Mwa, had toevallig wat rekeningen van het ziekehuis naar aanleiding van de bevalling van mijn vrouw gezien. Die waren naar ons gestuurd ipv de verzekeraar. Daar stonden een aantal posten op van artsen die wij niet gezien hebben (of heel kort) en waarvoor waanzinnige bedragen gerekend werden. Dan mag het systeem duur zijn, de artsen zelf ook...quote:Op donderdag 30 september 2010 11:22 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee, zowel de zorgvraag als de kosten van de daadwerkelijke zorgverlening zijn in Nederland relatief laag in vergelijking met de rest van Europa. De kosten zitten vooral in de overhead (administratieve rompslomp, managements-lagen, etc.) Zie ook dit artikel: Niet zorg, maar zorgsysteem is te duur.
Je weet hoe het DBC-systeem werkt? Men brengt tegenwoordig niet in rekening wat men daadwerkelijk heeft uitgevoerd, maar in plaats daarvan moet je een soort 'gemiddelde behandeling' betalen die voor iedereen gelijk is. Voor de een valt het hierdoor duurder uit, voor de ander goedkoper. Een absurd en moeilijk te controleren systeem.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:28 schreef MSLOVER het volgende:
Daar stonden een aantal posten op van artsen die wij niet gezien hebben (of heel kort) en waarvoor waanzinnige bedragen gerekend werden.
Dat zeg ik. En wij maar raar vinden dat het zo duur wordt....quote:Op donderdag 30 september 2010 11:39 schreef Jud1th het volgende:
[..]
Je weet hoe het DBC-systeem werkt? Men brengt tegenwoordig niet in rekening wat men daadwerkelijk heeft uitgevoerd, maar in plaats daarvan moet je een soort 'gemiddelde behandeling' betalen die voor iedereen gelijk is. Voor de een valt het hierdoor duurder uit, voor de ander goedkoper. Een absurd en moeilijk te controleren systeem.
Mja, kan me moeilijk voorstellen dat hij van dit kabinet voorstander is, al was het maar om principiële redenen.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:24 schreef -jos- het volgende:
Die Coskun Çörüz is toch islamiet, kan me goed voorstellen dat hij niet een algemeen burkaverbod wil ondersteunen en dat hij nu ook dissident is.
In dit geval vind ik dat juist een voordeelquote:Op donderdag 30 september 2010 11:47 schreef Picchia het volgende:
Het nadeel van zulke congressen is dat tegenstanders (die zich hierover opwinden) veel sneller geneigd zijn op te dagen dan voorstanders.
Ik hoop inderdaad ook dat ze zich dat bedenken.quote:Op donderdag 30 september 2010 11:47 schreef Toad het volgende:
Ik denk trouwens dat het verstandig is als de PvdA, GroenLinks en D66 vanmiddag niet al te veel retoriek gebruiken. Inhoudelijk eventueel wel scherp, maar niet voluit op het orgel. Opzichtige pogingen om de CDA-leden te overtuigen werken denk ik niet.
niet hervormen is in de ogen van het CDA vast ook hervormen.quote:Op donderdag 30 september 2010 12:35 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Nou, aan de enkele gelekte plannen van dit kabinet worden het dus:
-Geen hervormingen op de arbeidsmarkt
-Geen hervormingen op de woningmarkt
-Geen hervormingen op gebied van onderwijs.
Was het niet het CDA dat zo hamerde op het belang van hervormingen, en dat dit met bepaalde partijen niet mogelijk was?
Zou het nog voor middernacht gaan lukken?quote:Op donderdag 30 september 2010 12:52 schreef Toad het volgende:
Weer fractieberaad; presentatie akkoorden gaat door.
Tsja, idd, ook al zijn ze tegen, wat betekent dat dan concreet?quote:Gevolgen bezwaren in CDA onzeker
` Het is niet duidelijk wat de gevolgen
zijn als de CDA-Kamerleden Koppejan en
Ferrier volharden in hun bezwaren tegen
een kabinet met gedoogsteun van de PVV.
In dat geval kan het kabinet niet bogen
op een Kamermeerderheid,maar slechts op
74 Kamerleden.Mogelijk kan de steun van
de twee SGP-Kamerleden geformaliseerd
worden,maar de vraag is of VVD en PVV
zich hiervan afhankelijk willen maken.
Ook is de vraag of PVV en VVD zich
erbij neerleggen dat niet de hele CDA-
fractie het gedoog- en regeerakkoord
onderschrijft.Begin deze maand wilde
Wilders niet verder onderhandelen toen
drie CDA-Kamerleden bezwaar maakten.
Dat lichten ze zaterdag toe. Maar dat hebben ze al eerder gezegd. Koppejan vandaag ook weer.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:04 schreef Picchia het volgende:
Ik weet eigenlijk nog steeds niet waar ze dan tegen zijn.
Ik ben ook benieuwd hoe dat verloopt. Volgens mij weet niemand dat nog. Ik denk dat niemand zit te wachten op de situatie van Van Agt / Wiegel, waarbij de CDA dissidenten het kabinet niet naar huis stuurden, maar het kabinet ook niet in hun voorstellen steunden.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Tsja, idd, ook al zijn ze tegen, wat betekent dat dan concreet?
Tegen de gedoogconstructie van samenwerking met de PVV. Gewoon principieel.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:04 schreef Picchia het volgende:
Ik weet eigenlijk nog steeds niet waar ze dan tegen zijn.
Ik ben zeer benieuwd naar de inhoud. Pakjesavond.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:13 schreef Toad het volgende:
Vermoedelijk presentatie akkoorden om 16.00 uur. NOS zendt dit live uit.
Pakjesavond waarbij Sinterklaas je schoen steelt ja.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd naar de inhoud. Pakjesavond.
Dat valt wel mee, ik verwacht dat er een hoop maatregelen in staan waar ik mij goed in kan vinden.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:16 schreef tho_Omas het volgende:
Pakjesavond waarbij Sinterklaas je schoen steelt ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |