
  donderdag 30 september 2010 @ 13:59:05 #274
104871 remlof
Europees federalist
pi_87019829
Krijgen wij, het gewone volk, dan om 1600 uur eindelijk te weten wat er in staat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_87019874
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:00 schreef capricia het volgende:
Krijgen wij, het gewone volk, dan om 1600 uur eindelijk te weten wat er in staat?
Is ook wel handig voor de gewone CDA-leden. Anders heeft het congres weinig zin.
  donderdag 30 september 2010 @ 14:02:30 #277
104871 remlof
Europees federalist
pi_87019902
Dat wordt weer een overvloed van CDA-leden met hun meningen vanavond op tv *O*
pi_87019909
De leden van de PVV werden in ieder geval wel direct van de inhoud op de hoogte gesteld.
pi_87019920
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ze zijn Kamerlid, de Grondwet verbindt daar bepaalde rechten aan, dat is helder. Maar in de juristerij draait het niet om principes maar om de wet. In de politiek draait het wel om onder andere principes, Ferrier had nooit in moeten stemmen met de onderhandelingen als zij werkelijk principes had.
Ik vind dit zo'n lastige. Persoonlijk zou ik er zelfs voor zijn dat zelfs linkse partijen de PVV niet moeten uitsluiten en met hem moeten gaan praten. Om te kijken of er compromissen zijn te sluiten.

Maar nu met die gedoogconstructie heb je met een ingewikkelde constructie te maken waarbij Wilders niet in de regering zit, wel steun verleent, maar ook blijft zeggen wat hij vindt. En dan begrijp ik het punt van Klink weer. En wanneer ze dan precies wat zeggen vind ik eigenlijk niet zo belangrijk; er is gewoon nog geen regering en de fractie moet gewoon nog instemmen met de akkoorden.
pi_87019923
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:02 schreef Picchia het volgende:
De leden van de PVV werden in ieder geval wel direct van de inhoud op de hoogte gesteld.
Welke leden?
  donderdag 30 september 2010 @ 14:03:29 #281
104871 remlof
Europees federalist
pi_87019944
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:02 schreef Picchia het volgende:
Ja, die zaten allemaal aan de onderhandelingstafel :')
pi_87020060
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, die zaten allemaal aan de onderhandelingstafel :')
Moest lachen ;)
pi_87020899
quote:
Op donderdag 30 september 2010 13:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat idee heb ik dus ook. Het is werkelijk bespottelijk om op basis van naam, partijleider, of wat dan ook een regeerakkoord terzijde te schuiven. Dan heb je kennelijk gewoon niet het vertrouwen in je partij dat zij niet in zullen stemmen met vreemde zaken op gebied van immigratie bijvoorbeeld.

Verder, als ze principieel tegen was, dan had ze nooit in moeten stemmen met de mogelijk vorming van een regering met de gedoogsteun van de PVV.Principes zijn prima, maar hoe je er dan ook aan op het moment dat het er toe doet.
Koppejan en Ferrier hadden zich eerder uit moeten spreken. Er is namelijk unaniem besloten om de onderhandelingen over een minderheidskabinet met gedoogsteun te starten.
Na de brief van Klink en de twee dagen van diepe crisis in het CDA was er wederom een unaniem besluit verder te onderhandelen.

De principekwestie is voor mij niet bepaald geloofwaardig.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87020942
quote:
Brekend: hoor net dat gisteravond een PVV kamerlid een medewerker van afdeling economische zaken een bloedneus heeft geslagen@fritswester about 1 hour ago via Twitterrific

@FransPollux Marcial Hernandez zegt t gerucht, woordvoerder defensie, zou kopstoot zijn 17 minutes ago via Twitterrific
http://lmgtfy.com/?q=landverrader

whehee :')
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_87020949
'Vrijheid en verantwoordelijkheid' is motto kabinet.

