abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86637278
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:00 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Hahah dat zou inderdaad kunnen gebeuren maar ik let er goed op, worry not :)
Op tijd de scheidingspapieren aanvragen >:)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_86637350
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aah.. de twijfelende 'gelovige'. Altijd goed om mensen te zien die voor zichzelf beginnen te denken, dat geeft hoopt :)
Wat raar dat je er net nog dit van zei:

quote:
Niet zo praktiserend? Toch grappig dat die mensen zich dan toch nog moslim, christen of wat dan ook noemen. Dat is gewoon een kwestie van niet durven kiezen, dat is ook niet raar want de indoctrinatie op jonge leeftijd laat diepe littekens achter in de psyche. Feitelijk zien dat soort mensen zo'n religie helemaal niet zitten maar het heeft toch iets nostalgisch :')
pi_86637396
quote:
Op maandag 20 september 2010 14:45 schreef CantFazeMe het volgende:
Geloof is gewoon hersenspoeling. Alle die geloven..
Vertel eens, wat houdt geloven in dan? En dan graag feiten alsjeblieft. Heb je verstand van de verschillende religies? Wat is het verschil tussen een atheist en een theist? En feiten graag, geen dom geneuzel en vervolgens niet zeggen waarom je dat vindt, want dit zijn oneliners die nergens over gaan en niet echt intelligent overkomen.
pi_86637480
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:06 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Vertel eens, wat houdt geloven in dan? En dan graag feiten alsjeblieft. Heb je verstand van de verschillende religies? Wat is het verschil tussen een atheist en een theist? En feiten graag, geen dom geneuzel en vervolgens niet zeggen waarom je dat vindt, want dit zijn oneliners die nergens over gaan en niet echt intelligent overkomen.
Een atheist is de overtuiging toegedaan dat er niet zoiets bestaat als één of meerdere goden, een theist gelooft juist wel in dit bestaan. Dan heb je ook nog agnosten die het bestaan van een god niet uitsluiten maar zelf verder geen godsdienst aanhangen. ;)
Je suis Charlie Sheen
pi_86637634
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:08 schreef NotYou het volgende:

[..]

Een atheist ontkent het bestaan van een god/meerdere goden, een theist gelooft er juist in. Dan heb je ook nog agnosten die het bestaan van een god niet uitsluiten maar zelf verder geen godsdienst aanhangen. ;)
Wat slim van je! Wilde je het graag zeggen voor degene die de oneliners plaatste? Kan je ook misschien vertellen dat er verschillende redenen zijn waaromeen gelovige gelooft wat hij gelooft en welke dat zijn? Een mens die zich namelijk serieus verdiept in religie (dus niet degene die zegt "ja van geloof komen er alleen maar doden en gelovigen zijn naief..) zal zulke uitspraken nooit maken. Iemand die zich oprecht verdiept heeft in een onderwerp, kan gefundeerde opmerkingen maken. Niet iemand die ooit van vrienden of pa of ma heeft gehoord dat het geloof voor naievelingen is en dat maar (heel naief ;)) klakkeloos overneemt.
pi_86637738
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:12 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Wat slim van je! Wilde je het graag zeggen voor degene die de oneliners plaatste? Kan je ook misschien vertellen dat er verschillende redenen zijn waaromeen gelovige gelooft wat hij gelooft en welke dat zijn? Een mens die zich namelijk serieus verdiept in religie (dus niet degene die zegt "ja van geloof komen er alleen maar doden en gelovigen zijn naief..) zal zulke uitspraken nooit maken. Iemand die zich oprecht verdiept heeft in een onderwerp, kan gefundeerde opmerkingen maken. Niet iemand die ooit van vrienden of pa of ma heeft gehoord dat het geloof voor naievelingen is en dat maar (heel naief ;)) klakkeloos overneemt.
De toon van je reply staat me niet aan maar voor antwoorden op je vragen verwijs ik je graag door naar mijn eerdere posts in dit topic. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86637947
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:15 schreef NotYou het volgende:

[..]

De toon van je reply staat me niet aan maar voor antwoorden op je vragen verwijs ik je graag door naar mijn eerdere posts in dit topic. ^O^
Het ging me niet eens in eerste instantie om jou, maar jij reageerde erop. Het was niet persoonlijk bedoelt. Het irriteert me dat er zoveel mensen hier zijn die van die achterlijk domme opmerkingen maken over religie die er totaal geen verstand van hebben maar eigenlijk naiever zijn dan gelovige mensen omdat die er in ieder geval nog over na hebben gedacht waarom zij geloven wat zij geloven. De meeste mensen die hier op Fok iets negatiefs posten over religie (de oneliners bedoel ik dan) nemen klakkeloos negatieve uitlatingen over religie aan en denken dat dat maar de waarheid is. Dan is mijn vraag, waar wordt dat op gebaseerd en dan krijg je meestal geen antwoord terug. Nogmaals, het was niet persoonlijk naar jou bedoelt, maar kan me voorstellen dat het zo overkwam. Dat was enkel omdat je erop reageerde.
pi_86638143
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:21 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Het ging me niet eens in eerste instantie om jou, maar jij reageerde erop. Het was niet persoonlijk bedoelt. Het irriteert me dat er zoveel mensen hier zijn die van die achterlijk domme opmerkingen maken over religie die er totaal geen verstand van hebben maar eigenlijk naiever zijn dan gelovige mensen omdat die er in ieder geval nog over na hebben gedacht waarom zij geloven wat zij geloven. De meeste mensen die hier op Fok iets negatiefs posten over religie (de oneliners bedoel ik dan) nemen klakkeloos negatieve uitlatingen over religie aan en denken dat dat maar de waarheid is. Dan is mijn vraag, waar wordt dat op gebaseerd en dan krijg je meestal geen antwoord terug. Nogmaals, het was niet persoonlijk naar jou bedoelt, maar kan me voorstellen dat het zo overkwam. Dat was enkel omdat je erop reageerde.
Maak je geen zorgen, de posts waarnaar ik verwees zijn ook behoorlijk negatief en niet zonder reden. :) Ik wil er trouwens best nog wel wat bezwaren tegen religie aan toevoegen, de focus die dikwijls geplaatst wordt op een afterlife weerhoudt de gelovige ervan het meeste uit het leven hier op aarde te halen en je kunt je wanneer het aankomt op naastenliefde natuurlijk afvragen hoe oprecht (en daarmee relevant) deze nog is wanneer deze niet uit jezelf komt maar je vanuit een religieus geschrift/instituut is opgelegd. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86638422
quote:

[..]

I beg to differ.
  maandag 20 september 2010 @ 15:38:55 #260
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_86638578
Idd, iets vanaf je geboorte meekrijgen als indoctrinatie vergelijken met een overwogen keus _O-
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_86638608
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:27 schreef NotYou het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, de posts waarnaar ik verwees zijn ook behoorlijk negatief en niet zonder reden. :) Ik wil er trouwens best nog wel wat bezwaren tegen religie aan toevoegen, de focus die dikwijls geplaatst wordt op een afterlife weerhoudt de gelovige ervan het meeste uit het leven hier op aarde te halen en je kunt je wanneer het aankomt op naastenliefde natuurlijk afvragen hoe oprecht (en daarmee relevant) deze nog is wanneer deze niet uit jezelf komt maar je vanuit een religieus geschrift/instituut is opgelegd. ^O^
Als jij je negatieve uitlatingen kunt onderbouwen, heb ik daar ook geen problemen mee. Integendeel. Ik kan me voorstellen dat het bij mensen vaak overkomt dat de focus ligt bij christenen op de hemel e.d. Ik hou daar zelf persoonlijk niet van aangezien ik daar niet zoveel zicht op heb. Er zijn beloftes gemaakt, maar dat moet niet de reden zijn waarom iemand gelooft. Maargoed, zelfs christenen hebben daar verschillende visies over. De ene gelooft omdat hij zij gelooft dat hij/zij is uitverkoren, de ander gelooft omdat hij/zij gelooft dat hij/zij ineens een moment met God hebben gehad of iets dergelijks. Dat zijn al inhoudelijke discussies op zichzelf.

Het enige wat ik niet begrijp is dat er zo weinig respect bestaat tussen mensen die wel en niet geloven. En dat gelft ook voor gelovigen jegens niet gelovigen. Wat in ieder geval wel zou helpen is om in een religie te gaan verdiepen voordat je van die respectloze opmerkingen maakt. En dit richt ik naar de mensen die ongefundeerde oneliners posten.

Oja en daarnaast, christenen geloven dat als zij iets vanuit God doen, uiteindelijk ook vanuit zichzelf doen. Dus je kunt best oprecht je naasten lief hebben als God dit van je vraagt. Uiteindelijk doe je ook de dingen die je van je ouders hebt geleerd en als je oprecht in God gelooft, dan doe je dus ook de dingen die je van Hem leert. En in het christendom is dat dus; God lief hebben en je naasten liefhebben zoals jezelf. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is. Vooral niet naar mensen die er de balle verstand van hebben.
pi_86638698
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:05 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat raar dat je er net nog dit van zei:
[..]

Hoezo? Dat is perfect in overeenstemming met mijn wens om elke religie ter discussie te stellen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_86638728
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Idd, iets vanaf je geboorte meekrijgen als indoctrinatie vergelijken met een overwogen keus _O-
Daar heb je er weer zo 1. Verdiep je er eens in, dan zie je dat er hedendaags genoeg mensen zijn die gelovig zijn en niet uit een gelovig gezin komen. Niet iedereen die gelovig is, is vanaf baby af aan al gelovig. Nogmaals verdiep je erin, dan hoef je ook niet van zulke opmerkingen te maken.
pi_86638741
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:39 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Als jij je negatieve uitlatingen kunt onderbouwen, heb ik daar ook geen problemen mee. Integendeel. Ik kan me voorstellen dat het bij mensen vaak overkomt dat de focus ligt bij christenen op de hemel e.d. Ik hou daar zelf persoonlijk niet van aangezien ik daar niet zoveel zicht op heb. Er zijn beloftes gemaakt, maar dat moet niet de reden zijn waarom iemand gelooft. Maargoed,zelf christenen hebben daar verschillende visies over. De ene gelooft omdat hij zij gelooft dat hij/zij is uitverkoren, de ander gelooft omdat hij/zij gelooft dat hij/zij ineens een moment met God hebben gehad of iets dergelijks. Dat zijn al inhoudelijke discussies op zichzelf.

Het enige wat ik niet begrijp is dat er zo weinig respect bestaat tussen mensen die wel en niet geloven. En dat gelft ook voor gelovigen jegens niet gelovigen. Wat in ieder geval wel zou helpen is om in een religie te gaan verdiepen voordat je van die respectloze opmerkingen maakt. En dit richt ik naar de mensen die ongefundeerde oneliners posten.

Oja en daarnaast, christenen geloven dat als zij iets vanuit God doen, uiteindelijk ook vanuit zichzelf doen. Dus je kunt best oprecht je naasten lief hebben als God dit van je vraagt. Uiteindelijk doe je ook de dingen die je van je ouders hebt geleerd en als je oprecht in God gelooft, dan doe je dus ook de dingen die je van Hem leert. En in het christendom is dat dus; God lief hebben en je naasten liefhebben zoals jezelf. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is. Vooral niet naar mensen die er de balle verstand van hebben.
Geloof jij dat God almachtig, alwetend en liefhebbend/goed(aardig) is? :)
Je suis Charlie Sheen
pi_86638797
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:39 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]
Wat je tegenwoordig ziet is dat mensen geloven omdat het zo 'hoort'. Ze hebben het van huis uit meegekregen maar weten eigenlijk niet meer precies waarom het zo hoort te zijn. Elke vorm van kritiek op hun geloofsovertuiging is verdwenen, waardoor ze effectief een blinde vlek ontwikkelen.
pi_86638845
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:42 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Daar heb je er weer zo 1. Verdiep je er eens in, dan zie je dat er hedendaags genoeg mensen zijn die gelovig zijn en niet uit een gelovig gezin komen. Niet iedereen die gelovig is, is vanaf baby af aan al gelovig. Nogmaals verdiep je erin, dan hoef je ook niet van zulke opmerkingen te maken.
Dan nog is het percentueel gezien zo dat de meeste volgelingen van Gods Woord toch echt uit een gelovige stamboom komen, tot aan vele honderden jaren terug. Degene die jij nu noemt is slechts een klein deel.
pi_86638854
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:42 schreef Qwerty87 het volgende:

[..]

Jezus = liefde/God = liefde zegt het eigenlijk al, iedereen heeft behoefte aan liefde en acceptatie, geborgenheid, zekerheid. Geloof claimt dit te bieden en net als bij reclames trappen mensen die daar vatbaar voor zijn erin. :)

Daarmee zeg ik overigens niet dat je als gelovige niets aan je geloof kunt hebben, in tegendeel. Ik zeg daarbij alleen ook dat je jezelf voor de gek houdt. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86638881
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:43 schreef NotYou het volgende:

[..]

Geloof jij dat God almachtig, alwetend en liefhebbend/goed(aardig) is? :)
Ik ben zelf nog zoekende, ik heb alleen genoeg verstand van het christendom om het in ieder geval redelijk te verdedigen als er opmerkingen worden gemaakt die nergens op slaan. Maar het is jammer dat je verder niet op de rest van mijn verhaal reageert.
pi_86638913
quote:

Het ging me niet eens in eerste instantie om jou, maar jij reageerde erop. Het was niet persoonlijk bedoelt. Het irriteert me dat er zoveel mensen hier zijn die van die achterlijk domme opmerkingen maken over religie die er totaal geen verstand van hebben maar eigenlijk naiever zijn dan gelovige mensen omdat die er in ieder geval nog over na hebben gedacht waarom zij geloven wat zij geloven. De meeste mensen die hier op Fok iets negatiefs posten over religie (de oneliners bedoel ik dan) nemen klakkeloos negatieve uitlatingen over religie aan en denken dat dat maar de waarheid is.
Religieuze mensen en feiten gaan niet echt samen imho :)
Het heeft niet zo heel erg veel zin om na te denken of god wel of niet bestaat, dat valt immers niet te bewijzen. We kunnen wel filosoferen over de vraag waarom mensen zijn gaan geloven, volgens mij kom je dan vanzelf tot de conclusie dat het een zelf geinduceerde waan is, de ultieme vorm van wishfull thinking.... hopende op verlossing en het eeuwige leven, zingeving omdat de realiteit maar moeilijk te verkroppen valt :)
I'll sing you a lullaby.
pi_86638918
Als men het geloof aanwend om in balans te blijven in het dagelijkse leven, prima toch? Zolang ze mij niet proberen te overtuigen dat ik niet in balans ben en ik God in mijn leven nodig heb om mijn pad te vinden kan ik prima met ze opschieten.
pi_86639005
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Religieuze mensen en feiten gaan niet echt samen imho :)
Het heeft niet zo heel erg veel zin om na te denken of god wel of niet bestaat, dat valt immers niet te bewijzen. We kunnen wel filosoferen over de vraag waarom mensen zijn gaan geloven, volgens mij kom je dan vanzelf tot de conclusie dat het een zelf geinduceerde waan is, de ultieme vorm van wishfull thinking.... hopende op verlossing en het eeuwige leven, zingeving omdat de realiteit maar moeilijk te verkroppen valt :)
Als er een almachtige, alwetende God bestaat en dit zijn creatie is dan ben ik bang dat we hem (erg hard) moeten gaan vrezen. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_86639020
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Tja.... kinderen nemen in de jonge jaren alles aan voor waarheid, dat moet ook zo zijn omdat ze anders een zeer kleine kans hebben om te overleven. "Papa zegt dat ik niet voor een auto moet gaan staan, omdat deze mij anders doodrijd.....mmmm.... volgens mij klets hij maar wat.... laat ik eens kijken of het wel op waarheid berust".
Gevolg is natuurlijk dat het kind doodgereden word, zo werkt dat ook met religieuze indoctrinatie... het is bijna niet meer uit het systeem te krijgen :N
I'll sing you a lullaby.
pi_86639428
quote:
Op maandag 20 september 2010 15:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja.... kinderen nemen in de jonge jaren alles aan voor waarheid, dat moet ook zo zijn omdat ze anders een zeer kleine kans hebben om te overleven. "Papa zegt dat ik niet voor een auto moet gaan staan, omdat deze mij anders doodrijd.....mmmm.... volgens mij klets hij maar wat.... laat ik eens kijken of het wel op waarheid berust".
Gevolg is natuurlijk dat het kind doodgereden word, zo werkt dat ook met religieuze indoctrinatie... het is bijna niet meer uit het systeem te krijgen :N
wel een extreem voorbeeld zo :')
pi_86639825
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:00 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Ok... maar zo extreem werken de hersenen van jonge kinderen en met succes, je twijfelt er niet aan dat je platgereden word als je voor een auto springt ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_86640312
quote:
Op maandag 20 september 2010 16:00 schreef Kloontje88 het volgende:

[..]

Hey Kloontje, zou je misschien nog willen reageren op mijn eerste post? Wat je ervan vindt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')