Leuk topic, al wat toffe dingetjes gehoord!
Ik zit er alleen vaak langs met mijn idee van 'onbekend', dus misschien zijn deze albums wel bekend bij veel mensen en heb ik veel onbekendere albums in de kast staan waarvan ik denk dat iedereen ze wel kent. Ik zal in ieder geval proberen het divers te houden. De links naar de nummers zijn mijn favo nummers van de de betreffende cd's, dus niet per sé de 'hits'.
Soil & "Pimp" Sessions - PimpointJapanners die funky jazz met een flinke scheut hyperactiviteit maken. Party on!
Alcest - Souvenirs d'in Autre MondeBij veel metalheads waarschijnlijk wel bekend ondertussen, maar dit album is eigenlijk niet echt metal. Soms een scherp randje, maar meestal zwevend en relaxed. Mensen uit de post rock / shoegaze hoek of mensen die van wegdromen houden kunnen dit waarschijnlijk wel waarderen.
Lair of the Minotaur - Evil PowerMetal zoals metal hoort te zijn: lomp, hard en teksten met meer geweld dan de alle Die Hard en Rambo films bij elkaar.
Baskery - Fall Among ThievesZweedse meisjes die country/bluegrass muziek (sorry, ik ben niet zo thuis in die hoek) maken. Mijn persoonlijke hoogtepunt van Lowlands 2009.
Combustible Edison - I,SwingerBij filmliefhebbers misschien bekend van de soundtrack van 'Four Rooms' of een muziek uit een scene van 'Fear and Loathing in Las Vegas' (zie ook de clip). Ik heb geen idee bij welk genre dit thuis hoort, maar het is een geniaal cd'tje om af en toe op te zetten als je in een goeie bui/lounge mood bent.
"Music, man. Put that tape on!"