Jaquote:Op maandag 20 september 2010 22:56 schreef Burdie het volgende:
Paars is ook een prachtige kleur voor jou, progje.
Kijk anders even op Make Up Alley, daar staan veel reviews op.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:03 schreef Breathtaking het volgende:
Oke, wat moet ik halen bij de 3 voor 10 Sephora?
Ik wil nog wel graag een concealer/foundation, maar welke van hen is goed? En hoe weet ik of ik de juiste kleur heb met die chaos in de sale daar?
Bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:25 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Kijk anders even op Make Up Alley, daar staan veel reviews op.
Ja goed ideequote:Op dinsdag 21 september 2010 11:26 schreef Keroppi het volgende:
Als ik jou was zou ik strategisch te werk gaan. Zoals je zelf al aangaf is rustig testen in die chaos echt geen optie. Dus je gaat van te voren rustig testen, als je overdag een keertje tijd hebt kun je je zelf door zo'n Sephora miep laten helpen.
En tijdens het prijzencircus kun je dan recht op je doel af
Ik weet niet of ze daar op provisie werken. Zo ja, dan is het altijd een beetje lullig. Anders zeg je: "Dankjewel, ik wil alleen het resultaat graag nog even in natuurlijk (dag)licht zien".quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!
[..]
Ja goed ideemaar wat zeg ik dan tegen de miep
ja oké bedankt nu kom ik donderdag terug om alles in de aanbieding te kopen
.. Ook een beetje gemeen
Mwoahquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:33 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze daar op provisie werken. Zo ja, dan is het altijd een beetje lullig. Anders zeg je: "Dankjewel, ik wil alleen het resultaat graag nog even in natuurlijk (dag)licht zien".
Jouw gouden tip:quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:45 schreef koekii het volgende:
Weet er iemand hier waar je mascara's kan kopen die je echt een extreem goede krul kan geven. Ik gebruik mometeel l'oreal paris mascara million lashes.Hij geeft niet echt een bepaald goede krul. En ik heb van die korte en rechte wimpers. Ik moet soms echt 4 x letterlijk mascara op 1 oog zetten.Wimpenkruller helpt ook niet.En ik wil heel graag sierlijke krullende wimpers.
Bedankt, ik ga het proberen. Ik heb overigens snel even je mascara van Diorshow Iconic opzoekt, ziet er wel interesant uit. Ik weet niet hoe jou wimpers zijn, maar zie je echt een grote en een duidelijke krull effect?quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:47 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Jouw gouden tip:
Warm je wimperkruller even op met de fohn. Daar worden de meest rechte wimpers gekruld van! En verder ben ik dol op Diorshow Iconic mascara. Wel prijzig....![]()
Die is leuk!quote:Op dinsdag 21 september 2010 09:50 schreef Ooi86 het volgende:
Ik gister een leuke brushroll besteld!
[ afbeelding ]
Ik ben wel heel tevreden wat betreft krul/volume over Estee Lauder Sumptuous bold volume lifting mascara. Klein 8 ml. rollertje als proefje, zat bij de LINDA. ofzo. Denk alleen dat het best prijzig zal zijn, maar ik zou hem wel aanbevelen!quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:45 schreef koekii het volgende:
Weet er iemand hier waar je mascara's kan kopen die je echt een extreem goede krul kan geven. Ik gebruik mometeel l'oreal paris mascara million lashes.Hij geeft niet echt een bepaald goede krul. En ik heb van die korte en rechte wimpers. Ik moet soms echt 4 x letterlijk mascara op 1 oog zetten.Wimpenkruller helpt ook niet.En ik wil heel graag sierlijke krullende wimpers.
Volgens mij werken ze daar niet op provisie.quote:Op dinsdag 21 september 2010 11:33 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze daar op provisie werken. Zo ja, dan is het altijd een beetje lullig. Anders zeg je: "Dankjewel, ik wil alleen het resultaat graag nog even in natuurlijk (dag)licht zien".
Ik heb er eens met een dure kwast in handen gestaan, en toen zij de verkoper dat de goedkopere variant veel beter/fijner wasquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:37 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Mwoahhet zou me verbazen als de daar op provisie werken, laatst wilde ik een pincet en ik vroeg of eentje die ik aanwees goed was en meer dan een 'jawel hoor' kwam er bij de verkoopster niet uit
dus dan doet ze in ieder geval weinig moeite voor haar loon.
Ik heb rechte wimpers in een normale lengte. Ik moet ze echt altijd krullen, anders ziet het er niet uit. En die Iconic mascara geeft lekker veel volume en mijn wimperkrullerkrul in mijn wimpers blijft goed zittenquote:Op dinsdag 21 september 2010 11:50 schreef koekii het volgende:
[..]
Bedankt, ik ga het proberen. Ik heb overigens snel even je mascara van Diorshow Iconic opzoekt, ziet er wel interesant uit. Ik weet niet hoe jou wimpers zijn, maar zie je echt een grote en een duidelijke krull effect?
Ik heb wisselende ervaringen met de verkoopsters. M'n slechtste ervaring is toen ik advies vroeg over die Chanel oogschaduw waarover ik het in het vorige topic had. Ik wilde advies over de kleur en ook even zien hoe het stond. Het is er toen in 3 minuten bijzonder lelijk 'opgeplempt' gevolgd door een haastig: 'deze doen dan maar?'.quote:Op dinsdag 21 september 2010 12:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Volgens mij werken ze daar niet op provisie.
Ze willen graag dat je het juiste product koopt (en later terug komt voor een vervolgaanschaf als het op is), dan dat ze je maar iets verkopen om het verkopen, wat thuis een miskoop blijkt te zijn, en je nooit meer terug gaat naar Sephora.
Volgens de kleurencirkel van itten zou je een kleur moeten hebben die 'tegenover' blauw zit.quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:09 schreef Daniane het volgende:
Heee, k heb n vraag!
Met welke kleur oogschaduw vallen mijn ogen heel erg op? Ik heb het nml. nog niet gevonden.![]()
Dit is mijn oogkleur:
[ afbeelding ]
Let asjeblieft niet op de klonterwimpers.oude foto.
alvast bedankt.
Bij blauw is paars erg mooi, bruintinten en goud inderdaad, met goede zwarte wimpers en eventueel een mooi zwart lijntje. Dat werkt voor mij in ieder gevalquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:09 schreef Daniane het volgende:
Heee, k heb n vraag!
Met welke kleur oogschaduw vallen mijn ogen heel erg op? Ik heb het nml. nog niet gevonden.![]()
Dit is mijn oogkleur:
[ afbeelding ]
alvast bedankt.
Woah!!!!!quote:Op donderdag 23 september 2010 19:50 schreef Breathtaking het volgende:
Ik kocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Normaal 84,60 nu 20 euro.
In Groningen vullen ze het gewoon constant aan, dus dat is op elk tijdstip de moeite waard. Ik weet niet precies hoe het in andere steden is..quote:Op donderdag 23 september 2010 22:50 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Woah!!!!!![]()
Ik ga zaterdag eens naar de Sephora... eerder geen tijd![]()
Iemand een idee of het dan nog de moeite is?
Dan doe je dat eens op een rustig moment en laat je je adviseren, en neem je nu een mascara/oogpotlood of eyeliner/oogschaduw bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 23 september 2010 22:52 schreef Swietje het volgende:
Hmm. Goed idee. Maar ik weet helemaal niet wat voor foundation ofzo ik nodig heb enzo..
Heelijkquote:Op donderdag 23 september 2010 19:50 schreef Breathtaking het volgende:
Ik kocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik wil ook smashbox primer, in utrecht kon ik niks vinden bij Sephora hele tijd terug (lees ; jaar )quote:Op donderdag 23 september 2010 19:50 schreef Breathtaking het volgende:
Ik kocht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Ben benieuwd, of het echt zoveel verschil geeft...quote:Op vrijdag 24 september 2010 10:28 schreef Breathtaking het volgende:
Ik heb 'm nog niet geprobeerd icm make-up maar het is op zich wel fijn spul.
Ohquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:21 schreef Assiej het volgende:
[..]
Ben benieuwd, of het echt zoveel verschil geeft...
Ik had zelf voor mijn eigen prive die van Gosh
maar tijdens het 'inmasseren' ontstonden er allemaal rare opkroppingen (het rolde weer op leek het wel)
paars met lichtroze en zwart zou mooi zijn, als je een wat fellere look wilquote:Op dinsdag 21 september 2010 19:09 schreef Daniane het volgende:
Heee, k heb n vraag!
Dit is mijn oogkleur:
[ afbeelding ]
alvast bedankt.
