Neuken voor het huwelijk is bij moslims haram maar als er een kindje van komt is dat niet haram..quote:
Een beetje respect richting andere forum gebruikers (mensen) zou je niet misstaan. Het zou je zelfs sieren.quote:Op maandag 20 september 2010 10:07 schreef NotYou het volgende:
[..]
Yep, daar mogen de gelovigen best even naartoe verhuizen.
Ik bedoelde met hij mag het van het geloof, dat hij ook echt met een ongelovige mag trouwenquote:Op maandag 20 september 2010 10:06 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Neuken voor het huwelijk is bij moslims haram maar als er een kindje van komt is dat niet haram..![]()
Maar hij is geen islamiet, ofwel?
Ik moet respect tonen richting mensen die erin geloven dat ik puur omdat ik hun God niet aanbid, eeuwig zal branden in de hel? Die mij vanwege mijn ongeloof beschouwen als onrein? Yeah right, zo lust ik er nog een paar.quote:Op maandag 20 september 2010 10:08 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]
Een beetje respect richting andere forum gebruikers (mensen) zou je niet misstaan. Het zou je zelfs sieren.
Dus zij gaat naar de hemel en jij gaat gewoon dood, dus na de dood komen jullie elkaar nooit meer tegen. Dat moet voor haar toch heel moeilijk zijnquote:Op maandag 20 september 2010 10:08 schreef Scorpie het volgende:
Hier dezelfde situatie; vriendin is gelovig en ik niet. Wat mij betreft en volgens haar ook, moeten de kinderen het beste van beide werelden meekrijgen. Dat betekent dus zowel een stukje geloof als een stukje openstaan voor andere dingen. Als eventuele kinderen oud en wijs genoeg zijn mogen ze zelf bepalen wat ze willen.
Maar ik snap dat jouw man moslim is, daar ligt het wss anders bij.
bij mijn oudste dochter in de klas zit een moslim meisje en een jongetje die jehovagetuige is.quote:Op maandag 20 september 2010 10:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Heel goed dat je ervoor gekozen hebt om voor jezelf te denken, ik ken veel mensen die enorm met een soortgelijke keuze geworsteld hebben.
[..]
Als ik ooit kinderen krijg zal ik ze zeker iets meegeven over de geschiedenis van de religies en waarom er mensen zijn die een religie aanhangen. Maar ik zal ze voornamelijk voorhouden dat er niet zoiets bestaat als een god of een bovennatuurlijke wereld waar ongrijpbare wezens het voor het zeggen hebben. Ik onderken wel de spirituele aard van de mens en de zoektocht naar de zingeving van het leven. Ieder mens geeft daar op zijn eigen wijze invulling aan.
En het zou jou verdomme sieren als je eens verteld wat voor geloof hij dan wel niet aanhangt. Ene geloof is erger op dit front dan de ander, zo kunnen we toch geen gepast advies geven? ....quote:Op maandag 20 september 2010 10:10 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Ik bedoelde met hij mag het van het geloof, dat hij ook echt met een ongelovige mag trouwen
Ik vind 'ongelovige' zo negatief klinkenquote:Op maandag 20 september 2010 10:10 schreef Kloontje88 het volgende:
[..]
Ik bedoelde met hij mag het van het geloof, dat hij ook echt met een ongelovige mag trouwen
Volgens mij zijn er slecht 2 main religies die je willen zien branden in de hel... ik vind het prima... want dan is het in ieder geval lekker warm, altijd een goede reden om nog een biertje te drinkenquote:Op maandag 20 september 2010 10:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik moet respect tonen richting mensen die erin geloven dat ik puur omdat ik hun God niet aanbid ik eeuwig zal branden in de hel? Die mij vanwege mijn ongeloof beschouwen als onrein? Yeah right, zo lust ik er nog een paar.
Waarom, ongelovig denkt de lading toch? Ik vind een nuchter iemand nog veel negatiever klinken, zeker voor iemand die wel geloofd.quote:Op maandag 20 september 2010 10:12 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind 'ongelovige' zo negatief klinken
Kunnen we niet over een 'gelovig' iemand, en een 'nuchter' iemand spreken?
Jups, want die hel geloof jij immers toch niet in en zul je er ook niet in branden. Als ik me niet douche en mensen vinden dat ik onrein ben interesseert het mij ook geen fuck. Laat toch eens zien dat jij 'the bigger man' bent en niet zo een kleinzerig kind van: "Als ik niet op jouw feestje mag komen, mag jij ook niet op de mijne komen".quote:Op maandag 20 september 2010 10:11 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik moet respect tonen richting mensen die erin geloven dat ik puur omdat ik hun God niet aanbid ik eeuwig zal branden in de hel? Die mij vanwege mijn ongeloof beschouwen als onrein? Yeah right, zo lust ik er nog een paar.
Ik denk nog steeds Joods.quote:Op maandag 20 september 2010 10:12 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]
En het zou jou verdomme sieren als je eens verteld wat voor geloof hij dan wel niet aanhangt. Ene geloof is erger op dit front dan de ander, zo kunnen we toch geen gepast advies geven? ....
Nou, dan over een nuchter, en een onnuchter iemandquote:Op maandag 20 september 2010 10:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom, ongelovig denkt de lading toch? Ik vind een nuchter iemand nog veel negatiever klinken, zeker voor iemand die wel geloofd.
Ik geloof niet maar ben ook zelden nuchterquote:Op maandag 20 september 2010 10:12 schreef D. het volgende:
[..]
Ik vind 'ongelovige' zo negatief klinken
Kunnen we niet over een 'gelovig' iemand, en een 'nuchter' iemand spreken?
Ik dacht er nog over om 'normaal' te zeggen ipv nuchter, maar dat dekt de lading nog minderquote:Op maandag 20 september 2010 10:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik geloof niet maar ben ook zelden nuchter
“I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours.”quote:Op maandag 20 september 2010 10:15 schreef D. het volgende:
[..]
Nou, dan over een nuchter, en een onnuchter iemand
Mijn vriendin gelooft niet in die letterlijke zin van het woord. Ik heb dan ook een hoop gesprekken gehad met haar in de afgelopen 8 jaar hierover, en als ik zie hoe zij en haar familie met het geloof omgaan dan is dat niet op de streng-religeuze manier, maar op een manier die ik kan accepteren; het uitdragen van normen en waarden die door de Bijbel worden voorgeschreven, zonder daarbij de strikte zin van het woord op te nemen.quote:Op maandag 20 september 2010 10:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus zij gaat naar de hemel en jij gaat gewoon dood, dus na de dood komen jullie elkaar nooit meer tegen. Dat moet voor haar toch heel moeilijk zijn![]()
Overigens... vind jij het niet erg dat je kinderen vergiftigt worden met een dogma waar jezelf niet achterstaat? Persoonlijk zou ik zoiets nooit accepteren.
Het is verbazingwekkend wat zulke informatie met de hersenen doet, dat begrip word juist gevormd door de informatie die het brein voorgelegd krijgtquote:Op maandag 20 september 2010 10:11 schreef snakelady het volgende:
Soms wel lastig om zo'n klein meisje te vertellen hoe het zit aangezien ze er nog totaal geen besef van hebben.
Zo denk ik ook, geloof niet in de hel dus zal er ook niet branden.quote:Op maandag 20 september 2010 10:14 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]
Jups, want die hel geloof jij immers toch niet in en zul je er ook niet in branden. Als ik me niet douche en mensen vinden dat ik onrein ben interesseert het mij ook geen fuck. Laat toch eens zien dat jij 'the bigger man' bent en niet zo een kleinzerig kind van: "Als ik niet op jouw feestje mag komen, mag jij ook niet op de mijne komen".
Er wordt alleen nergens letterlijk gedefinieerd wat "ongelovige" en "gelovige" dan is.quote:Op maandag 20 september 2010 09:29 schreef iwulff het volgende:
Ik ben zelf Christen en dit onderwerp is natuurlijk heel lastig, maar eigenlijk word je als Christen geleerd (vanuit de Bijbel) om geen relatie aan te gaan met een niet Christen. De bekende woorden..'ongelijk span', kun je lezen in 2 Korintiėrs 14-18:
Loop niet in een en hetzelfde span met ongelovigen. Wat is de verwantschap tussen gerechtigheid en wetteloosheid? Wat heeft licht met duisternis te maken? Waarin lijken Christus en Beliar op elkaar? Wat hebben een gelovige en een ongelovige gemeen? Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk. Daarom zegt de Heer: Ga weg bij de ongelovigen, zonder je van hen af en raak niets aan dat onrein is. Dan zal ik jullie aannemen en jullie vader zijn, en jullie mijn zonen en dochters - zegt de almachtige Heer.’
Voor hem kan het dus ook heel moeilijk zijn, ik weet niet hoe Christelijk hij leeft. Veel nemen het niet zo nauw met bepaalde leefregels, waaronder dat je geen seks voor je huwelijk moet hebben. Maar het lijkt me zeer moeilijk dit onderwerp. Wat dus eigenlijk de groote vraag is, wat voor Christen is hij? Is hij een Christen die puur de Bijbel volgt of maakt hem bepaalde dingen minder uit dan anderen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |