abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86637278
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:00 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Hahah dat zou inderdaad kunnen gebeuren maar ik let er goed op, worry not :)
Op tijd de scheidingspapieren aanvragen >:)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_86637350
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aah.. de twijfelende 'gelovige'. Altijd goed om mensen te zien die voor zichzelf beginnen te denken, dat geeft hoopt :)
Wat raar dat je er net nog dit van zei:

quote:
Niet zo praktiserend? Toch grappig dat die mensen zich dan toch nog moslim, christen of wat dan ook noemen. Dat is gewoon een kwestie van niet durven kiezen, dat is ook niet raar want de indoctrinatie op jonge leeftijd laat diepe littekens achter in de psyche. Feitelijk zien dat soort mensen zo'n religie helemaal niet zitten maar het heeft toch iets nostalgisch :')
pi_86637396
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:45 schreef CantFazeMe het volgende:
Geloof is gewoon hersenspoeling. Alle die geloven..
Vertel eens, wat houdt geloven in dan? En dan graag feiten alsjeblieft. Heb je verstand van de verschillende religies? Wat is het verschil tussen een atheist en een theist? En feiten graag, geen dom geneuzel en vervolgens niet zeggen waarom je dat vindt, want dit zijn oneliners die nergens over gaan en niet echt intelligent overkomen.
pi_86637480
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:06 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Vertel eens, wat houdt geloven in dan? En dan graag feiten alsjeblieft. Heb je verstand van de verschillende religies? Wat is het verschil tussen een atheist en een theist? En feiten graag, geen dom geneuzel en vervolgens niet zeggen waarom je dat vindt, want dit zijn oneliners die nergens over gaan en niet echt intelligent overkomen.
Een atheist is de overtuiging toegedaan dat er niet zoiets bestaat als één of meerdere goden, een theist gelooft juist wel in dit bestaan. Dan heb je ook nog agnosten die het bestaan van een god niet uitsluiten maar zelf verder geen godsdienst aanhangen. ;)
Je suis Charlie Sheen
pi_86637634
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:08 schreef NotYou het volgende:

[..]

Een atheist ontkent het bestaan van een god/meerdere goden, een theist gelooft er juist in. Dan heb je ook nog agnosten die het bestaan van een god niet uitsluiten maar zelf verder geen godsdienst aanhangen. ;)
Wat slim van je! Wilde je het graag zeggen voor degene die de oneliners plaatste? Kan je ook misschien vertellen dat er verschillende redenen zijn waaromeen gelovige gelooft wat hij gelooft en welke dat zijn? Een mens die zich namelijk serieus verdiept in religie (dus niet degene die zegt "ja van geloof komen er alleen maar doden en gelovigen zijn naief..) zal zulke uitspraken nooit maken. Iemand die zich oprecht verdiept heeft in een onderwerp, kan gefundeerde opmerkingen maken. Niet iemand die ooit van vrienden of pa of ma heeft gehoord dat het geloof voor naievelingen is en dat maar (heel naief ;)) klakkeloos overneemt.
pi_86637738
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:12 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Wat slim van je! Wilde je het graag zeggen voor degene die de oneliners plaatste? Kan je ook misschien vertellen dat er verschillende redenen zijn waaromeen gelovige gelooft wat hij gelooft en welke dat zijn? Een mens die zich namelijk serieus verdiept in religie (dus niet degene die zegt "ja van geloof komen er alleen maar doden en gelovigen zijn naief..) zal zulke uitspraken nooit maken. Iemand die zich oprecht verdiept heeft in een onderwerp, kan gefundeerde opmerkingen maken. Niet iemand die ooit van vrienden of pa of ma heeft gehoord dat het geloof voor naievelingen is en dat maar (heel naief ;)) klakkeloos overneemt.
De toon van je reply staat me niet aan maar voor antwoorden op je vragen verwijs ik je graag door naar mijn eerdere posts in dit topic. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86637947
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:15 schreef NotYou het volgende:

[..]

De toon van je reply staat me niet aan maar voor antwoorden op je vragen verwijs ik je graag door naar mijn eerdere posts in dit topic. ^O^
Het ging me niet eens in eerste instantie om jou, maar jij reageerde erop. Het was niet persoonlijk bedoelt. Het irriteert me dat er zoveel mensen hier zijn die van die achterlijk domme opmerkingen maken over religie die er totaal geen verstand van hebben maar eigenlijk naiever zijn dan gelovige mensen omdat die er in ieder geval nog over na hebben gedacht waarom zij geloven wat zij geloven. De meeste mensen die hier op Fok iets negatiefs posten over religie (de oneliners bedoel ik dan) nemen klakkeloos negatieve uitlatingen over religie aan en denken dat dat maar de waarheid is. Dan is mijn vraag, waar wordt dat op gebaseerd en dan krijg je meestal geen antwoord terug. Nogmaals, het was niet persoonlijk naar jou bedoelt, maar kan me voorstellen dat het zo overkwam. Dat was enkel omdat je erop reageerde.
pi_86638143
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:21 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Het ging me niet eens in eerste instantie om jou, maar jij reageerde erop. Het was niet persoonlijk bedoelt. Het irriteert me dat er zoveel mensen hier zijn die van die achterlijk domme opmerkingen maken over religie die er totaal geen verstand van hebben maar eigenlijk naiever zijn dan gelovige mensen omdat die er in ieder geval nog over na hebben gedacht waarom zij geloven wat zij geloven. De meeste mensen die hier op Fok iets negatiefs posten over religie (de oneliners bedoel ik dan) nemen klakkeloos negatieve uitlatingen over religie aan en denken dat dat maar de waarheid is. Dan is mijn vraag, waar wordt dat op gebaseerd en dan krijg je meestal geen antwoord terug. Nogmaals, het was niet persoonlijk naar jou bedoelt, maar kan me voorstellen dat het zo overkwam. Dat was enkel omdat je erop reageerde.
Maak je geen zorgen, de posts waarnaar ik verwees zijn ook behoorlijk negatief en niet zonder reden. :) Ik wil er trouwens best nog wel wat bezwaren tegen religie aan toevoegen, de focus die dikwijls geplaatst wordt op een afterlife weerhoudt de gelovige ervan het meeste uit het leven hier op aarde te halen en je kunt je wanneer het aankomt op naastenliefde natuurlijk afvragen hoe oprecht (en daarmee relevant) deze nog is wanneer deze niet uit jezelf komt maar je vanuit een religieus geschrift/instituut is opgelegd. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86638422
quote:

[..]

I beg to differ.
  maandag 20 september 2010 @ 15:38:55 #260
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_86638578
Idd, iets vanaf je geboorte meekrijgen als indoctrinatie vergelijken met een overwogen keus _O-
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_86638608
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:27 schreef NotYou het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, de posts waarnaar ik verwees zijn ook behoorlijk negatief en niet zonder reden. :) Ik wil er trouwens best nog wel wat bezwaren tegen religie aan toevoegen, de focus die dikwijls geplaatst wordt op een afterlife weerhoudt de gelovige ervan het meeste uit het leven hier op aarde te halen en je kunt je wanneer het aankomt op naastenliefde natuurlijk afvragen hoe oprecht (en daarmee relevant) deze nog is wanneer deze niet uit jezelf komt maar je vanuit een religieus geschrift/instituut is opgelegd. ^O^
Als jij je negatieve uitlatingen kunt onderbouwen, heb ik daar ook geen problemen mee. Integendeel. Ik kan me voorstellen dat het bij mensen vaak overkomt dat de focus ligt bij christenen op de hemel e.d. Ik hou daar zelf persoonlijk niet van aangezien ik daar niet zoveel zicht op heb. Er zijn beloftes gemaakt, maar dat moet niet de reden zijn waarom iemand gelooft. Maargoed, zelfs christenen hebben daar verschillende visies over. De ene gelooft omdat hij zij gelooft dat hij/zij is uitverkoren, de ander gelooft omdat hij/zij gelooft dat hij/zij ineens een moment met God hebben gehad of iets dergelijks. Dat zijn al inhoudelijke discussies op zichzelf.

Het enige wat ik niet begrijp is dat er zo weinig respect bestaat tussen mensen die wel en niet geloven. En dat gelft ook voor gelovigen jegens niet gelovigen. Wat in ieder geval wel zou helpen is om in een religie te gaan verdiepen voordat je van die respectloze opmerkingen maakt. En dit richt ik naar de mensen die ongefundeerde oneliners posten.

Oja en daarnaast, christenen geloven dat als zij iets vanuit God doen, uiteindelijk ook vanuit zichzelf doen. Dus je kunt best oprecht je naasten lief hebben als God dit van je vraagt. Uiteindelijk doe je ook de dingen die je van je ouders hebt geleerd en als je oprecht in God gelooft, dan doe je dus ook de dingen die je van Hem leert. En in het christendom is dat dus; God lief hebben en je naasten liefhebben zoals jezelf. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is. Vooral niet naar mensen die er de balle verstand van hebben.
pi_86638698
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat raar dat je er net nog dit van zei:
[..]

Hoezo? Dat is perfect in overeenstemming met mijn wens om elke religie ter discussie te stellen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_86638728
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Idd, iets vanaf je geboorte meekrijgen als indoctrinatie vergelijken met een overwogen keus _O-
Daar heb je er weer zo 1. Verdiep je er eens in, dan zie je dat er hedendaags genoeg mensen zijn die gelovig zijn en niet uit een gelovig gezin komen. Niet iedereen die gelovig is, is vanaf baby af aan al gelovig. Nogmaals verdiep je erin, dan hoef je ook niet van zulke opmerkingen te maken.
pi_86638741
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:39 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Als jij je negatieve uitlatingen kunt onderbouwen, heb ik daar ook geen problemen mee. Integendeel. Ik kan me voorstellen dat het bij mensen vaak overkomt dat de focus ligt bij christenen op de hemel e.d. Ik hou daar zelf persoonlijk niet van aangezien ik daar niet zoveel zicht op heb. Er zijn beloftes gemaakt, maar dat moet niet de reden zijn waarom iemand gelooft. Maargoed,zelf christenen hebben daar verschillende visies over. De ene gelooft omdat hij zij gelooft dat hij/zij is uitverkoren, de ander gelooft omdat hij/zij gelooft dat hij/zij ineens een moment met God hebben gehad of iets dergelijks. Dat zijn al inhoudelijke discussies op zichzelf.

Het enige wat ik niet begrijp is dat er zo weinig respect bestaat tussen mensen die wel en niet geloven. En dat gelft ook voor gelovigen jegens niet gelovigen. Wat in ieder geval wel zou helpen is om in een religie te gaan verdiepen voordat je van die respectloze opmerkingen maakt. En dit richt ik naar de mensen die ongefundeerde oneliners posten.

Oja en daarnaast, christenen geloven dat als zij iets vanuit God doen, uiteindelijk ook vanuit zichzelf doen. Dus je kunt best oprecht je naasten lief hebben als God dit van je vraagt. Uiteindelijk doe je ook de dingen die je van je ouders hebt geleerd en als je oprecht in God gelooft, dan doe je dus ook de dingen die je van Hem leert. En in het christendom is dat dus; God lief hebben en je naasten liefhebben zoals jezelf. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is. Vooral niet naar mensen die er de balle verstand van hebben.
Geloof jij dat God almachtig, alwetend en liefhebbend/goed(aardig) is? :)
Je suis Charlie Sheen
pi_86638797
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:39 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]
Wat je tegenwoordig ziet is dat mensen geloven omdat het zo 'hoort'. Ze hebben het van huis uit meegekregen maar weten eigenlijk niet meer precies waarom het zo hoort te zijn. Elke vorm van kritiek op hun geloofsovertuiging is verdwenen, waardoor ze effectief een blinde vlek ontwikkelen.
pi_86638845
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:42 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Daar heb je er weer zo 1. Verdiep je er eens in, dan zie je dat er hedendaags genoeg mensen zijn die gelovig zijn en niet uit een gelovig gezin komen. Niet iedereen die gelovig is, is vanaf baby af aan al gelovig. Nogmaals verdiep je erin, dan hoef je ook niet van zulke opmerkingen te maken.
Dan nog is het percentueel gezien zo dat de meeste volgelingen van Gods Woord toch echt uit een gelovige stamboom komen, tot aan vele honderden jaren terug. Degene die jij nu noemt is slechts een klein deel.
pi_86638854
quote:

[..]

Jezus = liefde/God = liefde zegt het eigenlijk al, iedereen heeft behoefte aan liefde en acceptatie, geborgenheid, zekerheid. Geloof claimt dit te bieden en net als bij reclames trappen mensen die daar vatbaar voor zijn erin. :)

Daarmee zeg ik overigens niet dat je als gelovige niets aan je geloof kunt hebben, in tegendeel. Ik zeg daarbij alleen ook dat je jezelf voor de gek houdt. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86638881
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:43 schreef NotYou het volgende:

[..]

Geloof jij dat God almachtig, alwetend en liefhebbend/goed(aardig) is? :)
Ik ben zelf nog zoekende, ik heb alleen genoeg verstand van het christendom om het in ieder geval redelijk te verdedigen als er opmerkingen worden gemaakt die nergens op slaan. Maar het is jammer dat je verder niet op de rest van mijn verhaal reageert.
pi_86638913
quote:

Het ging me niet eens in eerste instantie om jou, maar jij reageerde erop. Het was niet persoonlijk bedoelt. Het irriteert me dat er zoveel mensen hier zijn die van die achterlijk domme opmerkingen maken over religie die er totaal geen verstand van hebben maar eigenlijk naiever zijn dan gelovige mensen omdat die er in ieder geval nog over na hebben gedacht waarom zij geloven wat zij geloven. De meeste mensen die hier op Fok iets negatiefs posten over religie (de oneliners bedoel ik dan) nemen klakkeloos negatieve uitlatingen over religie aan en denken dat dat maar de waarheid is.
Religieuze mensen en feiten gaan niet echt samen imho :)
Het heeft niet zo heel erg veel zin om na te denken of god wel of niet bestaat, dat valt immers niet te bewijzen. We kunnen wel filosoferen over de vraag waarom mensen zijn gaan geloven, volgens mij kom je dan vanzelf tot de conclusie dat het een zelf geinduceerde waan is, de ultieme vorm van wishfull thinking.... hopende op verlossing en het eeuwige leven, zingeving omdat de realiteit maar moeilijk te verkroppen valt :)
I'll sing you a lullaby.
pi_86638918
Als men het geloof aanwend om in balans te blijven in het dagelijkse leven, prima toch? Zolang ze mij niet proberen te overtuigen dat ik niet in balans ben en ik God in mijn leven nodig heb om mijn pad te vinden kan ik prima met ze opschieten.
pi_86639005
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het heeft niet zo heel erg veel zin om na te denken of god wel of niet bestaat, dat valt immers niet te bewijzen. We kunnen wel filosoferen over de vraag waarom mensen zijn gaan geloven, volgens mij kom je dan vanzelf tot de conclusie dat het een zelf geinduceerde waan is, de ultieme vorm van wishfull thinking.... hopende op verlossing en het eeuwige leven, zingeving omdat de realiteit maar moeilijk te verkroppen valt :)
Als er een almachtige, alwetende God bestaat en dit zijn creatie is dan ben ik bang dat we hem (erg hard) moeten gaan vrezen. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86639020
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Tja.... kinderen nemen in de jonge jaren alles aan voor waarheid, dat moet ook zo zijn omdat ze anders een zeer kleine kans hebben om te overleven. "Papa zegt dat ik niet voor een auto moet gaan staan, omdat deze mij anders doodrijd.....mmmm.... volgens mij klets hij maar wat.... laat ik eens kijken of het wel op waarheid berust".
Gevolg is natuurlijk dat het kind doodgereden word, zo werkt dat ook met religieuze indoctrinatie... het is bijna niet meer uit het systeem te krijgen :N
I'll sing you a lullaby.
pi_86639428
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja.... kinderen nemen in de jonge jaren alles aan voor waarheid, dat moet ook zo zijn omdat ze anders een zeer kleine kans hebben om te overleven. "Papa zegt dat ik niet voor een auto moet gaan staan, omdat deze mij anders doodrijd.....mmmm.... volgens mij klets hij maar wat.... laat ik eens kijken of het wel op waarheid berust".
Gevolg is natuurlijk dat het kind doodgereden word, zo werkt dat ook met religieuze indoctrinatie... het is bijna niet meer uit het systeem te krijgen :N
wel een extreem voorbeeld zo :')
pi_86639825
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:00 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Ok... maar zo extreem werken de hersenen van jonge kinderen en met succes, je twijfelt er niet aan dat je platgereden word als je voor een auto springt ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_86640312
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:00 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Hey Kloontje, zou je misschien nog willen reageren op mijn eerste post? Wat je ervan vindt?
pi_86640472
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:25 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Hey Kloontje, zou je misschien nog willen reageren op mijn eerste post? Wat je ervan vindt?
Je allereerste post?
  maandag 20 september 2010 @ 16:34:02 #277
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_86640633
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Niet zo praktiserend? Toch grappig dat die mensen zich dan toch nog moslim, christen of wat dan ook noemen. Dat is gewoon een kwestie van niet durven kiezen, dat is ook niet raar want de indoctrinatie op jonge leeftijd laat diepe littekens achter in de psyche. Feitelijk zien dat soort mensen zo'n religie helemaal niet zitten maar het heeft toch iets nostalgisch :')
Wat ben jij enorm kortzichtig zeg, dan zeggen ze dat gelovige kortzichtig zijn maar jij bent net zo erg.

Mijn schoonmoeder is ook gelovig, ze komt zelden in de kerk en werkt als het moet op Zondag, is ze dan meteen een slechte gelovige?
Nee, naar mijn mening niet, zelf zegt ze dat ze geen kerk nodig heeft om te geloven en ik ben het daar mee eens, ondanks dat ik zelf niet gelovig ben.
Die mensen geloven gewoon op hun eigen manier.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_86640773
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:29 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Je allereerste post?
quote:
Om even in te gaan op de vraag van TS; Ik kan me voorstellen als iemand oprecht in God gelooft (welke religie dat dan ook is) dat diegene dat graag op zijn of haar kinderen over wil brengen. Niet om de kinderen te indoctrineren, maar omdat diegene oprecht gelooft dat het beter is voor zijn of haar kinderen. Je kan het ook vergelijken met dat iemand gelooft dat heel veel sporten goed is voor het lichaam van het kind.
Zo kun je ook denken dat als je kinderen in God gelooft, dat het beter is voor zijn/haar geest. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die op voorhand hier heel veel meningen over hebben (zijn meestal ook de mensen die het minst verstand van hebben) maar je moet het wel kunnen proberen te zien vanuit de ogen van de persoon die gelovig is en dat is moeilijk als je dat totaal niet deelt.

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, ondanks dat ik gelovig ben en mijn vriend niet, wil ik dat mijn kinderen gewoon zelf hun eigen keuzes kunnen maken en dat ze veel leren van andere religies en leefwijzes wat je niet veel ziet in de traditioneel gelovige gezinnen. Maargoed, dat is mijn keuze en niet die van de vriend van de TS.

Dus als ik je een advies mag geven, praat erover. Want als jij totaal niet van plan bent om mee te gaan in de ideeen van je vriend, ben ik bang dat dit gedoemd is om te mislukken. Als jouw vriend er namelijk van overtuigd dat is dat kinderen gelovig worden geboren, hoe moet jij je dan voelen als iemand die daar niet achter staat? Hoe doe je dat met de simpele dingen in opvoeding maar ook in schoolkeuzes, wel of niet dopen, wel of niet in de Bijbel lezen. (want hoe kun je iets overtuigend brengen uit de Bijbel als je het zelf niet eens gelooft e.d.) Daar zal veel gezeik uit komen als je hier van tevoren niet naar elkaar heel duidelijk in bent en afspraken in maakt. Succes!
pi_86641020
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:28 schreef Qwerty87 het volgende:
Om even in te gaan op de vraag van TS; Ik kan me voorstellen als iemand oprecht in God gelooft (welke religie dat dan ook is) dat diegene dat graag op zijn of haar kinderen over wil brengen. Niet om de kinderen te indoctrineren, maar omdat diegene oprecht gelooft dat het beter is voor zijn of haar kinderen. Je kan het ook vergelijken met dat iemand gelooft dat heel veel sporten goed is voor het lichaam van het kind.
Zo kun je ook denken dat als je kinderen in God gelooft, dat het beter is voor zijn/haar geest. Er zijn natuurlijk heel veel mensen die op voorhand hier heel veel meningen over hebben (zijn meestal ook de mensen die het minst verstand van hebben) maar je moet het wel kunnen proberen te zien vanuit de ogen van de persoon die gelovig is en dat is moeilijk als je dat totaal niet deelt.

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, ondanks dat ik gelovig ben en mijn vriend niet, wil ik dat mijn kinderen gewoon zelf hun eigen keuzes kunnen maken en dat ze veel leren van andere religies en leefwijzes wat je niet veel ziet in de traditioneel gelovige gezinnen. Maargoed, dat is mijn keuze en niet die van de vriend van de TS.

Dus als ik je een advies mag geven, praat erover. Want als jij totaal niet van plan bent om mee te gaan in de ideeen van je vriend, ben ik bang dat dit gedoemd is om te mislukken. Als jouw vriend er namelijk van overtuigd dat is dat kinderen gelovig worden geboren, hoe moet jij je dan voelen als iemand die daar niet achter staat? Hoe doe je dat met de simpele dingen in opvoeding maar ook in schoolkeuzes, wel of niet dopen, wel of niet in de Bijbel lezen. (want hoe kun je iets overtuigend brengen uit de Bijbel als je het zelf niet eens gelooft e.d.) Daar zal veel gezeik uit komen als je hier van tevoren niet naar elkaar heel duidelijk in bent en afspraken in maakt. Succes!
Dat eerste zie ik ook zo.

en dat laatste: ik heb nu voor mezelf een lijst gemaakt met vragen en zaken als opvoeding en het geloof daarbij. om zo een beeld te kunnen vormen hoe hij het ziet.
pi_86641179
Ik vind het nu al een gezellige relatie. Je kent elkaar pas twee maanden en nu al inhoudelijke vragen over de opvoeding van de kinderen. O+
pi_86641676
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:46 schreef Godtje het volgende:
Ik vind het nu al een gezellige relatie. Je kent elkaar pas twee maanden en nu al inhoudelijke vragen over de opvoeding van de kinderen. O+
Als je terug leest dan zie je dat hij dat doet om mij niet na een 5 jaar durende relatie ineens voor het blok te zetten en vervolgens onze relatie te verbreken.
Ik ben blij dat ik het nu weet.
  maandag 20 september 2010 @ 16:58:37 #282
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_86641793
quote:

[..]

Daar heb je er weer zo 1. Verdiep je er eens in, dan zie je dat er hedendaags genoeg mensen zijn die gelovig zijn en niet uit een gelovig gezin komen.
Die zijn het ergste, ironisch genoeg.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_86641868
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat ben jij enorm kortzichtig zeg, dan zeggen ze dat gelovige kortzichtig zijn maar jij bent net zo erg.

Mijn schoonmoeder is ook gelovig, ze komt zelden in de kerk en werkt als het moet op Zondag, is ze dan meteen een slechte gelovige?
Nee, naar mijn mening niet, zelf zegt ze dat ze geen kerk nodig heeft om te geloven en ik ben het daar mee eens, ondanks dat ik zelf niet gelovig ben.
Die mensen geloven gewoon op hun eigen manier.
Lekker dan... een beetje de elementen uit een religie halen die je wel aanstaan.... ik noem dat terecht een twijfelachtige houding. Niet dat ik daar geen begrip voor heb, sterker nog.... het is het begin van het einde van de georganiseerde religies ^O^
I'll sing you a lullaby.
pi_86641971
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

GMTA :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_86642047
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Of het erg is is subjectief, je kan eerder radicaler zeggen (en dat hoeft niet in negatieve zin te zijn) En het is eerder logisch, want die zijn net bekend met het geloof, hun hele wereld staat ineens op hun kop omdat alles voor hun niet meer is zoals het was.
pi_86642144
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:56 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Als je terug leest dan zie je dat hij dat doet om mij niet na een 5 jaar durende relatie ineens voor het blok te zetten en vervolgens onze relatie te verbreken.
Ik ben blij dat ik het nu weet.
Ik heb het gelezen maar het klinkt nog steeds als gedoe en als niet te voorspellen.
Hoe gaan hij en jij je ontwikkelen in de komende 5 jaar? Als je er nu over praat welke garanties heb je dan?
En waarom heb je een internetforum als hulp nodig om een eigen mening te vormen over zo iets essentieels?
pi_86642199
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:05 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen maar het klinkt nog steeds als gedoe en als niet te voorspellen.
Hoe gaan hij en jij je ontwikkelen in de komende 5 jaar? Als je er nu over praat welke garanties heb je dan?
En waarom heb je een internetforum als hulp nodig om een eigen mening te vormen over zo iets essentieels?
Ja dat vraag ik me dus ook af, wat je nu denkt en zegt, kan over 5 jaar anders zijn, dat klopt wel..

Ik heb dit niet nodig om een eigen mening te vormen. Ik was meer op zoek naar mensen met soortgelijke ervaringen. Ik wilde gewoon wat tips en het bespreken om zo zelf tot inzichten te komen en dingen waar ik over na zou kunnen denken.
pi_86642362
Ik zou daar ook niet tegen kunnen, mijn kinderen die geindoctrineerd worden met het geloof.

Prima om het ze te vertellen, maar niet te eenzijdig. Laat ze dan maar zelf beslissen uiteindelijk.
pi_86642447
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:07 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me dus ook af, wat je nu denkt en zegt, kan over 5 jaar anders zijn, dat klopt wel..

Het kan niet alleen, het zal anders zijn. De ontwikkeling van een mens gaat door gedurende de jaren.
pi_86642856
quote:
Op maandag 20 september 2010 17:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik zou daar ook niet tegen kunnen, mijn kinderen die geindoctrineerd worden met het geloof.

Prima om het ze te vertellen, maar niet te eenzijdig. Laat ze dan maar zelf beslissen uiteindelijk.
Ik durf zelfs te beweren dat je een slechte ouder bent als je toestaat dat je partner je kinderen indoctrineert met een dogma waar jezelf niet achter staat, dat staat in mijn ogen gelijk aan het plegen van verraad.
I'll sing you a lullaby.
pi_86643282
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:15 schreef NotYou het volgende:

[..]

Jouw avatar staat mij niet aan
pi_86647519
Ik heb zelf een tijdje een relatie gehad met een moslima, dat is uiteindelijk ook niets geworden (door Islam).

Wetende wat ik er nu van weet zou ik het gewoon afkappen. Islam geeft hele duidelijke regels over het opvoeden van je kinderen. Een kleine quote (want ja, ik heb hier nog een koran liggen):

quote:
Order your children to pray at the age of seven. And beat them if they do not do so by the age of ten.
Deze beste man gaat jouw kinderen dus slaan als ze op hun tiende nog niet willen bidden naar Allah.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_86647572
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:25 schreef nightsleeper het volgende:
Ik heb zelf een tijdje een relatie gehad met een moslima, dat is uiteindelijk ook niets geworden (door Islam).

Wetende wat ik er nu van weet zou ik het gewoon afkappen. Islam geeft hele duidelijke regels over het opvoeden van je kinderen. Een kleine quote (want ja, ik heb hier nog een koran liggen):
[..]

Deze beste man gaat jouw kinderen dus slaan als ze op hun tiende nog niet willen bidden naar Allah.
Ja, want alle moslims doen precies wat er in de koran staat natuurlijk....
pi_86648346
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als het een praktiserende moslim is wel ja.
pi_86648639
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:26 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Vast niet, maar je weet maar nooit. De bijbel staat ook vol met wrede shit waar een mens met normale verstandelijke vermogens nooit aan toe zal geven. Maar wat mij dwarszit is dat mensen dit soort zaken vaak afdoen als niet relevant terwijl ze een deel van de inhoud wel als relevant bestempelen.
I'll sing you a lullaby.
pi_86649368
quote:
Op maandag 20 september 2010 19:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vast niet, maar je weet maar nooit. De bijbel staat ook vol met wrede shit waar een mens met normale verstandelijke vermogens nooit aan toe zal geven. Maar wat mij dwarszit is dat mensen dit soort zaken vaak afdoen als niet relevant terwijl ze een deel van de inhoud wel als relevant bestempelen.
]

Ik las net ergens dat een vertaling van de Koran niet als echt beschouwd kan worden omdat er dat dan als interpretaties gezien kan worden. Vooral omdat het vertalen van de arabische taal naar de westerse taal moeilijk is.
Sowieso stond erbij dat de Koran op basis van interpretaties gelezen kan worden. Dat vind ik wel vervelend, want de ene interpreteert het extreem en de ander niet. En als je nu in die moskee komt en die meneer zegt dat en je verhuist en die ander vertelt je dat, en jij leest het weer zo.
pi_86649917
quote:
Op maandag 20 september 2010 20:04 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

]

Ik las net ergens dat een vertaling van de Koran niet als echt beschouwd kan worden omdat er dat dan als interpretaties gezien kan worden. Vooral omdat het vertalen van de arabische taal naar de westerse taal moeilijk is.
Sowieso stond erbij dat de Koran op basis van interpretaties gelezen kan worden. Dat vind ik wel vervelend, want de ene interpreteert het extreem en de ander niet. En als je nu in die moskee komt en die meneer zegt dat en je verhuist en die ander vertelt je dat, en jij leest het weer zo.
Het gaat er toch alleen om hoe je vriend het interpreteert?

Geen mens interpreteerd iets precies hetzelfde, zet ze op een bankje met de neuzen dezelfde kant op en ze zullen je allebei wat anders vertellen als je vraagt wat ze zien.
  dinsdag 21 september 2010 @ 07:36:17 #298
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86663475
Ik heb me er wel in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat het voortduren van het geloof aan een aantal zaken te wijten is, namelijk:

- Opvoeding of indoctrinatie: Je krijgt het van kinds af aan mee en later ga je hier gewoon mee door, omdat het zo hoort (traditie). Of je wordt door een heel charismatisch persoon 'bekeerd'.

- Het voelt goed / is een mooi idee: Dit hoor je ook vrij vaak. "Ik voel me er lekker bij" of "ik vind het wel een mooi idee". Dit heeft ook inherent iets te maken met in hoeverre deze persoon tegenslag kan verwerken. Mensen die in zware mentale stress verkeren vinden vaak troost in het hebben van een godsbeeld. Het bekende 'there are no atheists in foxholes'-principe.

- Door een of andere gebeurtenis waarin zij de hand van een god dachten te herkennen zijn ze gaan geloven.

Maar misschien zijn er meer. Suggesties?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 21 september 2010 @ 07:41:09 #299
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_86663501
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:47 schreef xenobinol het volgende:
Nou, zo vaag is het allemaal niet. Daar zijn hele duidelijke evolutionaire oorzaken voor aan te wijzen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_86664309
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 07:36 schreef DustPuppy het volgende:
Ik heb me er wel in verdiept en ben tot de conclusie gekomen dat het voortduren van het geloof aan een aantal zaken te wijten is, namelijk:

- Opvoeding of indoctrinatie: Je krijgt het van kinds af aan mee en later ga je hier gewoon mee door, omdat het zo hoort (traditie). Of je wordt door een heel charismatisch persoon 'bekeerd'.

- Het voelt goed / is een mooi idee: Dit hoor je ook vrij vaak. "Ik voel me er lekker bij" of "ik vind het wel een mooi idee". Dit heeft ook inherent iets te maken met in hoeverre deze persoon tegenslag kan verwerken. Mensen die in zware mentale stress verkeren vinden vaak troost in het hebben van een godsbeeld. Het bekende 'there are no atheists in foxholes'-principe.

- Door een of andere gebeurtenis waarin zij de hand van een god dachten te herkennen zijn ze gaan geloven.

Maar misschien zijn er meer. Suggesties?
Bij mijn vriendin is het meer een set van normen en waarden die ze uitdraagt door middel van het geloven in God.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')