De bodyshop schijnt ook goede primers te hebbenquote:Op vrijdag 24 september 2010 15:39 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ohhm dat is bij deze sowieso niet hoor!
Je hebt blauwe ogen maar zoals hier ook al vermeld is kun je kijken naar de kleurencirkel en welke tegenover de blauwe staat, de complimentaire kleur van blauw is oranje..quote:Op dinsdag 21 september 2010 19:09 schreef Daniane het volgende:
Heee, k heb n vraag!
Dit is mijn oogkleur:
[ afbeelding ]
alvast bedankt.
Nee, ik gebruik sowieso nooit foundationquote:Op zaterdag 25 september 2010 11:49 schreef Assiej het volgende:
[..]
De bodyshop schijnt ook goede primers te hebben
die eens gaan bekijken gezien ik geen sephora in de buurt heb en wel bodyshop
Verder had jij je sephora primer nog niet getest alsin met foundation etc.?
Hehe, dan had ik je deze primer echt niet aangeraden ...quote:Op zaterdag 25 september 2010 15:19 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Nee, ik gebruik sowieso nooit foundationwilde dit meer voor op m'n oogleden (kan ook wel toch
?)
Waarom was je hier niet eerderquote:Op zaterdag 25 september 2010 16:36 schreef Assiej het volgende:
[..]
Hehe, dan had ik je deze primer echt niet aangeraden ...
Die primer die jij gekocht hebt is voornamelijk voor je hele gezicht als basis voor je foundation..
Als je voor oogschaduw wou hebben had ik je liever de Too Faced Shadow Insurance laten kopen ....
Haha ik heb wel eens in andere deeltjes mee gepost maar vergeten tvp's te doen dus loop je op gegeef moment weer achterquote:Op zaterdag 25 september 2010 16:46 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Waarom was je hier niet eerder?
Maar goed, dit spul voelt wel lekkerdus voor onder concealer oid ook wel prima right?
Bedankt voor de tips!quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:11 schreef Assiej het volgende:
[..]
Haha ik heb wel eens in andere deeltjes mee gepost maar vergeten tvp's te doen dus loop je op gegeef moment weer achter
De primer is specifiek voor het gezicht, zorgt dat de lijntjes wat minder hard in je gezicht zitten + zorgen ervoor dat de foundation er goed op blijft zitten en zacht aanvoelt en makkelijk aanbrengbaar is..
Voor concealer kan dit uiteraard ook alleen moet je oppassen dat het niet te vet word qua concealer want dan smeert het er zo weer af doordat het te vet is gaat het glijden.
Wel even met een gezichtspoeder en een kwastje over je concealer om je concealer 'vast te zetten' ..
Als het bij je ogen is wat je wilt 'concealen' dan met zo min mogelijk poeder want dan kan het weer de lijntjes accentueren
Creme producten moet je Altijd! zetten met een poeder
Je huid ook verzorgen en regelmatig van dode huidcellen ontdoen want als je dat niet doet krijg je o.a. droge stukjes / plekjes..quote:Op zaterdag 25 september 2010 17:24 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb zelf een hele droge huid, maar ik draag wel foundation. Is een primer dan een goed idee? Want ik heb nu voor mijn gezicht een hele goede foundation, maar toch blijf je wel een beetje zien dat ik een droge huid heb. (Ja, ik heb echt 10000en foundations geprobeerd, maar deze werkt toch het beste).
Want anders bestel ik namelijk even op de V&D site, want hier zit geen V&D meer en ik heb niet echt veel tijd om naar de dichtstbijzijnde te gaan.
quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:06 schreef princess-a het volgende:
Ik vind die primer van Sephora heeerlijkHeb echt een superzacht gezicht, make up zit goed en het eerste wat mn collega zei toen ik vanochtend op mn werk kwam was "Wat is je huid mooi mat vandaag".. Koop volgende keer 3 primers haha
Bedankt voor de tips! Ik doe eigenlijk alles al, op de primer na en het afpoeder, maar dat ga ik dan maar eens doen! Thanks.quote:Op zaterdag 25 september 2010 20:24 schreef Assiej het volgende:
[..]
Je huid ook verzorgen en regelmatig van dode huidcellen ontdoen want als je dat niet doet krijg je o.a. droge stukjes / plekjes..
ZarQa Black Mud Zeep raad ik aan! (ook te gebruiken voor de gevoelige huid) (4,95, te koop bij drogisten / gezondheidswinkels)
Scrubben met een gezichtsscrub kan ook mits je acne / puistjes hebt.
Een gezichtsprimer is een goed idee als je een droge huid hebt alleen zorg ook dat de rest van je verzorging er goed uit ziet, zoals gezichtscreme en dergelijke..
1. gezichtscreme
2. gezichtsprimer
3. foundation (vloeibaar denk ik gezien je droge huid hebt)
4. afpoederen met een gezichtspoeder (los of compact maakt niet uit)
Graag gedaan!quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:14 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips! Ik doe eigenlijk alles al, op de primer na en het afpoeder, maar dat ga ik dan maar eens doen! Thanks.
Zijn vaak oude collecties of illegaal verkregen spullenquote:Op zondag 26 september 2010 00:06 schreef Poemgirl het volgende:
Ik heb even een vraagje,
Op de markt zijn er ook altijd van die kraampjes die merken als Rimmel en Maybelline enzo verkopen.
Nou is mijn vraag of deze wel echt zijn, en zo ja, zijn die dan stiekem niet gewoon over datum?
Ze zijn er wel veel goedkoper, maar als het toch neppe zijn kan ik beter gewoon naar de winkel gaan
Nou het waren wel allemaal dingen die nu ook gewoon in de winkel zittenquote:Op zondag 26 september 2010 00:28 schreef princess-a het volgende:
[..]
Zijn vaak oude collecties of illegaal verkregen spullen
Ze hebben alleen een kraampje dus ze moeten alleen staanplaats betalenquote:Op zondag 26 september 2010 00:06 schreef Poemgirl het volgende:
Ik heb even een vraagje,
Op de markt zijn er ook altijd van die kraampjes die merken als Rimmel en Maybelline enzo verkopen.
Nou is mijn vraag of deze wel echt zijn, en zo ja, zijn die dan stiekem niet gewoon over datum?
Ze zijn er wel veel goedkoper, maar als het toch neppe zijn kan ik beter gewoon naar de winkel gaan
Ik doel meer op door iemand gestolen en goedkoop doorverkocht. Er stond toevallig pasgeleden zon kraampje bij onze voordeur van mn werk (terwijl ik bij een drogist werk, dus dat is lef hebben) Met allemaal Nivea producten, make up, geuren enzo. Toevallig net op een dag dat de Nivea vertegenwoordigster ook kwam, die heeft flink rondgebeld binnen Nivea maar de producten kwamen niet van Nivea zelf. Geen groothandelspul dus.quote:Op zondag 26 september 2010 11:31 schreef Poemgirl het volgende:
[..]
Nou het waren wel allemaal dingen die nu ook gewoon in de winkel zitten
En als ze illegaal verkregen zijn, is dat dan gewoon nep?
Jeetje Asoo zeg!quote:Op zondag 26 september 2010 13:08 schreef princess-a het volgende:
[..]
Ik doel meer op door iemand gestolen en goedkoop doorverkocht. Er stond toevallig pasgeleden zon kraampje bij onze voordeur van mn werk (terwijl ik bij een drogist werk, dus dat is lef hebben) Met allemaal Nivea producten, make up, geuren enzo. Toevallig net op een dag dat de Nivea vertegenwoordigster ook kwam, die heeft flink rondgebeld binnen Nivea maar de producten kwamen niet van Nivea zelf. Geen groothandelspul dus.
De make up dingen waren gewoon 'oud', de dame van het kraampje wilde onze uitverkoop opkopen. Make up merken leveren echt niet aan marktkraampjes dus ze zijn er op een andere manier aan gekomen.
Al onze geuren zijn ook gestolen tijdens een inbraak en je weet gewoon dat het op een braderie/zwarte markt verkocht gaat worden. Ik vertrouw zulke kraampjes nooit zo
HIP van loreal komt uit usa die 'streken'quote:Op zondag 26 september 2010 14:47 schreef Lillyfield het volgende:
is hier iemand bekend met het merk HiP van l'oreal?? Ik heb al een beetje rond gegoogled en weet dat HiP staat voor High intensity pigments.
Op make-up alley werd het vrij goed beoordeeld; dat de kwaliteit en pigmentatie op mac oogschaduw leek.
Dus iemand bekend met dit merk? en nog belangrijker iemand een idee waar je het kan kopen??
heb wel al sites gevonden (ook ebay geprobeerd) maar daar verkopen ze alleen maar de niet mooie combinaties zoals de metallics terwijl ik liever de matte wil.
M.A.C.quote:Op zondag 26 september 2010 14:56 schreef Swietje het volgende:
Ik ken dat merk niet...
Wat vinden jullie eigenlijk nog meer goede merken behalve Sephora?
Duitsland ook..quote:Op zondag 26 september 2010 21:32 schreef Lindytje het volgende:
De oogschaduw trio's van Wet 'n Wild zijn ook echt aan te raden Swietje! (wel alleen online te koop, en in België, maar niet duur!)
Ah, dat wist ik niet, dat ze ook in Duitsland te koop zijnquote:
Ja, boozyshop is mijn favoriete NL webshop!quote:Op zondag 26 september 2010 22:23 schreef Swietje het volgende:
Hebben jullie wel eens bij die website besteld? Ging dat goed enzo? China Glaze lakjes
Ik vind het wel een prettige shop, ze hadden een foutje gemaakt met m'n bestelling, maar dat was heel netjes afgehandeld.quote:Op zondag 26 september 2010 22:23 schreef Swietje het volgende:
Hebben jullie wel eens bij die website besteld? Ging dat goed enzo? China Glaze lakjes
Zo'n 88 palette is trouwens ook altijd een aanraderquote:Op zondag 26 september 2010 22:27 schreef Swietje het volgende:
Mooi! Dankjewel voor de tip dames![]()
Alleen make-up bestellen vind ik dan weer lastiger omdat ik geen idee heb wat ik nodig heb qua kleuren, maar nagellakjes kan natuurlijk wel
Omdat ik lui benquote:Op zondag 26 september 2010 22:42 schreef Swietje het volgende:
Is er een verschil tussen die gewone 88 palette en die shimmer o.i.d.?
Morgen ga ik een bestelling plaatsen denk ik
Dat weet ik eigenlijk niet goed... ik heb nu een 78 palette en een warm 88... dus het verschil tussen shimmer en gewoon kan ik je helaas niet vertellen!quote:Op zondag 26 september 2010 22:42 schreef Swietje het volgende:
Marktkauf in Nordhorn (woon ik zelf 20 min vanaf)quote:Op zondag 26 september 2010 22:20 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Ah, dat wist ik niet, dat ze ook in Duitsland te koop zijn(weet je toevallig ook bij welke drogist?)
De gewone 88 pallet heeft zowel als matt als shimmerquote:Op zondag 26 september 2010 22:42 schreef Swietje het volgende:
Daar ben ik wel eens bij de DM geweest geloof ik... Binnenkort weer een tripje DLD maken, al ga ik dan wel naar een andere plaats dan Nordhorn, want dat is hier wat uit de buurtquote:Op zondag 26 september 2010 23:06 schreef Assiej het volgende:
[..]
Marktkauf in Nordhorn (woon ik zelf 20 min vanaf)
staat een display stuk (is meer een supermarkt ala klein warenhuis )
Platte foundation kwast raad ik je sowieso niet aan krijg je gauw strepen van dus moet je alsnog met een sponsje er na over heen.quote:Op maandag 27 september 2010 00:49 schreef bellabeauti het volgende:
Hey iedereen, ik heb een vraagje en ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen?
Foundation breng ik nu aan met mijn (ring)vingers. Maar ik vroeg mij af of het effect mooier is als je foundation aanbrengt met een kwast? ( zo'n platte kwast of een stippling brush).
En welke settingpowder/loose/transparant powder van welk merk raden jullie mij aan?
Het zit in de Marktkauf (marktkauf supermarkt) zelfquote:Op zondag 26 september 2010 23:43 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Daar ben ik wel eens bij de DM geweest geloof ik... Binnenkort weer een tripje DLD maken, al ga ik dan wel naar een andere plaats dan Nordhorn, want dat is hier wat uit de buurt
Nou, ik heb naast een (kleine) make-up fetish ook een (grote) nagellakfetishquote:Op maandag 27 september 2010 08:57 schreef Assiej het volgende:
[..]
Het zit in de Marktkauf (marktkauf supermarkt) zelf
Maar voor dat kleine beetje raad ik je echt niet aan om helemaal naar de marktkauf te gaan aan producten die ze daar verkopen..
Dat zou een tegenvaller zijn als je speciaal voor Wet 'n Wild daar naar toe gaat
Je kunt het 'zetten' met een zwarte oogschaduw dan heb je meer kans dat het beter blijft zittenquote:Op maandag 27 september 2010 09:33 schreef morgane het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed zwart kohl-potlood. Ik heb al verschillende merken geprobeerd (wel alleen de wat goedkopere van Hema, Etos etc.) maar elke keer hoopt het zich op in mijn binnenste ooghoek (dan zit daar een hele kohl-vlek) en blijft het dus niet zo goed zitten. Weet iemand een oogpotlood die niet naar binnen 'kruipt'?
Ooh ik dacht dat je misschien alleen voor wet 'n wild naar de marktkauf wouquote:Op maandag 27 september 2010 09:57 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Nou, ik heb naast een (kleine) make-up fetish ook een (grote) nagellakfetish
Dus ik ga vooral naar DLD om P2 te halen etc. Dus als ik dan wet 'n wild tegenkom, is dat mooi meegenomen!
Hoe bedoel je 'zetten' met zwarte oogschaduw? Ik weet eigenlijk nog helemaal niks van make-upquote:Op maandag 27 september 2010 10:01 schreef Assiej het volgende:
[..]
Je kunt het 'zetten' met een zwarte oogschaduw dan heb je meer kans dat het beter blijft zitten
Bourjois Contour en Kohl is opzich wel fijn vind ik zelf
Men pakt een oogpotloodquote:Op maandag 27 september 2010 10:08 schreef morgane het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'zetten' met zwarte oogschaduw? Ik weet eigenlijk nog helemaal niks van make-up
Marter haar Kwast of een synthetische/kunstoffen is het beste maar je kunt ook een kwast gebruiken met echte haren als je je vingers niet wilt gebruiken alleen moet je na gebruik die kwast schoonmaken (sowieso bij kwasten maar bij echt haar is het helemaal belangrijk als je creme producten gebruikt)quote:Op maandag 27 september 2010 10:41 schreef Keroppi het volgende:
Wat is het meest geschikt om creme-oogschaduw mee op te brengen?
Ik heb van Make-up Forever een creme oogschaduw waar ik erg blij mee ben, is namelijk waterproof en creast helemaal niet. Maar als ik het op mijn kwast probeer te krijgen om op te brengen heb ik het idee dat ik de creme voornamelijk een beetje heen en weer duw in het potje in plaats van het goed op m'n kwast te krijgen.
Alternatief zou zijn met m'n vingers, maar dat is zo'n geknoei...
Ah ik snap ´m, dank je!quote:Op maandag 27 september 2010 10:29 schreef Assiej het volgende:
[..]
Men pakt een oogpotlood
Men smeert deze op de waterlijn
Vervolgens pakt men een oogschaduw in diezelfde kleur
en zet hem over dat oogpotlood
(kan bij sommige personen irriteren omdat er poeder bij het oog komt)
Zoals ik al eerder zei
Creme producten ALTIJD zetten met een poeder
(dus oogschaduw er b.v. overheen doen zodat het vast 'gezet' wordt)
Je kunt het potlood op je waterlijn zetten, oog dicht doen en heen en weer gaan (pas op dat je de oogbol niet raakt)quote:Op maandag 27 september 2010 11:43 schreef morgane het volgende:
[..]
Ah ik snap ´m, dank je!
Heb er trouwens ook nog steeds moeite mee om een lijntje op mn bovenste ooglid te zetten...wat is de truc? Ogen dicht of open?
loopt die 3 voor 10 actie bij Sephora nu nog dan?quote:Op maandag 27 september 2010 19:20 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb vandaag ook even make up gescoord van Sephora.Bij de V&D op Hoog Catharijne waren ze echt niet tof, de schappen werden niet aangevuld. Er stonden alleen van die bakjes met van alles erin geflikkerd. Ik heb echt eeuwen gezocht om een primer te vinden wat geen tester was en dus ook niet halfleeg was.
Maar ze hadden ook van die tasjes met crème en dergelijken voor je gezicht voor 10 euro. Vond ik best een toffe actie. Heb het vandaag niet meegenomen, maar zit te twijfelen of ik het morgen zal halen. Heeft Sephora goede crèmepjes enzo?
Ik ben vandaag geweest, dus ja.quote:Op maandag 27 september 2010 19:23 schreef princess-a het volgende:
[..]
loopt die 3 voor 10 actie bij Sephora nu nog dan?
shit, dan ga ik weer falenquote:
zo lang nog!quote:
Ik wil best wat voor je halen en opsturen, wil zelf namelijk heel graag nog de zwarte eyeliner maar wil er niet nog 2 dingen bij hoeven zoekenquote:Op maandag 27 september 2010 19:34 schreef Assiej het volgende:
Damn nu baal ik dat ik niet in de buurt ben-woon van de Sephora
Die heb ik helemaal niet gezien in Groningen? Hoe zien ze eruit?quote:Op maandag 27 september 2010 19:52 schreef Tamashii het volgende:
Heb ook gefaald bij Sephora, zat ook te twijfelen over die 5 en 10 euro zakjes.
Jawel, zwart met witte papieren tasjes. Staan op de scheiding tussen de winkel en het normale gangpad naar la place. En dan aan de kassa kant. Daar stonden ze vrijdag tenminste.quote:Op maandag 27 september 2010 21:36 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Die heb ik helemaal niet gezien in Groningen? Hoe zien ze eruit?
En je kon niet zien wat erin zatquote:Op maandag 27 september 2010 21:38 schreef princess-a het volgende:
[..]
Jawel, zwart met witte papieren tasjes. Staan op de scheiding tussen de winkel en het normale gangpad naar la place. En dan aan de kassa kant. Daar stonden ze vrijdag tenminste.
De tasjes wogen niks dus toen geloofde ik het "twv 50 euro" gedeelte niet meer
Zitten mooie dichtplakstickers op inderdaad. Zo kun je als tiener ook fijne rimpelcremes krijgenquote:Op maandag 27 september 2010 21:54 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
En je kon niet zien wat erin zat? Da's dan weer jammer..
Wat voor soort producten zitten erin?
Maar ik ga kijken volgende keer
Weet jij of ze dit palletje nog hebben bij Sephora?quote:Op maandag 27 september 2010 21:35 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik wil best wat voor je halen en opsturen, wil zelf namelijk heel graag nog de zwarte eyeliner maar wil er niet nog 2 dingen bij hoeven zoeken
Hm okay, chillquote:Op maandag 27 september 2010 21:57 schreef princess-a het volgende:
[..]
Zitten mooie dichtplakstickers op inderdaad. Zo kun je als tiener ook fijne rimpelcremes krijgenVolgens mij stond er boven, cremes, parfum en make up. Zakjes met een waarde van 25 euro kosten nu 5, zakjes met een waarde van 50 euro kosten nu 10 euro
Ah, wel heel lief van jequote:Op maandag 27 september 2010 22:26 schreef Burdie het volgende:
[..]
Weet jij of ze dit palletje nog hebben bij Sephora?
http://livelifegorgeous.w(...)17/sephora_palet.jpg
Ik had ooit zo'n pallet, maar heb die 2 jaar geleden op vakantie weg gegeven aan een heel arm meisje in een sloppenwijk die dol was op make-up. En nu wil ik eigenlijk wel een nieuwe![]()
.
Deze van de foto telt mee hoor! Heb ik vorige keer ook 3 van gekocht a 18euro per stukquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:17 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hm okay, chill!
[..]
Ah, wel heel lief van je
Alleen het plaatje wil niet laden bij mijheb je misschien een ander? Als het zo'n grote palette is dan tellen ze sowieso niet mee in het prijzencircus jammer genoeg.
Ja kloptquote:Op dinsdag 28 september 2010 14:20 schreef princess-a het volgende:
[..]
Deze van de foto telt mee hoor! Heb ik vorige keer ook 3 van gekocht a 18euro per stuk
Dat is wel heel kut. Dat is dus waar ik ook bang voor was waardoor ik zoiets had, ja doe maar even niet. Had leuke verhalen gehoord, maar ook verhalen over dingen over datum.quote:Op dinsdag 28 september 2010 17:09 schreef Diconnected het volgende:
Heb net ook bij de Sephora geshopt, zal straks een foto maken van de buit. Had trouwens ook zo'n 5 euro zak. En ik doe em net open, zitten er 3 lipglossen in, waarvan 2 dezelfde
Geen idee, ik heb er geen gekocht.quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:03 schreef Assiej het volgende:
Waarom ga je er dan niet mee terug? je hebt er toch geld voor neer moeten leggen?
Op mijn 'klanten' wel alleen op mij zelf niet..quote:Op dinsdag 28 september 2010 18:31 schreef Miam het volgende:
ik heb vandaag schandalig veel make-up gekocht van essence
Zou ook een primer (GOSH) gekocht hebben maar vond deze aan de dure kant..
Ook weet ik niet of ie nou echt zo goed is!?
Ik had een vraagje over 1 van je tutorials; ik zie je dat je eerst een mengsel van Eyeko cream en foundation opdoet, en daarna nog poeder er overheen. Is dat beter dan alleen poeder?quote:Op maandag 27 september 2010 10:03 schreef Assiej het volgende:
http://www.youtube.com/user/AssiieJj/
Voor de spam
en voor mensen die mijn tutorials willen zien....
Naja ik doe die dubbele als kadotje voor een vriendin dus zo erg is het allemaal nietquote:Op dinsdag 28 september 2010 17:13 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat is wel heel kut. Dat is dus waar ik ook bang voor was waardoor ik zoiets had, ja doe maar even niet. Had leuke verhalen gehoord, maar ook verhalen over dingen over datum.
Je hebt bepaalde merken en die hebben ' Minerals ' poederquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:21 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik had een vraagje over 1 van je tutorials; ik zie je dat je eerst een mengsel van Eyeko cream en foundation opdoet, en daarna nog poeder er overheen. Is dat beter dan alleen poeder?
Ik doe zelf namelijk altijd dagcrème en daarna een poeder van Clinique, maar dat dekt niet perfect ofzo. Ben alleen bang om liquid foundation te gebruiken omdat ik nogal een onrustige huid heb.
Dus zo'n minarals-poeder is gewoon ok als je gewoon een lichte dekking wilt?quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:55 schreef Assiej het volgende:
[..]
Je hebt bepaalde merken en die hebben ' Minerals ' poeder
en dat is losse poeder die speciaal bedoeld is om alleen als poeder te gebruiken
Foundation moet je zetten met poeder (foundation maakt de huid egaal)
dus tsja ligt er maar net aan welke dekking je wilt..
foundation heb je ook in verschillende dekkingen
licht - gemiddeld - zwaar..
Onrustig alsin acne?
Want foundation is er juist voor om je huid meer rust uit te laten stralen..
ik heb ook onrustige huid, clinique heeft daar een speciale foundation voor, die is echt superquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:21 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik had een vraagje over 1 van je tutorials; ik zie je dat je eerst een mengsel van Eyeko cream en foundation opdoet, en daarna nog poeder er overheen. Is dat beter dan alleen poeder?
Ik doe zelf namelijk altijd dagcrème en daarna een poeder van Clinique, maar dat dekt niet perfect ofzo. Ben alleen bang om liquid foundation te gebruiken omdat ik nogal een onrustige huid heb.
Spiegeltje laag houden b.v op borst hoogte zodat je naar beneden moet kijken (als je eyeliner langs je wimperrand wilt)quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:43 schreef .ZilveR. het volgende:
Iemand DE tip om eyeliner strak en niet te dik op te brengen?
Ik faal namelijk keer op keer.
Ok, morgen kijken of het werktquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:59 schreef Assiej het volgende:
[..]
Spiegeltje laag houden b.v op borst hoogte zodat je naar beneden moet kijken (als je eyeliner langs je wimperrand wilt)
+ je kunt de zijkanten bij de slapen iets strak trekken
Ja minerals poeder zijn opbouwbaar zeg maarquote:Op dinsdag 28 september 2010 19:59 schreef .ZilveR. het volgende:
[..]
Dus zo'n minarals-poeder is gewoon ok als je gewoon een lichte dekking wilt?
Okee dankjewel voor je antwoord.quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:55 schreef Assiej het volgende:
[..]
Je hebt bepaalde merken en die hebben ' Minerals ' poeder
en dat is losse poeder die speciaal bedoeld is om alleen als poeder te gebruiken
Foundation moet je zetten met poeder (foundation maakt de huid egaal)
dus tsja ligt er maar net aan welke dekking je wilt..
foundation heb je ook in verschillende dekkingen
licht - gemiddeld - zwaar..
Onrustig alsin acne?
Want foundation is er juist voor om je huid meer rust uit te laten stralen..
Ooh okee, welke is dat, heet die 'Acne solutions'? En breng je die op door je mengen met een dagcrème of gewoon zo?quote:Op dinsdag 28 september 2010 19:59 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
ik heb ook onrustige huid, clinique heeft daar een speciale foundation voor, die is echt super
bevalt veel beter dan alle andere foundations!
Bullshitquote:Op dinsdag 28 september 2010 20:31 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Okee dankjewel voor je antwoord.![]()
Ik heb inderdaad last van acné, en ik ben bang dat foundation het juist erger maakt.. of is dat niet per se zo?
Dat poeder van Clinique dat ik gebruik heet 'Almost powder make up', het is mij aanbevolen door een mevrouw van Ici Paris, die zei dat goed geschikt was voor mijn huid omdat het de poriën niet verstopt ofzo. Maar het geeft dus geen super goede dekking vind ik.
De apotheek heeft ook foundation van Vichy Normaderm. Sinds ik die lijn gebruik heb ik nog maar heel af en toe een puistjequote:Op dinsdag 28 september 2010 20:31 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Okee dankjewel voor je antwoord.![]()
Ik heb inderdaad last van acné, en ik ben bang dat foundation het juist erger maakt.. of is dat niet per se zo?
Dat poeder van Clinique dat ik gebruik heet 'Almost powder make up', het is mij aanbevolen door een mevrouw van Ici Paris, die zei dat goed geschikt was voor mijn huid omdat het de poriën niet verstopt ofzo. Maar het geeft dus geen super goede dekking vind ik.
Super bedankt voor je tips! Ik ga zeker eens kijken naar die ZarQa productenquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:26 schreef Assiej het volgende:
[..]
Bullshit
Foundation maakt het helemaal niet erger als jij je huid goed reinigt elke dag + creme op doet!
Er bestaat een lijn ZarQa
die hebben speciaal spul voor mensen met jeugdpuistjes / acne
en dat is op natuurlijke basis.. + dode zee mineralen zitten er in etc.
Ik heb net paar dagen (2 dagen) het gebruikt aan nieuwe producten
ik had al een shitload aan producten maar ze hebben 40 in hun assortiment en
mijn huid heeft er nog nooit zo mooi uitgezien
ik scrubde altijd voor dode huidcellen en nog had ik drogere plekjes...
Maar met ditwauw ..
Als jij foundation gaat gebruiken zorg er dan voor dat jij je kwasten / sponsjes Schoon houdt!
Zo versprijd je weer bacterien als je het niet goed schoon houdt
Ik zou zeggen probeer gewoon een foundation die vloeibaar is en niet al te heftig qua 'coverage' ..
En probeer vooral je huid goed te vezorgen want acne is o.a. vetheid van de huid dus je huid moet weer in balans komen (Zarqa!!)
Ze kan je zelfs een foundation op laten doen waardoor jij ziet wat het effect is
http://www.zarqa.nl/zarqa-kuur-tegen-jeugdpuistjes?navId=22
http://www.zarqa.nl/face-care?navId=10
http://www.zarqa.nl/young-care?navId=12
De ZARQA Young producten reinigen diepgaand, stimuleren de stofwisseling en de doorbloeding, vitaliseren en herstellen de huid, voeren afvalstoffen af en verzorgen. Gebruik van de producten kan bestaande problemen van een onzuivere huid verhelpen en nieuwe voorkomen.
oh ik wist niet dat er een foundation van Normaderm bestond.. heb wel ervaring met de wasgel en de dagcrème van Normaderm. Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 28 september 2010 21:30 schreef princess-a het volgende:
[..]
De apotheek heeft ook foundation van Vichy Normaderm. Sinds ik die lijn gebruik heb ik nog maar heel af en toe een puistje
Alstu!quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:35 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Super bedankt voor je tips! Ik ga zeker eens kijken naar die ZarQa productendie kuur ziet er goed uit
Cliniquequote:Op dinsdag 28 september 2010 20:33 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ooh okee, welke is dat, heet die 'Acne solutions'? En breng je die op door je mengen met een dagcrème of gewoon zo?
Werkt perfect! Dankjequote:Op dinsdag 28 september 2010 19:59 schreef Assiej het volgende:
[..]
Spiegeltje laag houden b.v op borst hoogte zodat je naar beneden moet kijken (als je eyeliner langs je wimperrand wilt)
+ je kunt de zijkanten bij de slapen iets strak trekken
Zou iemand dat roze Sephora paletje voor me willen kopen?quote:Op dinsdag 28 september 2010 11:48 schreef Tamashii het volgende:
@burdie, ja die hadden ze hier in leidschendam wel
Hm, ik moet nog heen voor mezelf en voor Assiej. MAAR, dan moet je nog maar 2 dingen kiezen ofzoquote:Op woensdag 29 september 2010 15:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zou iemand dat roze Sephora paletje voor me willen kopen?
Ja hallo, er moet ook nog gewerkt wordenquote:
Ga je met de stofzuiger bij die kast zodat het die kwast naar je toe zuigt ??..quote:Op woensdag 29 september 2010 19:09 schreef Diconnected het volgende:
Aargh heb ik weer, is een van m'n fijnste eyeshadow brushes onder de kast gerold. En die kast verschuif je ook niet ff
Ja und? ik ga ook wel naar schoolquote:Op woensdag 29 september 2010 17:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja hallo, er moet ook nog gewerkt worden.
Ik wil eigenlijk alleen dat roze palletje.
Als je dan niet aan 3 komt, laat maar hoor... ik weet zo snel niet iets erbij te verzinnen.
Ik ga nu gewoon morgenochtend na college (11u) wel heen en dan kan ik het vast die dag nog wel opsturen.quote:Op woensdag 29 september 2010 20:15 schreef Assiej het volgende:
[..]
Ja und? ik ga ook wel naar school
Anders had ze misschien morgen mijn pakketje al op de post kunnen doen
nu moet ik nog langer wachten
Ehh tsjaquote:Op woensdag 29 september 2010 17:59 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja hallo, er moet ook nog gewerkt worden.
Ik wil eigenlijk alleen dat roze palletje.
Als je dan niet aan 3 komt, laat maar hoor... ik weet zo snel niet iets erbij te verzinnen.
is het potloodje geen highlighter?quote:Op donderdag 30 september 2010 01:37 schreef Breathtaking het volgende:
Oh trouwens, vraagje. M'n nieuwe Sephora concealer heeft twee kanten, één wat breder stiftje in precies mijn huidskleur.. En eentje bijna potloodachtig, heel dun en wat lichter.
Welke moet waar?
Ja ik vind hem ook echt mega fijn. Heb een tweede potje gehaald terwijl de eerste van vorig jaar nog niet half leeg is. (A)quote:Op donderdag 30 september 2010 10:37 schreef Heroinjunk het volgende:
Omg, die primer van Sephora.Ik draag hem nu een halfuur en ik vind hem zoooo fijn.
Dat denk ik wel ja, maar dan blijft de vraag wat ik dan moet highlighten!quote:Op donderdag 30 september 2010 12:09 schreef electronique het volgende:
[..]
is het potloodje geen highlighter?
Denk dat als ik nu reageer het geen zin meer heeft want je bent al geweest toch?quote:Op donderdag 30 september 2010 00:49 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik ga nu gewoon morgenochtend na college (11u) wel heen en dan kan ik het vast die dag nog wel opsturen.
[..]
Ehh tsjaik wil zelf alleen een zwarte eyeliner, en Assiej twee primers.
Of wil jij toevallig nog twee dingen joh Assiej?
Dat kloptquote:Op donderdag 30 september 2010 13:35 schreef Assiej het volgende:
[..]
Denk dat als ik nu reageer het geen zin meer heeft want je bent al geweest toch?
'Sommige mensen werken' (gaan naar school)quote:Op donderdag 30 september 2010 13:37 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dat kloptik ben heel lief maar ik ga niet nog een keertje
misschien dat Tamashi wel iets voor Burdie mee kan nemen!
Ik ging ook naar school vanmorgen hoor.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:37 schreef Assiej het volgende:
[..]
'Sommige mensen werken' (gaan naar school)
Ik doelde ook op de opmerking van burdie die ze maaktequote:Op donderdag 30 september 2010 13:39 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik ging ook naar school vanmorgen hoor.
Paarsquote:Op donderdag 30 september 2010 13:56 schreef Eva4Evah het volgende:
Hey, wat een leuk topic. Had ik nog helemaal niet gezien. Dus bij deze: ik meld me hier![]()
Weet zelf nog niet precies wat goed staat bij mij. Ik heb een beetje een lastige kleur ogen: blauw/grijs, maar sommige mensen zeggen ook wel eens tegen me dat ze groen lijken. Ligt ook weer aan het licht enzo. Verder ben ik wel redelijk bleek en zijn mijn oogleden niet erg goed zichtbaar. Oja, en ik heb bruin haar. Bruine/bronze tinten staan wel mooi, maar ik ben nog steeds op zoek naar *de* tint waardoor mijn ogen eruit springen. Ik heb wel eens advies gevraagd, maar dat meisje wist het zelf ook niet.Kwam ze aan met een blauwe eyeliner waardoor ik zoiets had van, ja maar dat laat mijn ogen er totaal niet uit springen. Het stond wel, maar... tja
Ja dat weet ik, vandaar dequote:Op donderdag 30 september 2010 14:16 schreef Assiej het volgende:
[..]
Ik doelde ook op de opmerking van burdie die ze maaktesarcasme
Excuus, niet naar gekekenquote:Op donderdag 30 september 2010 14:22 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, vandaar dePI.
quote:Op donderdag 30 september 2010 14:25 schreef Assiej het volgende:
[..]
Excuus, niet naar gekeken![]()
PM gelezen?
quote:Op donderdag 30 september 2010 01:37 schreef Breathtaking het volgende:
Oh trouwens, vraagje. M'n nieuwe Sephora concealer heeft twee kanten, één wat breder stiftje in precies mijn huidskleur.. En eentje bijna potloodachtig, heel dun en wat lichter.
Welke moet waar?
Kan Evt. gebruikt worden om je binnenste ooghoek te highlightenquote:Op donderdag 30 september 2010 14:26 schreef Breathtaking het volgende:
[..]leuk adres heb je
ik fiets straks wel even richting postkantoor.
En dit:
[..]
Ahaaa! Ik dacht ook op je wallen, omdat die lichter moeten dan de rest ofzo.quote:Op donderdag 30 september 2010 14:27 schreef Assiej het volgende:
[..]
Kan Evt. gebruikt worden om je binnenste ooghoek te highlighten
of onder je wenkbrauw
Hehe
vaak denken mensen dat ik een grapje maak
of als ze onze brievenbus zien gaan de kinderen lachen die folders doen
Die kun je beter donkerder maken (geen donkere kleur erop smeren nuquote:Op donderdag 30 september 2010 14:29 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ahaaa! Ik dacht ook op je wallen, omdat die lichter moeten dan de rest ofzo.
En ja kan ik me voorstellen
Ah oké!quote:Op donderdag 30 september 2010 14:32 schreef Assiej het volgende:
[..]
Die kun je beter donkerder maken (geen donkere kleur erop smeren nu)
Een kleur die IETS donkerder is dan je huid + meer warmte heeft
is beter dan lichter dan je huid anders staat het niet zo mooi van die lichte oogkringen ...
Is deze mascara fijn BT?quote:
Ja ik vind 'm wel chill, maar niet superdupergeweldig ofzo, je krijgt wel snel klontjes!quote:Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Is deze mascara fijn BT?
Ja daar was ik al bang voor. Ik heb altijd issues met mascara's. Ik heb belachelijke lange wimpers dus als de mascara niet goed zit zie je dat meteenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ja ik vind 'm wel chill, maar niet superdupergeweldig ofzo, je krijgt wel snel klontjes!
Dan zou ik die niet nemenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Ja daar was ik al bang voor. Ik heb altijd issues met mascara's. Ik heb belachelijke lange wimpers dus als de mascara niet goed zit zie je dat meteen
Ik heb deze 1 keer gebruikt en weer weggelegd. Wat een énorme borstel, ben gewoon bang om in mn ogen te prikkenquote:Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Is deze mascara fijn BT?
Ja maar grootverbruikerquote:Op donderdag 30 september 2010 15:45 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Dan zou ik die niet nemenmaar je hebt toch ook al een mascara gekocht
?
Ja er zit een Sephora in de Utrecht V&Dquote:Op donderdag 30 september 2010 15:24 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Weet er iemand of er een sephora in de v&d van utrecht zit?
Ik woon in Eindhoven en daar is er geen, maar ik studeer in breda en afgelopen vrijdag reden er geen treinen dus gingen we troost make-up kopen.
Maar ik ben er zoo blij mee dat ik nog wat wil kopen en ga toevallig morgen naar utrecht.![]()
Ik had gekocht:
2 x oogschaduw (licht roze en licht bruin) Deze zijn heel mooi en blijven lang zitten.
1 x lipgloss met spf maar deze is heel dun dus niet zo fijn.
1 x foundation, een super fijne! Hij ruikt heel lekker en smeert fijn uit (ook deze heeft spf) daarbij ben ik erg bleek en is dit de eerste foundation waar ik echt tevreden over ben.
1 x dik oogschaduw potlood, wel mooi maar niet heel bijzonder.
1 x mascara, waar ik bijzonder blij mee ben:
[ afbeelding ]
Aanrader.
Er lagen ook suprise-zakjes voor 5 of 10 euro. Uiteraard was ik te nieuwschierig en kocht ik zo'n zakje van 5 euro. Er zat in een duo oogschaduw met roze en donker grijs (best mooi) een lichte goudtint lipglos, en een lipliner. De lipliner ga ik waarschijnlijk nooit gebruiken maar met de andere dingen was ik best blij
Ik snap er eigenlijk helemaal niets meer vanquote:Op donderdag 30 september 2010 14:16 schreef Assiej het volgende:
[..]
Ik doelde ook op de opmerking van burdie die ze maaktesarcasme
Kind, je hebt dus geen verstand van humor.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik snap er eigenlijk helemaal niets meer van.
Gisteren reageerde ik niet heel snel, omdat ik fok had weggeklikt (was aan het werk). Maar dat mocht ik niet zeggen (want jullie gingen naar school).
En toen was ik ineens stom omdat ik gevraagd had of breathtaking iets wilde meenemen voor mij.
En nu is het toch niet voor mij gekocht, omdat ze dan niet aan 3 dingen kwam.
En jij krijgt je pakketje morgen.
Dus ik snap niet wat er in eerste instantie stom was, op welke reactie er nog gewacht zou moeten worden, en waarom ik niet mag zeggen dat ik aan het werk ben?![]()
.
Wat ik deed was humor, mijn sarcasmequote:Op donderdag 30 september 2010 16:32 schreef Burdie het volgende:
't Is geen kwestie van humor, maar van niet kunnen interpreteren.
Anyway, ik ben dus niet meer stom, yay!
Die middelste poeder is zó fijnquote:Op donderdag 30 september 2010 17:27 schreef .ZilveR. het volgende:
Ik heb me vandaag ook aan Sephora vergrepen, wel maar 3 stuks
[ afbeelding ]
Black
[ afbeelding ]
Warm Nude - D20
[ afbeelding ]
Precious Pink
Ik heb m net ff vluchtig geprobeerd en je ziet de poeder niet eens zitten, echt de perfecte kleurquote:Op donderdag 30 september 2010 17:31 schreef princess-a het volgende:
[..]
Die middelste poeder is zó fijnIk heb em in porcelain rosé, voor mn bleke koppie, maar het blijft zo goed zitten en mooi mat dat ik morgen bij Sephora ga kijken voor meer van die
Ik vind je helemaal niet stomquote:Op donderdag 30 september 2010 16:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik snap er eigenlijk helemaal niets meer van.
Gisteren reageerde ik niet heel snel, omdat ik fok had weggeklikt (was aan het werk). Maar dat mocht ik niet zeggen (want jullie gingen naar school).
En toen was ik ineens stom omdat ik gevraagd had of breathtaking iets wilde meenemen voor mij.
En nu is het toch niet voor mij gekocht, omdat ze dan niet aan 3 dingen kwam.
En jij krijgt je pakketje morgen.
Dus ik snap niet wat er in eerste instantie stom was, op welke reactie er nog gewacht zou moeten worden, en waarom ik niet mag zeggen dat ik aan het werk ben?![]()
.
Yeeehj! hopen dat ie morgen er is danquote:Op donderdag 30 september 2010 18:02 schreef Breathtaking het volgende:
Assiej, je pakketje is op de post!
Nee, Assiej zei dat ze me stom vondquote:Op donderdag 30 september 2010 18:02 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Ik vind je helemaal niet stomsorry als dat zo overkwam
Assiej, je pakketje is op de post!
Ja zwarte eyelinerquote:Op donderdag 30 september 2010 18:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, Assiej zei dat ze me stom vond![]()
.
Heb je zelf nog wat gekocht?
Dat heb ik heul niet letterlijk gezegtquote:Op donderdag 30 september 2010 18:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee, Assiej zei dat ze me stom vond![]()
.
Heb je zelf nog wat gekocht?
Welke?quote:Op donderdag 30 september 2010 18:20 schreef Lief-visje het volgende:
Ik was vandaag in Utrecht en kon het weer niet laten om toch even bij de MAC corner te kijken van de Douglas. Ik heb nu ook een concealer van MAC
Nee, de NW 20 haha!quote:
Ik heb nog wel eentje die al wat ouder is, was gewoon een probeersel, dus niet iets wat ik zo overdag zou dragenquote:Op donderdag 30 september 2010 16:49 schreef Assiej het volgende:
Zijn er nog dames die wel eens een foto willen posten van hun make-up lookje?
ben ik wel erg nieuwsgierig naar namelijk
Ziet er leuk uit! Draag je vaker dat soort looks of ? omdat je zet dat deze al wat ouder is?quote:Op donderdag 30 september 2010 21:57 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Ik heb nog wel eentje die al wat ouder is, was gewoon een probeersel, dus niet iets wat ik zo overdag zou dragen
[ afbeelding ]
Ik probeer wel steeds meer uit met kleurtjes enzo, en ook 'heftigere' kleurtjes. Kan me helemaal uitleven daarmee! En als het niks is, is het er ook zo weer vanafquote:Op donderdag 30 september 2010 22:13 schreef Assiej het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit! Draag je vaker dat soort looks of ? omdat je zet dat deze al wat ouder is?
quote:Op donderdag 30 september 2010 21:57 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Ik heb nog wel eentje die al wat ouder is, was gewoon een probeersel, dus niet iets wat ik zo overdag zou dragen
[ afbeelding ]
Ik epileer met draad wat ik ook doe op mijn klantenquote:Op donderdag 30 september 2010 22:28 schreef Heroinjunk het volgende:
Is er trouwens een goede tip om je wenkbrauwen zelf te epileren of op een speciale manier? Ik laat het normaal harsen bij mijn schoonheidsspecialiste, omdat ik overdreven stugge en harde haren heb in mijn wenkbrauwen. Ze is er altijd een tijd mee bezig, zelfs nadat ze heeft geharst en zelfs epileren doet na 6 jaar nog steeds vreselijk veel pijn. Heb je ook iets anders dan een pincet ofzo wat je zelf kunt doen? Want ik heb bijna nooit meer tijd om naar haar toe te gaan ivm. school en stage en werk enzo.
Oh met draad is zo fijnquote:Op donderdag 30 september 2010 22:45 schreef Assiej het volgende:
[..]
Ik epileer met draad wat ik ook doe op mijn klanten
ik hoor alleen maar positieve reacties..
kan ook zelf maar dat is lastig om dat zo 1-2-3 te doen
ik heb uiteraard certificaat daarvoor
je zou zelf met pincet kunnen beginnen en de huid strak trekken
Breda zou ik niet doen... of misschien door de week. Ik was er zaterdag en het was druk, niks was fatsoenlijk aangevuld en veel personeel liep er ook niet rond. Ik zou Den Bosch doen als ik jou was, al weet ik niet hoe de service daar is...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:16 schreef vamperotica het volgende:
Dames... Dat 3 voor een tientej van Sephora, dat duurt tot 10 oktober?
En weten de kenners misschien waar ik het beste heen kan voor een beetje goed advies, Den Bosch of Breda?
Ik wil eigenlijk gewoon wat basisdingetjes, zo'n primeriets en een fijne foundation, oogpotloodje enz....
Denk dat ik sowieso ff door de week ga jaquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 10:21 schreef Lindytje het volgende:
[..]
Breda zou ik niet doen... of misschien door de week. Ik was er zaterdag en het was druk, niks was fatsoenlijk aangevuld en veel personeel liep er ook niet rond. Ik zou Den Bosch doen als ik jou was, al weet ik niet hoe de service daar is...
En jij woont waar? Ik wil dat ook wel eens laten doenquote:Op donderdag 30 september 2010 22:45 schreef Assiej het volgende:
[..]
Ik epileer met draad wat ik ook doe op mijn klanten
ik hoor alleen maar positieve reacties..
kan ook zelf maar dat is lastig om dat zo 1-2-3 te doen
ik heb uiteraard certificaat daarvoor
je zou zelf met pincet kunnen beginnen en de huid strak trekken
In A'dam stikt het van mensen die dat doenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:18 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
En jij woont waar? Ik wil dat ook wel eens laten doen
Oldenzaalquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 11:18 schreef Sharana_LV het volgende:
[..]
En jij woont waar? Ik wil dat ook wel eens laten doen
Haal even mijn klantjes bij me vandaanquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:08 schreef tliciouz het volgende:
[..]
In A'dam stikt het van mensen die dat doenbijna elke turkse kappers zaak doen ze dat wel.
Ah, lief van jequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:51 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Nou de sephora in Utrecht was geen succes, die was zowat leeg geroofd. Er was nog wel oog en lip make up, maar ik wilde graag een primer en een concealer.
Burdie dat palletje hadden ze ook niet anders had ik er 1 voor je meegenomen.
In Hilversum lag hij gister nog vol (daar ben ik heen geweest) denk dat er vandaag ook nog wel aardig wat lag. Utrecht is idd altijd een puinhoop bij de sephoraquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:51 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Nou de sephora in Utrecht was geen succes, die was zowat leeg geroofd. Er was nog wel oog en lip make up, maar ik wilde graag een primer en een concealer.
Burdie dat palletje hadden ze ook niet anders had ik er 1 voor je meegenomen.
Ik duim dat er zondag koopzondag is in Hilversum. Moet morgen werken (kinderfeestjequote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:06 schreef 92Merel het volgende:
[..]
In Hilversum lag hij gister nog vol (daar ben ik heen geweest) denk dat er vandaag ook nog wel aardig wat lag. Utrecht is idd altijd een puinhoop bij de sephora
Graag gedaan, mooi dat je er blij mee bent!quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 14:51 schreef Assiej het volgende:
Pakketje is binnenThanks BreathTk.
De postbodevrouw kwam aan de deur en ik snel rennen want ik zag haar proppen, viel het net op de grond dus ik was net te laat.. Ze zei al wat zit er in dan 'Fotorolletjes?'
ik zo nee make-up
Zij: oh dus het kan ook nog kapot gaan?!!? Ik zo ja maar is wel goed verpakt
Breath thank you so much![]()
![]()
quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:47 schreef Heroinjunk het volgende:
Enschede is een beetje te ver voor mij.
Volgens mij niet... dat was afgelopen weekend.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 22:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik duim dat er zondag koopzondag is in Hilversum. Moet morgen werken (kinderfeestje).
Gister dus alles gewassen etc en alles opnieuw opgedaan incl primerquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 00:51 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Graag gedaan, mooi dat je er blij mee bent!
Dus jij bent onze Sephora Shopper + Breathtaking ?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:43 schreef progje het volgende:
[..]
Volgens mij niet... dat was afgelopen weekend.
Maar ik woon in Hilversum, wat wil je ook al weer precies hebben, kan zo wel even voor je kijken..
(woon echt op uuuh 150 meter van de V&D)
quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:46 schreef progje het volgende:
hehehe ja hoor, roep maar en ik ga wel ff kijken..
Maar er lag volgens mij alleen nog heel veel enkele oogschaduw en heel veel mascara...
Van Sephora of?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:54 schreef progje het volgende:
Ja ik heb ook een primer gekocht, ben benieuwd!
Dat goede gepigmenteerde pallet schat, is een Urban Decay palletquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:29 schreef shiNinG_staR het volgende:
Uit Parijs meegenomen:
[ afbeelding ]
Geweldig palette. Alle kleuren die je nodig hebt, ze hebben geweldige pigmentatie en bleden fantastisch. Voor veertig euro heb je 12 prachtige kleuren, twee kleuren oogpotlood (bruin en zwart, beste oogpotlood dat ik ooit heb gehad) en een oogschaduwbasis.
En NARS Orgasm
[ afbeelding ]
Johquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:47 schreef Assiej het volgende:
[..]
Dat goede gepigmenteerde pallet schat, is een Urban Decay pallet
die is erg gewild en nu moeilijk te krijgen
Ohquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:56 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Joh. Daar was ik van op de hoogte hoor
. Dat was ongeveer de enige reden waarom ik per sé naar de Sephora wilde..
Haha, maakt niet uitquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 17:24 schreef Assiej het volgende:
[..]
OhIk dacht je hebt een leuk pallet gezien en je wist niet dat het een bekend merk was
![]()
excuse moi
Eventueel bijtekenen met potloodquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:29 schreef .ZilveR. het volgende:
Fantastic, verkeerde haartje uit mn wenkbrauw getrokken, nu is op 1 plekje niet meer zo strak
Hmm je had een stapeltje mee moeten nemen, ik denk dat je ze voor veel geld aan ons had kunnen verpatsen, wat een mooi pallet!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 16:56 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Joh. Daar was ik van op de hoogte hoor
. Dat was ongeveer de enige reden waarom ik per sé naar de Sephora wilde..
Ik zie het zelf alleen met 10x vergrotende spiegel en mijn bril opquote:
Ohh dan is het nog een meevallerquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:02 schreef .ZilveR. het volgende:
[..]
Ik zie het zelf alleen met 10x vergrotende spiegel en mijn bril op
Dus het zal voor iemand die gewoon voor me staat nauwelijks opvallen, denk ik
Ja baas, ik zal volgende keer beter oplettenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:23 schreef Assiej het volgende:
[..]
Volgende keer dus niet met je pincet daar komen he!![]()
haha
Oh ik heb het zelf ook gehadquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 20:30 schreef .ZilveR. het volgende:
[..]
Ja baas, ik zal volgende keer beter opletten
pm!quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:46 schreef progje het volgende:
hehehe ja hoor, roep maar en ik ga wel ff kijken..
Maar er lag volgens mij alleen nog heel veel enkele oogschaduw en heel veel mascara...
Dacht ik ook later aan, al ben ik er niet zo van om dingen voor een hogere prijs te gaan verkopenquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 19:27 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Hmm je had een stapeltje mee moeten nemen, ik denk dat je ze voor veel geld aan ons had kunnen verpatsen, wat een mooi pallet!
Ga het proberen! Gister had ik ook een mooie look gemaakt met alle matte kleuren, maar helaas geen foto gemaakt. Die kleuren bleden zo mooi dat het wel leek gedaan door een make-up artist.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 18:29 schreef Assiej het volgende:
[..]
Nou is het eigenlijk wel de bedoeling dat je ons een look laat zien![]()
Ben nu heel erg benieuwd!quote:Op zondag 3 oktober 2010 12:24 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Ga het proberen! Gister had ik ook een mooie look gemaakt met alle matte kleuren, maar helaas geen foto gemaakt. Die kleuren bleden zo mooi dat het wel leek gedaan door een make-up artist.
Ik gebruik zelf deze dagcrème met wat bruiner erin:quote:Op zondag 3 oktober 2010 15:44 schreef Lillyfield het volgende:
nog even een vraagje. Iemand hier tips voor een goede zelfbruiner voor het gezicht??
ik merk nu al dat ik zo witjes ben en ik krijg dan altijd van die rode vlekken onder mijn ogen alsof ik al 5 glazen alcohol gedronken heb.
dus ben nu voor deze winter op zoek naar een zelfbruiner/ goede bronzer
had er al eentje gevonden met goede reviews op makeupallay; clarins liquid bronze maar weet niet of mensen hier ervaring mee hebben aangezien ik niet 25 euro ga neerleggen voor een bronzer waar je toch ineens oranje van wordt.
Is Urban Decay eigenlijk online te krijgen (met shipping naar Nederland bedoel ikquote:Op zondag 3 oktober 2010 12:23 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
Dacht ik ook later aan, al ben ik er niet zo van om dingen voor een hogere prijs te gaan verkopen. Maar slim zou het wel zijn geweest, want die dingen gaan volgens mij voor tientallen dollars meer dan den verkooppijs rond op eBay. Achja, m'n koffer zat toch al vol
.
Volgens mij zag ik het net langskomen op Asos.comquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:16 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Is Urban Decay eigenlijk online te krijgen (met shipping naar Nederland bedoel ik)
Ik hoor altijd hele goede verhalen over Touche Eclat van Yves Saint Laurent. Niet uit eigen ervaring aangezien ik nooit kringen onder mijn ogen heb, maar 3 van mijn 12 klasgenoten zweren er bijquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:36 schreef IrCute het volgende:
Ik zit op het moment in Amerika en ik heb zelf eigenlijk niet veel make-up. Maar ik wil dus flink wat MAC gaan inkopen, heeft iemand tips voor echte must-haves van MAC?
Ik zoek voornamelijk een goede concealer, omdat ik erg donkere kringen onder mijn ogen heb en rode plekjes naast mijn neus.
Alvast bedankt!
www.hqhair.comquote:Op zondag 3 oktober 2010 23:16 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Is Urban Decay eigenlijk online te krijgen (met shipping naar Nederland bedoel ik)
Hmmm zowel daar als bij asos.com is dat Naked pallet niet te verkrijgenquote:
http://www.hqhair.com/mak(...)rency=EUR&cid=941626 ?quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:13 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Hmmm zowel daar als bij asos.com is dat Naked pallet niet te verkrijgen(Op de Urban Decay site is het trouwens ook out of stock)
quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:23 schreef shiNinG_staR het volgende:
[..]
http://www.hqhair.com/mak(...)rency=EUR&cid=941626 ?
Volgens mij is het alleen geldig voor het merk van Sephora,quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:30 schreef vamperotica het volgende:
is echt alles 3 voor 10 bij Sephora, dus ook de kwasten enzo? En die too faced shadow dinges?
Kwasten doen sowieso niet mee. Alleen alle make up van het Sephora merk, zag tenminste in Groningen niets in de Sephora bakken wat niet meedeed. Too faced doet dus ook niet meequote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:30 schreef vamperotica het volgende:
is echt alles 3 voor 10 bij Sephora, dus ook de kwasten enzo? En die too faced shadow dinges?
Die is mooi Electroniquequote:
Waterproof make up krijg je er meestal alleen af met ook waterproof-makeup-remover.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:28 schreef Panthera1984 het volgende:
Dit is mijn eerste post hier, omdat ik eigenlijk zonder make-up ben opgegroeid. Nu had ik een meisje op bezoek die het wel gebruikte, en nu heb ik een (waterproof) mascara en een grijs oogpotlood. Hoe kan ik dat het beste weer verwijderen?
Verder wil ik weleens oogschaduw gebruiken, maar moet daar nog iets onder? hoe verwijder je dat weer goed? Welke kleuren passen bij bruine ogen? Moet je nog ergens specifiek aan denken als je een bril draagt?
Waar zijn foundation en blusher voor?
Ik voel me echt een grote newbie, maar ik hoop dat jullie graag jullie (ervaren) licht daarop willen laten schijnen.
http://www.sigmabeauty.com/ ?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:37 schreef vamperotica het volgende:
Ow ja... Ik geloof dat ik laatst hier een site voorbij zag komen met niet te dure fijne kwasten?
En eentje met mooie oogschaduw paletten die ook niet al te duur waren?
Dat zou echt supergaaf zijn!!!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:40 schreef shiNinG_staR het volgende:
Volgens Lushious Beauty kunnen we vanavond november drie producten van Urban Decay kopen in de Nederlandse Sephora filialen, waaronder het Naked palette.
Geen idee of die t was, maar ik ga iig even rond neuzen, tnx!quote:
Ywquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:50 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Geen idee of die t was, maar ik ga iig even rond neuzen, tnx!
Oke dan weet je vast wel of het kleuren zijn met rood/peachy tinten erin zijn? want dat moet ik niet hebben, meer bruine kleuren met grijstinten erinquote:
Zo even uit mijn hoofd naar mijn idee niet. Misschien even googlen naar swatches/reviews? Wel fijn palette om te hebbben, neutrals en lekker makkelijk om mee te nemen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:14 schreef electronique het volgende:
[..]
Oke dan weet je vast wel of het kleuren zijn met rood/peachy tinten erin zijn? want dat moet ik niet hebben, meer bruine kleuren met grijstinten erin
Waarom pak je dan niet deze? Wat meer donkere tinten.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:14 schreef electronique het volgende:
[..]
Oke dan weet je vast wel of het kleuren zijn met rood/peachy tinten erin zijn? want dat moet ik niet hebben, meer bruine kleuren met grijstinten erin
quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:17 schreef Lindytje het volgende:
Zijn die NYX-paletten een beetje goed gepigmenteerd?
Omdat ik bruintinten wil, geen grijstintenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:06 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Waarom pak je dan niet deze? Wat meer donkere tinten.
[ afbeelding ]
Maarrrrr... ik vind dat Sephora NL haar prijzen de laatste tijd belachelijk omhoog heeft gegooid. Vergelijk de prijzen van HQhair van bijvoorbeeld Benefit maar met de prijzen in de winkel (onlangs omhoog gegaan, met lelijke stickertjes zijn ze over de oude prijs gegaan). Ik weet niet wat de verzendkosten bij HQhair zijn, maar bij 2 produkten is het volgens mij al voordeliger om online te bestellen.quote:
Thanx!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:18 schreef Enfermera het volgende:
[..]Very! Ik heb er 4 en ze zijn echt geweldig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |