Neuken voor het huwelijk is bij moslims haram maar als er een kindje van komt is dat niet haram..quote:
Een beetje respect richting andere forum gebruikers (mensen) zou je niet misstaan. Het zou je zelfs sieren.quote:Op maandag 20 september 2010 10:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Yep, daar mogen de gelovigen best even naartoe verhuizen.
Ik bedoelde met hij mag het van het geloof, dat hij ook echt met een ongelovige mag trouwenquote:Op maandag 20 september 2010 10:06 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Neuken voor het huwelijk is bij moslims haram maar als er een kindje van komt is dat niet haram..![]()
Maar hij is geen islamiet, ofwel?
Ik moet respect tonen richting mensen die erin geloven dat ik puur omdat ik hun God niet aanbid, eeuwig zal branden in de hel? Die mij vanwege mijn ongeloof beschouwen als onrein? Yeah right, zo lust ik er nog een paar.quote:Op maandag 20 september 2010 10:08 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]
Een beetje respect richting andere forum gebruikers (mensen) zou je niet misstaan. Het zou je zelfs sieren.
Dus zij gaat naar de hemel en jij gaat gewoon dood, dus na de dood komen jullie elkaar nooit meer tegen. Dat moet voor haar toch heel moeilijk zijnquote:Op maandag 20 september 2010 10:08 schreef Scorpie het volgende:
Hier dezelfde situatie; vriendin is gelovig en ik niet. Wat mij betreft en volgens haar ook, moeten de kinderen het beste van beide werelden meekrijgen. Dat betekent dus zowel een stukje geloof als een stukje openstaan voor andere dingen. Als eventuele kinderen oud en wijs genoeg zijn mogen ze zelf bepalen wat ze willen.
Maar ik snap dat jouw man moslim is, daar ligt het wss anders bij.
bij mijn oudste dochter in de klas zit een moslim meisje en een jongetje die jehovagetuige is.quote:Op maandag 20 september 2010 10:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Heel goed dat je ervoor gekozen hebt om voor jezelf te denken, ik ken veel mensen die enorm met een soortgelijke keuze geworsteld hebben.
[..]
Als ik ooit kinderen krijg zal ik ze zeker iets meegeven over de geschiedenis van de religies en waarom er mensen zijn die een religie aanhangen. Maar ik zal ze voornamelijk voorhouden dat er niet zoiets bestaat als een god of een bovennatuurlijke wereld waar ongrijpbare wezens het voor het zeggen hebben. Ik onderken wel de spirituele aard van de mens en de zoektocht naar de zingeving van het leven. Ieder mens geeft daar op zijn eigen wijze invulling aan.
En het zou jou verdomme sieren als je eens verteld wat voor geloof hij dan wel niet aanhangt. Ene geloof is erger op dit front dan de ander, zo kunnen we toch geen gepast advies geven? ....quote:Op maandag 20 september 2010 10:10 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Ik bedoelde met hij mag het van het geloof, dat hij ook echt met een ongelovige mag trouwen
Ik vind 'ongelovige' zo negatief klinkenquote:Op maandag 20 september 2010 10:10 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Ik bedoelde met hij mag het van het geloof, dat hij ook echt met een ongelovige mag trouwen
Volgens mij zijn er slecht 2 main religies die je willen zien branden in de hel... ik vind het prima... want dan is het in ieder geval lekker warm, altijd een goede reden om nog een biertje te drinkenquote:Op maandag 20 september 2010 10:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik moet respect tonen richting mensen die erin geloven dat ik puur omdat ik hun God niet aanbid ik eeuwig zal branden in de hel? Die mij vanwege mijn ongeloof beschouwen als onrein? Yeah right, zo lust ik er nog een paar.
Waarom, ongelovig denkt de lading toch? Ik vind een nuchter iemand nog veel negatiever klinken, zeker voor iemand die wel geloofd.quote:Op maandag 20 september 2010 10:12 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind 'ongelovige' zo negatief klinken
Kunnen we niet over een 'gelovig' iemand, en een 'nuchter' iemand spreken?
