abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88241298
Mijn vriendin (die in de zorg werkt en op dit moment enkele nachtdiensten draait, vandaar dat ik dit voor haar uitzoek) heeft 4 maanden geleden een nieuw Hi abonnement met toestel afgesloten (Samsung Star qwerty).

Op de dag dat ze het toestel kreeg begonnen de problemen.

Geen uitgaande oproepen mogelijk, dan komt er de melding alleen noodoproepen
Geen inkomende oproepen mogelijk, dan krijg je de voicemail

We hebben samen met de Hi helpdesk van alles geprobeerd, instellingen van het netwerk wijzigen etc etc. Niets werkt. De simkaart werkt probleemloos in twee andere toestellen.

We hebben het toestel nu al 2 x voor reparatie aangeboden. Iedere keer was ze het toestel een maand kwijt. Nu hebben we vorige week het toestel terug gekregen. Ze hebben volgens het reparatierapport 6 x een zogenaamde screw machine vervangen. Na het invoeren van de simkaart weer dezelfde problemen.

Wat moet ik hier mee doen? Ze betaald in haar abbo uiteraard ook een aflossing voor een telefoon die ze niet kan gebruiken, moet ik het echt voor de derde keer aanbieden? Een klant heeft toch recht op een deugdelijk product?
  dinsdag 2 november 2010 @ 11:50:58 #2
124508 Ghost_Rider
Live and let die
pi_88241733
na de derde keer heeft ze recht op een vervangende toestel van hetzelfde merk of in prijs vergelijkbaar.
pi_88242360
Verhalen van de winkel oid dat ze niks meer kunnen doen niet accepteren.

je hebt recht! op een deugdelijk toestel en anders geld terug zelfs als ze dwepen met hun voorwaarden dat ze geen geld terug geven want de wet staat boven algemene voorwaarden.
Dit is de 3de keer zo te zien en dan is het nieuw toetsel,geen oud vervangend! of dezelfde en gerepareerd,maar gewoon een hele nieuwe en anders geld terug zegt de wet!

Doe ze dat niet,brief opstellen,opsturen met 5 werkdagen termijn tot oplossing en dan via rechtswinkel naar de rechter gaan en ze dagvaarden! Wedden dat ze dan heel snel wel over de brug komen? Ze mogen je ook voor een nieuw toetsel geen enkele kosten in rekening brengen!
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_88242534
Loop eerst eens met een printje van consuwijzer de winkel in, en wijs ze er even op dat je recht hebt op een nieuw toestel. Een wat subtielere manier dan dreigen op de manier zoals rubje zegt, je vangt toch meer vliegen met honing dan met azijn, en dus zou ik die lui in de winkel nog 1 kans geven.

Vervolg stap is zeggen dat je oom Youp heet, en de route van rubje volgen, wie niet horen wil moet maar voelen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_88242730
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 11:50 schreef Ghost_Rider het volgende:
na de derde keer heeft ze recht op een vervangende toestel van hetzelfde merk of in prijs vergelijkbaar ontbinding van de overeenkomst.
Ik heb 'm even voor je verbeterd :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_88246786
Je zult ze toch moeten laten weten dat je telefoon het nog steeds niet doet, dan maar gelijk zo. Aangetekend m. handt. retour / fax m. ontvangstbevestiging (verzendbewijzen goed bewaren) het volgende toesturen (ingevuld) - http://www.recht-raad.nl/MODEL_INGEBREKESTELLING.doc
Geen of onbevredigende reactie binnen gestelde termijn --> ontbinden. Eigenlijk hetzelfde als bij de ingebrekestelling, alleen dan zeg je dat je de overeenkomst ontbindt wegens nog steeds geen actie na die ingebrekestelling waarmee ze nu in verzuim zijn, evt. vraag je een deel van reeds betaalde abonnementskosten ook nog even terug. Incasso stopzetten, mobieltje terugsturen met handtekening retour en geen kosten meer maken met de simkaart (ovk is dan immers al ontbonden, je moet dan alles in de staat terugbrengen waarin het was voor de overeenkomst, je kan geen gebruik blijven maken van de dienst)

Overigens, het schijnt dat resetten bij mobieltjes nog wel eens wil helpen. Pas alleen op dat je met doe het zelven niet iets verknalt waardoor ze straks zeggen dat het je eigen schuld is dat het ding het niet doet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Sessy op 02-11-2010 15:17:39 ]
pi_88269413
Ligt het niet aan de sim kaart? :P
En anders kan je geloof ik na 3x idd je overeenkomst laten beeindigen
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_88271181
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 22:43 schreef Seamonkey- het volgende:
Ligt het niet aan de sim kaart? :P
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 11:37 schreef _The_General_ het volgende:
De simkaart werkt probleemloos in twee andere toestellen.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_88271555
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 23:20 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Ah sorry. Overheen gelezen
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_88719954
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Sterker nog:

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:50 schreef Ghost_Rider het volgende:
meteen heeft na de derde keer heeft ze recht op een vervangende toestel van hetzelfde merk of in prijs vergelijkbaar ontbinding van de overeenkomst.
Die 3e keer regel staat nergens. Er mag alleen gerepareerd worden als het defect zeer klein en makkelijk te repareren is. Ik zou zeggen: "1x repareren. Ben je het toestel dan langer dan een week kwijt dan komt er dus geen 2e reparatie".

Laatste misverstand:

http://www.consumentenaut(...)omende_misverstanden
  donderdag 25 november 2010 @ 09:05:39 #11
124508 Ghost_Rider
Live and let die
pi_89125862
quote:
12s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:19 schreef r_one het volgende:

[..]

Hoezo verbeterd? het blijft nog steeds vervangen heeft mijn vrouw nu al twee keer gebruik van kunnen maken!
pi_89131505
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:05 schreef Ghost_Rider het volgende:

[..]

Hoezo verbeterd? het blijft nog steeds vervangen heeft mijn vrouw nu al twee keer gebruik van kunnen maken!
Leuk maar na ZES ( :o ) keer reparatie? :')
.
pi_89889166
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 22:36 schreef immetjes het volgende:
Laatste misverstand:

http://www.consumentenaut(...)omende_misverstanden
Dat laatste misverstand bevat een misverstand :P
.
pi_89947062
Ik denk dat het aan de combinatie simkaart en toestel ligt. Dus het ligt niet aan de simkaart of aan het toestel maar aan de combinatie van die 2. Werkt een andere simkaart wel in dat toestel?

Daar schiet jij niet veel mee op, dat begrijp ik ook. Het is ook geen WGR-oplossing, maar ik denk dat een andere simkaart de problemen toch kan verhelpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')