Vrijheid komt daarbij uit de koker van VVD en PVV en de term 'verantwoordelijkheid' zou het karakter van het CDA onderstrepen.
  donderdag 30 september 2010 @ 14:34:56 #286
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87021022
Een kopstoot?
Bis bis bis
pi_87021055
_O-
  donderdag 30 september 2010 @ 14:36:18 #288
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87021071
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Koppejan en Ferrier hadden zich eerder uit moeten spreken. Er is namelijk unaniem besloten om de onderhandelingen over een minderheidskabinet met gedoogsteun te starten.
Na de brief van Klink en de twee dagen van diepe crisis in het CDA was er wederom een unaniem besluit verder te onderhandelen.

De principekwestie is voor mij niet bepaald geloofwaardig.
Dat HEBBEN ZE GEDAAN op 30 juli als ik het artikel uit het NRC mag geloven..
http://www.nrc.nl/achterg(...)_coalitie_frustreren..

En een principekwestie is een principekwestie, dat hoeven anderen niet persé rationeel te vinden.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 30 september 2010 @ 14:38:15 #289
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87021139
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:32 schreef damian5700 het volgende:
'Vrijheid en verantwoordelijkheid' is motto kabinet.

Vrijheid komt daarbij uit de koker van VVD en PVV en de term 'verantwoordelijkheid' zou het karakter van het CDA onderstrepen.
Dat motto slaat natuurlijk helemaal nergens op, zoals hier al eerder werd vermeld... ;)
  donderdag 30 september 2010 @ 14:38:43 #290
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87021153
Ze hebben er toch mee ingestemd? Dan moet je ook gewoon wachten tot het resultaat er is. Dat is er nu, dan weet je of je ervoor of ertegen bent. Principes zijn geen dingen waar je mee marchandeert, en je principes laten bepalen door een ledenraadpleging is dus bijzonder vreemd.
Bis bis bis
pi_87021158
Zijn de akkoorden ook te downloaden na de presentatie?
  donderdag 30 september 2010 @ 14:39:26 #292
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87021189
quote:
MBreedveld Wat nu weer? AANGIFTE TEGEN PVV'ER HERNANDEZ OM KOPSTOOT, meldt ANP. Tip kwam van @VeravandeWiel (PvdA Venlo)
11 minutes ago via web
  donderdag 30 september 2010 @ 14:39:38 #293
165633 eriksd
The grand facade...
pi_87021194
Je kan ze kopen in het kader van het begrotingstekort.
Bis bis bis
  donderdag 30 september 2010 @ 14:40:08 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87021214
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:39 schreef eriksd het volgende:
Je kan ze kopen in het kader van het begrotingstekort.
_O-
  donderdag 30 september 2010 @ 14:40:53 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87021240
MBreedveld Aangifte/aanhouding tegen PVV'er Hernandez wegens geven kopstoot op het Plein in Den Haag. Donderdagmorgen is hij weer vrijgelaten.

http://www.nu.nl/politiek(...)nandez-kopstoot.html

Voel ik daar een 2e strafproces aankomen??? ;)
pi_87021256
PVV-Kamerlid Marcial Hernandez is in opspraak geraakt. Hij zou betrokken zijn bij een vechtpartij en zou afgelopen nacht in de cel hebben doorgebracht. De PVV’er heeft naar verluidt een iemand een kopstoot uitgedeeld. De PVV komt vanmiddag met een verklaring, zegt PVV-Kamerlid Agema.
pi_87021260
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:38 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Zijn de akkoorden ook te downloaden na de presentatie?
Waarschijnlijk op:
http://www.kabinetsformatie2010.nl/
  donderdag 30 september 2010 @ 14:42:24 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_87021302
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:41 schreef damian5700 het volgende:
PVV-Kamerlid Marcial Hernandez is in opspraak geraakt. Hij zou betrokken zijn bij een vechtpartij en zou afgelopen nacht in de cel hebben doorgebracht. De PVV’er heeft naar verluidt een iemand een kopstoot uitgedeeld. De PVV komt vanmiddag met een verklaring, zegt PVV-Kamerlid Agema.
http://www.nu.nl/politiek(...)nandez-kopstoot.html
  donderdag 30 september 2010 @ 14:42:29 #299
104871 remlof
Europees federalist
pi_87021305
quote:
Op donderdag 30 september 2010 14:41 schreef damian5700 het volgende:
Ik lees het ook net: http://www.volkskrant.nl/(...)_cel_om_mishandeling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')