Jups, want die hel geloof jij immers toch niet in en zul je er ook niet in branden. Als ik me niet douche en mensen vinden dat ik onrein ben interesseert het mij ook geen fuck. Laat toch eens zien dat jij 'the bigger man' bent en niet zo een kleinzerig kind van: "Als ik niet op jouw feestje mag komen, mag jij ook niet op de mijne komen".quote:Op maandag 20 september 2010 10:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik moet respect tonen richting mensen die erin geloven dat ik puur omdat ik hun God niet aanbid ik eeuwig zal branden in de hel? Die mij vanwege mijn ongeloof beschouwen als onrein? Yeah right, zo lust ik er nog een paar.
Ik denk nog steeds Joods.quote:Op maandag 20 september 2010 10:12 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]
En het zou jou verdomme sieren als je eens verteld wat voor geloof hij dan wel niet aanhangt. Ene geloof is erger op dit front dan de ander, zo kunnen we toch geen gepast advies geven? ....
Nou, dan over een nuchter, en een onnuchter iemandquote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom, ongelovig denkt de lading toch? Ik vind een nuchter iemand nog veel negatiever klinken, zeker voor iemand die wel geloofd.
Ik geloof niet maar ben ook zelden nuchterquote:Op maandag 20 september 2010 10:12 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind 'ongelovige' zo negatief klinken
Kunnen we niet over een 'gelovig' iemand, en een 'nuchter' iemand spreken?
Ik dacht er nog over om 'normaal' te zeggen ipv nuchter, maar dat dekt de lading nog minderquote:Op maandag 20 september 2010 10:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik geloof niet maar ben ook zelden nuchter
“I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours.”quote:Op maandag 20 september 2010 10:15 schreef D. het volgende:
[..]
Nou, dan over een nuchter, en een onnuchter iemand
Mijn vriendin gelooft niet in die letterlijke zin van het woord. Ik heb dan ook een hoop gesprekken gehad met haar in de afgelopen 8 jaar hierover, en als ik zie hoe zij en haar familie met het geloof omgaan dan is dat niet op de streng-religeuze manier, maar op een manier die ik kan accepteren; het uitdragen van normen en waarden die door de Bijbel worden voorgeschreven, zonder daarbij de strikte zin van het woord op te nemen.quote:Op maandag 20 september 2010 10:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus zij gaat naar de hemel en jij gaat gewoon dood, dus na de dood komen jullie elkaar nooit meer tegen. Dat moet voor haar toch heel moeilijk zijn![]()
Overigens... vind jij het niet erg dat je kinderen vergiftigt worden met een dogma waar jezelf niet achterstaat? Persoonlijk zou ik zoiets nooit accepteren.
Het is verbazingwekkend wat zulke informatie met de hersenen doet, dat begrip word juist gevormd door de informatie die het brein voorgelegd krijgtquote:Op maandag 20 september 2010 10:11 schreef snakelady het volgende:
Soms wel lastig om zo'n klein meisje te vertellen hoe het zit aangezien ze er nog totaal geen besef van hebben.
Zo denk ik ook, geloof niet in de hel dus zal er ook niet branden.quote:Op maandag 20 september 2010 10:14 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]
Jups, want die hel geloof jij immers toch niet in en zul je er ook niet in branden. Als ik me niet douche en mensen vinden dat ik onrein ben interesseert het mij ook geen fuck. Laat toch eens zien dat jij 'the bigger man' bent en niet zo een kleinzerig kind van: "Als ik niet op jouw feestje mag komen, mag jij ook niet op de mijne komen".
Er wordt alleen nergens letterlijk gedefinieerd wat "ongelovige" en "gelovige" dan is.quote:Op maandag 20 september 2010 09:29 schreef iwulff het volgende:
Ik ben zelf Christen en dit onderwerp is natuurlijk heel lastig, maar eigenlijk word je als Christen geleerd (vanuit de Bijbel) om geen relatie aan te gaan met een niet Christen. De bekende woorden..'ongelijk span', kun je lezen in 2 Korintiërs 14-18:
Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken? Waarin lijken Christus en Beliar op elkaar? Wat hebben een gelovige en een ongelovige gemeen? Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk. Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is. Dan zal ik jullie aannemen en jullie vader zijn, en jullie mijn zonen en dochters - zegt de almachtige Heer.’
Voor hem kan het dus ook heel moeilijk zijn, ik weet niet hoe Christelijk hij leeft. Veel nemen het niet zo nauw met bepaalde leefregels, waaronder dat je geen seks voor je huwelijk moet hebben. Maar het lijkt me zeer moeilijk dit onderwerp. Wat dus eigenlijk de groote vraag is, wat voor Christen is hij? Is hij een Christen die puur de Bijbel volgt of maakt hem bepaalde dingen minder uit dan anderen?
Tja, dan dring je dus ook je eigen mening aan het kind op. Wat mij betreft ben je dan net zo 'slecht' bezig als al die gelovigen.quote:Op maandag 20 september 2010 10:01 schreef xenobinol het volgende:
Als ik ooit kinderen krijg zal ik ze zeker iets meegevenover de geschiedenis van de religies en waarom er mensen zijn die een religie aanhangen. Maar ik zal ze voornamelijk voorhouden dat er niet zoiets bestaat als een god of een bovennatuurlijke wereld waar ongrijpbare wezens het voor het zeggen hebben. Ik onderken wel de spirituele aard van de mens en de zoektocht naar de zingeving van het leven. Ieder mens geeft daar op zijn eigen wijze invulling aan.
quote:Op maandag 20 september 2010 08:30 schreef Maanvis het volgende:
Het geloof is een goede houvast om je kinderen mee op te voeden, maar het ligt er maar net aan hoever je toekomstige vader van je kinderen ermee omgaat en hoever hij dit wil doorvoeren. Waarschijnlijk net zoals bij zijn ouders het geval was, dus informeer je daar eens naar?
Dat gebeurt dus wel. De definitie voor een Christelijke gelovige is heel simpel iemand die gelooft in Jezus Christus, de zoon van God en gelooft dat hij gestorven is voor onze zonde en een opstanding heeft gekregen van God. Dit begint al bij de doop. Het is juist apart dat de Bijbel spreekt over de armen van deze wereld voor wie het gemakkelijker is om tot God te komen.quote:Op maandag 20 september 2010 10:22 schreef MarMar het volgende:
[..]
Er wordt alleen nergens letterlijk gedefinieerd wat "ongelovige" en "gelovige" dan is.
Sterker nog, de mensen die zichzelf de gelovigen noemen worden in de bijbel meer dan eens op hun nummer gezet en zet dan daarnaast het verhaal van de Barmhartige Sameritaan.. een zogenaamd ongelovige maar iemand die in de bijbel zeker 'god''s goedkeuring had.
Er wordt ook nergens gedefinieerd wie of wat god is, "ik ben die ik ben" met andere woorden, het is niet aan jou om te beslissen wie of wat god precies is.. of het is aan iedereen om zelf te beslissen wie of wat god voor hun is.. maar net hoe je het opvat.
Nergens staat dat ongelovige het zelfde is als niet Christelijk.. maar misschien moet je daarvoor je meer verdiepen in de Hebreeuwse versie.
en nee, ik ben niet kerkelijk, noch religieus, maar zeker niet ongelovig
Ik denk wel dat je een punt hebt, maar vanuit een heel ander oogpunt: als je een relatie krijgt en zeker als je serieus gaat denken aan samen een gezin stichten kan je het best over een aantal dingetjes oneens zijn, niets mis mee. Het is alleen wel belangrijk dat je het in grote lijnen eens bent over je levensvisie, voor je relatie, maar zeker als het gaat om wat je je kinderen mee wilt geven.
Als voor je vriend de manier van leven en dus het mensen met respect behandelen belangrijker is dan in welke god je precies gelooft, komt het wel goed.
Als hij wil dat je kinderen hetzelfde als hij geloven, maar dus niet als jij,. tsjah dan..
Oh crap, ben jij er zo een?quote:Op maandag 20 september 2010 09:28 schreef iwulff het volgende:
[..]
Een ouder... zucht, voor een Christen is een kind geheiligd in de ouders en daarom niet onrein. Het heeft geen nut om een kind te dopen, aangezien een kind dit niet doet op eigen wil en op basis van een eigen geloof in God en Jezus.
Je leest het OT liever niet? Dan weet ik eigenlijk wel genoegquote:Op maandag 20 september 2010 10:41 schreef iwulff het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus wel. De definitie voor een Christelijke gelovige is heel simpel iemand die gelooft in Jezus Christus, de zoon van God en gelooft dat hij gestorven is voor onze zonde en een opstanding heeft gekregen van God. Dit begint al bij de doop. Het is juist apart dat de Bijbel spreekt over de armen van deze wereld voor wie het gemakkelijker is om tot God te komen.
YHWH maakt zichzelf kenbaar en laat zien wij hij is in de Bijbel. Dit doet hij nu aan het einde van de tijden doormiddel van Jezus, waar overigens geen drie-eenheid leer bij komt kijken. De Bijbel is de leidraad voor een Christen, en daarin staat hoe je als Christen moet staan tegenover dingen als dit. Dus het is niet zo dat iedereen hun eigen waarheid heeft, of dat iemand maar zelf beslist wie of wat God is. God maakt zichzelf openbaar aan de hand van de Bijbel en Jezus.
Hebreeuwse versie? Het NT op uitzondering van waarschijnlijk Mattheüs is geschreven in het Koine Grieks, hoe bedoel je dat dan?
Verder ben ik het wel eens wat je zegt over een relatie, het is belangrijk om op zulke punten het eens te zijn.
Komt vanzelf wel.quote:Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef Kloontje88 het volgende:
Omdat iedereen het graag wil weten: hij is moslim. Zijn biologische ouders waren moslim. Hoop nu wel dat ik reacties krijg van diegenen die weten wat het inhoud en niet reageren op basis van vooroordelen. Want ik merk nu wel nu ik een relatie met een moslim heb dat veel van die vooroordelen niet kloppen
Hier ben ik het mee eens, maar ik denk dat het zo niet gaat werken. Vanuit het standpunt van een gelovige gezien, ben je als ongelovige gedoemd. Dan ga je naar de hel. Dat zal hij voor zijn kinderen niet willen.quote:Op maandag 20 september 2010 08:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Jammer, met zo iemand zou ik geen kinderen willen. Ik zou er nog mee kunnen leven als mijn partner gelovig is (ben dat zelf namelijk totaal niet), maar zou wel willen dat de kinderen worden opgevoed in de vrijheid te geloven wat ze zelf willen. Dus dat ze respect hebben voor het geloof van papa, maar ook voor de ongelovigheid van mama, maar dat ze zelf moeten beslissen wat hun het meeste aanspreekt.
Het is gewoon heel moeilijk om je eigen overtuiging compleet uit te sluiten in de opvoeding van je kinderen, aangezien die overtuiging de basis is van je levenswijze.quote:Op maandag 20 september 2010 10:37 schreef nightsleeper het volgende:
[..]
Tja, dan dring je dus ook je eigen mening aan het kind op. Wat mij betreft ben je dan net zo 'slecht' bezig als al die gelovigen.
Laat een kind lekker zelf beslissen waar in te geloven. Ik herinner mij nog dat mijn moeder mij op een gegeven moment (was een jaar of tien) heeft gevraagd of ik in god geloofde. Mijn antwoord was dat ik dat eigenlijk niet wist. Lijkt me een goede manier om je kind op te voeden.
Ligt er geheel aan hoe streng moslim hij is, ik ken een koppeltje waarvan hij moslim is en zij heeft geen geloof, het gaat al jaren goed en met de kinderen ook.quote:Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef Kloontje88 het volgende:
Omdat iedereen het graag wil weten: hij is moslim. Zijn biologische ouders waren moslim. Hoop nu wel dat ik reacties krijg van diegenen die weten wat het inhoud en niet reageren op basis van vooroordelen. Want ik merk nu wel nu ik een relatie met een moslim heb dat veel van die vooroordelen niet kloppen
Hoezo.... net zo slecht? Of ik leer mijn kind kritische vragen te stellen naar de aard van de werkelijkheid of ik leer mijn kind te geloven in iets dat totaal niet te verifieren valt.... een beetje een domme opmerking imo.quote:Op maandag 20 september 2010 10:37 schreef nightsleeper het volgende:
Tja, dan dring je dus ook je eigen mening aan het kind op. Wat mij betreft ben je dan net zo 'slecht' bezig als al die gelovigen.
Dat is gewoon hypocriet, wat overigens zo ongeveer een synoniem is voor religie, maar goed...quote:Op maandag 20 september 2010 11:13 schreef xenobinol het volgende:
Ik ken genoeg moslims die plotseling moslim zijn als het hun uitkomt... als het ze niet uitkomt hebben ze schijt aan de regels... hetzelfde geld overigens voor christenen. Mensen zijn hypocriet... daarom zijn zeer religieuze mensen ook zo eng... er klopt gewoon iets niet
Religies worden ook alleen maar gedoogd door de machthebbers omdat het een methode is om de bevolking te manipuleren.quote:Op maandag 20 september 2010 11:36 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Dat is gewoon hypocriet, wat overigens zo ongeveer een synoniem is voor religie, maar goed...
Je houdt je kind toch ook uit de buurt van andere geestelijk gestoorden?quote:Op maandag 20 september 2010 11:53 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik zou mijn zoontje echt niet verbieden met een kind van Jehova's te spelen of vriendjes te worden hoor.
Dar vind ik nu gemeen als ouder zijnde: even bepalen met wie je kind vriendjes mag worden en wie niet. Als ze nog erg jong zijn snappen ze daar niks van.
Hij is 1, dus dat speelt nog niet echt, maar ik ga op latere leeftijd echt geen vriendschappen verbieden. Dan ben je als ouder toch niet helemaal tof bezig.quote:Op maandag 20 september 2010 11:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je houdt je kind toch ook uit de buurt van andere geestelijk gestoorden?
Dan zal je toch gedwongen gaan worden je te bekeren.quote:Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef Kloontje88 het volgende:
Dat mag hij onder de voorwaarde dat jullie kinderen wel Islamitisch opgevoed worden, vandaar dat hij er nu al mee komt. Dat de vrouw niet islamitisch is maakt dan verder niet zo veel uit, jij krijgt je plekje in het paradijs wel omdat jouw kinderen islamitisch worden dus actief bekeren hoeft hij jou niet. Dat verzin ik niet maar dat denkt hij echtquote:Op maandag 20 september 2010 10:10 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Omdat?? Dat is dus 1 van de vooroordelen.quote:Op maandag 20 september 2010 11:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan zal je toch gedwongen gaan worden je te bekeren.
Daar ga je ooit op terug komen, ik voel het aan m'n waterquote:Op maandag 20 september 2010 11:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hij is 1, dus dat speelt nog niet echt, maar ik ga op latere leeftijd echt geen vriendschappen verbieden. Dan ben je als ouder toch niet helemaal tof bezig.
Misschien kloppen de vooroordelen niet, maar evengoed is het na twee maanden relatie voor hem al nodig de opvoedkundige regels voor de toekomst te bespreken en vast te leggen.quote:Op maandag 20 september 2010 10:56 schreef Kloontje88 het volgende:
Als Moslim hoef je je vrouw dus niet te bekeren zolang hun kinderen maar wel Moslim worden. "Dan komt zij alsnog in de hemel"quote:Op maandag 20 september 2010 12:05 schreef drijfhout het volgende:
Als het voor hem belangrijk is dat zijn kind een moslim wordt en in dezelfde hemel komt, ligt ie er dan niet wakker van dat zijn vrouw als ongelovige niet in dezelfde hemel komt als hijzelf en jullie toekomstige kind?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |