abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:27:45 #256
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86964541
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:26 schreef De_Hertog het volgende:
Ach, de netcoördinater had het erover dat vooral voetbal en amusement wel weg kan. Dat kan inderdaad best naar de commerciëlen eigenlijk.
Als de Tour maar wel blijft. Ik heb geen zin in een reportage die elke 5 minuten wordt onderbroken voor een vrolijke huppelkut met droog maandverband.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_86964561
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Die kijk ik nu al niet. Waarom zou ik een serie of film kijken die tig keer wordt onderbroken door reclame als ik die ook van internet kan halen?
Absoluut waar. Moet bekennen dat ik mjn tv nauwelijks meer afstem op de commerciele zenders sinds ik mijn nieuwe woning ben ingetrokken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:28:20 #258
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_86964569
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat noem jij een hoog inkomen??
Ik denk dat heel veel mensen GEEN zorgtoeslag ontvangen.. Ik in ieder geval niet, en ik heb helaas geen topbaan (ook niet slecht hoor).
Uit mijn hoofd: die 6% werkgeversvergoeding geldt tot en met het 42% tarief dus tot ongeveer ¤ 52.000 per jaar. Dus als je dat of meer verdient betaal je een bak geld via de belasting voor je zorg.

Ik kan me juist herinneren dat er wel heel veel gebruik werd gemaakt van zorgtoeslag.

[edit]

Correctie, het gaat dus tot een bedrag van ¤ 33.189, niet ¤ 52,000

[ Bericht 6% gewijzigd door Telates op 29-09-2010 08:57:46 ]
pi_86964578
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb de tv uitgezet, en de pc zo ook.. Morgen weer werken..
Truste allemaal!
:W
pi_86964612
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb de tv uitgezet, en de pc zo ook.. Morgen weer werken..
Truste allemaal!
Goed plan, morgen weer vroeg op om brood op de plank van de armen te brengen.

mijn plank :7
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:29:18 #261
104871 remlof
Europees federalist
pi_86964619
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Och, dat hoorde ik vandaag ook al van iemand hier op het forum in een iets andere bewoording :)
Als je mij bedoelt dan heb je het fout, Artikel 1 van de Grondwet is voor mij heilig.

En nee we beginnen de discussie niet opnieuw. Niet hier althans, open maar een apart topic in POL als je wil.
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:29:34 #262
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_86964627
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:28 schreef Telates het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd: die 6% werkgeversvergoeding geldt tot en met het 42% tarief dus tot ongeveer ¤ 52.000 per jaar. Dus als je dat of meer verdient betaal je een bak geld via de belasting voor je zorg.

Ik kan me juist herinneren dat er wel heel veel gebruik werd gemaakt van zorgtoeslag.
Ik heb én geen (recht op) zorgtoeslag én geen ¤ 52.000 per jaar.. En nu?
Owh ja, en huurtoeslag heb ik ook niet..

Ben ik nu zielig?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_86964637
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, heerlijk man. Minder PO. Zijn we straks verplicht om naar die andere achterlijke zenders te kijken.
Als het gaat zoals die Hagoort zegt is het zo slecht nog niet. Waarom moet de PO iets als Bananasplit maken? Doe dat lekker op SBS6
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_86964662
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Niemand verplicht jou iets hoor :)
Sommige programma's mogen best verdwijnen. Sport, nieuws en nieuws-gerelateerde programma's moeten blijven!
pi_86964687
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Als je mij bedoelt dan heb je het fout, Artikel 1 van de Grondwet is voor mij heilig.

En nee we beginnen de discussie niet opnieuw. Niet hier althans, open maar een apart topic in POL als je wil.
We komen er toch niet uit, dus ik ga er geen apart topic voor openen, maar artikel 1 heilig noemen en tegelijkertijd een groot voorstander zijn van positieve discriminatie vind ik wel lachwekkend :Y
pi_86964713
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:29 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Goed plan, morgen weer vroeg op om brood op de plank van de armen te brengen.

mijn plank :7
Die ondertitel heb je snel gefixt trouwens. Ferdo had die opmerking binnen no time verwijderd.
pi_86964743
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Sommige programma's mogen best verdwijnen. Sport, nieuws en nieuws-gerelateerde programma's moeten blijven!
Dan kun je dus met alle gemak al minimaal de helft snijden op tv en drie kwart op de radio :)
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:34:14 #268
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86964805
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook weer waar. Corruptie komt voor in alle lagen van de bevolking. Maar criminaliteit als in je afzetten tegen de maatschappij komt vaker voor bij sloebers.
Vooral meer geweldsdelicten en criminele handelingen waar een burger direct last van heeft. De 'criminaliteit' hogerop is meer financieel/misbruik van positie van aard.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:35:34 #269
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86964864
quote:

[..]

Sommige sport. Ik zie werkelijk niet in waarom de NOS vele miljoenen zou moeten betalen voor voetbal, terwijl dat prima zichzelf terug zou verdienen. Juist meer aandacht voor de minder bekende sporten zou bij de PO passen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:38:02 #270
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86964945
quote:

[..]

Eigenlijk wel eens.
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:38:56 #271
104871 remlof
Europees federalist
pi_86964973
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:35 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Sommige sport. Ik zie werkelijk niet in waarom de NOS vele miljoenen zou moeten betalen voor voetbal, terwijl dat prima zichzelf terug zou verdienen. Juist meer aandacht voor de minder bekende sporten zou bij de PO passen.
Je hebt hopelijk wel gezien hoe de Eredivisie voetbal werd gebracht bij RTL?
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:42:31 #272
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_86965095
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:38 schreef remlof het volgende:

[..]

Je hebt hopelijk wel gezien hoe de Eredivisie voetbal werd gebracht bij RTL?
Er was inderdaad van alles mis mee, maar moet de NOS dan maar vele miljoenen eraan uitgeven, op een moment dat de PO moet bezuinigen, omdat een andere partij het verkeerd had aangepakt?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_86965165
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Art 1 is de grondlegging van onze beschaving. Niemand mag daar aan komen.
Binnen NL is iedereen gelijk..laat het aub zo blijven.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:48:05 #274
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86965280
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Art 1 is de grondlegging van onze beschaving. Niemand mag daar aan komen.
`Je hebt er duidelijk geen idee van wat art 1 eigenlijk is... Als we ooit weer staatsterreur krijgen, zal het dankziuj art 1 zijn. Een walgelijk en levensgevaarlijk artikel, niet voor niets ingevoerd op instigatie van de CPN.
pi_86965330
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:31 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

We komen er toch niet uit, dus ik ga er geen apart topic voor openen, maar artikel 1 heilig noemen en tegelijkertijd een groot voorstander zijn van positieve discriminatie vind ik wel lachwekkend :Y
Niet helemaal..
Als er sprake is van gelijkwaardige geschiktheid is er niets mis met voorrang verlenen aan een ondervertegenwoordigde groep.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86965383
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

`Je hebt er duidelijk geen idee van wat art 1 eigenlijk is... Als we ooit weer staatsterreur krijgen, zal het dankziuj art 1 zijn. Een walgelijk en levensgevaarlijk artikel, niet voor niets ingevoerd op instigatie van de CPN.
Doe eens even een voorbeeld schetsen voor nobs zoals ik...ik weet werkelijk waar niet wat ik me bij jouw opmerking moet voorstellen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 28 september 2010 @ 23:56:00 #277
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_86965547
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Doe eens even een voorbeeld schetsen voor nobs zoals ik...ik weet werkelijk waar niet wat ik me bij jouw opmerking moet voorstellen.
In essentie dient een grondwet te beschermen tegen de macht van de staat. Art 1 vergroot echter de macht van de staat ten koste van de burger, en kan onder omstandigheden misbruikt/gebruikt worden om een totalitaire staat te vestigen.
pi_86965584
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:49 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet helemaal..
Als er sprake is van gelijkwaardige geschiktheid is er niets mis met voorrang verlenen aan een ondervertegenwoordigde groep.
remlof is er een voorstander van dat sommige groepen (zoals westerse allochtonen en autochtonen) helemaal uitgesloten worden voor bepaalde functies bij de overheid, zodat de werkvloer een betere afspiegeling wordt van de samenleving. In gelijkwaardige geschiktheid geloof ik trouwens niet, je hebt altijd een voorkeur voor een bepaalde sollicitant ook al zal de keuze soms erg lastig zijn.

Daarnaast moet je bij sollicitanten eigenlijk helemaal niet in termen als 'bevolkingsgroepen' denken, je beoordeeld niet op basis van iemands afkomst of geslacht, maar op basis van iemands kwaliteiten en hoe zeer diegene een goede toevoeging is aan de organisatie.

Verder moet iedereen zelf weten of ze (positieve) discriminatie goed vinden, maar als je het goed vindt moet je artikel 1 niet heilig gaan noemen, want dat is die dan schijnbaar niet.
pi_86965862
Ik laat remlof voor zichzelf praten.
En dan nog kunnen er situaties zijn waarbij je een bepaalde bevolkingsgroep af wilt helpen van haar achterstand.
Vraag aan jou: kun jij je dat voorstellen
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_86965913
;(
pi_86965944
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:05 schreef BobW het volgende:
;(
Leg aub eens uit?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 29 september 2010 @ 00:09:31 #282
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_86966048
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb én geen (recht op) zorgtoeslag én geen ¤ 52.000 per jaar.. En nu?
Owh ja, en huurtoeslag heb ik ook niet..

Ben ik nu zielig?
Je mist het punt. Het is vreemd dat de een meer betaalt voor dezelfde dienst en basisbehoefte dan de ander, puur op basis van inkomen. Geef mij dan maar het oude stelsel van ziekefonds en particuliere verzekeringen terug. En daar bovenop wordt het ook nog eens extra 'rechtgetrokken' door een zorgtoeslag.

[ Bericht 6% gewijzigd door Telates op 29-09-2010 00:18:38 ]
pi_86966559
Morgen Ab Klink hoofdgast bij PenW. Ik ga alvast popcorn maken... *O*
pi_86967307
quote:
Artikel 1 GW is in zijn huidige vorm geen bron van gelijkheid en vrijheid maar van eenvormigheid. Art 1 GW zorgt er voor dat het bijvoorbeeld de SGP (een vereniging waarvan lidmaatschap volledig op vrijwillige basis is) niet toegestaan is in haar statuten (door de leden vastgesteld) op te nemen dat vrouwen geen actief kiesrecht mogen hebben binnen de SGP. Je ziet dat groepen binnen de samenleving, zoals het Clara Wichmanninstituut, nu art 1 GW aangrijpen om de vrijheid die leden van een vereniging zouden moeten hebben om hun eigen statuten in alle vrijheid en op basis van hun eigen overtuiging vorm te geven, in te perken. Dat kan nooit de bedoeling zijn van een wet die burgers juist vrijheid moet gunnen en welke die vrijheid ook moet beschermen.

Des te meer is het een kwalijke zaak omdat art 1 GW er in eerste instantie was om de relatie burger-overheid te regelen, en niet de relatie burger-burger.
  woensdag 29 september 2010 @ 00:59:50 #285
177885 JoaC
Het is patat
pi_86967409
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Artikel 1 GW is in zijn huidige vorm geen bron van gelijkheid en vrijheid maar van eenvormigheid. Art 1 GW zorgt er voor dat het bijvoorbeeld de SGP (een vereniging waarvan lidmaatschap volledig op vrijwillige basis is) niet toegestaan is in haar statuten (door de leden vastgesteld) op te nemen dat vrouwen geen actief kiesrecht mogen hebben binnen de SGP. Je ziet dat groepen binnen de samenleving, zoals het Clara Wichmanninstituut, nu art 1 GW aangrijpen om de vrijheid die leden van een vereniging zouden moeten hebben om hun eigen statuten in alle vrijheid en op basis van hun eigen overtuiging vorm te geven, in te perken. Dat kan nooit de bedoeling zijn van een wet die burgers juist vrijheid moet gunnen en welke die vrijheid ook moet beschermen.

Des te meer is het een kwalijke zaak omdat art 1 GW er in eerste instantie was om de relatie burger-overheid te regelen, en niet de relatie burger-burger.
Jurisprudentie kan aangevochten worden, er komt ook een hoger beroep.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_86967668
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:59 schreef JoaC het volgende:

[..]

Jurisprudentie kan aangevochten worden, er komt ook een hoger beroep.
En nu? Ik vind dat expliciet moet worden vermeld dat art 1 GW alleen voor de relatie overheid-burger moet gelden. Helder en duidelijk.
pi_86968942
Gaan er vandaag nog spannende dingen gebeuren omtrent het hele geheel?
  woensdag 29 september 2010 @ 07:14:47 #288
225540 Pugg
Friends forever
pi_86969019
Nederland gecondoleerd met het verlies van de Democratie,vrijheid van godsdienst, kleur en afkomst,vrijheid en tolerantie.

Satan gaat mee regeren het CDA en de VVD hebben hun moraal overboord gegooid.

En gaan nu onze vredige samenleving die Nederland eens was naar de afgrond laten glijden.

Nadat rechts de huidige economische crisis heeft veroorzaakt worden we nu van onze laatste centen bestolen.
  woensdag 29 september 2010 @ 07:18:54 #289
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_86969037
quote:
Op woensdag 29 september 2010 01:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

En nu? Ik vind dat expliciet moet worden vermeld dat art 1 GW alleen voor de relatie overheid-burger moet gelden. Helder en duidelijk.
oh hey, en in het geval van de SGP is dat zo, aangezien de SGP in de tweede kamer zit. Dus je bent voorstander van het aanpakken van de SGP.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 29 september 2010 @ 07:42:40 #290
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_86969138
quote:
Op woensdag 29 september 2010 01:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, goed plan. Laten we lekker private clubjes als de PVV toestemming geven om gewoon hele bevolkingsgroepen te verketteren, stigmatiseren enzovoort. En lekker werkgevers legaal de mogelijkheid geven om Turken, Marokkanen enzovoort te weigeren voor functies. Nederland moet weer Blank worden in alle geledingen van den Maatschappij!!! Verdeurie!
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_86969517
quote:
Op woensdag 29 september 2010 06:48 schreef horned_reaper het volgende:
Gaan er vandaag nog spannende dingen gebeuren omtrent het hele geheel?
De fracties worden ingelicht. Die zullen ook wel hun mond houden over de inhoud. Morgen is er de persconferentie waarbij het akkoord uit de doeken wordt gedaan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_86969698
Ik heb me gisteren dus wel ontzettend geërgerd aan de manier waarop Wilders reageerde na het bereiken van het akkoord.
Waar Rutte en Verhagen spreken over trots en vreugde, spreekt Wilders over dat Femke Halsema en Job Cohen niks meer te zeggen hebben.
Dat vind ik zó tekenend hè...
Dat is ook wat mij beangstigt bij deelname van Wilders.
pi_86969743
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:41 schreef lezzer het volgende:
Ik heb me gisteren dus wel ontzettend geërgerd aan de manier waarop Wilders reageerde na het bereiken van het akkoord.
Waar Rutte en Verhagen spreken over trots en vreugde, spreekt Wilders over dat Femke Halsema en Job Cohen niks meer te zeggen hebben.
Dat vind ik zó tekenend hè...
Dat is ook wat mij beangstigt bij deelname van Wilders.
Het is dan ook voor een groot deel niet voor de eigen ideeën maar tegen die van anderen.
Dat zie je ook bij veel PVV-stemmers, dat ze een negatieve keuze maken tegen wat anders.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_86969875
quote:

[..]

Alleen vermogenden vallen daar niet onder.
pi_86969897
quote:
Op woensdag 29 september 2010 00:25 schreef Jojoke het volgende:
Morgen Ab Klink hoofdgast bij PenW. Ik ga alvast popcorn maken... *O*
Ik ben ook erg benieuwd. Hij is uit de fractie. Maar ik kan mij niet voorstellen dat hij ook even heeft mogen meekijken in het regeer/gedoog akkoord.
pi_86969908
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 23:22 schreef Telates het volgende:

Iedereen is verplicht een basisverzekering voor zorg af te sluiten. Prima. Maar om dat te compenseren voor lagere inkomens is er zorgtoeslag ingesteld. Daarnaast wordt er via de inkomstenbelasting nog een bijdrage gevraagd (6% vergoeding door werkgever, maar wel belast bij werknemer). Mensen met een hoog inkomen worden dus dubbel belast: geen tegemoetkoming en wel extra belasting betalen. Dat betekent dat je voor een basisbehoefte als een zorgverzekering met een hoog inkomen per saldo tot 5 keer meer kan betalen. Dat vind ik inderdaad zeer kwalijk en unfair.

Die extra bijtelling waar jij het over hebt, wordt geheven over maximaal 33.189,- per jaar. Dat vind jij al een hoger inkomen ???
Honey ! Take me drunk, i am home !
  † In Memoriam † woensdag 29 september 2010 @ 08:54:52 #297
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_86969934
quote:
Op woensdag 29 september 2010 07:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, goed plan. Laten we lekker private clubjes als de PVV toestemming geven om gewoon hele bevolkingsgroepen te verketteren, stigmatiseren enzovoort. En lekker werkgevers legaal de mogelijkheid geven om Turken, Marokkanen enzovoort te weigeren voor functies. Nederland moet weer Blank worden in alle geledingen van den Maatschappij!!! Verdeurie!
Private bedrijven de mogelijkheid geven om eigen keuzes te maken in wie ze voor een functie willen lijkt mij niet meer dan logisch en heeft niets met racisme of discriminatie te maken. Als je er tegen bent dat een bedrijf alleenmaar blanke werknemers, vrouwen of jonge werknemers heeft dan shop je toch ergens anders waar je je maakbaarheidshartje wel vol liefde kan laten gloeien?
Carpe Libertatem
pi_86970007
Ik ben in ieder geval superblij met dit nieuwe kabinet (als het er gaat komen), want ik zie nl. graag de mensheid falen *O*
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_86970037
Opvallend dat juist de subsidietrekkers en onrendabelen nu het hardste janken.

Nederland is nog steeds één van de beste landen ter wereld om te wonen waar je van wieg tot graf verzorgd wordt en dat is echt niet aan de zogenaamde socialistische partijen te danken gezien dat er meer rechtse dan linkse kabinetten in het verleden zijn geweest. En dat zie ik ook niet snel in negatieve zin veranderen in de toekomst met het nieuwe kabinet.

Quality of Life Index
pi_86970068
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Opvallend dat juist de subsidietrekkers en onrendabelen nu het hardste janken.

Nederland is nog steeds één van de beste landen ter wereld om te wonen waar je van wieg tot graf verzorgd wordt en dat is echt niet aan de zogenaamde socialistische partijen te danken gezien dat er meer rechtse dan linkse kabinetten in het verleden zijn geweest. En dat zie ik ook niet snel in negatieve zin veranderen in de toekomst met het nieuwe kabinet.

Quality of Life Index
Hoe definieer jij een "onrendabele"? Ben je onrendabel als je gehandicapt bent bijv???
  woensdag 29 september 2010 @ 09:04:43 #301
182871 Telates
Heer van Thebe
pi_86970115
quote:
Op woensdag 29 september 2010 08:53 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Die extra bijtelling waar jij het over hebt, wordt geheven over maximaal 33.189,- per jaar. Dat vind jij al een hoger inkomen ???
Akkoord, ik maak de loonstroken hier niet, dus ik had een 42% tarief in mijn hoofd maar dat blijkt dus maar tot schijf 2 te zijn.

Dan nog gaat het niet zozeer om het bedrag maar om het feit dat iemand met een inkomen van ¤ 33.189 of meer én meer voor zijn zorgverzekering betaalt via de belasting én geen zorgtoeslag krijgt. Dat betekent dat die mensen per saldo tot wel 5 a 6 keer zo veel betalen als iemand met minimumloon.

Nogmaals, om mijn punt te benadrukken: je maakt een basisbehoefte, die ook nog eens per wet verplicht is, dubbel inkomensafhankelijk. Dat is zeer unfair.

[ Bericht 0% gewijzigd door Telates op 29-09-2010 09:11:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')