abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89877453
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 15:18 schreef nielsgeode het volgende:
En jawel, de machine geeft weer dezelfde klachten als voor de eerste reparatie. De boorhamer wordt wéér opgestuurd en wéér gerepareerd.

Heerlijk zo'n Metabo!
Klinkt alsof je een rottig exemplaartje hebt... Vervanging eisen. Kan hoor. :)

Tenzij je 'm natuurlijk al tot fucking machine hebt omgebouwd of zo, dan zou ik dus idd vermoeden dat het aan het gebruik ligt.... :+
pi_89877646
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:04 schreef Sessy het volgende:

[..]

Klinkt alsof je een rottig exemplaartje hebt... Vervanging eisen. Kan hoor. :)

Tenzij je 'm natuurlijk al tot fucking machine hebt omgebouwd of zo, dan zou ik dus idd vermoeden dat het aan het gebruik ligt.... :+
Ik ben er echt héél netjes mee en sinds de vorige reparatie issie eigenlijk alleen maar gebruikt voor vurenhout. Ik heb een nieuwe geeist maar dat weigeren ze. Ding wordt gewoon weer opgestuurd en ben m weer een paar weken kwijt. Die winkel schuift alles af op Metabo en weet zelf nergens wat van. Is er nog iets wat ik kan doen om een nieuwe te eisen als ze daar mondeling geen gehoor aan geven?
blub blub
pi_89877725
lees dit topic eens door
Problemen met Hi - defect toestel
pi_89878730
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:10 schreef Sessy het volgende:
lees dit topic eens door
Problemen met Hi - defect toestel
Ik heb even met de ConsuWijzer gebeld en als het product twee keer defect is gegaan heeft de winkelier nog steeds het recht om de derde keer het product weer te repareren. Je hebt recht op een deugdelijk product. In de wet staat niet precies na hoeveel keer reparatie je recht hebt op vervangen of ontbinding van de koopovereenkomst.

Kortom: Toolmax mag dus gewoon wéér repareren
blub blub
pi_89883407
de oplossing bij dergelijke leveranciers is simpel. Stapeltje A4-tjes beprinten in grote letter met wat je daadwerkelijk van ze vind en deze geheel kosteloos onder alle ruitewissers van alle auto's in de ruime omgeving van toolmax schuiven.

Het lost niet direct je probleem op, maar het lucht wel op.
pi_89883912
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:40 schreef delpit het volgende:
de oplossing bij dergelijke leveranciers is simpel. Stapeltje A4-tjes beprinten in grote letter met wat je daadwerkelijk van ze vind en deze geheel kosteloos onder alle ruitewissers van alle auto's in de ruime omgeving van toolmax schuiven.

Het lost niet direct je probleem op, maar het lucht wel op.
Ja, en dan weet je in ieder geval zeker dat het een week of 6 langer gaat duren voor je hem terug hebt. :X
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_89884263
quote:
Ja, en dan weet je in ieder geval zeker dat het een week of 6 langer gaat duren voor je hem terug hebt.
de timing van deze actie dient natuurlijk zorgvuldig gekozen te worden. Evenals de mate van detail en herleidbaarheid naar een specifieke klant.

Zaterdag tussen 11 en 14 uur als de zaak op zijn volst is op zeer respectvolle, maar besliste toon je klacht deponeren (bij voorkeur elke half uur of zo) is ook een hele aardige. Vragen naar de bedrijfsleider en zo.
pi_89889907
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:04 schreef Sessy het volgende:
In de letterlijke zin des woords? :D
Dan wil die gezichten van Toolmax wel eens zien als TS die ter reparatie aanbiedt :P
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_89894793
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:39 schreef r_one het volgende:

[..]

In de letterlijke zin des woords? :D
Dan wil die gezichten van Toolmax wel eens zien als TS die ter reparatie aanbiedt :P
Dirty mind :D
blub blub
pi_89895826
Valt wel mee, r_one had 't goed begrepen ;)

Maar wat ik natuurlijk bedoel is, als je er niks geks mee doet (industrieel gebruiken terwijl het voor huisgebruik is, onderwater boren, drastisch iets aan veranderen) moet het niet zo zijn dat zo'n ding zo snel en veel breekt.
pi_89909347
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:09 schreef Sessy het volgende:
Valt wel mee, r_one had 't goed begrepen ;)

Maar wat ik natuurlijk bedoel is, als je er niks geks mee doet (industrieel gebruiken terwijl het voor huisgebruik is, onderwater boren, drastisch iets aan veranderen) moet het niet zo zijn dat zo'n ding zo snel en veel breekt.
Dat doe ik er heus niet mee ;)
Bovendien zou je zo'n metabo in principe intensief moeten kunnen gebruiken en er nog jaren plezier van hebben. Het is Metabo, geen Kinzo!
blub blub
pi_91697825
Het is altijd maar bijzonder, men koopt "iets" waar techniek inzit. Auto, router, smartphone , camera of zoals hier een stuk electrisch gereedschap. Dat kan gewoon kapot gaan, hebben duizenden auto's problemen met de remmen dan looft iedereen de fabrikant voor de terug haal actie, is het een smartphone, zoals ik recent had, dan heb je helaas even geen telefoon, en is het gereedschap, dan steigert iedereen opeens ! Geloof me fabrikanten als Metabo hebben dit echt wel voor elkaar, slopen kun je zo'n ding, een boorhamer heeft weinig druk nodig en presteert dan het best, zij hebben ondertussen je probleem wel opgelost, leg het gebruik niet bij hun neer, als je een auto koopt staat er ook niet in het boekje hoe je moet rijden, en bij een telefoon niet hoe je moet bellen. Wel is de verkopende partij aansprakelijk voor de garantie , zie http://www.consumenteninf(...)hemas/Kopen-in-de-EU
Toch kan alles kapot, als je nu even je bericht afsluit met de afloop van deze zaak zal de toonzetting vermoedelijk anders zijn, dit soort fabrikanten willen machines die het zo snel begeven graag terug zien om te kijken waar het fout gegaan kan zijn.
pi_91698970
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2010 14:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Paniek om niks dus.

Maar eind goed, al goed zullen we maar denken.
En een hoop aannames om niks dus.

Daarbij gaat men ervan uit dat bij een defect in de eerste 6 maanden het defect al aanwezig was.
Misbruiken met een groot woord moet zo'n apparaat gewoon tegen kunnen.

Heb pas nog een groene Bosch misbruikt en met misbruiken bedoel ik ook echt misbruiken en die blijft ook gewoon doorgaan.
pi_91702343
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 11:25 schreef klipper het volgende:
Daarbij gaat men ervan uit dat bij een defect in de eerste 6 maanden het defect al aanwezig was.
Wie is 'men'? Bron?

quote:
Misbruiken met een groot woord moet zo'n apparaat gewoon tegen kunnen.
Nee, want dan zou het immers geen misbruik heten.

quote:
Heb pas nog een groene Bosch misbruikt en met misbruiken bedoel ik ook echt misbruiken en die blijft ook gewoon doorgaan.
En als hij dat niet deed? Zou je dan ook als een klein kind op je achterste poten staan?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91703218
Ik zou gewoon eens rechtstreeks met Metabo bellen, hun het verhaal uitleggen, en vervolgens vragen of ze niet zo schappelijk willen zijn om alsnog de machine, via toolmax, te vervangen.
pi_91705517
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 13:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wie is 'men'? Bron?

Wettelijke garantie
Volgens de wet heb je altijd recht op een product van goede kwaliteit. Blijkt binnen 6 maanden dat het artikel niet werkt, dan geldt het wettelijk bewijsvermoeden. Er wordt dan aangenomen dat het artikel al bij aankoop niet goed was en het defect niet door de koper is veroorzaakt. Binnen deze termijn heb je recht op een gratis reparatie, of een nieuw product. Je mag niet altijd zelf kiezen tussen reparatie of vervanging. Soms is het onredelijk vervanging te vragen als reparatie heel eenvoudig is. Voldoet de verkoper zelfs na een schriftelijke aanmaning niet aan zijn verplichting, dan mag de koper het product ook door een derde laten herstellen en de kosten op de verkoper verhalen. Het product mag niet te lang weg zijn voor de reparatie. Gaat het lang duren? Dan kan de winkel een (vergelijkbaar) artikel uitlenen. De verkoper kan zich alleen aan de wettelijke garantie ontrekken als hij kan bewijzen dat de koper het artikel niet juist heeft gebruikt.
quote:
Nee, want dan zou het immers geen misbruik heten.

[..]

En als hij dat niet deed? Zou je dan ook als een klein kind op je achterste poten staan?
Hoef ik niet, ik lever hem in en krijg gelijk een andere mee. :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')