abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86669372
In een winkel in Groningen heb ik een splinternieuwe Metabo UHE20 boorhamer gekocht. Na 3 weken begon deze gekke geluiden te maken. Ik ben meteen teruggegaan naar de winkel waar ik deze heb gekocht.

De verkoper heeft de boorhamer opgestuurd naar Metabo ter reparatie. Ik vind dat ik recht heb op een nieuw exemplaar omdat het belachelijk is dat een dergelijk product al na 3 weken problemen begint te vertonen en het niet redelijk is dat je dan vervolgens twee weken zonder boorhamer zit.

Wat denken jullie hiervan?
blub blub
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:05:19 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86669432
Nee, je hebt geen recht op een nieuwe boorhamer :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:26:54 #3
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86670049
geen recht, je moet ze de kans geven om het defect te herstellen :)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:27:41 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86670076
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:26 schreef Jumparound het volgende:
geen recht, je moet ze de kans geven om het defect te herstellen :)
Dat dus...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:31:22 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86670193
Als je het netjes speelt had je wel een leenexemplaar kunnen meenemen ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:32:28 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86670232
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:31 schreef Maanvis het volgende:
Als je het netjes speelt had je wel een leenexemplaar kunnen meenemen ;).
TS is waarschijnlijk "op hoge poten" verhaal gaan halen en heeft gedreigd met "stappen" :')
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:33:03 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86670256
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:32 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

TS is waarschijnlijk "op hoge poten" verhaal gaan halen en heeft gedreigd met "stappen" :')
"IK WIL EEN NIEUWE ANDERS OPEN IK EEN TOPIQUE OP FOK!" *Stamp Stamp*
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86670998
Bij een winkel in Groningen? En dan niet bij de Hornbach? Volgens mij hadden die je zo een nieuwe meegegeven...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_86671423
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:58 schreef AlphaOmega het volgende:
Bij een winkel in Groningen? En dan niet bij de Hornbach? Volgens mij hadden die je zo een nieuwe meegegeven...
Toolmax. Ik heb heus wel eerst netjes de kans gegeven om erop te reageren. Een leen hebben ze niet en een nieuwe meegeven doen ze niet aan. Stappen dreig ik nooit mee. Als ik dat echt nodig vind merkt de winkel in kwestie dat vanzelf wel als er voldoende communicatie is geweest.
blub blub
pi_86674583
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:12 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Toolmax. Ik heb heus wel eerst netjes de kans gegeven om erop te reageren. Een leen hebben ze niet en een nieuwe meegeven doen ze niet aan. Stappen dreig ik nooit mee. Als ik dat echt nodig vind merkt de winkel in kwestie dat vanzelf wel als er voldoende communicatie is geweest.
Dat is heel netjes, maar daar maakte ik verder geen opmerking over. Ik denk alleen dat de Hornbach iets schappelijker was geweest...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_86675566
quote:
Ik vind dat ik recht heb op een nieuw exemplaar omdat het belachelijk is dat een dergelijk product al na 3 weken problemen begint te vertonen en het niet redelijk is dat je dan vervolgens twee weken zonder boorhamer zit.
Dat jij dat vind is heel mooi _O- .

Maar wat staat in de garantie voorwaarden precies vermeld hierover? Dit staat namelijk vaak allemaal hierin precies vermeld :+. Dat is meestal het boekje dat iedereen meteen weg gooit, of ergens achter in een kast wordt gegooid..
pi_86675843
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dat jij dat vind is heel mooi _O- .

