Gewoon logisch nadenken?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:43 schreef nielsgeode het volgende:
Nee. Ik gebruik alles met beleid.
Bovendien vraag ik me af waar jij jou informatie vandaan haalt. Om nog maar even een andere website aan te halen: klik
HO ff...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef MouseOver het volgende:
Toch vind ik dat je te hard op misbruik hamert. Ik heb cheapass boormachines vroeger ook wel eens zo mishandeld, en die bleven ook gewoon heel. Ja, goed, geluk, pech, dat soort dingen kunnen allemaal.. maar het is wel heel makkelijk gesteld dat zo'n metabo haast als vanzelfsprekend kapot gaat als je er flink tegenop duwt als ik aan den lijve heb meegemaakt dat meerdere goedkope machines (skill, gamma, en een groene bosch) gewoon heel bleven. Misschien meer geluk dan wijsheid, maartoch.
Je voert het 'logisch nadenken' te ver door. Logisch is dat een machine van ca. 160 euro niet zo makkelijk kapot gaat, ook niet als hij wat ruwer gebruikt wordt. Zelfs niet als dat kortstondig richting misbruik gaat. En daarnaast hoort een merk met zo'n imago als metabo in dit soort gevallen klanten het voordeel van de twijfel te geven. Dat is men aan zijn naam verplicht.
Je hebt duwen en duwen natuurlijk. Ik geloof niet dat ik harder duw dan 5 kg. Als het dat niet eens kan hebben...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
HO ff...
Ik zeg niet dat hij dat gedaan heeft (al bevestigd hij dat indirect wel door zijn linkje), ik zeg slechts dat het niet meer dan normaal is dat de fabrikant EERST even de oorzaak onderzoekt, voordat hij een nieuwe geeft.
(Hij zou hem ook stiekum kunnen hebben laten vallen bv....)
Als TS dat ding gewoon goed behandeld heeft wordt het vrijwel zeker kosteloos opgelost hoor.
Ter verduidelijking: Die van mij is nu een jaar of 16 en werkt nog als de brandweer. Ik leen hem dan ook maar aan 2 mensen uit, waarvan ik zeker weet dat ze begrijpen wat een boormachine wel en niet kan hebben.
Wat is je probleem dan? Dan wordt het toch netjes opgelost?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:52 schreef nielsgeode het volgende:
Ik ben gewoon netjes met mn spulletjes.
quote:Op woensdag 22 september 2010 22:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat is je probleem dan?
Dat is het probleem dus.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:21 schreef MouseOver het volgende:
En daarnaast hoort een merk met zo'n imago als metabo in dit soort gevallen klanten het voordeel van de twijfel te geven. Dat is men aan zijn naam verplicht.
Dus jouw probleem is eigenlijk dat Metabo jou niet op je blauwe ogen geloofd?quote:
quote:een boorhamer van 300 euro kopen en dan kwaliteit verwachtenOp dinsdag 21 september 2010 15:55 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Ik heb net Metabo gebeld en om een reactie gevraagd. Ze repareren de machine en sturen deze weer terug naar de dealer. Dat is de procedure en meer doen ze niet. Valt me dus zwáár tegen. We hebben het hier inderdaad over Metabo. De kwaliteit daarvan is vergelijkbaar met Cisco. Als je duizend euro lapt voor een Cisco switch en na twee weken gaat ie stuk accepteer je ook niet dat je vervolgens twee weken zonder zit en daarna een gerepareerd exemplaar terugkrijgt.
quote:en zeker een borensetje bij de lidl gekochtOp woensdag 22 september 2010 08:42 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Dat dus.
Mijn partner en ik hebben net een nieuwe huurwoning betrokken. De muren zijn van keihard gewapend beton en we willen nogal veel dingen ophangen. Omdat ik geen zin heb om bij elk gaatje opnieuw problemen te krijgen hebben we besloten gelijk een goeie boorhamer te kopen. Immers, het goede gereedschap is het halve werk en zo kan je tenminste ook het net aangeschafte keukenblok meteen ophangen
quote:SnobistenOp donderdag 21 oktober 2010 10:42 schreef italoni het volgende:
[..]
een boorhamer van 300 euro kopen en dan kwaliteit verwachten
quote:nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
quote:Dat laatste is zeker zo, maar metabo ligt toch wel duidelijk aan de goede kant van de grens. Er zit een groot grijs gebied tussen enorme rotzooi en pure topkwaliteit. Dat laatste is voor veel mensen onbetaalbaar, en als je iets koopt dat toch wel een eind richting de bovenkant van dat grijze gebied zit mag je inderdaad wel bepaalde verwachtingen hebben.Op donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef italoni het volgende:
[..]
nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
eindigen met top range van makita en bosch blauw.
goed gereedschap scheelt het halve werk en spaart je op termijn geld en frustratie uit.
quote:wat is bosch groen en bosch blauw? Ik geloof niet dat Makita beter is dan MetaboOp donderdag 21 oktober 2010 13:34 schreef italoni het volgende:
[..]
nee, een eigen huis bouwen en beginnen met bosch groen en ferm.
eindigen met top range van makita en bosch blauw.
goed gereedschap scheelt het halve werk en spaart je op termijn geld en frustratie uit.
Dikke onzin. Defecten die in de eerste weken optreden zijn bijna altijd productiefouten. Daarom ligt de bewijslast in de eerste 6 maanden ook altijd bij de producent. Als die vind dat het gebruikersfout is, dan moeten ze met zeer sterk bewijs komen dat dat de oorzaak is.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Een Metabo uit die prijsklasse raakt nu eenmaal zelden binnen 3 weken defect. De kans dat het aan de eigenaar ligt is dan >95%
Klinkt alsof je een rottig exemplaartje hebt... Vervanging eisen. Kan hoor.quote:Op maandag 13 december 2010 15:18 schreef nielsgeode het volgende:
En jawel, de machine geeft weer dezelfde klachten als voor de eerste reparatie. De boorhamer wordt wéér opgestuurd en wéér gerepareerd.
Heerlijk zo'n Metabo!
Ik ben er echt héél netjes mee en sinds de vorige reparatie issie eigenlijk alleen maar gebruikt voor vurenhout. Ik heb een nieuwe geeist maar dat weigeren ze. Ding wordt gewoon weer opgestuurd en ben m weer een paar weken kwijt. Die winkel schuift alles af op Metabo en weet zelf nergens wat van. Is er nog iets wat ik kan doen om een nieuwe te eisen als ze daar mondeling geen gehoor aan geven?quote:Op maandag 13 december 2010 16:04 schreef Sessy het volgende:
[..]
Klinkt alsof je een rottig exemplaartje hebt... Vervanging eisen. Kan hoor.
Tenzij je 'm natuurlijk al tot fucking machine hebt omgebouwd of zo, dan zou ik dus idd vermoeden dat het aan het gebruik ligt....
Ik heb even met de ConsuWijzer gebeld en als het product twee keer defect is gegaan heeft de winkelier nog steeds het recht om de derde keer het product weer te repareren. Je hebt recht op een deugdelijk product. In de wet staat niet precies na hoeveel keer reparatie je recht hebt op vervangen of ontbinding van de koopovereenkomst.quote:Op maandag 13 december 2010 16:10 schreef Sessy het volgende:
lees dit topic eens door
Problemen met Hi - defect toestel
Ja, en dan weet je in ieder geval zeker dat het een week of 6 langer gaat duren voor je hem terug hebt.quote:Op maandag 13 december 2010 18:40 schreef delpit het volgende:
de oplossing bij dergelijke leveranciers is simpel. Stapeltje A4-tjes beprinten in grote letter met wat je daadwerkelijk van ze vind en deze geheel kosteloos onder alle ruitewissers van alle auto's in de ruime omgeving van toolmax schuiven.
Het lost niet direct je probleem op, maar het lucht wel op.
de timing van deze actie dient natuurlijk zorgvuldig gekozen te worden. Evenals de mate van detail en herleidbaarheid naar een specifieke klant.quote:Ja, en dan weet je in ieder geval zeker dat het een week of 6 langer gaat duren voor je hem terug hebt.
In de letterlijke zin des woords?quote:Op maandag 13 december 2010 16:04 schreef Sessy het volgende:
Tenzij je 'm natuurlijk al tot fucking machine hebt omgebouwd of zo, dan zou ik dus idd vermoeden dat het aan het gebruik ligt....
Dirty mindquote:Op maandag 13 december 2010 20:39 schreef r_one het volgende:
[..]
In de letterlijke zin des woords?![]()
Dan wil die gezichten van Toolmax wel eens zien als TS die ter reparatie aanbiedt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |