abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86669372
In een winkel in Groningen heb ik een splinternieuwe Metabo UHE20 boorhamer gekocht. Na 3 weken begon deze gekke geluiden te maken. Ik ben meteen teruggegaan naar de winkel waar ik deze heb gekocht.

De verkoper heeft de boorhamer opgestuurd naar Metabo ter reparatie. Ik vind dat ik recht heb op een nieuw exemplaar omdat het belachelijk is dat een dergelijk product al na 3 weken problemen begint te vertonen en het niet redelijk is dat je dan vervolgens twee weken zonder boorhamer zit.

Wat denken jullie hiervan?
blub blub
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:05:19 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86669432
Nee, je hebt geen recht op een nieuwe boorhamer :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:26:54 #3
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_86670049
geen recht, je moet ze de kans geven om het defect te herstellen :)
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:27:41 #4
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86670076
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:26 schreef Jumparound het volgende:
geen recht, je moet ze de kans geven om het defect te herstellen :)
Dat dus...
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:31:22 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86670193
Als je het netjes speelt had je wel een leenexemplaar kunnen meenemen ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:32:28 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_86670232
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:31 schreef Maanvis het volgende:
Als je het netjes speelt had je wel een leenexemplaar kunnen meenemen ;).
TS is waarschijnlijk "op hoge poten" verhaal gaan halen en heeft gedreigd met "stappen" :')
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 21 september 2010 @ 12:33:03 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86670256
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:32 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

TS is waarschijnlijk "op hoge poten" verhaal gaan halen en heeft gedreigd met "stappen" :')
"IK WIL EEN NIEUWE ANDERS OPEN IK EEN TOPIQUE OP FOK!" *Stamp Stamp*
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86670998
Bij een winkel in Groningen? En dan niet bij de Hornbach? Volgens mij hadden die je zo een nieuwe meegegeven...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_86671423
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 12:58 schreef AlphaOmega het volgende:
Bij een winkel in Groningen? En dan niet bij de Hornbach? Volgens mij hadden die je zo een nieuwe meegegeven...
Toolmax. Ik heb heus wel eerst netjes de kans gegeven om erop te reageren. Een leen hebben ze niet en een nieuwe meegeven doen ze niet aan. Stappen dreig ik nooit mee. Als ik dat echt nodig vind merkt de winkel in kwestie dat vanzelf wel als er voldoende communicatie is geweest.
blub blub
pi_86674583
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 13:12 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Toolmax. Ik heb heus wel eerst netjes de kans gegeven om erop te reageren. Een leen hebben ze niet en een nieuwe meegeven doen ze niet aan. Stappen dreig ik nooit mee. Als ik dat echt nodig vind merkt de winkel in kwestie dat vanzelf wel als er voldoende communicatie is geweest.
Dat is heel netjes, maar daar maakte ik verder geen opmerking over. Ik denk alleen dat de Hornbach iets schappelijker was geweest...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_86675566
quote:
Ik vind dat ik recht heb op een nieuw exemplaar omdat het belachelijk is dat een dergelijk product al na 3 weken problemen begint te vertonen en het niet redelijk is dat je dan vervolgens twee weken zonder boorhamer zit.
Dat jij dat vind is heel mooi _O- .

Maar wat staat in de garantie voorwaarden precies vermeld hierover? Dit staat namelijk vaak allemaal hierin precies vermeld :+. Dat is meestal het boekje dat iedereen meteen weg gooit, of ergens achter in een kast wordt gegooid..
pi_86675843
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Dat jij dat vind is heel mooi _O- .

Maar wat staat in de garantie voorwaarden precies vermeld hierover? Dit staat namelijk vaak allemaal hierin precies vermeld :+. Dat is meestal het boekje dat iedereen meteen weg gooit, of ergens achter in een kast wordt gegooid..
Ja, het is inderdaad zwaar komisch voor TS, NOT! TS, heb je je probleem ook voorgelegd aan Metabo? Van dat merk mag je namelijk iets anders verwachten, en daarom snap ik eigenlijk de reactie van TS ook heel goed. Het gaat hier niet om één of ander derderangs pauperproduct, maar om een boorhamer van Metabo...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_86676805
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:27 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, het is inderdaad zwaar komisch voor TS, NOT! TS, heb je je probleem ook voorgelegd aan Metabo? Van dat merk mag je namelijk iets anders verwachten, en daarom snap ik eigenlijk de reactie van TS ook heel goed. Het gaat hier niet om één of ander derderangs pauperproduct, maar om een boorhamer van Metabo...
Ik heb net Metabo gebeld en om een reactie gevraagd. Ze repareren de machine en sturen deze weer terug naar de dealer. Dat is de procedure en meer doen ze niet. Valt me dus zwáár tegen. We hebben het hier inderdaad over Metabo. De kwaliteit daarvan is vergelijkbaar met Cisco. Als je duizend euro lapt voor een Cisco switch en na twee weken gaat ie stuk accepteer je ook niet dat je vervolgens twee weken zonder zit en daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
blub blub
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:11:51 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86677449
niels, de dealer kan je toch een leenboor sturen? :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 21 september 2010 @ 16:20:02 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_86677768
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 15:55 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Ik heb net Metabo gebeld en om een reactie gevraagd. Ze repareren de machine en sturen deze weer terug naar de dealer. Dat is de procedure en meer doen ze niet. Valt me dus zwáár tegen. We hebben het hier inderdaad over Metabo. De kwaliteit daarvan is vergelijkbaar met Cisco. Als je duizend euro lapt voor een Cisco switch en na twee weken gaat ie stuk accepteer je ook niet dat je vervolgens twee weken zonder zit en daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
toch bizar, het gaat toch niet om een gamma eigen-merkboor. Dit ding is ca. 2,5 keer zo duur.
Vampire Romance O+
pi_86680188
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 16:11 schreef Maanvis het volgende:
niels, de dealer kan je toch een leenboor sturen? :)
Daar heb ik om gevraagd. Een leenboor zou ik accepteren. Reactie: "die hebben we niet"
blub blub
pi_86681873
quote:
De kwaliteit daarvan is vergelijkbaar met Cisco. Als je duizend euro lapt voor een Cisco switch en na twee weken gaat ie stuk accepteer je ook niet dat je vervolgens twee weken zonder zit en daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
Daar heb je alleen recht op als je een SLA hebt, zo niet. Dan kan je pech hebben. Daarom verkopen dit soort hardware boeren (HP, Cisco, Dell, IBM) SLA. Je hebt normaal meestal NBD garantie. Maar das geen garantie dat die ook de volgende dag gemaakt is. Het kan als je pech hebt, een weekje duren. Is dat nu jet jouw server, die de EMail afhandelt. Dan had je maar een SLA moeten afsluiten. Daar betaal je voor, maar je krijgt er ook iets voor terug.
  dinsdag 21 september 2010 @ 18:17:50 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_86682372
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 17:17 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Daar heb ik om gevraagd. Een leenboor zou ik accepteren. Reactie: "die hebben we niet"
Wat een kansloze zooi daar bij Toolmax in Groningen. Ik ga dus nooit iets bij Toolmax in Groningen kopen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_86683112
quote:
Ik vind dat ik recht heb op een nieuw exemplaar omdat het belachelijk is dat een dergelijk product al na 3 weken problemen begint te vertonen en het niet redelijk is dat je dan vervolgens twee weken zonder boorhamer zit.
Ik denk dat men eerst eens wil bekijken wat er aan de hand is.

Als jij namelijk gewoon niet kunt boren, sloop je ELKE boormachine, van welk merk dan ook. Je moet namelijk de boormachine het werk laten doen en er niet als een jostie keihard tegenaan duwen.

Volkomen terecht dus dat men eerst even gaat onderzoeken of jij door ondeskundig gebruik dat ding gesloopt hebt, of dat je recht hebt op garantie. ;)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86684511
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk dat men eerst eens wil bekijken wat er aan de hand is.

Als jij namelijk gewoon niet kunt boren, sloop je ELKE boormachine, van welk merk dan ook. Je moet namelijk de boormachine het werk laten doen en er niet als een jostie keihard tegenaan duwen.
Goh ;)
blub blub
pi_86685680
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:20 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Goh ;)
Wat goh?

Zij kunnen van tevoren niet zien of jij een jostie bent, dus willen dat graag even onderzoeken.

Als jij niet in staat bent dat te begrijpen, ligt dat niet aan hen maar volledig aan jou. :Y

En je dan een nieuwe meegeven is zinloos, dan sta je na 3 weken weer op de stoep.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_86688615
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 19:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat goh?

Zij kunnen van tevoren niet zien of jij een jostie bent, dus willen dat graag even onderzoeken.

Als jij niet in staat bent dat te begrijpen, ligt dat niet aan hen maar volledig aan jou. :Y

En je dan een nieuwe meegeven is zinloos, dan sta je na 3 weken weer op de stoep.
Blijkbaar wisten ze al dat josties nooit Metabo kopen. Ik heb voor de fun de handleiding nog een keer doorgelezen en er wordt geen woord gerept over de boor het werk laten doen en niet teveel druk uitoefenen dus blijkbaar vinden ze dat niet belangrijk.

Ze schrijven wel uitgebreid over gehoorschade en het gevaar van het raken van leidingen bij het boren in muren.
blub blub
pi_86693836
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk dat men eerst eens wil bekijken wat er aan de hand is.

Als jij namelijk gewoon niet kunt boren, sloop je ELKE boormachine, van welk merk dan ook. Je moet namelijk de boormachine het werk laten doen en er niet als een jostie keihard tegenaan duwen.

Volkomen terecht dus dat men eerst even gaat onderzoeken of jij door ondeskundig gebruik dat ding gesloopt hebt, of dat je recht hebt op garantie. ;)
Goed idee, de jostieproef invoeren. Voordat je een machine mag afrekenen en meenemen eerst in de winkel laten zien dat je met het showmodel een rond gat in een trottoirband kunt krijgen. :)
-
pi_86694124
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 22:50 schreef quo_ het volgende:

[..]

Goed idee, de jostieproef invoeren. Voordat je een machine mag afrekenen en meenemen eerst in de winkel laten zien dat je met het showmodel een rond gat in een trottoirband kunt krijgen. :)
Mijn boorhamer heeft ook een beitelfunctie. Uiteraard mag je voor de jostieproef alleen de beitelstand met bijebehorende beitel gebruiken _O-
blub blub
pi_86699950
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 18:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik denk dat men eerst eens wil bekijken wat er aan de hand is.

Als jij namelijk gewoon niet kunt boren, sloop je ELKE boormachine, van welk merk dan ook. Je moet namelijk de boormachine het werk laten doen en er niet als een jostie keihard tegenaan duwen.

Volkomen terecht dus dat men eerst even gaat onderzoeken of jij door ondeskundig gebruik dat ding gesloopt hebt, of dat je recht hebt op garantie. ;)
Als een boorhamer al na drie weken sneuvelt, zeker van dat merk, dan kan zelfs de leverancier zich waarschijnlijk wel bedenken dat er een fout in het product is geslopen bij de productie of assemblage. En nogmaals, zeker voor Metabo zou je dan verwachten dat ze je gewoon een ander exemplaar meegeven. Daarbij kunnen ze gewoon aangeven dat je verder nog hoort van de afwikkeling.

Ik heb ook ooit een snoeidure schroefboormachine gekocht, omdat ik die toen nodig had. Ik ga er bij TS ook vanuit dat hij het apparaat niet heeft gekocht voor de lol, maar omdat hij er iets mee wil gaan doen. Zware tegenvaller van Toolmax, maar ook van Metabo. Ben ik blij dat ik daar nog geen gereedschap van heb...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')