Maar wat staat in de garantie voorwaarden precies vermeld hierover? Dit staat namelijk vaak allemaal hierin precies vermeld :+. Dat is meestal het boekje dat iedereen meteen weg gooit, of ergens achter in een kast wordt gegooid..
Ja, het is inderdaad zwaar komisch voor TS, NOT! TS, heb je je probleem ook voorgelegd aan Metabo? Van dat merk mag je namelijk iets anders verwachten, en daarom snap ik eigenlijk de reactie van TS ook heel goed. Het gaat hier niet om één of ander derderangs pauperproduct, maar om een boorhamer van Metabo...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_86676805
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:27 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, het is inderdaad zwaar komisch voor TS, NOT! TS, heb je je probleem ook voorgelegd aan Metabo? Van dat merk mag je namelijk iets anders verwachten, en daarom snap ik eigenlijk de reactie van TS ook heel goed. Het gaat hier niet om één of ander derderangs pauperproduct, maar om een boorhamer van Metabo...
Ik heb net Metabo gebeld en om een reactie gevraagd. Ze repareren de machine en sturen deze weer terug naar de dealer. Dat is de procedure en meer doen ze niet. Valt me dus zwáár tegen. We hebben het hier inderdaad over Metabo. De kwaliteit daarvan is vergelijkbaar met Cisco. Als je duizend euro lapt voor een Cisco switch en na twee weken gaat ie stuk accepteer je ook niet dat je vervolgens twee weken zonder zit en daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
blub blub
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:11:51 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86677449
niels, de dealer kan je toch een leenboor sturen? :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:20:02 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_86677768
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:55 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Ik heb net Metabo gebeld en om een reactie gevraagd. Ze repareren de machine en sturen deze weer terug naar de dealer. Dat is de procedure en meer doen ze niet. Valt me dus zwáár tegen. We hebben het hier inderdaad over Metabo. De kwaliteit daarvan is vergelijkbaar met Cisco. Als je duizend euro lapt voor een Cisco switch en na twee weken gaat ie stuk accepteer je ook niet dat je vervolgens twee weken zonder zit en daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
toch bizar, het gaat toch niet om een gamma eigen-merkboor. Dit ding is ca. 2,5 keer zo duur.
Vampire Romance O+
pi_86680188
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:11 schreef Maanvis het volgende:
niels, de dealer kan je toch een leenboor sturen? :)
Daar heb ik om gevraagd. Een leenboor zou ik accepteren. Reactie: "die hebben we niet"
blub blub
pi_86681873
quote:
De kwaliteit daarvan is vergelijkbaar met Cisco. Als je duizend euro lapt voor een Cisco switch en na twee weken gaat ie stuk accepteer je ook niet dat je vervolgens twee weken zonder zit en daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
Daar heb je alleen recht op als je een SLA hebt, zo niet. Dan kan je pech hebben. Daarom verkopen dit soort hardware boeren (HP, Cisco, Dell, IBM) SLA. Je hebt normaal meestal NBD garantie. Maar das geen garantie dat die ook de volgende dag gemaakt is. Het kan als je pech hebt, een weekje duren. Is dat nu jet jouw server, die de EMail afhandelt. Dan had je maar een SLA moeten afsluiten. Daar betaal je voor, maar je krijgt er ook iets voor terug.
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:17:50 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86682372
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:17 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Daar heb ik om gevraagd. Een leenboor zou ik accepteren. Reactie: "die hebben we niet"
Wat een kansloze zooi daar bij Toolmax in Groningen. Ik ga dus nooit iets bij Toolmax in Groningen kopen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86683112
quote:
Ik vind dat ik recht heb op een nieuw exemplaar omdat het belachelijk is dat een dergelijk product al na 3 weken problemen begint te vertonen en het niet redelijk is dat je dan vervolgens twee weken zonder boorhamer zit.
Ik denk dat men eerst eens wil bekijken wat er aan de hand is.

Als jij namelijk gewoon niet kunt boren, sloop je ELKE boormachine, van welk merk dan ook. Je moet namelijk de boormachine het werk laten doen en er niet als een jostie keihard tegenaan duwen.

Volkomen terecht dus dat men eerst even gaat onderzoeken of jij door ondeskundig gebruik dat ding gesloopt hebt, of dat je recht hebt op garantie. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86684511
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk dat men eerst eens wil bekijken wat er aan de hand is.

Als jij namelijk gewoon niet kunt boren, sloop je ELKE boormachine, van welk merk dan ook. Je moet namelijk de boormachine het werk laten doen en er niet als een jostie keihard tegenaan duwen.
Goh ;)
blub blub
pi_86685680
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:20 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Goh ;)
Wat goh?

Zij kunnen van tevoren niet zien of jij een jostie bent, dus willen dat graag even onderzoeken.

Als jij niet in staat bent dat te begrijpen, ligt dat niet aan hen maar volledig aan jou. :Y

En je dan een nieuwe meegeven is zinloos, dan sta je na 3 weken weer op de stoep.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86688615
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat goh?

Zij kunnen van tevoren niet zien of jij een jostie bent, dus willen dat graag even onderzoeken.

Als jij niet in staat bent dat te begrijpen, ligt dat niet aan hen maar volledig aan jou. :Y

En je dan een nieuwe meegeven is zinloos, dan sta je na 3 weken weer op de stoep.
Blijkbaar wisten ze al dat josties nooit Metabo kopen. Ik heb voor de fun de handleiding nog een keer doorgelezen en er wordt geen woord gerept over de boor het werk laten doen en niet teveel druk uitoefenen dus blijkbaar vinden ze dat niet belangrijk.

Ze schrijven wel uitgebreid over gehoorschade en het gevaar van het raken van leidingen bij het boren in muren.
blub blub
pi_86693836
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk dat men eerst eens wil bekijken wat er aan de hand is.

Als jij namelijk gewoon niet kunt boren, sloop je ELKE boormachine, van welk merk dan ook. Je moet namelijk de boormachine het werk laten doen en er niet als een jostie keihard tegenaan duwen.

Volkomen terecht dus dat men eerst even gaat onderzoeken of jij door ondeskundig gebruik dat ding gesloopt hebt, of dat je recht hebt op garantie. ;)
Goed idee, de jostieproef invoeren. Voordat je een machine mag afrekenen en meenemen eerst in de winkel laten zien dat je met het showmodel een rond gat in een trottoirband kunt krijgen. :)
-
pi_86694124
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:50 schreef quo_ het volgende:

[..]

Goed idee, de jostieproef invoeren. Voordat je een machine mag afrekenen en meenemen eerst in de winkel laten zien dat je met het showmodel een rond gat in een trottoirband kunt krijgen. :)
Mijn boorhamer heeft ook een beitelfunctie. Uiteraard mag je voor de jostieproef alleen de beitelstand met bijebehorende beitel gebruiken _O-
blub blub
pi_86699950
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk dat men eerst eens wil bekijken wat er aan de hand is.

Als jij namelijk gewoon niet kunt boren, sloop je ELKE boormachine, van welk merk dan ook. Je moet namelijk de boormachine het werk laten doen en er niet als een jostie keihard tegenaan duwen.

Volkomen terecht dus dat men eerst even gaat onderzoeken of jij door ondeskundig gebruik dat ding gesloopt hebt, of dat je recht hebt op garantie. ;)
Als een boorhamer al na drie weken sneuvelt, zeker van dat merk, dan kan zelfs de leverancier zich waarschijnlijk wel bedenken dat er een fout in het product is geslopen bij de productie of assemblage. En nogmaals, zeker voor Metabo zou je dan verwachten dat ze je gewoon een ander exemplaar meegeven. Daarbij kunnen ze gewoon aangeven dat je verder nog hoort van de afwikkeling.

Ik heb ook ooit een snoeidure schroefboormachine gekocht, omdat ik die toen nodig had. Ik ga er bij TS ook vanuit dat hij het apparaat niet heeft gekocht voor de lol, maar omdat hij er iets mee wil gaan doen. Zware tegenvaller van Toolmax, maar ook van Metabo. Ben ik blij dat ik daar nog geen gereedschap van heb...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_86700616
quote:
Op woensdag 22 september 2010 07:32 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Als een boorhamer al na drie weken sneuvelt, zeker van dat merk, dan kan zelfs de leverancier zich waarschijnlijk wel bedenken dat er een fout in het product is geslopen bij de productie of assemblage. En nogmaals, zeker voor Metabo zou je dan verwachten dat ze je gewoon een ander exemplaar meegeven. Daarbij kunnen ze gewoon aangeven dat je verder nog hoort van de afwikkeling.

Ik heb ook ooit een snoeidure schroefboormachine gekocht, omdat ik die toen nodig had. Ik ga er bij TS ook vanuit dat hij het apparaat niet heeft gekocht voor de lol, maar omdat hij er iets mee wil gaan doen. Zware tegenvaller van Toolmax, maar ook van Metabo. Ben ik blij dat ik daar nog geen gereedschap van heb...
Dat dus.

Mijn partner en ik hebben net een nieuwe huurwoning betrokken. De muren zijn van keihard gewapend beton en we willen nogal veel dingen ophangen. Omdat ik geen zin heb om bij elk gaatje opnieuw problemen te krijgen hebben we besloten gelijk een goeie boorhamer te kopen. Immers, het goede gereedschap is het halve werk en zo kan je tenminste ook het net aangeschafte keukenblok meteen ophangen -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door nielsgeode op 22-09-2010 11:34:05 ]
blub blub
pi_86707393
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 20:59 schreef nielsgeode het volgende:
Blijkbaar wisten ze al dat josties nooit Metabo kopen. Ik heb voor de fun de handleiding nog een keer doorgelezen en er wordt geen woord gerept over de boor het werk laten doen en niet teveel druk uitoefenen dus blijkbaar vinden ze dat niet belangrijk.
Mag ik hieruit de conclusie trekken dat je dus waarschijnlijk wel als een leipe aap tegen dat ding hebt staan duwen? :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86708168
Helaas heb ik ook gehad met mijn nieuwe laptop. Na 8 dagen ging die al kapot en moest ie opgestuurd worden. Na 2 weken had ik hem weer terug.... Was ie langer in reparatie geweest dan dat ik hem gebruikt had...
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_86710190
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:55 schreef nielsgeode het volgende:

daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
Je krijgt niet zomaar een gerepareerd exemplaar terug. Je krijgt het toestel terug dat je had gekocht. Gerepareerd, dat wel. Tenzij het prutsers zijn bij die reparatieafdeling natuurlijk.
pi_86723319
quote:
Op woensdag 22 september 2010 12:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Mag ik hieruit de conclusie trekken dat je dus waarschijnlijk wel als een leipe aap tegen dat ding hebt staan duwen? :D
Nee. Ik gebruik alles met beleid.

Bovendien vraag ik me af waar jij jou informatie vandaan haalt. Om nog maar even een andere website aan te halen: klik

quote:
Niet alle boorhamers zijn even goed te hanteren. De Metabo Boorhamer KHE 24 SP 705 Watt wel. Zijn rubberen handgreep houd je altijd gemakkelijk vast. Ook als het zweet je in de handen staat. En lukt het je dan toch niet om de machine goed te hanteren, dan heb je altijd nog de tweede handgreep om dat wat makkelijker te maken. Deze helpt je om de machine nog beter vast te houden en om meer druk op de machine te kunnen uitoefenen. Je boort dus altijd heerlijk comfortabel met de Metabo Boorhamer KHE 24 SP 705 Watt.
blub blub
pi_86724433
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:43 schreef nielsgeode het volgende:
Nee. Ik gebruik alles met beleid.

Bovendien vraag ik me af waar jij jou informatie vandaan haalt. Om nog maar even een andere website aan te halen: klik
Gewoon logisch nadenken?

Je mag er best met 10 a 20kg tegenaan duwen hoor, geen probleem. Maar met je volle gewicht van 80Kg op dat ding gaan hangen overleeft ie niet lang hoor.

ALLES kan kapot. Ook Metabo.

NB: Ik heb ook een Metabo EN keiharde betonmuren. De Metabo is eigenlijk de enige die er gewoon doorheen komt zonder problemen. Maar je moet hem wel de kans geven zijn werk te doen. Hoe harder je duwt, hoe slechter het gaat! (Dat ding moet wel kunnen slaan en het gruis kunnen afvoeren he...)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 22 september 2010 @ 20:21:47 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_86724864
Toch vind ik dat je te hard op misbruik hamert. Ik heb cheapass boormachines vroeger ook wel eens zo mishandeld, en die bleven ook gewoon heel. Ja, goed, geluk, pech, dat soort dingen kunnen allemaal.. maar het is wel heel makkelijk gesteld dat zo'n metabo haast als vanzelfsprekend kapot gaat als je er flink tegenop duwt als ik aan den lijve heb meegemaakt dat meerdere goedkope machines (skill, gamma, en een groene bosch) gewoon heel bleven. Misschien meer geluk dan wijsheid, maartoch.

Je voert het 'logisch nadenken' te ver door. Logisch is dat een machine van ca. 160 euro niet zo makkelijk kapot gaat, ook niet als hij wat ruwer gebruikt wordt. Zelfs niet als dat kortstondig richting misbruik gaat. En daarnaast hoort een merk met zo'n imago als metabo in dit soort gevallen klanten het voordeel van de twijfel te geven. Dat is men aan zijn naam verplicht.
Vampire Romance O+
pi_86724990
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef MouseOver het volgende:
Toch vind ik dat je te hard op misbruik hamert. Ik heb cheapass boormachines vroeger ook wel eens zo mishandeld, en die bleven ook gewoon heel. Ja, goed, geluk, pech, dat soort dingen kunnen allemaal.. maar het is wel heel makkelijk gesteld dat zo'n metabo haast als vanzelfsprekend kapot gaat als je er flink tegenop duwt als ik aan den lijve heb meegemaakt dat meerdere goedkope machines (skill, gamma, en een groene bosch) gewoon heel bleven. Misschien meer geluk dan wijsheid, maartoch.

Je voert het 'logisch nadenken' te ver door. Logisch is dat een machine van ca. 160 euro niet zo makkelijk kapot gaat, ook niet als hij wat ruwer gebruikt wordt. Zelfs niet als dat kortstondig richting misbruik gaat. En daarnaast hoort een merk met zo'n imago als metabo in dit soort gevallen klanten het voordeel van de twijfel te geven. Dat is men aan zijn naam verplicht.
HO ff...

Ik zeg niet dat hij dat gedaan heeft (al bevestigd hij dat indirect wel door zijn linkje), ik zeg slechts dat het niet meer dan normaal is dat de fabrikant EERST even de oorzaak onderzoekt, voordat hij een nieuwe geeft.

(Hij zou hem ook stiekum kunnen hebben laten vallen bv....)

Als TS dat ding gewoon goed behandeld heeft wordt het vrijwel zeker kosteloos opgelost hoor.

Ter verduidelijking: Die van mij is nu een jaar of 16 en werkt nog als de brandweer. Ik leen hem dan ook maar aan 2 mensen uit, waarvan ik zeker weet dat ze begrijpen wat een boormachine wel en niet kan hebben.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86729469
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

HO ff...

Ik zeg niet dat hij dat gedaan heeft (al bevestigd hij dat indirect wel door zijn linkje), ik zeg slechts dat het niet meer dan normaal is dat de fabrikant EERST even de oorzaak onderzoekt, voordat hij een nieuwe geeft.

(Hij zou hem ook stiekum kunnen hebben laten vallen bv....)

Als TS dat ding gewoon goed behandeld heeft wordt het vrijwel zeker kosteloos opgelost hoor.

Ter verduidelijking: Die van mij is nu een jaar of 16 en werkt nog als de brandweer. Ik leen hem dan ook maar aan 2 mensen uit, waarvan ik zeker weet dat ze begrijpen wat een boormachine wel en niet kan hebben.
Je hebt duwen en duwen natuurlijk. Ik geloof niet dat ik harder duw dan 5 kg. Als het dat niet eens kan hebben...

Laten vallen is onzin. Bovendien zou je dat moeten zien aan beschadigingen aan de buitenkant. Ik ben gewoon netjes met mn spulletjes.

Tot zover dit. Als ik mn machine terugheb horen jullie meer.
blub blub
pi_86730062
quote:
Op woensdag 22 september 2010 21:52 schreef nielsgeode het volgende:
Ik ben gewoon netjes met mn spulletjes.
Wat is je probleem dan? Dan wordt het toch netjes opgelost?

Voor jou 20 anderen die NIET netjes zijn. De fabrikant heeft gewoon gelijk: JIJ claimt garantie, hij onderzoekt dat eerst even. Uiteraard. Sim-pel. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86731657
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat is je probleem dan?
quote:
Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef MouseOver het volgende:
En daarnaast hoort een merk met zo'n imago als metabo in dit soort gevallen klanten het voordeel van de twijfel te geven. Dat is men aan zijn naam verplicht.
Dat is het probleem dus.
blub blub
pi_86733243
quote:
Op woensdag 22 september 2010 22:35 schreef nielsgeode het volgende:
Dat is het probleem dus.
Dus jouw probleem is eigenlijk dat Metabo jou niet op je blauwe ogen geloofd?

Dat werkt vaak wel bij de sim-sa-la-bim merken, maar de fabrikanten die wel achter hun producten staan zijn terecht wat terughoudender.

Een Metabo uit die prijsklasse raakt nu eenmaal zelden binnen 3 weken defect. De kans dat het aan de eigenaar ligt is dan >95%

Ik blijf erbij dat je niet moet zeiken.... Heb je dat ding niet misbruikt krijg je heus wel een nieuwe, en heb je hem wel misbruikt dan pis je, geheel terecht, naast de pot.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_87741542
Late reactie maar ik wil er toch nog even op terugkomen. Uiteindelijk heeft het twee weken geduurd voor ik mijn machine gerepareerd teruggekregen heb. Iets wat ik voor een twee weken oude Metabo nog steeds te lang vindt. Bovendien blijkt nu dus dat de machine echt defect was en dat het niet aan mij heeft gelegen.
blub blub
pi_87753623
Paniek om niks dus.

Maar eind goed, al goed zullen we maar denken.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 20 oktober 2010 @ 14:59:16 #40
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_87753971
2 weken reparatietijd is echt niet veel te lang. Da's ongeveer een week reparatietijd (excl verzendtijd dus). Probeer je maar eens voor te stellen hoe dat gaat op zo'n reparatieafdeling met honderden artikelen die dagelijks retour komen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_87785197
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:55 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Ik heb net Metabo gebeld en om een reactie gevraagd. Ze repareren de machine en sturen deze weer terug naar de dealer. Dat is de procedure en meer doen ze niet. Valt me dus zwáár tegen. We hebben het hier inderdaad over Metabo. De kwaliteit daarvan is vergelijkbaar met Cisco. Als je duizend euro lapt voor een Cisco switch en na twee weken gaat ie stuk accepteer je ook niet dat je vervolgens twee weken zonder zit en daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
een boorhamer van 300 euro kopen en dan kwaliteit verwachten :')
pi_87785318
quote:
Op woensdag 22 september 2010 08:42 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Dat dus.

Mijn partner en ik hebben net een nieuwe huurwoning betrokken. De muren zijn van keihard gewapend beton en we willen nogal veel dingen ophangen. Omdat ik geen zin heb om bij elk gaatje opnieuw problemen te krijgen hebben we besloten gelijk een goeie boorhamer te kopen. Immers, het goede gereedschap is het halve werk en zo kan je tenminste ook het net aangeschafte keukenblok meteen ophangen -O-
en zeker een borensetje bij de lidl gekocht :')
  donderdag 21 oktober 2010 @ 12:29:21 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_87788349
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:42 schreef italoni het volgende:

[..]

een boorhamer van 300 euro kopen en dan kwaliteit verwachten :')
Snobisten :')
Vampire Romance O+
pi_87790702
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 12:29 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Snobisten :')
nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
eindigen met top range van makita en bosch blauw.

goed gereedschap scheelt het halve werk en spaart je op termijn geld en frustratie uit.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 16:02:27 #45
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_87796597
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef italoni het volgende:

[..]

nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
eindigen met top range van makita en bosch blauw.

goed gereedschap scheelt het halve werk en spaart je op termijn geld en frustratie uit.
Dat laatste is zeker zo, maar metabo ligt toch wel duidelijk aan de goede kant van de grens. Er zit een groot grijs gebied tussen enorme rotzooi en pure topkwaliteit. Dat laatste is voor veel mensen onbetaalbaar, en als je iets koopt dat toch wel een eind richting de bovenkant van dat grijze gebied zit mag je inderdaad wel bepaalde verwachtingen hebben.

Overigens, het materiaal dat je noemt kost een fractie van wat je aan de rest van de bouwkosten van je huis kwijt bent en daarnaast weet je zeker dat je het geld er ivm intensief gebruik dubbel en dwars uit gaat halen. Het is een beetje een andere situatie.
Vampire Romance O+
pi_87812201
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef italoni het volgende:

[..]

nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
eindigen met top range van makita en bosch blauw.

goed gereedschap scheelt het halve werk en spaart je op termijn geld en frustratie uit.
wat is bosch groen en bosch blauw? Ik geloof niet dat Makita beter is dan Metabo
blub blub
pi_87813087
Toolmax is de verkoper, en niet de fabrikant! Met de fabrikant heb je niets te maken.
Op de website van Consuwijzer vind je de informatie die je zoekt: http://www.consuwijzer.nl(...)ondeugdelijk_product.
pi_87813280
´Bosch groen´ is voor thuis en is gefabriceerd voor incidenteel gebruik. ´Bosch blauw´ is voor de professionals en is gefabriceerd voor structureel gebruik; deze zijn duurzamer en de onderdelen zijn bij slijtage allemaal te vervangen.
pi_89875647
En jawel, de machine geeft weer dezelfde klachten als voor de eerste reparatie. De boorhamer wordt wéér opgestuurd en wéér gerepareerd.

Heerlijk zo'n Metabo!
blub blub
pi_89877262
quote:
1s.gif Op woensdag 22 september 2010 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Een Metabo uit die prijsklasse raakt nu eenmaal zelden binnen 3 weken defect. De kans dat het aan de eigenaar ligt is dan >95%
Dikke onzin. Defecten die in de eerste weken optreden zijn bijna altijd productiefouten. Daarom ligt de bewijslast in de eerste 6 maanden ook altijd bij de producent. Als die vind dat het gebruikersfout is, dan moeten ze met zeer sterk bewijs komen dat dat de oorzaak is.

Daarnaast is het gelul dat je een boormachine als een knuffelbeestje moet behandelen. Dat ding doet het langer als je hem netjes behandeld, maar die kan echt wel wat hebben hoor.

@TS, ik vind dat je nu wel mag gaan klagen dat je een nieuw exemplaar wilt hebben. Anders kan je weer weken wachten en dan heb je kans dat het nog steeds niet goed is.
pi_89877453
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:18 schreef nielsgeode het volgende:
En jawel, de machine geeft weer dezelfde klachten als voor de eerste reparatie. De boorhamer wordt wéér opgestuurd en wéér gerepareerd.

Heerlijk zo'n Metabo!
Klinkt alsof je een rottig exemplaartje hebt... Vervanging eisen. Kan hoor. :)

Tenzij je 'm natuurlijk al tot fucking machine hebt omgebouwd of zo, dan zou ik dus idd vermoeden dat het aan het gebruik ligt.... :+
pi_89877646
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:04 schreef Sessy het volgende:

[..]

Klinkt alsof je een rottig exemplaartje hebt... Vervanging eisen. Kan hoor. :)

Tenzij je 'm natuurlijk al tot fucking machine hebt omgebouwd of zo, dan zou ik dus idd vermoeden dat het aan het gebruik ligt.... :+
Ik ben er echt héél netjes mee en sinds de vorige reparatie issie eigenlijk alleen maar gebruikt voor vurenhout. Ik heb een nieuwe geeist maar dat weigeren ze. Ding wordt gewoon weer opgestuurd en ben m weer een paar weken kwijt. Die winkel schuift alles af op Metabo en weet zelf nergens wat van. Is er nog iets wat ik kan doen om een nieuwe te eisen als ze daar mondeling geen gehoor aan geven?
blub blub
pi_89877725
lees dit topic eens door
Problemen met Hi - defect toestel
pi_89878730
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:10 schreef Sessy het volgende:
lees dit topic eens door
Problemen met Hi - defect toestel
Ik heb even met de ConsuWijzer gebeld en als het product twee keer defect is gegaan heeft de winkelier nog steeds het recht om de derde keer het product weer te repareren. Je hebt recht op een deugdelijk product. In de wet staat niet precies na hoeveel keer reparatie je recht hebt op vervangen of ontbinding van de koopovereenkomst.

Kortom: Toolmax mag dus gewoon wéér repareren
blub blub
pi_89883407
de oplossing bij dergelijke leveranciers is simpel. Stapeltje A4-tjes beprinten in grote letter met wat je daadwerkelijk van ze vind en deze geheel kosteloos onder alle ruitewissers van alle auto's in de ruime omgeving van toolmax schuiven.

Het lost niet direct je probleem op, maar het lucht wel op.
pi_89883912
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:40 schreef delpit het volgende:
de oplossing bij dergelijke leveranciers is simpel. Stapeltje A4-tjes beprinten in grote letter met wat je daadwerkelijk van ze vind en deze geheel kosteloos onder alle ruitewissers van alle auto's in de ruime omgeving van toolmax schuiven.

Het lost niet direct je probleem op, maar het lucht wel op.
Ja, en dan weet je in ieder geval zeker dat het een week of 6 langer gaat duren voor je hem terug hebt. :X
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_89884263
quote:
Ja, en dan weet je in ieder geval zeker dat het een week of 6 langer gaat duren voor je hem terug hebt.
de timing van deze actie dient natuurlijk zorgvuldig gekozen te worden. Evenals de mate van detail en herleidbaarheid naar een specifieke klant.

Zaterdag tussen 11 en 14 uur als de zaak op zijn volst is op zeer respectvolle, maar besliste toon je klacht deponeren (bij voorkeur elke half uur of zo) is ook een hele aardige. Vragen naar de bedrijfsleider en zo.
pi_89889907
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:04 schreef Sessy het volgende:
Tenzij je 'm natuurlijk al tot fucking machine hebt omgebouwd of zo, dan zou ik dus idd vermoeden dat het aan het gebruik ligt.... :+
In de letterlijke zin des woords? :D
Dan wil die gezichten van Toolmax wel eens zien als TS die ter reparatie aanbiedt :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_89894793
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:39 schreef r_one het volgende:

[..]

In de letterlijke zin des woords? :D
Dan wil die gezichten van Toolmax wel eens zien als TS die ter reparatie aanbiedt :P
Dirty mind :D
blub blub
pi_89895826
Valt wel mee, r_one had 't goed begrepen ;)

Maar wat ik natuurlijk bedoel is, als je er niks geks mee doet (industrieel gebruiken terwijl het voor huisgebruik is, onderwater boren, drastisch iets aan veranderen) moet het niet zo zijn dat zo'n ding zo snel en veel breekt.
pi_89909347
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:09 schreef Sessy het volgende:
Valt wel mee, r_one had 't goed begrepen ;)

Maar wat ik natuurlijk bedoel is, als je er niks geks mee doet (industrieel gebruiken terwijl het voor huisgebruik is, onderwater boren, drastisch iets aan veranderen) moet het niet zo zijn dat zo'n ding zo snel en veel breekt.
Dat doe ik er heus niet mee ;)
Bovendien zou je zo'n metabo in principe intensief moeten kunnen gebruiken en er nog jaren plezier van hebben. Het is Metabo, geen Kinzo!
blub blub
pi_91697825
Het is altijd maar bijzonder, men koopt "iets" waar techniek inzit. Auto, router, smartphone , camera of zoals hier een stuk electrisch gereedschap. Dat kan gewoon kapot gaan, hebben duizenden auto's problemen met de remmen dan looft iedereen de fabrikant voor de terug haal actie, is het een smartphone, zoals ik recent had, dan heb je helaas even geen telefoon, en is het gereedschap, dan steigert iedereen opeens ! Geloof me fabrikanten als Metabo hebben dit echt wel voor elkaar, slopen kun je zo'n ding, een boorhamer heeft weinig druk nodig en presteert dan het best, zij hebben ondertussen je probleem wel opgelost, leg het gebruik niet bij hun neer, als je een auto koopt staat er ook niet in het boekje hoe je moet rijden, en bij een telefoon niet hoe je moet bellen. Wel is de verkopende partij aansprakelijk voor de garantie , zie http://www.consumenteninf(...)hemas/Kopen-in-de-EU
Toch kan alles kapot, als je nu even je bericht afsluit met de afloop van deze zaak zal de toonzetting vermoedelijk anders zijn, dit soort fabrikanten willen machines die het zo snel begeven graag terug zien om te kijken waar het fout gegaan kan zijn.
pi_91698970
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2010 14:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Paniek om niks dus.

Maar eind goed, al goed zullen we maar denken.
En een hoop aannames om niks dus.

Daarbij gaat men ervan uit dat bij een defect in de eerste 6 maanden het defect al aanwezig was.
Misbruiken met een groot woord moet zo'n apparaat gewoon tegen kunnen.

Heb pas nog een groene Bosch misbruikt en met misbruiken bedoel ik ook echt misbruiken en die blijft ook gewoon doorgaan.
pi_91702343
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:25 schreef klipper het volgende:
Daarbij gaat men ervan uit dat bij een defect in de eerste 6 maanden het defect al aanwezig was.
Wie is 'men'? Bron?

quote:
Misbruiken met een groot woord moet zo'n apparaat gewoon tegen kunnen.
Nee, want dan zou het immers geen misbruik heten.

quote:
Heb pas nog een groene Bosch misbruikt en met misbruiken bedoel ik ook echt misbruiken en die blijft ook gewoon doorgaan.
En als hij dat niet deed? Zou je dan ook als een klein kind op je achterste poten staan?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91703218
Ik zou gewoon eens rechtstreeks met Metabo bellen, hun het verhaal uitleggen, en vervolgens vragen of ze niet zo schappelijk willen zijn om alsnog de machine, via toolmax, te vervangen.
pi_91705517
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wie is 'men'? Bron?

Wettelijke garantie
Volgens de wet heb je altijd recht op een product van goede kwaliteit. Blijkt binnen 6 maanden dat het artikel niet werkt, dan geldt het wettelijk bewijsvermoeden. Er wordt dan aangenomen dat het artikel al bij aankoop niet goed was en het defect niet door de koper is veroorzaakt. Binnen deze termijn heb je recht op een gratis reparatie, of een nieuw product. Je mag niet altijd zelf kiezen tussen reparatie of vervanging. Soms is het onredelijk vervanging te vragen als reparatie heel eenvoudig is. Voldoet de verkoper zelfs na een schriftelijke aanmaning niet aan zijn verplichting, dan mag de koper het product ook door een derde laten herstellen en de kosten op de verkoper verhalen. Het product mag niet te lang weg zijn voor de reparatie. Gaat het lang duren? Dan kan de winkel een (vergelijkbaar) artikel uitlenen. De verkoper kan zich alleen aan de wettelijke garantie ontrekken als hij kan bewijzen dat de koper het artikel niet juist heeft gebruikt.
quote:
Nee, want dan zou het immers geen misbruik heten.

[..]

En als hij dat niet deed? Zou je dan ook als een klein kind op je achterste poten staan?
Hoef ik niet, ik lever hem in en krijg gelijk een andere mee. :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')